2013-08-31, European Trophy, Luleå - HC Plzen 1929

+18
FruktHamster
Man of Steel
rasbiologen
Old Brooklyn
tibet
Pajala
rumpztr
Kato
Mange
cavenn
Purre
Lasse Proppmätt
LulefanGBG
Salle
Slapshot
knutten
Lars158
Rönken
22 posters

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

2013-08-31, European Trophy, Luleå - HC Plzen 1929 - Sida 3 Empty Sv: 2013-08-31, European Trophy, Luleå - HC Plzen 1929

Inlägg av FruktHamster lör 31 aug 2013, 20:53

Man of Steel skrev:
FruktHamster skrev:På kurirens sida:


"Det inträffade tyder på en hackerattack som inträffade under lördagskvällens direktsändning av Luleå Hockeys match mot HC Plzen i European Trophy.
Norrbottens-Kuriren och NSD har köpt in sändningsrätten och visar matchen på sina respektive webbplatser. TV-sändningen är gratis, men bara tillgänglig för alla som skaffat sig ett användarkonto på Norrbottens-Kuriren eller NSD.
- Det råder ingen tvekan om att vi är utsatta för en hackerattack, säger Norrbottens-Kurirens tidningschef Mats Ehnbom. Problemen startade för en timme sedan. Det handlar om en oförklarlig överbelastning på våra datorservrar som försvårar våra abonnenters möjligheter att logga in och se Luleå Hockeys match.
Kuriren.nu beklagar de svårigheter som uppstått. Koncernens webbprogrammerare arbetar för närvarande för högtryck för att försöka minimera effekterna av sabotaget."


Good ol´ fashioned DDOS månne? Känns onekligen så, om det nu är så att de blivit anfallna.. Sickna jävla tomtar det finns.
Ja, men man kan ju tycka att Kuriren/NSD borde ha kunnat ta bort inloggningskravet tillfälligt i väntan på att problemen ska lösas.
Knappast något man bara stänger av med ett knapptryck, dock.
bra dock att DDOSarna iaf var så pass dumma att de gick på kurirens servrar ist för de streamande som jag antar är norrbotten24as..
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

2013-08-31, European Trophy, Luleå - HC Plzen 1929 - Sida 3 Empty Sv: 2013-08-31, European Trophy, Luleå - HC Plzen 1929

Inlägg av FruktHamster lör 31 aug 2013, 21:04

nu såg jag bara de sista 12 minutrarna eller så, men var Sundh lika osynlig som övriga ET?
Han behöver fan steppa upp rejält.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

2013-08-31, European Trophy, Luleå - HC Plzen 1929 - Sida 3 Empty Sv: 2013-08-31, European Trophy, Luleå - HC Plzen 1929

Inlägg av FruktHamster lör 31 aug 2013, 21:06

Old Brooklyn skrev:
Mange skrev: Mika Pyörälä ligger på 9 stjärnpoäng totalt i ET XD
Säger förhoppningsvis något om Kärpäts klass.
Å andra sidan så är ju Mika en högkvalitativ spelare rent generellt, även om den kvaliteten lyste med sin frånvaro under hans tid i Luleå.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

2013-08-31, European Trophy, Luleå - HC Plzen 1929 - Sida 3 Empty Sv: 2013-08-31, European Trophy, Luleå - HC Plzen 1929

Inlägg av Old Brooklyn lör 31 aug 2013, 21:07

Några slutsatser efter dessa två matcher på hemmaplan.
* Sära på Klasen och Olausson.
* Sära på Ledin och Sundh.
* Fundera på att fimpa Trucken.
* Låt Hjälm, men framförallt Oskarsson spela PP.
* Öva PP mer eller ta in hjälp utifrån. Rönken och Bulan har inte fått till PP hittills och med en hög utdelning så vinner vi serien.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

2013-08-31, European Trophy, Luleå - HC Plzen 1929 - Sida 3 Empty Sv: 2013-08-31, European Trophy, Luleå - HC Plzen 1929

Inlägg av Old Brooklyn lör 31 aug 2013, 21:11

FruktHamster skrev:nu såg jag bara de sista 12 minutrarna eller så, men var Sundh lika osynlig som övriga ET?
Han behöver fan steppa upp rejält.
Kanske inte exakt lika osynlig, men det är inte direkt så att han lyckas med saker och bidrar positivt till spelet.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

2013-08-31, European Trophy, Luleå - HC Plzen 1929 - Sida 3 Empty Sv: 2013-08-31, European Trophy, Luleå - HC Plzen 1929

Inlägg av Salle lör 31 aug 2013, 21:15

Matchens tre trötta gubbar går till;

1 Gubbe; Sundh
2 Gubbar; Sundh
3 Gubbar; Sundh

Totalt sex trötta jävla gubbar till Sundh

Han kanske var bättre än innan men fortfarande sämsta forward

Mest överhajpade och sulligaste; Oskarsson

Matchens backgiganter; Janne o Skrbek (det är dom ju iofs varje match)

Mest imponerad utav; Hjelm och Wallmark - två riktigt vassa nyförvärv

Hoppas han blir ordinarie; Wallmark

Snaaaajjper; L Persson

Otroligt hur loj man kan vara men ändå ösa in poäng; Olausson

Energiboostar; Chris, Cam, Ledin

Positivt överraskad även av; Pite-Foppa

Höll på att glömma - Rautio! Stabil! Men sattes inte på prov
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

2013-08-31, European Trophy, Luleå - HC Plzen 1929 - Sida 3 Empty Sv: 2013-08-31, European Trophy, Luleå - HC Plzen 1929

Inlägg av Rikky lör 31 aug 2013, 21:47

Hjelm imponerar väl inte ett dugg mer än vår egen Oscarsson. Tycker iaf. jag.
Abbottsarna är som vanligt otroligt bra och betyder säkert jättemycket för det här lagets energi, ovärderliga!
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

2013-08-31, European Trophy, Luleå - HC Plzen 1929 - Sida 3 Empty Sv: 2013-08-31, European Trophy, Luleå - HC Plzen 1929

Inlägg av Salle lör 31 aug 2013, 22:07

Det får stå för dig.

Enligt mig besitter Hjelm ett grymt spelsinne, ett vidunderligt första pass samt en skridskoåkning som gör att han sammantaget alltid löser situationer på ett smidigt sätt.

Oscarsson lyckas hela tiden med raka motsatsen. Allt lösa situationer på svårast möjliga vis. Ibland uppenbar sull och indianare men framförallt så sätter han varje, jävla, gång, nästan sina lagkamrater i svåra situationer. Håller i pucken de där extra tiondelarna likt han tror att han är Gretzky varpå lagkompisen hinner få motståndare i närheten av sig. Överarbetar helt enkelt.

Sen är det inte så konstigt. Oscarsson kommer från j20. Hjelm kom tvåa i backpoängligan i Allsvenskan. Har inte heller något emot Oscarsson. Men tycker att allt folk hajpar honom som att han vore gud på isen. Får beröm från alla dess håll.

Vidhåller det jag skrivit för några veckor sen. Tror han får svårt att ens platsa på sex backar i... Asplöven.

Går även rykten om att Kenttä inte vill ha honom.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

2013-08-31, European Trophy, Luleå - HC Plzen 1929 - Sida 3 Empty Sv: 2013-08-31, European Trophy, Luleå - HC Plzen 1929

Inlägg av Mange lör 31 aug 2013, 22:24

Någon som har koll på vilket lag vi kan få möta om vi går vidare till Red Bulls Salute? Smile
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

2013-08-31, European Trophy, Luleå - HC Plzen 1929 - Sida 3 Empty Sv: 2013-08-31, European Trophy, Luleå - HC Plzen 1929

Inlägg av Lars158 sön 01 sep 2013, 03:55

Onödigt spännande med bara 1-0. Men en trevlig match. Ledin var bra. Trucken och Sundh gjorde sin bästa match hittills. Jag känner inget behov att kapa nån alls efter denna match.
Men väldigt frågande är jag till hyllningen av Oscarsson. Menar inte att han var dålig i matchen men. Oscarsson åkte då på den värsta utskällning jag sett i LHF av en annan spelare. Ola var tok förbannad. Men jag vet inte riktigt varför. Men en sån utskällning har jag aldrig sett mellan spelare på isen i LHF.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

2013-08-31, European Trophy, Luleå - HC Plzen 1929 - Sida 3 Empty Sv: 2013-08-31, European Trophy, Luleå - HC Plzen 1929

Inlägg av Lars158 sön 01 sep 2013, 04:16

Mange skrev:Någon som har koll på vilket lag vi kan få möta om vi går vidare till Red Bulls Salute? Smile
Färjestad är väl det lag man kan räkna 100% klar för spel i Berlin. Fulla 18p på 6 matcher. Och Klart bäst målskillnad. i övrigt kan ju lite vad som helst hända i grupperna. Bästa 2a kommer ju förmodligen vara ett riktigt getingbo.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

2013-08-31, European Trophy, Luleå - HC Plzen 1929 - Sida 3 Empty Sv: 2013-08-31, European Trophy, Luleå - HC Plzen 1929

Inlägg av Lasse Proppmätt sön 01 sep 2013, 08:59

Lars158 skrev:Onödigt spännande med bara 1-0. Men en trevlig match. Ledin var bra. Trucken och Sundh gjorde sin bästa match hittills. Jag känner inget behov att kapa nån alls efter denna match.
Men väldigt frågande är jag till hyllningen av Oscarsson. Menar inte att han var dålig i matchen men. Oscarsson åkte då på den värsta utskällning jag sett i LHF av en annan spelare. Ola var tok förbannad. Men jag vet inte riktigt varför. Men en sån utskällning har jag aldrig sett mellan spelare på isen i LHF.
Håller med LHF skulle stängt den här matchen i andra perioden då man hade flera chanser att göra mål.

Missade utskällningen Smile

Men visst Oskarsson har en hel del att lära..

Jag hade mera fokus på hur Gunnar Hjelm & Kukan uppträdde bland backarna då jag tror dem kommer att vara nyckeln till vårt "nya" offensiva spel i vinter även om Oskarsson försöker sig på lite rusher ibland så är dem ofta utan tanke och lite med en ungdoms iver och kan orsaka en del bekymmer om han inte bättrar sig.

Tjeckerna spelade klassiskt 1-2-2 styrspel och var väldigt disciplinerade och ett bra lag som lätt skulle kunna hålla till i mitten av ES hrkl förlåt SHL tabellen.

Håller också med om Trucken han kommer att bli bra det är jag helt övertygad om annars hade han vart i AHC redan nu.

Mer oroad för Sundh men även där finns det potencial igår gjorde han en rush på vänsterkanten helt ren med en ocean av is men fick ingen passning då backen valde HÖGER kanten istället den kant där LHF väljer att anfalla på 95 ggr av 100.


Men det sker ju naturligt då dem som åker förbi burskyddet och ska få passning i fickan nästan alltid kommer från vänster en dubbelsving istället skulle ju öppna upp det lite mer när man möter styrspels lag.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2133
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2013-08-31, European Trophy, Luleå - HC Plzen 1929 - Sida 3 Empty Sv: 2013-08-31, European Trophy, Luleå - HC Plzen 1929

Inlägg av Högljudd sön 01 sep 2013, 11:12

Var på plats igår trots websändning...hockey ÄR bäst live!

Finner ingen anledning att såga någon utan tycker prestationen mer eller mindre är vad vi kan begära såhär i början av säsongen.
Härligt tempo i matchen, långt ifrån vad träningsmatcher brukar vara.
Gillar tävlingsmatchandet i ET mer och mer.

Glada intryck var:
Wallmark, fan han kommer bli bra.
Oskarsson, visst valpig ibland men verkar ha storleken och skillsen att kunna bli en etablerad SHL back från de egna leden och när hände det senast?
Kukan, han blir ordinarie hela säsongen!
Ledin, älskar en kämpe som bidrar i VARJE byte.
Rautio, stabil som fick hålla nollan.
De 10 lätt lördagsberusade ståendes på sittplats som hetsade ståplats till oanade höjder Laughing 
Högljudd
Högljudd

Antal inlägg : 1011
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2013-08-31, European Trophy, Luleå - HC Plzen 1929 - Sida 3 Empty Sv: 2013-08-31, European Trophy, Luleå - HC Plzen 1929

Inlägg av Old Brooklyn sön 01 sep 2013, 11:17

Jag tycker Oskarsson var bra just eftersom han löste situationer och släppte pucken till lagkamrater på ett mycket bättre sätt än tidigare - Något som exempelvis Kukan ser ut att ha mycket svårare för just nu.

Tydligt är dock att backarna står kvar på offensiv blå och följer med i anfallen på ett annat sätt en tidigare. Möjligen är det direktiv i den riktningen som ligger bakom att backarna ibland "överarbetar" situationerna.

Missade förövrigt att hylla Sandström i mina tidigare inlägg. Satan så bra han är just nu. Undrar vad som hände, för två-tre år sedan var jag ytterst tveksam till att han skulle få förlängt och tyckte han kändes trög i både tanke och ben. Nu är han ju felfri där ute och kryddar det med både offensiva raider och stenhårda offensiva tacklingar.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

2013-08-31, European Trophy, Luleå - HC Plzen 1929 - Sida 3 Empty Sv: 2013-08-31, European Trophy, Luleå - HC Plzen 1929

Inlägg av Mange sön 01 sep 2013, 15:05

Lars158 skrev:
Mange skrev:Någon som har koll på vilket lag vi kan få möta om vi går vidare till Red Bulls Salute? Smile
Färjestad är väl det lag man kan räkna 100% klar för spel i Berlin. Fulla 18p på 6 matcher. Och Klart bäst målskillnad. i övrigt kan ju lite vad som helst hända i grupperna. Bästa 2a kommer ju förmodligen vara ett riktigt getingbo.
Jojo men syftade mest på om det är så att exempel 1:an i grupp 1 möter 1:an i grupp 2 eller fungerar det så att bästa 1:an möter bästa 2:an osv?
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

2013-08-31, European Trophy, Luleå - HC Plzen 1929 - Sida 3 Empty Sv: 2013-08-31, European Trophy, Luleå - HC Plzen 1929

Inlägg av Pajala sön 01 sep 2013, 15:31

dom två första i varje grupp går vidare, och om Eisbären inte placerar sig på plats 1 eller 2 så snor dom automatiskt platsen från den sämsta "tvåan" i alla 4 grupperna

sen så lottas väl spel ordningen till slutspelet.

mer finns att läsa här ... http://en.wikipedia.org/wiki/2012_European_Trophy

såg att detta gäller för 2012, kanske nya regler för 2013 ? någon som vet  ?
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18135
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

2013-08-31, European Trophy, Luleå - HC Plzen 1929 - Sida 3 Empty Sv: 2013-08-31, European Trophy, Luleå - HC Plzen 1929

Inlägg av Pajala sön 01 sep 2013, 15:58

så att rankingen spelar roll,  förra året så mötte ettan (Luleå) plats åtta (Brynäs)

men eftersom vienna och Bratislava var klara redan för slutspel så blev
brynäs klassade som nr:6 istället ... hmmmmm.

men vet ej vilket format dom kör i år när Eisbären är klar som ensamt lag, det beror väl på
Eisbärens placering i topp 8.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18135
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

2013-08-31, European Trophy, Luleå - HC Plzen 1929 - Sida 3 Empty Sv: 2013-08-31, European Trophy, Luleå - HC Plzen 1929

Inlägg av Lasse Proppmätt mån 02 sep 2013, 17:58

Högljudd skrev:Var på plats igår trots websändning...hockey ÄR bäst live!

Finner ingen anledning att såga någon utan tycker prestationen mer eller mindre är vad vi kan begära såhär i början av säsongen.
Härligt tempo i matchen, långt ifrån vad träningsmatcher brukar vara.
Gillar tävlingsmatchandet i ET mer och mer.

Glada intryck var:
Wallmark, fan han kommer bli bra.
Oskarsson, visst valpig ibland men verkar ha storleken och skillsen att kunna bli en etablerad SHL back från de egna leden och när hände det senast?
Kukan, han blir ordinarie hela säsongen!
Ledin, älskar en kämpe som bidrar i VARJE byte.
Rautio, stabil som fick hålla nollan.
De 10 lätt lördagsberusade ståendes på sittplats som hetsade ståplats till oanade höjder Laughing 
Dem där överförfriskade sittplatssnubbarna gjorde det mycket mer trevligt det var ju nästan kyrkomöte på sittplats annars trots lördag och just efter löning..

Ståplats var dock på g en gång tyckte jag det lät som att hela klacken var asberusade (det var säkert en hel del i klacken också)

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2133
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2013-08-31, European Trophy, Luleå - HC Plzen 1929 - Sida 3 Empty Sv: 2013-08-31, European Trophy, Luleå - HC Plzen 1929

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet