2013-08-13, European Trophy, Luleå - Hamburg Freezers

+24
BodenSwe
Myrman
jocke_P
Ingemar
Old Brooklyn
#96
Dentos
cavenn
Mange
Lars158
LubosC
Bamsefar
Mickeee
pingu
Slapshot
Pajala
Kallepedal
knutten
Lajon
Urken
Norlin
LulefanGBG
Salle
Redbear
28 posters

Sida 5 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Gå ner

2013-08-13, European Trophy, Luleå - Hamburg Freezers - Sida 5 Empty Sv: 2013-08-13, European Trophy, Luleå - Hamburg Freezers

Inlägg av Lars158 tis 13 aug 2013, 23:07

Hmm kuriren bloggen vill ha Oscarsson som en av matchens spelare? Näää..
Men kanske jag blev påverkad av dom som prata runt omkring mig på läktaren men nog var det mycket sjabbel.

Kuriren köper ju förvisso upp matchsändnigsrättigheter och sänder på ett sätt så nästan ingen kan se det nästan också..

Lars158

Antal inlägg : 9704
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

2013-08-13, European Trophy, Luleå - Hamburg Freezers - Sida 5 Empty Sv: 2013-08-13, European Trophy, Luleå - Hamburg Freezers

Inlägg av Mickeee tis 13 aug 2013, 23:14

Ledin och sundh har gjort 3 respektive 2 matcher i luleå med ett helt nytt spelsystem. Vad fan väntar ni er? Det kommer ta tid men när poletten ramlar ner har vi två frustande slutspelskämpar i laget istället för finländska glidare som dominerar försäsongen men försvinner när det hettar till.
Sundh ser ut att tänka lite för mkt och det är fullt normalt. Rönkken låter ingen falla ur ramen och gör dem inte som han vill får dem höra det. Men eftersom sätter sig spelsystemet och han blommar ut.

Kan hålla med om att fabbe hamnar i kläm och det är riktigt synd. Men skador kommer komma under säsongen.
Även cehlarik får svårt att ta plats då foppa verkar visa sig vara en toppenvärvning, men han kommer må bra av att ha en ledande roll i asplöven och utvecklas nog bra där.
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

2013-08-13, European Trophy, Luleå - Hamburg Freezers - Sida 5 Empty Sv: 2013-08-13, European Trophy, Luleå - Hamburg Freezers

Inlägg av Lars158 tis 13 aug 2013, 23:17

scratch dragskott skriver också upp Oscarsson, kanske det var bara Kukan som stod för strulet dom ggr Rönken näva plexit:roll: 

Lars158

Antal inlägg : 9704
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

2013-08-13, European Trophy, Luleå - Hamburg Freezers - Sida 5 Empty Sv: 2013-08-13, European Trophy, Luleå - Hamburg Freezers

Inlägg av Lars158 tis 13 aug 2013, 23:22

Grejen är att Ledin känns riktigt långsam. Truken hade fan kunnat åka en cirkel runt Ledin och hunnit före ner till egen kortsarg om dom behövt åka så långt vid det där hemjobbet då Ledin ändå hade 2 meter försprång från start.

Lars158

Antal inlägg : 9704
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

2013-08-13, European Trophy, Luleå - Hamburg Freezers - Sida 5 Empty Sv: 2013-08-13, European Trophy, Luleå - Hamburg Freezers

Inlägg av Lars158 tis 13 aug 2013, 23:31

Till Ledins fördel skall dock sägas att när dom yngre åkt bort mesta av boosten efter 2 perrar så i 3e var Ledin betydligt bättre och gjorde något ok byte.

Lars158

Antal inlägg : 9704
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

2013-08-13, European Trophy, Luleå - Hamburg Freezers - Sida 5 Empty Sv: 2013-08-13, European Trophy, Luleå - Hamburg Freezers

Inlägg av LubosC tis 13 aug 2013, 23:38

Lars158 skrev:
Old Brooklyn skrev:
Lars158 skrev:
Old Brooklyn skrev:Hur såg Greppa ut Lars?Wink 
Laughing Som en twitter jag vet men läste att förutom att Kuriren och 24norrbotten är ultra mongon så hade ET sidan dumma sig dessutom. Så då delger jag lite om mina tankar.
Jag är väldigt tacksam för dina tankar. Det var du som undrade vad du skulle "skriva mer".

Får se hur många chanser man ger Ola och Klasen ihop. Spelade de i samma PP också?
Japp PP med. PP likna ingenting. Klasen håller pucken några sekunder, passar Ollle som håller pucken några, som passar Klasen och dom byter plats. Passar en back som passar tillbaka, upprepas, upprepas upprepas......................

Håller med om att det blev lite väl mycket hålla i pucken eller hur man ska uttrycka sig i PP med Olle och Klasén i samma uppställning idag. Dock så har det hattats friskt i PP-uppställningarna och jag tycker det är rätt att man testar lite olika varianter nu under försäsongen. Oskarsson har t.ex. fått lira ganska mycket i PP i alla tre matcher, kul att han verkligen får chansen att visa upp sig. Tror faktiskt att det kan bli bra med Olle och Klasén i samma bara dom får spela ihop sig ordentlig. Målet som Klasén gjorde idag var ju ett fint sammarbete med Olle, dock inte i PP men jävligt läckert var det iallafall Smile 
LubosC
LubosC

Antal inlägg : 466
Join date : 12-01-22
Age : 34

Till överst på sidan Gå ner

2013-08-13, European Trophy, Luleå - Hamburg Freezers - Sida 5 Empty Sv: 2013-08-13, European Trophy, Luleå - Hamburg Freezers

Inlägg av Lars158 tis 13 aug 2013, 23:53

LubosC skrev:
Lars158 skrev:
Old Brooklyn skrev:
Lars158 skrev:
Old Brooklyn skrev:Hur såg Greppa ut Lars?Wink 
Laughing Som en twitter jag vet men läste att förutom att Kuriren och 24norrbotten är ultra mongon så hade ET sidan dumma sig dessutom. Så då delger jag lite om mina tankar.
Jag är väldigt tacksam för dina tankar. Det var du som undrade vad du skulle "skriva mer".

Får se hur många chanser man ger Ola och Klasen ihop. Spelade de i samma PP också?
Japp PP med. PP likna ingenting. Klasen håller pucken några sekunder, passar Ollle som håller pucken några, som passar Klasen och dom byter plats. Passar en back som passar tillbaka, upprepas, upprepas upprepas......................

Håller med om att det blev lite väl mycket hålla i pucken eller hur man ska uttrycka sig i PP med Olle och Klasén i samma uppställning idag. Dock så har det hattats friskt i PP-uppställningarna och jag tycker det är rätt att man testar lite olika varianter nu under försäsongen. Oskarsson har t.ex. fått lira ganska mycket i PP i alla tre matcher, kul att han verkligen får chansen att visa upp sig. Tror faktiskt att det kan bli bra med Olle och Klasén i samma bara dom får spela ihop sig ordentlig. Målet som Klasén gjorde idag var ju ett fint sammarbete med Olle, dock inte i PP men jävligt läckert var det iallafall Smile 
Det är sant det är för tidigt döma ut det helt än. Olle är ju allmänt försäsongsnergången känns det som. Men det vet man ju att när säsongen är över så är Olle i toppen av interna trupp poäng ligan. Men dom måste få till ett större spel än att passa/lämna puck till varandra ett antal ggr sen till en back som passar tillbaka och samma visa igen.. Det är för statiskt. Måste involvera dom andra spelarna mer med nåt längre pass som gör att boxen måste flytta sig mer och kan hamna ur position. Klasen har ju fint skott både slag och handleds, och kan utmana sin motståndare med sin kvicka små förflyttningar från övre tek-circkel och använda det skottet. Olle kan ju hitta så fina passningar från position nere vid sidan av mål.Men min instinktiva känsla är att man får ut mest av dom och mest av dom andra i laget om man särar dom både som kedja och PP uppställning.

Lars158

Antal inlägg : 9704
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

2013-08-13, European Trophy, Luleå - Hamburg Freezers - Sida 5 Empty Sv: 2013-08-13, European Trophy, Luleå - Hamburg Freezers

Inlägg av Pajala ons 14 aug 2013, 06:34

tror dom har delat ut stjärnorna fel i Luleå matchen, kollade in live-referatet för Frölunda matchen, där ges 3 stjärnor först till Joel Lundqvist, sen kommer två stjärnor och sist en stjärna.

i Luleås match så får Chris 1 stjärna, klasen sen 2 stjärnor, och Hedman sist 3 stjärnor.

tror ET killen blandade ihop NHL´s system där dom delar ut first star, second star och third star
alltså matchens första, andra och tredje stjärna, där den första givetvis är den bästa.

men det är är bara petitesser Very Happy
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

2013-08-13, European Trophy, Luleå - Hamburg Freezers - Sida 5 Empty Sv: 2013-08-13, European Trophy, Luleå - Hamburg Freezers

Inlägg av Salle ons 14 aug 2013, 10:20

Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

2013-08-13, European Trophy, Luleå - Hamburg Freezers - Sida 5 Empty Sv: 2013-08-13, European Trophy, Luleå - Hamburg Freezers

Inlägg av Lajon ons 14 aug 2013, 10:51

Märkligt detta, dom får väl sänka priset så någon nappar annars får dom ju inte in något?

http://www.expressen.se/sport/hockey/darfor-ratar-svensk-tv-european-trophy-i-ar/
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4347
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2013-08-13, European Trophy, Luleå - Hamburg Freezers - Sida 5 Empty Sv: 2013-08-13, European Trophy, Luleå - Hamburg Freezers

Inlägg av Mr Bister ons 14 aug 2013, 18:14

Matchen igår var helt okey, men nu vill jag inte se Wallmark, Cehlarik och Bryggman utanför laget en gång till.
Hur sjutton skall de kunna spela in sig i laget när de sitter på bänken, detta är Rönkens största problem att släppa in de yngre.

Mr Bister

Antal inlägg : 1394
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

2013-08-13, European Trophy, Luleå - Hamburg Freezers - Sida 5 Empty Sv: 2013-08-13, European Trophy, Luleå - Hamburg Freezers

Inlägg av pingu ons 14 aug 2013, 18:17

Ja låt Wallmark spela på Ola plats och Cehlarik på Ledins plats nästa match.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2408
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

2013-08-13, European Trophy, Luleå - Hamburg Freezers - Sida 5 Empty Sv: 2013-08-13, European Trophy, Luleå - Hamburg Freezers

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet