2024-12-07, SHL-match 25, Timrå - Luleå
+29
trallgöken
Hjalmar_Vuopio
Witchfinder77
Sir Prozac
Jojjan
Lajon
Hedanders
Jonken
Mr Bister
Polyfemos
Donten_
Tony Moore
BroméFanClub
JuniorX
Panikvärvning
LHF90
Dundernisse
Myrman
Småland
Serkan122
Mange
LulefanGBG
Pajala
Puckad
Dustin
Blinders
SatanicPanic
MickkeJ
Admin
33 posters
Sida 4 av 4
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: 2024-12-07, SHL-match 25, Timrå - Luleå
Målen står inte i sarghörnen
Polyfemos- Antal inlägg : 1843
Tidiga lördagsmatcher verkar inte vara en bra grej.
JuniorX- Antal inlägg : 4250
Det är så hockey ska spelas enligt Bulan.Polyfemos skrev:Målen står inte i sarghörnen
Sir Prozac- Antal inlägg : 2497
Vi gör sammantaget en dålig match idag. Visst fixar vi fram ett antal målchanser men nåt fel var det på puckläveln. Säkert nåt lurt med den.
Uppehållet är minst sagt välkommet denna gång. Särskilt som mitt arbete ändå skulle förhindra mig från att se nån hockey kommande vecka.
En orsak så god som någon.
Uppehållet är minst sagt välkommet denna gång. Särskilt som mitt arbete ändå skulle förhindra mig från att se nån hockey kommande vecka.
En orsak så god som någon.
Myrman- Antal inlägg : 4674
Rätt märkligt att alla fyra topplagen torskar idag.
Diktatorn likes this post
Ytterligare ett rejält magplask av oss. Man önskar ju att man kunde säga att dessa tillhör undantag. Men det kan man ju tyvärr inte göra...
Och inför denna match hade vi längre viloperiod och återhämtning. Ändå ser såg det ut så här...
-Surt och irriterande.
Och inför denna match hade vi längre viloperiod och återhämtning. Ändå ser såg det ut så här...
-Surt och irriterande.
Jonken- Antal inlägg : 7175
Serkan122 likes this post
Pajala skrev:Hardegård gör nog sitt val idag, Timrå nästa.
Det såg lite ut som att Hardegård hade gjort sitt val redan innan matchen. Har inte sett honom spela så löst och obrytt på hela säsongen. Blev inte jättesvettig.
Å andra sidan var han inte ensam, så om det var en läggmatch är det en stor konspiration.
Kan också vara värre än så, dvs att vi helt enkelt är sämre än Timrå.
Witchfinder77- Antal inlägg : 401
Witchfinder77 skrev:Pajala skrev:Hardegård gör nog sitt val idag, Timrå nästa.
Det såg lite ut som att Hardegård hade gjort sitt val redan innan matchen. Har inte sett honom spela så löst och obrytt på hela säsongen. Blev inte jättesvettig.
Å andra sidan var han inte ensam, så om det var en läggmatch är det en stor konspiration.
Det är väl klart som fan att vi är sämre än Timrå?
Dom har bättre mycket bättre forwards, bättre målvakter och bättre tränare.
Knappast överraskande att man torskar.
Panikvärvning- Antal inlägg : 851
Jag väljer att tro på att pucken var fulpreparerad idag.Panikvärvning skrev:Witchfinder77 skrev:Pajala skrev:Hardegård gör nog sitt val idag, Timrå nästa.
Vi kommer nog igen.
Myrman skrev:Jag väljer att tro på att pucken var fulpreparerad idag.Panikvärvning skrev:Witchfinder77 skrev:Pajala skrev:Hardegård gör nog sitt val idag, Timrå nästa.
Vi kommer nog igen.
Bra inställning. Väljer också att tro på Hardegårds förnuft att välja rätt lag till slut.
Orka bo vid pappersbruket i ingemansland. Varken Norrland eller Söder. Varken vinter eller värme. Långt överallt. Blir förbannad bara jag tänker på Sundsvallstrakten och alla halvfigurer som valt att bygga koja på bergssluttningarna där.
Diktatorn and Hjalmar_Vuopio like this post
Myrman skrev:Jag väljer att tro på att pucken var fulpreparerad idag.Panikvärvning skrev:Witchfinder77 skrev:Pajala skrev:Hardegård gör nog sitt val idag, Timrå nästa.
Vi kommer nog igen.
Plus att det är ett jävla sätt att låta bortasupportrarna husera i en jäkla glasbur längst bort högst upp. Omöjligt att få någon stämning eller stödja laget. Bygg nån Pudaslåda i C-hallen åt de ev. tillresta nästa gång Timrå är på besök
Hjalmar_Vuopio- Antal inlägg : 219
Detta Luleå är inget slutspelslag. Bland den sämsta hockeyn jag sett ett lag spela på evigheter. Misstagen avlöste varandra i varje situation. Fan vad man skäms. Våra små knattar till forwards är inte kapabla att få något uträttat och ramlar, faller, flyger och far. Pinsamt.
trallgöken- Antal inlägg : 1474
Jojjan and Serkan122 like this post
Gör sig redo för hånen: "Jag får gömma mig" – Jag ska faktiskt stanna här en vecka och umgås med familjen och handla julklappar. Det ska bli skönt. Men det hade varit jäkligt mycket roligare om vi hade vunnit. Henrik Stridh kommer ju från trakten och har varit tränare i Timrå i både juniorlag och A-lag.– Slår vi Timrå är det ingen som vill prata med mig här nere. Förlorar vi så vill alla jävlar prata hockey. Så av flera olika anledningar hade jag gärna vunnit den här matchen.
Dags att börja räkna ner till den kommande avrättningen mot MoDo, förlust där å vi är nere i skiten på riktigt.
Då finns ingen återvändo utan bara fritt fall.
Jojjan- Antal inlägg : 451
Jojjan skrev:Dags att börja räkna ner till den kommande avrättningen mot MoDo, förlust där å vi är nere i skiten på riktigt.
Ja men å andra sidan vinst där så borde vi gå rent resten av grundserien och sedan blir ju slutspelet en ren transportsträcka till guldet
Hjalmar_Vuopio- Antal inlägg : 219
Redbear, Donowitz and Sigge75 like this post
Topp 6 och 5p ner till nummer 7, ingen risk för fritt fall öht.
Flippass- Antal inlägg : 498
Redbear and Wolfhunter like this post
Eller Topp 6 och 5p UPP till andraplatsen.Flippass skrev:Topp 6 och 5p ner till nummer 7, ingen risk för fritt fall öht.
Björnpappa- Antal inlägg : 291
Björnpappa skrev:Eller Topp 6 och 5p UPP till andraplatsen.Flippass skrev:Topp 6 och 5p ner till nummer 7, ingen risk för fritt fall öht.
Lagom bra, inga jätteförväntningar, håller pressen borta.
Levtchi, Laxen och en fysisk forward eller back till för att spetsa det sista.
Sedan slutspel.
Flippass- Antal inlägg : 498
Nja, tycker att Timrå och SKE har bättre trupper än oss, så vi lär halka ned ett par platser till, får Växjö ordning på sitt lag så kan dom även passera oss.
Pajala- Antal inlägg : 19251
Jojjan likes this post
Pajala skrev:Nja, tycker att Timrå och SKE har bättre trupper än oss, så vi lär halka ned ett par platser till, får Växjö ordning på sitt lag så kan dom även passera oss.
Ok
Pajala skrev:Nja, tycker att Timrå och SKE har bättre trupper än oss, så vi lär halka ned ett par platser till, får Växjö ordning på sitt lag så kan dom även passera oss.
SKEs backsida är inte mycket att hänga i julgranen, ärligt talat. Blir ett mellanår i Kågedalen.
Wolfhunter likes this post
Witchfinder77 skrev:Pajala skrev:Nja, tycker att Timrå och SKE har bättre trupper än oss, så vi lär halka ned ett par platser till, får Växjö ordning på sitt lag så kan dom även passera oss.
SKEs backsida är inte mycket att hänga i julgranen, ärligt talat. Blir ett mellanår i Kågedalen.
Tror dom lyfter sig till slutspelet, kan även bli final för dom.
Jojjan likes this post
Pajala skrev:Witchfinder77 skrev:Pajala skrev:Nja, tycker att Timrå och SKE har bättre trupper än oss, så vi lär halka ned ett par platser till, får Växjö ordning på sitt lag så kan dom även passera oss.
Okej
Wolfhunter and Serkan122 like this post
Timrå efter ha fått in Näkyvä och Kapanen har nog en bättre trupp, ja. Skellefteås centersida är extrem.. speciellt jämfört med vår. Men tveksamma backar.Pajala skrev:Nja, tycker att Timrå och SKE har bättre trupper än oss, så vi lär halka ned ett par platser till, får Växjö ordning på sitt lag så kan dom även passera oss.
Serkan122- Antal inlägg : 3442
Ibland undrar jag varför du har sån tillit till andra lags potential.Pajala skrev:Witchfinder77 skrev:Pajala skrev:Nja, tycker att Timrå och SKE har bättre trupper än oss, så vi lär halka ned ett par platser till, får Växjö ordning på sitt lag så kan dom även passera oss.
Puckad- Antal inlägg : 11463
Kneten likes this post
Det var då en jävla självkänsla här
Jag skulle bli j-igt besviken och förvånad om vi slutar sämre än vi idag ligger. Vi har ett lag som inte presterat i närheten av sin potential och vi ligger femma.
Kom igen nu
Jag skulle bli j-igt besviken och förvånad om vi slutar sämre än vi idag ligger. Vi har ett lag som inte presterat i närheten av sin potential och vi ligger femma.
Kom igen nu
Wolfhunter- Antal inlägg : 1460
Bamsefar, Tony Moore, Redbear, Sigge75 and Kiruna like this post
Puckad skrev:Ibland undrar jag varför du har sån tillit till andra lags potential.Pajala skrev:Witchfinder77 skrev:Pajala skrev:Nja, tycker att Timrå och SKE har bättre trupper än oss, så vi lär halka ned ett par platser till, får Växjö ordning på sitt lag så kan dom även passera oss.
Ganska så enkelt, erfarenhet kommer med åren, SKE kanske inte har världens bästa backsida men tycker den är bättre än Luleås, förra säsongen så visade dom klass i just slutspelet, Timrå är ett lag som kan gå hela vägen faktiskt, deras forwards håller högsta klass, Växjö är också ett lag som jag aldrig kan räkna bort, plötsligt börjar deras mittzonsgegga att stämma och dom vinner matcher och klättrar i tabellen.
Luleås formkurva är dyster, det ser vilset ut, försvaret havererar, BP+PP helt sjukt dåligt, det känns som att vi även kommer att få två målvakter som hamnar under 90% i räddningar.
Mycket känslor och lite logik kanske skulle backa upp det med lite data så hade man kunnat föra en dialogPajala skrev:Puckad skrev:Ibland undrar jag varför du har sån tillit till andra lags potential.Pajala skrev:Witchfinder77 skrev:Pajala skrev:Nja, tycker att Timrå och SKE har bättre trupper än oss, så vi lär halka ned ett par platser till, får Växjö ordning på sitt lag så kan dom även passera oss.
Ganska så enkelt, erfarenhet kommer med åren, SKE kanske inte har världens bästa backsida men tycker den är bättre än Luleås, förra säsongen så visade dom klass i just slutspelet, Timrå är ett lag som kan gå hela vägen faktiskt, deras forwards håller högsta klass, Växjö är också ett lag som jag aldrig kan räkna bort, plötsligt börjar deras mittzonsgegga att stämma och dom vinner matcher och klättrar i tabellen.
Luleås formkurva är dyster, det ser vilset ut, försvaret havererar, BP+PP helt sjukt dåligt, det känns som att vi även kommer att få två målvakter som hamnar under 90% i räddningar.
SatanicPanic- Antal inlägg : 882
Wolfhunter likes this post
SatanicPanic skrev:Mycket känslor och lite logik kanske skulle backa upp det med lite data så hade man kunnat föra en dialogPajala skrev:Puckad skrev:Ibland undrar jag varför du har sån tillit till andra lags potential.Pajala skrev:Witchfinder77 skrev:Pajala skrev:Nja, tycker att Timrå och SKE har bättre trupper än oss, så vi lär halka ned ett par platser till, får Växjö ordning på sitt lag så kan dom även passera oss.
En dialog med Pajala?
Man kan väl försökaPanikvärvning skrev:SatanicPanic skrev:Mycket känslor och lite logik kanske skulle backa upp det med lite data så hade man kunnat föra en dialogPajala skrev:Puckad skrev:Ibland undrar jag varför du har sån tillit till andra lags potential.Pajala skrev:Witchfinder77 skrev:Pajala skrev:Nja, tycker att Timrå och SKE har bättre trupper än oss, så vi lär halka ned ett par platser till, får Växjö ordning på sitt lag så kan dom även passera oss.
En dialog med Pajala?
SatanicPanic- Antal inlägg : 882
SatanicPanic skrev:Man kan väl försökaPanikvärvning skrev:SatanicPanic skrev:Mycket känslor och lite logik kanske skulle backa upp det med lite data så hade man kunnat föra en dialogPajala skrev:Puckad skrev:Ibland undrar jag varför du har sån tillit till andra lags potential.Pajala skrev:Witchfinder77 skrev:
En dialog med Pajala?
Vi kan väl göra såhär, vi ser hur serien slutar och ser hur dom andra lagen går och sen vilka som är kvar när Luleå får sommarlov.
Ska vi ha en minsta chans att gå långt i ett slutspel så måste vi i princip vinna serien, jag tycker att Timrå och SKE har bättre lag än Luleå och tror att vi sjunker ett par placeringar i tabellen.
Om vi går på ren fakta då, Vi släpper in för många mål, det är inget som man kan blunda för, vårt försvar är inte samma gamla vanliga Luleå, det är hemskt att se hur defensiven rasar ihop, BP+PP suger också, det är konkret fakta och inga känslor.
Pajala skrev:SatanicPanic skrev:Man kan väl försökaPanikvärvning skrev:SatanicPanic skrev:Mycket känslor och lite logik kanske skulle backa upp det med lite data så hade man kunnat föra en dialogPajala skrev:Puckad skrev:Ibland undrar jag varför du har sån tillit till andra lags potential.Pajala skrev:
En dialog med Pajala?
Vi kan väl göra såhär, vi ser hur serien slutar och ser hur dom andra lagen går och sen vilka som är kvar när Luleå får sommarlov.
Ska vi ha en minsta chans att gå långt i ett slutspel så måste vi i princip vinna serien, jag tycker att Timrå och SKE har bättre lag än Luleå och tror att vi sjunker ett par placeringar i tabellen.
Om vi går på ren fakta då, Vi släpper in för många mål, det är inget som man kan blunda för, vårt försvar är inte samma gamla vanliga Luleå, det är hemskt att se hur defensiven rasar ihop, BP+PP suger också, det är konkret fakta och inga känslor.
Fast vad av det du skriver är fakta?
Vi släpper in för många mål?
Vi är delad femma i serien där tillsammans med just Växjö som du nämner, men då har vi också gjort 22 mål mer än dom.
Vi har släppt in 14 mål mindre än Skellefteå och gjort 2 mål mer framåt.
Vi har släppt in 6 mål mer än Timrå, men vi har också gjort 8 mål mer än dom.
Vi ligger alltså delad 5:a på insläppta mål, vi ligger 3:a på gjorda mål och vi ligger 4:a i målskillnad. Det är fakta.
Vi ligger dessutom otroligt högt i den underliggande statistiken vad gäller offensiven samtidigt som vi ligger helt okej i det defensiva.
Så snälla, vart är faktan?
Bamsefar, Puckad, Wolfhunter and Hjalmar_Vuopio like this post
Det handlar nog mest om vad som känns som fakta, för bryter man ner siffrorna så, ja, vi är inte bäst,men vi är bättre defensivt än Skellefteå,som Pajala anser har en bättre backsida än oss, vi gör mer mål än Timrå som Pajala ansett har en bättre offensiv, så,det handlar mer om känsla än fakta här, och det är märkligt att det alltid är en negativ känsla för laget han påstår sig hålla på
Bamsefar- Antal inlägg : 12373
Redbear and Hjalmar_Vuopio like this post
Bamsefar skrev:Det handlar nog mest om vad som känns som fakta, för bryter man ner siffrorna så, ja, vi är inte bäst,men vi är bättre defensivt än Skellefteå,som Pajala anser har en bättre backsida än oss, vi gör mer mål än Timrå som Pajala ansett har en bättre offensiv, så,det handlar mer om känsla än fakta här, och det är märkligt att det alltid är en negativ känsla för laget han påstår sig hålla på
Vi har en bra offensiv men vårt försvar är inte bra, visst har Timrå och SKE gått dåligt i början men dom kommer ändå att lyfta sig, framförallt i ett slutspel, dom har bättre spelare än oss, däremot har vi en bra stomme att bygga på men då måste vi fixa till försvaret, sen så har inte heller våra målvakter spelat på topp, det beror framförallt på defensiven som släpper till för många målchanser.
Min känsla baseras helt på tidigare säsonger, hur vi än försöker så skiter det sig.
Pajala skrev:Bamsefar skrev:Det handlar nog mest om vad som känns som fakta, för bryter man ner siffrorna så, ja, vi är inte bäst,men vi är bättre defensivt än Skellefteå,som Pajala anser har en bättre backsida än oss, vi gör mer mål än Timrå som Pajala ansett har en bättre offensiv, så,det handlar mer om känsla än fakta här, och det är märkligt att det alltid är en negativ känsla för laget han påstår sig hålla på
Vi har en bra offensiv men vårt försvar är inte bra, visst har Timrå och SKE gått dåligt i början men dom kommer ändå att lyfta sig, framförallt i ett slutspel, dom har bättre spelare än oss, däremot har vi en bra stomme att bygga på men då måste vi fixa till försvaret, sen så har inte heller våra målvakter spelat på topp, det beror framförallt på defensiven som släpper till för många målchanser.
Min känsla baseras helt på tidigare säsonger, hur vi än försöker så skiter det sig.
Detta slutar hur som helst i en känsla oavsett man ser resten av säsongen som en möjlighet för att vi har ett mycket bättre lag än på länge, eller ser risken i ytterligare en säsong av besvikelser.
Det enda med lite substans som jag kan hålla med dig om @Pajala, är att våra målvakter presterat sämre än vanligt. Speciellt Lassi som endast har FBKs misslyckade Clara bakom sig i saves. Warden är ju ändå över 90% än så länge. Jag har dessutom sett att han haft riktigt grymma procent i några av de senaste matcherna. Gryende förstaspadesform?
Forvardssidan är grymt mycket bättre än den varit på länge. Kan du inget säga emot
Sen är det ju så. Ska man gå långt ska man ha ett brett spelarmaterial, lite tur med mycket bland annat skador i avgörande lägen mm.
Visst har väl Timrå ryckt upp sig. Skaik ser ju bedrövliga ut. Var knappt nervös en sekund i senaste derbyt. Enda chansen att dom ska repa sig och ens komma i närheten av topp sex är om deras nya back blommar ut till en ny Granberg. Betydligt mer om o men för deras vara i toppen som jag ser det. Men finns många lag som om det klaffar i vinter/vår kan vara med och slåss om Le Mat om de kommer in i ett flow. Vi är ett av dom.
Så vi ser nog lite olika på glaset. En del av ser det som halvfullt medan andra ser det som halvtomt. Men statistiken talar för oss i alla aspekter utom vad gäller Lassi egentligen.
Wolfhunter- Antal inlägg : 1460
Wolfhunter skrev:Pajala skrev:Bamsefar skrev:Det handlar nog mest om vad som känns som fakta, för bryter man ner siffrorna så, ja, vi är inte bäst,men vi är bättre defensivt än Skellefteå,som Pajala anser har en bättre backsida än oss, vi gör mer mål än Timrå som Pajala ansett har en bättre offensiv, så,det handlar mer om känsla än fakta här, och det är märkligt att det alltid är en negativ känsla för laget han påstår sig hålla på
Detta slutar hur som helst i en känsla oavsett man ser resten av säsongen som en möjlighet för att vi har ett mycket bättre lag än på länge, eller ser risken i ytterligare en säsong av besvikelser.
Det enda med lite substans som jag kan hålla med dig om @Pajala, är att våra målvakter presterat sämre än vanligt. Speciellt Lassi som endast har FBKs misslyckade Clara bakom sig i saves. Warden är ju ändå över 90% än så länge. Jag har dessutom sett att han haft riktigt grymma procent i några av de senaste matcherna. Gryende förstaspadesform?
Forvardssidan är grymt mycket bättre än den varit på länge. Kan du inget säga emot
Sen är det ju så. Ska man gå långt ska man ha ett brett spelarmaterial, lite tur med mycket bland annat skador i avgörande lägen mm.
Visst har väl Timrå ryckt upp sig. Skaik ser ju bedrövliga ut. Var knappt nervös en sekund i senaste derbyt. Enda chansen att dom ska repa sig och ens komma i närheten av topp sex är om deras nya back blommar ut till en ny Granberg. Betydligt mer om o men för deras vara i toppen som jag ser det. Men finns många lag som om det klaffar i vinter/vår kan vara med och slåss om Le Mat om de kommer in i ett flow. Vi är ett av dom.
Så vi ser nog lite olika på glaset. En del av ser det som halvfullt medan andra ser det som halvtomt. Men statistiken talar för oss i alla aspekter utom vad gäller Lassi egentligen.
Luleå ska spela i offensiv zon för då är vi riktigt vassa i fem mot fem, men när vi hamnar i egen zon så börjar spektaklet, därför tror jag inte vi är utmanare till guldet, vi måste tyvärr börja prioritera försvaret och lita på att våra forwards fortsätter att näta, Lassi har inte alls vart bra och Ward börjar tappa lite efter sin fina inledning, snart har vi två målvakter som hamnar under 90% och det håller inte för ett lag som ska försöka gå långt i ett slutspel.
Sen BP+PP, det är ett totalt misslyckande.
Jojjan likes this post
Tror också att Skellefteå kommer lyfta. I princip samma trupp som vann SM-Guld i våras och kräftgången kan nog i mångt och mycket förklaras av bakfylla. Skellefteå slutar topp 4 i slutändan och går till minst semifinal.
Dustin- Antal inlägg : 7348
Pajala and Jojjan like this post
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» 2024-03-09, SHL-match 51, Timrå - Luleå
» 2024-01-06, SHL-match 30, Luleå - Timrå
» 2024-09-21, SHL-match 1, Luleå - Timrå
» 2021-09-30, SHL-match 4, Timrå - Luleå
» 2023-01-05, SHL-match 31, Timrå - Luleå
» 2024-01-06, SHL-match 30, Luleå - Timrå
» 2024-09-21, SHL-match 1, Luleå - Timrå
» 2021-09-30, SHL-match 4, Timrå - Luleå