Ny liga, döden för SDHL i framtiden?
Sida 1 av 1
Ny liga, döden för SDHL i framtiden?
Det ryktas om att en ny liga i Nordamerika med stöttning från NHL ska startas, det skulle kunna betyda döden för SDHL i framtiden.
Detta ligger ju år fram i tiden misstänker jag men det skulle kunna bli som jag skriver här nedan.
Först tar dom alla nordamerikaner sen dammsuger dom Europa på dom bästa spelarna och med tanke på
hur lite damspelare det finns totalt sett, det skulle det betyda en hel del för SDHL och hur mycket skulle ett gällande kontrakt vara värt
när spelarna i SDHL sällan är heltidsanställda? (Vi släpper ju spelare med gällande kontrakt redan nu)
Detta ligger ju år fram i tiden misstänker jag men det skulle kunna bli som jag skriver här nedan.
Först tar dom alla nordamerikaner sen dammsuger dom Europa på dom bästa spelarna och med tanke på
hur lite damspelare det finns totalt sett, det skulle det betyda en hel del för SDHL och hur mycket skulle ett gällande kontrakt vara värt
när spelarna i SDHL sällan är heltidsanställda? (Vi släpper ju spelare med gällande kontrakt redan nu)
Gäst- Gäst

» Framtiden
» Tacklingar införs i SDHL och Damettan
» SDHL
» Andra SDHL-lag
» Matchtråd 21/22 övriga SDHL
» Tacklingar införs i SDHL och Damettan
» SDHL
» Andra SDHL-lag
» Matchtråd 21/22 övriga SDHL
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum: