Brynäs

+65
Sunderbyare
Kneten
JuniorX
JohanO
Hedanders
trallgöken
Jokerman ll
Sundance Kid
Björnpappa
keevvs
rasbiologen
Jonken
RSD555
Lasse Proppmätt
Jokerman
Blinders
GustenA
Lehto
kokostrollet
Norrlandstoken
LHF96
Hankburger
Dustin
Donowitz
Kapten Haddock
Sportchefen #2
icemask
Ferros
Pajala
Qirren
Bamsefar
Tigerman
Puckad
Mange
Ivanhoe
Kagen
KaptenBlodskelett
amarule
hokkzorz
Mr Bister
Old Brooklyn
Micke80
Norlin
BodenSwe
#96
Rönken
NallePhu
Chris Hendrix
FruktHamster
Tony Moore
Myrman
Zeb Macahan
Rayko
Huselius1
tibet
Slapshot
Snikne Ville
Beast.
Johan__
Redbear
Salle
LulefanGBG
CKa
Urken
MickkeJ
69 posters

Sida 5 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Gå ner

Brynäs - Sida 5 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Urken ons jul 15, 2020 2:41 pm

Tigerman skrev:
Urken skrev:
Blinders88 skrev:Luleå hockey har inte haft någon officiell insamling. Det är bara folk i Facebook gruppen HejaLule och här på forumet som haft en insamling.

Korrekt. Frågan kvarstår dock: Vad menas ens med detta uttalande?

"Vi har inte möjlighet att lägga pengarna som hade samlats in för att finansiera Joels kontrakt på någon annan spelare. Utan de var öronmärkta åt honom." - Skuggan

Samt, varför inte köra en insamling? Till en början ansåg jag att det är märkligt att vanligt folk skall pröjsa överbetalda hockeyspelare, i tider som dessa. Nu skulle jag däremot kunna tänka mig att skänka än mer pengar, precis som några av mina vänner (de som håller på rätt lag). Ingen jag känner/är släkt med har drabbats negativt av denna pandemi - snarare tvärt om. Således finns det folk som har möjlighet att bidra med pengar, liksom jag själv. Vad jag däremot vill är att det en riktad insamling till spelarbudgeten, helst en spelare som Komarek. Att skicka pengar till klubben, vilka kan nyttjas på andra saker känns för mig inte aktuellt i detta skede.
Uttalandet syftar på de pengar som öronmärktes av vissa sponsorer för att betala Joels kontrakt.
Att sedan vissa fans Swishar in pengar till ett generellt insamlingsnummer och på eget bevåg skriver att det ska gå till den eller den spelaren kan rimligen inte LHF ansvara för.

Man får nog anta att de inte är villiga att ta in någon ytterligare spelare just nu, alternativt att LHF inte är särskilt intresserad av t.ex. Komareks tjänster överhuvudtaget. Alltså behöver man inte gå ut med någon insamling. Visst hade det varit kul att ta in ännu ett pulver men då ska någon annan spelare petas bort eftersom truppen är full i och med Nisses val.

I de artiklar som finns att läsa, uppfattar jag inte att Skuggan talar om pengar från sponsorer, utan från supportrarna. Skulle det istället vara sponsorer han talar om vid detta uttalande, då blir det en helt annat historia och begripligt.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 5 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Hankburger ons jul 15, 2020 3:29 pm

Urken skrev:Summa summarum: jag är bara grinig för att jag inte förstår var pengarna från dessa insamlingar tagit vägen, kombinerat med Brynäs lyckade, riktade, insamling till två klasspelare.

Over and out..

De gick antagligen in i organisationen eftersom de inte var öronmärkta.. rent officiellt iallafall.. till något specifikt.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 5 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Lehto ons jul 15, 2020 3:50 pm

De är klart att de är pengarna från sponsorerna han talar om.
De som fansen skrapar ihop räcker väl inte ens till ett kvartal för Lassis lön, möjligen 1,5månad... Det var väl några sponsorer samt JP som sa tt dom går in med x-antal 100k till klubben om Lassi skriver på.
Nu skrev inte Lassi på därmed uteblev ytterligare utbetalningar till LHF.

Lehto

Antal inlägg : 703
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 5 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Urken ons jul 15, 2020 4:21 pm

Det är inte alls klart att det är pengar från sponsorerna som Skuggan menar. Min uppfattning är att det är just pengarna från supportrarna man talar om. Går inte att misstolka, läs här.

https://hockeysverige.se/2020/05/17/trots-supportrarnas-insamling-publikfavoriten-atervander-inte

Med det sagt, så skulle Skuggans uttalande vara begripligt om det vore pengar från sponsorer som han syftar till.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 5 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Hankburger ons jul 15, 2020 5:20 pm

Urken skrev:Det är inte alls klart att det är pengar från sponsorerna som Skuggan menar. Min uppfattning är att det är just pengarna från supportrarna man talar om. Går inte att misstolka, läs här.

https://hockeysverige.se/2020/05/17/trots-supportrarnas-insamling-publikfavoriten-atervander-inte

Med det sagt, så skulle Skuggans uttalande vara begripligt om det vore pengar från sponsorer som han syftar till.

Känns som artikeln gör ett grovt syftningsfel.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 5 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Lehto ons jul 15, 2020 9:56 pm

Urken skrev:Det är inte alls klart att det är pengar från sponsorerna som Skuggan menar. Min uppfattning är att det är just pengarna från supportrarna man talar om. Går inte att misstolka, läs här.

https://hockeysverige.se/2020/05/17/trots-supportrarnas-insamling-publikfavoriten-atervander-inte

Med det sagt, så skulle Skuggans uttalande vara begripligt om det vore pengar från sponsorer som han syftar till.
När jag läste intervjun som NSD gjort med Skuggan(?) så tyckte jag det var ganska glasklart att ett par sponsorer lovat pengar om Lassi skriver på. Nu gjorde han inte det och då finns inte pengarna till LHFs förfogande då detta var pengar öronmärkta för Lassi

Lehto

Antal inlägg : 703
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 5 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Jokerman fre jul 17, 2020 2:02 pm

Med anledning av att 2 miljoner kr från över 5 000 personer har samlats in i vad Brynäs har kallat ”Fansens värvning” (4000 kr i snitt per person) och man dessutom fått in ytterligare över en miljon från företag (oklart vilka och detsamma oklart om damerna i Brynäs också får ett uppsving av kampanjen och får in mer till sina spelarvärvningar?).

Men i dessa tider...?  var kommer pengarna EGENTLIGEN ifrån ? - swish är, som det ser ut idag, tyvärr också de kriminellas spelplan och dessutom (med tanke på coronatider) går staten in och utför ekonomisk dopning för seriösa och icke seriösa företag just nu så...ja, jag hoppas det här granskas som allting annat.

Jag kan tänka mig bidra extra ekonomiskt men då ska pengarna gå till fanskassan och de lokala föreningarna inom barn och ungdomshockeyn och jag kan även tänka mig sponsra barn och ungdomsdamlag som finns utanför kustområdena som har det tufft (och där vi har våra riktiga eldsjälar).

Det är vägen vi ska ta tycker jag.
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 5 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Snikne Ville tis aug 25, 2020 3:42 pm

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 5 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Urken tis aug 25, 2020 3:44 pm

https://www.gd.se/artikel/brynasstjarnan-ska-opereras-for-nya-skadeproblem-missar-hela-forsasongen-spelbar-till-nar-serien-drar-igang

Brynässtjärnan ska opereras för nya skadeproblem – missar hela försäsongen:

Skrivet av Lukas Sahlin.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 5 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Hankburger ons aug 26, 2020 2:11 am

Urken skrev:https://www.gd.se/artikel/brynasstjarnan-ska-opereras-for-nya-skadeproblem-missar-hela-forsasongen-spelbar-till-nar-serien-drar-igang

Brynässtjärnan ska opereras för nya skadeproblem – missar hela försäsongen:

Skrivet av Lukas Sahlin.


Hmmm... Man ska inte underskatta problemen med fotskador. Kolla bara på Forsberg t.ex. Brynäs tappar en hel del offensiv om Rödin blir borta en längre tid.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 5 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Pajala ons aug 26, 2020 2:26 pm

Hankburger skrev:
Urken skrev:https://www.gd.se/artikel/brynasstjarnan-ska-opereras-for-nya-skadeproblem-missar-hela-forsasongen-spelbar-till-nar-serien-drar-igang

Brynässtjärnan ska opereras för nya skadeproblem – missar hela försäsongen:

Skrivet av Lukas Sahlin.


Hmmm... Man ska inte underskatta problemen med fotskador. Kolla bara på Forsberg t.ex. Brynäs tappar en hel del offensiv om Rödin blir borta en längre tid.

Precis, en otroligt bra spelare, men liksom Foppa och även Olausson så tar skadorna ut sin rätt till slut.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 5 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Tony Moore lör nov 21, 2020 3:42 pm

6 sek.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7457
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 5 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Urken lör nov 21, 2020 4:51 pm

Gunler målar för Brynäs.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 5 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Norrlandstoken sön dec 13, 2020 8:57 am

Går tungt för Brynäs nu. Orkar dem verkligen hämta upp detta? Rätt så begravda nere i jumboträsket

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 5 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Pajala sön dec 13, 2020 11:08 am

Norrlandstoken skrev:Går tungt för Brynäs nu. Orkar dem verkligen hämta upp detta? Rätt så begravda nere i jumboträsket

Ser inte bra ut alls, tippade stryklagen Leksand, IKO, Malmö och Linköping går bättre fast bara marginellt.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 5 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Snikne Ville sön dec 13, 2020 1:46 pm

Pajala skrev:
Norrlandstoken skrev:Går tungt för Brynäs nu. Orkar dem verkligen hämta upp detta? Rätt så begravda nere i jumboträsket

Ser inte bra ut alls, tippade stryklagen Leksand, IKO, Malmö och Linköping går bättre fast bara marginellt.
HV strugglar betänkligt, har dessutom lirat fler matcher än de flesta i bottenskiktet.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 5 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Norlin mån dec 14, 2020 2:10 pm

Hur mycket jag än hatar brynäs så får de absolut inte åka ur. Då torskar jag att få se ordentlig hockey 2 gånger om året och måste åka ända till Stockholm för att se nån match. Ev. Timrå om de skulle ta sig upp, det är lite hugget som stucket från Gävle. Hoppas verkligen att de får fart i maskineriet, de har inte ett lag som ska ligga där nere.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 5 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av NallePhu mån dec 14, 2020 4:39 pm

https://www.expressen.se/sport/hockey/shl/tranaren-sjuk-mar-inte-alls-bra-just-nu/
Tydligen så har Peter Andersson åkt på den värre varianten av COVID-19 om man läser artiikeln, Gissar det är nog inte bara han som är smittad...
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18057
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 5 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Lasse Proppmätt mån dec 14, 2020 5:11 pm

Norlin skrev:Hur mycket jag än hatar brynäs så får de absolut inte åka ur. Då torskar jag att få se ordentlig hockey 2 gånger om året och måste åka ända till Stockholm för att se nån match. Ev. Timrå om de skulle ta sig upp, det är lite hugget som stucket från Gävle. Hoppas verkligen att de får fart i maskineriet, de har inte ett lag som ska ligga där nere.
Det finns folk som åker från Kiruna/Gve 70 resp 50 mil t.o.r flera ggr per säsong (många gör det fler än 2 ggr) för att se LHF spela hockey i Luleå.
Så nog kan du åka till Örebro/Sthlm/Leksand å se 6 matcher

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2133
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 5 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Donowitz mån dec 14, 2020 8:23 pm

Tråkigt med Peter Andersson och jag hoppas att han blir mycket bättre snart. Onekligen ett tufft år för honom.

Man verkligen hatar att förlora mot Brynäs och det sitter i sedan tidigare, inte minst sedan vi klappade ihop -93.
Men det är klassisk klubb, till skillnad från många andra i ligan och ser dem gärna finnas kvar.

Linköping i HA? Kan inte bry mig mindre.

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Lehto likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 5 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Snikne Ville tis dec 15, 2020 10:10 am

bearjew skrev:Tråkigt med Peter Andersson och jag hoppas att han blir mycket bättre snart. Onekligen ett tufft år för honom.

Man verkligen hatar att förlora mot Brynäs och det sitter i sedan tidigare, inte minst sedan vi klappade ihop -93.
Men det är klassisk klubb, till skillnad från många andra i ligan och ser dem gärna finnas kvar.

Linköping i HA? Kan inte bry mig mindre.
Skulle laget börja vinna nu blir det ju lite jobbigt läge i tränarfrågan...
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 5 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Snikne Ville sön jan 03, 2021 2:35 pm

Måste säga att Abrahamsson har en bra krönika i dagens AB om läget i Pölsafabriken.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 5 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av kokostrollet sön jan 17, 2021 12:45 pm

Harper avstängd efter smällen mot Ilomäki och igår Scott borta med vad som låter som en väldigt allvarlig hjärnskakning och Rödin med bruten handled... Rejält manfall.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2645
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 5 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Norrlandstoken sön jan 17, 2021 2:02 pm

Nu när man ser tacklingen så ser det bara ut som en rejäl bröstvärmare på Scott. Han tar säkert illa i isen. Frågan är hur Brynäs ska mäkta med att klättra i tabellen. Ser mörkt ut.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 5 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Norlin sön jan 17, 2021 2:21 pm

Norrlandstoken skrev:Nu när man ser tacklingen så ser det bara ut som en rejäl bröstvärmare på Scott. Han tar säkert illa i isen. Frågan är hur Brynäs ska mäkta med att klättra i tabellen. Ser mörkt ut.

Kolsvart. I matchen mot oss var det ju i princip endast rödin/scott som gjorde något framåt och var farliga. Resten av laget är riktigt mediokert.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 5 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Snikne Ville sön jan 17, 2021 2:44 pm

Och nu är Rödin skadad...kolsvart var ordet.
https://nsd.se/artikel/brynasstjarnan-har-brutit-handleden/l60vp78l
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 5 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Hankburger mån jan 18, 2021 1:46 am

Snikne Ville skrev:Och nu är Rödin skadad...kolsvart var ordet.
https://nsd.se/artikel/brynasstjarnan-har-brutit-handleden/l60vp78l

Ouch. Vill minnas att en liknande skada höll Emil Larsson borta i över 3 månader.

Norrlandstoken skrev:Nu när man ser tacklingen så ser det bara ut som en rejäl bröstvärmare på Scott. Han tar säkert illa i isen. Frågan är hur Brynäs ska mäkta med att klättra i tabellen. Ser mörkt ut.

Kolla på Norwicks arm och hur den rör sig uppåt. Håll även koll på Scotts huvud. En bröstvärmare skapar inte den rörelsen på huvudet.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 5 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Norrlandstoken mån jan 18, 2021 9:40 am

Kan det vara en skallning kanske.
Ser ut som att det är kontakt

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 5 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av RSD555 mån jan 18, 2021 4:01 pm

Nowicks arm är väldigt låg under hela tacklingen och kommer inte upp till axelhöjd förrän Scott är nästan nere i isen. Om det var en armbåge skulle man se någon del av armen eller klubban högre upp tidigare, allt kan inte vara dolt bakom kroppen.

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 5 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Snikne Ville tor apr 01, 2021 8:43 pm

Först krossar vi damerna i finalen och nu herrarna till kval. Det är då vackert!
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 5 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Jonken tor apr 01, 2021 8:48 pm

Snikne Ville skrev:Först krossar vi damerna i finalen och nu herrarna till kval. Det är då vackert!
BIF-damernas kämp var solid. Men BIF-herrarnas magplask är endast tragisk.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 5 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Tony Moore lör apr 03, 2021 10:51 pm

Tålamod...
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7457
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 5 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Bamsefar sön apr 04, 2021 12:04 am

Sa i svt under sändning Nashville-Chicago att Nisse Ekman o Bomudienne skulle fått förfrågan om att coacha Brynäs genom kvalet
Försenat aprilskämt ?
Kan tilläggas att Ekman satt som kommentator o slingrade sig ordentligt kring studions frågor What a Face
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 5 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Hankburger sön apr 04, 2021 2:31 am

Bamsefar skrev:Sa i svt under sändning Nashville-Chicago att Nisse Ekman o Bomudienne skulle fått förfrågan om att coacha Brynäs genom kvalet
Försenat aprilskämt ?
Kan tilläggas att Ekman satt som kommentator o slingrade sig ordentligt kring studions frågor What a Face

Det vore ju verkligen toppen för Brynäs... ta in folk som tillsammans har exakt två år av tränarerfarenhet varav ingen på högre nivå än juniorhockey/damhockey för att rädda kvar en klubb i förfall. Skall man tippa på att Brynäs i så fall gör en Modo och får haverera i Allsvenskan de nästkommande 5 åren?

https://twitter.com/MoDoiter/status/1378470046922604544

Haha. Snacka om att stämningen blir så tjock att man kan skära i den med kniv. Very Happy

Eller för att citera Nisse. "Det blev obekvämt". Wink


Senast ändrad av Hankburger den sön apr 04, 2021 2:38 am, ändrad totalt 2 gånger
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 5 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Hankburger sön apr 04, 2021 2:34 am

Tony Moore skrev:Tålamod...

Haha. Ännu en samling tränare som Brynäs får sitta och betala resten av kontraktet ut. Där ett tag snittade de ju 9 olika tränarlöner pga. att de kickat typ tre tränare under en säsong.. Det finns seriöst noll kontroll i den organisationen och det verkar även vara en samling clowner i toppen. 

Men samtidigt kan man ju undra hur Peter Andersson kunde misslyckas med den truppen..
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 5 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Jonken sön apr 04, 2021 9:11 am

I Brynäs finns det onekligen en inre maffia som i slutändan styr skutan. Dessa personer ser sina roller säkert typ som 'hjärtat' i Brynäs IF:s verksamhet. Vad dessa stackare inte fattar är ju att; är att de stjälper -istället för hjälper föreningen. Nu har dessa tomtar troligtvis styrt ner föreningen i Allsvenskan. Snacka om lök-problem inom organisationen! HV71 kommer med stor sannolikhet att sopa banan med detta Brynäs i kvalet.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 5 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Jonken sön apr 04, 2021 10:12 am

Hankburger skrev:Men samtidigt kan man ju undra hur Peter Andersson kunde misslyckas med den truppen..
Om man officiellt har ett huvudansvar i ett hockeylag; betyder inte nödvändigtvis att man har förtroendet -eller backupen för att kunna använda detta ansvar tillräckligt effektivt. Peter Andersson är inte den första huvudtränaren att få gå från Brynäs. Den listan kan göras lång. Brynäs problem ligger inte i tränarfrågan. Brynäs problem är att föreningen i princip diktatur styrs -internt. Brynäs problem är att spelare tillåts och backas upp inom föreningen -att i fråga sätta och stå upp mot föreningens huvudtränare. Brynäs problem ligger i att föreningen bygger ihop sina lag på för gamla spelare -som har Brynäs hjärta. Bra spelare en gång i tiden; men idag antingen skadebenägna -eller för gamla. Och det är dessa spelare som har tillgång till att 'smöra' i föreningens 'öra'. Fasen oxo: Ett manuskript av detta 'mess' skulle man nog kunna sälja till ett jävligt dåligt filmbolag....

SÅ JÄKLA TYPISKT att tappa ett norr -lag från SHL: när vi äntligen hade en bra chans att utöka dessa. BIF har varit på 'dek' i så många säsonger nu. I år verkar det bara bli dags att pröjsa. Jag tror att BIF måste ner hela vägen i skiten och vända; innan föreningen fattar vikten av att entlediga ALLA gamla stötar -som försöker styra klubben från bak runden -med sina gamla meriter och värderingar.

- En förening/organisation är endast så stark som dess svagaste/sjukaste länk....
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 5 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av icemask sön apr 04, 2021 10:59 am

Jonken skrev:
Hankburger skrev:Men samtidigt kan man ju undra hur Peter Andersson kunde misslyckas med den truppen..
Om man officiellt har ett huvudansvar i ett hockeylag; betyder inte nödvändigtvis att man har förtroendet -eller backupen för att kunna använda detta ansvar tillräckligt effektivt. Peter Andersson är inte den första huvudtränaren att få gå från Brynäs. Den listan kan göras lång. Brynäs problem ligger inte i tränarfrågan. Brynäs problem är att föreningen i princip diktatur styrs -internt. Brynäs problem är att spelare tillåts och backas upp inom föreningen -att i fråga sätta och stå upp mot föreningens huvudtränare. Brynäs problem ligger i att föreningen bygger ihop sina lag på för gamla spelare -som har Brynäs hjärta. Bra spelare en gång i tiden; men idag antingen skadebenägna -eller för gamla. Och det är dessa spelare som har tillgång till att 'smöra' i föreningens 'öra'. Fasen oxo: Ett manuskript av detta 'mess' skulle man nog kunna sälja till ett jävligt dåligt filmbolag....

SÅ JÄKLA TYPISKT att tappa ett norr -lag från SHL: när vi äntligen hade en bra chans att utöka dessa. BIF har varit på 'dek' i så många säsonger nu. I år verkar det bara bli dags att pröjsa. Jag tror att BIF måste ner hela vägen i skiten och vända; innan föreningen fattar vikten av att entlediga ALLA gamla stötar -som försöker styra klubben från bak runden -med sina gamla meriter och värderingar.

- En förening/organisation är endast så stark som dess svagaste/sjukaste länk....
Touche, exakt analys, spelarrådet styr med backning av styrelsen
icemask
icemask

Antal inlägg : 4104
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 5 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av rasbiologen sön apr 04, 2021 11:22 am

låter som modo och de visar att det är inte så enkelt att vända på skutan
rasbiologen
rasbiologen

Antal inlägg : 1350
Join date : 12-09-13
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 5 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Tony Moore sön apr 04, 2021 11:41 am

Eller en storklubb i Värmland..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7457
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 5 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Hankburger sön apr 04, 2021 2:08 pm

Jonken skrev:
Hankburger skrev:Men samtidigt kan man ju undra hur Peter Andersson kunde misslyckas med den truppen..
Om man officiellt har ett huvudansvar i ett hockeylag; betyder inte nödvändigtvis att man har förtroendet -eller backupen för att kunna använda detta ansvar tillräckligt effektivt. Peter Andersson är inte den första huvudtränaren att få gå från Brynäs. Den listan kan göras lång. Brynäs problem ligger inte i tränarfrågan. Brynäs problem är att föreningen i princip diktatur styrs -internt. Brynäs problem är att spelare tillåts och backas upp inom föreningen -att i fråga sätta och stå upp mot föreningens huvudtränare. Brynäs problem ligger i att föreningen bygger ihop sina lag på för gamla spelare -som har Brynäs hjärta. Bra spelare en gång i tiden; men idag antingen skadebenägna -eller för gamla. Och det är dessa spelare som har tillgång till att 'smöra' i föreningens 'öra'. Fasen oxo: Ett manuskript av detta 'mess' skulle man nog kunna sälja till ett jävligt dåligt filmbolag....

SÅ JÄKLA TYPISKT att tappa ett norr -lag från SHL: när vi äntligen hade en bra chans att utöka dessa. BIF har varit på 'dek' i så många säsonger nu. I år verkar det bara bli dags att pröjsa. Jag tror att BIF måste ner hela vägen i skiten och vända; innan föreningen fattar vikten av att entlediga ALLA gamla stötar -som försöker styra klubben från bak runden -med sina gamla meriter och värderingar.

- En förening/organisation är endast så stark som dess svagaste/sjukaste länk....

Antal tränare och Sundlövs kommentarer tyder på detta ja. Men laget är starkt nog för att i alla fall klara ett play-in.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 5 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Puckad sön apr 04, 2021 5:17 pm

Och de som står för denna diktatur vet om det.
Men de ser bevisligen hellre laget i allsvenskan än att de ger upp sin makt.
Beteendet är tvångsmässigt och de kan inte sluta, oavsett om de vill eller inte.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11057
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 5 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av icemask sön apr 04, 2021 6:10 pm

Om nu de reder ut stormen och hänger kvar, tror ni ledningen säger upp sina platser eller slår sig för bröstet och tuffar på som vanligt
icemask
icemask

Antal inlägg : 4104
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 5 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Hankburger sön apr 04, 2021 6:28 pm

icemask skrev:Om nu de reder ut stormen och hänger kvar, tror ni ledningen säger upp sina platser eller slår sig för bröstet och tuffar på som vanligt
Campese gick ju ut och förnekade att han skulle någonvart bara för ett par vecor sedan så chansen för alternativ 2 är ganska överhängande..
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 5 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Jonken mån apr 05, 2021 11:09 am

Hankburger skrev:
Antal tränare och Sundlövs kommentarer tyder på detta ja. Men laget är starkt nog för att i alla fall klara ett play-in.
Absolut har Brynäs kvalitén i laget för att hålla jämnt mot HV71 i enstaka matcher. Men i en pumpande bäst av 7 'do-or-die' -serie: -Tyvärr; inte så värst troligt. Problemet är att BIF inte har ett nog strukturerat försvarsspel + att det bokstavligen blåser orkan inom föreningens väggar. Utöver detta öser pisset ner på föreningen från de flesta av lagets supportrar -samt hela övriga hockey Sverige. HV71 har haft tid att förbereda sig för det här. De hann sätta ett hyggligt försvarsspel i slutet av serien med en nygammal tränare; vilket även fick lagets offensiv att åter olja in. BIF avslutade serien i total KAOS; såväl sportsligt -som internt inom klubben.

Jag är övertygad om att HV71 kommer att ta detta i bäst av sju. Misstänker faktiskt att denna serie inte ens kommer att gå i närheten av 7 matcher.

Andersson/Stråhle lyckades inte få BIF-forwards att jobba hemåt som en enhet i spelsystemet. Att Boumedienne/Ekman skall lyckas med denna bragd -ser jag som totalt önsketänkande. Nya tränar staben i BIF snackar om 'ny energi' -och att 'slappna av' -som prioriteringar istället. Jag garanterar att båda dessa 'nycklar' kommer att suddas ut väldigt snabbt när det väl börjar ringa i röven.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 5 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Pajala mån apr 05, 2021 12:31 pm

Jag tror också HV tar hem detta, Boumedienne/Ekman blir ett fiasko.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 5 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av keevvs mån apr 05, 2021 12:45 pm

Pajala skrev:Jag tror också HV tar hem detta, Boumedienne/Ekman blir ett fiasko.

Det känns, iaf nu på slutet av det man har sett så känns HV stabilare på något sätt och jag håller med dig tror dessa två herrar inte får till det.

keevvs

Antal inlägg : 69
Join date : 16-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 5 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av kokostrollet mån apr 05, 2021 1:39 pm

Hade ändå varit lite småkul om det går till en sjunde och avgörande och Önerud avgör i sudden. Laughing
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2645
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 5 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Lehto mån apr 05, 2021 10:36 pm

Det kan finnas en möjlighet att Brynäs tar hem det.
HV har väl åtmisntone 3 ordinarie backar borta, kanske kan Brynäs nyttja detta.
Annars håller jag nog med kören, HV tar sig samman och spelar hem detta. Det stormar för MYCKET i Brunäs just nu.

Lehto

Antal inlägg : 703
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 5 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Tony Moore tis apr 06, 2021 6:23 pm

Undrar om Bif:s ledning har en from förhoppning att de rutinerade spelarna ska kliva fram och gå före med både spelidé och utförande, när nu ingen tränare finns!? Räknar Josef o Nisse som "friska vindar" och peppare i detta läge..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7457
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Brynäs - Sida 5 Empty Sv: Brynäs

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet