2012-01-21, Elitserieomgång 40, Luleå - AIK

+13
Högljudd
#96
Sven Savage
Black Prince
Myrman
Bamsefar
Dave Rock
JayDee
ezz
Zeb Macahan
tvåplustvå
elmo blues
Urken
17 posters

Sida 4 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4

Gå ner

2012-01-21, Elitserieomgång 40, Luleå - AIK - Sida 4 Empty Sv: 2012-01-21, Elitserieomgång 40, Luleå - AIK

Inlägg av NallePhu lör 21 jan 2012, 18:33

Dave Rock skrev:Någon vänlig själ som kan svara på en liten fråga?

Jag har sedan en bra tid tillbaka bokat en resa med några vänner. Resan innebär att vi åker till Sthlm torsdag den 29mars. Där hoppar vi direkt på ett fartyg för en "Rock Kryssning". Vi är tillbaka i sthlm dagen efter på fredag. Allt bra så. Är taggad inför denna rock kryssning.
Men har nu insett mitt misstag när jag bokade detta.
Fredagen den 30 mars spelas semifinal nummer 3. Då befinner jag mig alltså i Stockholm. Tror ni det är någon möjlighet att hitta någon pub/krog som kan tänkas sända matchen?
Skulle vi möta Aik eller Djurgårn hittar man ju naturligvis. Men om vi skulle möta, säg HV. Tror ni eller vet ni om det är möjligt att hitta någon då?
Beror på när ditt flyg tar dig norrut tex..
Arlanda har ju O´learys
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18145
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2012-01-21, Elitserieomgång 40, Luleå - AIK - Sida 4 Empty Sv: 2012-01-21, Elitserieomgång 40, Luleå - AIK

Inlägg av Dave Rock lör 21 jan 2012, 18:36

NallePhu skrev:
Dave Rock skrev:Någon vänlig själ som kan svara på en liten fråga?

Jag har sedan en bra tid tillbaka bokat en resa med några vänner. Resan innebär att vi åker till Sthlm torsdag den 29mars. Där hoppar vi direkt på ett fartyg för en "Rock Kryssning". Vi är tillbaka i sthlm dagen efter på fredag. Allt bra så. Är taggad inför denna rock kryssning.
Men har nu insett mitt misstag när jag bokade detta.
Fredagen den 30 mars spelas semifinal nummer 3. Då befinner jag mig alltså i Stockholm. Tror ni det är någon möjlighet att hitta någon pub/krog som kan tänkas sända matchen?
Skulle vi möta Aik eller Djurgårn hittar man ju naturligvis. Men om vi skulle möta, säg HV. Tror ni eller vet ni om det är möjligt att hitta någon då?
Beror på när ditt flyg tar dig norrut tex..
Arlanda har ju O´learys

Flyget tar mig hemåt först på söndagen...
Finns ju säkert många ställen man kan se hockey och ta några pilsner, men frågan är ju hur många som sänder en match som inte något av 08 lagen spelar....
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

2012-01-21, Elitserieomgång 40, Luleå - AIK - Sida 4 Empty Sv: 2012-01-21, Elitserieomgång 40, Luleå - AIK

Inlägg av NallePhu lör 21 jan 2012, 18:38

Finns nog ett hak som du kan sätta dig och s hockey på såvida inte dem kör DIF eller Gnaget till leda!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18145
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2012-01-21, Elitserieomgång 40, Luleå - AIK - Sida 4 Empty Sv: 2012-01-21, Elitserieomgång 40, Luleå - AIK

Inlägg av Bamsefar lör 21 jan 2012, 18:38

Skönt med en trepoängare, men ack så krampaktigt för våra anfallare, bara hoppas att det är lite ovana med kedjepolarna. Tyckte Harju visade mer j-anamma i tredje, undrar om Bulan gett han en hårtork Razz . Nåja, bara att mala vidare. Vi får nog vänja oss vid att tre mål framåt är en målorgie för oss men å andra sidan släpper vi sällan in mer än två så det kan bära långt. Vi ska tröska Smile oss fram till en sm-final helt enkelt och tycker de andra att det är "tråkigt" så är det bara att skita i det.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12037
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

2012-01-21, Elitserieomgång 40, Luleå - AIK - Sida 4 Empty Sv: 2012-01-21, Elitserieomgång 40, Luleå - AIK

Inlägg av Zeb Macahan lör 21 jan 2012, 18:48

Bamsefar skrev:Skönt med en trepoängare, men ack så krampaktigt för våra anfallare, bara hoppas att det är lite ovana med kedjepolarna. Tyckte Harju visade mer j-anamma i tredje, undrar om Bulan gett han en hårtork Razz . Nåja, bara att mala vidare. Vi får nog vänja oss vid att tre mål framåt är en målorgie för oss men å andra sidan släpper vi sällan in mer än två så det kan bära långt. Vi ska tröska Smile oss fram till en sm-final helt enkelt och tycker de andra att det är "tråkigt" så är det bara att skita i det.
Hehe, ju fler som trycker vi är tråkiga desto bättre!
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

2012-01-21, Elitserieomgång 40, Luleå - AIK - Sida 4 Empty Sv: 2012-01-21, Elitserieomgång 40, Luleå - AIK

Inlägg av Dave Rock lör 21 jan 2012, 18:49

Bamsefar skrev:Skönt med en trepoängare, men ack så krampaktigt för våra anfallare, bara hoppas att det är lite ovana med kedjepolarna. Tyckte Harju visade mer j-anamma i tredje, undrar om Bulan gett han en hårtork Razz . Nåja, bara att mala vidare. Vi får nog vänja oss vid att tre mål framåt är en målorgie för oss men å andra sidan släpper vi sällan in mer än två så det kan bära långt. Vi ska tröska Smile oss fram till en sm-final helt enkelt och tycker de andra att det är "tråkigt" så är det bara att skita i det.

Kanske rent av var Kapten Sandström som gav Harju och övriga en rejäl hårtork. Han var inte nådig i paus intervjun mellan 2a och 3e perioden...
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

2012-01-21, Elitserieomgång 40, Luleå - AIK - Sida 4 Empty Sv: 2012-01-21, Elitserieomgång 40, Luleå - AIK

Inlägg av MickkeJ lör 21 jan 2012, 18:51

Jäkligt skön trepoängare, speciellt efter debaclet i Timrå. sunny (jäkligt roliga smileys för övrigt)

Dagens stjärnor:
*** Urken för att tagit tag i forumsituationen
** JG för den femte nollan och för att han rädda oss flera gånger i matchen
* Koivisto som var inblandad i båda spelmålen och som varit en av de bättre de senaste matcherna, bra mitt-i-säsongen-nyförvärv.

Här har någon startat en tråd om forumet: http://luleahockey.swedishforum.net/t4-forslagslada-forbattringar-av-forumet
kanske bäst att vi tar forumdisskusionen i den tråden och inte denna som handlar om matchen.

Bra kväll och skål till alla som tagit sig en segerdrink!
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

2012-01-21, Elitserieomgång 40, Luleå - AIK - Sida 4 Empty Sv: 2012-01-21, Elitserieomgång 40, Luleå - AIK

Inlägg av Sven Savage lör 21 jan 2012, 19:10

Myrman skrev:
Zeb Macahan skrev:
Myrman skrev:Detta måste naturligtvis firas! Var har jag den där japanska singlemalten nu då. Javisst ja, i vedboden Smile
Japanska singelmalten, va fan är de för nåt...?
He He, du tänkte kanske att det var en omskrivning för nåt hemmagjort! Nej, det är faktiskt just det. Yamazaki heter den.

Gudars skymning, Vuomala - för det är väl du Myrman (?) - vad ÄR det för avatar du valt? Är det den där snubben som hade något obskyrt TV-program för sjuhundrafyrtioelva år sedan?
Sven Savage
Sven Savage

Antal inlägg : 678
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

2012-01-21, Elitserieomgång 40, Luleå - AIK - Sida 4 Empty Sv: 2012-01-21, Elitserieomgång 40, Luleå - AIK

Inlägg av Myrman lör 21 jan 2012, 19:19

Sven Savage skrev:
Myrman skrev:
Zeb Macahan skrev:
Myrman skrev:Detta måste naturligtvis firas! Var har jag den där japanska singlemalten nu då. Javisst ja, i vedboden Smile
Japanska singelmalten, va fan är de för nåt...?
He He, du tänkte kanske att det var en omskrivning för nåt hemmagjort! Nej, det är faktiskt just det. Yamazaki heter den.

Gudars skymning, Vuomala - för det är väl du Myrman (?) - vad ÄR det för avatar du valt? Är det den där snubben som hade något obskyrt TV-program för sjuhundrafyrtioelva år sedan?
Javisst är det jag! Kanske är man inte fullt lika ålderstigen som Brynolf men nog börjar man bli gammal i gården. Fast det finns en del som varit med längre än jag. Man blev inte aktiv på det gamla officiella forumet förrän år 2000 ungefär. Då var det redan på väg ner som jag förstått.
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4614
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

2012-01-21, Elitserieomgång 40, Luleå - AIK - Sida 4 Empty Sv: 2012-01-21, Elitserieomgång 40, Luleå - AIK

Inlägg av Urken lör 21 jan 2012, 19:32

Härligt med tre poäng! Glädjer mitt hjärta nå otroligt. Samtidigt som jag läser alla värmande kommentarer. Tack gott folk, hoppas forumet uppskattas.

Kasta gärna in förslag i tråden som "tvåplustvå" skapade på off-topic. Jag ska försöka att tillgodose alla de krav och önskningar alla har, så gott det går!

Skål på er kamrater!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2012-01-21, Elitserieomgång 40, Luleå - AIK - Sida 4 Empty Sv: 2012-01-21, Elitserieomgång 40, Luleå - AIK

Inlägg av Dave Rock lör 21 jan 2012, 19:38

Urken skrev:Härligt med tre poäng! Glädjer mitt hjärta nå otroligt. Samtidigt som jag läser alla värmande kommentarer. Tack gott folk, hoppas forumet uppskattas.

Kasta gärna in förslag i tråden som "tvåplustvå" skapade på off-topic. Jag ska försöka att tillgodose alla de krav och önskningar alla har, så gott det går!

Skål på er kamrater!


Detta forum är riktigt riktigt bra redan.
Du har gjort ett utomordentligt jobb...

Detta kommer definitivt bli den nya "virtuella H läktarn" som Mr Savage så fint ibland uttryckt det Smile

Förhoppningsvis blir det mer drag på andra trådar också, och inte bara matchtråden som det varit på SF....
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

2012-01-21, Elitserieomgång 40, Luleå - AIK - Sida 4 Empty Sv: 2012-01-21, Elitserieomgång 40, Luleå - AIK

Inlägg av Dave Rock lör 21 jan 2012, 19:46

Men vi saknade "Mr Urk him self" under matchen idag
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

2012-01-21, Elitserieomgång 40, Luleå - AIK - Sida 4 Empty Sv: 2012-01-21, Elitserieomgång 40, Luleå - AIK

Inlägg av Dave Rock lör 21 jan 2012, 20:15

Admin skrev:
Dave Rock skrev:Men vi saknade "Mr Urk him self" under matchen idag

"Mr Urk himself", satt i bastun och drack öl med goda vänner och hade det bra! Såg bara första perioden av matchen, vilket var lite synd. Men det kommer nya matcher, som vi säkerligen kommer att vinna. Jag menar, nu när vårt lag har ytterligare en H-läktare ;-)

Bastu öl och goda vänner är ju inte helt fel det heller Smile
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

2012-01-21, Elitserieomgång 40, Luleå - AIK - Sida 4 Empty Sv: 2012-01-21, Elitserieomgång 40, Luleå - AIK

Inlägg av Myrman lör 21 jan 2012, 20:20

Dave Rock skrev:
Urken skrev:Härligt med tre poäng! Glädjer mitt hjärta nå otroligt. Samtidigt som jag läser alla värmande kommentarer. Tack gott folk, hoppas forumet uppskattas.

Kasta gärna in förslag i tråden som "tvåplustvå" skapade på off-topic. Jag ska försöka att tillgodose alla de krav och önskningar alla har, så gott det går!

Skål på er kamrater!


Detta forum är riktigt riktigt bra redan.
Du har gjort ett utomordentligt jobb...

Detta kommer definitivt bli den nya "virtuella H läktarn" som Mr Savage så fint ibland uttryckt det Smile

Förhoppningsvis blir det mer drag på andra trådar också, och inte bara matchtråden som det varit på SF....
Kanske Sven Savage kan ordna med en julöls-tråd i höst. Valde att jobba under julen. man visste ändå inte vilket julöl man skulle skaffa Sad
Under Timrå-matchen nu senast var allt skit! Efter denna seger och Urkens eminenta nya forum så kan man skåda ljuset i tunneln Very Happy
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4614
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

2012-01-21, Elitserieomgång 40, Luleå - AIK - Sida 4 Empty Sv: 2012-01-21, Elitserieomgång 40, Luleå - AIK

Inlägg av Lajon lör 21 jan 2012, 22:51

Äntligen Smile
Tre poäng.... I en och samma match
Ett riktigt forum
Och ett livstecken från Sven Smile


Senast ändrad av Lajon den lör 21 jan 2012, 23:01, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : Mer att säga)
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4354
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2012-01-21, Elitserieomgång 40, Luleå - AIK - Sida 4 Empty Sv: 2012-01-21, Elitserieomgång 40, Luleå - AIK

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet