Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

+65
makkanmakkan
Larry David
tibet
Högljudd
Allan West
UnSaccoDiSoldi
Trötto
Donten_
Pickadoll
Lars158
platinum
Linkan
LulefanGBG
KUCERA
mickenilson
Dalle
Slapshot
Lajon
Giroux28
J.Andersson-Junkka
Dave Rock
Rönken
Redbear
akeela64
NilsOskar
Myrman
Urken
NallePhu
Sundance Kid
Tumstock
Hellcop
pingu
Tigerman
Mr Bister
ezz
Oddjob
Chris Hendrix
Kraftkung
Bamsefar
Zeb Macahan
farre
Wirbelwind
Rayko
Mange
Tony Moore
Micke L
Polarbjörn
BodenSwe
LubosC
JayDee
Mäklaren
Jonken
M32012
MickkeJ
#96
Old Brooklyn
Beast.
Johan__
zacke08
Snikne Ville
Loop
FruktHamster
amarule
Salle
Admin
69 posters

Sida 17 av 21 Föregående  1 ... 10 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Hellcop sön jun 24, 2012 10:10 pm

haha ja, NSD-bloggen är väl den absolut minst trovärdiga källan man kan ha.

Det var ju bland annat nixpix på Hirschowits också.

Han är en jävla lirare den där.
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 576
Join date : 12-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Salle sön jun 24, 2012 10:13 pm

Jag får ofta mail från Luleå Hockey-supportrar som undrar än det ena och än det andra. Det gillar jag.

I ett av dessa mail som inkom under dagen skrev en läsare att han läst på någon blogg att Kim Hirschovits skulle vara aktuell för Luleå.

Det är han inte. Han är inte under Luleås radar, enligt mina uppgifter. Något som han själv bekräftade när jag pratade med honom häromdagen.

//Danielsson



Det blev ju att vi värvade honom ändå.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Lars158 sön jun 24, 2012 10:14 pm

Tror ni det är nån fler spelare som ska in i truppen alls?

På EP har vi 10 backar 15 forwars uppskrivna. Förvisso med utvecklingskontrakt och vad det nu är.

Lars158

Antal inlägg : 9703
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Salle sön jun 24, 2012 10:14 pm

Jaha.. Hellcop hann före med Hirschovitsförnekandet.

Men nu är det ju iaf inte Danielsson.. utan Johansson.. Han har ju, trots cervenkaryktet, lite mer koll.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av NallePhu sön jun 24, 2012 10:22 pm

Jag tror dem flesta inte tar sanningen med Pelle Johansson av någon anledning vilken noll koll, Sedan så är han rätt kritisk i sina krönikor mot Osten och Luleås värvnings strategí och sådant kan spela rätt stor roll i dessa saker om rykten om ljuga el inte ljuga!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18056
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Zeb Macahan sön jun 24, 2012 11:42 pm

Nä, tror inte ett dugg på att dessa guys landar i Luleå, ser helt enkelt inte anledningen till att Osten skulle plocka in dom.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Snikne Ville mån jun 25, 2012 12:06 am

Zeb Macahan skrev:Nä, tror inte ett dugg på att dessa guys landar i Luleå, ser helt enkelt inte anledningen till att Osten skulle plocka in dom.
Exakt, med betoning på Gazdic.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av MickkeJ mån jun 25, 2012 12:20 am

Tror inte heller på det men det kanske inte vore helt fel med en "polis" i laget. Vi har många små spelare och det kan behövas, speciellt i slutspel.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av MickkeJ mån jun 25, 2012 12:31 am

Haha, nog vet de att vi är skeptiska och vad vi skriver. Från Nsd bloggen, av Johansson:

"Nu börjar andra halvlek av England-Italien här, så vi tar det lite snabbt. Enligt helt okej källor är det inget på gång med vare sig Calle Ridderwall eller kanadick-kroaten Luke Gazdic.
Tilläggas bör kanske att just de här källorna inte hade något med den där gamla Cervenkahistorien att göra...
Vi håller naturligtvis kollen även fortsättningsvis, men inget talar för att det verkligen är något på gång. Auf widersehen".

MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av LulefanGBG mån jun 25, 2012 12:52 pm

Känns inte som att vi behöver fler forwards faktiskt. Visst en polis kan vara bra ibland men skall han sitta i utvisningsbåset halva säsongen gör han nog me skada än nytta.

Nej, snarare tyngd och kraft framåt, förmåga att smälla på hårt men schysst som saknats än någon som vevar vid spelavbrott.

Ser hellre att Posberger, Mannberg och Berglund får chansen som extraforwards och vid eventuella skador.

Det är bätte att spara värvningsmöjligheter till senare i säsongen tifall att man skulle drabbas av skador på en riktigt bärande spelare. Skall det värvas något nu är min bestämda åsikt att man borde värva ytterligare en riktigt bra defensiv back.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Snikne Ville mån jun 25, 2012 1:08 pm

Hela resonemanget att man skulle behöva en "polis" i ES är ju enligt min uppfattning bara trams.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av LulefanGBG mån jun 25, 2012 1:21 pm

Ja jag förstår dem som menar på att man ibland önskar att någon kunde stå upp för laget och gå in och ta en fight. Det önskar jag med i stridens hetta ett par gånger på en säsong, men vi har ju sett det goda resultatet i långa loppet av att hålla sig i nackskinnet under två säsonger nu.

Fler PP, färre BP. Sedan kan man alltid hävda att det behövs i slutspel osv men det är trams likväl. Brynäs slog sig inte precis till SM -guld. Skellefteå var i final utan att spela fult. AIK fulade sig inte nämnvärt mot oss. De var bara tyngre och starkare.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Snikne Ville mån jun 25, 2012 3:15 pm

LulefanGBG skrev: Brynäs slog sig inte precis till SM -guld. Skellefteå var i final utan att spela fult. AIK fulade sig inte nämnvärt mot oss. De var bara tyngre och starkare.
Precis, en fighter hade vare sig gjort till eller från. Det hade däremot en hel, tung o aggressiv Sandell gjort.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Johan__ mån jun 25, 2012 3:45 pm

Lite förvånande att en forward till är på G, prio borde vara en back kan man tycka.

Men... Gunnarsson kommer nog få större förtroende. Man släppte in oerhört lite mål föregående säsong och vet att det fungerar. Man gjorde lite mål och gör allt för att det ska förändras. Fast nu har man värvat en del forwards och det kan man ju tycka borde räcka. Kanske någon är klar för utlåning också. Berglund behöver spela och i det här laget blir det nog rätt svårt att få speltid.
Johan__
Johan__

Antal inlägg : 941
Join date : 12-03-02
Age : 37

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Urken mån jun 25, 2012 4:15 pm

Snikne Ville skrev:Hela resonemanget att man skulle behöva en "polis" i ES är ju enligt min uppfattning bara trams.

Så du skulle inte uppskatta att exempelvis Ölvestad skulle fått däng efter en av sina 'tacklingar', av en så kallad 'polis'? Jag hade då uppskattat det, samtidigt som jag tror att han inte skulle gjort om det i första taget.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av NilsOskar mån jun 25, 2012 4:47 pm

Cam behöver definitivt en polis vid sin sida i vinter. Hur många matcher kommer det att ta innan hjärnskakningen är ett faktum...

NilsOskar

Antal inlägg : 435
Join date : 12-02-25
Ort : 08

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Johan__ mån jun 25, 2012 4:52 pm

I Rönnqvists Luleå handlar det också om att ta få utvisningar, så att helt enkelt följa med t.ex. Ölvestad med i utvisningsbåset har väl aldrig varit aktuellt. 5 minuters powerplay bli 1 minut t.ex. Kanske det är annorlunda nu, men kan hålla med om att någon som står upp för laget kan behövas. Men vi klarar oss utan en massa korkade utvisningar.
Johan__
Johan__

Antal inlägg : 941
Join date : 12-03-02
Age : 37

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av LulefanGBG mån jun 25, 2012 4:54 pm

Jag hade absolut uppskattat det rent moraliskt (dvs att Ölvestad verkligen förtjänat det), men förmodligen inte sportsligt eftersom 'däng' i den klassiska meningen som gett Ölvestad just det han förtjänat inneburit kastade handskar ooch därmed också med största sannolikhet inneburit att vi förutom fått en allvarlig skada på en nyckelspelare fått en 5 minuters utv. och flera matchers avstägning på denna polis som följd. Det skulle kunna innebära PP för motståndarna eller åtminstone att vårt PP för charging/boarding på Ölvestad gått om intet.

Förövrigt hade fokus i media snarare kommit att handla om 'Polisens' överfall på Ölvestad än Ölvestads överfall på vår spelare.

Kanske hade Ölvestad passat sig nästa gång men jag tror att många av dessa "attacker" sker på ren impuls och inte alls är något kalkylerat och genomtänkt överfall, dvs. att han snarare spelar vårdslöst och fult utan att tänka efter så det är fullt möjligt att han skulle gjort samma sak i nästa sekvens ändå.

Jag ser hellre att Hockeyligan, spelarfacket, klubbarna, disciplinnämnden och andra aktörer (t.ex. hjämltillverkare), sätter sig ner och kritar fram en mer konsekvent handlingsplan för hur överträdelser av den karaktär vi syftar på skall beivras, samt hur porblemet med hjärnskakningar skall lösas, än att klubbarna börjar värva in en massa fullt talanglösa 'poliser' à la NHL på 90 -talet för att slå bort hjärnskakningarna.

Med det sagt vill jag inte uttala mig om den här kanadick/-kroaten eftersom jag aldrig sett honom spela och inte har en aning om vem han är.

Vidare skall tilläggas att jag på INGET sätt försvarar Ölvestads agerande, även om jag betvivlar att det vid varje enskilt fall funnits ett uppsåt, men jag vill tydliggöra att jag tror att en 'polis' i det stora hela gjort varken till eller från i en positiv bemärkelse, snarare enbart drabbat oss mer sportsligt och medialt. Se bara hur Media vinklade Cam Abbot -grejen när han olovligen vistades i spelargången för att gorma lite. Ölvestads och andras lika respektlösa agerande är inte enbart ett problem för Luleå och Elitserien, utan för hela Hockey-Sverige.


Senast ändrad av LulefanGBG den mån jun 25, 2012 5:14 pm, ändrad totalt 2 gånger
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Snikne Ville mån jun 25, 2012 4:57 pm

Urken skrev:Så du skulle inte uppskatta att exempelvis Ölvestad skulle fått däng efter en av sina 'tacklingar', av en så kallad 'polis'? Jag hade då uppskattat det, samtidigt som jag tror att han inte skulle gjort om det i första taget.

På vilket sätt tycker du att Ölvestad blev botad efter att Fredde tog ner honom? Spelare som han, Ledin m fl fortsätter sin stil oavsett. Jag gillar tuffa spelare som kan spela hockey som Goren, Joensuu m fl. Med renodlade "poliser" i ES är trams som man inte skall slänga pengar på.

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Snikne Ville mån jun 25, 2012 5:05 pm

LulefanGBG skrev:Med det sagt vill jag inte uttala mig om den här kanadick/-kroaten eftersom jag aldrig sett honom spela och inte har en aning om vem han är.
Lite det jag är ute efter. En kille som mest spelat på lägre nivåer med begränsad produktion o har "limited talent" i sin CV, på liten rink, är nog väldigt långt från att ta en plats i ES. Slänga pengar efter sånt för att man vill ha "en polis" är ju bara vansinne. Safe bet att Mannberg har betydligt större potential att bli en bra ES-spelare.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Jonken mån jun 25, 2012 5:08 pm

Hehe....
Undra hur lång avstängning Lukie G skulle få för dessa i ES:
https://www.youtube.com/watch?v=CbljPD86Mlc
https://www.youtube.com/watch?v=yXXC7WbpVOY

Skulle någon av våra svenska reportrar våga sig på detta...?:
https://www.youtube.com/watch?v=p1H6QowHaCM

Luke Gazdic är definitivt en REJÄL BIT på en hockey rink! Shocked
Men frågan är ju: Hur i F skulle Lukie kunna bidra positivt i ES....?!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av LulefanGBG mån jun 25, 2012 5:18 pm

NilsOskar skrev:Cam behöver definitivt en polis vid sin sida i vinter. Hur många matcher kommer det att ta innan hjärnskakningen är ett faktum...
Om den risken är så överhängande ur ett rent medicinskt perspektiv som många fruktar så borde inte Cam över huvud taget snöra på sig skridskorna kommande säsong och jag hoppas VERKLIGEN att samtliga läkare involverade, å det bestämdaste avråder honom från att göra så, allra helst förbjuder honom att göra det om han inte är 100% återställd. Jag hyser stort förtroende för läkarna i den frågan.

Den eventuella hjärnskakning som du påpekar kan ingen 'polis' hindra ändå eftersom dennes åtgärd träder in EFTER att Cam blivit tacklad fult och därmed är helt verkningslös, förutsatt att tanken inte är att den s.k. polisen skall åka runt och puckla på spelare till höger och vänster och sätta skräck i varenda ES-motsåndare så att ingen av dem över huvud taget vågar tackla våra spelare? Jag vet inte om det är en särsklit angenäm lösning heller, i synnerhet med tanke på hur många onödiga BP det skulle leda till för vår del. Typ Lance Ward. Undrar om inte han kostade mer än han smakade ändå...

Vad Cam behöver nästa säsong är 100%-ig hälsa, en extra säker hjälm, en konsekvent disciplinnämnd som tar i med hårdhandskarna samt respekt från motståndarna. Inte motståndarnas rädsla för en Luleåpolis.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av LulefanGBG mån jun 25, 2012 5:31 pm

Jonken skrev:
Skulle någon av våra svenska reportrar våga sig på detta...?:
https://www.youtube.com/watch?v=p1H6QowHaCM
Sorry helt off -topic men ditt tal om vågade reportrar där fick mig genast att tänka på ett roligt klipp man som gammal wrestling-fan, (sorry born and raised in the 80's), inte kan annat än glädjas åt:

https://www.youtube.com/watch?v=zrX9Ca7LSyQ

Laughing Twisted Evil
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Jonken mån jun 25, 2012 5:40 pm

LulefanGBG skrev:
Jonken skrev:
Skulle någon av våra svenska reportrar våga sig på detta...?:
https://www.youtube.com/watch?v=p1H6QowHaCM
Sorry helt off -topic men ditt tal om vågade reportrar där fick mig genast att tänka på ett roligt klipp man som gammal wrestling-fan, (sorry born and raised in the 80's), inte kan annat än glädjas åt:

https://www.youtube.com/watch?v=zrX9Ca7LSyQ

Laughing Twisted Evil
-Haha...

Vilken jä-la steroid-harvad cheap-shot looser!
Ett väl avvägt knä av reportern rakt på de söta speedo brallorna -borde ha gjort tricket.... (Extrapriset på "billigt" funkar väl åt båda håll...)
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av FruktHamster mån jun 25, 2012 6:34 pm

Nej, nej, nej, nej, nej... Snälla bespara oss från någon jävla agro-goon som spelar hockey som min snart 4-årige pojk.

Visst är det skönt att se en motståndare åka på däng, men det är tyvärr inte värt det rent sportsligt att ta in en sådan spelare.
Killen har för fan -22 i +/- stats i AHL. Tänk efter nu och väg era kommande jubel när han sänker en motståndare mot era suckar när han för 15:e gången kommande säsong är asvarig för ett baklängesmål.

Gärna tuffa spelare, men INTE till priset av att de inte kan spela hockey.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av LulefanGBG mån jun 25, 2012 8:00 pm

Precis min åsikt FruktHamstern!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Urken mån jun 25, 2012 8:36 pm

Att han inte kan spela hockey, är en annan sak, men jag står fortfarande fast vid att vi skulle behöva någon som vågar stå upp för sina lagkamrater. Snacket om "renodlade poliser" är väl att ta i. Allt jag menar är att jag gärna ser just en spelare som står upp för sina medspelare om något sådant händer. (Te.x. en ful huvudtackling).

Förstår faktiskt inte hur tränarna lyckats få pli på laget att vara så lugna som de faktiskt är, när de blir överkörda från diverse håll. I min värld så hänger känslor - till stor del - ihop med hockeyn. Att stå som ett stenansikte och rycka på axlarna när polaren blir överkörd, det har jag mer svårt att förstå än att ge personen däng.

Ska vi se till den sportsliga delen, med att 'polisen' mest troligtvis också får en 5-minutare samt avstängning, så blir det väl lite annat. Det gynnar ju inte polisens lag så att säga.

Med andra ord: polisen ska finnas i varje lag, bara reglerna för slagsmål ändras i Sverige. Detta är min personliga åsikt som jag alltid haft. Fega spelare ska ha stryk. Tvivlar på att de gör något med flit efter att de fått sig ett par omgångar.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av FruktHamster mån jun 25, 2012 8:46 pm

Fast är det verkligen så de funkar? Att man som spelare inte satsar det extra skäret in i en tackling för att motståndarna har en goon i laget? I NHL finns poliser i var och varje lag och inte fan har de en mildare hockey där för det.

Full av adrenalin i en smågrinig match är det nog få spelare som tänker så långt som att de kanske får stryk om de spelar över gränsen.
Jag har aldrig trott att "poliserna" strävjer fulheter. De är där i underhållningssyfte. Missförstå mig nu inte, jag ser gärna att vi skulle skäppa lite på tyglarna för slagsmål, men jag har inga illusioner om att det skulle ge oss en renare hockey.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av FruktHamster mån jun 25, 2012 9:01 pm

Jag tar hellre en småful spelare som tex Ledin isf. En sådan spelare behöver inte kunna slåss, hans jobb är att jävlas med psyket hos motståndarna och helst få motståndarens fulspelare fokusera på honom ist för på lagets stjärna.
Nu kanske Gazdic är en sådan spelare, har inte den blekaste faktiskt, men faktum kvarstår: Kan han inte spela tillräckligt bra hockey så kommer han bli en belastning.

Sry för ev. off topic..
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av M32012 mån jun 25, 2012 9:27 pm

Vi ser riktigt bra ut på forwardssidan! Om det ska in någon mer så bör det vara en offensiv back.

Vi har tyngd nu med Cam Abbott, Anton Hedman, Robin Jacobsson, Dean Kukan och en hel Sami Sandell.
M32012
M32012

Antal inlägg : 172
Join date : 12-03-20

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Beast. tis jun 26, 2012 10:13 am

Vi har ju som det ser ut nu fem hela linor med forwards om man räknar Porsberger-Berglund-Mannberg som femte line. Och jag tycker dom bör få en del speltid också. Så vi behöver ju faktiskt inga fler forwards. Laget är minst lika bra som ifjol men känns mer balanserat. Finns ändå ingen plats för fler spelare i de 3 första

Backsidan är också bra men enda frågetecknet där är väl hur det kommer se ut i PP och andra offensiva situationer. Kan ju vara så att man tänker köra med enbart forwards i PP också, jag vet inte hur Rönken tänker där men det är ju absolut ett alternativ ifall backspelet inte fungerar i den spelformen. Vi har 10(!) backar under kontrakt.Nu får man nog tyvär räkna bort Wallin men då har vi ändå 9st så det känns tveksamt att ta in några fler om dessa spelarna överhvudtaget ska få ngn speltid
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Mange tis jun 26, 2012 10:36 am

Jävligt synd att Rögle gick upp till Elitserien, hade gärna sätt Daniel Sondell i Luleå tröjan.
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Kallepedal tis jun 26, 2012 12:49 pm

Är det nån som har koll på Johan Strömvalls grabb Malte? http://www.eliteprospects.com/player.php?player=33935
Han blev i alla fall uttagen av Rönnberg till småkronornas trupp.
http://www.swehockey.se/ImageVaultFiles/id_20545/cf_113/roster_swe_jul-aug_2012_u.PDF
Kallepedal
Kallepedal

Antal inlägg : 427
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av FruktHamster tis jun 26, 2012 3:43 pm

Jag tycker absolut det räcker med forwards nu.
Den enda spelaren som skulle kunna ändra på den åsikten är Linus Omark, men det känns ju som ett jävulusiskt långskott. Utöver att han har Harju och Lavander i Brynäs, så tvivlar jag på att Harju kommer vurma för LHFs spelsystem efter sin senaste säsong här.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Snikne Ville tis jun 26, 2012 4:29 pm

FruktHamster skrev:Jag tycker absolut det räcker med forwards nu.
Den enda spelaren som skulle kunna ändra på den åsikten är Linus Omark, men det känns ju som ett jävulusiskt långskott. Utöver att han har Harju och Lavander i Brynäs, så tvivlar jag på att Harju kommer vurma för LHFs spelsystem efter sin senaste säsong här.
Nu tror jag väl att spelsystemet borde förändras en del. Om inte så tror jag vi är ute på jävulskt tunn is, sett till vad vi värvat.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Snikne Ville tis jun 26, 2012 11:59 pm

Engqvist får qualifying offer från Montreal.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av FruktHamster ons jun 27, 2012 1:06 am

Snikne Ville skrev:
FruktHamster skrev:Jag tycker absolut det räcker med forwards nu.
Den enda spelaren som skulle kunna ändra på den åsikten är Linus Omark, men det känns ju som ett jävulusiskt långskott. Utöver att han har Harju och Lavander i Brynäs, så tvivlar jag på att Harju kommer vurma för LHFs spelsystem efter sin senaste säsong här.
Nu tror jag väl att spelsystemet borde förändras en del. Om inte så tror jag vi är ute på jävulskt tunn is, sett till vad vi värvat.

Sett till värvningarna så talar det för det, ja. Men vågar vi tro att Harju skulle ge en så pass nyanserad bild av det hela?
Hur man än vrider och vänder på saken så är Harjus flytt från Luleå ett resultat av att han floppade. Tror du hans egen förklaring till det är att han själv var dålig, eller är det kanske ett resultat av yttre omständigheter?
Känner absolut inte Harju själv, men vet hur de flesta av oss skulle förklarat situationen om vi var i hans kläder.

Nu tror jag iofs inte att Elitserien är Omarks första val, men tror samtidigt att OM han tittar åt ES, så är det inte längre lika självklart att det är Luleå som är det givna alternativet... Hur trevligt det än skulle varit..
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av FruktHamster ons jun 27, 2012 1:14 am

Ps: får känslan av att Omark fortfarande är en väldigt hungrig spelare och jag kan mycket väl tänka mig att han ser det som en rejäl regression i karriären att komma hem till Luleå efter att ha spelat bra i KHL och gjort en näve NHL-matcher. Mentalt känns det då kanske bättre att - om han återvänder till ES - gå till ett annat lag än just LHF. Att komma hem skulle nog kännas mer som ett "jag försökte, men misslyckades", än att signa för en annan klubb.

... Känner Omark lika bra som jag känner Harju (dvs inte alls), men känns inte alls orimligt. Men som sagt, tror inte han siktar på ES öht..
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Snikne Ville ons jun 27, 2012 5:20 pm

Snikne Ville skrev:Engqvist får qualifying offer från Montreal.
Men det verkar bli KHL.
http://www.hockeysverige.se/article/13259222/klart-engqvist-testar-livet-i-khl
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av M32012 ons jun 27, 2012 8:16 pm

Jag känner inte Omark men tror det skulle kännas j-ligt surt för honom att spela i elitserien när han är så nära NHL. Dessutom tjänar han över 500k/mån på andra sidan pölen, tror inte Luleå kan/vill punga ut de summorna för en enskild spelare.
M32012
M32012

Antal inlägg : 172
Join date : 12-03-20

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Sundance Kid ons jun 27, 2012 8:30 pm

M32012 skrev:Jag känner inte Omark men tror det skulle kännas j-ligt surt för honom att spela i elitserien när han är så nära NHL. Dessutom tjänar han över 500k/mån på andra sidan pölen, tror inte Luleå kan/vill punga ut de summorna för en enskild spelare.

Omark har garanterat tvåvägskontrakt med Edmonton, dvs att han får inte i närheten av den lönen när han spelar i AHL. Men om Omark vänder hem till Luleå så är det garanterat inte för pengarna för han lär bli erbjuden betydligt större summor i KHL.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av M32012 fre jun 29, 2012 5:35 pm

Varför står det då Cap Hit: $875,000 på eliteprospects?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4008&lang=swe
M32012
M32012

Antal inlägg : 172
Join date : 12-03-20

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Sundance Kid fre jun 29, 2012 8:23 pm

M32012 skrev:Varför står det då Cap Hit: $875,000 på eliteprospects?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=4008&lang=swe
Det är lönen som räknas mot lönetaket som Omark har när han spelar med Edmonton i NHL, alltså maxlönen han har. Skickas han ner i AHL så får han inte den lönen. Vet inte exakt hur många spelare som har envägskontrakt i NHL men jag antar att man måste ha varit ordinarie minst ett par säsonger för att erbjudas ett sådant.
Alternativet är ju att ha gjort det riktigt bra i Europa på landslagsnivå som exempelvis Viktor Fasth som jag tror är den enda som fått envägskontrakt i år av dom svenskar som inte spelat i NHL tidigare.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Snikne Ville sön jul 01, 2012 8:34 pm

Enligt Mr madhawk fanns det substans i ryktet om Ridderwall, tydligen try-out. Nu blr det visst Tyskland.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Lars158 mån jul 02, 2012 9:04 pm

Från stålnacke bloggen: – Det skulle vara en dröm att få Janne Niinimaa till Asplöven men som jag förstod det så letar han för tillfället spel i någon högstaliga. Men han stänger inga dörrar för oss, sa Kenttä till NSD för någon timme sen.

Kul att höra att Niinimaa satsar vidare, undra hur han har med skador?
Om Wallin nu är borta för LHF kanske vi borde satsa på Niinimaa igen?

Lars158

Antal inlägg : 9703
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Snikne Ville mån jul 02, 2012 9:12 pm

Lars158 skrev:Kul att höra att Niinimaa satsar vidare, undra hur han har med skador?
Om Wallin nu är borta för LHF kanske vi borde satsa på Niinimaa igen?
För guds skull, nej!
I den vanliga NSD-bloggen (som som vanligt mest ber om ursäkt för att man INTE bloggar) skriver man, föga förvånande, att Luleå kikar på back mht Wallin.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Beast. mån jul 02, 2012 9:33 pm

Är Niinimaa frisk och hel så är han naturligtvis fortfarande en bra spelare. Frågan är vilka lönekrav han har nu?
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Lars158 mån jul 02, 2012 10:22 pm

Niinimaa var FRUKTANSVÄRT BRA sin Luleå säsong. Men nog kanske man borde försöka hitta en yngre spelare om man ska in med en back.

Men betydelsen Niinimaa hade under Luleå säsongen var enorm.

Lars158

Antal inlägg : 9703
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Snikne Ville mån jul 02, 2012 11:01 pm

Ingen kan ta ifrån Janne det han gjorde under sin säsong, vi har aldrig haft en sådan back förut. Men nu är det så att vi skall spela nästa säsong i framtiden o den tillhör inte Janne.

edit
OM nu Luleå kikar på en back så tror jag nog man avvaktar NHL-camperna och ser vad som trillar ut där. Då har man gott om tid att säkerställa Wallins status, det lär finnas fler kvalitetsspelare på marknaden och man sparar några månaders lönekostnad alt artistkontrakt. Dessutom har vi såpass med bredd nu att vi borde kunna vänta. Win win, som Osten skulle uttryckt det.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av MickkeJ tis jul 03, 2012 8:54 am

Niinimaas rutin och pondus ska aldrig underskattas! Är han hel och frisk så vore han en drömvärvning!
Jag håller inte med alls att Janne "inte tillhör framtiden", han kanske inte kan spela mer än en-två säsonger till men kan han spela som han gjorde när han var här så vore han ett enormt tillskott!
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2 - Sida 17 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 2

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 17 av 21 Föregående  1 ... 10 ... 16, 17, 18, 19, 20, 21  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet