Bortaklacken

+3
Kallepedal
Snikne Ville
norrisöder
7 posters

Gå ner

Bortaklacken Empty Bortaklacken

Inlägg av norrisöder tis 06 aug 2013, 18:30

Hej!

Tänkte dra igång en tråd för en fundering jag haft ett tag.
Jag bor någonstans mellan Hv71, Frölunda & Rögle men är Lulesupporter och har varit sen jag samlade hockeybilder.
Inför den nya säsongen tänkte jag att det vore kul att sammanstråla med andra supporters, den resande klacken kanske för att ta en öl el så och snacka lite norrländsk hockey innan/efter match. Fancluben med andra ord? Det vore kul o kunna åka iväg till Jönköping, Växjö och Göteborg i främsta fall för min del och få umgås med andra Lulefans. Jag har sökt lite men hittar ingen fanclub som riktigt ger mig svaren på mina frågor Smile

Är det nån som vet hur medlemskap i supporterföreningen funkar, hur resor till bortamatcher planeras osv?
norrisöder
norrisöder

Antal inlägg : 7
Join date : 13-08-06
Ort : Småland

Till överst på sidan Gå ner

Bortaklacken Empty Sv: Bortaklacken

Inlägg av Snikne Ville tis 06 aug 2013, 19:24

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6366
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Bortaklacken Empty Sv: Bortaklacken

Inlägg av Kallepedal tis 06 aug 2013, 19:57

Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Bortaklacken Empty Sv: Bortaklacken

Inlägg av norrisöder tis 06 aug 2013, 20:05

det löste sig, tack!
norrisöder
norrisöder

Antal inlägg : 7
Join date : 13-08-06
Ort : Småland

Till överst på sidan Gå ner

Bortaklacken Empty Sv: Bortaklacken

Inlägg av Urken tis 06 aug 2013, 22:17

Fast å andra sidan kan det ju va roligt att ha den här tråden och kanske finna ytterligare några likasinnade som vill gå i grupp till bortamatcherna. Smile
Urken
Urken

Antal inlägg : 21154
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Bortaklacken Empty Sv: Bortaklacken

Inlägg av Norlin ons 07 aug 2013, 10:15

Finns det någon liten supporterskara i Gävle? Har tröttnat på att gå på matcherna i gavlerinken med polarna när det alltid blir sittplats och aldrig bortastå.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Bortaklacken Empty Sv: Bortaklacken

Inlägg av Urken ons 07 aug 2013, 13:49

Jag bor i Skutskär och står alltid i klacken. Polarna står i BIFs klack dock, så är alltid ensam. Trist, men vad gör det när man får se våra hjältar på is :-)

Edit: svar till Norlin..
Urken
Urken

Antal inlägg : 21154
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Bortaklacken Empty Sv: Bortaklacken

Inlägg av Redbear ons 07 aug 2013, 14:04

Finns även denna grupp på Facebook som verkar vara lite mer aktiv:


https://www.facebook.com/groups/159303590750177/?fref=ts
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Bortaklacken Empty Sv: Bortaklacken

Inlägg av Lasse Proppmätt tor 08 aug 2013, 13:28

norrisöder skrev:Hej!

Tänkte dra igång en tråd för en fundering jag haft ett tag.
Jag bor någonstans mellan Hv71, Frölunda & Rögle men är Lulesupporter och har varit sen jag samlade hockeybilder.
Inför den nya säsongen tänkte jag att det vore kul att sammanstråla med andra supporters, den resande klacken kanske för att ta en öl el så och snacka lite norrländsk hockey innan/efter match. Fancluben med andra ord? Det vore kul o kunna åka iväg till Jönköping, Växjö och Göteborg i främsta fall för min del och få umgås med andra Lulefans. Jag har sökt lite men hittar ingen fanclub som riktigt ger mig svaren på mina frågor Smile

Är det nån som vet hur medlemskap i supporterföreningen funkar, hur resor till bortamatcher planeras osv?

Lulefans syd (eller Luleå Hocky Supporterklubb Syd som den först döptes till) fungerar väl än idag?..

Den startade samma år som LHF gick upp i ES 1984 i Sthlm initiativtagare var Gunnar Lassinanttii son till en gammal landshövding i Norrbotten Ragnar Lassinattii  

Han annonserade i DN/SVD samt gamla Sthlm tidningen "om jag minns rätt" att LHF Supporterklubb Syd var startad och han hade dessutom sett ut en möteslokal på en en krog kallad Pilen där vi skulle samlas..

Det var möte där varje måndag så nya medlemmar fick möjlighet att sluta upp med jämna mellanrum allt eftersom djungeltrumman gick genom Sthlm bland utflyttade Lulebor/Norrbottningar...

Första och andra året samt även ett par år på till på 80-talet kunde LHF syd samla nästan lika stor klack som t.e.x DIF eller AIK på bortamatcherna i Sthlm det blev ofta nästan derbystämning..

Speciellt första året då det ofta var nästan fullsatt på dem matcherna (alla 08:r med hockeyintresse ville ju kolla in dessa vidunderliga Lappar som dessutom sa sig kunna spela hockey dessutom så bra så dem låg i topp av tabellen efter 10 omg och var topp 5 hela året.)..

På den tiden var ju ofta klackarna samlade i en "tårtbit"

På Hovet var "tårtbitarna" placerade hörnen på motsatt sida mot varandra (mest beroende på derbyna mellan AIK-DIF samt Bajen) dessutom med ett säkert 2 meter högt staket gjort av stål runt om "tårtbiten" i ishallen så att vakterna kunde hålla koll på div bråkstakar (Arenor fanns ju inte då och sittplats var en träbänk istället för en egen stol som idag)

På andra ishallar som t.e.x gamla Gavlerinken fanns det inget staket och supportrarna stod även på samma sida i ishallen i varsitt hörn inte på motsatt sida som på Hovet..

Samma sak var det i Karlstad ishall.

Det hände ibland att någon överförfriskad typ ville provocera fram bråk men väldigt sällan hände någonting allvarligt (utom ett år då besvikna FBK fans kastade en sten genom framrutan på bussen och höll på att träffa föraren efter en semifinalförlust)

Andra ishallar som Leksand/Rocklunda och Rosenlundshallen = (där rymdes knappt några bortafans då det nästan alltid var fullsatt) hade bättre lösningar för motståndarklacken än Karlstad/Gävle..

I Leksand blev LHF syd alltid välkomna med öppna armar av hemmaklacken vi fikade även ihop innan en match minns jag..

På den tiden var det ju bara 36 omgångar samt att i Sthlm trakten fanns det AIK/DIF/SSK & första året även Bajen så det blev ju inte så många resor från Sthlm som det skulle bli idag då endast AIK är med i ES..

Och dessutom var Modo/Saik/Björklöven med i ES så dem matcherna var för långt borta för att det skulle bli aktuellt med en organiserad resa dit dessutom åkte ju hemmaklacken till dem matcherna.

Och inga grundseriematcher sändes på TV som idag utan endast finalerna sändes i TV.

För något år sedan så fanns det kontaktpersoner i Sthlm och GBG inom Lulefans syd
Och Lulefans syd hade också en egen hemsida den verkar vara borta nu och några kontaktpersoner verkar inte heller finnas utom då Tomi Havela som tydligen är ansvarig för Lulefans syd

Kolla in FB sidan och försök få kontakt med någon som är aktiv där så kanske du får hjälp..

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2133
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Bortaklacken Empty Sv: Bortaklacken

Inlägg av norrisöder tor 08 aug 2013, 17:51

Tack för ett utförligt svar Lasse! Det låter verkligen som en trevlig organisation att tillhöra. Har mailat dem men inte fått svar. Jag startar upp en egen fanclub för oss sydlänningar om så krävs Smile Riktigt peppad på ny säsong!
norrisöder
norrisöder

Antal inlägg : 7
Join date : 13-08-06
Ort : Småland

Till överst på sidan Gå ner

Bortaklacken Empty Sv: Bortaklacken

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet