Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

+87
Meyhem
LHF96
snugge
Rocksolid
ski3r
Donten_
ezz
27 Öqvist
Hostak straffar
JuniorX
Lajon
Högljudd
Rikky
Jonken
Kraftkung
johan74
Jimmy_Vegas
JohanO
Pickadoll
Ulfstrk
farre
tibet
Sportchefen #2
LubosC
nummer 17
knutten
amarule
NilsOskar
Simon90
KL1996
Kagen
Neurofunk20
Homer96
Sir Prozac
JoakimJ
Sundance Kid
Pontaking
Qirren
Urken
Calle
#96
CKa
Micke80
Mickeee
MickkeJ
Micke L
icemask
Hedanders
Mange
Puckad
Jovi
pingu
stormvägen
Davidoff
KaptenBlodskelett
Dentos
Hellcop
Lasse Proppmätt
makkanmakkan
Bamsefar
Tony Moore
miker
Luleåfan
Diktatorn
LulefanGBG
Tigerman
LuleåWinston
Fred Herbert
Norlin
Ivanhoe
Lulefan
MrA
Rönken
Snikne Ville
FruktHamster
hokkzorz
Ingemar
kokostrollet
Redbear
Old Brooklyn
Pajala
kjell
Slapshot
Donowitz
Mr Bister
NallePhu
Lars158
91 posters

Sida 3 av 21 Föregående  1, 2, 3, 4 ... 12 ... 21  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Luleåfan tis 23 dec 2014, 06:29

Mr Bister skrev:Inte Cam i alla fall, gärna Chris som 3:e Center

Så om Cam gör 16p från dem sista 25 matcher du tycker  han är inte värt ett år till. 30p plus är godkänt till mig iaf. Om Chris ska vara 3:e center det ska vara i ett KHL lag inte i Luleå.....

Luleåfan

Antal inlägg : 108
Join date : 14-10-14

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av miker tis 23 dec 2014, 06:45

Chris och Cam Abbott har gjort ett bra jobb under tiden i Luleå. Spelar tufft, har en härlig attityd och är ganska bra i offensiven. Passar in alldeles utmärkt i LHF och det märks verkligen att de trivs även utanför isen med naturen, som påminner mycket om den i Kanada, osv.

Problemet är att Abbotts inte ska vara något mer än en del av en tredjekedja om Luleå ska bli att räkna med i kampen om SM-guldet. Nu är Abbotts i princip en del av förstakedjan.

Abbotts + lämplig tredjelänk kan mycket väl bli SHL:s bästa tredjekedja. Drömmen är att Luleå kan få så pass höga sportsliga ambitioner att spelare som Abbotts kan vara i en tredjekedja.

miker

Antal inlägg : 92
Join date : 14-12-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Slapshot tis 23 dec 2014, 07:46

Luleåfan skrev:
Mr Bister skrev:Inte Cam i alla fall, gärna Chris som 3:e Center

Så om Cam gör 16p från dem sista 25 matcher du tycker  han är inte värt ett år till. 30p plus är godkänt till mig iaf. Om Chris ska vara 3:e center det ska vara i ett KHL lag inte i Luleå.....


Abbotts är inte mer än en tredjelina. Två brunkare som ibland gör lite poäng. Vill Luleå vara mer än ett bottenlag måste bättre spelare än Abbotts spela i framförallt förstakedjan men även i andra. Speciellt nu när Klasen och Olausson inte längre är hos oss. Abbott skulle definitivt inte vara mer än tredje center hos Skellefteå, HV eller Frölunda tex. Sedan tycker jag dom är lite för små till växten också. Är väl därför dom oftast fastnar i sarghörnen och inte orkar trycka sig in på mål.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Luleåfan tis 23 dec 2014, 09:21

Alla får tycker vad dem vill men i Skellefteå spela Forssel som center i förstakedjan 15p i den bästa lag och i Frölunda spela Lundqvist som center i förstakedjan. Han har gjort 8p. HV säkert har bättre men jag ha dålig koll på dem.

Luleåfan

Antal inlägg : 108
Join date : 14-10-14

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Tigerman tis 23 dec 2014, 10:54

Ja, jag kan ju tycka att folk har orealistiska förväntningar på Abbotts, och det beror till stor del på att man inbillar sig att de ska leda laget genom poängproduktion, baserat på vad de gjorde i Rögle. Så har det egentligen aldrig varit något år de spelat i Luleå utom möjligen 09/10 (året då Olausson/Arlbrandt överraskade).

Problemet är alltså inte att de brukar hamna på typ 2-6:e plats i interna poängligan så gott som varje säsong, utan att vi just i år inte har två-tre andra forwards som ska leda laget i en förstakedja och att de därigenom råkar behöva framstå som en sådan. Tidigare säsonger har vi haft Olausson/Arlbrandt/Hjalmarsson/Klasen som stått för spets. I år var det tänkt att några av Wallmark/Zaar/Dixon, kanske Petrell samt i bästa fall Cehlarik, skulle fylla den rollen men det har ju gått lite sisådär. Och då blir det ju nästan komiskt att de ska behöva få skit för att de inte gör vad de inte är satta till att göra. När de samtidigt gör vad de ska ganska så utmärkt.

Dock kan jag hålla med om att för att få utrymme för nya spelare med större framtidspotential så kan man inte vara sentimental och hålla fast vid det gamla, och det kan man vara helt säker på att Osten fixar. Han släpper garanterat taget om han kan se att laget kan bli bättre i och med det.
Och ser man på det viset så borde vi till nästa år dels värva en ny 1:a (eller 2:a) kedja, dels hoppas Wallmark/Zaar utvecklas och får ytterligare ett lyft till en SHL-toppnivå. I det läget kan man ersätta Abbotts med några yngre mer lovande spelare, t.ex. någon "late bloomer" i 23-25 års åldern från HA eller AHL som komplement till Lagacé. Kan vi däremot inte hitta ett toppnamn på centerpositionen så blir det otroligt riskabelt att då samtidigt ha gjort sig av med Chris.

Förlängning med Fogström blir också extra viktigt om Chris/Cam försvinner då Fogström och Chris är våra två bästa tvåvägsspelare.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn tis 23 dec 2014, 11:31

Huruvida Abbotts (och andra) ska vara 1:a, 2:a, 3:e kedja eller ens kvar i laget beror ju även på vad som kommer underifrån. Luleå har ju nu en uttalad ambition att fostra egna spelare och då är det viktigt att de får den chans de behöver.

Är det någon ny Robin Lindkvist på gång underifrån så bör ju han få chansen som 3:e-, eller 4:e center och inte plötsligt fylla någon roll som winger i en 2:a-lina. Är det någon ny Omark på gång underifrån så ska ju han INTE lira i en 3:e eller 4:e-kedja.

I år känns det troligt att Tjock-Steffe var tänkt som 1:a center, Wallmark som 2:a, Chris som 3:e och Fogström som 4:e. Sen blev det inte riktigt som de tänkt sig med Tjoxon samtidigt som Wallmark inte övertygat fullt ut. Då är plötsligt Chris och Granström centrar i de två första linorna.

Ska vi fortsätta satsa på Wallmark så bör han vara i 2:a linan. En ny riktigt stabil center till 1:a (ledsen Granström). Då kan jag absolut tänka mig Abbotts i 3:e och Fogström (Jag vill verkligen ha honom kvar) i 4:e.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Ingemar tis 23 dec 2014, 12:42

miker skrev:Chris och Cam Abbott har gjort ett bra jobb under tiden i Luleå. Spelar tufft, har en härlig attityd och är ganska bra i offensiven. Passar in alldeles utmärkt i LHF och det märks verkligen att de trivs även utanför isen med naturen, som påminner mycket om den i Kanada, osv.

Problemet är att Abbotts inte ska vara något mer än en del av en tredjekedja om Luleå ska bli att räkna med i kampen om SM-guldet. Nu är Abbotts i princip en del av förstakedjan.

Abbotts + lämplig tredjelänk kan mycket väl bli SHL:s bästa tredjekedja. Drömmen är att Luleå kan få så pass höga sportsliga ambitioner att spelare som Abbotts kan vara i en tredjekedja.
+1
Ingemar
Ingemar

Antal inlägg : 698
Join date : 12-07-31

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av kokostrollet tis 23 dec 2014, 13:01

miker skrev:Chris och Cam Abbott har gjort ett bra jobb under tiden i Luleå. Spelar tufft, har en härlig attityd och är ganska bra i offensiven. Passar in alldeles utmärkt i LHF och det märks verkligen att de trivs även utanför isen med naturen, som påminner mycket om den i Kanada, osv.

Problemet är att Abbotts inte ska vara något mer än en del av en tredjekedja om Luleå ska bli att räkna med i kampen om SM-guldet. Nu är Abbotts i princip en del av förstakedjan.

Abbotts + lämplig tredjelänk kan mycket väl bli SHL:s bästa tredjekedja. Drömmen är att Luleå kan få så pass höga sportsliga ambitioner att spelare som Abbotts kan vara i en tredjekedja.

+1. Skriver under på allt du skriver och tror dessutom de haft en mycket viktig inverkan som föredöme fr hela laget med sin träningsmoral och professionalism.

Det enda jag kan invända mot Abbotts efter tiden i LHF är egentligen att det verkar vara väldigt svårt att få en tredjelänk att funka med tvillingarna. Det är en svaghet att de själva är så tighta och har sådan kemi som de sedan inte kan få att funka med en tredje kedjekamrat. Det är för många säsonger nu och misslyckade försök för att man inte skall dra slutsatsen att det är tvillingarna det beror på och inte tredjelänken...
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2645
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Lars158 lör 03 jan 2015, 22:09

Spelare på kontrakt året tråden gäller:

MV: 3st

Lassie
Larsson
Ward

Backar: 7st
Jaros
Jonsson
Kukan
Näkyvä
Nagander
Sigalet
Oskarsson

Forwards: 8st
Cehlarik
Ekarv
Granström
Petrell
Mannberg
Sylvegård
Strömwall
Lagace
-------------------------------------------------------------------------------

Nu i truppen men går ut:

Backar:

Lundqvist
Fagerudd
Hjelm
Högbom
Billins
Sandström

Här hoppas jag man förlänger med Sandström (Cool Billins (9) Fagerudd (10). Sen är det ju om man vill förlänga med Högbom? Högbom med så är det 11st backar.



Forwards:

Fabbe
Cam
Chris
Forsberg
Fogström
Wallmark
Bryggman
Ledin
Zaar


Här hoppas jag man kan förlänga med Walle (9) Abbotts (10-11).
Ledin kanske? (12)
Sen så tycker jag Bryggman kan göra göra godkända insatser (13)
Zaar? Om man tänker sig satsa på toppen nästa år kommer man kunna ge han en position som han behöver ha då för sin utveckling?
Ja jag lägger in Zaar (14). Låt säga att vi vill ha in 2 nya spets forwards så är vi uppe i 15 och 16 st då.

Jag ser förlängning på Fabbe Fogge Foppa som väldigt svårt om vi inte skall ha hur många forwards som helst. Mannberg hade jag önskat inte var på kontrakt för säsongen denna tråden är för. Men är väl inte troligt det kommer brytas?


Lars158

Antal inlägg : 9703
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Lars158 lör 03 jan 2015, 22:26

Lars158 skrev:Spelare på kontrakt året tråden gäller:

MV: 3st

Lassie
Larsson
Ward

Backar: 7st
Jaros
Jonsson
Kukan
Näkyvä
Nagander
Sigalet
Oskarsson

Forwards: 8st
Cehlarik
Ekarv
Granström
Petrell
Mannberg
Sylvegård
Strömwall
Lagace


Det är som sagt dessa som har kontrakt just nu för 15/16.
Kan ni lägga till spelare, både förlängningar och tänka att det behövs ny spelare som inte behöver vara namngiven. Landa på antal spelare är väl lämpligt med 10-11 st för backar och 15-16 st för forwards. Så antagligen blir det lite kill your darling för den som vill ha nytillskott.

Lars158

Antal inlägg : 9703
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Rönken lör 03 jan 2015, 23:06

Lars158 skrev:Spelare på kontrakt året tråden gäller:

MV: 3st

Lassie
Larsson
Ward

Backar: 7st
Jaros
Jonsson
Kukan
Näkyvä
Nagander
Sigalet
Oskarsson

Forwards: 8st
Cehlarik
Ekarv
Granström
Petrell
Mannberg
Sylvegård
Strömwall
Lagace
-------------------------------------------------------------------------------

Nu i truppen men går ut:

Backar:

Lundqvist
Fagerudd
Hjelm
Högbom
Billins
Sandström

Här hoppas jag man förlänger med Sandström (Cool Billins (9) Fagerudd (10). Sen är det ju om man vill förlänga med Högbom? Högbom med så är det 11st backar.



Forwards:

Fabbe
Cam
Chris
Forsberg
Fogström
Wallmark
Bryggman
Ledin
Zaar


Här hoppas jag man kan förlänga med Walle (9) Abbotts (10-11).
Ledin kanske? (12)
Sen så tycker jag Bryggman kan göra göra godkända insatser (13)
Zaar? Om man tänker sig satsa på toppen nästa år kommer man kunna ge han en position som han behöver ha då för sin utveckling?
Ja jag lägger in Zaar (14). Låt säga att vi vill ha in 2 nya spets forwards så är vi uppe i 15 och 16 st då.

Jag ser förlängning på Fabbe Fogge Foppa som väldigt svårt om vi inte skall ha hur många forwards som helst. Mannberg hade jag önskat inte var på kontrakt för säsongen denna tråden är för. Men är väl inte troligt det kommer brytas?


Fogström tycker jag att man ska förlänga med, kan agera pappa åt helst två yngre i fjärdekedjan. Dessutom gör han inte bort sig högre upp i hierarkin och kan äta många många minuter varje match. Sedan ska han kanske inte lira powerplay men det är en annan femma.

Kanske inte så populärt bland många, men jag tycker att man kan spola Mannberg, Foppa och Fabbe på anfalls-sidan. I och med Strömwalls intåg ser jag inte så mycket utrymme för Mannberg. Sedan finns även Sylvegård och Bryggman som jag sorterar in i ungefär samma fack vad gäller konkurrenssituation. Vad gäller fjärdekedja är jag mer av åsikten att man ska köra enligt Skellefteås modell med unga utvecklingsbara spelare som har framtiden för sig och inte belastar lönekontot allt för mycket.

Centersidan blir lite intressant, med en ny förstacenter, Lagace, Ekarv och ev. Chris, Fogström och Wallmark undrar jag mig hur man tänker sig där? Lagace ska i mitt tycke vara center då han är bra tvåvägs med defensivt tänk också, gör bra jobb i bägge riktningarna i Asplöven och är inte sällan djupt i egen zon mycket tack vare bra skridskoåkning. Möjligen att Osten tänker sig honom på kanten? Ekarv är för tidig att bedöma men känns lite småmärklig, kanske att man tänker sig att man spolar av hela fjärdekedjan rakt av?

Backsidan är princip klar, får man behålla Näkyvä och förstärker med någon till av Billins-typen. Dvs renodlad offensiv kraft, så ser det väldigt spännande ut. Fagerudd tycker jag man ska fortsätta tro på. Högbom är värd att satsa på, utvecklingsår i Asplöven för honom? Tycker han ser intressant ut i Asplöven, men svårt att slå sig in i backsidan, speciellt om Jonsson kommer tillbaka i gammal god form.

Krutet läggs på en förstacenter och en skarpskytt helst.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Snikne Ville sön 04 jan 2015, 00:41

Och tränarna då? Har fortfarande mycket att bevisa i min bok. Vi har visserligen tagit poäng på slutet tack vare lite uppstädad defensiv men det var längesedan vi hade något spel med bett när vi har pucken.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Pajala sön 04 jan 2015, 06:08

34 omgångar spelade och vi ligger ännu i bottenträsket, snart är det dags för ett slutspel, tror faktiskt inte vi klarar ett play in till ett slutspel, det blir slutet för våra tränare i denna klubb.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Slapshot sön 04 jan 2015, 09:22

Snikne Ville skrev:Och tränarna då? Har fortfarande mycket att bevisa i min bok. Vi har visserligen tagit poäng på slutet tack vare lite uppstädad defensiv men det var längesedan vi hade något spel med bett när vi har pucken.


Får faktiskt hålla med dig. Tycker oavsett hur trubbigt detta lag är så ska man kunna spela bättre speciellt i pp. Klasscenter eller ej så ska väl dagens Luleåspelare åtminstone kunna komma in i anfallszon och göra hyfsat snabba pass och avsluta på mål.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Lars158 sön 04 jan 2015, 09:33

Snikne Ville skrev:Och tränarna då? Har fortfarande mycket att bevisa i min bok. Vi har visserligen tagit poäng på slutet tack vare lite uppstädad defensiv men det var längesedan vi hade något spel med bett när vi har pucken.

Ja självklart kan man ge se syn på dom med.
Jag själv har lite svårt att göra utvärderingen där. Då jag anser truppsammansättningen inte varit den bästa.
Backsidan skraltig med för många oetablerade, det har man ju fixat till nu. Men framåt så saknas ju dels den här riktiga spelfördelaren typ Olausson. Och poäng och målgöraren som Klasen/Arla/Hjalle/

Lars158

Antal inlägg : 9703
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Lars158 sön 04 jan 2015, 09:49

Jag tycker man skall vara kall med att förlänga för många av dom utgående kontrakten också med tanke på situationen i KHL. Fortsätter krisen i Ryssland kommer ju spelarmarknaden vara radikalt annorlunda för SHL till denna säsong. Sitta på smällfull trupp i situation där många spelare som "normalt" skulle spelat i KHL blir "tillgängliga" för SHL lagen....

Lars158

Antal inlägg : 9703
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av miker sön 04 jan 2015, 10:33

Lars158 skrev:Jag tycker man skall vara kall med att förlänga för många av dom utgående kontrakten också med tanke på situationen i KHL. Fortsätter krisen i Ryssland kommer ju spelarmarknaden vara radikalt annorlunda för SHL till denna säsong. Sitta på smällfull trupp i situation där många spelare som "normalt" skulle spelat i KHL blir "tillgängliga" för SHL lagen....
Kloka ord, Lars158!

Det kan vara värt att ha lite is i magen.

Oavsett, det måste rensas ordentligt i truppen, såvida det inte blir en degradering (men då rensas det ju oavsett, vare sig Luleå vill det eller inte, av naturliga skäl).

Osten kommer tvingas göra en stor "makeover" till nästa säsong om han har tänkt att Luleå överhuvudtaget ska vara i närheten av något SM-guld. Många spelare som inte tillför ett skit måste bort och det måste in mycket, mycket mer spetsspelare.

Jag gillar kontinuitet i vanliga fall. Se bara på tiden när Jonas Rönnqvist var tränare. Då var kontinuiteten oftast riktigt bra när det gällde spelare av i sämsta fall bra klass. Det gav resultat också. Övre tabellhalvdan samtliga säsonger under Jonas Rönnqvist-eran och, i sämsta fall, kvartsfinalavancemang.

Men kontinuitet bygger på att spelarna levererar. Finns ingen anledning att satsa på kontinuitet med spelare som inte räcker till.

miker

Antal inlägg : 92
Join date : 14-12-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Slapshot sön 04 jan 2015, 11:14

Tycker man ska släppa Foppa, Fabbe och bryta med Mannberg. Vete fan med Abbotts....visst dom har varit bättre på slutet men bäst-före-datum har gått ut där oavsett. Beror ju på ekonomin också men Abbotts är MAX en andra lina i SHL. Sedan har vi ett överflöd av tredje/fjärde kedjespelare. Vet inte hur kontraktsituationen ser ut men Petrell? Tycker jag gott Osten kan skeppa också. Finns bättre spelare.

Backsidan ser OK ut just nu bara Hjelm försvinner och Billins eller liknande spelartyp skrivs fast till nästa säsong.

Daniel Larsson skeppas till första bästa klubb och Anders Nilsson eller JG värvas hem.


Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Rönken sön 04 jan 2015, 12:41

Lars158 skrev:
Snikne Ville skrev:Och tränarna då? Har fortfarande mycket att bevisa i min bok. Vi har visserligen tagit poäng på slutet tack vare lite uppstädad defensiv men det var längesedan vi hade något spel med bett när vi har pucken.

Ja självklart kan man ge se syn på dom med.
Jag själv har lite svårt att göra utvärderingen där. Då jag anser truppsammansättningen inte varit den bästa.
Backsidan skraltig med för många oetablerade, det har man ju fixat till nu. Men framåt så saknas ju dels den här riktiga spelfördelaren typ Olausson. Och poäng och målgöraren som Klasen/Arla/Hjalle/

Absolut, laget man startade säsongen med var inte direkt rustat för propaganda-hockey. Hade visserligen kunnat gå vägen om alla spelare fick ut maximalt men nu gick det inte riktigt så. Frågan är om man måste göra sig av med alla tränare? Jag gillar Fagervall skarpt och tycker han verkar vettig.

Ansvarsområden är väl att Fagervall har defensiven och backarna, Skuggan har pp och träningar medan Burström har offensiven och anfallarna. Enda som funkar nu är egentligen defensiven, sedan tror inte jag att det är fullt så enkelt att endast en tränare syr ihop en lagdel och jobbar enskilt så klart. Men rätt svårt att utvärdera hur tränare funkar. Men måste man alltid göra sig av med rubb och stubb? Kan man inte tänkas förstärka med någon som har erfarenhet av säg powerplay eller liknande.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Snikne Ville mån 05 jan 2015, 12:30

Skulle inte ha något emot Sami i björntröjan igen, har optionsår kvar på kontraktet. En av de bättre puckvinnarna vi haft.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4681
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Tony Moore mån 05 jan 2015, 12:39

Snikne Ville skrev:Skulle inte ha något emot Sami i björntröjan igen, har optionsår kvar på kontraktet. En av de bättre puckvinnarna vi haft.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4681
Instämmer till 100a.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7456
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Rönken mån 05 jan 2015, 16:36

Kan Osten tänkas fundera på att sätta Granis som center i fjärde? Säg en fjärdekedja likt Strömwall-Granström-Bryggman eller liknande? Kritar man fast Abbotts och nuvarande fjärdekedjan skulle "bottom 6" utgöras av 5st som är 30+. Dessutom väldigt skev konkurrens när både Petrell, Granström, Strömwall, Ekarv av dom som har kontrakt just nu ska konkurrea om dessa platser. Sedan tillkommer ev. Bryggman också.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Norlin mån 05 jan 2015, 16:44

Rönken skrev:Kan Osten tänkas fundera på att sätta Granis som center i fjärde? Säg en fjärdekedja likt Strömwall-Granström-Bryggman eller liknande? Kritar man fast Abbotts och nuvarande fjärdekedjan skulle "bottom 6" utgöras av 5st som är 30+. Dessutom väldigt skev konkurrens när både Petrell, Granström, Strömwall, Ekarv av dom som har kontrakt just nu ska konkurrea om dessa platser. Sedan tillkommer ev. Bryggman också.

Aha, tack. Hade för mig att båda dessa grabbar var på lån från NHL.
Den dagen de börjar leverera på riktigt kommer Carolina och Columbus plocka dem direkt. Säg om 2 år ungefär om nu deras utvecklingkurva fortsätter peka uppåt.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Lars158 mån 05 jan 2015, 17:35

Rönken skrev:Kan Osten tänkas fundera på att sätta Granis som center i fjärde? Säg en fjärdekedja likt Strömwall-Granström-Bryggman eller liknande? Kritar man fast Abbotts och nuvarande fjärdekedjan skulle "bottom 6" utgöras av 5st som är 30+. Dessutom väldigt skev konkurrens när både Petrell, Granström, Strömwall, Ekarv av dom som har kontrakt just nu ska konkurrea om dessa platser. Sedan tillkommer ev. Bryggman också.

Ja jag skulle nog vilja se som du skriver att 4e skulle kunna vara Bryggman - Granis - Strömwall. Dom är ju redan på kontrakt, inte Bryggman då men ett mycket billigare alternativ än att ha någon av Foppa/Fabbe där. Mycket trevligare åldersstruktur också.

Abbotts förlänger jag gärna med. Så kan vi fortsätta med den trevliga Abbott - Abbott - Sylle formationen.

Cehlarik - Lagace - Petrell kanske kan bli en formation.

Zaar - Walle - Ledin/NY spel.


Mycket trevligare åldersstruktur om man gör förlängningarna som skulle ge/bibehålla dessa formationer.
Sen behövs ju någon spets värvning på detta och det rör ju om i formationerna såklart!

Ser väldigt litet utrymme för förlängning av någon från nuvarande 4e (FFF) kedjan.





Lars158

Antal inlägg : 9703
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Rönken mån 05 jan 2015, 18:09

Lars158 skrev:
Rönken skrev:Kan Osten tänkas fundera på att sätta Granis som center i fjärde? Säg en fjärdekedja likt Strömwall-Granström-Bryggman eller liknande? Kritar man fast Abbotts och nuvarande fjärdekedjan skulle "bottom 6" utgöras av 5st som är 30+. Dessutom väldigt skev konkurrens när både Petrell, Granström, Strömwall, Ekarv av dom som har kontrakt just nu ska konkurrea om dessa platser. Sedan tillkommer ev. Bryggman också.

Ja jag skulle nog vilja se som du skriver att 4e skulle kunna vara Bryggman - Granis - Strömwall. Dom är ju redan på kontrakt, inte Bryggman då men ett mycket billigare alternativ än att ha någon av Foppa/Fabbe där. Mycket trevligare åldersstruktur också.

Abbotts förlänger jag gärna med. Så kan vi fortsätta med den trevliga Abbott - Abbott - Sylle formationen.

Cehlarik - Lagace - Petrell kanske kan bli en formation.

Zaar - Walle - Ledin/NY spel.


Mycket trevligare åldersstruktur om man gör förlängningarna som skulle ge/bibehålla dessa formationer.
Sen behövs ju någon spets värvning på detta och det rör ju om i formationerna såklart!

Ser väldigt litet utrymme för förlängning av någon från nuvarande 4e (FFF) kedjan.  





Petrell är jag kraftig tveksam till om han ska få stanna kvar, så som det ser ut just nu. Egentligen ska man väl invänta ev. slutspel och se vad som händer där. Krutet läggs på en riktigt bra spetsspelare, måste inte vara prompt center i mina ögon. Kan vara en vinge av Omark-snitt likväl, idealiskt Omark givetvis Smile

Zaar-Lagace/NY-Lagace/NY
Ledin-Wallmark-Cehlarik
Abbott-Abbott-Sylvegård
Strömwall-Granström-Bryggman
Ekarv

Näkyvä-Savilahti
Kukan-Sigalet
Jonsson-Sandström
Jaros-Oskarsson

Lassinantti/Larsson - förutsatt att Larsson kommer upp i nivå under resterande del av säsongen. Tycker han såg rätt skaplig ut när han var bra innan skador och sjukdom. Lassi som första hur som, Ward får en säsong till i Asplöven.

Blir en del bortfall, egentligen vill jag se Fagerudd kvar men som 9:e back med en del spel i Asplöven vid skadefri backbesättning. Forsberg-Fogström-Fabricius-Mannberg-Petrell-Hjelm skulle alltså inte bli kvar enligt ovan. Vill gärna se att Sam Marklund från Asplöven kritas fast också, hade föredragit honom före Strömwall men nu är det som det är.

Inte kanske absoult giftigaste laget på pappret men med ytterligare någon säsong under bältet för många av ygnre spelarna. Möjligen att det skulle in en klassback till, offensivt lagd, för att balansera upp backbesättningen. Men vill gärna se Kukan få chansen då han ändå har potentialen, Jaros är hyperintressant och Oskarsson är utmärkt påläggskalv med fin chans att ha honon kvar i Sverige några år framåt.

Tillägg: Zaar bör man satsa på att få kvar, känns meningslöst att signera med yngre spelare om det bara blir en säsong. Annars en skarpskytt av rang på hans plats.


Senast ändrad av Rönken den mån 05 jan 2015, 18:14, ändrad totalt 1 gång
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Slapshot mån 05 jan 2015, 18:12

Petrell är bara och skeppa! Dyra finnar som inte producerar är ingenting att ha. Kan garantera att vi hade fått ut mer av en liknande spelartyp från tex allsvenskan eller AHL till ett billigare pris dessutom.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Old Brooklyn mån 05 jan 2015, 21:22

Med Sandströms förlängning på gång så är ju backsidan i princip klar till nästa säsong.

Sandström - Kukan
Näkyvä - Savalahti
Sigalet - Jonsson
Jaros (om han nu inte drar till NHL)

Förläng med Lassinantti och behåll Finnen om han är bra eller plocka hem Ward så är även den sidan klar.

Forwards är som sagt där allt krut behöver läggas.
1:Ledin - NY - NY
2: Abbott - Abbott - Sylvegård
3: Granström - Wallmark - Lagacé,
4: Cehlarik - Fogström - Fabricius
Extra (deltid i Asplöven): Strömwall, Bryggman, Ekarv

Bryt kontrakt: Petrell, Mannberg, Zaar (eller avsluta lånet), Larsson.

Ja, det skulle jag vara nöjd med.

Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av FruktHamster mån 05 jan 2015, 22:15

Granström, Lagace, Ekvarv. Alla centrar. Alla med kontrakt över nästa år. Lägg till det att Mr Center lär prioriteras av Osten. Om han inte får napp till denna säsong, så ska det nog fan letas rejält till nästa skulle jag tro.

Utöver dessa namn, tycker jag topp prio ska ligga på Wallmark. Helst minst två år på honom.
Wallmark är 19(!) år gammal. Killen har absolut potential och det vore en förbannad skam att slarva bort det. Samtidigt har han inte ännu slagit igenom med dunder och brak i SHL och borde - i den mån logik har någon talan här - inte vara så värst dyr. Däremot kommer han garanterat vilja ha en höjning mot sitt föregående kontrakt och det är han också värd såklart.

Om jag får som jag vill här, står vi redan med 5 centrar, varav max en nog kan tänka sig att spela i Asplöven om han blir tillsagd (Ekvarv).
Om vi ska vara ärliga så räcker det så. Vid skada på 2 centrar samtidigt får man lov att nyttja sitt J20-lag kan jag tycka. Eller - om det verkligen är panik - ge sig ut på värvningsstråt.

Kruxet är ju som synes att det lämnar två namn utanför vår nuvarandre trupp, nämligen Fogge och Abbott. Två spelare det är oerhört svårt att tycka illa om, men OM vi vill ha en förstecenter av rang och så är detta vad jag kommer fram till.
Fogge kan MÖJLIGTVIS behållas under förutsättning att man spelar Lagace på kant, eller om man kan/vill bryta Granströms kontrakt till förmån för att behålla Fogge, men annars ser jag att situationen blir som jag skrev ovan.


Jag vette fan.. Det här var bra några spontan tankar om centrarna. Har inte ens nämnt wingers. Men kort sagt tror jag året silly kommer vara lite av "kill your darlings"-tema.

En sista tanke bara.
Nästa år utökas SHL-familjen med 2 lag samtidigt som pengarna från TV-avtalet inte ökas. LHF - tillsammans med övrga klubbar, kommer mao få se sin plånbok minska. Lägg till det att LKAB förvarnat om en minskning i sponsorpengar. Ytterligare en punkt i det ekonomiska är att publiksnittet även det varit lägre i år och att LHF redan nu hintat om att man mest troligt gör ett minus i år.
Det känns troligt att plånboken - inte bara för LHF, en nu är det ju LHF som är i fokus här - kommer minska till nästa år. Att värva toppcentrar, eller ens behålla rutinerade spelare har nog sällan varit svårare...
Åh, just ja... Nuvarande regering vill skrota arbetsgivaravgiftrabatten för ungdommar under 25, vilket slår hårdare på LHF än någon annan SHL-klubb.

Kort sagt... Osten kommer nog ha händerna fulla även EFTER han släckt bränderna som lamslagit oss denna säsong...

FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Lars158 mån 05 jan 2015, 22:57

FruktHamster skrev:Granström, Lagace, Ekvarv. Alla centrar. Alla med kontrakt över nästa år. Lägg till det att Mr Center lär prioriteras av Osten. Om han inte får napp till denna säsong, så ska det nog fan letas rejält till nästa skulle jag tro.

Utöver dessa namn, tycker jag topp prio ska ligga på Wallmark. Helst minst två år på honom.
Wallmark är 19(!) år gammal. Killen har absolut potential och det vore en förbannad skam att slarva bort det. Samtidigt har han inte ännu slagit igenom med dunder och brak i SHL och borde - i den mån logik har någon talan här - inte vara så värst dyr. Däremot kommer han garanterat vilja ha en höjning mot sitt föregående kontrakt och det är han också värd såklart.

Om jag får som jag vill här, står vi redan med 5 centrar, varav max en nog kan tänka sig att spela i Asplöven om han blir tillsagd (Ekvarv).
Om vi ska vara ärliga så räcker det så. Vid skada på 2 centrar samtidigt får man lov att nyttja sitt J20-lag kan jag tycka. Eller - om det verkligen är panik - ge sig ut på värvningsstråt.

Kruxet är ju som synes att det lämnar två namn utanför vår nuvarandre trupp, nämligen Fogge och Abbott. Två spelare det är oerhört svårt att tycka illa om, men OM vi vill ha en förstecenter av rang och så är detta vad jag kommer fram till.
Fogge kan MÖJLIGTVIS behållas under förutsättning att man spelar Lagace på kant, eller om man kan/vill bryta Granströms kontrakt till förmån för att behålla Fogge, men annars ser jag att situationen blir som jag skrev ovan.


Jag vette fan.. Det här var bra några spontan tankar om centrarna. Har inte ens nämnt wingers. Men kort sagt tror jag året silly kommer vara lite av "kill your darlings"-tema.

En sista tanke bara.
Nästa år utökas SHL-familjen med 2 lag samtidigt som pengarna från TV-avtalet inte ökas. LHF - tillsammans med övrga klubbar, kommer mao få se sin plånbok minska. Lägg till det att LKAB förvarnat om en minskning i sponsorpengar. Ytterligare en punkt i det ekonomiska är att publiksnittet även det varit lägre i år och att LHF redan nu hintat om att man mest troligt gör ett minus i år.
Det känns troligt att plånboken - inte bara för LHF, en nu är det ju LHF som är i fokus här - kommer minska till nästa år. Att värva toppcentrar, eller ens behålla rutinerade spelare har nog sällan varit svårare...
Åh, just ja... Nuvarande regering vill skrota arbetsgivaravgiftrabatten för ungdommar under 25, vilket slår hårdare på LHF än någon annan SHL-klubb.

Kort sagt... Osten kommer nog ha händerna fulla även EFTER han släckt bränderna som lamslagit oss denna säsong...


Granström värvades väl med tanken att användas som ytter, var det inte så han inledde säsongen? Lagace har ju också spelat ytter under sin karriär.

I 6år har Chris varit en bärande spelare för LHF. Inte bara ligger han alltid i teckningstopp, i synnerhet har han varit den forward med mest speltid alla säsonger. Ska vara säkert man hittar ny/nån av dom befintliga är redo att plocka upp ett enormt ansvar.

Jag hoppas man förlänger med Abbotts.

Lars158

Antal inlägg : 9703
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Bamsefar mån 05 jan 2015, 23:15

Har egentligen inte brytt mig om "gnället" över vilka spelare som är värvade, vilka som BORDE värvats och vilka som inte skulle värvats alls.
Vi har de spelare vi har och är övertygad om att Luleås ledning har lagets bästa för ögonen och skaffar spelare som skall passa för den spelidèn man vill genomföra, sen blir det inte alltid som man tänkt och då får man revidera uppställningen och/eller komplettera men i den bästa av världar vinner Luleå alltid.

Men vad gäller Abbotts så påpekas det hela tiden att de som bärande lina skall producera poäng och så görs det en enkel matematisk slutledning, baserat på lön/poäng och då kan jag tycka att man missar poängen.
Vad Abbotts bidrar med mest är karaktär, att alltid vara på jobbet, oavsett hur illa det ser ut så kan man räkna med att Abbottarna kommer att ge allt de kan, byte efter byte och sätta jobbstandarden för vad som förväntas av spelare som spelar med björnen på bröstet.
Det är värt en hel del att ha de karaktärerna i laget. ngn nämnde som exempel Mika Nieminen, en klasspelare eller med moderna termer "spets" med stort S som i ett avgörande moment valde att offra laget för sin egen bekvämlighet, den tanken finns inte i Abbotts.

Naturligtvis ska man förlänga med Abbotts.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Rönken mån 05 jan 2015, 23:18

Lars158 skrev:
FruktHamster skrev:Granström, Lagace, Ekvarv. Alla centrar. Alla med kontrakt över nästa år. Lägg till det att Mr Center lär prioriteras av Osten. Om han inte får napp till denna säsong, så ska det nog fan letas rejält till nästa skulle jag tro.

Utöver dessa namn, tycker jag topp prio ska ligga på Wallmark. Helst minst två år på honom.
Wallmark är 19(!) år gammal. Killen har absolut potential och det vore en förbannad skam att slarva bort det. Samtidigt har han inte ännu slagit igenom med dunder och brak i SHL och borde - i den mån logik har någon talan här - inte vara så värst dyr. Däremot kommer han garanterat vilja ha en höjning mot sitt föregående kontrakt och det är han också värd såklart.

Om jag får som jag vill här, står vi redan med 5 centrar, varav max en nog kan tänka sig att spela i Asplöven om han blir tillsagd (Ekvarv).
Om vi ska vara ärliga så räcker det så. Vid skada på 2 centrar samtidigt får man lov att nyttja sitt J20-lag kan jag tycka. Eller - om det verkligen är panik - ge sig ut på värvningsstråt.

Kruxet är ju som synes att det lämnar två namn utanför vår nuvarandre trupp, nämligen Fogge och Abbott. Två spelare det är oerhört svårt att tycka illa om, men OM vi vill ha en förstecenter av rang och så är detta vad jag kommer fram till.
Fogge kan MÖJLIGTVIS behållas under förutsättning att man spelar Lagace på kant, eller om man kan/vill bryta Granströms kontrakt till förmån för att behålla Fogge, men annars ser jag att situationen blir som jag skrev ovan.


Jag vette fan.. Det här var bra några spontan tankar om centrarna. Har inte ens nämnt wingers. Men kort sagt tror jag året silly kommer vara lite av "kill your darlings"-tema.

En sista tanke bara.
Nästa år utökas SHL-familjen med 2 lag samtidigt som pengarna från TV-avtalet inte ökas. LHF - tillsammans med övrga klubbar, kommer mao få se sin plånbok minska. Lägg till det att LKAB förvarnat om en minskning i sponsorpengar. Ytterligare en punkt i det ekonomiska är att publiksnittet även det varit lägre i år och att LHF redan nu hintat om att man mest troligt gör ett minus i år.
Det känns troligt att plånboken - inte bara för LHF, en nu är det ju LHF som är i fokus här - kommer minska till nästa år. Att värva toppcentrar, eller ens behålla rutinerade spelare har nog sällan varit svårare...
Åh, just ja... Nuvarande regering vill skrota arbetsgivaravgiftrabatten för ungdommar under 25, vilket slår hårdare på LHF än någon annan SHL-klubb.

Kort sagt... Osten kommer nog ha händerna fulla även EFTER han släckt bränderna som lamslagit oss denna säsong...


Granström värvades väl med tanken att användas som ytter, var det inte så han inledde säsongen? Lagace har ju också spelat ytter under sin karriär.

I 6år har Chris varit en bärande spelare för LHF. Inte bara ligger han alltid i teckningstopp, i synnerhet har han varit den forward med mest speltid alla säsonger. Ska vara säkert man hittar ny/nån av dom befintliga är redo att plocka upp ett enormt ansvar.

Jag hoppas man förlänger med Abbotts.

Han är en utmärkt boxplay-spelare också, plus att han många säsonger fått axla rollen som ledande center. Även denna säsongen när Dixon visade sig vara tjock-Steffe. Jag trodde att bröderna skulle gå till centraleuropa efter den här säsongen och räknade dessa som förlorade. Men Chris verkar ju onekligen intresserad av att vara kvar om man får tro Kurirens artikel.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av FruktHamster tis 06 jan 2015, 02:04

Jag skriver under på att Chris är en fantastisk center och skulle verkligen inte bli arg eller besviken om han stannade i klubben. Tvärt om.
Försöker egentligen bara belysa det faktum att det inte är lätt att få ihop alla önskningar med verkligheten.

Jag tror det är ytterst svårt att få Chris att skriva på för en förlängning utan att också erbjuda Cam ett kontrakt. Cam HAR producerat på sistone, vilket är jättekul, men jag skulle gärna se han göra det under lite längre tid innan jag vågade förlänga med dem som vår leading line, för det är mest troligt vad en förlängning innebär.
Att Abbotts ligger någonstans i toppen vad gäller lön i LHF ser jag som rätt självklart. Självklart vill jag också ha kvar dem, men jag anser också att LHF behöver få in spelare som kan åstadkomma något i ett nummerärt överläge och det gör inte bröderna och har heller aldrig gjort.


Som sagt. Det finns väldigt många variabler här och till slut kommer detta att avgöras av tillgång på kvalitativa spelare, samt ekonomi. Jag vill ha Abbotts kvar, men förbereder mig för att så kanske inte kommer ske.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Lars158 tis 06 jan 2015, 03:31

FruktHamster skrev:Jag skriver under på att Chris är en fantastisk center och skulle verkligen inte bli arg eller besviken om han stannade i klubben. Tvärt om.
Försöker egentligen bara belysa det faktum att det inte är lätt att få ihop alla önskningar med verkligheten.

Jag tror det är ytterst svårt att få Chris att skriva på för en förlängning utan att också erbjuda Cam ett kontrakt. Cam HAR producerat på sistone, vilket är jättekul, men jag skulle gärna se han göra det under lite längre tid innan jag vågade förlänga med dem som vår leading line, för det är mest troligt vad en förlängning innebär.
Att Abbotts ligger någonstans i toppen vad gäller lön i LHF ser jag som rätt självklart. Självklart vill jag också ha kvar dem, men jag anser också att LHF behöver få in spelare som kan åstadkomma något i ett nummerärt överläge och det gör inte bröderna och har heller aldrig gjort.


Som sagt. Det finns väldigt många variabler här och till slut kommer detta att avgöras av tillgång på kvalitativa spelare, samt ekonomi. Jag vill ha Abbotts kvar, men förbereder mig för att så kanske inte kommer ske.

Vi har kunnat ha Abbotts samtidigt som vi haft Olausson och Klasen. Alla dom samtidigt som vi också haft Hirre och Pyrre. Alla dessa samtidigt som vi hade Fransson. Alla dessa och Vihko.

Nog ska vi kunna ha Abbotts och en till etablerad kedja.
Man skär av kostnader genom att dumpa 4e (FFF) kedjan. Där kan Malte och Bryggman spela istället.

Edit: Lite osäker om Klasen var med samtidigt som alla dom andra uppräknat

Lars158

Antal inlägg : 9703
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av makkanmakkan tis 06 jan 2015, 11:45

En till spelare som man kan räkna in i truppen nästa säsong är John Henrion

Har sett en hel del matcher med Löven i år och jag ska ge folk som inte har sett dessa en liten uppfattning om vilka spelartyper Lagace och Henrion är.

Jacob Lagace
Center har han spelat denna säsong men kom in som ersättare till Simon Olsson. Enorm fart och spelsinne, även en bra avslutare.
Energisk och orädd. En liten mix av Chris Abbott och Niklas Olausson.
Endast 23 år och 1:a i poängligan.

John Henrion
En riktig sniper som vågar ta skott från alla lägen.
Förmodligen skjuter han också hårdast i hela serien.
Även han spelar energiskt och högt tempo.
Målskytten som vi letar efter, ingen finess som Klasen utan mer av en typisk powerforward som spelar fysiskt.
Ung kille, 24år och 1:a i skytteligan. Kom in som Try Out spelare.
Kallas för Mr Hat Trick Man


Dom utvecklas och tror dom kan vara spetsspelarna vi söker till en lägre kostnad. Då kan vi även behålla Abbotts om dom går med på att vara i Checking linan. Om inte så ser jag Henrion och Lagace som bra ersättare till Abbotts sedan får man möjlighet att spetsa laget.

Kanske så här:
John Henrion - Jacob Lagace - Per Ledin

Peter Cehlarik - Lucas Wallmark - NY/Daniel Zaar

Cam Abbott - Chris Abbott - Emil Sylvegård

Jonathan Granström - Niklas Fogström - Malte Strömvall

Extra:
Victor Ekarv
Lars Bryggman
Karl Fabricius

Eller så här:
NY - NY - Per Ledin

Peter Cehlarik - Lucas Wallmark - NY/Daniel Zaar

John Henrion - Jacob Lagace - Emil Sylvegård

Jonathan Granström - Niklas Fogström - Malte Strömvall

vad tror ni?

Tycker att Lennart Petrell kan tacka för sig, tror t.o.m att Jordan Smotherman som jag tjatade om förra säsongen skulle göra mer eller samma nytta till en mycket billigare peng.


PS. Jacob Lagace och John Henrion är inte Vyacheslav Trukhno
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 745
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av miker tis 06 jan 2015, 11:53

makkanmakkan skrev:En till spelare som man kan räkna in i truppen nästa säsong är John Henrion

Har sett en hel del matcher med Löven i år och jag ska ge folk som inte har sett dessa en liten uppfattning om vilka  spelartyper Lagace och Henrion är.

Jacob Lagace
Center har han spelat denna säsong men kom in som ersättare till Simon Olsson. Enorm fart och spelsinne, även en bra avslutare.
Energisk och orädd. En liten mix av Chris Abbott och Niklas Olausson.
Endast 23 år och 1:a i poängligan.

John Henrion
En riktig sniper som vågar ta skott från alla lägen.
Förmodligen skjuter han också hårdast i hela serien.
Även han spelar energiskt och högt tempo.
Målskytten som vi letar efter, ingen finess som Klasen utan mer av en typisk powerforward som spelar fysiskt.
Ung kille, 24år och 1:a i skytteligan. Kom in som Try Out spelare.
Kallas för Mr Hat Trick Man


Dom utvecklas och tror dom kan vara spetsspelarna vi söker till en lägre kostnad. Då kan vi även behålla Abbotts om dom går med på att vara i Checking linan. Om inte så ser jag Henrion och Lagace som bra ersättare till Abbotts sedan får man möjlighet att spetsa laget.

Kanske så här:
John Henrion - Jacob Lagace - Per Ledin

Peter Cehlarik - Lucas Wallmark - NY/Daniel Zaar

Cam Abbott - Chris Abbott - Emil Sylvegård

Jonathan Granström - Niklas Fogström - Malte Strömvall

Extra:
Victor Ekarv
Lars Bryggman
Karl Fabricius

Eller så här:
NY - NY - Per Ledin

Peter Cehlarik - Lucas Wallmark - NY/Daniel Zaar

John Henrion - Jacob Lagace - Emil Sylvegård

Jonathan Granström - Niklas Fogström - Malte Strömvall

vad tror ni?

Tycker att Lennart Petrell kan tacka för sig, tror t.o.m att Jordan Smotherman som jag tjatade om förra säsongen skulle göra mer eller samma nytta till en mycket billigare peng.


PS. Jacob Lagace och John Henrion är inte Vyacheslav Trukhno

Det räcker med allsvenska spelare nu, såvida inte Luleå har tänkt skeppa någon/några med kontrakt till nästa säsong.

Inget fel med enstaka allsvenska spelare, det är inte det jag menar. Det går att göra fynd där, samtidigt som man ska ha klart för sig att många spelare som dominerar i allsvenskan i många fall misslyckas på en högre nivå. Se på t ex Trukno.

Problemet är om andelen allsvenska spelare blir för stor.

Man brukar säga att värvar man för många allsvenska spelare, ja då åker man till slut ner i allsvenskan själv.

Vi vill väl att Luleå Hockey ska utvecklas ordentligt och slippa allt vad bottenträskkämpande innebär i framtiden? I så fall krävs det rejäla krafttag i form av flera värvningar av spelare som har bevisat något på en hög nivå och har spetskompetens även i SHL-sammanhang.

miker

Antal inlägg : 92
Join date : 14-12-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Bamsefar tis 06 jan 2015, 12:05

miker skrev:
makkanmakkan skrev:En till spelare som man kan räkna in i truppen nästa säsong är John Henrion

Har sett en hel del matcher med Löven i år och jag ska ge folk som inte har sett dessa en liten uppfattning om vilka  spelartyper Lagace och Henrion är.

Jacob Lagace
Center har han spelat denna säsong men kom in som ersättare till Simon Olsson. Enorm fart och spelsinne, även en bra avslutare.
Energisk och orädd. En liten mix av Chris Abbott och Niklas Olausson.
Endast 23 år och 1:a i poängligan.

John Henrion
En riktig sniper som vågar ta skott från alla lägen.
Förmodligen skjuter han också hårdast i hela serien.
Även han spelar energiskt och högt tempo.
Målskytten som vi letar efter, ingen finess som Klasen utan mer av en typisk powerforward som spelar fysiskt.
Ung kille, 24år och 1:a i skytteligan. Kom in som Try Out spelare.
Kallas för Mr Hat Trick Man


Dom utvecklas och tror dom kan vara spetsspelarna vi söker till en lägre kostnad. Då kan vi även behålla Abbotts om dom går med på att vara i Checking linan. Om inte så ser jag Henrion och Lagace som bra ersättare till Abbotts sedan får man möjlighet att spetsa laget.

Kanske så här:
John Henrion - Jacob Lagace - Per Ledin

Peter Cehlarik - Lucas Wallmark - NY/Daniel Zaar

Cam Abbott - Chris Abbott - Emil Sylvegård

Jonathan Granström - Niklas Fogström - Malte Strömvall

Extra:
Victor Ekarv
Lars Bryggman
Karl Fabricius

Eller så här:
NY - NY - Per Ledin

Peter Cehlarik - Lucas Wallmark - NY/Daniel Zaar

John Henrion - Jacob Lagace - Emil Sylvegård

Jonathan Granström - Niklas Fogström - Malte Strömvall

vad tror ni?

Tycker att Lennart Petrell kan tacka för sig, tror t.o.m att Jordan Smotherman som jag tjatade om förra säsongen skulle göra mer eller samma nytta till en mycket billigare peng.


PS. Jacob Lagace och John Henrion är inte Vyacheslav Trukhno

Det räcker med allsvenska spelare nu, såvida inte Luleå har tänkt skeppa någon/några med kontrakt till nästa säsong.

Inget fel med enstaka allsvenska spelare, det är inte det jag menar. Det går att göra fynd där, samtidigt som man ska ha klart för sig att många spelare som dominerar i allsvenskan i många fall misslyckas på en högre nivå. Se på t ex Trukno.

Problemet är om andelen allsvenska spelare blir för stor.

Man brukar säga att värvar man för många allsvenska spelare, då då åker man till slut ner i allsvenskan själv.

Vi vill väl att Luleå Hockey ska utvecklas ordentligt och slippa allt vad bottenträskkämpande innebär i framtiden? I så fall krävs det rejäla krafttag i form av flera värvningar av spelare som har bevisat något på en hög nivå och har spetskompetens även i SHL-sammanhang.

"man" brukar säg, vilka är man?, nåja, du exemplifierar med Truckhno, jag säger Arlbrandt, Enterfeldt, Fälth, ex på allsvenska spelare som lyft sig och SHL ordentligt. Så vad gäller att värva allsvenska spelare så kan nog uppsidan var nog så mer värd än nedsidan. Sen att man värvar "spets" d v s svindyra spelare med dokumenterad förmåga behöver inte betyda att LAGET blir bättre, se Växjö och Linköping. Ska man värva spelare ska dessa vara välscoutade för att kunna ingå i den spelidè som laget har, sen spelar det ingen roll vilket namn som står på tröjan.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av makkanmakkan tis 06 jan 2015, 12:20

Jag förstår precis vad du menar och så tänker jag också, riskabelt att bara värva från Allsvenskan.

Trukno dominerade aldrig i Asplöven, och jag var rätt så förvånad över att Luleå värvade honom. Han gjorde poäng visst, men det var inte så att man satt ner och sa "wow" när han spelade.

Men både Lagace och Henrion är allt för bra för HockeyAllsvenskan.
Oavsett vilka man möter, även vid förluster så är dom ett hot för motståndaren. Till skillnad från exempelvis Simon Olsson, Strömberg eller Trukhno.

Henrion och Lagace placerar jag i samma fack som Arlbrandt, Olausson och Klasen.
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 745
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Slapshot tis 06 jan 2015, 12:30

Ska Luleå bli ett topplag måste en förstakedja värvas, minst. Håller med Miker. Det går inte bara köra med allsvenska spelare. Då blir luleå till sist själv ett lag för allsvenskan. Däremot kan man krydda med nån enstaka spelare från allsvenskan..men dom ska inte komma hit med pressen av att dom måste leda laget. Se bara på Zaar.

Det måste finnas etablerade spelare också som vi vet producerar kväll efter kväll. Känns väl ganska självklart egentligen.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av miker tis 06 jan 2015, 12:40

Slapshot skrev:Ska Luleå bli ett topplag måste en förstakedja värvas, minst. Håller med Miker. Det går inte bara köra med allsvenska spelare. Då blir luleå till sist själv ett lag för allsvenskan. Däremot kan man krydda med nån enstaka spelare från allsvenskan..men dom ska inte komma hit med pressen av att dom måste leda laget. Se bara på Zaar.

Det måste finnas etablerade spelare också som vi vet producerar kväll efter kväll. Känns väl ganska självklart egentligen.
Mycket bra skrivet, Slapshot.

Tycker, som jag varit inne på tidigare, att Luleå börjar få en bra grund att stå på när det gäller två av lagdelarna. Både målvakts- och backsidan ser, för tillfället, riktigt, riktigt bra ut.

Kommer givetvis bli förändringar i åtminstone en av dessa lagdelar, men kan Luleå - om nu laget håller sig kvar i SHL - se till att åtminstone få ihop en lika bra målvakts- och backsida som den nuvarande till nästa säsong så ser det väldigt lovande ut.

Då gäller det "bara" att ta tag i forwardssidan. Minst i form av en riktig klasskedja som kan leverera i match efter match. Kommer nog dock krävas ännu fler klassforwards än så, alltså om Luleå vill bli en het guldkandidat. Då snackar vi alltså minst 4-5 klassforwards ytterligare i jämförelse med den nuvarande forwardsbesättningen.

Allt annat är orealistiskt.

Tränarna tror jag för övrigt stenhårt på. Gäller "bara" att våra tränare får de rätta verktygen...

miker

Antal inlägg : 92
Join date : 14-12-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Slapshot tis 06 jan 2015, 12:46

miker skrev:
Slapshot skrev:Ska Luleå bli ett topplag måste en förstakedja värvas, minst. Håller med Miker. Det går inte bara köra med allsvenska spelare. Då blir luleå till sist själv ett lag för allsvenskan. Däremot kan man krydda med nån enstaka spelare från allsvenskan..men dom ska inte komma hit med pressen av att dom måste leda laget. Se bara på Zaar.

Det måste finnas etablerade spelare också som vi vet producerar kväll efter kväll. Känns väl ganska självklart egentligen.
Mycket bra skrivet, Slapshot.

Tycker, som jag varit inne på tidigare, att Luleå börjar få en bra grund att stå på när det gäller två av lagdelarna. Både målvakts- och backsidan ser, för tillfället, riktigt, riktigt bra ut.

Kommer givetvis bli förändringar i åtminstone en av dessa lagdelar, men kan Luleå - om nu laget håller sig kvar i SHL - se till att åtminstone få ihop en lika bra målvakts- och backsida som den nuvarande till nästa säsong så ser det väldigt lovande ut.

Då gäller det "bara" att ta tag i forwardssidan. Minst i form av en riktig klasskedja som kan leverera i match efter match. Kommer nog dock krävas ännu fler klassforwards än så, alltså om Luleå vill bli en het guldkandidat. Då snackar vi alltså minst 4-5 klassforwards ytterligare i jämförelse med den nuvarande forwardsbesättningen.

Allt annat är orealistiskt.

Tränarna tror jag för övrigt stenhårt på. Gäller "bara" att våra tränare får de rätta verktygen...



Sedan ska vi också tänka på i fall Wallmark och Zaar vill fortsätta i Luleå. Båda dessa har potential för att bli riktigt bra. Stannar dom en eller ett par säsonger till i Luleå så har vi ju redan där två potentiella klassforwards. Det var bara lite hårt att sätta den pressen på deras axlar redan nu...

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av makkanmakkan tis 06 jan 2015, 13:23

miker skrev:
Slapshot skrev:Ska Luleå bli ett topplag måste en förstakedja värvas, minst. Håller med Miker. Det går inte bara köra med allsvenska spelare. Då blir luleå till sist själv ett lag för allsvenskan. Däremot kan man krydda med nån enstaka spelare från allsvenskan..men dom ska inte komma hit med pressen av att dom måste leda laget. Se bara på Zaar.

Det måste finnas etablerade spelare också som vi vet producerar kväll efter kväll. Känns väl ganska självklart egentligen.
Mycket bra skrivet, Slapshot.

Tycker, som jag varit inne på tidigare, att Luleå börjar få en bra grund att stå på när det gäller två av lagdelarna. Både målvakts- och backsidan ser, för tillfället, riktigt, riktigt bra ut.

Kommer givetvis bli förändringar i åtminstone en av dessa lagdelar, men kan Luleå - om nu laget håller sig kvar i SHL - se till att åtminstone få ihop en lika bra målvakts- och backsida som den nuvarande till nästa säsong så ser det väldigt lovande ut.

Då gäller det "bara" att ta tag i forwardssidan. Minst i form av en riktig klasskedja som kan leverera i match efter match. Kommer nog dock krävas ännu fler klassforwards än så, alltså om Luleå vill bli en het guldkandidat. Då snackar vi alltså minst 4-5 klassforwards ytterligare i jämförelse med den nuvarande forwardsbesättningen.

Allt annat är orealistiskt.

Tränarna tror jag för övrigt stenhårt på. Gäller "bara" att våra tränare får de rätta verktygen...

Håller med om mycket som ni skriver, en väldigt bra poäng ni har båda två.
Först och främst ska man vara försiktig med värvningar från Allsvenskan för till slut kan vi hamna där själv.

Och jag anser att vi inte har ersatt Klasen och Olausson, nu menar jag inte att det är just Lagace och Henrion som ska göra det redan nästa säsong, bara ett alternativ. Förmodligen ett riskabelt alternativ.
Men att ha dom i truppen nästa säsong är nästan ett måste. Unga killar som ger allt, tränar hårdast

Vad gäller Abbotts så är jag nöjd med hur dom har presterat denna säsong, men detta kan vara det sista dom gör i Luleå tröjan. Och jag är nöjd med vad dom har gjort för oss, och dom ska lämna laget med en god status.
Men skillnaden mellan good och great kan vara stor när man pratar hockey.

Kan tro att Lagace och Henrion kan göra 20-30 poäng redan första säsongen, tillhöra 2:a eller 3:e linan. Och sedan blomma ut till spetspelarna vi söker efter.

Men att behöva värva 4-5 Klass forwards är lite att ta i.
Det gäller bara att få in dom rätta verktygen som Slapshot nämner, då kan det räcka med 2st klasslirare som garanterar att dom producerar.

Exempelvis:
Klasslirare - Klasslirare - Per Ledin

Cehlarik - Wallmark - Zaar / Ersättare till Lennart Petrell om han nu lämnar
Vid denna tidspunkt har dom fått känna på SHL på allvar, dom vet vad som krävs för att bli bättre. Och i bästa åldern för att utvecklas till nyttiga poängproducenter.

Henrion - Lagace - Sylvegård
Den här kedjan kan bidra med energi och fysik, samt producera. Och tror inte dom är missnöjda att få en roller som 3:e line spelare. Unga, hungriga killar med hjärta som SKA bli Luleås framtida spets tillsammans med Wallmark och Cehlarik

Granström - Fogström - Strömvall + alla extra spelare som fördelar tiden när det kommer till skador.
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 745
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Lasse Proppmätt tis 06 jan 2015, 14:19

makkanmakkan skrev:Jag förstår precis vad du menar och så tänker jag också, riskabelt att bara värva från Allsvenskan.

Trukno dominerade aldrig i Asplöven, och jag var rätt så förvånad över att Luleå värvade honom. Han gjorde poäng visst, men det var inte så att man satt ner och sa "wow" när han spelade.

Men både Lagace och Henrion är allt för bra för HockeyAllsvenskan.
Oavsett vilka man möter, även vid förluster så är dom ett hot för motståndaren. Till skillnad från exempelvis Simon Olsson, Strömberg eller Trukhno.

Henrion och Lagace placerar jag i samma fack som Arlbrandt, Olausson och Klasen.

Nu såg jag trucken för lite för att göra en rättvis bedömning men båda matcherna i delfinen och någon gång på viastats tv sändning så gjorde jag ett "wow honon vill vi ha" speciellt i en av matcherna i delfinen men det krävs väl mer än 3-4 matcher för att vara ett riktigt WOW?

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2133
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av makkanmakkan ons 07 jan 2015, 09:23

Lasse Proppmätt: Precis Smile men sen kunde han försvinna totalt och är inte en sådan spelare som kunde vända matchen. var man i underläge så väntade trucken på nästa match och det är väl lite rysk mentalitet.
Skillnaden till Lagace och Henrion, dom slutar aldrig att ge allt på isen. visar stort hjärta.
Det är riktigt bra form på dessa 2 nu.
Senaste 4 matcherna

Lagace 1+8
Henrion 6+1
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 745
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Hellcop ons 07 jan 2015, 11:36

Prio 1 för Osten är att se till att bröderna blir Luleå trogna tills rören läggs på hyllan, så jävla enkelt är det.
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 576
Join date : 12-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Dentos ons 07 jan 2015, 12:30

Hellcop skrev:Prio 1 för Osten är att se till att bröderna blir Luleå trogna tills rören läggs på hyllan, så jävla enkelt är det.
Hur dumt det än kan låta så håller jag typ med till 100%. Bröderna Abbott blöder för Luleå Hockey. Vem hade trott att två kanadensar skulle utstråla lika mycket Luleå hockey som Burra,Sandström osv innan de värvades? Sen tycker jag att dom just nu är bättre än nånsin, sett till de 7 senaste matcherna. Mycket på grund av att Cam kommit upp till sin fulla potential och verkligen hittat rätt tillsammans med Sylvegård och brorsan. Nej, att skeppa dessa två herrar är inte på världskartan för mig just nu.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 833
Join date : 13-03-18
Age : 26

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av KaptenBlodskelett ons 07 jan 2015, 12:46

Dentos skrev:
Hellcop skrev:Prio 1 för Osten är att se till att bröderna blir Luleå trogna tills rören läggs på hyllan, så jävla enkelt är det.
Hur dumt det än kan låta så håller jag typ med till 100%. Bröderna Abbott blöder för Luleå Hockey. Vem hade trott att två kanadensar skulle utstråla lika mycket Luleå hockey som Burra,Sandström osv innan de värvades? Sen tycker jag att dom just nu är bättre än nånsin, sett till de 7 senaste matcherna. Mycket på grund av att Cam kommit upp till sin fulla potential och verkligen hittat rätt tillsammans med Sylvegård och brorsan. Nej, att skeppa dessa två herrar är inte på världskartan för mig just nu.
Instämmer. I synnerhet med tanke på att jag inte för allt i världen kan komma på vad man skulle ersätta dem med. Säsongens första halva var ingen höjdare för dem, men det var det å andra sidan nästan inte för någon annan heller. Alla forwards led enormt av att defensiven var så risig. De har, tillsammans med Sylvegård, stigit fram som en habil leadingline, trots att det inte var tänkt så. Till nästa säsong ser jag dock gärna att de inte har det primära ansvaret för produktionen framåt.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Dentos ons 07 jan 2015, 12:57

KaptenBlodskelett skrev:
Dentos skrev:
Hellcop skrev:Prio 1 för Osten är att se till att bröderna blir Luleå trogna tills rören läggs på hyllan, så jävla enkelt är det.
Hur dumt det än kan låta så håller jag typ med till 100%. Bröderna Abbott blöder för Luleå Hockey. Vem hade trott att två kanadensar skulle utstråla lika mycket Luleå hockey som Burra,Sandström osv innan de värvades? Sen tycker jag att dom just nu är bättre än nånsin, sett till de 7 senaste matcherna. Mycket på grund av att Cam kommit upp till sin fulla potential och verkligen hittat rätt tillsammans med Sylvegård och brorsan. Nej, att skeppa dessa två herrar är inte på världskartan för mig just nu.
Instämmer. I synnerhet med tanke på att jag inte för allt i världen kan komma på vad man skulle ersätta dem med. Säsongens första halva var ingen höjdare för dem, men det var det å andra sidan nästan inte för någon annan heller. Alla forwards led enormt av att defensiven var så risig. De har, tillsammans med Sylvegård, stigit fram som en habil leadingline, trots att det inte var tänkt så. Till nästa säsong ser jag dock gärna att de inte har det primära ansvaret för produktionen framåt.
Kan bara instämma! Abbott-Abbott-Sylvegård skulle vara ligans bästa 3:e lina. Men jag tror de också är en för dyr 3:e lina. Jag tror vi kommer få se dem som våran 2:a lina och bara hoppas på att vi får åtminstone 1 riktigt vass offensiv värvning som kan leda vår första lina. Helst till och med två! Lyckas vi med det tror jag vi kan se fram emot en riktigt trevlig säsong.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 833
Join date : 13-03-18
Age : 26

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av KaptenBlodskelett ons 07 jan 2015, 14:56

Dentos skrev:
KaptenBlodskelett skrev:
Dentos skrev:
Hellcop skrev:Prio 1 för Osten är att se till att bröderna blir Luleå trogna tills rören läggs på hyllan, så jävla enkelt är det.
Hur dumt det än kan låta så håller jag typ med till 100%. Bröderna Abbott blöder för Luleå Hockey. Vem hade trott att två kanadensar skulle utstråla lika mycket Luleå hockey som Burra,Sandström osv innan de värvades? Sen tycker jag att dom just nu är bättre än nånsin, sett till de 7 senaste matcherna. Mycket på grund av att Cam kommit upp till sin fulla potential och verkligen hittat rätt tillsammans med Sylvegård och brorsan. Nej, att skeppa dessa två herrar är inte på världskartan för mig just nu.
Instämmer. I synnerhet med tanke på att jag inte för allt i världen kan komma på vad man skulle ersätta dem med. Säsongens första halva var ingen höjdare för dem, men det var det å andra sidan nästan inte för någon annan heller. Alla forwards led enormt av att defensiven var så risig. De har, tillsammans med Sylvegård, stigit fram som en habil leadingline, trots att det inte var tänkt så. Till nästa säsong ser jag dock gärna att de inte har det primära ansvaret för produktionen framåt.
Kan bara instämma! Abbott-Abbott-Sylvegård skulle vara ligans bästa 3:e lina. Men jag tror de också är en för dyr 3:e lina. Jag tror vi kommer få se dem som våran 2:a lina och bara hoppas på att vi får åtminstone 1 riktigt vass offensiv värvning som kan leda vår första lina. Helst till och med två! Lyckas vi med det tror jag vi kan se fram emot en riktigt trevlig säsong.
Instämmer helt.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Rönken ons 07 jan 2015, 15:07

KaptenBlodskelett skrev:
Dentos skrev:
KaptenBlodskelett skrev:
Dentos skrev:
Hellcop skrev:Prio 1 för Osten är att se till att bröderna blir Luleå trogna tills rören läggs på hyllan, så jävla enkelt är det.
Hur dumt det än kan låta så håller jag typ med till 100%. Bröderna Abbott blöder för Luleå Hockey. Vem hade trott att två kanadensar skulle utstråla lika mycket Luleå hockey som Burra,Sandström osv innan de värvades? Sen tycker jag att dom just nu är bättre än nånsin, sett till de 7 senaste matcherna. Mycket på grund av att Cam kommit upp till sin fulla potential och verkligen hittat rätt tillsammans med Sylvegård och brorsan. Nej, att skeppa dessa två herrar är inte på världskartan för mig just nu.
Instämmer. I synnerhet med tanke på att jag inte för allt i världen kan komma på vad man skulle ersätta dem med. Säsongens första halva var ingen höjdare för dem, men det var det å andra sidan nästan inte för någon annan heller. Alla forwards led enormt av att defensiven var så risig. De har, tillsammans med Sylvegård, stigit fram som en habil leadingline, trots att det inte var tänkt så. Till nästa säsong ser jag dock gärna att de inte har det primära ansvaret för produktionen framåt.
Kan bara instämma! Abbott-Abbott-Sylvegård skulle vara ligans bästa 3:e lina. Men jag tror de också är en för dyr 3:e lina. Jag tror vi kommer få se dem som våran 2:a lina och bara hoppas på att vi får åtminstone 1 riktigt vass offensiv värvning som kan leda vår första lina. Helst till och med två! Lyckas vi med det tror jag vi kan se fram emot en riktigt trevlig säsong.
Instämmer helt.

Det beror väl också lite på hur man ser på vad som är en första-, andra-, tredje- och fjärdelina. För mig blir det att spelare i första- och andrakedjan ska göra en del poäng och spela powerplay. Behöver inte nödvändigtvis vara så att andralinan ska vara "dyrare" än tredje i mina ögon. Wallmark som exempel bör man väl kunna få fast till en hygglig summa pengar och han ska kunna ta en andralina framöver vad gäller poängproduktion och pp förhoppningsvis. Chris lär landa högre lön och förmodligen även ha fler spelminuter men kanske mer i boxplay än powerplay - vilket inte gör mig något.

Rimligen bör man kunna ha råd med en eller två spetsspelare även om man kritar fast Abbotts.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av makkanmakkan ons 07 jan 2015, 15:46

Jag vill absolut ha kvar Abbotts

Som någon nämnde så hade vi haft seriens bästa 3:e kedja.
Även om man spelar i en tredje kedja, även kallad checking line så bidrar man med energi och alla poäng som görs är bonus.
Kan tro att poängproduktion varken blir bättre eller sämre om Abbotts spelar i en 3:e kedja eller skillnaden blir inte enorm.
Det betyder inte att man får mindre speltid.
I NHL kan 3:e kedjan matchas mer än 2:a kedjan, det är olika match till match, roller mot andra roller. Checking line ska göra det tufft mot motståndets bästa kedjor.

Andra kedjan är en back up kedja med offensiv potential, och i många fall billigare än 3:e eller kanske t.o.m 4:e kedjan.

4:e kedjan innehåller breddspelare, där rollen är solklar. In och spela 0-0. Och här kan man egentligen bara hylla FFF kedjan för jobbet dom gör. Samtliga har producerat mer än vad dom gjorde under hela förra säsongen. Vet någon hur mycket dessa snittar per match? minuter alltså?
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 745
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1 - Sida 3 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 21 Föregående  1, 2, 3, 4 ... 12 ... 21  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet