Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5

+86
Qirren
Langelevefabricius
Flippass
gruvarbetarn
lhffan
Sportchefen #2
BulanFanClub
pingu
mikulix
Blitzwagen
Norlin
Mange
Hellcop
Kneten
KaptenBlodskelett
Jojjan
De vankas guld
Niinimaa
Diktatorn
#86
Burskydd
Ekan
LubosC
farre
LHF96
Jonsey78
Lulefan
JuniorX
Lehto
Titan 4020
Metheuz
LinusFröbergsMustasch
chiII
Xerzocx
Dentos
GustenA
Zeth
Tony Moore
Dundernisse
Pontaking
Micke80
Monco
Nr10
Edluninho
Sundance Kid
Sir Prozac
PM
Mr Bister
Bamsefar
Pajala
Lillwitte
trallgöken
Bängman
Polyfemos
Kanellängd
Björnkäften
Puckad
Witchfinder77
GrodanBoll
Redbear
Kanslisten
ski3r
Snikne Ville
Hankburger
icemask
SatanicPanic
kokostrollet
Jonken
Hedanders
Danneja
Donowitz
#96
Taabe
Gäddan
LulefanGBG
Blinders
evanovich
Rayko
Serkan122
Braun
Urken
Dilox
JohanO
NallePhu
Dustin
Panikvärvning
90 posters

Sida 9 av 20 Föregående  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 14 ... 20  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5

Inlägg av Danneja tor nov 17, 2022 3:29 pm

Dustin skrev:
Dilox skrev:
LinusFröbergsMustasch skrev:
Marlene Dietrich skrev:Håll i er !! Snart kommer nyheten om Messias som vi alla väntat på. Det blir något att fira 🎉 Like a Star @ heaven👍Like a Star @ heaven

Oh? Do tell.

Ett sug efter mer info infinner sig!

Gissar att det är ett dåligt skämt bara. Inget som tyder på att någon skulle vara klar eller att denna person har någon insyn i detta.

Trillar något in i närtid så är det isåfall Kempe något annat verkar helt uteslutet

Danneja

Antal inlägg : 731
Join date : 22-04-12

Lehto and LinusFröbergsMustasch like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5

Inlägg av Puckad tor nov 17, 2022 4:32 pm

Vid det här laget så tror jag inte ens på det om Skuggan säger det.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Dustin, Pajala, Kanellängd and Danneja like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5

Inlägg av Blinders tor nov 17, 2022 4:39 pm

Blir int nå

Blinders

Antal inlägg : 5112
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5

Inlägg av Danneja tor nov 17, 2022 4:42 pm

Puckad skrev:Vid det här laget så tror jag inte ens på det om Skuggan säger det.

lite så illa är det faktiskt hahaha

Danneja

Antal inlägg : 731
Join date : 22-04-12

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5

Inlägg av LinusFröbergsMustasch tor nov 17, 2022 8:23 pm

Danneja skrev:
Puckad skrev:Vid det här laget så tror jag inte ens på det om Skuggan säger det.

lite så illa är det faktiskt hahaha

Bara en massa floskler och människor på forum som gissar att nån som känner en kompis kusins kanslikompis som läckt nåt. Klart man tappat hoppet den här sillyn och man blivit mer cynisk.
LinusFröbergsMustasch
LinusFröbergsMustasch

Antal inlägg : 358
Join date : 22-11-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5

Inlägg av Danneja tor nov 17, 2022 9:26 pm

LinusFröbergsMustasch skrev:
Danneja skrev:
Puckad skrev:Vid det här laget så tror jag inte ens på det om Skuggan säger det.

lite så illa är det faktiskt hahaha

Bara en massa floskler och människor på forum som gissar att nån som känner en kompis kusins kanslikompis som läckt nåt. Klart man tappat hoppet den här sillyn och man blivit mer cynisk.

Jag har känslan att när något väl blir klart kommer det vara Kempe och det kommer presenteras ungefär som med Komarov helt plötsligt från ingenstans med ett mail och ett facebook inlägg

Kan ske imorgon eller nästa vecka eller inte alls men det kommer komma plötsligt, det är vad jag tror Smile

Danneja

Antal inlägg : 731
Join date : 22-04-12

Serkan122 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5

Inlägg av LinusFröbergsMustasch fre nov 18, 2022 3:28 am

Danneja skrev:
LinusFröbergsMustasch skrev:
Danneja skrev:
Puckad skrev:Vid det här laget så tror jag inte ens på det om Skuggan säger det.

lite så illa är det faktiskt hahaha

Bara en massa floskler och människor på forum som gissar att nån som känner en kompis kusins kanslikompis som läckt nåt. Klart man tappat hoppet den här sillyn och man blivit mer cynisk.

Jag har känslan att när något väl blir klart kommer det vara Kempe och det kommer presenteras ungefär som med Komarov helt plötsligt från ingenstans med ett mail och ett facebook inlägg

Kan ske imorgon eller nästa vecka eller inte alls men det kommer komma plötsligt, det är vad jag tror Smile

Ja, det är det enda som känns som en vettig värvning i dagsläget. Om man vill bredda längre fram, kommer säkert flera Allsvenska lag släppa spelare i Januari/Februari.
LinusFröbergsMustasch
LinusFröbergsMustasch

Antal inlägg : 358
Join date : 22-11-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5

Inlägg av Serkan122 fre nov 18, 2022 12:12 pm

https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/GMxemq/silly-surr-med-ros-abris-superduon-aktuell-for-frolunda
”Uppgifterna säger att Kempe vill ha ett flerårskontrakt, det talats om tre år, och en månadslön på ”långt över 300 000 i månaden”.

Vilket har fått flera klubbar att tacka nej.

Serkan122

Antal inlägg : 2680
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5

Inlägg av Dundernisse fre nov 18, 2022 12:17 pm

Serkan122 skrev:https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/GMxemq/silly-surr-med-ros-abris-superduon-aktuell-for-frolunda
”Uppgifterna säger att Kempe vill ha ett flerårskontrakt, det talats om tre år, och en månadslön på ”långt över 300 000 i månaden”.

Vilket har fått flera klubbar att tacka nej.

Vi sitter i en utmärkt position att erbjuda ett sådant kontrakt då halva laget har utgående. En centersida med: 1. Kempe 2. Tyrväinen. 3. Fröberg. 4. Connolly borde tillåta oss att göra några allsvenska chansningar på ytterkanterna. Lägg därtill Andreasson så behöver vi bara en riktig framspelare för att kunna ställa upp ett gediget PP och en stark förstaline.

Dundernisse

Antal inlägg : 2741
Join date : 21-01-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5

Inlägg av Pontaking fre nov 18, 2022 12:29 pm

Dundernisse skrev:
Serkan122 skrev:https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/GMxemq/silly-surr-med-ros-abris-superduon-aktuell-for-frolunda
”Uppgifterna säger att Kempe vill ha ett flerårskontrakt, det talats om tre år, och en månadslön på ”långt över 300 000 i månaden”.

Vilket har fått flera klubbar att tacka nej.

Vi sitter i en utmärkt position att erbjuda ett sådant kontrakt då halva laget har utgående. En centersida med: 1. Kempe 2. Tyrväinen. 3. Fröberg. 4. Connolly borde tillåta oss att göra några allsvenska chansningar på ytterkanterna. Lägg därtill Andreasson så behöver vi bara en riktig framspelare för att kunna ställa upp ett gediget PP och en stark förstaline.

Betala ett tre-årskontrakt på över 300k per månad för Kempe, då skulle jag kalla avgång för skuggan. Vore ett horribelt beslut i mina ögon.

Pontaking

Antal inlägg : 1095
Join date : 14-03-16

pingu and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5

Inlägg av GrodanBoll fre nov 18, 2022 12:37 pm

Dundernisse skrev:
Serkan122 skrev:https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/GMxemq/silly-surr-med-ros-abris-superduon-aktuell-for-frolunda
”Uppgifterna säger att Kempe vill ha ett flerårskontrakt, det talats om tre år, och en månadslön på ”långt över 300 000 i månaden”.

Vilket har fått flera klubbar att tacka nej.

Vi sitter i en utmärkt position att erbjuda ett sådant kontrakt då halva laget har utgående. En centersida med: 1. Kempe 2. Tyrväinen. 3. Fröberg. 4. Connolly borde tillåta oss att göra några allsvenska chansningar på ytterkanterna. Lägg därtill Andreasson så behöver vi bara en riktig framspelare för att kunna ställa upp ett gediget PP och en stark förstaline.
Jag hade isf hellre sett att vi gör oss av med Fröberg eller Jack, även om dom gjort det bra iår (och Jack under flera år). Sedan får antingen Komarek eller Mattsson lira tredjecenter, och vi kan lägga än mer krut på yttrar. Men om Kempe vill ha 300 papp i månaden OCH signa för 3 år så tycker jag man ska köra på det.

Hade inte varit fy skam att få in Andreasson och kunna formera följande linor i slutspelet. Eventuellt för att få jämnare i dom första två linorna att man kan byta plats på Brännström och Komarov

Brännström - Kempe - Andreasson
Komarov - Tyrväinen - Einar
Komarek - Fröberg - Rask
Shinnimin - Jack - Mattsson
Berglund, Olli



GrodanBoll

Antal inlägg : 172
Join date : 19-09-11

Tobbebias88 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5

Inlägg av SatanicPanic fre nov 18, 2022 12:43 pm

Saha skrev:
Dundernisse skrev:
Serkan122 skrev:https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/GMxemq/silly-surr-med-ros-abris-superduon-aktuell-for-frolunda
”Uppgifterna säger att Kempe vill ha ett flerårskontrakt, det talats om tre år, och en månadslön på ”långt över 300 000 i månaden”.

Vilket har fått flera klubbar att tacka nej.

Vi sitter i en utmärkt position att erbjuda ett sådant kontrakt då halva laget har utgående. En centersida med: 1. Kempe 2. Tyrväinen. 3. Fröberg. 4. Connolly borde tillåta oss att göra några allsvenska chansningar på ytterkanterna. Lägg därtill Andreasson så behöver vi bara en riktig framspelare för att kunna ställa upp ett gediget PP och en stark förstaline.

Betala ett tre-årskontrakt på över 300k per månad för Kempe, då skulle jag kalla avgång för skuggan. Vore ett horribelt beslut i mina ögon.

Det blir med avgifter och skatter ca 5mille/år. Är det så mycket pengar för en spelare som han?
SatanicPanic
SatanicPanic

Antal inlägg : 616
Join date : 22-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5

Inlägg av ski3r fre nov 18, 2022 1:11 pm

Att stå och betala över 300k i månaden för en 34 till 36-årig skadedrabbad Kempe är ju rent vansinne. Hoppas verkligen att vi står över den....
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

pingu and Pontaking like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5

Inlägg av Xerzocx fre nov 18, 2022 1:15 pm

SatanicPanic skrev:
Saha skrev:
Dundernisse skrev:
Serkan122 skrev:https://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/GMxemq/silly-surr-med-ros-abris-superduon-aktuell-for-frolunda
”Uppgifterna säger att Kempe vill ha ett flerårskontrakt, det talats om tre år, och en månadslön på ”långt över 300 000 i månaden”.

Vilket har fått flera klubbar att tacka nej.

Vi sitter i en utmärkt position att erbjuda ett sådant kontrakt då halva laget har utgående. En centersida med: 1. Kempe 2. Tyrväinen. 3. Fröberg. 4. Connolly borde tillåta oss att göra några allsvenska chansningar på ytterkanterna. Lägg därtill Andreasson så behöver vi bara en riktig framspelare för att kunna ställa upp ett gediget PP och en stark förstaline.

Betala ett tre-årskontrakt på över 300k per månad för Kempe, då skulle jag kalla avgång för skuggan. Vore ett horribelt beslut i mina ögon.

Det blir med avgifter och skatter ca 5mille/år. Är det så mycket pengar för en spelare som han?

Det jag kan tycka är svårt är ju detta med att prissätta en spelare.
Vi måste tänka i fler banor när det gäller priser och en faktor är Vad får vi för andra spelare för samma pengar idag?
Tillgång och efterfrågan styr priser. Det gäller spelare som produkter i övriga världen.
Sen är vi i en inflation där prisläget förändrats drastiskt senaste tiden.
Vi kan ta ett exempel.
26 kronor för diesel är dyrt, då priset idag är 24.47. Men för knappt 3 veckor sedan låg dieseln på en bit över 27 kr. Vi vet inte vad dieseln kostar om ett halvår, 1 år eller 3 år. Kanske 26 kr vore sjukt billigt om 2 år. Då vore det grymt bra med ett "abbonemang" som gör att vi betalar 26 kr liter under hela abbonemanget.

Så om 300000 kr+ är dyrt eller billigt för Kempe går att diskutera. Visst kanske det är i överkant, men finns det bättre spelare för samma pengar? Det är spelarnas marknad just nu och då går prislappen uppåt.

Sen vill jag poängtera att jag inte vill säga om det är billigt eller dyrt, för jag vet inte.
Men att ena stunden vilja kräva Skuggans avgång för att han inte värvat och sedan kräva hans avgång för att en spelare är för dyr, enligt oss. Det gör situationen snudd på omöjligt.
Återkom med något konstruktivt istället? Nämn en spelare som vi skall värva in istället, för 300000 kr+, utifrån dagens läge, dagens marknad och vilka spelare som finns tillgängliga.

Xerzocx

Antal inlägg : 225
Join date : 19-10-05
Age : 44
Ort : Skurup

Kneten and Dundernisse like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5

Inlägg av Kanellängd fre nov 18, 2022 1:19 pm

Om det stämmer: makabert löneanspråk av en 34-åring som precis är tillbaka efter en allvarlig långtidsskada. Men han är väl fullt medveten om att marknaden är fullkomligt snustorr och att han därför kan jonglera med toppanspråk, antar jag.
Kanellängd
Kanellängd

Antal inlägg : 839
Join date : 20-02-22

pingu and LulefanGBG like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5

Inlägg av Xerzocx fre nov 18, 2022 1:19 pm

ski3r skrev:Att stå och betala över 300k i månaden för en 34 till 36-årig skadedrabbad Kempe är ju rent vansinne. Hoppas verkligen att vi står över den....

Var det inte i denna prisklassen som Lepistö vill ha, i ett fast kontrakt? Han är ännu äldre..

Omark kostade säkert ännu mer pengar och han är i samma ålder.

Sen har Kempe en skadehistorik, men har inte helt ärligt dom flesta spelare någon form av skadehistorik? Det får ju bli upp till klubbläkarteamet att bedöma om det är helt läkt ut eller ej.
Om SAIK dessutom tar in en skadad Mazarin, då är marknaden tunn och då får man vara beredd att det kommer kosta för att få ett nyförvärv.
Jag tror inte vi kan räkna med att hitta en spelare i rätt ålder, utan skador, som är allt vi drömmer om, för 200000 kr. Det är helt enkelt fullständigt orimligt.
Så jag tycker nog man skall diskutera Kempe och kanske få ner lönen ett hack och sen utvärdera om man kan få mer för pengarna i dagens marknad.

Xerzocx

Antal inlägg : 225
Join date : 19-10-05
Age : 44
Ort : Skurup

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5

Inlägg av Xerzocx fre nov 18, 2022 1:21 pm

Kanellängd skrev:Om det stämmer: makabert löneanspråk av en 34-åring som precis är tillbaka efter en allvarlig långtidsskada. Men han är väl fullt medveten om att marknaden är fullkomligt snustorr och att han därför kan jonglera med toppanspråk, antar jag.

Jag tror att du är inne på rätt spår.
Naturligtvis vet Kempe med agent hur marknaden ser ut och den är torrare än öken. Vill man då värva, då kommer det kosta extra pengar, annars får man vara utan nyförvärv alls.
Självklart trissar detta upp priset på spelare också och det kommer finnas klubbar som betalar överpris, för att få det där nyförvärvet.
Så absolut att det är överpris, men frågan är om det finns bättre alternativ på marknaden alls, just nu?

Xerzocx

Antal inlägg : 225
Join date : 19-10-05
Age : 44
Ort : Skurup

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5

Inlägg av Kanellängd fre nov 18, 2022 1:25 pm

För att spinna vidare på mitt förra inlägg och det även några andra har varit inne på: det kan vara så att Kempe är värd 300 papp/mån den här säsongen med de förutsättningar som råder, förutsatt att han håller sig hel och bidrar på förväntad nivå (vilket är omöjligt att förutse så klart). Men det som gnager mest är om den önskade kontraktslängden stämmer. För även om vi motiverar en ev. värvning av Kempe med att det i princip är den enda spets som går att få tag i innevarande säsong, så känns det fullkomligt huvudlöst att knyta upp en 34-åring över tre år med den lönen (så till vida att personen inte heter Omark).
Kanellängd
Kanellängd

Antal inlägg : 839
Join date : 20-02-22

pingu likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5

Inlägg av Snikne Ville fre nov 18, 2022 1:34 pm

Var det inte AB som gick ut med att Emil Larsson skulle få sin lön dubblad när han lämnade Luleå? Visade sig ju vara väldigt långt från sanningen.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Danneja likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5

Inlägg av Dustin fre nov 18, 2022 2:06 pm

Enormt tufft förhandlingsläge. Någon form av lagprestationsbaserat kontrakt där man betalar ut en bonus vid semifinal, final och SM-Guld hade kanske fungerat. Men svårt för en spelare som Mario att se hur konkurrenskraftigt lag Luleå kan ställa på benen kommande två år när vi knappt har några spelare kontrakterade. Så länge kroppen håller kommer Kempe så klart vara en bra spelare på SHL-nivå den här + två säsonger till. Men något säger mig att Luleå Hockey inte kommer lägga de pengarna på Kempe. Rätt eller fel är svårbedömt men vi snackar ingen poängspelare a la Omark eller Lasch så känner mig tveksam. Att någon kommer vara villig att betala är jag relativt säker på, men spelar man hellre i t.ex HV som svajar för en hög lön eller för ett topplag för en lite mindre summa är ju frågan.

Kommer klubbar överleva denna löneutveckling?


Senast ändrad av Dustin den fre nov 18, 2022 2:12 pm, ändrad totalt 2 gånger

Dustin

Antal inlägg : 6744
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5

Inlägg av ski3r fre nov 18, 2022 2:11 pm

Xerzocx skrev:
ski3r skrev:Att stå och betala över 300k i månaden för en 34 till 36-årig skadedrabbad Kempe är ju rent vansinne. Hoppas verkligen att vi står över den....

Var det inte i denna prisklassen som Lepistö vill ha, i ett fast kontrakt? Han är ännu äldre..

Omark kostade säkert ännu mer pengar och han är i samma ålder.

Sen har Kempe en skadehistorik, men har inte helt ärligt dom flesta spelare någon form av skadehistorik? Det får ju bli upp till klubbläkarteamet att bedöma om det är helt läkt ut eller ej.
Om SAIK dessutom tar in en skadad Mazarin, då är marknaden tunn och då får man vara beredd att det kommer kosta för att få ett nyförvärv.
Jag tror inte vi kan räkna med att hitta en spelare i rätt ålder, utan skador, som är allt vi drömmer om, för 200000 kr. Det är helt enkelt fullständigt orimligt.
Så jag tycker nog man skall diskutera Kempe och kanske få ner lönen ett hack och sen utvärdera om man kan få mer för pengarna i dagens marknad.
Fast att jämföra Omark som är en av Europas bästa spelare, klubbikon, och den största publikdragaren vi har med en skadedrabbad Kempe som är klasser sämre är ju inte direkt rimligt.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Dustin, Pontaking and Danneja like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5

Inlägg av NallePhu fre nov 18, 2022 2:16 pm

Kanske nu ni förstår varför han väljer Schweiz före SHL Kempe han är beredd att vänta ut för att få en plats i NLA, Betala 300tkr i mån sociala avgifter på det samt ett 3års avtal nej där förstår också varför man inte väljer ta det vidare.....
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18054
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5

Inlägg av Danneja fre nov 18, 2022 2:19 pm

Vill Kempe spela i Luleå te x eller någon annan toppklubb för den delen och de just nu avvaktar med hans löneanspråk måste ju han till slut sänka det också för att ha chans att få spela den här säsongen.

Det måste ju ligga i hans intresse att få något klart så snart som möjligt för att få lira hockey också?

Danneja

Antal inlägg : 731
Join date : 22-04-12

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5

Inlägg av NallePhu fre nov 18, 2022 2:24 pm

Danneja skrev:Vill Kempe spela i Luleå te x eller någon annan toppklubb för den delen och de just nu avvaktar med hans löneanspråk måste ju han till slut sänka det också för att ha chans att få spela den här säsongen.

Det måste ju ligga i hans intresse att få något klart så snart som möjligt för att få lira hockey också?
Hans agents intresse är få maximalt betalt åt sin klient han kommer vänta ut iom han vill till Schweiz där han vet pengarna finns, SHL har inte det kapitalet och intresse finns för han i Schweiz sedan har inte SHL klubbarna råd med en spelare som vill ha ett 3års kontrakt i den åldern med den skadebakgrund han haft!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18054
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Danneja likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5

Inlägg av JohanO fre nov 18, 2022 2:32 pm

Efter så många skadeförföljda säsonger, samt oprövad efter senaste operationen, så får jag känslan av att Kempe inte riktigt tror på sig själv heller. Hade han velat tjäna pengar så hade han tagit ett kontrakt för resten av säsongen och sen skrivit ett dyrare kontrakt nästa år på två säsonger med en klubb i NLA. Skeptikern i mig säger att Kempe själv misstänker att han kommer göra en platt insats resten av säsongen och vill inte riskera att blotta sig inför framtida kontraktsskrivningar, därav 3 år.


Senast ändrad av JohanO den fre nov 18, 2022 2:34 pm, ändrad totalt 1 gång
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

pingu, Dustin, kokostrollet, Puckad and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5

Inlägg av Dustin fre nov 18, 2022 2:34 pm

Alla finska och svenska forwards verkar prestera bra där nere i Schweiz så känns inte som att något ska komma loss därifrån. De La Rosé har det lite trögt med poängproducerande men han är ju inte främst en poängspelare och kommer ändå hamna i Färjestad om han tvingas lämna.

Nick Shore har bara 7 poäng på 17 matcher så möjligen att Ambri-Piotta vill ha in något starkare kort, men allt detta är ren och skär EP-scouting så ingen aning om hans roll.

Dustin

Antal inlägg : 6744
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5

Inlägg av Dustin fre nov 18, 2022 2:38 pm

Snikne Ville skrev:Var det inte AB som gick ut med att Emil Larsson skulle få sin lön dubblad när han lämnade Luleå? Visade sig ju vara väldigt långt från sanningen.

Det var David Jiglund på Norrbottens media.

Dustin

Antal inlägg : 6744
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5

Inlägg av Bamsefar fre nov 18, 2022 2:42 pm

Kempe för dom pengarna o på tre år och med den skadehistoriken, nä, det blir nog inte så lyckat. Ja, det verkar som det definitivt inte blev klubbarnas marknad som det uttrycktes inför säsongen.
Kanske se vad för målkompetens man kan få loss från andra håll för det känns som det saknas så lite egentligen, bara ngn/ några med lite skarpare bössa just för att laget ska nå sin fulla potential.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

LulefanGBG likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5

Inlägg av Dundernisse fre nov 18, 2022 3:40 pm

ski3r skrev:Att stå och betala över 300k i månaden för en 34 till 36-årig skadedrabbad Kempe är ju rent vansinne. Hoppas verkligen att vi står över den....
Det skulle givetvis inte vara 300k i månaden år två och tre på kontraktet utan prestationsbaserat där taket är 300k annars är det orimligt. Exempelvis spela x matcher, nå x långt i slutspelet och göra x poäng. Vi kommer aldrig kunna värva etablerade spelare som håller hög europeisk nivå om vi inte öppnar plånboken.

Dundernisse

Antal inlägg : 2741
Join date : 21-01-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5

Inlägg av NallePhu fre nov 18, 2022 4:02 pm

Dundernisse skrev:
ski3r skrev:Att stå och betala över 300k i månaden för en 34 till 36-årig skadedrabbad Kempe är ju rent vansinne. Hoppas verkligen att vi står över den....
Det skulle givetvis inte vara 300k i månaden år två och tre på kontraktet utan prestationsbaserat där taket är 300k annars är det orimligt. Exempelvis spela x matcher, nå x långt i slutspelet och göra x poäng. Vi kommer aldrig kunna värva etablerade spelare som håller hög europeisk nivå om vi inte öppnar plånboken.
Kempe vill ha ett rakt kontrakt med 300tkr inte ngt prestationsbaserat avtal över 3år!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18054
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5

Inlägg av Panikvärvning fre nov 18, 2022 6:08 pm

NallePhu skrev:
Dundernisse skrev:
ski3r skrev:Att stå och betala över 300k i månaden för en 34 till 36-årig skadedrabbad Kempe är ju rent vansinne. Hoppas verkligen att vi står över den....
Det skulle givetvis inte vara 300k i månaden år två och tre på kontraktet utan prestationsbaserat där taket är 300k annars är det orimligt. Exempelvis spela x matcher, nå x långt i slutspelet och göra x poäng. Vi kommer aldrig kunna värva etablerade spelare som håller hög europeisk nivå om vi inte öppnar plånboken.
Kempe vill ha ett rakt kontrakt med 300tkr inte ngt prestationsbaserat avtal över 3år!

Men var tyst nu, du vet ju inget mer än det alla läser i artikeln.

Panikvärvning

Antal inlägg : 478
Join date : 22-09-05

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5

Inlägg av LulefanGBG fre nov 18, 2022 6:25 pm

Kempe på tre år för 300k/månaden...NEJ TACK!

Tror inte heller att det finns på våra GM's kartor ens.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5

Inlägg av farre fre nov 18, 2022 6:59 pm

LulefanGBG skrev:Kempe på tre år för 300k/månaden...NEJ TACK!

Tror inte heller att det finns på våra GM's kartor ens.

Tyvärr spelarnas marknad och tror nog att han kan få 250-300K på två år någon annanstans.

Med tanke på hur situationen har utvecklat sig borde föreningen åtminstone fundera på att revidera deras målsättning för i år och gå all in för nästa år istället.
Är man bara rak och ärlig och erkänner att de har fuckat up tror jag att de kan komma undan med det gentemot sponsorerna.
Men det går bara en gång så nästa år måste de leverera.
På så sätt kan de i lugn och ro planera för nästa år och bygga ett riktigt spetsigt lag. (Förhoppningsvis)
farre
farre

Antal inlägg : 2080
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5

Inlägg av Puckad fre nov 18, 2022 8:11 pm

farre skrev:
LulefanGBG skrev:Kempe på tre år för 300k/månaden...NEJ TACK!
Tror inte heller att det finns på våra GM's kartor ens.
Tyvärr spelarnas marknad och tror nog att han kan få 250-300K på två år någon annanstans.
Med tanke på hur situationen har utvecklat sig borde föreningen åtminstone fundera på att revidera deras målsättning för i år och gå all in för nästa år istället.
Är man bara rak och ärlig och erkänner att de har fuckat up tror jag att de kan komma undan med det gentemot sponsorerna.
Men det går bara en gång så nästa år måste de leverera.
På så sätt kan de i lugn och ro planera för nästa år och bygga ett riktigt spetsigt lag. (Förhoppningsvis)
Jag känner lite samma.
Läget vi är i nu beror inte på hösten utan på att man gjorde en felbedömning i mars, och har man inte kunnat ta sig ur den gropen. Och även om vi är mest drabbade så är vi inte det enda laget som hamnat här.
Men om snacket och prisnivån på Kempe är sann så är det bara att önska honom lycka till.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5

Inlägg av Danneja fre nov 18, 2022 8:50 pm

Skuggan försöker nog förhandla ner priset Smile

Skriver man kontrakt är det garanterat för att man fått ner priset till mer humana nivåer för oss tror jag!

Danneja

Antal inlägg : 731
Join date : 22-04-12

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5

Inlägg av Snikne Ville fre nov 18, 2022 9:11 pm

Skulle de uppgifterna stämma, som jag ändå tror man skall ta med en rejäl nypa salt, finns bara en väg att gå och det är att erbjuda ett rejält framtungt kontrakt. D v s erbjuda ordentligt bra betalt denna säsongen ut (400k/mån?) med option på förlängning till lägre kostnad (säg 250k/mån?) om prestation o fysik håller måttet. Skulle han inte hålla måttet så är det bara att tacka för visat intresse framåt våren.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Tobbebias88 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5

Inlägg av Xerzocx fre nov 18, 2022 11:47 pm

Dustin skrev:Enormt tufft förhandlingsläge. Någon form av lagprestationsbaserat kontrakt där man betalar ut en bonus vid semifinal, final och SM-Guld hade kanske fungerat. Men svårt för en spelare som Mario att se hur konkurrenskraftigt lag Luleå kan ställa på benen kommande två år när vi knappt har några spelare kontrakterade. Så länge kroppen håller kommer Kempe så klart vara en bra spelare på SHL-nivå den här + två säsonger till. Men något säger mig att Luleå Hockey inte kommer lägga de pengarna på Kempe. Rätt eller fel är svårbedömt men vi snackar ingen poängspelare a la Omark eller Lasch så känner mig tveksam. Att någon kommer vara villig att betala är jag relativt säker på, men spelar man hellre i t.ex HV som svajar för en hög lön eller för ett topplag för en lite mindre summa är ju frågan.

Kommer klubbar överleva denna löneutveckling?

Självklart kommer klubbarna överleva. Skillnaden blir isf att det blir färre stjärnor per lag och fler breddspelare, för att klara det ekonomisk. Det är en normal utveckling när priser går upp. Så det finns inga tvivel på att dom klarar det. Dock kan det bli mer förödande att "chansa" på en dyrare spelare då man teoretiskt har råd med färre. Värvningarna måste lyckas och passa in i laget, som gör att breddspelare höjer lägsta nivån.

Xerzocx

Antal inlägg : 225
Join date : 19-10-05
Age : 44
Ort : Skurup

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5

Inlägg av Danneja lör nov 19, 2022 9:29 am

Det har börjat lossna för Pontus Andreasson, som bara gjorde fyra poäng på sina tio första matcher för Detroit Red Wings samarbetsklubb i AHL. På de tre senaste matcherna har det blivit fyra poäng för honom. Men konkurrensen om platserna i Steve Yzermans och Derek Lalondes lag är hård, och när Detroit Red Wings haft skador är det andra spelare som har fått chansen.

– Vi har kontakt med hans agent, och vi har inte fått några indikationer om att han vill tillbaka, i år. Indikationen vi har fått är snarare att han är inställd på att stanna där, och fortsätta kämpa om en plats, han har ju också gjort några mål och assist i de senaste matcherna, säger Stefan Nilsson.

Men det kontrakt ni tecknade med honom inför förra säsongen gäller fortfarande om han skulle vilja återvända?

– Det gör det. Det är samma som med Max Veronneau, som jag har förstått att en del fått för sig är aktuell för oss, men har ett kontrakt med Leksand. Han är bunden till oss eftersom vi har ett underliggande kontrakt med honom.

Enligt Pontus Andreassons agent, Martin Nilsson, är han också fast besluten om att fullfölja ettårskontraktet med Detroit Red Wings oavsett om han blir uppkallad eller inte.

– Han är bara några bra veckor och någon skada från att få chansen, konstaterar han.

Hur många spelare har han före sig?

– Jag tror inte att det är så många. Han har förstås en del att lära om hockeyn där borta. Men han börjar hitta rätt.

Danneja

Antal inlägg : 731
Join date : 22-04-12

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5

Inlägg av Blinders lör nov 19, 2022 1:25 pm

Danneja skrev:Det har börjat lossna för Pontus Andreasson, som bara gjorde fyra poäng på sina tio första matcher för Detroit Red Wings samarbetsklubb i AHL. På de tre senaste matcherna har det blivit fyra poäng för honom. Men konkurrensen om platserna i Steve Yzermans och Derek Lalondes lag är hård, och när Detroit Red Wings haft skador är det andra spelare som har fått chansen.

– Vi har kontakt med hans agent, och vi har inte fått några indikationer om att han vill tillbaka, i år. Indikationen vi har fått är snarare att han är inställd på att stanna där, och fortsätta kämpa om en plats, han har ju också gjort några mål och assist i de senaste matcherna, säger Stefan Nilsson.

Men det kontrakt ni tecknade med honom inför förra säsongen gäller fortfarande om han skulle vilja återvända?

– Det gör det. Det är samma som med Max Veronneau, som jag har förstått att en del fått för sig är aktuell för oss, men har ett kontrakt med Leksand. Han är bunden till oss eftersom vi har ett underliggande kontrakt med honom.

Enligt Pontus Andreassons agent, Martin Nilsson, är han också fast besluten om att fullfölja ettårskontraktet med Detroit Red Wings oavsett om han blir uppkallad eller inte.

– Han är bara några bra veckor och någon skada från att få chansen, konstaterar han.

Hur många spelare har han före sig?

– Jag tror inte att det är så många. Han har förstås en del att lära om hockeyn där borta. Men han börjar hitta rätt.

Fortsätter leverera:




Blinders

Antal inlägg : 5112
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5

Inlägg av Dustin lör nov 19, 2022 4:08 pm

Kul att Pontus börjat leverera men det sätter väl oss ännu mer i skiten om det alternativet försvinner. Känns som det enda rimliga spets vi har chans att få hit.

Dustin

Antal inlägg : 6744
Join date : 12-02-28

Kanellängd likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5

Inlägg av Hedanders lör nov 19, 2022 4:19 pm

Kul för Pontus!

Däremot så tror jag att det faktiskt inte kommer bli nån värvning förrän vid transferfönstrets stängning... Känns som att det inte kommer komma loss nåt vettigt förrän då.

Däremot kan vi nog behöva bredda truppen för eventuella skador redan nu. Men spets? Nej, det tror jag inte...
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2058
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5

Inlägg av Björnkäften lör nov 19, 2022 10:56 pm

Tror vi skulle må bra av att få in en till back om något intressant dyker upp. Är för sårbara om framförallt Honka eller Engsund går sönder

Björnkäften

Antal inlägg : 491
Join date : 15-05-29

Dustin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5

Inlägg av Dustin sön nov 20, 2022 3:20 am

Björnkäften skrev:Tror vi skulle må bra av att få in en till back om något intressant dyker upp. Är för sårbara om framförallt Honka eller Engsund går sönder


Övertygad över att backmarknaden ses över. Man gjorde ett misstag med att inte förlänga Lepistö men det är jag säker på att man insett i detta läge. Bara hugga om rätt spelare dyker upp, se bara vad vad Lennström gjorde för Färjestad förra säsongen. Utan honom hade vi varit regerande mästare.

Dustin

Antal inlägg : 6744
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5

Inlägg av LulefanGBG sön nov 20, 2022 10:56 am

Spetsvärvningar har man gett upp hoppet om. Nu klarar sig ju laget skapligt ändå så ingen katastrof men man känner sig lite blåst på konfekten.

Vi får hoppas på någon kioskvältare i Februari men inte ens det känns troligt nu.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5

Inlägg av Tony Moore sön nov 20, 2022 1:12 pm

Delfinen-rykte från igår:
Tyvärr (eller bra om man tror vårat kontor är tätt..) intet nytt ang. inköp av spets, men man har fortfarande ambitionen att landa 2st vassingar den här säsongen.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7452
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

keevvs likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5

Inlägg av LinusFröbergsMustasch sön nov 20, 2022 1:25 pm

Vid det här laget skulle jag bara bredda laget. Ta upp lokal talang ifrån Allsvenskan eller division 1. Ge laget bredd, utifall skador händer. Nöjd så. Spar pengarna till nästa års silly, när marknaden kanske känns lite mer stabil och pålitlig.
LinusFröbergsMustasch
LinusFröbergsMustasch

Antal inlägg : 358
Join date : 22-11-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5

Inlägg av Snikne Ville sön nov 20, 2022 2:23 pm

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5

Inlägg av LinusFröbergsMustasch sön nov 20, 2022 2:25 pm

Snikne Ville skrev:Frölunda släpper Nordsäter.
https://hockeysverige.se/2022/11/20/lucas-nordsater-bryter-med-frolunda

Verkar redan vara klar för finska ligan.
LinusFröbergsMustasch
LinusFröbergsMustasch

Antal inlägg : 358
Join date : 22-11-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5

Inlägg av Hankburger sön nov 20, 2022 2:26 pm

Snikne Ville skrev:Frölunda släpper Nordsäter.
https://hockeysverige.se/2022/11/20/lucas-nordsater-bryter-med-frolunda

Skall dels vara klar för finska ligan och dels så ser jag inte varför Luleå skulle vara ens intresserad om så inte vore fallet.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5

Inlägg av Tony Moore sön nov 20, 2022 11:02 pm

Tony Moore skrev:Delfinen-rykte från igår:
Tyvärr (eller bra om man tror vårat kontor är tätt..) intet nytt ang. inköp av spets, men man har fortfarande ambitionen att landa 2st vassingar den här säsongen.
..Fel tråd..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7452
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5 - Sida 9 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 5

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 9 av 20 Föregående  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 14 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet