Brynäs
+65
Sunderbyare
Kneten
JuniorX
JohanO
Hedanders
trallgöken
Jokerman ll
Sundance Kid
Björnpappa
keevvs
rasbiologen
Jonken
RSD555
Lasse Proppmätt
Jokerman
Blinders
GustenA
Lehto
kokostrollet
Norrlandstoken
LHF96
Hankburger
Dustin
Donowitz
Kapten Haddock
Sportchefen #2
icemask
Ferros
Pajala
Qirren
Bamsefar
Tigerman
Puckad
Mange
Ivanhoe
Kagen
KaptenBlodskelett
amarule
hokkzorz
Mr Bister
Old Brooklyn
Micke80
Norlin
BodenSwe
Rönken
NallePhu
Chris Hendrix
FruktHamster
Tony Moore
Myrman
Zeb Macahan
Rayko
Huselius1
tibet
Slapshot
Snikne Ville
Beast.
Johan__
Redbear
Salle
LulefanGBG
CKa
Urken
MickkeJ
69 posters
Sida 2 av 8
Sida 2 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Sv: Brynäs
Med tanke på hur bra Fogström är så undrar jag om vi ens behöver Enterfeldt?
Ärligt talat vill jag inte se någon från Brynäs återvända till Luleå i nuläget. Skulle vi behöva en spelare till som tacklas så finns det bättre för de ändamålet än Enterfeldt, i.o.m. att han vägde för lätt i slutspelet då det begav sig ändå. Hans andra kvalitéer, vilka förvisso är flera, täcker Fogström upp för gott och väl.
Ärligt talat vill jag inte se någon från Brynäs återvända till Luleå i nuläget. Skulle vi behöva en spelare till som tacklas så finns det bättre för de ändamålet än Enterfeldt, i.o.m. att han vägde för lätt i slutspelet då det begav sig ändå. Hans andra kvalitéer, vilka förvisso är flera, täcker Fogström upp för gott och väl.
LulefanGBG- Antal inlägg : 11769
Jag gillar fogström skarpt och vet inte riktigt om jag tänkte så långt som att knuffa bort honom vid en värvning av Enterfeldt, om jag ska vara ärlig. Min tanke var nog mer att han rent generellt är den enda av ex-LHFarna som faktiskt passar in i vårt spelsystem och inte borde vara allt för dyr.
Nu tror jag iofs inte att han är aktuell öht, så frågan är mer av akademisk natur..
Nu tror jag iofs inte att han är aktuell öht, så frågan är mer av akademisk natur..
FruktHamster- Antal inlägg : 2355
Förstår din tanke Hamstern och instämmer. Han är den enda jag f.ö. blev besviken över att han lämnade oss för Brynäs. I övriga fall vart man ju mer eller mindre glad. Åtminstone jag.
Självklart är han en bra spelare om det inte vore för att vi inte behövde den spelartypen just nu så absolut, varför inte? Han gjorde sitt jobb varje match hela säsongen och gjorde det bra dessutom.
Så generellt sett är jag helt klart med dig. Sedan är jag däremot generellt sett ofta lite emot det där med "återvändare". Inte alltid givetvis, jag menar jag skulle inte tacka nej till Omark t.ex. men jag är mer för att bygga helt nytt än att bygga om eller vad man skall säga. Kanske därför lite som jag är tveksam till flera av de aktuella spelarna.
Självklart är han en bra spelare om det inte vore för att vi inte behövde den spelartypen just nu så absolut, varför inte? Han gjorde sitt jobb varje match hela säsongen och gjorde det bra dessutom.
Så generellt sett är jag helt klart med dig. Sedan är jag däremot generellt sett ofta lite emot det där med "återvändare". Inte alltid givetvis, jag menar jag skulle inte tacka nej till Omark t.ex. men jag är mer för att bygga helt nytt än att bygga om eller vad man skall säga. Kanske därför lite som jag är tveksam till flera av de aktuella spelarna.
Jag tror Nordan skulle kunna överraska positivt. Att han skulle bli för dyr kan vi glömma så länge vi har min namne Snik Osten vid spakarna
Var ju prislappen på Nordan som gjorde att vi blev med Hirre ist.

Snikne Ville- Antal inlägg : 6276
Nu har Brynäs medgångsfans vaknat. Saxar från en facebook-kommentar.
"Hahaha Brynas till slutspel och plotsligt ligger man i topp i formtoppen de senaste matcherna. Detta ar ju for lysande! SAIK valjer forst och efter 9-1 mot BIF senast kommer de GARANTERAT att valja Brynas. Och GISSA om de kommer att angra det!!! Hahaha. Mot 14 guld nu!
OM inte, Gud forbjude, SAIK inser att de ar chanslosa mot Brynas i en matchserie. Risken stor att de valjer Modo da. Och da far BIF HV och det blir betydligt svarare, en mardromsmotstandare for BIF. Man kan dock hoppas att Lulea slar HV hemma i sista och darmed kommer 2:a. I detta fall ar BIF i praktiken klara for semifinal. Varken SAIK eller Lule rar pa BIF i kvarten.
Och detta med 6 backar borta sedan typ jul. Naturligtvis tog det lite tid att spela in smakillarna.
Brynas juniorlag regerar vidare"
Vad har killen käkat? Brynäs kommer att bli slaktade av Skellefteå.
"Hahaha Brynas till slutspel och plotsligt ligger man i topp i formtoppen de senaste matcherna. Detta ar ju for lysande! SAIK valjer forst och efter 9-1 mot BIF senast kommer de GARANTERAT att valja Brynas. Och GISSA om de kommer att angra det!!! Hahaha. Mot 14 guld nu!
OM inte, Gud forbjude, SAIK inser att de ar chanslosa mot Brynas i en matchserie. Risken stor att de valjer Modo da. Och da far BIF HV och det blir betydligt svarare, en mardromsmotstandare for BIF. Man kan dock hoppas att Lulea slar HV hemma i sista och darmed kommer 2:a. I detta fall ar BIF i praktiken klara for semifinal. Varken SAIK eller Lule rar pa BIF i kvarten.
Och detta med 6 backar borta sedan typ jul. Naturligtvis tog det lite tid att spela in smakillarna.
Brynas juniorlag regerar vidare"
Vad har killen käkat? Brynäs kommer att bli slaktade av Skellefteå.
Chris Hendrix- Antal inlägg : 1248
Haha ja nu med lite luft under vingarna tycks det var andra tongångar i Gävle. Kanske är det rentav så ovana vid framångar senaste kvartalet att de redan tycks ha glömt hur upplyftande det är att rida på framgångens vindar varför man nu blir alldeles till sig av påminnelsen. 1 - 0 och tråkhockey tog dem till slutspel....måste kännas rätt lustigt i gladhockeyland.

Ja, jag som bor i regionerna har fått lida av detta. Nu är de världsmästare, och "vi har inget att förlora".
Förutom mästartiteln och 4 raka matcher då.
Chris Hendrix- Antal inlägg : 1248
Chris Hendrix skrev:Ja, jag som bor i regionerna har fått lida av detta. Nu är de världsmästare, och "vi har inget att förlora".
Haha, så jävla sant! Stämmer precis. Får höra exakt samma sak av varenda person jag pratar med. Ja, herre min.. Hoppas verkligen de åker på 4 raka.
Samtliga lag i Elitserien (ej nykomlingarna än så länge) förutom Brynäs har samma design på sina hemsidor.. i enlighet med hockeyligans hemsidas upplägg. Alla lag länkar längst upp på sidan till seriekonkurrenterna. Men inte Brynäs. Planerar dom för allsvenskan redan? Pga sitt rassliga nybygge. Eller vill man bara vara lite egna och ha en ful hemsida? Fine isåfall.. Men då ska väl inte alla andra stackars lag länka till dom? När dom inte länkar tillbaka. Varenda sidvisning generar i intäkter.. Vi och alla andra ska väl inte "stötta" Brynäs om dom inte gör detsamma tillbaks?
Någon som har en aning om varför Brynäs "slipper" ha samma hemsida som alla andra?
Någon som har en aning om varför Brynäs "slipper" ha samma hemsida som alla andra?
Salle- Antal inlägg : 3370
Salle skrev:Samtliga lag i Elitserien (ej nykomlingarna än så länge) förutom Brynäs har samma design på sina hemsidor.. i enlighet med hockeyligans hemsidas upplägg. Alla lag länkar längst upp på sidan till seriekonkurrenterna. Men inte Brynäs. Planerar dom för allsvenskan redan? Pga sitt rassliga nybygge. Eller vill man bara vara lite egna och ha en ful hemsida? Fine isåfall.. Men då ska väl inte alla andra stackars lag länka till dom? När dom inte länkar tillbaka. Varenda sidvisning generar i intäkter.. Vi och alla andra ska väl inte "stötta" Brynäs om dom inte gör detsamma tillbaks?
Intressant notering, Brynäs hemsida ser mer ut som något Asplöven skulle skaka fram.
Rönken- Antal inlägg : 17802
Brynäs värvar Starkbaum, bra värvning.
#96- Antal inlägg : 2143
Absolut.#96 skrev:Brynäs värvar Starkbaum, bra värvning.
Tycker inte det finns så många bra målvakter kvar på marknaden.
BodenSwe- Antal inlägg : 1499
Vafan. Jag som tyckte Osten skulle vart framme och knipa honom som substitut till Rautio och sedan kicka Bella.
Norlin- Antal inlägg : 4371
Tvivlar på att Osten värvar nån målis. men Hudacek är ju ledig
Tycker inte Hudacek är tillräckligt stabil. Inte som Rautio, JG, Starkbaum etc.#96 skrev:Tvivlar på att Osten värvar nån målis. men Hudacek är ju ledig
Men stabilare än Bella, men detta är väl fel tråd att diskutera iNorlin skrev:Tycker inte Hudacek är tillräckligt stabil. Inte som Rautio, JG, Starkbaum etc.#96 skrev:Tvivlar på att Osten värvar nån målis. men Hudacek är ju ledig

Kommer han vara med på torsdag? Har väl inte spelat något Starkbaum, som tur är

Därför spelar han väl och är en jävla demon i målet mot LuleåRönken skrev:Kommer han vara med på torsdag? Har väl inte spelat något Starkbaum, som tur är

BodenSwe- Antal inlägg : 1499
Lite det jag är orolig för, men som tur är har han inte spelat i Björklöven så vitt jag vet. Förhoppningsvis får han först börja träna med Brynäs och debutera som tidigast framåt helgenBodenSwe skrev:Därför spelar han väl och är en jävla demon i målet mot LuleåRönken skrev:Kommer han vara med på torsdag? Har väl inte spelat något Starkbaum, som tur är![]()

Inte bara Luleå som har det kämpigt med resultaträkningen, Brynäs hade budgeterat 4 miille i förlust men det blir yydligen någon miljon till.
Tappar riktigt många tongivande spelare den här säsongen precis som vi. Dessutom en av sina stomme-spelare just till oss.
Niclas Andersen klar för Brynäs enligt Expressen. Riktigt bra förvärv i så fall
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Slapshot skrev:Niclas Andersen klar för Brynäs enligt Expressen. Riktigt bra förvärv i så fall
Nu är Andersen officiellt klar.
Redbear- Antal inlägg : 6625
Redbear skrev:Slapshot skrev:Niclas Andersen klar för Brynäs enligt Expressen. Riktigt bra förvärv i så fall
Nu är Andersen officiellt klar.
Känns som en bra värvning utan att ha stenkoll på honom. Men en spelare gör inte hela laget, fast är väl inget lag som ser direkt heta ut just nu. Mest en enda stor grå massa kan jag tycka, speciellt nu när Skellefteå blir plundrade på spelare.
http://www.brynas.se/artikel/55590/ - ganska bra deal för Brynäs åtminstone, 25 miljoner på 5 år, 5 miljoner per år alltså.
Om det är helt nya pengar och inte bara en förlängning av ett tidigare avtal, så är det absolut något som brynässupportrarna bör skåla över. 5 mille per säsong är långt från kattpiss!Rönken skrev:http://www.brynas.se/artikel/55590/ - ganska bra deal för Brynäs åtminstone, 25 miljoner på 5 år, 5 miljoner per år alltså.
FruktHamster skrev:Om det är helt nya pengar och inte bara en förlängning av ett tidigare avtal, så är det absolut något som brynässupportrarna bör skåla över. 5 mille per säsong är långt från kattpiss!Rönken skrev:http://www.brynas.se/artikel/55590/ - ganska bra deal för Brynäs åtminstone, 25 miljoner på 5 år, 5 miljoner per år alltså.
Fast bör väl tappa pengar från Läkerol visserligen? Fast hur mycket är namnrättigheterna värda egentligen?
Rönken skrev:FruktHamster skrev:Om det är helt nya pengar och inte bara en förlängning av ett tidigare avtal, så är det absolut något som brynässupportrarna bör skåla över. 5 mille per säsong är långt från kattpiss!Rönken skrev:http://www.brynas.se/artikel/55590/ - ganska bra deal för Brynäs åtminstone, 25 miljoner på 5 år, 5 miljoner per år alltså.
Fast bör väl tappa pengar från Läkerol visserligen? Fast hur mycket är namnrättigheterna värda egentligen?
Ptjaa, de är väl värda vad någon är villig att betala för dem. I det här fallet är det nog inte namnet i sig som Gävle Kommun ville åt i första hand, så priset är nog lite överdrivet.
Tror exempelvis inte att Coop Norrbotten betalar i närheten av några 5 mille per säsong till LHF för arenanamnet, vilket också är fullt förståeligt.
Rönken skrev:FruktHamster skrev:Om det är helt nya pengar och inte bara en förlängning av ett tidigare avtal, så är det absolut något som brynässupportrarna bör skåla över. 5 mille per säsong är långt från kattpiss!Rönken skrev:http://www.brynas.se/artikel/55590/ - ganska bra deal för Brynäs åtminstone, 25 miljoner på 5 år, 5 miljoner per år alltså.
Tyckte det stod i artikeln att namndelen av samarbetet värderades till 1 miljon. Jag tolkade i övrigt att det var ett nytt avtal då man pratade mycket om deras satsning på unicef och nått mer. Däremot är det ju inte alltid nya pengar om någon annan försvinner.
Men är det nu så att man tappar 1 miljon för arena namnet men får 1 miljon för att Gavlerinken återuppstår så är man ju på ruta 1. De övriga fyra miljonerna borde ju inte krocka med nått annat så jag tror nog att man kan räkna in ett tillskott på 4 miljoner.
Micke80- Antal inlägg : 3038
Jag tror att fem mille är ungefär vad det tidigare avtalet låg på. Verkar vara ungefär vad det kostar att ha sitt namn på en SHL-arena. (SkAIK får 4,8 mille per år från det kommunala bolaget Skellefteå Kraft. http://www.vk.se/975191/24-miljoner-till-skelleftea-aik-i-nytt-avtal?mobil).Micke80 skrev:Rönken skrev:FruktHamster skrev:Om det är helt nya pengar och inte bara en förlängning av ett tidigare avtal, så är det absolut något som brynässupportrarna bör skåla över. 5 mille per säsong är långt från kattpiss!Rönken skrev:http://www.brynas.se/artikel/55590/ - ganska bra deal för Brynäs åtminstone, 25 miljoner på 5 år, 5 miljoner per år alltså.
Tyckte det stod i artikeln att namndelen av samarbetet värderades till 1 miljon. Jag tolkade i övrigt att det var ett nytt avtal då man pratade mycket om deras satsning på unicef och nått mer. Däremot är det ju inte alltid nya pengar om någon annan försvinner.
Men är det nu så att man tappar 1 miljon för arena namnet men får 1 miljon för att Gavlerinken återuppstår så är man ju på ruta 1. De övriga fyra miljonerna borde ju inte krocka med nått annat så jag tror nog att man kan räkna in ett tillskott på 4 miljoner.
MickkeJ- Antal inlägg : 2768
Drömmen för alla fans.
http://gd.se/nyheter/gavle/1.7145056-brynas-spelar-med-reklamfria-stall
MickkeJ skrev:Jag tror att fem mille är ungefär vad det tidigare avtalet låg på. Verkar vara ungefär vad det kostar att ha sitt namn på en SHL-arena. (SkAIK får 4,8 mille per år från det kommunala bolaget Skellefteå Kraft. http://www.vk.se/975191/24-miljoner-till-skelleftea-aik-i-nytt-avtal?mobil).Micke80 skrev:Rönken skrev:FruktHamster skrev:Om det är helt nya pengar och inte bara en förlängning av ett tidigare avtal, så är det absolut något som brynässupportrarna bör skåla över. 5 mille per säsong är långt från kattpiss!Rönken skrev:http://www.brynas.se/artikel/55590/ - ganska bra deal för Brynäs åtminstone, 25 miljoner på 5 år, 5 miljoner per år alltså.
Fast pengarna avser väl inte bara själv arenanamnet om jag tolkar artikeln korrekt? Bland annat står det "Energibolaget Skellefteå Kraft har länge varit en storsponsor till Skellefteå AIK där man bland annat har rättigheterna till arenanamnet fram till 2022, ett avtal värt totalt sju miljoner kronor över hela perioden." - svårt att säga hur lång period, men 7 miljoner fram till 2022 från något år nu i närtid eller bakåt i tiden är ju ner mot 1 miljoner om året. Är det inte vad Coop betalar till Luleå? 1-2 miljoner per år?
Funderar mest på vad marknadspriset är för arenanamn, att Gävle kommun och Skellefteå saltar kraftigt är ju som det är

"Diskussioner förs på fler håll. Mathias Norrå har just läst om diskussioner i Luleå att ta tillbaka arenanamnet Delfinen i stället för nuvarande Coop Arena Norrbotten."
Wut? Har jag missat något, eller refererar han bara till supportrars önskemål?
"Diskussioner förs på fler håll. Mathias Norrå har just läst om diskussioner i Luleå att ta tillbaka arenanamnet Delfinen i stället för nuvarande Coop Arena Norrbotten."
Wut? Har jag missat något, eller refererar han bara till supportrars önskemål?
Jag läste nåt om det för ett tag sedan...var det inte i nån av länstidningarna?
Slapshot- Antal inlägg : 3294
http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/avtalet-klart---namnet-kops-av-kommunen/ - tydligen köper kommunen upp arenanamnet utav Pölsan ändå. Ett år till och början med, frågan jag ställer mig är. Hur skiljer detta sig mot avtalet som precis revs upp egentligen? 

Rönken skrev:http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/avtalet-klart---namnet-kops-av-kommunen/ - tydligen köper kommunen upp arenanamnet utav Pölsan ändå. Ett år till och början med, frågan jag ställer mig är. Hur skiljer detta sig mot avtalet som precis revs upp egentligen?
Det låter ju som att det är samma avtal. Kan ju vara så att man insåg att ett ingånget avtal är bindande så det bara var att stå sitt kast.
Micke80- Antal inlägg : 3038
Gavlerinken är ju ett namn som direkt hänvisar till staden Gävle. Delfinen gör inte samma nytta för staden Luleå. Luleå kommun kommer nog därför inte att bidra till ett namnbyte.
Men satan så avis jag är! Tillbaka med det gamla klassiska namnet på arenan OCH reklamfria ställ. Helvete vad jag skulle vilja se samma sak för oss.
Men satan så avis jag är! Tillbaka med det gamla klassiska namnet på arenan OCH reklamfria ställ. Helvete vad jag skulle vilja se samma sak för oss.
Old Brooklyn- Antal inlägg : 5633
jag vill också att det ska byta namn till Delfinen, vilken nostalgitripp
Mr Bister- Antal inlägg : 1273
Men att honken lämnar för Almtuna och AS. Nu kommer ju Petter Rönnqvist bli tvungen att byta till viasat så han kan sitta i studion och fortsätta säga att Honken är sveriges bästa målvakt.
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
Sjukt mycket folk på Brynäs internmatch idag. Hela nedre halvan av arenan är knökfull. Folk fick hoppa upp i VIP-båsen för att få plats, hehe.
Rönken skrev:Urken, vänstrar du?
För att citera Björn Rosenström; en gång är ingen gång, två är lika med noll.
Ibland måste man tillfredsställa sina grundläggande behov, hehe..
Jonsson får sparken och tar in Bulan Berglund som coach. Känns ju sådär...

Redbear- Antal inlägg : 6625
Får en märklig känsla i magen av att Bulan ska styra Brynäs. Vemod.
Vemod, sorg, och liite ilska också. Varför tackade han nej till lhf i höstas? Trist att ha gamla "kultfigurer", (Bulan, Nilsson o Rönnberg) från oss som tränare=konkurrenter i andra lag. Nä det känns inte bra! 

amarule- Antal inlägg : 1184
Blir i vart fall rätt enkelt att förutse hur Brynäs skall spela.
Det här känns mycket, mycket märkligt. Det känns lite som om farsan skulle knulla ens tjej.amarule skrev:Vemod, sorg, och liite ilska också. Varför tackade han nej till lhf i höstas? Trist att ha gamla "kultfigurer", (Bulan, Nilsson o Rönnberg) från oss som tränare=konkurrenter i andra lag. Nä det känns inte bra!
Ja, varför tackade han nej i höstas? Jag fattade ingenting.
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2814
Hur var det i höstas? det var väl inte tal om huvudtränarrollen i LHF eller hur? Det är där som skon klämmer, Bulan vill vara headcoach efter 4 år i skuggan av Rönken.
hokkzorz- Antal inlägg : 1697
Sida 2 av 8 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

» 2020-10-10, SHL-match 6, Luleå - Brynäs
» 2013-10-05, SHL-omgång 09, Brynäs - Luleå
» 2017-12-07, SHL-match 25, Luleå - Brynäs
» 2021-01-14, SHL-match 31, Luleå - Brynäs
» 2013-11-30, SHL-omgång 27, Brynäs - Luleå
» 2013-10-05, SHL-omgång 09, Brynäs - Luleå
» 2017-12-07, SHL-match 25, Luleå - Brynäs
» 2021-01-14, SHL-match 31, Luleå - Brynäs
» 2013-11-30, SHL-omgång 27, Brynäs - Luleå
Sida 2 av 8