2024-11-28, SHL-match 22, Luleå - Rögle
+35
Snikne Ville
LHF96
Jokerman ll
tibet
trallgöken
Tigerman
JuniorX
Tony Moore
Polyfemos
Pontaking
Jojjan
Lajon
Mr Bister
Bamsefar
LHF90
Schladden
LulefanGBG
flugsvampen
Donten_
Hedanders
LetsGoLuleå
Serkan122
Dundernisse
Pajala
Jonken
Lars158
SatanicPanic
BulanFanClub
Mange
Blinders
NallePhu
Sigge75
Kneten
Diktatorn
Admin
39 posters
Sida 4 av 4
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Sv: 2024-11-28, SHL-match 22, Luleå - Rögle
Matchen gör Rögles tabell placering till solklar och LHFs till ett mysteriumLulefanGBG skrev:Man blir inte klok på det här laget, men det är ju sällan förutsägbart iallafall.Dundernisse skrev:Höga toppar och djupa dalar. Luleå 2024.
Lars158- Antal inlägg : 9824
Serkan122 likes this post
Vi gör det jävligt bra som nästan vänder detta, men då skall domarfan gå in och avgöra matchen… fy fan vad less jag blir.
Dom frågar Rögle tränaren efter matchen vad dom kan ta med sig från en sån här seger…. Dom får väl ta med sig domaren då.
Dom frågar Rögle tränaren efter matchen vad dom kan ta med sig från en sån här seger…. Dom får väl ta med sig domaren då.
Lajon- Antal inlägg : 4404
Lajon skrev:Vi gör det jävligt bra som nästan vänder detta, men då skall domarfan gå in och avgöra matchen… fy fan vad less jag blir.
Sen suger våra backar och dagens målvakt, gör inte saken bättre
Mange- Antal inlägg : 6666
Klappkasst Gustafsson... så jäääävla dumt att tjata till dig en 2-minutare! Annars hade vi kunnat få allt från en poäng å uppåt.
Fy på dig!
Fy på dig!
Jojjan- Antal inlägg : 410
Pajala likes this post
In med Ward i nästa match
Serkan122 likes this post
Jojjan skrev:Klappkasst Gustafsson... så jäääävla dumt att tjata till dig en 2-minutare! Annars hade vi kunnat få allt från en poäng å uppåt.
Fy på dig!
Ja som lagkapten så får man inte prata med domaren tydligen …. Han borde lärt sig vid det här laget att C på en Luleåtröja är noll värd i domarens ögon.
Vi förlorar idag på grund av vår kapten och vår målvakt. Så är det bara. Nya tag på lördag
Pontaking- Antal inlägg : 1355
Pajala likes this post
Lajon skrev:Jojjan skrev:Klappkasst Gustafsson... så jäääävla dumt att tjata till dig en 2-minutare! Annars hade vi kunnat få allt från en poäng å uppåt.
Fy på dig!
Ja som lagkapten så får man inte prata med domaren tydligen …. Han borde lärt sig vid det här laget att C på en Luleåtröja är noll värd i domarens ögon.
Tror du att han bara "pratade" med domaren? Han skällde ut domaren och åkte på en abuse, så oerhört dumt av Gus.
Pajala- Antal inlägg : 18923
Jojjan and Dundernisse like this post
Pajala skrev:Lajon skrev:Jojjan skrev:Klappkasst Gustafsson... så jäääävla dumt att tjata till dig en 2-minutare! Annars hade vi kunnat få allt från en poäng å uppåt.
Fy på dig!
Tror du att han bara "pratade" med domaren? Han skällde ut domaren och åkte på en abuse, så oerhört dumt av Gus.
Japp ”jag tror” och ”du vet”
Lassinanti måste få stå flera matcher i rad, vi kan inte bara spela 1 målvaktLajon skrev:In med Ward i nästa match
Mr Bister- Antal inlägg : 1512
Jag börjar tro att Lules spelidé är en återvändsgränd. 3 senaste matcherna varav en bra. Det var flera säsonger sedan lhf vann de ”enkla” avgörande matcherna som skulle givit marginal. Hur förbereds spelarna?
Polyfemos- Antal inlägg : 1783
Mr Bister skrev:Lassinanti måste få stå flera matcher i rad, vi kan inte bara spela 1 målvaktLajon skrev:In med Ward i nästa match
Håller med. Jag börjar fundera på om vårt försvarsspel är så hårt uppstyrt att när vi byter målis så tappar vi lättare positionerna. När Rögle (Claesson?) får köra två backhands efter varann så har alla spelare jättekonstiga positioner, inkluderat Lassi. Vore intressant att se om vi har förlorat matcher i större utsträckning när vi bytt målvakt. Men det orkar jag inte med. Jag deppar istället.
JuniorX- Antal inlägg : 4205
Jag satt bara några meter från händelsen och jag kan intyga på heder och samvete att Gustafsson inte alls var "lugn och fin" utan snarare rätt upprörd.Lajon skrev:Pajala skrev:Lajon skrev:Jojjan skrev:Klappkasst Gustafsson... så jäääävla dumt att tjata till dig en 2-minutare! Annars hade vi kunnat få allt från en poäng å uppåt.
Fy på dig!
Och även om han kanske inte förtjänade någon utvisning så måste han kunna hålla sig kall i det läget. Det fanns helt enkelt inget att klaga på, Shinnimin fick en billig utvisning men när klubban åker upp i midjan så finns alltid en risk för det och då är det bara att gilla läget och spela av den. Nu kostade hans snack oss minst en poäng, vilket i slutändan kan betyda en miljon kronor om seriesegern hänger det.
Domarna skötte sig helt OK i denna matchen, åtminstone var de inte så klappkassa som häromdagen. Slashingen på Bromé borde de förstås ha sett men de missade en och annan grej för oss också. Dags att sluta foka på dem.
Tigerman- Antal inlägg : 3435
Pajala, Puckad and Wolfhunter like this post
Jag begriper ingenting. Vad var det här för match. Visst. Domarna var EXTREEMT enögda och som vanligt i SHL nu för tiden. Under all kritik. Men huuuuuur är det möjligt att släppa in 5 mål i Röööven. Allard såg ut som en gammal jävla kärriing. Sellgren har nått trossbotten och Hardegård var fan inte bra ikväll. Som en stelopererad fossil. Omark kan inte ha tappat 50% av sitt forna jag över en sommar. Vad har hänt där? Och luften ur för Lassi som man kan förstå inte är med i full vigör men ändå. Luleå var helt jävla felvända idag och åter igen bryter vi negativa trender för övriga lag som behöver få VETA VEM FAAAN SOM BESTÄMMER! Hur i HELVETTE kan man sätta sig så här in i skiten. Fattar att EG åkte på en Abuse. Han kan fan inte göra allt själv därute och det rann väl över.
trallgöken- Antal inlägg : 1448
Luleås Erik Gustafsson rasar mot domarna: ”Noll respekt och dålig attityd”https://t.co/srk2F7LIoo
— SVT Sport (@SVTSport) November 28, 2024
Några punkter...
- Vi möter ett lag underifrån med ett större poängbehov än oss.
- Trötta ben och hjärnor från matchen mot Skaik.
- November...
- Lassi gör ingen patenterad supermatch efter skadefrånvaron.
Problemet med domarna nuförtiden är att alla ser ut som dom har fått ledigt från förskolan för att döma shl. Sen passar dom på att vara lika lättkränkta som Jonas Gardell. Skulle dom se ut som Karelin och agera som Dirty Harry hade vi inte haft några bekymmer, alls. Förstår att spelarna har svårt att respektera isens rättsskipare som det ser ut nu! Jag tror vi får vänta tills efter uppehållet med att se ett vasst Lhf igen.
- Vi möter ett lag underifrån med ett större poängbehov än oss.
- Trötta ben och hjärnor från matchen mot Skaik.
- November...
- Lassi gör ingen patenterad supermatch efter skadefrånvaron.
Problemet med domarna nuförtiden är att alla ser ut som dom har fått ledigt från förskolan för att döma shl. Sen passar dom på att vara lika lättkränkta som Jonas Gardell. Skulle dom se ut som Karelin och agera som Dirty Harry hade vi inte haft några bekymmer, alls. Förstår att spelarna har svårt att respektera isens rättsskipare som det ser ut nu! Jag tror vi får vänta tills efter uppehållet med att se ett vasst Lhf igen.
tibet- Antal inlägg : 1300
Oroväckande att årets upplaga av Luleå faller igenomnså fullständigt försvarsmässigt i vissa matcher.
Är det bridt på kunskap, brist på inställning, matchas vissa backar för mycket, eller är det rentav en kombination av övriga?
Vi kan bevisligen spela bra försvarsspel emellanåt men det är som om att vi inte klarar av att hålla ihop det 3 matcher i veckan.
Kanske, troligtvis, blir det lite bättre när Laxen är tillbaka men det skulle nog behövas en rejäl defensiv pjäs till redan nu som kan avlasta befintlig backuppsättbing.
Köpte att man startade säsongen med tunn backsida i.o.m motiveringen atr de unga skulle få chansen, men ärligt talat, hur många minuter hsr de fått?
Nej, det håller inte att lira EG halva matcherna. Förr eller senare tappar t.o.m han koncentration och fokus. 100% förståelse för stt han lackar ur till slut och gårdagens förlust kan lika gärna skyllas på någon av de övriga onödiga målen vi släppte in.
Skall vi vara med och tävla framåt våren så håller det inte att falla igenom varannan eller var tredje matchb på det här viset. Vore trist när vi nu ÄNTLIGEN har en offensiv bredd och spets som vi inte skådat sedan 90-talet i laget, om vi istället skulle falla i vår paradgren: defensiven.
Är det bridt på kunskap, brist på inställning, matchas vissa backar för mycket, eller är det rentav en kombination av övriga?
Vi kan bevisligen spela bra försvarsspel emellanåt men det är som om att vi inte klarar av att hålla ihop det 3 matcher i veckan.
Kanske, troligtvis, blir det lite bättre när Laxen är tillbaka men det skulle nog behövas en rejäl defensiv pjäs till redan nu som kan avlasta befintlig backuppsättbing.
Köpte att man startade säsongen med tunn backsida i.o.m motiveringen atr de unga skulle få chansen, men ärligt talat, hur många minuter hsr de fått?
Nej, det håller inte att lira EG halva matcherna. Förr eller senare tappar t.o.m han koncentration och fokus. 100% förståelse för stt han lackar ur till slut och gårdagens förlust kan lika gärna skyllas på någon av de övriga onödiga målen vi släppte in.
Skall vi vara med och tävla framåt våren så håller det inte att falla igenom varannan eller var tredje matchb på det här viset. Vore trist när vi nu ÄNTLIGEN har en offensiv bredd och spets som vi inte skådat sedan 90-talet i laget, om vi istället skulle falla i vår paradgren: defensiven.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12336
Pajala, Kneten, Serkan122, Småland and Sigge75 like this post
Varför var Shinni tvungen ta utvisningen?
4-4 läge. Då gäller det att tajta till. Vad händer? Allard gör ett dåligt uppspel, förlorar sen nån/några dueller vid sargen och blir frånåkt, vi blir nedtryckta, Allard får mirakulöst nog tag i pucken igen men dunkar inte pucken till icing, nä den hamnar typ 1 meter utanför blå och vi hamnar återigen i egen zon och är på hälarna, sen kommer Shinni in, Shinni jagar rögleiten i våran zon som en vettvilling, glödhet, och HAN sätter stopp på rögleiten tyvärr med en 2:a som följd.
4-4 läge. Då gäller det att tajta till. Vad händer? Allard gör ett dåligt uppspel, förlorar sen nån/några dueller vid sargen och blir frånåkt, vi blir nedtryckta, Allard får mirakulöst nog tag i pucken igen men dunkar inte pucken till icing, nä den hamnar typ 1 meter utanför blå och vi hamnar återigen i egen zon och är på hälarna, sen kommer Shinni in, Shinni jagar rögleiten i våran zon som en vettvilling, glödhet, och HAN sätter stopp på rögleiten tyvärr med en 2:a som följd.
Jokerman ll- Antal inlägg : 1479
Såg inte matchen men kollade just highlights, Det känns som att Lassi silade i alla fall 4 av 5 puckar? Tror tre av målen var isare mellan benen och det avgörande målet var i princip helt fri sikt på första stolpen. Tror Ward hade släppt max 3 av 5 puckar.
Är glad att vi förlängde med Lassi men lite orolig är man, tycker det var längesen han var riktigt bra.
Är glad att vi förlängde med Lassi men lite orolig är man, tycker det var längesen han var riktigt bra.
LHF96- Antal inlägg : 3533
Det får vara nog med domargnället nu Luleå Hockey. Fel fokus.
Snikne Ville- Antal inlägg : 6542
Pajala and Kneten like this post
LHF96 skrev:Såg inte matchen men kollade just highlights, Det känns som att Lassi silade i alla fall 4 av 5 puckar? Tror tre av målen var isare mellan benen och det avgörande målet var i princip helt fri sikt på första stolpen. Tror Ward hade släppt max 3 av 5 puckar.
88,3% hittills denna säsong. Försvaret är inte vad det brukar men Ward ligger ändå på stabila 91,6%.
Det är bara Marmenlind, Clara och Dichow som har sämre räddningsprocent än Lassi av alla som spelat fler än 10 matcher.
Dustin- Antal inlägg : 7222
Lajon skrev:Pajala skrev:Lajon skrev:Jojjan skrev:Klappkasst Gustafsson... så jäääävla dumt att tjata till dig en 2-minutare! Annars hade vi kunnat få allt från en poäng å uppåt.
Fy på dig!
Man åker inte på en abuse genom att bara prata med domaren, GUS var allt annat än lugn.
"..jag åker bara fram lugnt och fint där jag vill prata med domaren om en annan situation men det får jag inte. Då säger jag att det är ni (domarkåren) som har sagt att vi ska ha kommunikation under säsongen, då kastar han upp handen i ansiktet på mig och skickar bort mig, säger Gustafsson och fortsätter: – Då pekade jag på C:et på bröstet och sa att jag är lagkapten och att han skulle visa mig lite respekt. Då skickade han mig på en tvåminutare."
https://www.kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/odesdigra-utvisningen-det-sa-gustafsson-till-domaren/jd0y7dxl
https://www.kuriren.nu/sport/ishockey/artikel/odesdigra-utvisningen-det-sa-gustafsson-till-domaren/jd0y7dxl
Noll poäng tack vare att Gus inte kunde kontrollera sina känslor.
Jojjan likes this post
Pajala skrev:Noll poäng tack vare att Gus inte kunde kontrollera sina känslor.
Noll poäng tack vare en lättkränkt domare. Älskar att vår lagkapten är påslagen, det gynnar oss i längden även om det blev knas denna gång.
Dustin- Antal inlägg : 7222
NallePhu, SatanicPanic, Småland and Sigge75 like this post
Vi skulle inte ens behövt hamna i de situationerna där Shinnimin eller Gus utvisningar skulle blivit avgörande om inte Lassi slängde in puckarna som han gjorde.
Det var längesedan Lassi gjorde två bra matcher i rad och iår är Ward bättre.
Att då slänga upp ett tre årskontrakt till någon som bevisligen är på väg ner i karriären och har svårt att stoppa en badboll känns dåligt.
Återigen gör man det lätt för sig. Lassi skrattar nog hela vägen till banken men jag trodde bättre om Fröberg.
Ett år hade jag köpt men allt har ett slut men tydligen lider Luleå hockey av gravt separationsångest.
Varför kan vi inte bara släppa spelare som inte höjer laget i tid? Nu kommer vi ha ett dyrt sänke i tre år till.
Jag förstår inte.
Att då slänga upp ett tre årskontrakt till någon som bevisligen är på väg ner i karriären och har svårt att stoppa en badboll känns dåligt.
Återigen gör man det lätt för sig. Lassi skrattar nog hela vägen till banken men jag trodde bättre om Fröberg.
Ett år hade jag köpt men allt har ett slut men tydligen lider Luleå hockey av gravt separationsångest.
Varför kan vi inte bara släppa spelare som inte höjer laget i tid? Nu kommer vi ha ett dyrt sänke i tre år till.
Jag förstår inte.
farre- Antal inlägg : 2146
Lassi var bra förra året. Han har förmodligen peakat, men han borde ha några bra år kvar där han kommer vara en toppmålvakt i ligan. Han må vara inne i en dålig period just nu, men det hade varit korkat av TF att inte förlänga med honom baserat på tio dåliga matcher när han på det stora hela varit otroligt bra under flera år.farre skrev:Vi skulle inte ens behövt hamna i de situationerna där Shinnimin eller Gus utvisningar skulle blivit avgörande om inte Lassi slängde in puckarna som han gjorde.
Jag förstår inte.
Småland- Antal inlägg : 1044
Småland skrev:Lassi var bra förra året. Han har förmodligen peakat, men han borde ha några bra år kvar där han kommer vara en toppmålvakt i ligan. Han må vara inne i en dålig period just nu, men det hade varit korkat av TF att inte förlänga med honom baserat på tio dåliga matcher när han på det stora hela varit otroligt bra under flera år.farre skrev:Vi skulle inte ens behövt hamna i de situationerna där Shinnimin eller Gus utvisningar skulle blivit avgörande om inte Lassi slängde in puckarna som han gjorde.
Jag förstår inte.
Lassi var borta stora delar av förra säsongen och när han väl spelade så höll han knappast Lassiklass.
Panikvärvning- Antal inlägg : 682
Pajala and Wolfhunter like this post
JodåPanikvärvning skrev:Småland skrev:Lassi var bra förra året. Han har förmodligen peakat, men han borde ha några bra år kvar där han kommer vara en toppmålvakt i ligan. Han må vara inne i en dålig period just nu, men det hade varit korkat av TF att inte förlänga med honom baserat på tio dåliga matcher när han på det stora hela varit otroligt bra under flera år.farre skrev:Vi skulle inte ens behövt hamna i de situationerna där Shinnimin eller Gus utvisningar skulle blivit avgörande om inte Lassi slängde in puckarna som han gjorde.
Jag förstår inte.
Lassi var borta stora delar av förra säsongen och när han väl spelade så höll han knappast Lassiklass.
https://x.com/SimonBrandstrom/status/1765324018763112948?t=3tt1119xZRvSIOe4DtwNzg&s=19
Blinders- Antal inlägg : 5271
Blinders skrev:JodåPanikvärvning skrev:Småland skrev:Lassi var bra förra året. Han har förmodligen peakat, men han borde ha några bra år kvar där han kommer vara en toppmålvakt i ligan. Han må vara inne i en dålig period just nu, men det hade varit korkat av TF att inte förlänga med honom baserat på tio dåliga matcher när han på det stora hela varit otroligt bra under flera år.farre skrev:Vi skulle inte ens behövt hamna i de situationerna där Shinnimin eller Gus utvisningar skulle blivit avgörande om inte Lassi slängde in puckarna som han gjorde.
Jag förstår inte.
https://x.com/SimonBrandstrom/status/1765324018763112948?t=3tt1119xZRvSIOe4DtwNzg&s=19
Lassis siffror trendar neråt, denna säsong så har han mycket dåliga siffror både i GAA och SVS%, Lassi är inte en top tio målvakt nå mer, det trista är att han kan falla ihop i matcher och släppa in enkla puckar, sen ser vi sällan matcher där han står på huvudet som tidigare.
Ja, han är inte 25 längre och ligan är bättre än tidigare år, så ganska naturligt att det blir så.Pajala skrev:Blinders skrev:JodåPanikvärvning skrev:Småland skrev:Lassi var bra förra året. Han har förmodligen peakat, men han borde ha några bra år kvar där han kommer vara en toppmålvakt i ligan. Han må vara inne i en dålig period just nu, men det hade varit korkat av TF att inte förlänga med honom baserat på tio dåliga matcher när han på det stora hela varit otroligt bra under flera år.farre skrev:Vi skulle inte ens behövt hamna i de situationerna där Shinnimin eller Gus utvisningar skulle blivit avgörande om inte Lassi slängde in puckarna som han gjorde.
Jag förstår inte.
Lassis siffror trendar neråt, denna säsong så har han mycket dåliga siffror både i GAA och SVS%, Lassi är inte en top tio målvakt nå mer, det trista är att han kan falla ihop i matcher och släppa in enkla puckar, sen ser vi sällan matcher där han står på huvudet som tidigare.
Däremot så var Lassa bra förra säsongen (23-24) med tanke på den bedrövliga säsongen innan (22-23)
Blinders skrev:JodåPanikvärvning skrev:Småland skrev:Lassi var bra förra året. Han har förmodligen peakat, men han borde ha några bra år kvar där han kommer vara en toppmålvakt i ligan. Han må vara inne i en dålig period just nu, men det hade varit korkat av TF att inte förlänga med honom baserat på tio dåliga matcher när han på det stora hela varit otroligt bra under flera år.farre skrev:Vi skulle inte ens behövt hamna i de situationerna där Shinnimin eller Gus utvisningar skulle blivit avgörande om inte Lassi slängde in puckarna som han gjorde.
Jag förstår inte.
Lassiklass mäts inte i siffror över en säsong. Lassiklass är att vara en extremt stabil och pålitlig målvakt som tar dom skotten han förväntas ta, i princip varje match.
Senaste åren har han blandat briljanta matcher med riktigt dåliga insatser.
Däremot är det såklart en given förlängning, men det finns att jobba på.
Fine.Panikvärvning skrev:Blinders skrev:JodåPanikvärvning skrev:Småland skrev:Lassi var bra förra året. Han har förmodligen peakat, men han borde ha några bra år kvar där han kommer vara en toppmålvakt i ligan. Han må vara inne i en dålig period just nu, men det hade varit korkat av TF att inte förlänga med honom baserat på tio dåliga matcher när han på det stora hela varit otroligt bra under flera år.farre skrev:Vi skulle inte ens behövt hamna i de situationerna där Shinnimin eller Gus utvisningar skulle blivit avgörande om inte Lassi slängde in puckarna som han gjorde.
Jag förstår inte.
Lassiklass mäts inte i siffror över en säsong. Lassiklass är att vara en extremt stabil och pålitlig målvakt som tar dom skotten han förväntas ta, i princip varje match.
Alltså subjektiva mått.
Blinders skrev:Fine.Panikvärvning skrev:Blinders skrev:JodåPanikvärvning skrev:Småland skrev:Lassi var bra förra året. Han har förmodligen peakat, men han borde ha några bra år kvar där han kommer vara en toppmålvakt i ligan. Han må vara inne i en dålig period just nu, men det hade varit korkat av TF att inte förlänga med honom baserat på tio dåliga matcher när han på det stora hela varit otroligt bra under flera år.farre skrev:Vi skulle inte ens behövt hamna i de situationerna där Shinnimin eller Gus utvisningar skulle blivit avgörande om inte Lassi slängde in puckarna som han gjorde.
Jag förstår inte.
Alltså subjektiva mått.
Givetvis, vad vill du annars gå på?
Sida 4 av 4 • 1, 2, 3, 4
Liknande ämnen
» 2024-10-05, SHL-match 7, Rögle - Luleå
» 2024-03-02, SHL-match 48, Luleå - Rögle
» 2024-01-18, SHL-match 33, Rögle - Luleå
» 2019-01-26, SHL-match 36, Rögle - Luleå
» 2018-12-01, SHL-match 22, Rögle - Luleå
» 2024-03-02, SHL-match 48, Luleå - Rögle
» 2024-01-18, SHL-match 33, Rögle - Luleå