Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4

+72
Lehto
Kanslisten
GustenA
LHF96
Lasse Proppmätt
Pastorn
Pontaking
Hjalmar_Vuopio
chiII
HanPåLäktaren
Lillwitte
Polyfemos
JoakimJ
Taabe
Blitzwagen
Serkan122
Niinimaa
Björnpappa
Urken
robin-_-
Mange
Bängman
Sportchefen #2
Burskydd
icemask
evanovich
Nr10
Hedanders
Gäddan
Mr Bister
farre
Lulefan
trallgöken
Sir Prozac
pingu
Puckad
Trashtalk
Braun
PM
Tony Moore
Donowitz
Xerzocx
Kanellängd
Bamsefar
Monco
Tobbebias88
Björnkäften
ski3r
SatanicPanic
Witchfinder77
Edluninho
Hankburger
kokostrollet
Dundernisse
Dustin
Sundance Kid
Bros!
LulefanGBG
Danneja
Jonken
Dilox
NallePhu
Hellcop
Blinders
Snikne Ville
Redbear
#96
Micke80
Pajala
Titan 4020
JohanO
Panikvärvning
76 posters

Sida 11 av 20 Föregående  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 15 ... 20  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4

Inlägg av Dilox tor 13 okt 2022, 21:19

Intressant att Engsund i segerintervjun i CMore nämner att spelet är hyfsat men att "vi behöver ju två forwards som vi pratat om".

Kanske ett snack som går på insidan. Att det blir en spjutspets. Och nån extra. Vore ju väldigt behövligt.

Dilox

Antal inlägg : 721
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Blitzwagen likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4

Inlägg av Edluninho tor 13 okt 2022, 21:36

Reagerade åxå på de. Får väl hoppas att vissa PTOs ledsar o är villiga o droppa i lön o flytta till Europa trots hur de ser ut i världen..eller vissa delar..


Edluninho

Antal inlägg : 48
Join date : 22-09-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4

Inlägg av Dustin fre 14 okt 2022, 16:24

Nubben öppnar för att byta spelare med konkurrenter, kan väl gissa att Brännström är av högsta intresse.

Kan gärna byta bort Shinnimin mot Sam Vigneault eller Mikkel Bödker.

Dustin

Antal inlägg : 6744
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4

Inlägg av Niinimaa fre 14 okt 2022, 21:30

Linus Sandin hade nog passat rätt bra i vårat lag. Men tydligen klar för rögle nu.

Niinimaa

Antal inlägg : 226
Join date : 16-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4

Inlägg av Puckad fre 14 okt 2022, 21:45

Dustin skrev:Nubben öppnar för att byta spelare med konkurrenter, kan väl gissa att Brännström är av högsta intresse.
Kan gärna byta bort Shinnimin mot Sam Vigneault eller Mikkel Bödker.
Inte mitt problem, alls. Men jag undrar ändå hur någon spelare i SHL ska tordas förhandla med Nubben nu under säsongen när han visat hur han kan agera?
Den här veckan borde kosta inför nästa säsong.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4

Inlägg av Snikne Ville fre 14 okt 2022, 21:49

Puckad skrev:
Dustin skrev:Nubben öppnar för att byta spelare med konkurrenter, kan väl gissa att Brännström är av högsta intresse.
Kan gärna byta bort Shinnimin mot Sam Vigneault eller Mikkel Bödker.
Inte mitt problem, alls. Men jag undrar ändå hur någon spelare i SHL ska tordas förhandla med Nubben nu under säsongen när han visat hur han kan agera?
Den här veckan borde kosta inför nästa säsong.
Rätt tjocklek på sedelbunten har en förmåga att lösa det mesta..
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4

Inlägg av Polyfemos fre 14 okt 2022, 22:14

Inte ett endaste rykte….? det behöver inte vara stort, det räcker med ett litet, litet ett…
Inte kul att se Skuggan med välfylld portmonnä vandra runt bland de allt tommare hyllorna i butiken
Polyfemos
Polyfemos

Antal inlägg : 1647
Join date : 14-03-18

Blitzwagen likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4

Inlägg av Donowitz lör 15 okt 2022, 02:43

Dilox skrev:Intressant att Engsund i segerintervjun i CMore nämner att spelet är hyfsat men att "vi behöver ju två forwards som vi pratat om".

Man kan också tolka det som en eventuell frustration eller peak till att inte något händer.

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Serkan122 and Lillwitte like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4

Inlägg av Jonken lör 15 okt 2022, 10:38

Inte 'Skuggan' som fuckat upp detta; det är kronan. LHF vill ju fortfarande få in samma mängd spets man från början planerat för. Problemet just nu: Är ju att pengarna LHF har öronmärkta/budgeterade för det här; är helt enkelt inte värda tillräckligt mycket -för det man behöver/söker/vill ha. Visst: LHF skulle kunna 'låna' exempelvis ur nästa års budget. MEN: Både Luleå Hockey och vi ALLA VET: att det är en hel massa nya kontrakt vi måste skriva till nästa år.

Kortsiktig planering i nuläget: Att sälja/tappa ett kontrakt eller en förlängning till 23/24 års trupp; vore TOTALT vansinnigt. Det vansinnigaste med att bränna upp pengar i onödan nu: Är ju att man får ju inte någonting för dem. De går endast upp i luften. Att göra affärer på detta sätt är min bok endast att visa sina sponsorer; hur kass man är på att värdera effektiviteten/produktiviteten av sin egna verksamhet. Ungefär som att äga en tank mack; och sätta upp lappen: Dieseln kostar 26 kr/L hos andra. Hos oss kostar den 39 kr/L: Men TESTA oss! JÄKLAR vad mycket fortare/tystare/effektivare våra pumpar går!!!

-Om andra väljer att hoppa ner från klippan....? -Jump too; if You don't know the rest of this one.....

Stolt över hur professionellt Luleå Hockey hanterar och agerar i denna fråga. Extra cudoz till Enbom/Nilsson/Engman. Dom här snubbarna har samtliga 'ett rejält par' i brallorna; som inte lever om som ren klockor när den blåser lite. -STABILT!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Hjalmar_Vuopio likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4

Inlägg av Panikvärvning lör 15 okt 2022, 10:55

Jonken skrev:Inte 'Skuggan' som fuckat upp detta; det är kronan. LHF vill ju fortfarande få in samma mängd spets man från början planerat för. Problemet just nu: Är ju att pengarna LHF har öronmärkta/budgeterade för det här; är helt enkelt inte värda tillräckligt mycket -för det man behöver/söker/vill ha. Visst: LHF skulle kunna 'låna' exempelvis ur nästa års budget. MEN: Både Luleå Hockey och vi ALLA VET: att det är en hel massa nya kontrakt vi måste skriva till nästa år.

Kortsiktig planering i nuläget: Att sälja/tappa ett kontrakt eller en förlängning till 23/24 års trupp; vore TOTALT vansinnigt. Det vansinnigaste med att bränna upp pengar i onödan nu: Är ju att man får ju inte någonting för dem. De går endast upp i luften. Att göra affärer på detta sätt är min bok endast att visa sina sponsorer; hur kass man är på att värdera effektiviteten/produktiviteten av sin egna verksamhet. Ungefär som att äga en tank mack; och sätta upp lappen: Dieseln kostar 26 kr/L hos andra. Hos oss kostar den 39 kr/L: Men TESTA oss! JÄKLAR vad mycket fortare/tystare/effektivare våra pumpar går!!!

-Om andra väljer att hoppa ner från klippan....? -Jump too; if You don't know the rest of this one.....

Stolt över hur professionellt Luleå Hockey hanterar och agerar i denna fråga. Extra cudoz till Enbom/Nilsson/Engman. Dom här snubbarna har samtliga 'ett rejält par' i brallorna; som inte lever om som ren klockor när den blåser lite. -STABILT!

Vet du vad LHF gjorde för vinst i år?

Panikvärvning

Antal inlägg : 478
Join date : 22-09-05

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4

Inlägg av Jonken lör 15 okt 2022, 11:13

Panikvärvning skrev:Vet du vad LHF gjorde för vinst i år?
Jag hoppas verkligen att du inte syftar på följande: Vi tar en hel del av de pengarna > och bränner upp dem direkt; i hopp om att bli sportsligt konkurrenskraftigare direkt nu. Detta trots att vi har absolut ingen kris i föreningen. I så fall en 'fin' signal till killarna i 4:e > som presterade sin absolut bästa hockey senast när vi skickade hem Färjestad med tummen i munnen i torsdags.

Här är lite andra saker som hänt efter att Luleå Hockey gjorde sin vinst:

-Inflationen har gått upp.
-Räntan har gått upp.
-Elen har gått upp.
-Maten har gått upp.

I princip ALLT har gått upp. Inte bara att det har gått upp: DET FORTSÄTTER att gå upp. Jag skulle LÄTT kunna lista upp lika många exempel till här. Betänk även att vi fortfarande slickar de ekonomiska såren efter Coronan.

Att vi gick så långt förra säsongen; var en avgörande faktor till att vi står förhållandevis stabilt idag. Det ser BETYDLIGT värre ut hos flera av SHL-konkurrenterna. Ex Abbotts må vara balla; men frågan hur balla de kommer att vara när hammaren verkligen kommer ner senare. Att skriva långt med Sandin nu -med tanke på deras ökade el-kostnader = Hur går det ihop?  RBK är 12:a i tabellen nu. Tror inte att man sover allt för många fridfulla nätter i Ängeholm nu och vinter.... I Skåne finns det historiskt nästan en tradition hos föreningar; att leva över sina verkliga tillgångar...
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4

Inlägg av Jonken lör 15 okt 2022, 11:53

Just nu börjar vi även få se lite 'ränta' i sportslig effektivitet av att vi valt att tro på spelarna vi har i laget -istället för att värva in. Det är många nu som tackar för förtroendet och den extra istiden; genom att prestera sin absolut bästa ishockey. Och just DETTA mina damer och herrar är den by far den åtråvärdaste tillgången en förening kan erhålla. Vi höjer oss sportsligt UTAN värvningar. Inte bara det: Utan föreningen gör detta samtidigt som det blåser där ute. DET HÄR är: -Karaktär, -styrka, -proffessionalism, -målmedvetenhet på absolut högsta nivå. Man kommer ihop, knyter näven och höjer nivån -istället för att låta trycket bryta en.

-Asså; Luleå Hockey är bara SÅ JÄKLA STARKT och VACKERT när man gör det tillsammans.
-Fuckin' love all of ya!Älska
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4

Inlägg av Panikvärvning lör 15 okt 2022, 12:09

Jonken skrev:
Panikvärvning skrev:Vet du vad LHF gjorde för vinst i år?
Jag hoppas verkligen att du inte syftar på följande: Vi tar en hel del av de pengarna > och bränner upp dem direkt; i hopp om att bli sportsligt konkurrenskraftigare direkt nu. Detta trots att vi har absolut ingen kris i föreningen. I så fall en 'fin' signal till killarna i 4:e > som presterade sin absolut bästa hockey senast när vi skickade hem Färjestad med tummen i munnen i torsdags.

Här är lite andra saker som hänt efter att Luleå Hockey gjorde sin vinst:

-Inflationen har gått upp.
-Räntan har gått upp.
-Elen har gått upp.
-Maten har gått upp.

I princip ALLT har gått upp. Inte bara att det har gått upp: DET FORTSÄTTER att gå upp. Jag skulle LÄTT kunna lista upp lika många exempel till här. Betänk även att vi fortfarande slickar de ekonomiska såren efter Coronan.

Att vi gick så långt förra säsongen; var en avgörande faktor till att vi står förhållandevis stabilt idag. Det ser BETYDLIGT värre ut hos flera av SHL-konkurrenterna. Ex Abbotts må vara balla; men frågan hur balla de kommer att vara när hammaren verkligen kommer ner senare. Att skriva långt med Sandin nu -med tanke på deras ökade el-kostnader = Hur går det ihop?  RBK är 12:a i tabellen nu. Tror inte att man sover allt för många fridfulla nätter i Ängeholm nu och vinter.... I Skåne finns det historiskt nästan en tradition hos föreningar; att leva över sina verkliga tillgångar...

Du är så otroligt snett på det varje gång.

Panikvärvning

Antal inlägg : 478
Join date : 22-09-05

Dustin likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4

Inlägg av Jonken lör 15 okt 2022, 12:12

Panikvärvning skrev:Du är så otroligt snett på det varje gång.
Smile
Tackar och bockar.
Tar den där som en komplimang.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4

Inlägg av Panikvärvning lör 15 okt 2022, 12:20

Jonken skrev:
Panikvärvning skrev:Du är så otroligt snett på det varje gång.
Smile
Tackar och bockar.
Tar den där som en komplimang.

Vad bör enligt dig Luleås målsättning vara? Är det ett stabilt mittenlag och så mycket pengar på banken som möjligt? Har du på något vis fått uppfattningen om att ekonomin är ett problem för LHF?

Panikvärvning

Antal inlägg : 478
Join date : 22-09-05

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4

Inlägg av Dustin lör 15 okt 2022, 12:55

Jonken skrev:Just nu börjar vi även få se lite 'ränta' i sportslig effektivitet av att vi valt att tro på spelarna vi har i laget -istället för att värva in. Det är många nu som tackar för förtroendet och den extra istiden; genom att prestera sin absolut bästa ishockey. Och just DETTA mina damer och herrar är den by far den åtråvärdaste tillgången en förening kan erhålla. Vi höjer oss sportsligt UTAN värvningar. Inte bara det: Utan föreningen gör detta samtidigt som det blåser där ute. DET HÄR är: -Karaktär, -styrka, -proffessionalism, -målmedvetenhet på absolut högsta nivå. Man kommer ihop, knyter näven och höjer nivån -istället för att låta trycket bryta en.

-Asså; Luleå Hockey är bara SÅ JÄKLA STARKT och VACKERT när man gör det tillsammans.
-Fuckin' love all of ya!Älska

Som vanligt fantasier och rena villfarelser. Helt otroligt hur du målar upp Skuggans misslyckade silly Season till en succé där han hållit i pengarna.

Vi slickar inga sår efter pandemin, vi gjorde vinst under pandemin.

På vilket sätt har vi höjt oss menar du? Är det tiondeplaceringen eller den bländande offensiven vi uppvisat?

Dustin

Antal inlägg : 6744
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4

Inlägg av Serkan122 lör 15 okt 2022, 13:09


Serkan122

Antal inlägg : 2676
Join date : 22-05-31

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4

Inlägg av Tony Moore lör 15 okt 2022, 13:12

Eftersom alla här inne är utsvultna angående nyförvärv tänker jag att jag måste utsätta mig och er för mer silly-rykten. Personen jag har kontakt med (via läktaren i Delfinen) som påstår sig ha info inne i LHF har jag fått fram lite mer om (jag känner honom inte och därför inte velat tränga mig på det privata). Nåväl han bor i Luleå (tydligen granne med fruktis som han också är på så snart han visar sig) men är ursprungligen från malmfälten, har jobbat i åkeribranschen och enligt egen utsago varit med att sponsra LHF med stora belopp. Tom fått frågan att ingå i styrelsen när T. Stöckel var verksam men tvärvägrat med förklaringen att han är en ”doer” som inte passar i en förenings styrelse där konsensus råder i beslut (läs oftast för långsamt). Ex. är han oerhört kritisk till skuggans inkompetens när det gäller ”business”, när skuggan sa att han visste tidigt att Isac skulle vidare och fick frågan om LHF hade någon på gång och svarade nej. Detta menar han är förödande för LHF, oavsett sant eller inte skulle skuggan sagt något i stil med ”vi jobbar med x antal spelare som ska in, så vi är trygga”. Han menar när skuggan blottat sig så blir det ännu svårare att få hit riktigt spets samt betydligt dyrare med hans uttalande. Han håller däremot skuggans sportsliga kunskaper högre men efterlyser att när vi har 2 GM skulle den ena kunna var en affärskunning person och den andra sportslig, vilket jag håller med om, dessutom är ju tränarstaben involverad i det sportsliga värvandet.

Nåväl, nu (hemma mot FBK) påstod han att det är "locket på", trots det ligger han på sina kontakter och att LHF har 3 fw på gång (inte säkert 3 ska in) samt att en back ska in efter nyår, alla från nordamerika.
Som jag sagt tidigare, ta det för vad det är och spekulera vidare, det kostar inget att drömma om riktiga spetsvärvningar till LHF. Obs! Pengar verkar inte saknas trots senaste tidens turbulens.
Så skjut nu alla, tvivlare/olyckskorpar eller "frozare", det är SILLY Smile


Senast ändrad av Tony Moore den lör 15 okt 2022, 13:14, ändrad totalt 1 gång
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7447
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Puckad and keevvs like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4

Inlägg av Puckad lör 15 okt 2022, 13:13

Och Viktor Rask till Fribourg. Det är ingen lång kö av spelare som vill till LHF ...
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4

Inlägg av Hankburger lör 15 okt 2022, 13:39

Tony Moore skrev:Eftersom alla här inne är utsvultna angående nyförvärv tänker jag att jag måste utsätta mig och er för mer silly-rykten. Personen jag har kontakt med (via läktaren i Delfinen) som påstår sig ha info inne i LHF har jag fått fram lite mer om (jag känner honom inte och därför inte velat tränga mig på det privata). Nåväl han bor i Luleå (tydligen granne med fruktis som han också är på så snart han visar sig) men är ursprungligen från malmfälten, har jobbat i åkeribranschen och enligt egen utsago varit med att sponsra LHF med stora belopp. Tom fått frågan att ingå i styrelsen när T. Stöckel var verksam men tvärvägrat med förklaringen att han är en ”doer” som inte passar i en förenings styrelse där konsensus råder i beslut (läs oftast för långsamt). Ex. är han oerhört kritisk till skuggans inkompetens när det gäller ”business”, när skuggan sa att han visste tidigt att Isac skulle vidare och fick frågan om LHF hade någon på gång och svarade nej. Detta menar han är förödande för LHF, oavsett sant eller inte skulle skuggan sagt något i stil med ”vi jobbar med x antal spelare som ska in, så vi är trygga”. Han menar när skuggan blottat sig så blir det ännu svårare att få hit riktigt spets samt betydligt dyrare med hans uttalande. Han håller däremot skuggans sportsliga kunskaper högre men efterlyser att när vi har 2 GM skulle den ena kunna var en affärskunning person och den andra sportslig, vilket jag håller med om, dessutom är ju tränarstaben involverad i det sportsliga värvandet.

Nåväl, nu (hemma mot FBK) påstod han att det är "locket på", trots det ligger han på sina kontakter och att LHF har 3 fw på gång (inte säkert 3 ska in) samt att en back ska in efter nyår, alla från nordamerika.
Som jag sagt tidigare, ta det för vad det är och spekulera vidare, det kostar inget att drömma om riktiga spetsvärvningar till LHF. Obs! Pengar verkar inte saknas trots senaste tidens turbulens.
Så skjut nu alla, tvivlare/olyckskorpar eller "frozare", det är SILLY Smile

Inte för att vara den men det är väldigt mycket "Trust me" i det hela faktiskt.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4

Inlägg av Hankburger lör 15 okt 2022, 13:41

Puckad skrev:Och Viktor Rask till Fribourg.  Det är ingen lång kö av spelare som vill till LHF ...

Eller så är det så att SHL-klubbar inte kan konkurrera med NL löner och schweiziska skatter? Jag menar.. Rask blev ju klar typ dagen efter att han släppts från sin NHL-klubb och det tyder på att SHL inte var ens ett alternativ. Så detta börjar likna lite väl mycket att alla spelare som inte hamnar i SHL har tackat nej till Luleå argument..
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

PM likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4

Inlägg av Hankburger lör 15 okt 2022, 13:43

Serkan122 skrev:https://hockeysverige.se/2022/10/15/linus-klasen-ber-om-att-fa-bryta-kontraktet-vill-flytta-hem1
Klasen vill hem till Sverige, går nog till Djurgården.

Om han vill spela i HA så låt han. Han är ju i den åldern och har den historiken att det sociala spelar väldigt mycket roll. Och då hjälper ju inte att Luleå ligger där det ligger.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Tony Moore and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4

Inlägg av Tony Moore lör 15 okt 2022, 13:48

Eller avsluta i SSK eller Huddinge..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7447
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4

Inlägg av Puckad lör 15 okt 2022, 13:54

Hankburger skrev:
Puckad skrev:Och Viktor Rask till Fribourg.  Det är ingen lång kö av spelare som vill till LHF ...

Eller så är det så att SHL-klubbar inte kan konkurrera med NL löner och schweiziska skatter? Jag menar.. Rask blev ju klar typ dagen efter att han släppts från sin NHL-klubb och det tyder på att SHL inte var ens ett alternativ. Så detta börjar likna lite väl mycket att alla spelare som inte hamnar i SHL har tackat nej till Luleå argument..
Du har en poäng., Å andra sidan så sa jag aldrig att det var en längre kö till andra SHL klubbar.
Men det är frustrerande att se hur många som ryms i Schweiz efter att det blev fullt.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4

Inlägg av Dilox lör 15 okt 2022, 13:56

Klasens situation låter ju sorglig så bara hoppas det kan lösas på bästa sätt. Tror alla känner att det han gjort för Luleå är bara att tacka för. Vill han nu spela vidare och måste göra det i en annan svensk klubb så önskar jag honom stort lycka till.

Allt gott om Linus. Men i dagsläget behöver vi mer spets än så.

Dilox

Antal inlägg : 721
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Tony Moore, Kanellängd and Serkan122 like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4

Inlägg av Björnkäften lör 15 okt 2022, 14:05

Bara försöka få in Klasen också, han håller att styra PP samt att producera poäng utan tvivel. Sedan är han inte 1 utav dom 1-2 spetsspelarna vi ska ha in men finns klasen på marknaden måste vi nappa, ekonomin är väldigt bra och detta ryms alla gånger i budgeten.

Björnkäften

Antal inlägg : 491
Join date : 15-05-29

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4

Inlägg av Dilox lör 15 okt 2022, 14:14

Även om det finns en poäng där tror jag att Luleå med alla resor och bortanätter det innebär inte är aktuellt för Klasen om man har hälsoproblem hemma.

Dilox

Antal inlägg : 721
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4

Inlägg av Micke80 lör 15 okt 2022, 14:31

Dilox skrev:Även om det finns en poäng där tror jag att Luleå med alla resor och bortanätter det innebär inte är aktuellt för Klasen om man har hälsoproblem hemma.

Tror inte heller det då dom har baden i Stockholm. Men det skadar aldrig att fråga. Det fungerade trots allt bra med personliga speciallösning för EG då gan gade det jobbigt hemma och fick vila från vissa bortaresor.
Med anseabord, fråga och kom med kreativa lösningar som underlättar orovatlivet, men lägg inte alla ägg i den här korgen utan se det som en bonus.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4

Inlägg av Dustin lör 15 okt 2022, 14:34

Klasen 2014 är vad vi behöver, tyvärr inte 2022. Jag tror inte Linus håller och det blir inte bra varken för honom själv eller Luleå Hockey.

Dustin

Antal inlägg : 6744
Join date : 12-02-28

Tony Moore and Hankburger like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4

Inlägg av Micke80 lör 15 okt 2022, 15:01

Dustin skrev:Klasen 2014 är vad vi behöver, tyvärr inte 2022. Jag tror inte Linus håller och det blir inte bra varken för honom själv eller Luleå Hockey.
Såg han inte i fjol ochvheller inte i år, men i förfjol var han tillräckligt bra så skulle inte räkna ut honom som komplement till nått bättre. Däremot inte som ensam stjärna.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4

Inlägg av Mr Bister lör 15 okt 2022, 15:02

Vi behöver något bättre än Klasen, han är tyvärr i utförsbacken

Mr Bister

Antal inlägg : 1392
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4

Inlägg av #96 lör 15 okt 2022, 15:09

Skulle inte förvåna mig om Klasen avslutar sin karriär, verkar vara mycket med deras pojke.

Hoppas allt går bra för familjen.
#96
#96

Antal inlägg : 2170
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Puckad and Kanellängd like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4

Inlägg av Snikne Ville lör 15 okt 2022, 15:38

Kollar lite hur det ser ut Schweiz o noterar att Victor Rask landat där vilket jag missat. Ser även att Kåwax fått en bra start o nu har ju Panik anslutit till hans lag. Letade mest efter spelare som kanske inte kommit upp i nivå o hittade egentligen bara Ruotsalainen.
https://www.eliteprospects.com/player/152112/arttu-ruotsalainen
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

JohanO and Edluninho like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4

Inlägg av JohanO lör 15 okt 2022, 15:44

Bara för att man har gått med plus under coronan, betyder inte det att man kan/bör/ska spendera pengar under en global inflation. Olika fans har olika kravställningar på klubben och det är väl knappast konstigt om vissa av oss ställer kravet att LHF långsiktigt ska ta hänsyn till föreningens ekonomi och fortlevnad. Speciellt under en tid som denna.

Jag är övertygad om att Jonken (liksom alla av oss) förstår att laget måste förstärkas för att bli bättre om vi ska gå hela vägen, men vi vill veta att pengarna vi spenderar på de spelarna inte resulterar i en Bodker, för då kommer vi ändå inte vinna och samtidigt bli fattigare på köpet.

Men absolut, sportchefernas värvningsarbete för säsongen är ett misslyckande hittills. Men det finns andra aspekter av deras jobb (t.ex. ekonomiska) som de skött bra, hittills.

Apropå årets värvningsarbete så känns det som att det finns en del att säga om LHF's scouting... Som idag känns väldigt endimensionell.
Som jag var inne på i en annan tråd, är känslan att LHF i dagsläget hade missat en värvning som Klasen 2012, för att han "till synes" inte var stark i presspelet, disciplinerad utan puck, etc, innan han kom till Luleå.

En önskan framöver är att man bl.a. investerar (den goda ekonomin) i juniorverksamheten och elitscoutingen.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4

Inlägg av JohanO lör 15 okt 2022, 15:47

Snikne Ville skrev:Kollar lite hur det ser ut Schweiz o noterar att Victor Rask landat där vilket jag missat. Ser även att Kåwax fått en bra start o nu har ju Panik anslutit till hans lag. Letade mest efter spelare som kanske inte kommit upp i nivå o hittade egentligen bara Ruotsalainen.
https://www.eliteprospects.com/player/152112/arttu-ruotsalainen


Ruotsalainen dregglade jag lite över i juni. Var en klassisk tweener i Nordamerika, för bra för AHL, för dålig på NHL.
Kom till LHF istället Arttu!
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Edluninho likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4

Inlägg av NallePhu lör 15 okt 2022, 16:40

JohanO skrev:Bara för att man har gått med plus under coronan, betyder inte det att man kan/bör/ska spendera pengar under en global inflation. Olika fans har olika kravställningar på klubben och det är väl knappast konstigt om vissa av oss ställer kravet att LHF långsiktigt ska ta hänsyn till föreningens ekonomi och fortlevnad. Speciellt under en tid som denna.

Jag är övertygad om att Jonken (liksom alla av oss) förstår att laget måste förstärkas för att bli bättre om vi ska gå hela vägen, men vi vill veta att pengarna vi spenderar på de spelarna inte resulterar i en Bodker, för då kommer vi ändå inte vinna och samtidigt bli fattigare på köpet.

Men absolut, sportchefernas värvningsarbete för säsongen är ett misslyckande hittills. Men det finns andra aspekter av deras jobb (t.ex. ekonomiska) som de skött bra, hittills.

Apropå årets värvningsarbete så känns det som att det finns en del att säga om LHF's scouting... Som idag känns väldigt endimensionell.
Som jag var inne på i en annan tråd, är känslan att LHF i dagsläget hade missat en värvning som Klasen 2012, för att han "till synes" inte var stark i presspelet, disciplinerad utan puck, etc, innan han kom till Luleå.

En önskan framöver är att man bl.a. investerar (den goda ekonomin) i juniorverksamheten och elitscoutingen.
Nåja Bulan styr det som ska värvas och det är spelare som är hårt jobbande spelare men handleder av betong tyvärr, Skuggan vågar inte gå emot vad Bulan vill ha där av är det icke spelare som värvas!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18052
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4

Inlägg av Bamsefar lör 15 okt 2022, 16:54

NallePhu skrev:
JohanO skrev:Bara för att man har gått med plus under coronan, betyder inte det att man kan/bör/ska spendera pengar under en global inflation. Olika fans har olika kravställningar på klubben och det är väl knappast konstigt om vissa av oss ställer kravet att LHF långsiktigt ska ta hänsyn till föreningens ekonomi och fortlevnad. Speciellt under en tid som denna.

Jag är övertygad om att Jonken (liksom alla av oss) förstår att laget måste förstärkas för att bli bättre om vi ska gå hela vägen, men vi vill veta att pengarna vi spenderar på de spelarna inte resulterar i en Bodker, för då kommer vi ändå inte vinna och samtidigt bli fattigare på köpet.

Men absolut, sportchefernas värvningsarbete för säsongen är ett misslyckande hittills. Men det finns andra aspekter av deras jobb (t.ex. ekonomiska) som de skött bra, hittills.

Apropå årets värvningsarbete så känns det som att det finns en del att säga om LHF's scouting... Som idag känns väldigt endimensionell.
Som jag var inne på i en annan tråd, är känslan att LHF i dagsläget hade missat en värvning som Klasen 2012, för att han "till synes" inte var stark i presspelet, disciplinerad utan puck, etc, innan han kom till Luleå.

En önskan framöver är att man bl.a. investerar (den goda ekonomin) i juniorverksamheten och elitscoutingen.
Nåja Bulan styr det som ska värvas och det är spelare som är hårt jobbande spelare men handleder av betong tyvärr, Skuggan vågar inte gå emot vad Bulan vill ha där av är det icke spelare som värvas!
Du tänker på Omark, Brännström, lepistö o s v
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4

Inlägg av Hankburger lör 15 okt 2022, 17:21

NallePhu skrev:
JohanO skrev:Bara för att man har gått med plus under coronan, betyder inte det att man kan/bör/ska spendera pengar under en global inflation. Olika fans har olika kravställningar på klubben och det är väl knappast konstigt om vissa av oss ställer kravet att LHF långsiktigt ska ta hänsyn till föreningens ekonomi och fortlevnad. Speciellt under en tid som denna.

Jag är övertygad om att Jonken (liksom alla av oss) förstår att laget måste förstärkas för att bli bättre om vi ska gå hela vägen, men vi vill veta att pengarna vi spenderar på de spelarna inte resulterar i en Bodker, för då kommer vi ändå inte vinna och samtidigt bli fattigare på köpet.

Men absolut, sportchefernas värvningsarbete för säsongen är ett misslyckande hittills. Men det finns andra aspekter av deras jobb (t.ex. ekonomiska) som de skött bra, hittills.

Apropå årets värvningsarbete så känns det som att det finns en del att säga om LHF's scouting... Som idag känns väldigt endimensionell.
Som jag var inne på i en annan tråd, är känslan att LHF i dagsläget hade missat en värvning som Klasen 2012, för att han "till synes" inte var stark i presspelet, disciplinerad utan puck, etc, innan han kom till Luleå.

En önskan framöver är att man bl.a. investerar (den goda ekonomin) i juniorverksamheten och elitscoutingen.
Nåja Bulan styr det som ska värvas och det är spelare som är hårt jobbande spelare men handleder av betong tyvärr, Skuggan vågar inte gå emot vad Bulan vill ha där av är det icke spelare som värvas!

Du menar förutom Klasen? Omark? Lepistö? Spelare som Honka? Einar? Listan kan göras hur lång som helst.. Du har rätt i att Bulan vill ha spelare som inte dras från att jobba hårt MEN detta innebär inte per automatik att de får "betonghänder". Inte heller låter det på Skuggan som det är den typen av spelare som man söker. Så jag vet inte var du fått det ifrån att Bulan skulle kräva grovjobbare enbart. Bulan har ju tom. själv gått ut i intervjuer och sagt att han bokstavligen vill att spelare skall få använda sina styrkor..
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4

Inlägg av Dustin lör 15 okt 2022, 17:36

Klasen och Omark går under kategorin kultspelare. Kovacs är väl isf den man kan argumentera för men annars är det faktiskt rätt tunt med utpräglad offensiv spetskvalite.

Dustin

Antal inlägg : 6744
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4

Inlägg av Hankburger lör 15 okt 2022, 17:52

Dustin skrev:Klasen och Omark går under kategorin kultspelare. Kovacs är väl isf den man kan argumentera för men annars är det faktiskt rätt tunt med utpräglad offensiv spetskvalite.

Och? Man kan inte börja flytta målstolpar bara för att det passar ens argument. Klasen och Omark var produktiva spelare som inte faller in under begreppet "Betonghänder".. spelar ingen roll om de spelat i klubben tidigare eller ej. Andra spelare som kan läggas på den listan är Larsson och Ilomäki. Så nog har man fått in offensiv kvalité alltid.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4

Inlägg av Dustin lör 15 okt 2022, 18:25

Hankburger skrev:
Dustin skrev:Klasen och Omark går under kategorin kultspelare. Kovacs är väl isf den man kan argumentera för men annars är det faktiskt rätt tunt med utpräglad offensiv spetskvalite.

Och? Man kan inte börja flytta målstolpar bara för att det passar ens argument. Klasen och Omark var produktiva spelare som inte faller in under begreppet "Betonghänder".. spelar ingen roll om de spelat i klubben tidigare eller ej. Andra spelare som kan läggas på den listan är Larsson och Ilomäki. Så nog har man fått in offensiv kvalité alltid.

Larsson och Ilomäki är utpräglade tvåvägsforwards och passar därför in i mallen. Man frångick mallen pga kultspelare (LinusX2), samtidigt två killar med Luleåhjärta som gjorde allt för Luleå. Svårare få det av en spelare utifrån. Hoppas man kan frångå mallen lite för att få in offensiv spets, samtidigt är det en tuff uppgift för SHL är en bra och svårspelad liga.

Dustin

Antal inlägg : 6744
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4

Inlägg av Hankburger lör 15 okt 2022, 18:35

Dustin skrev:
Hankburger skrev:
Dustin skrev:Klasen och Omark går under kategorin kultspelare. Kovacs är väl isf den man kan argumentera för men annars är det faktiskt rätt tunt med utpräglad offensiv spetskvalite.

Och? Man kan inte börja flytta målstolpar bara för att det passar ens argument. Klasen och Omark var produktiva spelare som inte faller in under begreppet "Betonghänder".. spelar ingen roll om de spelat i klubben tidigare eller ej. Andra spelare som kan läggas på den listan är Larsson och Ilomäki. Så nog har man fått in offensiv kvalité alltid.

Larsson och Ilomäki är utpräglade tvåvägsforwards och passar därför in i mallen. Man frångick mallen pga kultspelare (LinusX2), samtidigt två killar med Luleåhjärta som gjorde allt för Luleå. Svårare få det av en spelare utifrån. Hoppas man kan frångå mallen lite för att få in offensiv spets, samtidigt är det en tuff uppgift för SHL är en bra och svårspelad liga.

Nej. Ilomäki var långt ifrån någon tvåvägsforward. Han var en teknisk finlirare. Vilket märktes när han kom till SHL där det inte kuggade för honom offensivt och därför åkte han snabbt ned i hierarkien. Men poängen var fortfarande att dessa inte var några betonghänder samt att det är allt Bulan vill ha. Vilket i sin tur inneburit att varken Omark eller Klasen tagits in om så vore fallet.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4

Inlägg av NallePhu lör 15 okt 2022, 18:41

Rocco Grimaldi hamnade i AHL
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18052
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4

Inlägg av Lillwitte lör 15 okt 2022, 21:45

Jesper Frödén verkar vara et alternativ som Luleå är på jakt efter. Frågan är om han verkligen är den där målskytten vi letar efter. Panik skulle vara ett alternativ rakt av om han inte signat för någon klubb ännu.


Dal Colle : ingen som öst in mål men verkar ha stannat lite i utvecklingen. Brännström var ju knappt en shl spelare då han kom men nu är han topp 10 i ligan. Har man draftats som 5e spelare finns talang så varför inte Dal colle men då måste man göra 2 värvningar

Loui Eriksson: Free agent har över 1000 NHL matcher och målskytt är han i allra högsta grad står utan kontrakt just nu och Frölunda har redan spika sin trupp att ta in han och Dal colle kan vara ett alternativ

Frödén : Ser det som liten chans att han komemr hit då han vill vara nära Stockholm tror Örebro har slagläge där.Men Luleå uppges vara intresserade av han

LInus Klasen: Kom idag att han kommer lämna schweiz pga av hans sjuka barn. Djurgården är ute efetr han men känns för bra för att spela i Hockeyallsvenskan Kanske den enda spelaren somkan ersätta omark till 80 % iaf.

Det är dessa som det har snackats om i dagarna (inte eriksson var ett tag sedan ) Mario kempe verkar det inte bli jag hoppas inte det iaf han är inte den spets vi behöver för låg klass skulle jag säga det ryktet har också avfärdats.

Lillwitte

Antal inlägg : 177
Join date : 22-10-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4

Inlägg av NallePhu lör 15 okt 2022, 21:49

Lillwitte skrev:Jesper Frödén verkar vara et alternativ som Luleå är på jakt efter. Frågan är om han verkligen är den där målskytten vi letar efter. Panik skulle vara ett alternativ rakt av om han inte signat för någon klubb ännu.


Dal Colle : ingen som öst in mål men verkar ha stannat lite i utvecklingen. Brännström var ju knappt en shl spelare då han kom men nu är han topp 10 i ligan. Har man draftats som 5e spelare finns talang så varför inte Dal colle men då måste man göra 2 värvningar

Loui Eriksson: Free agent har över 1000 NHL matcher och målskytt är han i allra högsta grad står utan kontrakt just nu och Frölunda har redan spika sin trupp att ta in han och Dal colle kan vara ett alternativ

Frödén : Ser det som liten chans att han komemr hit då han vill vara nära Stockholm tror Örebro har slagläge där.Men Luleå uppges vara intresserade av han

LInus Klasen: Kom idag att han kommer lämna schweiz pga av hans sjuka barn. Djurgården är ute efetr han men känns för bra för att spela i Hockeyallsvenskan Kanske den enda spelaren somkan ersätta omark till 80 % iaf.

Det är dessa som det har snackats om i dagarna (inte eriksson var ett tag sedan ) Mario kempe verkar det inte bli jag hoppas inte det iaf han är inte den spets vi behöver för låg klass skulle jag säga det ryktet har också avfärdats.
Nyfiken vart har herren hört det ang Jesper Frödén???
Enda av värde är Dal Colle som kan ha en utväxling i Luleå med rätt omgivning..
Klasen & Eriksson nej båda har passerat zenit!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18052
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4

Inlägg av Lillwitte lör 15 okt 2022, 22:01

Dustin skrev:
Jonken skrev:Just nu börjar vi även få se lite 'ränta' i sportslig effektivitet av att vi valt att tro på spelarna vi har i laget -istället för att värva in. Det är många nu som tackar för förtroendet och den extra istiden; genom att prestera sin absolut bästa ishockey. Och just DETTA mina damer och herrar är den by far den åtråvärdaste tillgången en förening kan erhålla. Vi höjer oss sportsligt UTAN värvningar. Inte bara det: Utan föreningen gör detta samtidigt som det blåser där ute. DET HÄR är: -Karaktär, -styrka, -proffessionalism, -målmedvetenhet på absolut högsta nivå. Man kommer ihop, knyter näven och höjer nivån -istället för att låta trycket bryta en.

-Asså; Luleå Hockey är bara SÅ JÄKLA STARKT och VACKERT när man gör det tillsammans.
-Fuckin' love all of ya!Älska

Som vanligt fantasier och rena villfarelser. Helt otroligt hur du målar upp Skuggans misslyckade silly Season till en succé där han hållit i pengarna.

Vi slickar inga sår efter pandemin, vi gjorde vinst under pandemin.

På vilket sätt har vi höjt oss menar du? Är det tiondeplaceringen eller den bländande offensiven vi uppvisat?





Håller helt med ska vi gå tillbaka somd et var då Rönnberg tränade oss ett mittenlag som åker ur i kvarten kanske max går till smei där vi åker ut med 4-0 i matcher Luleå hockey är inte ett mittenlag längre. Vi var 60 min från guldet i fjol ännu mindre till och med. Då går det inte att nöja sig med 3-4 olika målskyttar. Komarek har inte kapacitet att avgöra en SM final själv. Det måste in spets ochd et fort. Hade vi haft en riktig målskytt hade vi kört över IKO idag totalt. 1-6 eller 1-7 hade nog varit mer realistikt. Förra året var det ungefär samma matchbild mot oskarshamn som ikväll då vann vi med 7-1 tror jag. Det jag menar är att våra bra matcher dr vi vinner med 4-1 som idag är då allt klaffar 110 % men då det inte gör det som mot växjö så gör vi bara 1 mål framåt. Många pratar om att vi tappat omark , andreasson. men många glömmer också att Lepistö kom 3a i interna poängligan som back! Sellgren tycker jag ser otroligt blek ut. Om lepistö är en 7-8 på skicklighetsskalan så är inte sellgren mer än 4-5. Komarov kommer inte förvandlas hux flux tillen poängmaskin han är en Powerforward. Skuggan har väntat för länge i veckan måste något komma annars blir det nog en flopp tyvärr som Kennedy tex. Tycker man ska titta mer åt Tjeckien/slovakien finns många Nhl spelare där dessutom är dom van Stor rink. Bartecko tex en topp 10 genom tiderna av alla forwards som spelat i Luleå (han är väl 50 nu så menar inte att amn ska fundea på han) men någon liknande som spelat i NHL.

Lillwitte

Antal inlägg : 177
Join date : 22-10-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4

Inlägg av Blinders lör 15 okt 2022, 22:01

Fröden OCH Dal Colle hade varit något. Då har vi två spelare i bra ålder som man kan bygga vidare på framöver.

Blinders

Antal inlägg : 5112
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4

Inlägg av Lillwitte lör 15 okt 2022, 22:07

NallePhu skrev:
Lillwitte skrev:Jesper Frödén verkar vara et alternativ som Luleå är på jakt efter. Frågan är om han verkligen är den där målskytten vi letar efter. Panik skulle vara ett alternativ rakt av om han inte signat för någon klubb ännu.


Dal Colle : ingen som öst in mål men verkar ha stannat lite i utvecklingen. Brännström var ju knappt en shl spelare då han kom men nu är han topp 10 i ligan. Har man draftats som 5e spelare finns talang så varför inte Dal colle men då måste man göra 2 värvningar

Loui Eriksson: Free agent har över 1000 NHL matcher och målskytt är han i allra högsta grad står utan kontrakt just nu och Frölunda har redan spika sin trupp att ta in han och Dal colle kan vara ett alternativ

Frödén : Ser det som liten chans att han komemr hit då han vill vara nära Stockholm tror Örebro har slagläge där.Men Luleå uppges vara intresserade av han

LInus Klasen: Kom idag att han kommer lämna schweiz pga av hans sjuka barn. Djurgården är ute efetr han men känns för bra för att spela i Hockeyallsvenskan Kanske den enda spelaren somkan ersätta omark till 80 % iaf.

Det är dessa som det har snackats om i dagarna (inte eriksson var ett tag sedan ) Mario kempe verkar det inte bli jag hoppas inte det iaf han är inte den spets vi behöver för låg klass skulle jag säga det ryktet har också avfärdats.
Nyfiken vart har herren hört det ang Jesper Frödén???
Enda av värde är Dal Colle som kan ha en utväxling i Luleå med rätt omgivning..
Klasen & Eriksson nej båda har passerat zenit!


Läste det i sportbladet plus artikel där det nämdes att Luleå var intresserade var han Dal colle. Detb stod 10 nhl spelare som kan hamna i SHL. Står att flera SHL klubbar är på hugget på Frödén men däribland luleå!

Lillwitte

Antal inlägg : 177
Join date : 22-10-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4

Inlägg av NallePhu lör 15 okt 2022, 22:17

Lillwitte skrev:
NallePhu skrev:
Lillwitte skrev:Jesper Frödén verkar vara et alternativ som Luleå är på jakt efter. Frågan är om han verkligen är den där målskytten vi letar efter. Panik skulle vara ett alternativ rakt av om han inte signat för någon klubb ännu.


Dal Colle : ingen som öst in mål men verkar ha stannat lite i utvecklingen. Brännström var ju knappt en shl spelare då han kom men nu är han topp 10 i ligan. Har man draftats som 5e spelare finns talang så varför inte Dal colle men då måste man göra 2 värvningar

Loui Eriksson: Free agent har över 1000 NHL matcher och målskytt är han i allra högsta grad står utan kontrakt just nu och Frölunda har redan spika sin trupp att ta in han och Dal colle kan vara ett alternativ

Frödén : Ser det som liten chans att han komemr hit då han vill vara nära Stockholm tror Örebro har slagläge där.Men Luleå uppges vara intresserade av han

LInus Klasen: Kom idag att han kommer lämna schweiz pga av hans sjuka barn. Djurgården är ute efetr han men känns för bra för att spela i Hockeyallsvenskan Kanske den enda spelaren somkan ersätta omark till 80 % iaf.

Det är dessa som det har snackats om i dagarna (inte eriksson var ett tag sedan ) Mario kempe verkar det inte bli jag hoppas inte det iaf han är inte den spets vi behöver för låg klass skulle jag säga det ryktet har också avfärdats.
Nyfiken vart har herren hört det ang Jesper Frödén???
Enda av värde är Dal Colle som kan ha en utväxling i Luleå med rätt omgivning..
Klasen & Eriksson nej båda har passerat zenit!


Läste det i sportbladet plus artikel där det nämdes att Luleå var intresserade var han Dal colle. Detb stod 10 nhl spelare som kan hamna i SHL. Står att flera SHL klubbar är på hugget på Frödén men däribland luleå!
JA men den har jag läst och Frödén kommer hamna i Örebro el Linköping....
Dal Colle är en annan femma men men...
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18052
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4

Inlägg av HanPåLäktaren sön 16 okt 2022, 02:22

Kempe kommer i december/januari

HanPåLäktaren

Antal inlägg : 2
Join date : 22-10-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4 - Sida 11 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2022/2023, Del 4

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 11 av 20 Föregående  1 ... 7 ... 10, 11, 12 ... 15 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet