Brynäs

Sida 5 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Gå ner

Brynäs - Sida 5 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Urken i ons 15 jul 2020, 14:41

@Tigerman skrev:
@Urken skrev:
@Blinders88 skrev:Luleå hockey har inte haft någon officiell insamling. Det är bara folk i Facebook gruppen HejaLule och här på forumet som haft en insamling.

Korrekt. Frågan kvarstår dock: Vad menas ens med detta uttalande?

"Vi har inte möjlighet att lägga pengarna som hade samlats in för att finansiera Joels kontrakt på någon annan spelare. Utan de var öronmärkta åt honom." - Skuggan

Samt, varför inte köra en insamling? Till en början ansåg jag att det är märkligt att vanligt folk skall pröjsa överbetalda hockeyspelare, i tider som dessa. Nu skulle jag däremot kunna tänka mig att skänka än mer pengar, precis som några av mina vänner (de som håller på rätt lag). Ingen jag känner/är släkt med har drabbats negativt av denna pandemi - snarare tvärt om. Således finns det folk som har möjlighet att bidra med pengar, liksom jag själv. Vad jag däremot vill är att det en riktad insamling till spelarbudgeten, helst en spelare som Komarek. Att skicka pengar till klubben, vilka kan nyttjas på andra saker känns för mig inte aktuellt i detta skede.
Uttalandet syftar på de pengar som öronmärktes av vissa sponsorer för att betala Joels kontrakt.
Att sedan vissa fans Swishar in pengar till ett generellt insamlingsnummer och på eget bevåg skriver att det ska gå till den eller den spelaren kan rimligen inte LHF ansvara för.

Man får nog anta att de inte är villiga att ta in någon ytterligare spelare just nu, alternativt att LHF inte är särskilt intresserad av t.ex. Komareks tjänster överhuvudtaget. Alltså behöver man inte gå ut med någon insamling. Visst hade det varit kul att ta in ännu ett pulver men då ska någon annan spelare petas bort eftersom truppen är full i och med Nisses val.

I de artiklar som finns att läsa, uppfattar jag inte att Skuggan talar om pengar från sponsorer, utan från supportrarna. Skulle det istället vara sponsorer han talar om vid detta uttalande, då blir det en helt annat historia och begripligt.
Urken
Urken

Antal inlägg : 16379

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Hankburger i ons 15 jul 2020, 15:29

@Urken skrev:Summa summarum: jag är bara grinig för att jag inte förstår var pengarna från dessa insamlingar tagit vägen, kombinerat med Brynäs lyckade, riktade, insamling till två klasspelare.

Over and out..

De gick antagligen in i organisationen eftersom de inte var öronmärkta.. rent officiellt iallafall.. till något specifikt.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 2746

Inlägg av Lehto i ons 15 jul 2020, 15:50

De är klart att de är pengarna från sponsorerna han talar om.
De som fansen skrapar ihop räcker väl inte ens till ett kvartal för Lassis lön, möjligen 1,5månad... Det var väl några sponsorer samt JP som sa tt dom går in med x-antal 100k till klubben om Lassi skriver på.
Nu skrev inte Lassi på därmed uteblev ytterligare utbetalningar till LHF.

Lehto

Antal inlägg : 241

Inlägg av Urken i ons 15 jul 2020, 16:21

Det är inte alls klart att det är pengar från sponsorerna som Skuggan menar. Min uppfattning är att det är just pengarna från supportrarna man talar om. Går inte att misstolka, läs här.

https://hockeysverige.se/2020/05/17/trots-supportrarnas-insamling-publikfavoriten-atervander-inte

Med det sagt, så skulle Skuggans uttalande vara begripligt om det vore pengar från sponsorer som han syftar till.
Urken
Urken

Inlägg av Hankburger i ons 15 jul 2020, 17:20

@Urken skrev:Det är inte alls klart att det är pengar från sponsorerna som Skuggan menar. Min uppfattning är att det är just pengarna från supportrarna man talar om. Går inte att misstolka, läs här.

https://hockeysverige.se/2020/05/17/trots-supportrarnas-insamling-publikfavoriten-atervander-inte

Med det sagt, så skulle Skuggans uttalande vara begripligt om det vore pengar från sponsorer som han syftar till.

Känns som artikeln gör ett grovt syftningsfel.
Hankburger
Hankburger

Inlägg av Lehto i ons 15 jul 2020, 21:56

@Urken skrev:Det är inte alls klart att det är pengar från sponsorerna som Skuggan menar. Min uppfattning är att det är just pengarna från supportrarna man talar om. Går inte att misstolka, läs här.

När jag läste intervjun som NSD gjort med Skuggan(?) så tyckte jag det var ganska glasklart att ett par sponsorer lovat pengar om Lassi skriver på. Nu gjorde han inte det och då finns inte pengarna till LHFs förfogande då detta var pengar öronmärkta för Lassi

Lehto

Antal inlägg : 241

Inlägg av Jokerman i fre 17 jul 2020, 14:02

Med anledning av att 2 miljoner kr från över 5 000 personer har samlats in i vad Brynäs har kallat ”Fansens värvning” (4000 kr i snitt per person) och man dessutom fått in ytterligare över en miljon från företag (oklart vilka och detsamma oklart om damerna i Brynäs också får ett uppsving av kampanjen och får in mer till sina spelarvärvningar?).

Men i dessa tider...?  var kommer pengarna EGENTLIGEN ifrån ? - swish är, som det ser ut idag, tyvärr också de kriminellas spelplan och dessutom (med tanke på coronatider) går staten in och utför ekonomisk dopning för seriösa och icke seriösa företag just nu så...ja, jag hoppas det här granskas som allting annat.

Jag kan tänka mig bidra extra ekonomiskt men då ska pengarna gå till fanskassan och de lokala föreningarna inom barn och ungdomshockeyn och jag kan även tänka mig sponsra barn och ungdomsdamlag som finns utanför kustområdena som har det tufft (och där vi har våra riktiga eldsjälar).

Det är vägen vi ska ta tycker jag.
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1760

Inlägg av Snikne Ville i tis 25 aug 2020, 15:42

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 5382

Inlägg av Urken i tis 25 aug 2020, 15:44

https://www.gd.se/artikel/brynasstjarnan-ska-opereras-for-nya-skadeproblem-missar-hela-forsasongen-spelbar-till-nar-serien-drar-igang

Brynässtjärnan ska opereras för nya skadeproblem – missar hela försäsongen:
Anton Rödin hämmades av en fotskada under stora delar av den förra säsongen.
Nu har han nya problem – med den andra foten.
– Att problemen uppstår beror troligen på slitage från hårt knutna skridskor under en lång tid, säger Magnus Ågren, medicinskt huvudansvarig, till lagets hemsida.

Brynäs - Sida 5 Rzdin10
Anton Rödin ska operera vänsterfoten. Bild: Tobias Sterner (Bildbyrån).

Anton Rödin, en av Brynäs absolut viktigaste spelare, spelade förra säsongen med fotproblem. Han kunde inte träna för fullt efter nyår på grund av en inflammation i en sena i högerfoten. Han tvingades därför till en mindre operation nu i sommar.

För att få bukt med problemen har han utöver det ingreppet också tillhandahållits en specialbeställd skridsko.

Men nu har han fått nya komplikationer – i andra foten.

– Han har fått likartade symptom fast på den andra foten. Han har inte haft några problem med den här foten tidigare utan det här är en ny skada så det här var inte något som någon hade kunnat förutse. Att problemen uppstår beror troligen på slitage från hårt knutna skridskor under en lång tid, säger Magnus Ågren till Brynäs hemsida.

Nu ska Anton Rödin opereras och ska även få en specialbeställd skridsko för vänster fot.

– Går allt så bra som det gjorde efter ingreppet i högerfoten är han tillbaka inom några veckor. Förhoppningen är att Anton är spelbar till när serien drar igång.

Skrivet av Lukas Sahlin.
Urken
Urken

Inlägg av Hankburger i ons 26 aug 2020, 02:11

@Urken skrev:https://www.gd.se/artikel/brynasstjarnan-ska-opereras-for-nya-skadeproblem-missar-hela-forsasongen-spelbar-till-nar-serien-drar-igang

– Att problemen uppstår beror troligen på slitage från hårt knutna skridskor under en lång tid, säger Magnus Ågren, medicinskt huvudansvarig, till lagets hemsida.

Brynäs - Sida 5 Rzdin10

Anton Rödin, en av Brynäs absolut viktigaste spelare, spelade förra säsongen med fotproblem. Han kunde inte träna för fullt efter nyår på grund av en inflammation i en sena i högerfoten. Han tvingades därför till en mindre operation nu i sommar.

För att få bukt med problemen har han utöver det ingreppet också tillhandahållits en specialbeställd skridsko.

– Han har fått likartade symptom fast på den andra foten. Han har inte haft några problem med den här foten tidigare utan det här är en ny skada så det här var inte något som någon hade kunnat förutse. Att problemen uppstår beror troligen på slitage från hårt knutna skridskor under en lång tid, säger Magnus Ågren till Brynäs hemsida.

Nu ska Anton Rödin opereras och ska även få en specialbeställd skridsko för vänster fot.

– Går allt så bra som det gjorde efter ingreppet i högerfoten är han tillbaka inom några veckor. Förhoppningen är att Anton är spelbar till när serien drar igång.

Skrivet av Lukas Sahlin.

Hmmm... Man ska inte underskatta problemen med fotskador. Kolla bara på Forsberg t.ex. Brynäs tappar en hel del offensiv om Rödin blir borta en längre tid.
Hankburger
Hankburger

Inlägg av Pajala i ons 26 aug 2020, 14:26

@Hankburger skrev:
@Urken skrev:https://www.gd.se/artikel/brynasstjarnan-ska-opereras-for-nya-skadeproblem-missar-hela-forsasongen-spelbar-till-nar-serien-drar-igang

Brynäs - Sida 5 Rzdin10

Skrivet av Lukas Sahlin.

Hmmm... Man ska inte underskatta problemen med fotskador. Kolla bara på Forsberg t.ex. Brynäs tappar en hel del offensiv om Rödin blir borta en längre tid.

Precis, en otroligt bra spelare, men liksom Foppa och även Olausson så tar skadorna ut sin rätt till slut.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 9620

Inlägg av Tony Moore i lör 21 nov 2020, 15:42

6 sek.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 3922

http://www.luleahockey.se/