Vilken Luleålogga föredrar du?

+33
ollle
LulefanGBG
Man of Steel
pingu
MickkeJ
Bamsefar
Lulefan
Zeb Macahan
Mange
Urken
Snikne Ville
KUCERA
JayDee
Wirbelwind
tvåplustvå
Johan__
Mr Bister
icemask
LubosC
Kallepedal
Kraftkung
Myrman
Rayko
NallePhu
Dave Rock
Sven Savage
Chris Hendrix
Jonken
Tigerman
Tony Moore
Pickadoll
Beast.
Salle
37 posters

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du?

Stålmannen
 
Gamla björnen
 
Nya björnen
 
 
 
Resultat

Vilken Luleålogga föredrar du? - Sida 3 Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Beast. ons 23 maj 2012, 16:31

Skönt att gamla björnen kommer tillbaka
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? - Sida 3 Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Tigerman ons 23 maj 2012, 21:37

Jaja, bara folk blir nöjda så ledningen kan återgå till sitt egentliga jobb med att sköta en hockeyförening...

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? - Sida 3 Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Mange tor 31 maj 2012, 20:55

Satt och pillade lite i Photoshop det här blev slutresultatet:

Nu säger jag inte att "så här ska Luleås matchställ" se ut nästa säsong men att dom i alla fall
ska sträva efter något liknande "rent och väldigt simpelt". Och inget PR-skit...


Min bild:
Vilken Luleålogga föredrar du? - Sida 3 Lhf-matchstaell

Orginal bild:
Vilken Luleålogga föredrar du? - Sida 3 Test
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? - Sida 3 Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av LulefanGBG tor 31 maj 2012, 22:32

Faktiskt SKITSNYGGT Mange!

Frågan är bara hur den ser ut med alla reklaminslag, förmodligen ändå helt OK. Jag gillar enkel design precis som den du gett uttryck för ovan.

Rangers har förövrigt attlid varit ett av de NHL-lag som haft snyggast matchställ även om jag håller på Montreal och tycker deras om möjligt varigt ännu snyggare. I synnerhet deras vita.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? - Sida 3 Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Mange tor 31 maj 2012, 23:54

LulefanGBG skrev:Faktiskt SKITSNYGGT Mange!

Frågan är bara hur den ser ut med alla reklaminslag, förmodligen ändå helt OK. Jag gillar enkel design precis som den du gett uttryck för ovan.

Rangers har förövrigt attlid varit ett av de NHL-lag som haft snyggast matchställ även om jag håller på Montreal och tycker deras om möjligt varigt ännu snyggare. I synnerhet deras vita.

Thanks!

En lösning till att få in reklam på ett bra sätt, kolla på AIKs matchställ:
(Anledningen till att AIKs matchställ är ett av seriens absolut stiligaste är just för att dom fått in reklamen på ett riktigt bra sätt.
Vilket jag tycker att alla lag i serien ska ta efter. Ser så mycket mer "professionellt" ut även fast de är reklam på tröjan.)
Vilken Luleålogga föredrar du? - Sida 3 AIK-Bryn__s-8


Vet inte vad man ska säga om Frölundas matchställ 2011/2012:
(skriker reklam reklam reklam...)
Vilken Luleålogga föredrar du? - Sida 3 Fr%25C3%25B6lunda-hemma2
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? - Sida 3 Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Salle fre 01 jun 2012, 00:33

Håller med.. Reklamplaceringen är sjukt viktig för helhetsintrycket!

Luleå var nästan i AIK-klass denna säsong.. Förutom input/max reklamen där det var en "ruta" bakom pga färglikheten.

Men gillar inte riktigt designen vi hade denna säsong med hela ärmarna i en färg. Inte hemma iaf. Men kanske kändes extra fult mkt pga bjärven också.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? - Sida 3 Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Mange fre 01 jun 2012, 00:50

Jo bjärvern sänkte ju helhetsbetyget rejält XD
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? - Sida 3 Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Salle fre 01 jun 2012, 00:57

Vore mycket snyggare med något liknande som Mange's design ovan.. Som ser lite mer "klassiskt hockeyaktigt" ut liksom.. Än hela ärmarna.. Men det blir väl mindre reklamytor med en sådan förändring...
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? - Sida 3 Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Mange fre 01 jun 2012, 01:20

Hehe. Jo tyvärr. Jag både tror och hoppas på att Luleå Hockey kommer fram med en riktigt bra lösning angående matchställ+emblem, och att de inte "sviker" sina fans igen. Smile

Fortfarande de snyggaste matchstället:
Vilken Luleålogga föredrar du? - Sida 3 Lhf06-chris-abbott_129506663_162094526
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? - Sida 3 Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Zeb Macahan fre 01 jun 2012, 08:32

Så är det då klubbat hur matchtröjorna för säsongen 2012/13 kommer att se ut, enligt mig så blir detta bra.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=6946972
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? - Sida 3 Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Johan__ fre 01 jun 2012, 09:05

Mycket bra.
Johan__
Johan__

Antal inlägg : 941
Join date : 12-03-02
Age : 38

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? - Sida 3 Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Salle fre 01 jun 2012, 10:51

Frågan är väl hur designen på nya matchtröjan blir nu då. Det där är väl "modellen innan bjärvmodellen" som Jidström håller upp med ful reklamplacering.. Hoppas på en helt ny, en snygg.

Gula stället med stålmannen ska alltså användas på tio bortamatcher, en mot varje lag förutom Skellefteå. Sen blir det vita igen borta då.. Lite synd, gula borta var fint.

Sen ska gula användas två hemmamatcher... Räcker det då inte med RÖDA resten av hemmamatcherna? Alternativt gult ett par ggr till. Svart är inte Luleå hockey tycker jag, och det blir lite för plottrigt.. Ne fan, kör på rött alla hemmamatcher tkr jag, det har ju fungerat förr. Folk vet ju knappt hur Luleå ser ut med FYRA matchställ. Tre är alldeles tillräckligt?
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? - Sida 3 Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Beast. fre 01 jun 2012, 11:21

Jag gillar faktiskt designen på European Trophy-tröjorna. Den var ganska enkel och stilren i mitt tycke

http://sverigesradio.se/diverse/appdata/isidor/images/news_images/98/2062410_520_292.jpg
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? - Sida 3 Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Mange fre 01 jun 2012, 11:27

Tycker att ränderna på ET tröjorna (svart/gul/vit) bara ser konstigt ut. Passar bara inte :p
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? - Sida 3 Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Mange fre 01 jun 2012, 14:10

Slutliga resultatet från Luleå Hockey:

Vilken Luleålogga föredrar du? - Sida 3 120601%20Ny%20tr%C3%B6ja
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? - Sida 3 Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Beast. fre 01 jun 2012, 14:21

Samma design som förra årets tröja fast med den riktiga björnen. Helt ok!
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? - Sida 3 Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Mange fre 01 jun 2012, 14:54

Lite besviken är man ändå. Man hade som sagt lite förhoppningar på att de skulle ske någon förändring på tröjan om man bortser från Logotypen.
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? - Sida 3 Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Salle fre 01 jun 2012, 16:12

Bättre än förut åtminstonde Smile Hey old bear Very Happy Även om tröjdesignen inte är super, men den ska dom ju titta på till nästa säsong säger dom Smile

http://www.luleahockey.se/Nyheter/Lulea-Hockey-35-ar-innebar-ny-matchtroja/

Hoppas loggan blir bra mkt större på tröjorna än på "skissen" btw

R.I.P. Bjärv
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? - Sida 3 Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Kallepedal fre 01 jun 2012, 16:38

Zeb Macahan skrev:Så är det då klubbat hur matchtröjorna för säsongen 2012/13 kommer att se ut, enligt mig så blir detta bra.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=6946972

Äntligen. Nu kan vi inte missa SM-guldet och vi kommer att ha fullsatt samtliga hemmamatcher. Att vi bara gick ca 6 mille plus föregående säsong trots Bjärven måste vara ett mirakel. Med Stålmannen hade vi gjort minst 20 mille plus och med gamla Björnen åtminstone 10 miljoner. Alla äro så lyckliga, fansen kommer bara att älska och inte hata, spelarna kommer att spela i ren eufori. Nu ser jag äntligen ljuset i mörkret.
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? - Sida 3 Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Salle fre 01 jun 2012, 17:43

Kallepedal skrev:
Zeb Macahan skrev:Så är det då klubbat hur matchtröjorna för säsongen 2012/13 kommer att se ut, enligt mig så blir detta bra.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=6946972

Äntligen. Nu kan vi inte missa SM-guldet och vi kommer att ha fullsatt samtliga hemmamatcher. Att vi bara gick ca 6 mille plus föregående säsong trots Bjärven måste vara ett mirakel. Med Stålmannen hade vi gjort minst 20 mille plus och med gamla Björnen åtminstone 10 miljoner. Alla äro så lyckliga, fansen kommer bara att älska och inte hata, spelarna kommer att spela i ren eufori. Nu ser jag äntligen ljuset i mörkret.

Ingen ber dig att bry dig, tomte.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? - Sida 3 Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Mange fre 01 jun 2012, 17:59

Omg, förstår ni så nice det här kommer att bli:
Vilken Luleålogga föredrar du? - Sida 3 Test

Att bara en logotype kan höja "helhetsbetyget" på en matchtröja till 10 av 10 ostbågar är ju rätt sick.
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? - Sida 3 Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Kallepedal fre 01 jun 2012, 20:24

Salle skrev:
Kallepedal skrev:
Zeb Macahan skrev:Så är det då klubbat hur matchtröjorna för säsongen 2012/13 kommer att se ut, enligt mig så blir detta bra.

http://www.nsd.se/nyheter/artikel.aspx?ArticleID=6946972

Äntligen. Nu kan vi inte missa SM-guldet och vi kommer att ha fullsatt samtliga hemmamatcher. Att vi bara gick ca 6 mille plus föregående säsong trots Bjärven måste vara ett mirakel. Med Stålmannen hade vi gjort minst 20 mille plus och med gamla Björnen åtminstone 10 miljoner. Alla äro så lyckliga, fansen kommer bara att älska och inte hata, spelarna kommer att spela i ren eufori. Nu ser jag äntligen ljuset i mörkret.

Ingen ber dig att bry dig, tomte.

Vadå tomte. Jag har väl lika rätt att tycka till om mitt, och kanske ditt, kära Luleå Hockey. Eller är det bara dom tuffa grabbarna och dom som skriker mest som får tycka. Hela den här frågan har fått alldeles för stora proportioner. Vem är tomte och inte tomte? Tyck vad du vill men jag vet vem jag tycker är en tomte.
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? - Sida 3 Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Salle lör 02 jun 2012, 11:42

Ojoj. Det där med tomte kom inte i mitt sinnes fulla bruk. Sista fredagen efter plugget blev hård Wink Måste råkat slinka in här. Poängen står jag dock fast vid dock har jag aldrig för avsikt att låta otrevlig! Smile Men varför ska du klampa in och vara ironisk. Jag är ingen av dom "tuffa grabbarna" som står och skriker. Jag har sett varje match på tv sedan möjligheterna kom med säsongskort innan det satt jag bänkad vid sportextraradion/texttv varje kväll det var match. Sen kuskar jag även runt på en del bortamatcher. OM vissa av oss (det finns ju bevisligen en del) som bryr sig om föreningens identitet och vad vi står för genom klubbmärket bryr oss, så behöver ju inte du klanka ner på oss..Även om du tycker det är andra faktorer som kännetecknar Luleå Hockey. Visst det är en maaassa olika saker men att klubbmärket vi har på bröstet har med det att göra är svårt att komma ifrån. Om du inte bryr dig vad vi spelar med, tyck det.. Jag HÅLLER MED DIG om att dettta blivit alldeles för stor debatt.. Men vi som inte tar det på liv o död men ändå blir glad för att vi får spela i vårt klubbmärke borde få vara glad utan att du ska behöva bry dig ;D Men du skulle ju uppenbarligen knappt ens bry dig om vi spelade med endast reklam på tröjorna, bara det är vårt lag som finns ute på isen.

Tomte Wink (ta det inte så hårt)


Senast ändrad av Salle den lör 02 jun 2012, 12:02, ändrad totalt 1 gång
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? - Sida 3 Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Salle lör 02 jun 2012, 11:50

Mange skrev:Omg, förstår ni så nice det här kommer att bli:
Vilken Luleålogga föredrar du? - Sida 3 Test

Att bara en logotype kan höja "helhetsbetyget" på en matchtröja till 10 av 10 ostbågar är ju rätt sick.

Ah, rätt sjukt! Från okej, till snygg! i ett naffs!

Nog för att jag föredrar gamlabjörnen/valrossen.. Men det är ju kul att alla som brinner för ståmannenloggan även får sitt Smile

Röd hemma med gamla björnen.. Gul borta med stålmannen.. Det var ju det Beast. föreslog redan direkt vid trådstart Wink

Blev ju nääästan helt så.. Bara det att vi ska envisas med att köra med vita och svarta ställ också.. Fyra olika igen alltså! Liite väl tilltaget tkr jag haha.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? - Sida 3 Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Salle lör 02 jun 2012, 12:14

Glömde förresten att be om ursäkt i mitt tidigare inlägg Kallepedal, sorry för det med tomte! Ingen luleåsupporter är en tomte enligt mig Wink

Men den här frågan berör ju bevisligen och är väl därav viktig? Många tycker ju det. Inte du. Vi vill ju bara föreningens bästa allihopa... Det vore skillnad om du gillade den nya björnen och argumenterade för hur bra den är för oss. Men du bryr dig ju bara inte, vad det verkar.. Vad gör du då här i tråden?

Konstigt hur som helst att du inte tycker folk får tycka att det är fel av föreningen att plötsligt byta logga på bröstet utan föraning.. Vi ser ju alla hur fel det blev! Tycker inte du det? Eller nej just det.. Du bryr dig inte?

Den här tråden som berör klubbens logotyp har fler inlägg än alla andra "ämnen" som berör föreningen Luleå Hockey här på forumet.. Varför ska du då ta ifrån vår (alla oss som blir glada för detta, o vi som föredrar dom gamla loggorna (91% tex enligt omröstningen här) är ju stooor majoritet.
) glädje genom att skriva ett ironiskt inlägg om hur bra det kommer bli nu..

"Äntligen. Nu kan vi inte missa SM-guldet och vi kommer att ha fullsatt samtliga hemmamatcher. Att vi bara gick ca 6 mille plus föregående säsong trots Bjärven måste vara ett mirakel. Med Stålmannen hade vi gjort minst 20 mille plus och med gamla Björnen åtminstone 10 miljoner. Alla äro så lyckliga, fansen kommer bara att älska och inte hata, spelarna kommer att spela i ren eufori. Nu ser jag äntligen ljuset i mörkret."

Ingen tror vi skulle vunnit mer eller gått mer plus utan bjärven på bröstet.

Onödigt inlägg av, en som ju inte bryr sig.

Står fan fast vid tomte, ändå.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? - Sida 3 Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Jonken lör 02 jun 2012, 12:56

Synd att inte Luleå Hockey även visade upp baksidan på nya 35-års tröjjorna. Vore intressant och se ifall man har flyttat tillbaka spelarnamnet över spelarnumret igen? Skulle ju vara super-kanon om namnet åter skulle hamna på "rätt plats" på tröjjan igen.

Luleå hade ju endast namnet ovanför numret på ET-tröjjorna gågna säsongen.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6788
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? - Sida 3 Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Kallepedal lör 02 jun 2012, 17:01

Jadu Salle, kul med folk som har åsikter i alla fall. Vad är det vi egentligen debatterar i den här tråden? Är det tradition och identitet eller huruvida nya eller gamla björnen är snyggare. Ursprunget till debatten var att några ville ha tillbaka den sk Stålmannen men många här har eftersom tiden gått förespråkat den gamla björnen. Jag personligen tycker att alla tre loggor vi har haft är otroligt fula. Ska man förändra loggan så måste det till en långsiktig process där alla borde ha rätt att säga sitt. Som det blev nu är det bara en tråkig kompromiss.

Vad är tradition i en förening? Tänk om alla gamla IFK:are och LSK:are hade haft samma argumentation på 70-talet när embryot till Luleå Hockey bildades. Här la man ner hela verksamheter med klubbmärke och all tradition som hade funnits i åtminstone 50 år. Varför gjorde man det? Jo för att man ville att hockeyn i Luleå skulle utvecklas. Ett stort tack till dessa människor som ansåg att idrottslig framgång gick före ett klubbmärke.

Varför jag på ett ironiskt sätt skrev mitt inlägg beror på att, som jag skrivit tidigare, jag anser att det här inte är så pass stor fråga så att man ska ta den till årsmötet. Att debattera frågan här är helt ok, men då ska alla ha rätt att ha en åsikt. Tänk om folk, framför allt Luleå Fans men också övriga supportrar, skulle engagera sig lika mycket i saker som förbättrar varumärket Luleå Hockey. I varumärket ingår givetvis loggan och den är viktig för klubben identitet. Men det är så mycket annat som är viktigt, bla laget supportrar. Vad står dom för? Är Luleås fans bra på att sprida positivitet kring föreningen? Vad anser sponsorer eller random Svensson på sittplats? Men debatten kring läktarkulturen kan vi ta under en annan tråd.
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? - Sida 3 Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av ollle sön 03 jun 2012, 10:20

kallepedal: du uttrycker nog ganska väl den allmänna uppfattningen om denna diskussion,går man in och studerar detta och övriga forum så är det väl ett 20-tal som engagerar sig.det du skriver om gamla ifk och lsk borde fler ha insikt om.................

ollle

Antal inlägg : 68
Join date : 12-02-19

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? - Sida 3 Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Allan West sön 03 jun 2012, 11:00

Vilken prestigeförlust och pr-miss LHF:s nya björn blev för Ronny Olovsson och hans företag Winter
Allan West
Allan West

Antal inlägg : 16
Join date : 12-02-29
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? - Sida 3 Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Moritz fre 13 jul 2012, 16:18

Gamla björnen är och kommer alltid vara min favorit. Tycker att planen för matchtröjorna som ledningen presenterade nu inför 2012/2013 låter prima.
Moritz
Moritz

Antal inlägg : 3
Join date : 12-07-13
Age : 31
Ort : Strömsholm

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? - Sida 3 Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Urken sön 15 jul 2012, 21:57

Sitter fortfarande och funderar på hur LHF tänkte när de accepterade Bjärven som logga.. Synd att vi inte kunde gjort tröjor i den stil som Mange presenterar här!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? - Sida 3 Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Mange mån 16 jul 2012, 00:19

Ja de är så tråkigt att allt ska vara så "modernt" idag...
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? - Sida 3 Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Salle tor 26 jul 2012, 13:32

Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? - Sida 3 Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Beast. tor 26 jul 2012, 13:59

Förra årets design fast med den RIKTIGA björnen! YES, och Stålmannen på armen
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? - Sida 3 Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av LulefanGBG tor 26 jul 2012, 16:20

Gött! Precis som jag ville ha det! Förra årets tröjor var skitsnygga förutom att jag föredrar gamla björnen då.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? - Sida 3 Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Tigerman fre 14 sep 2012, 22:09

Angående de nya tröjorna nu när jag fick se dem ordentligt i torsdags:

Hur jag än försökte kom jag inte undan tanken att Stålmannen-loggan mest såg ut som reklam för Hockeysnus..... Embarassed

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? - Sida 3 Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av 302 mån 26 nov 2012, 19:02

Gamla björnen på röda, stålmannen på gula. Kan inte bli bättre. Den nya "manga-björnen" var en veritabel KATASTROF. Iden att byta den klassiska gulddressen fick en att gråta. Vem tror att Brynäs skulle göra om sin logga? Besluta nu att gamla björnen får tidigast bytas på domedagen.
302
302

Antal inlägg : 3
Join date : 12-11-26
Age : 64
Ort : Västerås

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? - Sida 3 Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av LulefanGBG mån 26 nov 2012, 21:02

302 skrev:Besluta nu att gamla björnen får tidigast bytas på domedagen.
Enligt somliga är det 21 Dec 2012 så jag förslår att vi väljer ett datum efter domedagen Very Happy
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? - Sida 3 Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Salle ons 06 feb 2013, 15:58

Observera att årets matchtröjor, de som laget spelar med 2012/13, kommer att återanvändas nästa säsong och kommer ej därför att läggas ut för auktionering.

http://luleahockey.se/artikel/33417/


Alltså blir det samma tröjfärger, design och logga även nästa år!

Är någon intresserad av en äkta bjärvtröja! Så finns info i länken!
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? - Sida 3 Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Urken tor 07 feb 2013, 17:13

Gillar namnet på tröjorna.. "Bjärv".. Kanske ska man ta och köpa sig en, bara för att ha en av de fulaste tröjorna hittills!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? - Sida 3 Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av delphi fre 08 feb 2013, 00:09

p
delphi
delphi

Antal inlägg : 400
Join date : 12-03-12

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? - Sida 3 Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Salle fre 08 feb 2013, 00:20

delphi skrev:Ingen som har en matchanvänd matchtröja utan bjärven till salu? Smile

Undrar detsamma! Om någon har någon Luleåtröja, en äkta.. Till salu.. Så skriv här i tråden Very Happy

Spelar ingen roll alls vilken årgång eller färg.. Bara ett par år gammal eller tio-femton år gammal, sak samma!
Bara den är äkta!

Spelare o nummer är inte heller jättenoga.. Men drömmen vore ju typ..

OBSUT , MYLLYS eller OMARK!!

Andra som vore grymma; Skrbek,Abbott,Abbott,Harju,Burström,Kucera,Chabada,Bartecko,Hostak,Bulan,Skuggan,Bautin,
Holmström,Rönken,Mertzig,Orszagh,Renberg,Saravo,Ledin,Fabricius,Surovy,Wallin,Olausson,Sandström,Jaakola, mfl Very Happy haha
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? - Sida 3 Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Snikne Ville tor 18 apr 2013, 09:51

Vore nice om de skulle byta årets gula krypskyttströja till röd kommande sässe.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6365
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Vilken Luleålogga föredrar du? - Sida 3 Empty Sv: Vilken Luleålogga föredrar du?

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet