Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

+86
LulefanGBG
NallePhu
Pajala
Redbear
Sir Prozac
Jonken
Suorra
27 Öqvist
stormvägen
Chris Hendrix
Respected Gentleman
Lars158
Dentos
Lasse Proppmätt
kniba
Lulefan
MrScout
Grizzly
Beast.
Kagen
Diktatorn
GABA
Myrman
vanten
JahNT
tibet
Swhy
BodenSwe
kezman85
mango
Tigerman
Sundance Kid
Trötto
JoakimJ
Högljudd
Purre
Ivanhoe
kamelbullen
LuleåWinston
Scouten
Dalle
Ulfstrk
PM
makkanmakkan
amarule
Pontaking
rumpztr
Wirbelwind
Hellcop
LHF96
kjell
Zeth
Mange
Rakapuckar
NilsOskar
Hentos_Bror
LubosC
knutten
dubstep
Lajon
Dilox
Tony Moore
pingu
kralle
MickkeJ
Old Brooklyn
CKa
farre
Micke80
Slapshot
Mr Bister
MrA
Bamsefar
Snikne Ville
Donowitz
Norlin
hokkzorz
nummer 17
FruktHamster
kokostrollet
#96
Kallepedal
icemask
Ingemar
MRGHOST
Admin
90 posters

Sida 6 av 21 Föregående  1 ... 5, 6, 7 ... 13 ... 21  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

Inlägg av Rönken tis 06 maj 2014, 17:51

Tycker förlängningen av Jonsson känns bra, får jag vara lite cynisk också så tror jag inte att det är ett jättedyrt kontrakt heller med tanke på hans ryggproblem.

Sen att han hade knackig säsong är ju sant, dock svårt att veta om det var p.g.a. ryggen eller ej. Har för mig att jag läst att ryggen varit dålig hela säsongen princip vilket skulle förklara ett och annat.

Men om han får spela sitt spel med sarg-ut-spel så är han kanon. Finns ju ändå en del andra spelare som ska och får bära puck kommande säsonge; Fransson-Kukan-Oskarsson-Fagerudd-Hjelm som det ser ut just nu. Det är lite som med Rahimi i Tre Kronor kontra Linköping, när han bara spelar fysiskt och slår sarg ut (princip) så ser han bättre ut än i SHL där han ska försöka göra lite mer.

Sen kan jag fortfarande sakna en back med bössa i laget, även om Fransson blir kvar. Fagerudd har ett bra skott men det är ganska vanskligt att ställa alla hopp till honom. Hjelm ut och någon habil back in skulle väl kunna funka? Jonsson har väl ändå en bit kvar till sitt gamla jag med sarg-gung och annat.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

Inlägg av Donowitz tis 06 maj 2014, 19:35

Haha Rönken, tror inte jag sett ett inlägg från dig utan att du använder ordet "habil".

Är lite rädd vi får se Fransson stå och mata skott i plexiglaset under PP även denna säsong. Börjar bli aningen tröttsamt. Både Fagerudd och Nagander har bra skott men tvivlar på att någon av de håller som PP-back i en första uppställning.

Donowitz

Antal inlägg : 4048
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

Inlägg av Urken tis 06 maj 2014, 19:42

bearjew skrev:Haha Rönken, tror inte jag sett ett inlägg från dig utan att du använder ordet "habil".

Är lite rädd vi får se Fransson stå och mata skott i plexiglaset under PP även denna säsong. Börjar bli aningen tröttsamt. Både Fagerudd och Nagander har bra skott men tvivlar på att någon av de håller som PP-back i en första uppställning.

Förmodligen för att det är ett habilt vedertaget uttryck ;-)
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

Inlägg av Rönken tis 06 maj 2014, 19:53

Urken skrev:
bearjew skrev:Haha Rönken, tror inte jag sett ett inlägg från dig utan att du använder ordet "habil".

Är lite rädd vi får se Fransson stå och mata skott i plexiglaset under PP även denna säsong. Börjar bli aningen tröttsamt. Både Fagerudd och Nagander har bra skott men tvivlar på att någon av de håller som PP-back i en första uppställning.

Förmodligen för att det är ett habilt vedertaget uttryck ;-)

Haha, gäller att ha rimliga förväntningar Razz Bra ord också, går att applicera bra Smile

Men undrar om man räknar in Jonsson i topp6 på backsidan, för då är den ju tämligen fylld? Fransson-Sandström-Savva-Jonsson-Kukan-Oskarsson plus Fagge-Hjelm-Lundqvist.

Fagge kan väl kanske blomma ut till åtminstone pp-back, men om man ska placera alla sina ägg i samma korg vet jag inte. Fransson är ju dock bra i pp om han står på blå och mest matar pass och drar in lite höstlöv på mål när det är trafik. Men sätta honom som skytt är väl lite trist.

Edit: Är rätt hemvävt också, fyra (fem inkl. Kukan) av topp6 är från egna leden/lokala om nu Fransson skulle få för sig att stanna.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

Inlägg av Mr Bister tis 06 maj 2014, 20:13

Jag tycker som jag skrivit tidigare att Larsson är ett bra nyförvärv, Att Robin stannar är också kanon är mycket förtjust i honom.
Nu väntar jag bara på en offensiv back och 1 center och en forward av mycket god kvalite

Mr Bister

Antal inlägg : 1413
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

Inlägg av icemask tis 06 maj 2014, 22:13

http://www.nsd.se/sport/bloggar/k-markt/when-you-were-young-and-your-heart-was-an-open-book/?blog=7127235&entry=8464406
Johansson och lokalblaskan gör allt för att suga ut blodet ur LHF och skriv ner det dem
Hans vetenskapliga twitterundersökning är fantastisk !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

Inlägg av Lars158 tis 06 maj 2014, 22:19

icemask skrev:http://www.nsd.se/sport/bloggar/k-markt/when-you-were-young-and-your-heart-was-an-open-book/?blog=7127235&entry=8464406
Johansson och lokalblaskan gör allt för att suga ut blodet ur LHF och skriv ner det dem
Hans vetenskapliga twitterundersökning är fantastisk !

Nja verkar ju stämma rätt bra med hur det låter här på forumet med. Jag tror Johansson har gjort en ganska korrekt analys av hur reaktioner på Larssons prestationer i olika situationer kommer vara.

edit: alltså reaktioner hos fans och publik kunner komma att vara.


Senast ändrad av Lars158 den tis 06 maj 2014, 22:20, ändrad totalt 1 gång

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

Inlägg av Rönken tis 06 maj 2014, 22:20

Lars158 skrev:
icemask skrev:http://www.nsd.se/sport/bloggar/k-markt/when-you-were-young-and-your-heart-was-an-open-book/?blog=7127235&entry=8464406
Johansson och lokalblaskan gör allt för att suga ut blodet ur LHF och skriv ner det dem
Hans vetenskapliga twitterundersökning är fantastisk !

Nja verkar ju stämma rätt bra med hur det låter här på forumet med. Jag tror Johansson har gjort en ganska korrekt analys av hur reaktioner på Larssons prestationer i olika situationer kommer vara.

Låter rimligt, kan bli jobbigt om han får en start liknande den Bella fick den gågna säsongen Smile
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

Inlägg av MickkeJ tis 06 maj 2014, 23:01

icemask skrev:http://www.nsd.se/sport/bloggar/k-markt/when-you-were-young-and-your-heart-was-an-open-book/?blog=7127235&entry=8464406
Johansson och lokalblaskan gör allt för att suga ut blodet ur LHF och skriv ner det dem
Hans vetenskapliga twitterundersökning är fantastisk !
Han påpekar ju själv i texten att den inte är vetenskaplig men jag tror inte Gallup har planer på att göra en officiell mätning av frågan så man får ta vad man har. Som det skrevs så stämmer det ganska bra överens med vad folk på forumet och de man pratar med tycker så jag ser då inga problem. Jag ser inte heller texten som kritisk till Luleå utan snarare en analys av den onödiga sits som Larsson har satt sig själv i. Fans kommer inte ha mycket tålamod med han och han kommer granskas mer kritiskt än alla andra nyförvärv.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

Inlägg av Micke80 ons 07 maj 2014, 07:01

Jag ser inte heller texten i sig som nått problem egentligen, däremot ifrågasätter jag lite hur mycke ansvar han ser ut att lägga på Larsson för de senaste årens misslyckanden i hans lag. HV var ju inte bra då de åkte i kvarten och AIK var ju än sämre båda åren. Det hade inte spelat nån roll om de fått Henrik Lundqvist i målet, laget hade inte varit bra ändå.
Jag tycker snarare han spelade riktigt bra för att vara i ett så dåligt lag.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

Inlägg av FruktHamster ons 07 maj 2014, 09:21

Tycker Johansson är rätt spot on i sin krönika.

I övrigt får jag kväljningar över att D. Larsson representerar LHF. Den första värvningen av Osten som jag verkligen slår mig för pannan och undrar vad i hellvete han tänker med.
Jag är en rätt pragmatiskt människa och kan förstå hur denna värvning, ur ett pragmatiskt perspektiv, är både logisk och bra. Men att välkomna tillbaka en kille som konsekvent spottat på föreningen i flera års tid är ett sådant jävla svek mot klubben och dess supportrar att jag saknar ord att beskriva det.

Kan inte säga annat än att jag är jävligt besviken på Osten för detta. Ni får tycka att jag överdriver om ni vill, men jag tycker det är förjävligt.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

Inlägg av Slapshot ons 07 maj 2014, 09:32

Komiskt hur folk sågar värvningen av Larsson som faktiskt har visat nåt på den här nivån i bottenlag dessutom men hyllar värvningen av Savilahti exempelvis som som var bedrövlig sist han var här. Haha komiskt. Och det visar också att folk har noll koll på saker och ting.

Det är hockey som ska spelas och inte snackas i medierna. Tror nog Larsson är väl införstådd vad som gäller....

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

Inlägg av MickkeJ ons 07 maj 2014, 09:55

Slapshot skrev:Komiskt hur folk sågar värvningen av Larsson som faktiskt har visat nåt på den här nivån i bottenlag dessutom men hyllar värvningen av Savilahti exempelvis som som var bedrövlig sist han var här. Haha komiskt. Och det visar också att folk har noll koll på saker och ting.

Det är hockey som ska spelas och inte snackas i medierna. Tror nog Larsson är väl införstådd vad som gäller....
Han har inte bevisat något och är ett totalt nedköp jämfört med både Owuya och Rautio. Det folk sågar mest är han som person och all skit han för med sig. Sjukt onödig och dålig värvning.
Folk som är positiva till Savilahti jämför han med hur han spelar nu (de senaste säsongerna) och inte hur han spelaed för 10 år sen vilket är ganska irrelevant.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

Inlägg av FruktHamster ons 07 maj 2014, 10:07

Slapshot skrev:Komiskt hur folk sågar värvningen av Larsson som faktiskt har visat nåt på den här nivån i bottenlag dessutom men hyllar värvningen av Savilahti exempelvis som som var bedrövlig sist han var här. Haha komiskt. Och det visar också att folk har noll koll på saker och ting.

Det är hockey som ska spelas och inte snackas i medierna. Tror nog Larsson är väl införstådd vad som gäller....

Inte har koll på vad? Är väl inte direkt Larsson spel som i första hand kritiseras, va?
Det här handlar om integritet. Om att inte välja att slå bort blicken från det som varit bara för att det är obekvämt att titta på.

Men kul att du nämner Savva i din jämförelse. Låt oss jobba med den. Savva platsade inte heller i LHF när det begav sig. Han, likt Larsson, flyttade till ett annat lag i en annan liga. Nu, många år senare, är de båda tillbaka i LHF-tröjan. Skillnaden jag vill lyfta fram? Savva har inte tagit varje chans han får att kasta skit på LHF. Savva har inte skyllt på nepotism eller enskilda klubbrepresentanter.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

Inlägg av MickkeJ ons 07 maj 2014, 10:19

FruktHamster skrev:
Slapshot skrev:Komiskt hur folk sågar värvningen av Larsson som faktiskt har visat nåt på den här nivån i bottenlag dessutom men hyllar värvningen av Savilahti exempelvis som som var bedrövlig sist han var här. Haha komiskt. Och det visar också att folk har noll koll på saker och ting.

Det är hockey som ska spelas och inte snackas i medierna. Tror nog Larsson är väl införstådd vad som gäller....

Inte har koll på vad? Är väl inte direkt Larsson spel som i första hand kritiseras, va?
Det här handlar om integritet. Om att inte välja att slå bort blicken från det som varit bara för att det är obekvämt att titta på.

Men kul att du nämner Savva i din jämförelse. Låt oss jobba med den. Savva platsade inte heller i LHF när det begav sig. Han, likt Larsson, flyttade till ett annat lag i en annan liga. Nu, många år senare, är de båda tillbaka i LHF-tröjan. Skillnaden jag vill lyfta fram? Savva har inte tagit varje chans han får att kasta skit på LHF. Savva har inte skyllt på nepotism eller enskilda klubbrepresentanter.
Älskar jämförelsen med Savva/Larsson. Så sant att de båda inte platsade då men hur de hanterade situationen visar vilka totalt olika personer de är.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

Inlägg av Slapshot ons 07 maj 2014, 10:34

Återstår att se hur Rautio klarar sig i LHC. Mitt tips är att han inte ligger i topp den här säsongen. Utan ett bra försvar är han ganska medioker faktiskt. Larsson höll då bra klass i ett bottenlag som AIK. Det räcker för mig. Och Owuya har väl inte direkt gjort succé heller.

Folk jublade när Savilahti försvann från Luleå. Samma muppar jublar nu åt samma spelare. Visst har han säkert blivit bättre men hur klarar han stor is?

Larsson har väl säkert mognat i sitt beteende också. Förstår inte riktigt vad som var så förfärligt i det han sagt om Luleå? Luleå var ju pisstråkiga att se på under Rönkens ledning tex. Där har han ju rätt i det han säger. Angående petningar och Ämnet Osgood och Howard vet jag ej, men tidningar ska man ta med en nypa salt.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

Inlägg av LulefanGBG ons 07 maj 2014, 10:38

MickkeJ skrev:
FruktHamster skrev:
Slapshot skrev:Komiskt hur folk sågar värvningen av Larsson som faktiskt har visat nåt på den här nivån i bottenlag dessutom men hyllar värvningen av Savilahti exempelvis som som var bedrövlig sist han var här. Haha komiskt. Och det visar också att folk har noll koll på saker och ting.

Det är hockey som ska spelas och inte snackas i medierna. Tror nog Larsson är väl införstådd vad som gäller....

Inte har koll på vad? Är väl inte direkt Larsson spel som i första hand kritiseras, va?
Det här handlar om integritet. Om att inte välja att slå bort blicken från det som varit bara för att det är obekvämt att titta på.

Men kul att du nämner Savva i din jämförelse. Låt oss jobba med den. Savva platsade inte heller i LHF när det begav sig. Han, likt Larsson, flyttade till ett annat lag i en annan liga. Nu, många år senare, är de båda tillbaka i LHF-tröjan. Skillnaden jag vill lyfta fram? Savva har inte tagit varje chans han får att kasta skit på LHF. Savva har inte skyllt på nepotism eller enskilda klubbrepresentanter.
Älskar jämförelsen med Savva/Larsson. Så sant att de båda inte platsade då men hur de hanterade situationen visar vilka totalt olika personer de är.
Eller vilka totalt olika personer de var åtminstone.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

Inlägg av MickkeJ ons 07 maj 2014, 11:10

LulefanGBG skrev:
MickkeJ skrev:
FruktHamster skrev:
Slapshot skrev:Komiskt hur folk sågar värvningen av Larsson som faktiskt har visat nåt på den här nivån i bottenlag dessutom men hyllar värvningen av Savilahti exempelvis som som var bedrövlig sist han var här. Haha komiskt. Och det visar också att folk har noll koll på saker och ting.

Det är hockey som ska spelas och inte snackas i medierna. Tror nog Larsson är väl införstådd vad som gäller....

Inte har koll på vad? Är väl inte direkt Larsson spel som i första hand kritiseras, va?
Det här handlar om integritet. Om att inte välja att slå bort blicken från det som varit bara för att det är obekvämt att titta på.

Men kul att du nämner Savva i din jämförelse. Låt oss jobba med den. Savva platsade inte heller i LHF när det begav sig. Han, likt Larsson, flyttade till ett annat lag i en annan liga. Nu, många år senare, är de båda tillbaka i LHF-tröjan. Skillnaden jag vill lyfta fram? Savva har inte tagit varje chans han får att kasta skit på LHF. Savva har inte skyllt på nepotism eller enskilda klubbrepresentanter.
Älskar jämförelsen med Savva/Larsson. Så sant att de båda inte platsade då men hur de hanterade situationen visar vilka totalt olika personer de är.
Eller vilka totalt olika personer de var åtminstone.
han har kommit med negativa uttalanden om Luleå se sent som i somras och negativa kommentarer om de flesta klubbar han reprensenteras under hela sin aktiva tid så det är ju knappast som detta var en engångsförtelse för 10 år sen.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

Inlägg av LulefanGBG ons 07 maj 2014, 11:19

Micke80 skrev:Jag ser inte heller texten i sig som nått problem egentligen, däremot ifrågasätter jag lite hur mycke ansvar han ser ut att lägga på Larsson för de senaste årens misslyckanden i hans lag. HV var ju inte bra då de åkte i kvarten och AIK var ju än sämre båda åren. Det hade inte spelat nån roll om de fått Henrik Lundqvist i målet, laget hade inte varit bra ändå.
Jag tycker snarare han spelade riktigt bra för att vara i ett så dåligt lag.
Håller med!

11/12. Spelade 36 matcher för HV71. GAA: 2.20. Räddnings -%: 92,1 (4 slutspelsmatcher: GAA: 2,31. Räddnings-%: 91,4) Knappast Larssons fel att HV hade mellanår.
12/13. Spelade 43 matcher för AIK. GAA: 2,50. Räddnings-%: 91,0 (Inga slutspelsmatcher).
13/14. Spelade 45 matcher för AIK. GAA: 2,63. Räddnings-%: 91,7 (10 Kvalseriematcher: GAA: 2,09, Räddnings-%: 92,1) Knappast Larsson gel att AIK åkte ur.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

Inlägg av LulefanGBG ons 07 maj 2014, 11:34

MickkeJ skrev:
LulefanGBG skrev:
MickkeJ skrev:
FruktHamster skrev:
Slapshot skrev:Komiskt hur folk sågar värvningen av Larsson som faktiskt har visat nåt på den här nivån i bottenlag dessutom men hyllar värvningen av Savilahti exempelvis som som var bedrövlig sist han var här. Haha komiskt. Och det visar också att folk har noll koll på saker och ting.

Det är hockey som ska spelas och inte snackas i medierna. Tror nog Larsson är väl införstådd vad som gäller....

Inte har koll på vad? Är väl inte direkt Larsson spel som i första hand kritiseras, va?
Det här handlar om integritet. Om att inte välja att slå bort blicken från det som varit bara för att det är obekvämt att titta på.

Men kul att du nämner Savva i din jämförelse. Låt oss jobba med den. Savva platsade inte heller i LHF när det begav sig. Han, likt Larsson, flyttade till ett annat lag i en annan liga. Nu, många år senare, är de båda tillbaka i LHF-tröjan. Skillnaden jag vill lyfta fram? Savva har inte tagit varje chans han får att kasta skit på LHF. Savva har inte skyllt på nepotism eller enskilda klubbrepresentanter.
Älskar jämförelsen med Savva/Larsson. Så sant att de båda inte platsade då men hur de hanterade situationen visar vilka totalt olika personer de är.
Eller vilka totalt olika personer de var åtminstone.
han har kommit med negativa uttalanden om Luleå se sent som i somras och negativa kommentarer om de flesta klubbar han reprensenteras under hela sin aktiva tid så det är ju knappast som detta var en engångsförtelse för 10 år sen.
Nej men ärligt talat. OM han inte spelar för Luleå, men ständigt får frågor av journalister om det där som hände för 10 år sedan och som han själv förmodligen vill släppa, är det då så märklgit att han säger att Luleå är ett avslutat kapitel och att han skiter fullständigt i Luleå, eller hur det nu var han uttryckte sig. För 11 månader sedan fanns förmodligen absolut inget som tydde på att han skulle spela i Luleå kommande säsong och med historian som då finns, är det då så märkligt att han säger att han inte kommer att spela i Luleå igen? Inte minst för att få tyst på tjatet.

Jag minns för inte så länge sedan när Omark kom hem. Då slog vi alla kullerbyttor över den värvningen fast att Omark gjort precis likadant. Gnällt så fort det inte gått hans väg. Skillnaden är väl då att han aldrig gnällt på Luleå och då räknas det inte att han är en gnällig person.

Daniel har gnällt på Luleå för det gick inte hans väg senast han var här. Vilka andra klubbar har han gnällt på? HV's målvaktstränare? Om det stämmer att han inte ens var på vissa träningar som Daniel påstås ha gnällt över. Är det då så jävla konstigt? Jag hade vart vansinnig!

Och med AIK's försvarsspel senaste säsongen, är det då så märkligt att han ilsknar till? Ett jävla friskhetstecken tycker jag. Önskar att Rautio hade vrålat till likadant mot vårt försvar i slutet av förra säsongen så kanske någon hade vaknat? Det hade åtminstone givit uttryck för ett missnöje och att någon bryr sig om resultaten.

Tänker du på Red Wings så tycker jag också att det är ett friskhetstecken att man anser sig blivit utkonkurrerad av någon som inte är lika bra. Det tyder på en vinnarskalle som inte accepterar att någon annan är bättre. Omark spenderade ju större delen av tiden i Nordamerika med att tycka att han var bättre än flera andra som fick chansen i Oilers samtidigt som han tyckte att han var för bra för AHL. Då gnällde vi bara på Oilers ledning som inte fattade hur bra Omark var, fast att han egentligen aldrig bevisade någonting på de matcher han fick på sig. Jag tycker inte den här typen av gnällighet eller tjurskallighet nödvändigtvis är av ondo. Man är här för att tävla och accepterar man nederlag så vinner man aldrig något. Det finns såklart inga garantier att man vinner ändå eftersom det finns så många andra som tävlar utifrån samma förutsättningar och med samma inställning men om man accepterar att man är sämre då är det inte ens någon idé att tävla.

Att sedan uttala sig i media om saken är väl kanske inte det smartaste, eftersom det väcker just sådana här diskussioner, men ingen är ofelbar, och beträffande Luleå så måste väl Daniel ha fått frågor om det lika många gånger som han fått frågor om annat så då är det väl inte så konstigt att det rinner ur något emellanåt heller?

Ledin tog vi ju också emot med öppna armar fast att han gnällde massa över Luleå när han lämnade. Kanske är det så att Luleå är en förening som inte skötts 100% perfekt senaste 10 - 15 åren? Obol, Renberg-gate, Larsson-gate, Ledin-gate, bjärven osv. Oavsett vems felet är i alla olika situationer så går det ju inte komma ifrån att dessa saker aldrig skett i en förening som fungerat hundraprocentigt. Då hade de lösts direkt. Precis som vi ställer krav på att Daniel, eller Omark eller Ledin eller Renberg och andra skall rannsaka sig själva så måste vi ju också kunna göra detsamma. Det är, trots bristande insyn, min bestämda uppfattning att Luleå  Hockey knappast skötts felfritt genom åren, och det grundar jag på logiska slutsatser eftersom problemen högst osannolikt enbart skall ha kunna flyga på vår förening utifrån.

Däremot är det också min bestämda uppfattning att vi nu är i en utvecklingsprocess som går åt helt rätt håll. Det finns en mycket tydligare struktur och tanke med verksamheten. Och det känns som om att klubben sköts mycket proffsigare idag. Kanske är det därför som saken med Daniel nu har kunnat lösas? Jag ser det som ett friskhetstecken för föreningen att Daniel vill komma hem och spela igen.

Man måste försöka se helheten och inte fastna för mycket i olika detaljer.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

Inlägg av FruktHamster ons 07 maj 2014, 12:51

Fast ärligt talat GBG, så tycker jag ditt resonemang haltar.
Jag håller med dig om att föreningen nog inte alltid varit välskött och att misstag har gjorts många gånger. Men i Larssons fall handlar det ju tydligt om att han blev utkonkurrerad av Rautio. Ledins dammsugarkommentar var jävligt klantig och dum, men vad jag vet så stannade hans tyckande om LHF i media också vid den kommentaren. I just Ledins fall var dessutom dåligt styre en stor anledning att han drog (hade ett längre samtal med honom om allt detta för 3-4 år sedan).
Larsson blev i unga år åsidosatt för en - just då - bättre målvakt i föreningen. Decenniet senare har han fortfarande sura kommentarer att ge tidningarna. Kommentarer som till synes dessutom helt saknar grund.

För mig är det en väldig skillnad.

Och vad är det som gör att Larsson plötsligt har förlåtit LHF? Varför nu? För att AIK åkte ut och karln vill ha ett jobb. Problemet är att jag vill inte se spelare i laget som inte brinner för uppgiften. Om Larsson fortfarande är minsta avigt inställd till LHF, och inget jag läst än så länge tyder på något annat, så har han fan inget i alget att göra.

Jag är inte så långsint att jag inte skulle kunna komma över det förflutna mellan Larsson och LHF. Men det ska då fan mer till än något jävla "Vi drar ett streck över det här, var är mitt lönekuvert?".

Ledin, för att återknyta till ditt exempel, var väldigt tydlig med att han ville tillbaka till Luleå. Han trivdes säkert bra i HV och FBK när det begav sig, men inför värvningen ifjol så ville han tillbaka till Luleå. Jag tror inte det samma går att säga om Larsson.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

Inlägg av LulefanGBG ons 07 maj 2014, 13:10

Det får du tycka.

Jag håller med dig om att det är viss skillnad på Ledin och Larsson -affären.

Jag lyfte mest fram dem båda som exempel för att båda på sitt sätt tyder på att det trots allt funnits ett visst missnöje med hur Luleå skötts från fler än bara Larsson. Renberg är väl en annan som gnällt i något sammanhang vill jag minnas.

Som jag redan uttryckt också på flera ställen så försvarar jag inte Larssons uttalanden i sig, utan jag tycker att många av dem är rent löjeväckande. Däremot ser jag ingen poäng med att älta detta när han nu redan är värvad. Uppenbarligen anser sig Osten och Larsson ha löst de eventuella problem som finns. Om inte, ja då kan vi kritisera värvning först med facit i hand.

Allt annat är att hälla bränsle på brasan och risken finns att man skapar en självuppfyllande profetia.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

Inlägg av FruktHamster ons 07 maj 2014, 13:46

LulefanGBG skrev:Det får du tycka.
Däremot ser jag ingen poäng med att älta detta när han nu redan är värvad. Uppenbarligen anser sig Osten och Larsson ha löst de eventuella problem som finns. Om inte, ja då kan vi kritisera värvning först med facit i hand.

Allt annat är att hälla bränsle på brasan och risken finns att man skapar en självuppfyllande profetia.

Ältande är trist, helt klart.
Men där är vi inte ännu. Larsson har precis värvats och folk måste få reagera på detta. Det är onekligen en kontroversiell värvning, för att uttrycka det så milt jag bara kan.
Däremot finns det en ännu bättre lösning för att slippa ältandet. Att Larsson skärper till sig och erbjuder en ursäkt/förklaring för sina uttalanden.

Inget tyder som sagt på att han har fog för sina uttalanden, men även OM han har det. Även om han verkligen blev dåligt behandlad på något sätt, så är det ju förbannat märkligt att han 10 år efter händelsen fortfarande gnäller om det, men 11 år efter händelsen kritar på för klubben.

Kastar in ett Shakespear-citat här, i hopp om att verka smartare än jag är:
"Something is rotten in the state of Denmark"
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

Inlägg av Micke80 ons 07 maj 2014, 14:33

FruktHamster skrev:Fast ärligt talat GBG, så tycker jag ditt resonemang haltar.
Jag håller med dig om att föreningen nog inte alltid varit välskött och att misstag har gjorts många gånger. Men i Larssons fall handlar det ju tydligt om att han blev utkonkurrerad av Rautio. Ledins dammsugarkommentar var jävligt klantig och dum, men vad jag vet så stannade hans tyckande om LHF i media också vid den kommentaren. I just Ledins fall var dessutom dåligt styre en stor anledning att han drog (hade ett längre samtal med honom om allt detta för 3-4 år sedan).
Larsson blev i unga år åsidosatt för en - just då - bättre målvakt i föreningen. Decenniet senare har han fortfarande sura kommentarer att ge tidningarna. Kommentarer som till synes dessutom helt saknar grund.

För mig är det en väldig skillnad.

Och vad är det som gör att Larsson plötsligt har förlåtit LHF? Varför nu? För att AIK åkte ut och karln vill ha ett jobb. Problemet är att jag vill inte se spelare i laget som inte brinner för uppgiften. Om Larsson fortfarande är minsta avigt inställd till LHF, och inget jag läst än så länge tyder på något annat, så har han fan inget i alget att göra.

Jag är inte så långsint att jag inte skulle kunna komma över det förflutna mellan Larsson och LHF. Men det ska då fan mer till än något jävla "Vi drar ett streck över det här, var är mitt lönekuvert?".

Ledin, för att återknyta till ditt exempel, var väldigt tydlig med att han ville tillbaka till Luleå. Han trivdes säkert bra i HV och FBK när det begav sig, men inför värvningen ifjol så ville han tillbaka till Luleå. Jag tror inte det samma går att säga om Larsson.

Får väll säga nja på det där med Ledin. Fram till han inte längre var önskvärd i HV framkom det ingenting överhuvud taget om att han vill flytta hem igen. Däremot såg resten av hockeysverige honom som slut som artist och det var väll inte så många som var och högg på honom då HV släppte han. Allt snack om glädjen att få komma hem och spela med stålmannen på bröstet och hur han sprang runt under läktaren som grabb, glädjen att få spela under Rönken och Bulan och Åkerström (som var en av de rutinerade för damsugarna) kom senare och olika strora hjältar var ju sånt det snackades om då han kom hem, inget om nått sånt innan.

Sen är ju det i sak inga konstigheter egentligen. Vilken klubb i SHL hade blivit glad åt att deras spelare pratade om hur gärna de vill spela för en konkurrerande klubb medan de fortfarande har kontrakt. Hur glad hade vi blivit om Jonsson mitt under kontraktstiden hade snackat om hur gärna han velat spela för FBK igen?

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

Inlägg av kokostrollet ons 07 maj 2014, 18:32

Synd. Här är en spelare jag gärna hade sett i vårt lag faktiskt även om jag måste medge att vi har många liknande spelare.

Men tänk vilket tungt och jobbigt lag vi hade blivit att möta.

Savva, Granström, Ledin, Sylvegård, Blomdahl...

http://www.hockeysverige.se/2014/05/07/lagkaptenen-stannar-i-aik-gor-uppoffringar-lonemassigt/

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=532

kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2656
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

Inlägg av Lars158 ons 07 maj 2014, 22:13

Tränar Olov Lundqvist med laget just nu?
Jag försökte se om han var med i MMA tränar klippet men tyckte inte jag såg han där.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

Inlägg av Dentos sön 11 maj 2014, 22:00

Fan jag hoppas verkligen Osten presenterar en "PANG" värvning snart. Jag börjar bli otålig. Vad finns det ens på marknaden? Har vi fortfarande chans på Janmark? Alla dessa frågor!
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 846
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

Inlägg av NallePhu sön 11 maj 2014, 22:23

Janmark kan vi glömma då Detroit kommer inte släppa han på lån till någon SHL klubb!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18144
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

Inlägg av Snikne Ville sön 11 maj 2014, 22:24

Dentos skrev:Fan jag hoppas verkligen Osten presenterar en "PANG" värvning snart. Jag börjar bli otålig. Vad finns det ens på marknaden? Har vi fortfarande chans på Janmark? Alla dessa frågor!
Janmark har iaf inte rosat marknaden i Grand Rapids.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6365
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

Inlägg av NallePhu sön 11 maj 2014, 22:25

Snikne Ville skrev:
Dentos skrev:Fan jag hoppas verkligen Osten presenterar en "PANG" värvning snart. Jag börjar bli otålig. Vad finns det ens på marknaden? Har vi fortfarande chans på Janmark? Alla dessa frågor!
Janmark har iaf inte rosat marknaden i Grand Rapids.
Man Detroit håller han som ett top prospect och vill att han ska vara i AHL istället för SHL!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18144
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

Inlägg av Micke80 mån 12 maj 2014, 18:32

De som hoppades på Videll kan sluta hoppas
http://www.expressen.se/sport/hockey/khl/videll-det-ar-bara-att-hoppas-det-blir-battre/
Jag förstår mig inte på¨spelare som åker till dessa ställen då de kan få det helt ok eller till och med riktigt bra på andra ställen med.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

Inlägg av Micke80 mån 12 maj 2014, 18:39

och likaså Lander, som jag antar alla hade välkomnat men som kändes som ett långskott.
http://www.hockeysverige.se/2014/05/12/lander-forlanger-i-nhl-vantar-fortfarande-pa-genombrottet/

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

Inlägg av Lars158 tor 15 maj 2014, 00:49

Lars158 skrev:Tränar Olov Lundqvist med laget just nu?
Jag försökte se om han var med i MMA tränar klippet men tyckte inte jag såg han där.

För att besvara mig själv så tränar OL med laget:

http://www.nsd.se/sport/bloggar/hockeysnack/talangen-pa-ingang/?blog=7127224&entry=8483203

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

Inlägg av Hellcop tor 15 maj 2014, 17:32

LHF-Live imorgon.

09.00

Någon som har något matnyttigt på rykteskontot?

Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 583
Join date : 12-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

Inlägg av Mange tor 15 maj 2014, 17:41

Hellcop skrev:LHF-Live imorgon.

09.00

Någon som har något matnyttigt på rykteskontot?


Crosby  cheers
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

Inlägg av Rönken tor 15 maj 2014, 17:41

Mange skrev:
Hellcop skrev:LHF-Live imorgon.

09.00

Någon som har något matnyttigt på rykteskontot?


Crosby  cheers

Kovaltjuk i morgon, han spelar ju inte VM så kan nog presenteras.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

Inlägg av Wirbelwind tor 15 maj 2014, 17:43

Olov Lundqvist kanske. Då blir det som för Jan-Erik i pistvakt "En vakner och så var den här dan förstörd"

Wirbelwind

Antal inlägg : 74
Join date : 12-03-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

Inlägg av Rönken tor 15 maj 2014, 17:44

Wirbelwind skrev:Olov Lundqvist kanske. Då blir det som för Jan-Erik i pistvakt "En vakner och så var den här dan förstörd"

Haha, nu ska vi inte vara så hårda väl Wink Razz
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

Inlägg av Mr Bister tor 15 maj 2014, 18:33

Jag hänger nog på de negativa, eftersom de tänkbara spelar VM så är det nog FällforsLundqvist , är det någon annan så håller han nog inte någon större klass.
Eller är det Olausson?

Mr Bister

Antal inlägg : 1413
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

Inlägg av hokkzorz tor 15 maj 2014, 18:34

Både Boston och Pittsburg har ju spelat klart nu, säkert ett par spelare minst från varje lag. Very Happy

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

Inlägg av Redbear tor 15 maj 2014, 19:02

Läser att Mark Owoya ska vara klar för ett KHL-lag, så det är nog sannolikt det som LHF-live handlar om....
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

Inlägg av Wirbelwind tor 15 maj 2014, 19:10

Fan om det handlar om att Owoya drar, ska man vänta med frukosten till dess för att få den rätta feelingen med kaffe och ostmacka så får man det i ansiktet.

Neeee det är fredag och då är det pappaparty så släng fram ett rejält pulver nu

Wirbelwind

Antal inlägg : 74
Join date : 12-03-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

Inlägg av Redbear tor 15 maj 2014, 19:17

Ja, man får hoppas att det är någon rolig nyhet oxå Smile
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

Inlägg av rumpztr tor 15 maj 2014, 20:14

Läste på twitter att fredrik warg har signat 2 år. https://twitter.com/saaaalle/status/466947638567653376

rumpztr

Antal inlägg : 93
Join date : 13-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

Inlägg av Micke80 tor 15 maj 2014, 20:26

rumpztr skrev:Läste på twitter att fredrik warg har signat 2 år. https://twitter.com/saaaalle/status/466947638567653376

Det får man ju hoppas inte stämmer. Han var rätt bra i Skellefteå men de senaste 3 åren har han ju mer bara varit skadad. Nä, nog hoppas vi på nått annat än det.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

Inlägg av Redbear tor 15 maj 2014, 20:45

Micke80 skrev:
rumpztr skrev:Läste på twitter att fredrik warg har signat 2 år. https://twitter.com/saaaalle/status/466947638567653376

Det får man ju hoppas inte stämmer. Han var rätt bra i Skellefteå men de senaste 3 åren har han ju mer bara varit skadad. Nä, nog hoppas vi på nått annat än det.

Oh no, hoppas det inte är sant. Måste finnas bättre spelare än så på marknaden.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

Inlägg av NallePhu tor 15 maj 2014, 21:10

Redbear skrev:
Micke80 skrev:
rumpztr skrev:Läste på twitter att fredrik warg har signat 2 år. https://twitter.com/saaaalle/status/466947638567653376

Det får man ju hoppas inte stämmer. Han var rätt bra i Skellefteå men de senaste 3 åren har han ju mer bara varit skadad. Nä, nog hoppas vi på nått annat än det.

Oh no, hoppas det inte är sant. Måste finnas bättre spelare än så på marknaden.
Nja som 4:e center är han perfekt misstänker inga större krav ställda från han etc etc så varför inte!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18144
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

Inlägg av Mange tor 15 maj 2014, 21:41

Är det fredrik warg som presenteras så blir det kvalserien.
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

Inlägg av Lajon tor 15 maj 2014, 22:39

Jag hoppas på en två års förlängning med Ola.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

Inlägg av Lajon tor 15 maj 2014, 22:39

Mange skrev:Är det fredrik warg som presenteras så blir det kvalserien.

 Laughing 
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3 - Sida 6 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2014/2015, Del 3

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 6 av 21 Föregående  1 ... 5, 6, 7 ... 13 ... 21  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet