2021-02-25, SHL-match 44, Luleå - Frölunda

+30
GustenA
tibet
ezz
Myrman
PM
Micke80
Lars158
kamelbullen
Lajon
Sir Prozac
Mange
Mr Bister
Donowitz
Tony Moore
Puckad
Dundernisse
Hankburger
Old Brooklyn
flugsvampen
Hedanders
MickkeJ
Bamsefar
Dustin
LulefanGBG
Urken
Lasse Proppmätt
Norrlandstoken
Blinders
kokostrollet
Admin
34 posters

Sida 5 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Gå ner

2021-02-25, SHL-match 44, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2021-02-25, SHL-match 44, Luleå - Frölunda

Inlägg av Lajon tor 25 feb 2021, 23:49

Tror mycket har med dom tomma läktarna.... finns ju ingen hemmafördel längre.. på så sätt spelar inte det nån roll om vi blir etta eller sexa. Kanske t.o.m. blir så att slutspelet sker i en ”bubbla ” med några få utvalda arenor ..
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4347
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2021-02-25, SHL-match 44, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2021-02-25, SHL-match 44, Luleå - Frölunda

Inlägg av farre fre 26 feb 2021, 00:02

GustenA skrev:
farre skrev:Nu har vi alla konstaterat att vi inte är där vi borde vara och då är frågan är hur man vänder på den här trenden?
Jag föreslår att man lägger undan prestigen samt den interna rangordningen och vågar bänka etablerade spelare som inte tillför något på isen.
Börja om från noll och att ingenting ska vara heligt.

Jag tänker inte rabbla upp massa förslag på femmor då jag anser att tränarna har betalt för att ha bättre koll än mig så de får sköta den uppgiften men det är ju rätt tydligt att våra young guns trivs bäst i varandras sällskap. Man kanske ska utgå från att inte splittra de utan anpassa de andra femmorna efter det.

Sen vill jag vara ärlig och säga att om man tittar på laguppställningen så är det ett under att vi tagit så många poäng som vi gjort.

Vi är ett gäng brunkare med undantag för Klasen och Nisse.
Utan dessa två herrar hade vi slagits med Linköping om sistaplatsen i serien.

Finns ju inte så mycket utrymme att bänka spelare.

Jag tror att EGs ledarskap föregående två säsonger har varit viktigare än man kunnat tro för lagmoralen vilket lett till överprestation tidigare.  

Vet att vi har en otroligt tunn trupp men på forwardsidan så har vi möjlighet att avstå 2 spelare när Brännström är tillbaka.

På backsidan vill jag påstå att både Larsson och Styrman kan vara utanför laget så visst finns det alternativ.
farre
farre

Antal inlägg : 2080
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2021-02-25, SHL-match 44, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2021-02-25, SHL-match 44, Luleå - Frölunda

Inlägg av Lasse Proppmätt fre 26 feb 2021, 05:56

farre skrev:Nu har vi alla konstaterat att vi inte är där vi borde vara och då är frågan är hur man vänder på den här trenden?
Jag föreslår att man lägger undan prestigen samt den interna rangordningen och vågar bänka etablerade spelare som inte tillför något på isen.
Börja om från noll och att ingenting ska vara heligt.

Jag tänker inte rabbla upp massa förslag på femmor då jag anser att tränarna har betalt för att ha bättre koll än mig så de får sköta den uppgiften men det är ju rätt tydligt att våra young guns trivs bäst i varandras sällskap. Man kanske ska utgå från att inte splittra de utan anpassa de andra femmorna efter det.

Sen vill jag vara ärlig och säga att om man tittar på laguppställningen så är det ett under att vi tagit så många poäng som vi gjort.

Vi är ett gäng brunkare med undantag för Klasen och Nisse.
Utan dessa två herrar hade vi slagits med Linköping om sistaplatsen i serien.
Förutom Lill Nisse & Klasen Que??

Erik?
Einar?
Lysell?
Muzik?
Sondell? = När han spelar som han kan vilket inte hänt så ofta i vinter p.g.a att han börjar ha svårt att hänga med i tempot.
Olle?
Viktor Berglund?
Nu ska ju sägas att Einar t.e.x verkar trampa vatten samma med Erik det som funkade för dessa förra året går åt fanders nu mest för Einar , Erik gjorde en del riktigt bra saker igår man kände nästan igen han från förr men så gjorde han 2 grodor som var jädra kostsamma.

Lysell är ju galllerorm men oj vad han kommer att bli bra (Fast det sa man ju om Einar också men det är ju upp till spelarna själva att ta steget)
Muzik för han gäller det att våga och framförallt att man lyckas efter att man vågat å så man bygger självförtroende tappar man puck och det blir en balja i baken är det svårt att göra samma sak igen avslappnad.
Viktor har massor i sig men det knyter sig och han tar felbeslut alltså tappar man självförtroende

Olle har ruskigt bra blick men det går lite för fort för honom.


Sen finns det ju Brännström som kan sååå mycket mer än att brunkra men han har köpt rollen att brunkra.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2133
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2021-02-25, SHL-match 44, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2021-02-25, SHL-match 44, Luleå - Frölunda

Inlägg av Lasse Proppmätt fre 26 feb 2021, 06:01

Det sitter i huvudet det är mycket enkelt precis som Klasen sa vi blev skitnödiga
Just nu är vi ett stukat lag utan självförtroende
Inget funkar
Jag tycker man ska börja spela om poäng nu skit i hur det ser ut vi måste börja vinna KRIGA FÖR KLUBBMÄRKET!!
Viktigast av allt fixa till defensiven börja därifrån spelar ingen roll om vi slår 40 sarg ut och 50 icing mot Växjö och Mif
Nu ska vi ha 6 poäng.
Får vi till den kommer offensiven på köpet.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2133
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2021-02-25, SHL-match 44, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2021-02-25, SHL-match 44, Luleå - Frölunda

Inlägg av icemask fre 26 feb 2021, 08:23

LulefanGBG skrev:Tror såhär.... det var i fjol vi skulle vunnit, det blev för stort antiklimax när vi inte fick spela slutspwl. Sedan dess har killarna i te riktigt hittat glädjen den här säaongen. Motivationen finns inte riktigt där.

Det är såklart under all kritik att spela såhär dåligt i det gär skedet av säsongen ändå, men jag teor att förklaringen är så enkel. Det i kombination med att vi blivit marginellt sämre och inte haft ekonomiska muskler att kompensera det samtidigt som några lag blivit lite bättre gör att det ser ut såhär. Tidigare under serielunken hat akillnaden i te varit lika stor mwn nu när det drar ihop sig och vi inte riskerar någonting men stäbdigt möter lag som krogar för sin överlevnad, eller flr att hitta formen eöler för att positionera sig så skiter vi ner oss för enkelt. Viljan finns inte riktigt där.
Jag tror du är helt rätt på det, känslan är att glädjen i det hela är borta och att spela utan publik har devalverat hockeyn till ett 8-5 jobb som bara rullar på!
icemask
icemask

Antal inlägg : 4104
Join date : 12-05-12

Tony Moore likes this post

Till överst på sidan Gå ner

2021-02-25, SHL-match 44, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2021-02-25, SHL-match 44, Luleå - Frölunda

Inlägg av ezz fre 26 feb 2021, 10:10

Joel anmäld till DN, föga överraskande. Det var inte den fulaste tacklingen man sett, men Mattsson är ändå helt oskyddad i situationen och det vet Joel mycket väl. Går man då in med den kraften är man bara ute efter att skada. Fanns ingen möjlighet att vinna något annat i den situationen.
ezz
ezz

Antal inlägg : 363
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2021-02-25, SHL-match 44, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2021-02-25, SHL-match 44, Luleå - Frölunda

Inlägg av Donowitz fre 26 feb 2021, 11:18

Ett stort och tydligt problem blir när vi har spelare som inte kan spela systemet och utföra den nödvändiga höga pressen med forechecking. Vi har en handfull forwards som inte klarar av det och ser ut som finlandsbåtar ute på isen med 3-4 meter ifrån motspelare, som utan problem kan spela sig ur situationer. Tyvärr verkar de flesta på forumet vilja förlänga med några av dessa spelare av nostalgiska skäl.

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

farre and Blinders like this post

Till överst på sidan Gå ner

2021-02-25, SHL-match 44, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2021-02-25, SHL-match 44, Luleå - Frölunda

Inlägg av Sundance Kid fre 26 feb 2021, 11:50

Här kommer Rönnbergs syn på tacklingen som gav Joel Lundqvist matchstraff. Föga förvånande anser Frölunda att det inte är något fel på tacklingen.

Från kurirens artikel:

Frölundatränaren Roger Rönnberg:

– Nummer 1: Jag hoppas att han (Carl Mattsson) inte är allvarligt skadad, säger Rönnberg och fortsätter:

– Nummer 2: Är det något medvetet fult i tacklingen? Det tycker jag inte när jag tittar på den. Den är inte sen, inte från blindside, inte hög. Det är jättesvårt att avbryta en tackling i det läget och ansvaret är lika mycket på den som blir tacklad i sådana här lägen.

I den här situationen också?

– Ja, jag tycker det, säger Rönnberg

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

2021-02-25, SHL-match 44, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2021-02-25, SHL-match 44, Luleå - Frölunda

Inlägg av Dundernisse fre 26 feb 2021, 11:52

bearjew skrev:Ett stort och tydligt problem blir när vi har spelare som inte kan spela systemet och utföra den nödvändiga höga pressen med forechecking. Vi har en handfull forwards som inte klarar av det och ser ut som finlandsbåtar ute på isen med 3-4 meter ifrån motspelare, som utan problem kan spela sig ur situationer. Tyvärr verkar de flesta på forumet vilja förlänga med några av dessa spelare av nostalgiska skäl.
Kanske dags att tacka av några veteraner till nästa säsong. Det är inte bara i presspelet vi brister tyvärr. Vi krigar i sarghörn och får sällan in pucken i skottsektorn vilket gör att effektiviteten i 5v5 går att ifrågasätta.

Väldigt oroväckande att vi match efter match har nya kedjekonstellationer ända in i mars. Kedjorna borde vara spikade redan i december.

Dundernisse

Antal inlägg : 2741
Join date : 21-01-16

Till överst på sidan Gå ner

2021-02-25, SHL-match 44, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2021-02-25, SHL-match 44, Luleå - Frölunda

Inlägg av Bamsefar fre 26 feb 2021, 14:32

Fem matcher för huvudjägare Joel, tycker han kom billigt undan där. Pinsamt att Rönnberg försvarar sådana överfall med ett enda uppsåt, att skada.

https://www.shl.se/artikel/abbdaklm4-403dd/beslut-fran-disciplinnamnden-joel-lundqvist
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

2021-02-25, SHL-match 44, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2021-02-25, SHL-match 44, Luleå - Frölunda

Inlägg av Dundernisse fre 26 feb 2021, 14:39

Röde Roger och Joel måste vara ligans farligaste kombination. Ena killen styr svensk hockey och den andre hejar på.

Dundernisse

Antal inlägg : 2741
Join date : 21-01-16

Till överst på sidan Gå ner

2021-02-25, SHL-match 44, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2021-02-25, SHL-match 44, Luleå - Frölunda

Inlägg av Sundance Kid fre 26 feb 2021, 15:20

Bamsefar skrev:Fem matcher för huvudjägare Joel, tycker han kom billigt undan där. Pinsamt att Rönnberg försvarar sådana överfall med ett enda uppsåt, att skada.

https://www.shl.se/artikel/abbdaklm4-403dd/beslut-fran-disciplinnamnden-joel-lundqvist

Det blev inte så mycket Joel-rabatt denna gången i alla fall. Håller med om att det är pinsamt från Rönnberg. Han försöker vända det till att det är Joel som är offret i denna situation.

Rönnberg säger:

"– Joel är förkrossad, undrar om han måste ändra sitt spel, han tycker han sätter laget i skiten, han mår jättedåligt."


Om jag minns rätt var det samma offerkofta från Frölunda när Lundqvist blev avstängd efter han gett sig på en domare.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

2021-02-25, SHL-match 44, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2021-02-25, SHL-match 44, Luleå - Frölunda

Inlägg av Donowitz fre 26 feb 2021, 16:37

Frölunda är inte en klubb som ligger en varmt om hjärtat nej.

Mår fortfarande illa sedan det som hände igår kväll.

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2021-02-25, SHL-match 44, Luleå - Frölunda - Sida 5 Empty Sv: 2021-02-25, SHL-match 44, Luleå - Frölunda

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet