Daniel Zaar

+38
Pickadoll
Pajala
KaptenBlodskelett
Puckad
ski3r
Lasse Proppmätt
Dentos
icemask
Urken
pingu
Jonken
LubosC
Ivanhoe
Bamsefar
Donowitz
Kagen
Redbear
Swhy
Jimmy_Vegas
Admin
Dalle
Krobbe
Lars158
LulefanGBG
FruktHamster
Rönken
Mange
farre
Slapshot
Lulefan
Högljudd
Old Brooklyn
Snikne Ville
Ingemar
Micke80
hokkzorz
jimpa99
Norlin
42 posters

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

Daniel Zaar - Sida 3 Empty Sv: Daniel Zaar

Inlägg av Snikne Ville tor 05 feb 2015, 14:26

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Zaar - Sida 3 Empty Sv: Daniel Zaar

Inlägg av Donowitz sön 08 feb 2015, 20:11

Ang. Zaars fruktade skott.

44 matcher spelade.

122 skott på mål (många har gått över som vi känner till). Top 5 i antal skott på mål i hela SHL.

6 mål.

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Zaar - Sida 3 Empty Sv: Daniel Zaar

Inlägg av Urken mån 09 feb 2015, 01:21

Det är ju likt Gunnarssons sejour I klubben. Alla kommentatorer och experter hypade hans skott, som likt Zaars, var hårda och många, men skurarna är spridda..
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Zaar - Sida 3 Empty Sv: Daniel Zaar

Inlägg av Micke80 mån 09 feb 2015, 04:15

Vi får ju inte glömma några saker med den här killen.
* Han gör sin första säsong på den här nivån.
* Han gjorde målen i början av serien.
* Han har träffat målramen säkert 10 gånger.
* Han är aktiv i spelet med puck.
* Han behöver utveckla spelet utan puck.
* Han behöver jobba med självförtroendet så han inte bli knäckt av en svacka.
* Han är ung och har tid på sig att utveckla detta och bli riktigt bra.

Eftersom han sagt att han vill prova på lyckan i USA så är ju frågan om vi ska slösa tid på att utveckla honom, men jag tror han kan bli en riktigt bra poängspruta om 2 år bara han jobbar med sina minus och fortsätter med sina plus.
Hade han som sagt var fått in hälften av sina ribbskott hade han legat på 11 baljor och då hade han garanterat inte fått sin självförtroendesvacka vilket gjort att han ofta tar felbeslut och förösker göra saker svårt istället för lätt.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Zaar - Sida 3 Empty Sv: Daniel Zaar

Inlägg av Snikne Ville mån 09 feb 2015, 07:45

Övertygad om Zaars skills, det är bara en tidsfråga innan det börjar växla ut. Absolut en spelare man skall ha tålamod med.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Zaar - Sida 3 Empty Sv: Daniel Zaar

Inlägg av Micke80 mån 09 feb 2015, 09:33

Snikne Ville skrev:Övertygad om Zaars skills, det är bara en tidsfråga innan det börjar växla ut. Absolut en spelare man skall ha tålamod med.

Jo jag har ungefär samma tanke vad gäller skillsen, men jag ställer mig mer frågande då vi inte äger frågan själva. Han är ju trots allt bara utlånad till oss den här säsongen och sen är det ju ingen som vet hur NHL-klubben vill göra nästa år och framför allt året efter det.
För mig hade det varit ett enkelt val att krita 2 nya år med honom om han varit vår spelare, nu är jag mer tveksam.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Zaar - Sida 3 Empty Sv: Daniel Zaar

Inlägg av Rönken mån 09 feb 2015, 09:42

Micke80 skrev:
Snikne Ville skrev:Övertygad om Zaars skills, det är bara en tidsfråga innan det börjar växla ut. Absolut en spelare man skall ha tålamod med.

Jo jag har ungefär samma tanke vad gäller skillsen, men jag ställer mig mer frågande då vi inte äger frågan själva. Han är ju trots allt bara utlånad till oss den här säsongen och sen är det ju ingen som vet hur NHL-klubben vill göra nästa år och framför allt året efter det.
För mig hade det varit ett enkelt val att krita 2 nya år med honom om han varit vår spelare, nu är jag mer tveksam.

Spelmässigt finns nog tålamodet, men finns det kontraktsmässigt? Risk - ja risk- att Rögle tar steget upp då blir det ännu mer osäkert.Utöver att han verkar vilja över till nordamerika. Lär väl om inte annat delta på "campen" och blir ett osäkert kort som man inte gärna kan vänta ut och hoppa över andra värvningar.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Zaar - Sida 3 Empty Sv: Daniel Zaar

Inlägg av Donowitz mån 09 feb 2015, 19:08

Precis som Rönken är inne på, så är Luleå en mellanlandning för att utvecklas. Vilket han med andra ord sagt själv. När han väl slagit igenom så tror jag rötter, familj och hjärta för Rögle slår större. Alternativt en klubb närmare hemtrakterna.

Ang. ribbträffar känns det som ett vagt argument. Om han så har flest ramträffar i hela SHL är det något som alla råkar ut för och något som sker var match.

Jag förstår att Zaar är på uppgång och har talang. Jag jämför bara hans prestation med vad man hade kunnat förvänta sig av en avslutare. Med så många skott och avslut tycker jag inte 6 mål är ok. Jag har höga krav, vilket jag tycker alla borde ha men tycker argumenten inte borde kännas helt orimliga. Vi kan inte bara vara ett avstamp och en språngbräda, Luleå borde också kunna ställa krav på sina spelare.

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Zaar - Sida 3 Empty Sv: Daniel Zaar

Inlägg av FruktHamster mån 09 feb 2015, 19:38

OM Zaar vill stanna hos oss nästa säsong, så tycker jag absolut man ska låta honom göra det.
Det finns mycket mer att hämta där än han fått ut denna säsong och jag har en känsla av att han skulle visa det nästa säsong.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Zaar - Sida 3 Empty Sv: Daniel Zaar

Inlägg av icemask mån 09 feb 2015, 20:09

FruktHamster skrev:OM Zaar vill stanna hos oss nästa säsong, så tycker jag absolut man ska låta honom göra det.
Det finns mycket mer att hämta där än han fått ut denna säsong och jag har en känsla av att han skulle visa det nästa säsong.
Tror också att Zaar skulle må bra av en säsong till i LHF, om han inte kan leverera i SHL och sen ska över till AHL och prestera, nja tror det kan vara en till törn i självförtroendet, bättre ta en till säsong till för att etablera sig och prestera i SHL !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4104
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Zaar - Sida 3 Empty Sv: Daniel Zaar

Inlägg av Dentos mån 09 feb 2015, 23:05

FruktHamster skrev:OM Zaar vill stanna hos oss nästa säsong, så tycker jag absolut man ska låta honom göra det.
Det finns mycket mer att hämta där än han fått ut denna säsong och jag har en känsla av att han skulle visa det nästa säsong.
Håller med. Många verkar glömma att det är hans första säsong i SHL. Med tanke på det så måste man ändå se hans säsong som godkänd, även om man kanske hade hoppats på en väl godkänd eller mycket väl godkänd säsong. Han ska absolut få en säsong till på sig innan vi släpper honom så lätt. Men bollen ligger nog mer hos honom själv, så vi får väl se.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 833
Join date : 13-03-18
Age : 26

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Zaar - Sida 3 Empty Sv: Daniel Zaar

Inlägg av Micke80 tis 10 feb 2015, 03:57

Dentos skrev:
FruktHamster skrev:OM Zaar vill stanna hos oss nästa säsong, så tycker jag absolut man ska låta honom göra det.
Det finns mycket mer att hämta där än han fått ut denna säsong och jag har en känsla av att han skulle visa det nästa säsong.
Håller med. Många verkar glömma att det är hans första säsong i SHL. Med tanke på det så måste man ändå se hans säsong som godkänd, även om man kanske hade hoppats på en väl godkänd eller mycket väl godkänd säsong. Han ska absolut få en säsong till på sig innan vi släpper honom så lätt. Men bollen ligger nog mer hos honom själv, så vi får väl se.

Eftersom han har kontrakt med, vilken NH-klubb det nu var, så ligger snarare bollen hos dem. Det är därför jag är lite skeptisk till hur mycket vi ska jobba för att behålla honom. Vi lär i alla fall inte få besked förrän väldigt sent, när marknaden är rätt tömd. Dessutom verkar det blivit nått standard avtal med lånade spelare därifrån att dom kan ta över spelaren sent. Jag vill inte att Luleå ska drabbas av samma som Modo och HV att spelaren ryker i januari, då är jag hellre utan honom hela säsongen.
Men som sagt, jag tror det kan bli en bra spelare på sikt och därför velar jag fram och tillbaka.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Zaar - Sida 3 Empty Sv: Daniel Zaar

Inlägg av LulefanGBG tis 10 feb 2015, 07:09

20 poäng är ändå inte dåligt i en debutsäsong för en ung kille.

Däremot är väl -10 i +/- mindre smickrande, men får hoppas att den statistiken åtminstone balanseras nu när han lirar med Granström och Petrell. Känns som om att de flesta av de där målen han varit inne på bakåt borde ha kommit tidigare under säsongen.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Zaar - Sida 3 Empty Sv: Daniel Zaar

Inlägg av Lasse Proppmätt tis 10 feb 2015, 07:25

LulefanGBG skrev:20 poäng är ändå inte dåligt i en debutsäsong för en ung kille.

Däremot är väl -10 i +/- mindre smickrande, men får hoppas att den statistiken åtminstone balanseras nu när han lirar med Granström och Petrell. Känns som om att de flesta av de där målen han varit inne på bakåt borde ha kommit tidigare under säsongen.

Jag håller med kan ju landa kring 25 sträcket med lite tur men sett till antalet skott han avlossar är det alldeles för dålig utdelning i målproduktionen bara 6 st resten är assist hade nog hoppats på 10+ debutsäsongen ja t.o.m kanske 15 mål av han men det bevisar bara hur stor skillnad det är på försvaren mellan AS & SHL

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2133
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Zaar - Sida 3 Empty Sv: Daniel Zaar

Inlägg av ski3r tis 10 feb 2015, 07:38

Lasse Proppmätt skrev:
LulefanGBG skrev:20 poäng är ändå inte dåligt i en debutsäsong för en ung kille.

Däremot är väl -10 i +/- mindre smickrande, men får hoppas att den statistiken åtminstone balanseras nu när han lirar med Granström och Petrell. Känns som om att de flesta av de där målen han varit inne på bakåt borde ha kommit tidigare under säsongen.

Jag håller med kan ju landa kring 25 sträcket med lite tur men sett till antalet skott han avlossar är det alldeles för dålig utdelning i målproduktionen bara 6 st resten är assist hade nog hoppats på 10+ debutsäsongen ja t.o.m kanske 15 mål av han men det bevisar bara hur stor skillnad det är på försvaren mellan AS & SHL

Att hoppas på 15 mål under debutsäsongen är nog att hoppas för mycket när han mäktade med 16 i Allsvenskan förra året. Han gjorde en grym kvalserie, inget snack om saken, men säsongen i övrigt vet jag inte om den var så väldigt imponerande (28 poäng på 52 matcher). Jämför detta med exempelvis Lagace som är uppe i 50p eller Henrions 28 mål på 45 matcher. (eller Olaussons mäktiga 71poäng för den delen heller)

Zaars kvalserie vittnar dock om att han kan vara en spelare som höjer sig när matcherna gäller mer och spelet är tightare, det ska därför bli riktigt spännande att följa honom under slutspelet.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Zaar - Sida 3 Empty Sv: Daniel Zaar

Inlägg av Donowitz sön 15 feb 2015, 12:37

Zaar verkar ha fått ordning på siktet lagom inför slutspel. Fortsätt så här!

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Zaar - Sida 3 Empty Sv: Daniel Zaar

Inlägg av Old Brooklyn sön 15 feb 2015, 12:55

bearjew skrev:Zaar verkar ha fått ordning på siktet lagom inför slutspel. Fortsätt så här!
Jag tycker det beror mycket på det som diskuterats här i tråden tidigare. Han befinner sig oftare i en bättre vinkel när passningen kommer, och han har oftare en åkriktning mot pucken än ifrån den.

Hursomhelst så ser det bra ut. Pang bara!
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Zaar - Sida 3 Empty Sv: Daniel Zaar

Inlägg av Slapshot sön 15 feb 2015, 13:07

Sett bra ut på slutet! Lagom till det drar ihop sig. Får hoppas han tar ett år till i SHL före han drar vidare..

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Zaar - Sida 3 Empty Sv: Daniel Zaar

Inlägg av Urken sön 15 feb 2015, 14:25

Slapshot skrev:Sett bra ut på slutet! Lagom till det drar ihop sig. Får hoppas han tar ett år till i SHL före han drar vidare..

Det hoppas jag också. Ett år till i Luleå vore guld värt, både för honom och för klubben. Det är åtminstone min uppfattning.

Precis som ni skriver så har Zaar fått till produktionen igen. Tycker att han tar för sig mer, jobbar hårdare och gör saker på egen hand emellanåt istället för att bara stå och vänta på pass. Vidare så kommer skotten från bättre vinklar (mer rakt framifrån) än från vänsterkanten. Roligt både för honom och laget att det har lossnat!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Zaar - Sida 3 Empty Sv: Daniel Zaar

Inlägg av Rönken sön 15 feb 2015, 14:26

Urken skrev:
Slapshot skrev:Sett bra ut på slutet! Lagom till det drar ihop sig. Får hoppas han tar ett år till i SHL före han drar vidare..

Det hoppas jag också. Ett år till i Luleå vore guld värt, både för honom och för klubben. Det är åtminstone min uppfattning.

Precis som ni skriver så har Zaar fått till produktionen igen. Tycker att han tar för sig mer, jobbar hårdare och gör saker på egen hand emellanåt istället för att bara stå och vänta på pass. Vidare så kommer skotten från bättre vinklar (mer rakt framifrån) än från vänsterkanten. Roligt både för honom och laget att det har lossnat!

Många spelare brukar behöva ett år för att acklimatisera sig i SHL, speciellt unga spelare. Enda abret är om Rögle går upp, då blir det väääldigt ovisst med tsaren.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Zaar - Sida 3 Empty Sv: Daniel Zaar

Inlägg av Urken sön 15 feb 2015, 14:32

Rönken skrev:
Urken skrev:
Slapshot skrev:Sett bra ut på slutet! Lagom till det drar ihop sig. Får hoppas han tar ett år till i SHL före han drar vidare..

Det hoppas jag också. Ett år till i Luleå vore guld värt, både för honom och för klubben. Det är åtminstone min uppfattning.

Precis som ni skriver så har Zaar fått till produktionen igen. Tycker att han tar för sig mer, jobbar hårdare och gör saker på egen hand emellanåt istället för att bara stå och vänta på pass. Vidare så kommer skotten från bättre vinklar (mer rakt framifrån) än från vänsterkanten. Roligt både för honom och laget att det har lossnat!

Många spelare brukar behöva ett år för att acklimatisera sig i SHL, speciellt unga spelare. Enda abret är om Rögle går upp, då blir det väääldigt ovisst med tsaren.

Pfft.. Luleå >> Rögle, det vet ju alla. What a Face
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Zaar - Sida 3 Empty Sv: Daniel Zaar

Inlägg av Rönken sön 15 feb 2015, 14:34

Urken skrev:
Rönken skrev:
Urken skrev:
Slapshot skrev:Sett bra ut på slutet! Lagom till det drar ihop sig. Får hoppas han tar ett år till i SHL före han drar vidare..

Det hoppas jag också. Ett år till i Luleå vore guld värt, både för honom och för klubben. Det är åtminstone min uppfattning.

Precis som ni skriver så har Zaar fått till produktionen igen. Tycker att han tar för sig mer, jobbar hårdare och gör saker på egen hand emellanåt istället för att bara stå och vänta på pass. Vidare så kommer skotten från bättre vinklar (mer rakt framifrån) än från vänsterkanten. Roligt både för honom och laget att det har lossnat!

Många spelare brukar behöva ett år för att acklimatisera sig i SHL, speciellt unga spelare. Enda abret är om Rögle går upp, då blir det väääldigt ovisst med tsaren.

Pfft.. Luleå >> Rögle, det vet ju alla. What a Face

Man kan leda en häst till vattnet men inte tvinga den att dicka. Tyvärr lever vi fortfarande i en ålder där somliga fortfarande inte är upplysta.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Zaar - Sida 3 Empty Sv: Daniel Zaar

Inlägg av Mange fre 27 mar 2015, 13:18

Daniel Zaar uttagen i Tre Kronor
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Zaar - Sida 3 Empty Sv: Daniel Zaar

Inlägg av Puckad fre 27 mar 2015, 13:36

Kul och Grattis!!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11057
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Zaar - Sida 3 Empty Sv: Daniel Zaar

Inlägg av Kagen tor 02 apr 2015, 10:40

Artikel idag i Expressen om hur han gärna spelar i Rögle.

Osten pratar ju ofta om 'social förankring' och Daniel Zaar är ju 'himma' i Rögle. Zaar skriver att han vill ha mycket speltid och där kanske han på pappret kan få mer speltid i Rögle samtidigt tror jag att han i praktiken skulle ges chansen att få ut mycket mer i Luleå med tanke på att luleås uppställning i övrigt till så stor del består av fysiskt spelande spelare. Zaar skulle vara en av få renodlade snipers och därmed ges både spelutrymme och möjlighet till riktigt många poäng.
I Rögle däremot skulle han vara stjärnan vilken mer fysiskt spelande lag sett till att plocka bort.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1729
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Zaar - Sida 3 Empty Sv: Daniel Zaar

Inlägg av KaptenBlodskelett tor 02 apr 2015, 10:42

Kagen skrev:Artikel idag i Expressen om hur han gärna spelar i Rögle.

Osten pratar ju ofta om 'social förankring' och Daniel Zaar är ju 'himma' i Rögle. Zaar skriver att han vill ha mycket speltid och där kanske han på pappret kan få mer speltid i Rögle samtidigt tror jag att han i praktiken skulle ges chansen att få ut mycket mer i Luleå med tanke på att luleås uppställning i övrigt till så stor del består av fysiskt spelande spelare. Zaar skulle vara en av få renodlade snipers och därmed ges både spelutrymme och möjlighet till riktigt många poäng.
I Rögle däremot skulle han vara stjärnan vilken mer fysiskt spelande lag sett till att plocka bort.
Tror att Luleå vore bästa alternativet rent sportsligt ifall han inte stannar där borta. Men jag har nästan räknat bort honom ändå, han kan fort vilja hem och vilja vara stjärna, vilket jag kan förstå. Fort så stannar han dessutom där borta. Synd, jag tror att nästa säsong skulle bli hans genombrott.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Zaar - Sida 3 Empty Sv: Daniel Zaar

Inlägg av Pajala tor 02 apr 2015, 11:03

hejdå zaar, välkommen någon som kan undvika att skjuta i målramen hela tiden Laughing
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Zaar - Sida 3 Empty Sv: Daniel Zaar

Inlägg av Slapshot tor 02 apr 2015, 21:03

Har städat ur lägenheten enligt Pesonens blogg. Då blir det inget Luleå då iaf...

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Zaar - Sida 3 Empty Sv: Daniel Zaar

Inlägg av Pickadoll tor 02 apr 2015, 21:09

Jo så fort rögle gick upp räknade jag bort han.
Pickadoll
Pickadoll

Antal inlägg : 194
Join date : 12-01-22
Age : 46
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Zaar - Sida 3 Empty Sv: Daniel Zaar

Inlägg av Lars158 tor 02 apr 2015, 21:40

Zaar kommer säkert försöka på nordamerika. Om han inte tar sig in där så få vara stjärna i Rögle känns nog både bra och är bästa för hans egen utveckling.

Lars158

Antal inlägg : 9704
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Zaar - Sida 3 Empty Sv: Daniel Zaar

Inlägg av Rönken tor 02 apr 2015, 22:35

Zaar pratade om NHL under säsongen redan trots problem med att sticka in näsan på kassen i SHL. Han kändes rätt osäker redan innan Rögle klev upp.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Zaar - Sida 3 Empty Sv: Daniel Zaar

Inlägg av LulefanGBG fre 03 apr 2015, 10:16

Här tror jag precis som ni andra att Zaar är borträknad för oss. Till skillnad från Sylvegård så tror jag inte att Zaar ser lika stora möjligheter att utvecklas i Luleå, även om jag själv tror att han kunnat prestera ännu bättre nästa säsong hos oss med tanke på att vi förmodligen har ett mer kreativt lag nästa säsong. Zaar är bra nog att få spela PP och dyl ibland ändå.

Däremot tror jag att han först och främst försöker sig på Nordamerika, men ser Rögle som en naturlig klubb att falla tillbaka på om han misslyckas där borta, eller av någon anledning inte trivs. Han torde vara tämligen säker på att få komma hem till Rögle i sådant fall. De borde ju välkommna honom med öppna armar.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Zaar - Sida 3 Empty Sv: Daniel Zaar

Inlägg av Snikne Ville fre 03 apr 2015, 12:36

Tycker han har fått alldeles för lite kredd. Kommer hit o gör sin första sässe i högsta ligan, 20 år gammal, och levererar mer poäng än Klasen gjorde sitt första år i Luleå. Dessutom en spelare med skridkoåkning o teknik över alla andra i "brunkarsoppan" o jäkligt sevärd.

Han kommer att få en bra karriär, vad det verkar tyvärr inte i den stoltaste tröjan av dem alla.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Zaar - Sida 3 Empty Sv: Daniel Zaar

Inlägg av KaptenBlodskelett fre 03 apr 2015, 12:49

Snikne Ville skrev:Tycker han har fått alldeles för lite kredd. Kommer hit o gör sin första sässe i högsta ligan, 20 år gammal, och levererar mer poäng än Klasen gjorde sitt första år i Luleå. Dessutom en spelare med skridkoåkning o teknik över alla andra i "brunkarsoppan" o jäkligt sevärd.

Han kommer att få en bra karriär, vad det verkar tyvärr inte i den stoltaste tröjan av dem alla.
Håller med. De brister han visat upp var väl mest i det defensiva, men jag tycker att han även där gjorde bra ifrån sig efter några månader när han blivit varm i kläderna. Generellt gillar jag inte att ta till ord som "tur" och "otur", men visst kunde Zaar ha haft betydligt fler kassar om marginalerna varit på hans sida.

Det är väldigt tråkigt att han inte stannar, jag tror att nästa säsong kunde ha blivit stolpe-in.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Zaar - Sida 3 Empty Sv: Daniel Zaar

Inlägg av Pajala sön 05 jul 2015, 16:25

Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Zaar - Sida 3 Empty Sv: Daniel Zaar

Inlägg av CKa sön 05 jul 2015, 16:37


Fast när blev han publikfavorit?

CKa

Antal inlägg : 1276
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Zaar - Sida 3 Empty Sv: Daniel Zaar

Inlägg av Kagen sön 05 jul 2015, 17:37

CKa skrev:

Fast när blev han publikfavorit?

Omtyckt var han men någon rubrik som ger många klick måste de sätta. Nu bara önska honom lycka till over there. Också 'credd' till LHF som tagit ytterligare en spelare vidare på karriärsstegen.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1729
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Zaar - Sida 3 Empty Sv: Daniel Zaar

Inlägg av JuniorX sön 05 jul 2015, 23:48

Han har både en intressant talang och en intressant utvecklingskurva och det hade varit roligt att få ta del av den ytterligare ett år. Med det sagt så kan jag inte annat än önska lycka till. Och med det sagt så börjar det bli lite väl många spelare som går från Luleå nu som jag tycker samma sak om.
Nog önskar man någon gång att få vara med om spelare som på riktigt utvecklar sin talang till fullfjädrade och färdiga spelare i sitt eget lag innan de sen tar steget vidare. Men det kanske är för mycket begärt...
Och kommer man på något sådant exempel. Mattias Öhlund kanske. Tomas Holmström. Det var en annan tid.

JuniorX

Antal inlägg : 4047
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Zaar - Sida 3 Empty Sv: Daniel Zaar

Inlägg av Snikne Ville lör 12 sep 2015, 18:07

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Zaar - Sida 3 Empty Sv: Daniel Zaar

Inlägg av Kapten Haddock lör 12 sep 2015, 21:03

Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Zaar - Sida 3 Empty Sv: Daniel Zaar

Inlägg av Lars158 lör 12 sep 2015, 21:05

Kapten Haddock skrev:

Vad står det?

Spoiler:

Lars158

Antal inlägg : 9704
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Zaar - Sida 3 Empty Sv: Daniel Zaar

Inlägg av Kapten Haddock sön 13 sep 2015, 07:23

Lars158 skrev:
Kapten Haddock skrev:

Vad står det?

Spoiler:

Tack Lars!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Zaar - Sida 3 Empty Sv: Daniel Zaar

Inlägg av Snikne Ville sön 13 sep 2015, 11:28

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Zaar - Sida 3 Empty Sv: Daniel Zaar

Inlägg av Snikne Ville tis 13 okt 2015, 14:40

Vad jag förstått har Zaaren haft skadekänningar och det verkar bli start i AHL. Nån som vet nåt mer?
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Zaar - Sida 3 Empty Sv: Daniel Zaar

Inlägg av Snikne Ville ons 04 nov 2015, 22:54

Såja, nu är Zaaren igång, 2 matcher 2 mål..boom!
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Zaar - Sida 3 Empty Sv: Daniel Zaar

Inlägg av Snikne Ville tor 05 nov 2015, 16:07

Snikne Ville skrev:Såja, nu är Zaaren igång, 2 matcher 2 mål..boom!
Och artikel, det var närmare bestämt 0 mål i en match och 2 i den andra. http://www.hockeysverige.se/2015/11/01/lamnade-lulea-for-nordamerika-i-natt-skot-han-sina-tva-forsta-ahl-mal/
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Zaar - Sida 3 Empty Sv: Daniel Zaar

Inlägg av Hellcop fre 12 feb 2016, 15:58

Hur går det over there för den gode Zaar, någon som har koll?

Han sköt ju förbaskat bra.
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 576
Join date : 12-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Daniel Zaar - Sida 3 Empty Sv: Daniel Zaar

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet