Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

+73
dubstep
Tony Moore
LubosC
PM
Lulefan
kjell
LHF96
Ulfstrk
Myrman
BodenSwe
amarule
Sundance Kid
Sir Prozac
Högljudd
Beast.
stormvägen
Homer96
storstruten
JayDee
Chris Hendrix
Tigerman
kniba
icemask
JahNT
NilsOskar
GMG
MRGHOST
Pajala
#96
MickkeJ
MrA
Bamsefar
Jimmy_Vegas
Antwon
mango
NallePhu
Huselius1
Dentos
Diktatorn
Lajon
Kallepedal
Zeth
Zeb Macahan
Fisken
CKa
Snikne Ville
Urken
Mr Bister
Mickeee
Ingemar
Rönken
Lulebear
Kagen
Hellcop
Dalle
LuleåWinston
knutten
Mange
farre
pingu
LulefanGBG
Jonken
Purre
Wirbelwind
Redbear
FruktHamster
Norlin
Ivanhoe
Slapshot
Salle
Lars158
Old Brooklyn
Admin
77 posters

Sida 11 av 20 Föregående  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 15 ... 20  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Dalle tor 07 nov 2013, 00:03

LulefanGBG skrev:
Urken skrev:En bättre sammanfattning än jag levererade, Lulefan. Det enda jag vill tillägga är att min personliga åsikt inte säger att vi ska värva just nu, utan att jag mer än gärna ser att de sätter sprätt på pengarna någon gång i vart fall, kanske inför nästa säsong eller året därefter. Har inte så bråttom så jag vill se ett SM-guld NU, men hoppas att alla är med på vad jag menar. Vi kan inte sitta och hålla i sedelbuntarna år efter år.
Där är vi helt överens!
Kloka ord och klokt resonemang innan. Jag tycker dock att man ska sätta sprätt på pengarna när man har en genuin lagstomme som kan växla upp ett toppförvärv på optimalast möjliga sätt.
Dalle
Dalle

Antal inlägg : 449
Join date : 12-02-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av JayDee tor 07 nov 2013, 12:13

Lars158 skrev:
icemask skrev:Bara en fundering, kanske man låter Wallmark byta plats med cehlarik efter halva säs, så att han får en längre sammanhållen sekvens med matcher istället för att bara få sporadiska inhopp
Då har båda fått samma chans !
Det finns ju ett datum där inte spelarna längre får gå mellan lagen oavsett ålder lr vadsomhelst. Berglund fastna ju bakom det datumet ifjol och kunde inte spela med LHF efter Asplöven var klar för säsongen. Vill minnas att ett undantag faktiskt finns gällande Målvakterna faktiskt. Jag minns inte vilket datum då "spärren" går.
Förstaårsseniorer och juniorer får väl bli återkallad efter transferdeadline (31a januari eller 15e februari beroende på vad förbundet egentligen bestämt)? Däremot får man om man passerat den åldern inte komma tillbaka till laget efter deadline, precis som Berglund ifjol eller exempelvis Mannberg den här säsongen (som kom tillbaka förra säsongen tillsammans med Porsberger när Asplöven säkrat sitt Allsvenska kontrakt) Alltså skulle Chelarik, Wallmark och Bryggman kunna bli återkallade till Luleå vid skador (men inte kunna återvända till Asplöven sen) efter transferdeadline.

Om nu inte reglerna ändrats...
JayDee
JayDee

Antal inlägg : 594
Join date : 12-01-21
Age : 34
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Lars158 tor 07 nov 2013, 19:28

JayDee skrev:
Lars158 skrev:
icemask skrev:Bara en fundering, kanske man låter Wallmark byta plats med cehlarik efter halva säs, så att han får en längre sammanhållen sekvens med matcher istället för att bara få sporadiska inhopp
Då har båda fått samma chans !
Det finns ju ett datum där inte spelarna längre får gå mellan lagen oavsett ålder lr vadsomhelst. Berglund fastna ju bakom det datumet ifjol och kunde inte spela med LHF efter Asplöven var klar för säsongen. Vill minnas att ett undantag faktiskt finns gällande Målvakterna faktiskt. Jag minns inte vilket datum då "spärren" går.
Förstaårsseniorer och juniorer får väl bli återkallad efter transferdeadline (31a januari eller 15e februari beroende på vad förbundet egentligen bestämt)? Däremot får man om man passerat den åldern inte komma tillbaka till laget efter deadline, precis som Berglund ifjol eller exempelvis Mannberg den här säsongen (som kom tillbaka förra säsongen tillsammans med Porsberger när Asplöven säkrat sitt Allsvenska kontrakt) Alltså skulle Chelarik, Wallmark och Bryggman kunna bli återkallade till Luleå vid skador (men inte kunna återvända till Asplöven sen) efter transferdeadline.

Om nu inte reglerna ändrats...
Du har säkert rätt. Jag kom bara ihåg Berglund situationen att han inte kunde spela med LHF.

Lars158

Antal inlägg : 9704
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Urken tis 12 nov 2013, 21:07

Råttet är mågat?

Persson ska inte vara kvar. Fjolårets slutspel är som bortblåst. Hejdå.

En personlig favorit är såklart Fabbe - vem gillar inte karln? Spelar bara 0-0. +/- 0.. drar ner hela sin kedja.

Trucken? Vem är det egentligen som vill ha kvar honom? Inga poäng och -7 i +/- (SÄMST av samtliga Luleåspelare inför kvällens match mot Frölunda).

Mer istid till Hedman.

Såklart finns fler ändringar som möjligen bör göras, men dessa är de jag först och främst tänker på.

Avslutningsvis: Snälla gode Gud, se till att vår Fransson och kung Jan kommer tillbaka till spel snarast möjligen. Amen.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Rönken tis 12 nov 2013, 21:51

Urken skrev:Råttet är mågat?

Persson ska inte vara kvar. Fjolårets slutspel är som bortblåst. Hejdå.

En personlig favorit är såklart Fabbe - vem gillar inte karln? Spelar bara 0-0. +/- 0.. drar ner hela sin kedja.

Trucken? Vem är det egentligen som vill ha kvar honom? Inga poäng och -7 i +/- (SÄMST av samtliga Luleåspelare inför kvällens match mot Frölunda).

Mer istid till Hedman.

Såklart finns fler ändringar som möjligen bör göras, men dessa är de jag först och främst tänker på.

Avslutningsvis: Snälla gode Gud, se till att vår Fransson och kung Jan kommer tillbaka till spel snarast möjligen. Amen.
Angående Linus Persson kom jag nu under matchen mot Frölunda och tänka på att även Pite-Foppa öste in mål i ett slutspel för att sedan inte göra så mycket fler mål efter det. Ser ut att vara lite samma tendenser med Persson, även om det kanske är lite tidigt att säga det efter inte ens 1.5 säsonger men börjar bli lite oroväckande.

Pite-Foppa är dock i mitt tycke en nyttig spelare även om han inte gör 20 mål under en säsonge. Persson däremot måste börja näta snart, i mitt tycke åtminstone. Från tränarhåll verkar han vara avgudad då han ligger på 17 minuter / match allt som oftast.

Edit: Jag menar dock inte att man ska sparka Persson nu under säsong, absolut inte, däremot lite förändringar så kanske han kan vakna till i en annan kedja som i sin tur kan bidra. Samtidigt som Abbotts-kedjan blir lite vassare på köpet. Dessutom är det ju dags att han börjar visa prov på att vara målskytt snart, kan inte krita fast en målskytt som inte ens gör 10 mål under säsongen. Förhoppningsvis gör han ett hat-trick på torsdag mot HV71 bara för det Razz
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Urken tis 12 nov 2013, 21:56

Precis. Persson känns - precis som vi alla var inne på förra säsongen - så tam. Riktigt tam. Han har inge stake. Han gör inga poäng. Vad tillför han i nuläget?

Abbotts hade tendenser till bra lägen i kvällens match. De kastade in puckar framför mål och snurrade lite, om det ändå fanns någon som kunde peta dit puckarna också.

Sen så tål det att upprepas att vi saknar Janne och Frallan.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Rönken tis 12 nov 2013, 22:05

Persson får spela med Abbotts och tror att han har tur med det då dessa två herrar alltid jobbar samtidigt som Chris är bra tekare och det är god chans till att man får börja med pucken i offensiv så väl som defensiv zon. Däremot tycker jag som jag varit inne på tidigare att Persson just nu är lite i vägen och att Abbotts stök och bök i sargerna inte betalar sig.

Exempelvis Trucken som många varit inne på här på forumet hade kunnat vara kul att se med Abbotts. Han känns malplacerad i en 3/4-kedja med Mannberg och Wallmark och skulle nog må bättre av att få lite mer hjälp offensivt. Personligen skulle jag vilja se Hedman med Abbotts, han har ryckt upp sig denna säsong tycker jag och ska ha mer speltid än 11-12 minuter i mitt tycke. Han gör ett bra jobb framför mål i powerplay och är inte en oäven styrare, samtidigt som han inte är dålig i sargerna. Hade varit en power-kedja minst sagt.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Snikne Ville ons 13 nov 2013, 13:21

Pistol Pete kvar i Luleå, hoppas innerligen att det indikerar på speltid. För mig får det mer än gärna vara på Linus bekostnad.
http://www.nsd.se/bloggar/hockeysnack/lassiantti-star-cehlrik-saknas/?blog=7127224&entry=8013946

edit
Till protokollet, matchtrådarna har nu definitivt cementerat sig som stollarnas paradis.


Senast ändrad av Snikne Ville den ons 13 nov 2013, 13:23, ändrad totalt 1 gång
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Rönken ons 13 nov 2013, 13:22

Förstår inte varför Pistole Pete ska sitta på bänken i Luleå när han istället kan få massa speltid i Asplöven, obegripligt.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av FruktHamster ons 13 nov 2013, 14:15

Cehlarik, Trucken, eller allra helst Hedman vill jag ska testas med Abbotts. Persson levererar inte alls och ser ingen anledning till att han ska ha ~17 minuter per match just nu.
När han spelar som han gjorde i slutspelet är han helt klart en tillgång, men som spelet sett ut denna borträknat de första matcherna) så har han inget att göra i en förstakedja.

Hedman tycker jag lyser allt starkare och starkare däremot. Signa upp honom på 2 år till och ge honom sedan chansen i en bättre miljö.

Fabbe, tyvärr, ska inte göra fler säsonger i LHF. Det här håller inte, hur jobbigt det än är att erkänna.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Rönken ons 13 nov 2013, 14:30

Fabbe beror lite på vad han lyfter för lön och så länge han själv är nöjd med att inte lira så mycket mer än boxplay och lite inhopp emellanåt så. Tycker dock det är trist att man totalbänkar Pistol Pete till förmån för Fabbe dock.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Norlin ons 13 nov 2013, 14:38

Spelare som inte platsar
Fabbe - För dålig på plan helt enkelt. Mycket slarv, inget vidare skott och inte jätterapp på grillerna heller.
Wallmark - Stor utvecklingspotential men inte riktigt redo för SHL ännu. Låt han spela klart säsongen i löven och ta upp han vid behov.
Trucken - Blixtrar till lite då och då men känns instabil bakåt.
LP - Om han får vara kvar (vilket han definitivt kommer) blir det intressant att se om han är skiner i slutspelet igen eller om det bara var en engångsföreteelse. Han kanske bara kan tända till ordentligt när något stort står på spel.

På detta så känns det som halva backsidan borde bytas ut.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Rönken ons 13 nov 2013, 14:40

På backsidan blir det ju en del förändringar rätt naturligt oavsett, kan tänka mig att Gunnarsson byts mot Fagerudd. Skrbek lär inte få förlängt medan Fransson flaggat för KHL förmodligen. Jonsson återstår att se hur det blir.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Norlin ons 13 nov 2013, 14:44

Säkraste kortet på plan nästa säsong, som vanligt, allas våran #7.
Kukan växer mer och mer in i sin roll också och kan bli riktigt vass under inlärning av Janne.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av pingu ons 13 nov 2013, 14:46

Norlin skrev:Spelare som inte platsar
Fabbe - För dålig på plan helt enkelt. Mycket slarv, inget vidare skott och inte jätterapp på grillerna heller.
Wallmark - Stor utvecklingspotential men inte riktigt redo för SHL ännu. Låt han spela klart säsongen i löven och ta upp han vid behov.
Trucken - Blixtrar till lite då och då men känns instabil bakåt.
LP - Om han får vara kvar (vilket han definitivt kommer) blir det intressant att se om han är skiner i slutspelet igen eller om det bara var en engångsföreteelse. Han kanske bara kan tända till ordentligt när något stort står på spel.

På detta så känns det som halva backsidan borde bytas ut.
Håller med!
Och Mannberg är långt ifrån SHL mässig och borde få spela i löven minst en säsong till!

pingu
pingu

Antal inlägg : 2408
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Norlin ons 13 nov 2013, 14:49

pingu skrev:
Håller med!
Och Mannberg är långt ifrån SHL mässig och borde få spela i löven minst en säsong till!

Ja, absolut Mannberg också. Glömde bort honom. Vill verkligen ha Pite-Foppa och Sundh in i spel igen!
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av pingu ons 13 nov 2013, 14:56

Ja med Foppa, Sundh (eller ersättare av samma klass) och ev. en ny center för Wallmark så har vi helt andra förutsättningar inför ett slutspel. Ja OCH såklart att Rönken låter spelarna använda sin fysik mot motståndarna och inte tvärt om som det ser ut nu och i förra slutspelet!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2408
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av pingu ons 13 nov 2013, 14:57

Då skulle det naturligt kanske bli så att Wallmark och Mannberg lirar i Löven och Trucken som extra forward!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2408
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Norlin ons 13 nov 2013, 15:08

pingu skrev:Då skulle det naturligt kanske bli så att Wallmark och Mannberg lirar i Löven och Trucken som extra forward!
Önskedrömmar som under Osten och Rönkens styre inte kommer besannas.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av storstruten fre 15 nov 2013, 16:32

Mycket gnäll om både lagbygge och tränare på forumet just nu och kanske är det inte så konstigt att vi som lever och dör för Luleå Hockey blir på dåligt humör när vi endast tagit 3p på 6 senaste matcherna och tabellen är så tajt som den är.

Jag vill dock deklarera mitt fulla stöd för coachingteamet som jag tycker ligger bakom en makalös framgångssaga för LHF de senaste åren och som jag vill ge förtroendet att fortsätta utvecklas i LHF för att nå ännu större framgångar.

Nu saknas bara det där sista steget för att ta guld och det syns att Rönken o co försökt att förändra sättet man bedriver ishockey på för att nå dit genom mer offensiv i år. Frågan är om spelarmaterialet vi förfogar över räcker till för detta spel. Bortsett från kedjan Klasen-Olausoson-Ledin så tror jag inte det. Min åsikt är att vi med nuvarande lag skulle må bättre av att gå tillbaka till Rönkenhockeyns grunder och stärka upp defensiven. Jag saknar jobbiga, tråkiga Luleå som alla lag bävade inför att möta.

Jag tänker inte borra ner mig så mycket i att analysera detta vidare utan vill hänvisa till ett blogginlägg som jag tycker belyser ämnet på ett utmärkt sätt:

Markus snackar LHF: Identitetskris

storstruten

Antal inlägg : 215
Join date : 12-03-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Bamsefar fre 15 nov 2013, 16:59

storstruten skrev:Mycket gnäll om både lagbygge och tränare på forumet just nu och kanske är det inte så konstigt att vi som lever och dör för Luleå Hockey blir på dåligt humör när vi endast tagit 3p på 6 senaste matcherna och tabellen är så tajt som den är.

Jag vill dock deklarera mitt fulla stöd för coachingteamet som jag tycker ligger bakom en makalös framgångssaga för LHF de senaste åren och som jag vill ge förtroendet att fortsätta utvecklas i LHF för att nå ännu större framgångar.

Nu saknas bara det där sista steget för att ta guld och det syns att Rönken o co försökt att förändra sättet man bedriver ishockey på för att nå dit genom mer offensiv i år. Frågan är om spelarmaterialet vi förfogar över räcker till för detta spel. Bortsett från kedjan Klasen-Olausoson-Ledin så tror jag inte det. Min åsikt är att vi med nuvarande lag skulle må bättre av att gå tillbaka till Rönkenhockeyns grunder och stärka upp defensiven. Jag saknar jobbiga, tråkiga Luleå som alla lag bävade inför att möta.

Jag tänker inte borra ner mig så mycket i att analysera detta vidare utan vill hänvisa till ett blogginlägg som jag tycker belyser ämnet på ett utmärkt sätt:

Markus snackar LHF: Identitetskris
Håller med fullständigt. Det har tummats mer o mer på det som kallas för "Rönnken" hockey och till viss del så är det vårt eget fel, att vi ska spela en mer "attraktiv" hockey har ju ekat länge, så vad gör vi.
Skaffar mer o mer spelare som ska spela en sådan hockey, en Klasen, en Olausson, som i och för sig hängt med på resan länge men där grundideèrna om hur just VI ska spela glömts bort eller samlar damm.

Just därför blir vi frånåkta av lag som anammat "vårt" sätt att spela, VI blir söndercheckade, vi blir "förlamade" när motståndarna störtar in på mål, vi blir helt ställda när vi möter "oss själva" helt enkelt. Därför kanske det inte det vore en sån katastrof om Klasen och Olausson lämnar nästa säsong och vi kanske kan reformera spelet tillbaka till rötterna. Mera "Rönnken" hockey med större tyngd. Det var det som resten av hockeysverige inte hade några motmedel emot, då spelade det ingen roll vilka vi satte på isen, de vart lika "besvärliga" att ha att göra med. Idag vet de andra lagen att blockar man ner L O K-linan har man i stort sett slagit oss.
Mera "rönnken"hockey, borde vara vägen att gå.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Lars158 lör 16 nov 2013, 15:44

Intressant att se om mobbingen av Cehlarik skall fortsätta idag.

Lars158

Antal inlägg : 9704
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Lars158 lör 16 nov 2013, 15:51

Hedman ska gå med Abbotts. LP byter till Fabbe-Fogge. Inga andra förändringar:
http://kuriren.nu/sport/har-ar-luleas-nya-powerkedja-7112001.aspx

Lars158

Antal inlägg : 9704
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Rönken lör 16 nov 2013, 15:57

Lars158 skrev:Hedman ska gå med Abbotts. LP byter till Fabbe-Fogge. Inga andra förändringar:
http://kuriren.nu/sport/har-ar-luleas-nya-powerkedja-7112001.aspx
Med Luleå-mått mätt är det ju dock enorma förändringar, och blir kul att se. Visserligen började Hedman att tappa puckar hela tiden när han fick lira med Abbotts sist, men om han kommer upp i normal nivå blir det nog bra. Och om inte annat såg ju Linus Persson bättre ut än vad han gjort sista 17-18 matcherna, han var väl bra först 2-3 matcherna?

Jag skulle kunna tänka mig att byta plats på Fabbe och Trucken annars för att Trucken ska få lite mer lämpliga medspelare och för att Trucken-Wallmark-Mannberg inte varit så bra defensivt alla gånger.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Lars158 lör 16 nov 2013, 15:59

Rönken skrev:
Lars158 skrev:Hedman ska gå med Abbotts. LP byter till Fabbe-Fogge. Inga andra förändringar:
http://kuriren.nu/sport/har-ar-luleas-nya-powerkedja-7112001.aspx
Med Luleå-mått mätt är det ju dock enorma förändringar, och blir kul att se. Visserligen började Hedman att tappa puckar hela tiden när han fick lira med Abbotts sist, men om han kommer upp i normal nivå blir det nog bra. Och om inte annat såg ju Linus Persson bättre ut än vad han gjort sista 17-18 matcherna, han var väl bra först 2-3 matcherna?

Jag skulle kunna tänka mig att byta plats på Fabbe och Trucken annars för att Trucken ska få lite mer lämpliga medspelare och för att Trucken-Wallmark-Mannberg inte varit så bra defensivt alla gånger.
Kan jag hålla med om

Lars158

Antal inlägg : 9704
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av FruktHamster lör 16 nov 2013, 17:03

Just fjärdekedjans bristande defensiv kan nog vara en orsak till att Rönken inte vågat spela Cehlarik så mycket. Att byta mannberg mot Cehlarik kanske ses som för riskabelt.
Å andra sidan tycker jag han borde kunnat få några av fabbes byten i de matcher han varit med. Fogge är bättre i defensiven än vad wallmark är tex.
Nåväl. Eftersom nu Rönken faktiskt vågar börjar ändra i kedjorna så kanske vi får se några fler byten av pistol pete. Han gjorde inte bort sig de få sekunder han fick i förra matchen.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Rönken lör 16 nov 2013, 17:10

Tycker inte största "problemet" är att Pistol Pete inte får spela, frågan är ju varför han ska vara med i Luleå och nöta bänk när han istället kan få värdefull speltid i Asplöven. Är inte ont om folk i Luleå och om man ändå vet att han på sin höjd får två byten är det rätt konstigt att ta med honom.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av FruktHamster lör 16 nov 2013, 18:36

Förmodligen för att man vill spela med fyra kedjor och han är närmast att slå sig in i truppen, så man har honom med ifall någon blir skadad. Inte konstigt alls.
Dessutom kanske man vill ha med honom på träningar för att han ska lära sig systemet.
Han är på väg in i laget helt enkelt.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av farre lör 16 nov 2013, 18:52

Hej, jag heter Fabbe och jag kan inte åka framför motståndarnas mål någon gång
Hej, jag heter Daniel Mannberg och jag kan åka och åka och åka, tur att tränarna inte ser att jag inte behärskar spelet ishockey i någon av zonerna
Hej, jag heter Linus Persson och jag syns på isen endast när jag byter, och det gör jag ofta och snyggt
Hej, jag heter Pavel och jag är stor som en häst, men spelar som en mus och är snabb som en snigel
Hej, jag heter Daniel Gunnarsson och jag behöver glasögon för jag kan inte se målet
Hej, vi heter Slava och Fogge och vi bryr oss inte längre för våra kedjekompisar är efterblivna
Hej, jag heter Robin och jag har blivit senil. Minns inte hur man spelar hockey länger
Hej, jag heter Peter C och jag brukar gråta mig själv till sömns för jag är mobbad


Senast ändrad av farre den lör 16 nov 2013, 18:56, ändrad totalt 1 gång
farre
farre

Antal inlägg : 2080
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Slapshot lör 16 nov 2013, 18:53

lol

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Homer96 lör 16 nov 2013, 19:24

Haha va ju riktigt roligt.
Dock tycker jag faktiskt att L.P. blivit aningens piggare men det kunde knappast blivit sämre
Homer96
Homer96

Antal inlägg : 349
Join date : 12-02-03
Ort : Mölndal

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Lars158 lör 16 nov 2013, 21:50

Sära Ola och Klasen. In med Cehlarik ut med Mannberg. Ut med Fabbe in med Bryggman.
Varför värvar man Trucken och spelar han med Mannberg?

Lars158

Antal inlägg : 9704
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Rönken lör 16 nov 2013, 21:53

Ja det är ju nästan synd om vissa spelare, varför ska Trucken vara i den kedjan? Dessutom är Wallmark blott 18 år och kanske behöver lite mer rutinerade/bättre spelare runt sig än Trucken och Mannberg. Mannberg som kanske egentligen behöver några säsonger i Allsvenskan har ju det inte heller enkelt med dessa förutsättningar. Hela den kedjan känns så felkomponerad.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av NallePhu lör 16 nov 2013, 21:56

Rönken skrev:Ja det är ju nästan synd om vissa spelare, varför ska Trucken vara i den kedjan? Dessutom är Wallmark blott 18 år och kanske behöver lite mer rutinerade/bättre spelare runt sig än Trucken och Mannberg. Mannberg som kanske egentligen behöver några säsonger i Allsvenskan har ju det inte heller enkelt med dessa förutsättningar. Hela den kedjan känns så felkomponerad.
Hela LAGET är felkomponerat rakt igenom!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18057
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av #96 lör 16 nov 2013, 22:09

NallePhu skrev:
Rönken skrev:Ja det är ju nästan synd om vissa spelare, varför ska Trucken vara i den kedjan? Dessutom är Wallmark blott 18 år och kanske behöver lite mer rutinerade/bättre spelare runt sig än Trucken och Mannberg. Mannberg som kanske egentligen behöver några säsonger i Allsvenskan har ju det inte heller enkelt med dessa förutsättningar. Hela den kedjan känns så felkomponerad.
Hela LAGET är felkomponerat rakt igenom!
Skulle nästan betala för att få läsa ostens tankar om truppen nu.

#96
#96

Antal inlägg : 2170
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av stormvägen lör 16 nov 2013, 22:10

Hmm, minnet är kort. Upp som en sol och ner som en pannkaka.

http://www.nsd.se/sport/luleatranarens-lofte-till-fansen-7777822.aspx

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av stormvägen lör 16 nov 2013, 22:13

#96 skrev:
NallePhu skrev:
Rönken skrev:Ja det är ju nästan synd om vissa spelare, varför ska Trucken vara i den kedjan? Dessutom är Wallmark blott 18 år och kanske behöver lite mer rutinerade/bättre spelare runt sig än Trucken och Mannberg. Mannberg som kanske egentligen behöver några säsonger i Allsvenskan har ju det inte heller enkelt med dessa förutsättningar. Hela den kedjan känns så felkomponerad.
Hela LAGET är felkomponerat rakt igenom!
Skulle nästan betala för att få läsa ostens tankar om truppen nu.

Eller sitta med när Rönnqvist gör igenom matchvideon. " Gedigen insats..bla bla.."

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Rönken lör 16 nov 2013, 22:16

stormvägen skrev:Hmm, minnet är kort. Upp som en sol och ner som en pannkaka.

http://www.nsd.se/sport/luleatranarens-lofte-till-fansen-7777822.aspx
Örebro med 10 raka vinster har det tyngre, men samtidigt så med uttalande om att man ska vara guldkandidat i år igen och med förnederingen i finalspelet i minnet så känns detta inte alls bra Sad Backsidan ser svagare ut, målvaktssidan ser på det hela också svagare ut, offensiven är väl ungefär detsamma. Klasen har dock lyft sig och powerplay känns rätt ok på det stora hela. Men jag skulle inte tro att man har en större chans för guld i år som det ser ut nu, snarare glada med att kunna nå semi nästan.

Fransson måste tillbaka snart, med lite tur så kommer Brynäs att få vila många spelare i nästa match, så att Luleå får lite handikapp och kanske kan få med sig två poäng eller fler ...
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av NallePhu lör 16 nov 2013, 22:17

#96 skrev:
NallePhu skrev:
Rönken skrev:Ja det är ju nästan synd om vissa spelare, varför ska Trucken vara i den kedjan? Dessutom är Wallmark blott 18 år och kanske behöver lite mer rutinerade/bättre spelare runt sig än Trucken och Mannberg. Mannberg som kanske egentligen behöver några säsonger i Allsvenskan har ju det inte heller enkelt med dessa förutsättningar. Hela den kedjan känns så felkomponerad.
Hela LAGET är felkomponerat rakt igenom!
Skulle nästan betala för att få läsa ostens tankar om truppen nu.

Det är du inte ensammen om!
Händer INGET före nästa match vilket fan är ett måste är krisen TOTAL!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18057
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Rönken lör 16 nov 2013, 22:18

Sparkbollen är på tisdag och medför att Brynäs-matchen är på torsdag först. Rätt många dagar att vinka på, undrar om det händer något. Om inte annat så vill jag ha svar på vad det är för problem med Rautio egentligen. Vad är statusen på Fransson?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av #96 lör 16 nov 2013, 22:19

Kanske tur för Luleå att slutspelet är ändrat inför denna säsong!
#96
#96

Antal inlägg : 2170
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Rönken lör 16 nov 2013, 22:26

Fast om man ser vilka lag som kan hamna i "play in" är det inte heller någon kul historia, topp8 ska väl Luleå kunna mäkta med ändå? Alla lag förutom Skellefteå och AIK+Örebro känns som potentiella lag för plats 7-8-9-10 just nu. Med HV71 på uppgång och Färjestad som förmodligen vaknar till men inte nödvändigvis utmanar topp4 men topp10 blir det nog minst.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av NallePhu lör 16 nov 2013, 22:26

#96 skrev:Kanske tur för Luleå att slutspelet är ändrat inför denna säsong!
Åttondelsfinal and OUT....
Det är fan så man hoppas de stora sponsorerna börjar ställa krav på Luleå Hockey för att börja agera!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18057
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Lars158 lör 16 nov 2013, 22:39

NallePhu skrev:
#96 skrev:Kanske tur för Luleå att slutspelet är ändrat inför denna säsong!
Åttondelsfinal and OUT....
Det är fan så man hoppas de stora sponsorerna börjar ställa krav på Luleå Hockey för att börja agera!
Tyvärr kan det vara så att sponsorerna fått gå in och styra för mycket. SSAB har ju uttalat att dom lokala spelarna ska ha förtur. Kan vara en orsak till att Mannberg och Fabbe spelas in absurdum.

Lars158

Antal inlägg : 9704
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av NallePhu lör 16 nov 2013, 22:44

Lars158 skrev:
NallePhu skrev:
#96 skrev:Kanske tur för Luleå att slutspelet är ändrat inför denna säsong!
Åttondelsfinal and OUT....
Det är fan så man hoppas de stora sponsorerna börjar ställa krav på Luleå Hockey för att börja agera!
Tyvärr kan det vara så att sponsorerna fått gå in och styra för mycket. SSAB har ju uttalat att dom lokala spelarna ska ha förtur. Kan vara en orsak till att Mannberg och Fabbe spelas in absurdum.
Ja du...
Alibispelare går före de bästa well.....
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18057
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Norlin tis 19 nov 2013, 12:05

Från facebook.

Kedjorna på dagens träning.
97-16-86
52-41-25
24-29-19
26-36-17-23
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Mange tis 19 nov 2013, 12:17

Ojoj LP nere i 4e kedjan, precis vad han förtjänar, ett under att han fått spela i första kedjan med Abbotts. Hoppas man kan få se Cehlarik bredvid Fogge i nästa match Smile
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av icemask tis 19 nov 2013, 12:19

Mannberg med Abbotts ? hur tänker dom nu ?
icemask
icemask

Antal inlägg : 4104
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Beast. tis 19 nov 2013, 12:22

Dags för Cehlarik att få chansen ordentligt.

Skulle gärna se Wallmark och Mannberg i Asplöven
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Norlin tis 19 nov 2013, 12:23

Hur skulle det se ut med Klasen tillsammans med Abbotts. Tre som kan näta, två grovjobbare och en finlirare. Visst, dumt att bryta upp våran mest produktiva kedja men det är mer av en hypotetisk fråga.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1 - Sida 11 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2013/2014, Del 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 11 av 20 Föregående  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 15 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet