Luleås matcharrangemang

+84
JohanO
Jokerman ll
Björnpappa
Dustin
Wolfhunter
Pontaking
Helge
Diktatorn
Lehto
Norrlandstoken
jessen
Jonken
rasbiologen
Blinders
Sportchefen #2
LHF96
Kapten Haddock
tibet
Dilox
Hankburger
Lillajag
Ferros
Hedanders
nummer 17
JuniorX
Jokerman
Mickeee
Groggen79
JoakimJ
DenOerfarne
KaptenBlodskelett
Qirren
LuleåWinston
Calle
Puckad
FruktHamster
stormvägen
Lasse Proppmätt
Respected Gentleman
Rikky
Pajala
Myrman
amarule
Lulefan
icemask
snugge
Kagen
pingu
Lajon
farre
Redbear
ante08
Slapshot
Micke80
hokkzorz
rumpztr
Norlin
Jompen
Högljudd
Donowitz
Rönken
zamboni
LubosC
ezz
LulefanGBG
Kallepedal
MickkeJ
Old Brooklyn
CKa
Salle
Snikne Ville
Wirbelwind
Urken
Zeth
Bamsefar
Allan West
Beast.
Lars158
Dave Rock
Mange
Tony Moore
NallePhu
Tigerman
Zeb Macahan
88 posters

Sida 4 av 12 Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 10, 11, 12  Nästa

Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 4 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Rönken tis 28 okt 2014, 21:52

icemask skrev:
bearjew skrev:Aldrig någon i klacken som reflekterat över deras ramsor och vad effekt de har på spelarna? Jag vet att jag själv precis som många andra tycker att vissa enbart är sövande. Tror inte att det ger spelarna speciellt mycket energi om jag ska vara ärligt.

En ramsa ska väl vara mer kraftfull och en kick än att man nästan gungas in i ett illamående.
Håller med, det klagas ofta från klacken att sittplats inte hjälper till, men då får man väl bjuda till lite själva, ramsor det går att klappa till för de flesta på sitt skriker inte, gärna upptempo, korta effektiva slingor !
Vissa ramsor som sjungs halva perioder ibland är inte medryckande för resten av publiken, visst kan det låta vackert på ett fullsatt Anfield men samma ramsa i ett halvfullt coop, inte direkt en hit !
Några från klacken kanske skulle lyssna från andra platser i hallen och höra hur det låter när de sjunger, många gånger hör man inte texten som sjungs !
Kanske skulle underlätta om texterna var med i matchprogrammet ?

Min erfarenhet är att det är betydligt enklare att höra vad som sjungs på plats i Coopen jämfört med framför tv:n? Fast det är nog lite så att sittplats inte vill vara med i långa ramsor som du skriver. Det är inte för inte som många arenor kör med plastklappor numera, tyvärr.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 4 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Lulefan ons 29 okt 2014, 00:19

Finns vissa ramsor jag själv anser vara ganska löjliga och inget man direkt gillar att lyssna på eller vill sjunga med i. Man borde snarare bara satsa på att köra "de gamla goda" som folk kan och om man vill lägga till något nytt verkligen tänka igenom det, funkar sällan bra med långa ramsor.

"För länge sen så var vi nummer ett..." är nog den sämsta ramsan jag hört. Körs alldeles för ofta.

En stor anledning(tror jag) till att folk på sittplats inte sjunger med har nog till stor del att göra med att ståplats nu för tiden är lite separerat från sittplats. Väldigt många väntar med att sjunga tills grannen sjunger, vilket med ståplats nuvarande plats gör det svårare för sången att "sprida sig".

Sedan ramsor som "Sveriges sämsta sittplats" och "Ska ni gå hem nu?" skapar ju knappast en positiv relation till klacken. Man måste sluta se det som "vi och dom". Det är lite "jag är mer supporter än du" över det, riktigt löjligt, speciellt med tanke på att en genomsnittslig person på sittplats troligtvis bidrar med mer pengar till föreningen än vad en person på ståplats gör.

Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-18
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 4 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Rönken ons 29 okt 2014, 08:24

Lulefan skrev:Finns vissa ramsor jag själv anser vara ganska löjliga och inget man direkt gillar att lyssna på eller vill sjunga med i. Man borde snarare bara satsa på att köra "de gamla goda" som folk kan och om man vill lägga till något nytt verkligen tänka igenom det, funkar sällan bra med långa ramsor.

"För länge sen så var vi nummer ett..." är nog den sämsta ramsan jag hört. Körs alldeles för ofta.

En stor anledning(tror jag) till att folk på sittplats inte sjunger med har nog till stor del att göra med att ståplats nu för tiden är lite separerat från sittplats. Väldigt många väntar med att sjunga tills grannen sjunger, vilket med ståplats nuvarande plats gör det svårare för sången att "sprida sig".

Sedan ramsor som "Sveriges sämsta sittplats" och "Ska ni gå hem nu?" skapar ju knappast en positiv relation till klacken. Man måste sluta se det som "vi och dom". Det är lite "jag är mer supporter än du" över det, riktigt löjligt, speciellt med tanke på att en genomsnittslig person på sittplats troligtvis bidrar med mer pengar till föreningen än vad en person på ståplats gör.

Så man sjunger alltså "Sveriges sämsta sittplats"? Tyckt mig höra det ibland men trodde jag hörde fel, det är väl inte riktigt rätt 'approach' nej.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 4 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Micke80 ons 29 okt 2014, 11:25

Rönken skrev:
Lulefan skrev:Finns vissa ramsor jag själv anser vara ganska löjliga och inget man direkt gillar att lyssna på eller vill sjunga med i. Man borde snarare bara satsa på att köra "de gamla goda" som folk kan och om man vill lägga till något nytt verkligen tänka igenom det, funkar sällan bra med långa ramsor.

"För länge sen så var vi nummer ett..." är nog den sämsta ramsan jag hört. Körs alldeles för ofta.

En stor anledning(tror jag) till att folk på sittplats inte sjunger med har nog till stor del att göra med att ståplats nu för tiden är lite separerat från sittplats. Väldigt många väntar med att sjunga tills grannen sjunger, vilket med ståplats nuvarande plats gör det svårare för sången att "sprida sig".

Sedan ramsor som "Sveriges sämsta sittplats" och "Ska ni gå hem nu?" skapar ju knappast en positiv relation till klacken. Man måste sluta se det som "vi och dom". Det är lite "jag är mer supporter än du" över det, riktigt löjligt, speciellt med tanke på att en genomsnittslig person på sittplats troligtvis bidrar med mer pengar till föreningen än vad en person på ståplats gör.

Så man sjunger alltså "Sveriges sämsta sittplats"? Tyckt mig höra det ibland men trodde jag hörde fel, det är väl inte riktigt rätt 'approach' nej.

Var inte på matchen igår men man har ju kört den varianten då och då genom åren. Det tråkiga är ju att det aldrig gett bra effekt utan det har snarare gett motsatt effekt då man faktiskt "trycker ner" dem man vill få igång.
Jag brukar sitta då jag är på hockey och jag använder händerna hela tiden. Dels för min egen skull då jag blir lite mindre nervös då jag klappar men även för att jag tycker det är trevligare att vara på hockey då det är bra stämning.
Däremot klappar jag aldrig med i deras hata ramsor och annat otyg.

Vad gäller ramsor så håller jag med den av er som tog upp de här klappa ramsorna. Det är underbart att höra sånger då det är samstämmigt och ljudligt, men det är svårt att få med resten av arenan på det. Dels för att man inte hör texterna överallt i hallen och dels för att alla inte vill eller vågar sjunga.
Använder man sig av fler av de taktfasta ramsorna som man kan klappa till tror jag att fler skulle följa med.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 4 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Donowitz ons 29 okt 2014, 19:22

Härligt att fler verkar vara eniga.

Jag reflekterade speciellt över en ramsa igår, man tydligen kör ofta. När man sjunger "ååå luleå ååå luleå ååå luleå" nonstop på halvfart under 10 minuter är det enbart sövande. Det måste snarare vara mer störande än vad det ger energi till spelarna.

En idé vore därför att köra något mer rappt och där man får med flera, istället för att stå och yla samma monotona skit en halv period.

Mina fem cent.

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 4 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Lulefan tor 20 nov 2014, 19:13

Jag somnar, dessa ramsor alltså... till att börja med är de väldigt sömniga och för det andra har de ofta konstigt text. Exempelvis "Och ända fram till finalen, till finalen så följer vi vårt lule"... så när finalen kommer slutar man följa dem? va?

Låter även väldigt illa börja en sång med "För länge sen så var vi nummer ett", den är ganska kass rent allmänt. Låter ännu sämre när man inte ens ligger bra till i tabellen. Finns det ingen i klacken som kan styra upp det?

Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-18
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 4 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Norlin tor 20 nov 2014, 19:56

Lulefan skrev:Jag somnar, dessa ramsor alltså... till att börja med är de väldigt sömniga och för det andra har de ofta konstigt text. Exempelvis "Och ända fram till finalen, till finalen så följer vi vårt lule"... så när finalen kommer slutar man följa dem? va?

Låter även väldigt illa börja en sång med "För länge sen så var vi nummer ett", den är ganska kass rent allmänt. Låter ännu sämre när man inte ens ligger bra till i tabellen. Finns det ingen i klacken som kan styra upp det?

"För länge sedan så var vi nummer ett"-ramsan är ju egentligen en ramsa som ska sjungas i motgång men den har blivit allt mer vardaglig och sjungs för jämnan nu mer.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 4 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av LubosC tor 20 nov 2014, 20:47

Lulefan skrev:Jag somnar, dessa ramsor alltså... till att börja med är de väldigt sömniga och för det andra har de ofta konstigt text. Exempelvis "Och ända fram till finalen, till finalen så följer vi vårt lule"... så när finalen kommer slutar man följa dem? va?

Låter även väldigt illa börja en sång med "För länge sen så var vi nummer ett", den är ganska kass rent allmänt. Låter ännu sämre när man inte ens ligger bra till i tabellen. Finns det ingen i klacken som kan styra upp det?

Till graven sjunger dom, inte finalen. Kanske bra att kunna ramsorna innan man gnäller va? ;-) Sen så tycker jag att om man inte bidrar något alls själv så är det inte så coolt att sitta och gnälla framför dataskärmen.
LubosC
LubosC

Antal inlägg : 466
Join date : 12-01-22
Age : 34

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 4 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av amarule fre 21 nov 2014, 08:17

De sjunger i alla fall. På många arenor är det ju knäpptyst på läktaren när hemmalaget ligger under . Så all heder till Lulefans som i alla fall försöker ( och mer än spelarna verkar det stundom som).
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 4 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Myrman fre 21 nov 2014, 08:31

Det är ju klacken som varit det största glädjeämnet denna säsong!
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4612
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 4 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Pajala fre 21 nov 2014, 11:04

Klacken gjorde ett bra jobb igår mot Leksand, dom höll igång under hela matchen alien
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 4 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Rönken fre 21 nov 2014, 13:26

Pajala skrev:Klacken gjorde ett bra jobb igår mot Leksand, dom höll igång under hela matchen alien

Min erfarenhet är att 'draget' upplevs mycket bättre på plats i arenan jämfört med att se tv-sändningarna. Hemma i soffan kan vissa ramsor vara lite sega kan jag hålla med om, men på plats tycker jag inte att man upplever det som så.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 4 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Lulefan fre 21 nov 2014, 13:30

LubosC skrev:Till graven sjunger dom, inte finalen. Kanske bra att kunna ramsorna innan man gnäller va? ;-) Sen så tycker jag att om man inte bidrar något alls själv så är det inte så coolt att sitta och gnälla framför dataskärmen.

Fast det säger väl allt egentligen. Mummelramsa, man hör knappt vad de sjunger.
Sedan måste man få kritisera saker även om man själv inte är där och är involverad, eller ska man inte få kriitsera spelares insatser heller eftersom man inte själv spelar? Man måste kunna ta kritik och ha självinsikt. Jag vill inget hellre än att vi har en grym klack med grymma ramsor. Men ramsorna lämnar mycket att önska för tillfället.

Sedan anser jag att det är bättre att satsa på ramsor med tryck i som är lätta sjunga med i framför att hålla igång hela matchen med ett gäng slöa sömnpiller. Nu är det nästan bara slöramsor.

Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-18
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 4 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Rikky fre 21 nov 2014, 13:46

Men sluta, tycker att klacken gör det väldigt bra, bättre än på länge faktiskt. Varierande ramsor med kvalitet, klart bäst i landet enligt min åsikt. Men, mer tryck på odugliga domslut önskas, som det var förr skulle jag uppskatta. Nu är det bara jag öser skit på domaren ibland känns det som. Smile
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 4 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Respected Gentleman fre 21 nov 2014, 13:51

Tvärtom har väll variationen börjat sinna nu denna säsong och som sagt, man hänger sig åt långtradare som varken låter högt, skapar stämning i hallen eller inspirerar någon överhuvudtaget. Gör om, gör rätt Smile.

Respected Gentleman

Antal inlägg : 322
Join date : 14-08-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 4 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Rönken fre 21 nov 2014, 14:41

Rikky skrev:Men sluta, tycker att klacken gör det väldigt bra, bättre än på länge faktiskt. Varierande ramsor med kvalitet, klart bäst i landet enligt min åsikt. Men, mer tryck på odugliga domslut önskas, som det var förr skulle jag uppskatta. Nu är det bara jag öser skit på domaren ibland känns det som. Smile

Något i stil med Kempehallen tänker du dig? Skulle jag inte tacka nej till Smile
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 4 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Rikky fre 21 nov 2014, 18:20

Rönken skrev:
Rikky skrev:Men sluta, tycker att klacken gör det väldigt bra, bättre än på länge faktiskt. Varierande ramsor med kvalitet, klart bäst i landet enligt min åsikt. Men, mer tryck på odugliga domslut önskas, som det var förr skulle jag uppskatta. Nu är det bara jag öser skit på domaren ibland känns det som. Smile

Något i stil med Kempehallen tänker du dig? Skulle jag inte tacka nej till Smile
Lite åt det hållet, i Rögle brukar dom kunna ge bortadomarna det dom förtjänar också. Smile
I Luleå var det inte så illa på 80 och 90-talet men lite mer neutralt numera, med tanke på att LHF åker på mycket skit från domarna borde vi kunna stå upp bättre mot okunnigheten.
Lite enögdhet hjälper laget och det behövs nu!
Rikky
Rikky

Antal inlägg : 1944
Join date : 12-01-22
Age : 59
Ort : Lule

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 4 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Rönken fre 21 nov 2014, 18:24

Rikky skrev:
Rönken skrev:
Rikky skrev:Men sluta, tycker att klacken gör det väldigt bra, bättre än på länge faktiskt. Varierande ramsor med kvalitet, klart bäst i landet enligt min åsikt. Men, mer tryck på odugliga domslut önskas, som det var förr skulle jag uppskatta. Nu är det bara jag öser skit på domaren ibland känns det som. Smile

Något i stil med Kempehallen tänker du dig? Skulle jag inte tacka nej till Smile
Lite åt det hållet, i Rögle brukar dom kunna ge bortadomarna det dom förtjänar också. Smile
I Luleå var det inte så illa på 80 och 90-talet men lite mer neutralt numera, med tanke på att LHF åker på mycket skit från domarna borde vi kunna stå upp bättre mot okunnigheten.
Lite enögdhet hjälper laget och det behövs nu!

Ja Rögles publik har börjat bra mot Asplöven ikväll, åtminstone vad gäller att "gnälla" Smile
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 4 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Micke80 lör 22 nov 2014, 04:58

De där sjungande och "rullande" ramsorna är ju helt underbara då det är mycke folk i klacken och lite sämre då det blir glesare.
Man ska absolut inte sluta med dem, men däremot kanske ha andra att köra då det är lite färre som står där vissa matcher.
Jag gillar deras inställning att en klack ska kunna låta även utan trumma, men man kan inte komma i från att en taktfast trumma underlättar för sittplatspubliken att hänga med och klappa. Klappa klarar ju de flesta även om de inte vill sjunga.
Ju längre bort från klacken man sitter ju svårare är det ju att höra texten på ramsorna och därför kan en bra trumslagare skapa underverk i en hall.
Jag personligen klappar alltid med om det inte är de där idiotiska bära ut på bår, döda och hata ramsorna. Kan man inte sluta med dem så är det ju än viktigare att det hörs vad man sjunger så man vet vilka man kan följa med i och vilka man ska vara passiv i.

Vad gäller trycket på domarna så håller jag med om att publiken gott kan vara lite mer enögda. Nu snackar man ofta om att vi har en kunnig publik och det är ju ofta ett tecken på att vi inte är så enögda utan rätt så neutrala då vi ser på matcherna. Tycker gott man kan spela på att sätta tryck på domare med jämna mellanrum.
Pratade med Rådbjär för nått år sedan och blev lite avundsjuk på ö-vik då han sa att Luleå var den roligaste arenan att åka och döma i och att Ö-vik var den jobbigaste.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 4 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Lulefan lör 22 nov 2014, 11:41

Sjungande och rullande ramsor fungerar sällan bra i mindre klackar och om man ska köra dem tycker jag de ska ha en bra text(vilket enligt mig inte är fallet nu). Känns som att man försöker kopiera europeisk fotboll för mycket där det är gigantiska klackar där det låter mäktigt. Kan låta bra här också dock, men då om man sjunger något vettigt. Exempelvis när man sjunger vårat gäng och är många i klacken brukar det låta bra eller när man sjungt med i nationalsången.

Länge sedan jag hörde växelramsor och andra slagkraftiga ramsor. Vad hände med "Kom igen lule", "Kämpa luleå" och "Luleå är dom bästa"? tycker flertalet av ramsorna man sjunger nu är rent ut sagt riktigt töntiga och det är jag verkligen inte ensam om att tycka.

Sedan är man inte en kör, man är en klack och tanken är väl att driva igång laget. Att sjunga samma monotona mummlande ramsa i 10-15 min hjälper inte mycket.

Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-18
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 4 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Snikne Ville lör 22 nov 2014, 11:48

....och "Ge mig ett L"!

Tycker det är på plats att ge alla tappra bortaklackar krita. gör sig nästan alltid väl hörda.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 4 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Lulefan ons 26 nov 2014, 22:07

Såg att Luleåfans arrangerar en marsch igen inför derbyt på fredag. Kommer det bli samma sak som senast där man låter folk med rånarluvor gå i täten? Jag hoppas verkligen de börjar ta tag i dylika saker, finns ingen anledning klä upp sig som inför ett rån när man ska tagga till inför en hockeymatch. Ger helt fel signaler, både mot vanligt folk både i och utanför matchen samt mot alla ungar som lär se dem.

Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-18
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 4 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Bamsefar ons 26 nov 2014, 22:18

Lulefan skrev:Såg att Luleåfans arrangerar en marsch igen inför derbyt på fredag. Kommer det bli samma sak som senast där man låter folk med rånarluvor gå i täten? Jag hoppas verkligen de börjar ta tag i dylika saker, finns ingen anledning klä upp sig som inför ett rån när man ska tagga till inför en hockeymatch. Ger helt fel signaler, både mot vanligt folk både i och utanför matchen samt mot alla ungar som lär se dem.

Beror väl på vad man lägger i det, "skidluvorna" är till för att hindra brännskador från bengalerna.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 4 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Lulefan ons 26 nov 2014, 22:21

Bara en tanke; ge inte bengaler till idioter som inte kan hantera dem i så fall. Personligen tycker jag bengaler är helt poänglöst.

Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-18
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 4 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Lasse Proppmätt tor 27 nov 2014, 09:26

Lulefan skrev:Såg att Luleåfans arrangerar en marsch igen inför derbyt på fredag. Kommer det bli samma sak som senast där man låter folk med rånarluvor gå i täten? Jag hoppas verkligen de börjar ta tag i dylika saker, finns ingen anledning klä upp sig som inför ett rån när man ska tagga till inför en hockeymatch. Ger helt fel signaler, både mot vanligt folk både i och utanför matchen samt mot alla ungar som lär se dem.

Kommer det bli några som går överhuvudtaget kanske 20-30 st?

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2133
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 4 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Lasse Proppmätt tor 27 nov 2014, 09:28

Lulefan skrev:Bara en tanke; ge inte bengaler till idioter som inte kan hantera dem i så fall. Personligen tycker jag bengaler är helt poänglöst.
Bengaler i en ishall med BRANDVARNARE??
Jo det funkar ju bra t.o.m röken från elden ur näsan på björnhuvudet gjorde ju så att alarmet gick igång då dom tändes för tidigt vid nedgången från taket

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2133
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 4 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Lulefan lör 06 dec 2014, 16:03

Eftersom jag tidigare gnällt över kvalitén på sånger och liknande i klacken är det väl inte mer än rätt att jag ger beröm när det sköts bra. Tycker de skötte det bra nu i första perioden mot Brynäs.

Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-18
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 4 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Redbear ons 17 dec 2014, 17:45

Introfilmen, för er som inte sett den:

http://www.luleahockey.se/artikel/61535/

Hoppas Osten kommer med en eller flera julklappar snart. God Jul! santa
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 4 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av stormvägen lör 20 dec 2014, 21:04

Redbear skrev:Introfilmen, för er som inte sett den:

http://www.luleahockey.se/artikel/61535/

Hoppas Osten kommer med en eller flera julklappar snart. God Jul! santa

Ledin bakom spakarna på JASen, grym!

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 4 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Snikne Ville lör 10 jan 2015, 21:34

Är det bara jag...men kunde inte Luleå ha kostat på sig att gratulera Cehlarik i Jaros till VM-medaljen i samband med matchen ikväll?
Snåljävlar Smile
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 4 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Rönken lör 10 jan 2015, 21:35

Snikne Ville skrev:Är det bara jag...men kunde inte Luleå ha kostat på sig att gratulera Cehlarik i Jaros till VM-medaljen i samband med matchen ikväll?
Snåljävlar Smile

Så det var inget sådant före tv-sändningarna? Känns lite tråkigt, bara för att det inte är svenskar då antar jag.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 4 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av MickkeJ lör 10 jan 2015, 23:25

Är inte helt säker på hur den SVENSKA luleåpubliken hade reagerat på detta när det lag de slog för att ta bronset var Sverige.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 4 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Tony Moore lör 10 jan 2015, 23:27

Vi hade gett dom en "standing ovation" och varit stolta över alla 3...
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7456
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 4 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Snikne Ville ons 21 jan 2015, 09:41

Tycker det är på sin plats satt kredda ledningen för de lade faktiskt ner ett kanonjobb för att få folk till arenan till CHL-semin, de har verkligen bombat. Att få 5 000 pers till arenan när det är -20 och matchen dessutom går på SVT är starkt! Kul att det gett resultat, på flera plan.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 4 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Old Brooklyn ons 21 jan 2015, 10:09

Snikne Ville skrev:Tycker det är på sin plats satt kredda ledningen för de lade faktiskt ner ett kanonjobb för att få folk till arenan till CHL-semin, de har verkligen bombat. Att få 5 000 pers till arenan när det är -20 och matchen dessutom går på SVT är starkt! Kul att det gett resultat, på flera plan.
Det har du jävligt rätt i. Nu blev det väl lite lättare i och med att det var Skellefteå som stod för motståndet, men ändå. Januarimatcherna generellt har ju sett betydligt bättre ut en föregående år. Publikantalet vid den är tiden på året brukar ju droppa ner till kring ca 4 000.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 4 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av FruktHamster ons 21 jan 2015, 10:13

Håller helt med dig där, Snikne. Väldigt bra jobbat.
Hoppas de kan få till en bra inramning även på finalen.


Går lite off topic här, sorry för det, men:
En sak som jag tycker är tråkig är att SVT-"expert" Mikael Renberg fortsätter att dissa turneringen. I sak har han rätt i mycket av det han säger, men jag tycker ändå det är märkligt att en SVT-anställd ska hälla dynga på en turnering som SVT satsar på och köper TV-rättigheterna till. Det borde ligga i hans jobb att hjälpa till att hausa turneringen, snarare än att sänka den.
Kolla bara hur JVM tagit skruv i svenska folkhemmet. SVT har gjort fantastiska produktioner runt den med begåvade "experter" och intresset växer för varje år.
Klart han ska kunna kritisera turneringen också, men lite framåtanda och positiva ordalag skulle gott kunna flätas in emellanåt.

FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 4 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Puckad ons 21 jan 2015, 10:22

Håller med!

Alla pratar i positiva ordalag om att MFF fick möta Atlético Madrid i CL.
Men för Atlético det är väl som att att vi fick möta Nottingham?

De starka lagen gör hockeyn en tjänst genom att visa upp sig i Europa. Uppskatta det.
Nottingham - Luleå drog 4004 åskådare. I Nottingham i Augusti!
Nottingham snittade på 5259 åskådare! - Helt fanstastiskt!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 4 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Snikne Ville tor 05 feb 2015, 12:48

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 4 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Calle tor 19 feb 2015, 15:06

Nu börjar man diskutera om att ha en utomhusmatch den 7e mars när coop är bokad, skulle väll kännas sådär… Finns så många andra aspekter som kan bli en påverkande faktor då än de sportsliga..

Calle

Antal inlägg : 111
Join date : 14-03-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 4 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av LuleåWinston tor 19 feb 2015, 16:01

Calle skrev:Nu börjar man diskutera om att ha en utomhusmatch den 7e mars när coop är bokad, skulle väll kännas sådär… Finns så många andra aspekter som kan bli en påverkande faktor då än de sportsliga..

Tror dock aldrig det kommer hända. Det är som du säger att det blir andra faktorer som spelar in: eventuellt snöfall, vindar och plusgrader. Finns nog inte en chans att motståndarna godkänner sådana omständigheter när det är en så viktig match.

Förmodligen blir matchen i Boden eller Piteå (beroende på vilken arena som tar mest) eller Coop om de lyckas flytta C.O.R.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 4 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Lulefan fre 20 feb 2015, 17:45

LuleåWinston skrev:
Calle skrev:Nu börjar man diskutera om att ha en utomhusmatch den 7e mars när coop är bokad, skulle väll kännas sådär… Finns så många andra aspekter som kan bli en påverkande faktor då än de sportsliga..

Tror dock aldrig det kommer hända. Det är som du säger att det blir andra faktorer som spelar in: eventuellt snöfall, vindar och plusgrader. Finns nog inte en chans att motståndarna godkänner sådana omständigheter när det är en så viktig match.

Förmodligen blir matchen i Boden eller Piteå (beroende på vilken arena som tar mest) eller Coop om de lyckas flytta C.O.R.

C.O.R?

Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-18
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 4 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Tony Moore fre 20 feb 2015, 21:44

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7456
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 4 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Rönken tis 24 feb 2015, 13:56

http://kuriren.nu/100-hockey/eriksson-vi-kan-inte-flytta-pa-oss-8146288.aspx - spänningen stiger. LF Arena som gäller i första matchen? Potentiellt torskar man en halv miljon eller ännu mer väl om man måste byta ner till mindre arena?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 4 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Rönken ons 25 feb 2015, 15:03

Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 4 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Snikne Ville lör 28 feb 2015, 15:32

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 4 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Rönken mån 02 mar 2015, 16:53

http://www.nsd.se/nyheter/lulea/kritiseras-for-bokningsmiss-9115925.aspx - man visste alltså om att det kunde krocka.

"Stefan Enbom, vd i Luleå Hockey säger:

– Med facit i hand känner vi att vi inte borde ha hyrt ut arenan den 7 mars. Det fanns en liten risk att det kunde bli så här. Till nästa år kommer vi vara mycket mer försiktiga."

Vara försiktig, är väl bättre att inte boka in evenemang som krockar.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 4 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Norlin mån 02 mar 2015, 16:58

Man tog väl helt enkelt för givet att man skulle vara top6 och nu får man stå med lång näsa och bekänna sina misstag.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 4 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av ezz mån 02 mar 2015, 17:02

Välförtjänt kritik även om man ju undrar varför SHL sa nej till att spela i Boden? Hade väl främst drabbat Luleå med uteblivna intäkter... Vad hade SHL sista utväg varit, w.o.??
Känns ju inte seriöst även om ju felet är Luleås förstås.
ezz
ezz

Antal inlägg : 363
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 4 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Tigerman mån 02 mar 2015, 17:11

ezz skrev:Välförtjänt kritik även om man ju undrar varför SHL sa nej till att spela i Boden? Hade väl främst drabbat Luleå med uteblivna intäkter... Vad hade SHL sista utväg varit, w.o.??
Känns ju inte seriöst även om ju felet är Luleås förstås.
Ja, det kan man ju verkligen undra, vad har man en reservarena för egentligen?

Samtidigt är det ju nästan skamligt hur dåligt det är av LHF att hyra ut arenan på en potentiell speldag. Synnerligen oprofessionellt och klantigt. Är det något man ska ha koll på som arenauthyrare så är det ju om lokalen är tillgänglig eller ej...

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 4 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av FruktHamster mån 02 mar 2015, 20:26

Well... Endast om man slutade på exakt plats 8, vilket man nu gör, skapar det en krock. Det tillsammans med att man ju får in pengar på att hyra ut arenan gör det till en kalkylerad risk. Nu sket det ju sig, men hade det inte gjort det hade man tjänat pengar på det.
Har lite svårt att kritisera det egentligen. Om den potentiella vinsten är högre än den potentiella förlusten är det ju ändå ett smart drag att ta risken.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Luleås matcharrangemang - Sida 4 Empty Sv: Luleås matcharrangemang

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 12 Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 10, 11, 12  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet