2021-12-02, SHL-match 23, Luleå - Frölunda

+31
Lehto
Sportchefen #2
Kagen
MickkeJ
Högljudd
GustenA
LHF96
Polyfemos
Hankburger
icemask
Mange
trallgöken
chiII
Björnpappa
Bamsefar
kokostrollet
Kanellängd
PM
Dundernisse
NallePhu
Urken
Norlin
Blinders
Rikky
Puckad
Wolfhunter
Pajala
Donowitz
LulefanGBG
Redbear
Admin
35 posters

Sida 6 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Gå ner

2021-12-02, SHL-match 23, Luleå - Frölunda - Sida 6 Empty Sv: 2021-12-02, SHL-match 23, Luleå - Frölunda

Inlägg av Jokerman ll fre 03 dec 2021, 10:24

Perfekt; vinst; Walle vann matchen mot Tomkins; Tyrre överglänste Joel. Straffarna av oss var kliniska, klockrena och helt enkelt underbara.  Skål!

Men hade det varit slutspel hade vi fått det hett om öronen i förlängningen, Frölundas tryck får oss på hälarna för mycket. Det behövs ett mindset hos oss som sitter i ryggmärgen där alla i laget vet precis hur de ska agera - då kommer vi kunna använda deras push till våran fördel.

Nästan alla spelare i Vårat gäng behöver i ett slutspel pynta in betydligt mer än man gjorde igår, problemet är att motståndarna garanterat kommer göra detsamma.

Underhållning? Mot lag som Frölunda måste vi ha kvalitet i allt vi gör och speciellt vad vi gör med pucken. Det krävs skärpa i passningsspel och i spelet längs och runt blålinjerna.

In Tyrre we trust.
Jokerman ll
Jokerman ll

Antal inlägg : 1268
Join date : 21-05-19

Till överst på sidan Gå ner

2021-12-02, SHL-match 23, Luleå - Frölunda - Sida 6 Empty Sv: 2021-12-02, SHL-match 23, Luleå - Frölunda

Inlägg av Puckad fre 03 dec 2021, 10:39

Polyfemos skrev:
zamboni skrev:Va f-n , varför skall Omark börja styla i anfallszon med tre minuter kvar och ledning med ett mål?
Det är ju roligt med underhållare men det finns en gräns...
Håller med om detta. Förvisso är han väl den bästa att hålla pucken i anfallszon, men det är inte första gången han dräller med pucken nära blå och skapar en kontring med mål som följd i slutet av matcherna. Kanske skall behandlas som Shinnimin och inte spelas sista minuterna om laget är i ledning. Ser hellre 2-4 linan checka av matchen på slutet
F.ö. så blir jag less på defensiva taktiken att spela i ledning med uppställt ”handbollsförsvar” den har inte plusstatistik. Funkade knappt mot Brynäs trots klar ledning. Den ger motståndaren allt initiativ, de behöver knappt tänka försvar. Det är flipp ut, byte och nytt anfall för motståndarna följt av flipp ut, byte osv. Jag tycker försvarsspel spelas bäst i anfallszon. Nu coachas det som truppen består av J20 spelare, tycker det finns fler kvaliteér i laget än så. T.ex var det länge sedan back och centerpositionerna var så starka.
Förklara gärna mer.
Dels så stör du dig på att Omark försöker spela konstruktivt anfallsspel, dels stör du dig på att vi inte försöker anfalla. Det hänger inte ihop riktigt.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Pajala likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2021-12-02, SHL-match 23, Luleå - Frölunda - Sida 6 Empty Sv: 2021-12-02, SHL-match 23, Luleå - Frölunda

Inlägg av trallgöken fre 03 dec 2021, 12:31

Som Dicken sa till domarna på isen...
"När ska ni sluta låta Joel Lundqvist styra Svensk ishockey"

trallgöken

Antal inlägg : 1356
Join date : 21-10-14

Till överst på sidan Gå ner

2021-12-02, SHL-match 23, Luleå - Frölunda - Sida 6 Empty Sv: 2021-12-02, SHL-match 23, Luleå - Frölunda

Inlägg av Micke80 fre 03 dec 2021, 14:30

Polyfemos skrev:
zamboni skrev:Va f-n , varför skall Omark börja styla i anfallszon med tre minuter kvar och ledning med ett mål?
Det är ju roligt med underhållare men det finns en gräns...
Håller med om detta. Förvisso är han väl den bästa att hålla pucken i anfallszon, men det är inte första gången han dräller med pucken nära blå och skapar en kontring med mål som följd i slutet av matcherna. Kanske skall behandlas som Shinnimin och inte spelas sista minuterna om laget är i ledning. Ser hellre 2-4 linan checka av matchen på slutet
F.ö. så blir jag less på defensiva taktiken att spela i ledning med uppställt det ”handbollsförsvar” den har inte plusstatistik. Funkade knappt mot Brynäs trots klar ledning. Den ger motståndaren allt initiativ, de behöver knappt tänka försvar. Det är flipp ut, byte och nytt anfall för motståndarna följt av flipp ut, byte osv. Jag tycker försvarsspel spelas bäst i anfallszon. Nu coachas det som truppen består av J20 spelare, tycker det finns fler kvaliteér i laget än så. T.ex var det länge sedan back och centerpositionerna var så starka.

Inte för att vara sån… men vårt gandbollsförsvar klarade sig riktigt bra i slutet av matchen igår fram till vi började spela i anfallszon och åkte på en kontring

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2021-12-02, SHL-match 23, Luleå - Frölunda - Sida 6 Empty Sv: 2021-12-02, SHL-match 23, Luleå - Frölunda

Inlägg av Sportchefen #2 fre 03 dec 2021, 18:58

Puckad skrev:
Polyfemos skrev:
zamboni skrev:Va f-n , varför skall Omark börja styla i anfallszon med tre minuter kvar och ledning med ett mål?
Det är ju roligt med underhållare men det finns en gräns...
Håller med om detta. Förvisso är han väl den bästa att hålla pucken i anfallszon, men det är inte första gången han dräller med pucken nära blå och skapar en kontring med mål som följd i slutet av matcherna. Kanske skall behandlas som Shinnimin och inte spelas sista minuterna om laget är i ledning. Ser hellre 2-4 linan checka av matchen på slutet
F.ö. så blir jag less på defensiva taktiken att spela i ledning med uppställt ”handbollsförsvar” den har inte plusstatistik. Funkade knappt mot Brynäs trots klar ledning. Den ger motståndaren allt initiativ, de behöver knappt tänka försvar. Det är flipp ut, byte och nytt anfall för motståndarna följt av flipp ut, byte osv. Jag tycker försvarsspel spelas bäst i anfallszon. Nu coachas det som truppen består av J20 spelare, tycker det finns fler kvaliteér i laget än så. T.ex var det länge sedan back och centerpositionerna var så starka.
Förklara gärna mer.
Dels så stör du dig på att Omark försöker spela konstruktivt anfallsspel, dels stör du dig på att vi inte försöker anfalla. Det hänger inte ihop riktigt.
Motsägelsefullt, onekligen.
Kan vi inte bara alla hålla ihop och värna om de få spelare vi har som både har kunskapen och viljan att vara kreativa och bjuda på underhållning? Omark har brett så många mackor redan att han kunde varit förbi Lasch. Om medspelarna bara gör sitt jobb och trycker in pucken när han dukar upp så kan vi bjuda på ett sånt där mål varje match.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Puckad, Wolfhunter and Blinders like this post

Till överst på sidan Gå ner

2021-12-02, SHL-match 23, Luleå - Frölunda - Sida 6 Empty Sv: 2021-12-02, SHL-match 23, Luleå - Frölunda

Inlägg av Dundernisse fre 03 dec 2021, 19:32

Sportchefen #2 skrev: Omark har brett så många mackor redan att han kunde varit förbi Lasch. Om medspelarna bara gör sitt jobb och trycker in pucken när han dukar upp så kan vi bjuda på ett sånt där mål varje match.
Att han kunde gjort fler poäng absolut men fler än Lasch är att överdriva. Det var någon grafik för någon vecka som visade att Lasch hade typ 120 passningar in i slottet och Omark låg tvåa i ligan på typ 80. Det är en väsentlig skillnad.

Dundernisse

Antal inlägg : 2741
Join date : 21-01-16

Till överst på sidan Gå ner

2021-12-02, SHL-match 23, Luleå - Frölunda - Sida 6 Empty Sv: 2021-12-02, SHL-match 23, Luleå - Frölunda

Inlägg av Sportchefen #2 fre 03 dec 2021, 19:41

Dundernisse skrev:
Sportchefen #2 skrev: Omark har brett så många mackor redan att han kunde varit förbi Lasch. Om medspelarna bara gör sitt jobb och trycker in pucken när han dukar upp så kan vi bjuda på ett sånt där mål varje match.
Att han kunde gjort fler poäng absolut men fler än Lasch är att överdriva. Det var någon grafik för någon vecka som visade att Lasch hade typ 120 passningar in i slottet och Omark låg tvåa i ligan på typ 80. Det är en väsentlig skillnad.

Ja, det kanske var lite överdrivet. Syntes det i statistiken hur många av Laschs 120 passningar som slagits i PP? Han är ju jävligt skicklig, men får också mycket PP-tid.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

2021-12-02, SHL-match 23, Luleå - Frölunda - Sida 6 Empty Sv: 2021-12-02, SHL-match 23, Luleå - Frölunda

Inlägg av Dundernisse fre 03 dec 2021, 19:49

Sportchefen #2 skrev:
Dundernisse skrev:
Sportchefen #2 skrev: Omark har brett så många mackor redan att han kunde varit förbi Lasch. Om medspelarna bara gör sitt jobb och trycker in pucken när han dukar upp så kan vi bjuda på ett sånt där mål varje match.
Att han kunde gjort fler poäng absolut men fler än Lasch är att överdriva. Det var någon grafik för någon vecka som visade att Lasch hade typ 120 passningar in i slottet och Omark låg tvåa i ligan på typ 80. Det är en väsentlig skillnad.

Ja, det kanske var lite överdrivet. Syntes det i statistiken hur många av Laschs 120 passningar som slagits i PP? Han är ju jävligt skicklig, men får också mycket PP-tid.
Har för mig att det som visades var i alla spelformer men kan försöka hitta grafiken imorgon.

Edit: Det var siffror från hockeylabbet i cmore från ca 1 månad sedan så kan se annorlunda ut nu.
Passningar till slottet:
1. Lasch 129
2. Omark 71
3. Ruohomaa 62
4. Litte 62

Omark lär alltså ligga topp 5 i poängligan vid säsongsavslutning om dess siffror fortsätter.

Dundernisse

Antal inlägg : 2741
Join date : 21-01-16

Sportchefen #2 likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2021-12-02, SHL-match 23, Luleå - Frölunda - Sida 6 Empty Sv: 2021-12-02, SHL-match 23, Luleå - Frölunda

Inlägg av Blinders fre 03 dec 2021, 20:02

Dundernisse skrev:
Sportchefen #2 skrev:
Dundernisse skrev:
Sportchefen #2 skrev: Omark har brett så många mackor redan att han kunde varit förbi Lasch. Om medspelarna bara gör sitt jobb och trycker in pucken när han dukar upp så kan vi bjuda på ett sånt där mål varje match.
Att han kunde gjort fler poäng absolut men fler än Lasch är att överdriva. Det var någon grafik för någon vecka som visade att Lasch hade typ 120 passningar in i slottet och Omark låg tvåa i ligan på typ 80. Det är en väsentlig skillnad.

Ja, det kanske var lite överdrivet. Syntes det i statistiken hur många av Laschs 120 passningar som slagits i PP? Han är ju jävligt skicklig, men får också mycket PP-tid.
Har för mig att det som visades var i alla spelformer men kan försöka hitta grafiken imorgon.

Edit: Det var siffror från hockeylabbet i cmore från ca 1 månad sedan så kan se annorlunda ut nu.
Passningar till slottet:
1. Lasch 129
2. Omark 71
3. Ruohomaa 62
4. Litte 62

Omark lär alltså ligga topp 5 i poängligan vid säsongsavslutning om dess siffror fortsätter.
Det var första avsnittet av hockeylabbet den 27 oktober.

2021-12-02, SHL-match 23, Luleå - Frölunda - Sida 6 Screen37
2021-12-02, SHL-match 23, Luleå - Frölunda - Sida 6 Screen38


Edit

Ser nu att du ändrade inlägget.

Blinders

Antal inlägg : 5112
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Dundernisse likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2021-12-02, SHL-match 23, Luleå - Frölunda - Sida 6 Empty Sv: 2021-12-02, SHL-match 23, Luleå - Frölunda

Inlägg av Tony Moore lör 04 dec 2021, 15:00

Bamsefar skrev:
GustenA skrev:Vad är ens illegal equipment? Tappade han hjälmen och fortsatte spela?

Man kan ju inte så här många utvisningar mot seriens bästa PP. Inga mer utvisningar i tredje så kan vi nog ta det.
Det är i den här matchen  upp till Luleå att inte "ta"utvisningar , såvida vi inte helt lägger av o spela. Hittepåutvisningarna kan vi inte göra något åt Sen vore det trevligt om domarpatrasket även använde regelboken även på frölunda
Andreassons klubba gick av och han släppte den inte direkt då det hände, därför utvisning så även den var helt korrekt dömd.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7451
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2021-12-02, SHL-match 23, Luleå - Frölunda - Sida 6 Empty Sv: 2021-12-02, SHL-match 23, Luleå - Frölunda

Inlägg av Polyfemos lör 04 dec 2021, 18:22

Puckad skrev:
Polyfemos skrev:
zamboni skrev:Va f-n , varför skall Omark börja styla i anfallszon med tre minuter kvar och ledning med ett mål?
Det är ju roligt med underhållare men det finns en gräns...
Håller med om detta. Förvisso är han väl den bästa att hålla pucken i anfallszon, men det är inte första gången han dräller med pucken nära blå och skapar en kontring med mål som följd i slutet av matcherna. Kanske skall behandlas som Shinnimin och inte spelas sista minuterna om laget är i ledning. Ser hellre 2-4 linan checka av matchen på slutet
F.ö. så blir jag less på defensiva taktiken att spela i ledning med uppställt ”handbollsförsvar” den har inte plusstatistik. Funkade knappt mot Brynäs trots klar ledning. Den ger motståndaren allt initiativ, de behöver knappt tänka försvar. Det är flipp ut, byte och nytt anfall för motståndarna följt av flipp ut, byte osv. Jag tycker försvarsspel spelas bäst i anfallszon. Nu coachas det som truppen består av J20 spelare, tycker det finns fler kvaliteér i laget än så. T.ex var det länge sedan back och centerpositionerna var så starka.
Förklara gärna mer.
Dels så stör du dig på att Omark försöker spela konstruktivt anfallsspel, dels stör du dig på att vi inte försöker anfalla. Det hänger inte ihop riktigt.

Edit: Började skriva detta igår, så blev jag avbruten. Ser att fler varit in och kommenterat och jag vill bara säga att jag verkligen uppskattar att Omark spelar i LHF.

Nä, det hänger ju inte ihop som du påpekar. Jag motsäger mig själv. Omark är ju utan tvekan den spelare med mest "swagger" som ingår i laget och skall väl ha mest fria tyglar. Jag kan ha fel, men jag har några minnesbilder av att han haft mindre lyckade pucktapp ganska centralt innanför anfallsblå som skapat snabba kontringar med mål(chans) som följd i slutet av matcher. Handlar det om att gå för kvittering är det väl ok att det blir så ibland. Det är väl så att den spelare som har pucken mest slår flest passningar, både till rätt och fel adress. När det gäller att stänga ned matcher ,sista 4-5 min, kan han väl söka sig djupare ned i zon till sargerna och rundel och hålla pucken där som han är en mästare på. Man får det lilla extra med Omark, fast det är lite "high risk-high reward" över honom. I övrigt så tycker jag bättre om när LHF spelar försvarsspel i anfallszon än när man bara väntar in anfallen i egen zon. Det blir så riskfritt för motståndaren när LHF parker bussen och knappt försöker kontra.
Polyfemos
Polyfemos

Antal inlägg : 1647
Join date : 14-03-18

Till överst på sidan Gå ner

2021-12-02, SHL-match 23, Luleå - Frölunda - Sida 6 Empty Sv: 2021-12-02, SHL-match 23, Luleå - Frölunda

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 6 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet