Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021

+44
Mr Bister
BodenSwe
Holma
Diktatorn
Wolfhunter
Gpa
pingu
Björnpappa
Sportchefen #2
LulefanGBG
Lajon
Dundernisse
Kagen
Tigerman
RSD555
zamboni
ezz
Sundance Kid
tibet
NallePhu
LHF96
Lehto
Lasse Proppmätt
Tony Moore
icemask
GustenA
Donowitz
Old Brooklyn
Jonken
Puckad
Norlin
Jokerman
Norrlandstoken
Dustin
Hankburger
Pajala
Urken
Blinders
Micke80
Snikne Ville
Mange
Bamsefar
kokostrollet
Redbear
48 posters

Sida 7 av 16 Föregående  1 ... 6, 7, 8 ... 11 ... 16  Nästa

Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021 - Sida 7 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021

Inlägg av Lajon 18th mars 2021, 20:30

Slå upp ordet och du förstår vad jag menar.... jag har inte sagt vad jag tycker, så jag påstår inget alls.

Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4347
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021 - Sida 7 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021

Inlägg av Lajon 18th mars 2021, 20:32

Din verklighet kan du då behålla för dig själv och inte blanda in riktiga människor i verkligheten
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4347
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021 - Sida 7 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021

Inlägg av Lajon 18th mars 2021, 20:38

Så fortsätt du att förtala våra spelare med något som du baserar på din ”känsla” du. Där har vi definition av ett troll.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4347
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021 - Sida 7 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021

Inlägg av Urken 18th mars 2021, 20:55

Lajon skrev:Slå upp ordet och du förstår vad jag menar.... jag har inte sagt vad jag tycker, så jag påstår inget alls.


Jag har slagit upp ordet och läst om det, vilket jag får göra med det mesta nuförtiden då folk hittar på nya begrepp på daglig basis. Förstår absolut inte vad du syftar till utöver det jag svarade på tidigare.

Slutligen så har jag lika stor rätt att delge min version av verkligheten som du har.
Ser du det som förtal så är du välkommen att testa det i rent juridisk mening. Jag förmedlar endast min sanning, precis som du förmedlar din.

Hur mycket hade du engagerat dig på din arbetsplats om du fått avstå lön, ledarskapet börjat svaja etc? Självklart påverkar dessa saker en persons prestation. Det är här jag menar att det är tydligt att laget in spelar på topp. Huruvida du tycker det är förståeligt eller bara beklanderligtt är helt upp till dig.

Som vanligt får det sluta med något i stil med, vi får vara överens om att vi inte är överens.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021 - Sida 7 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021

Inlägg av Hankburger 18th mars 2021, 20:55

Urken skrev:
Lajon skrev:
Urken skrev:
Pajala skrev:Idag förpassar Leksand oss till plats sju i serien, denna säsong kommer att bli kort för oss, vi klarar inte ett play-in med detta lag.

Och jag har känslan av att man gjort det mer eller mindre med flit. Ingen kämpar eller försöker. Bara glider runt och väntar på att matchen ska ta slut. Evil or Very Mad Puke

Snillen spekulerar ?

Japp. Min verklighet är lika verklig som din, motbevisa mig gärna :-)

Man lallar omkring och skiter i vilket.

Negativ bevisbörda är dock inget man kan använda sig av. Den som kommer med påståendet har all bevisbörda. Dessutom är det inte verklighet när det handlar om spekulationer..
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021 - Sida 7 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021

Inlägg av Urken 18th mars 2021, 21:07

Hankburger skrev:
Urken skrev:
Lajon skrev:
Urken skrev:
Pajala skrev:Idag förpassar Leksand oss till plats sju i serien, denna säsong kommer att bli kort för oss, vi klarar inte ett play-in med detta lag.

Och jag har känslan av att man gjort det mer eller mindre med flit. Ingen kämpar eller försöker. Bara glider runt och väntar på att matchen ska ta slut. Evil or Very Mad Puke

Snillen spekulerar ?

Japp. Min verklighet är lika verklig som din, motbevisa mig gärna :-)

Man lallar omkring och skiter i vilket.

Negativ bevisbörda är dock inget man kan använda sig av. Den som kommer med påståendet har all bevisbörda. Dessutom är det inte verklighet när det handlar om spekulationer..

Läs igenom tidigare inlägg.

Verklighet såsom jag upplever den. Jag väljer att skriva ut det såhär, då de av en annan åsikt upplever något annat. Vems verklighet som är rätt kommer vi inte att komma fram till i denna diskussion.
Jag kommer att fortsätta hävda att spelarna inte gör sitt yttersta, då det är vad jag anser mig se. Huruvida jag uttryckte mig felaktigt eller att inlägget feltolkas gentemot vad jag menade, rörande bevisningen.. Självfallet menar jag att förmedla min bild, där jag mer än gärna tar emot synpunkter grundade på något annat än ord, som därigenom får mig att ändra min uppfattning. Just nu stärks den endast.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021 - Sida 7 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021

Inlägg av Björnpappa 18th mars 2021, 21:18

Urken skrev:
Lajon skrev:
Urken skrev:
Lajon skrev:
Urken skrev:
Pajala skrev:Idag förpassar Leksand oss till plats sju i serien, denna säsong kommer att bli kort för oss, vi klarar inte ett play-in med detta lag.

Och jag har känslan av att man gjort det mer eller mindre med flit. Ingen kämpar eller försöker. Bara glider runt och väntar på att matchen ska ta slut. Evil or Very Mad Puke

Snillen spekulerar ?

Japp. Min verklighet är lika verklig som din, motbevisa mig gärna :-)

Man lallar omkring och skiter i vilket.

"min verkligher är lika verklig som din, motbevisa mig gärna" (Trumpismen sprider sig lika snabbt som Coronan)

Om du tycker dig veta något så är det väl upp till dig att påvisa sanningen i det , inte väl inte mottagarens ansvar ?

Lämna politik utanför detta.

Vem som helst, som inte är enormt enögd, ser att våra spelare inte ger 100 %. Du kan rättfärdiga detta på vilket sätt du vill, att de avstått lön, "oroligt" ledarskap (klubben satsar inte längre helhjärtat mot guld) etc. Floskler om att de fortfarande gör sitt bästa.. well, de är just floskler. Hur ofta får vi ärliga svar av hockeyspelare numera? De är alla mer eller mindre mediatränade.

Precis som att man ser hur Tyrre håller igen (vilket han också erkänt att han gör) så kan du se hur övriga spelare också håller igen.
Vad mer vill du att jag ska lägga fram för att göra dig nöjd?
Det här var nog det mest korkade inlägg jag läst på detta Forum. Att spelarna inte ger 100% är rent skitsnack. Finns absolut ingen som inte ger allt för att vinna matcher. Alla med lite förstånd vet att det är så här inom idrotten, ibland går det bra och ibland går det sämre. Vad det beror på är en av livets svåra gåtor, men du kanske har svaret på det. Det kommer alltid att finnas lag/ idrottsmän som både över och underpresterar och till syvende och sist är det väl det som är tjusningen med idrott. Det finns en massa parametrar som spelar in och det är inte enbart spelarna individuella skills som avgör. Det är förbannat mycket psykologi i det hela. Ibland går det helt enkelt troll i allting. Och jag är övertygad att alla inom föreningen försöker med allt för att lösa situationen. Likaså jobbar ledningen i HV71 med att försöka vända på skutan. I ett lag i medvind behöver inte ledningen göra allt för mycket.

Det kommer alltid att finnas lag som går sämre än förväntat. Titta bara på HV71 men även Färjestad och Frölunda. Hur många procent ger HV-spelarna? 50% enligt dina matematiska beräkningar kanske.

Björnpappa

Antal inlägg : 253
Join date : 18-01-20

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021 - Sida 7 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021

Inlägg av Puckad 18th mars 2021, 21:33

Sådärja, nu har vi möjlighet att skicka Fusklunda till play in!
Det är en chans vi ska ta. Skål!
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021 - Sida 7 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021

Inlägg av Urken 18th mars 2021, 21:34

Björnpappa skrev:
Urken skrev:
Lajon skrev:
Urken skrev:
Lajon skrev:
Urken skrev:
Pajala skrev:Idag förpassar Leksand oss till plats sju i serien, denna säsong kommer att bli kort för oss, vi klarar inte ett play-in med detta lag.

Och jag har känslan av att man gjort det mer eller mindre med flit. Ingen kämpar eller försöker. Bara glider runt och väntar på att matchen ska ta slut. Evil or Very Mad Puke

Snillen spekulerar ?

Japp. Min verklighet är lika verklig som din, motbevisa mig gärna :-)

Man lallar omkring och skiter i vilket.

"min verkligher är lika verklig som din, motbevisa mig gärna" (Trumpismen sprider sig lika snabbt som Coronan)

Om du tycker dig veta något så är det väl upp till dig att påvisa sanningen i det , inte väl inte mottagarens ansvar ?

Lämna politik utanför detta.

Vem som helst, som inte är enormt enögd, ser att våra spelare inte ger 100 %. Du kan rättfärdiga detta på vilket sätt du vill, att de avstått lön, "oroligt" ledarskap (klubben satsar inte längre helhjärtat mot guld) etc. Floskler om att de fortfarande gör sitt bästa.. well, de är just floskler. Hur ofta får vi ärliga svar av hockeyspelare numera? De är alla mer eller mindre mediatränade.

Precis som att man ser hur Tyrre håller igen (vilket han också erkänt att han gör) så kan du se hur övriga spelare också håller igen.
Vad mer vill du att jag ska lägga fram för att göra dig nöjd?
Det här var nog det mest korkade inlägg jag läst på detta Forum. Att spelarna inte ger 100% är rent skitsnack. Finns absolut ingen som inte ger allt för att vinna matcher. Alla med lite förstånd vet att det är så här inom idrotten, ibland går det bra och ibland går det sämre. Vad det beror på är en av livets svåra gåtor, men du kanske har svaret på det. Det kommer alltid att finnas lag/ idrottsmän som både över och underpresterar och till syvende och sist är det väl det som är tjusningen med idrott. Det finns en massa parametrar som spelar in och det är inte enbart spelarna individuella skills som avgör. Det är förbannat mycket psykologi i det hela. Ibland går det helt enkelt troll i allting. Och jag är övertygad att alla inom föreningen försöker med allt för att lösa situationen. Likaså jobbar ledningen i HV71 med att försöka vända på skutan. I ett lag i medvind behöver inte ledningen göra allt för mycket.

Det kommer alltid att finnas lag som går sämre än förväntat. Titta bara på HV71 men även Färjestad och Frölunda. Hur många procent ger HV-spelarna? 50% enligt dina matematiska beräkningar kanske.

Jag förstår inte att det är så kontroversiellt med ett uttalande likt det jag gjorde.

Ett exempel::

Kanske är det så att man genom sig själv känner andra, om det ger er någon tröst. Jag hade påverkats, varför jag också är tämligen säker på att spelarna påverkas. Varför är detta, återigen, så kontroversiellt?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021 - Sida 7 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021

Inlägg av Björnpappa 18th mars 2021, 22:06

Nu är det så att de flesta lag i SHL har sänkt spelarlönerna. Och jag är övertygad att alla lag har gjort det i en dialog med spelarna. Om du har rätt att Luleås skrala resultat på sistone beror på lönesänkningarna varför reagerade inte Rögles spelare på samma sätt när de gick med på en lönesänkning. Den skånska mentaliteten kanske?

Björnpappa

Antal inlägg : 253
Join date : 18-01-20

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021 - Sida 7 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021

Inlägg av Lajon 18th mars 2021, 23:17

Urken skrev:
Lajon skrev:Slå upp ordet och du förstår vad jag menar.... jag har inte sagt vad jag tycker, så jag påstår inget alls.


Jag har slagit upp ordet och läst om det, vilket jag får göra med det mesta nuförtiden då folk hittar på nya begrepp på daglig basis. Förstår absolut inte vad du syftar till utöver det jag svarade på tidigare.

Slutligen så har jag lika stor rätt att delge min version av verkligheten som du har.
Ser du det som förtal så är du välkommen att testa det i rent juridisk mening. Jag förmedlar endast min sanning, precis som du förmedlar din.

Hur mycket hade du engagerat dig på din arbetsplats om du fått avstå lön, ledarskapet börjat svaja etc? Självklart påverkar dessa saker en persons prestation. Det är här jag menar att det är tydligt att laget in spelar på topp. Huruvida du tycker det är förståeligt eller bara beklanderligtt är helt upp till dig.

Som vanligt får det sluta med något i stil med, vi får vara överens om att vi inte är överens.

Nä, jag är överens om att du bara hittar på en massa, det enda du grundar dina spekulationer på är att din "känsla". Du kan INTE komma med en massa ogrundade anklagelser mot andra MÄNNISKOR (ja även Hockeyspelare är sådana) baserat på en känsla. Det är så jäkla repsektlöst. Men det är väl din känsla att det kan vara ok det också? I din verklighet.

Jag hart full förståelse för att man under en match eller i anslutning till en bitter förlust kan kasta ur sig en massa ogenomtänkt kommentarer i stil med "vad fan håller dom på, hur jäkla kassa kan dom vara". Men att på detta sätt sitta ljuga ihop en massa anklagelser för att man är besviken mitt i ett matchuppehåll är för mig obegripligt. Jag förstår inte vad et dkall ge, varken för dig oss andra eller laget? Annat än uppmärksamhet då.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4347
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021 - Sida 7 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021

Inlägg av Lajon 18th mars 2021, 23:19

Nu har vi möjligheten att ta en topp 6 plats, det är helt i våra egna händaer ... nu kör vi !
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4347
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021 - Sida 7 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021

Inlägg av Urken 19th mars 2021, 05:06

Ponera att du i kommande matcher ser Tyrre båga av i sarghörnen istället för att sätta in sina sedvanliga tacklingar. Att han agerar på samma sätt, gång efter gång. Oftast bromsar han in innan han kommer in i situationen istället för att gå all in.

Vad beror ovanstående på? Hur fan ska vi utomstående kunna veta det? Det kan vara en skada han dragit på sig och är rädd att förvärra/förhindra att läka helt och hållet. Det kan vara att han blivit tillsagd att agera annorlunda, av exempelvis Bulan. Eller så kan det helt enkelt vara hans egna val att agera enligt ovanstående. Vad valet beror på är för mig inte intressant, mer än att jag kan konstatera hur hans spel förändrats.

På samma sätt som Ovechkin och hans backcheck.. gör han sitt bästa där? Hö hö hö. Ett aktivt val, inget annat.

Nä. Jag släpper nu detta. Ha det fint, så hoppas vi på annan inställning i matchen mot Leksand imorgon.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021 - Sida 7 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021

Inlägg av Urken 19th mars 2021, 07:35

Lajon skrev:Nu har vi möjligheten att ta en topp 6 plats, det är helt i våra egna händaer ... nu kör vi !

Hoppas verkligen att vi tar chansen. Vill absolut inte behöva kvala.. No
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021 - Sida 7 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021

Inlägg av Lajon 19th mars 2021, 17:12

Utdrag från Vd brevet till medlemmarna idag:
"
Säsongen 2020/21 har varit och är fortfarande en exceptionell säsong där vi behövt fokusera hårt på att överleva ekonomiskt under rådande pandemi. Där det för alla varit självklart att värna föreningens långsiktiga framgång och att inte lockats till att använda medel från personalens löneavståenden och statliga stöd till att värva spelare utöver budget

Vill också kommentera en del av skriverierna i media den senaste tiden. Vinklade rubriker och felaktigheter har förmedlat en bild av att Luleå Hockey mer eller mindre gett upp denna säsong och inte satsar på ett bra resultat i slutspelet. Inget kan vara mer felaktigt. Det är helt rätt att vi är återhållsamma med ekonomin för att säkra föreningens framtid. Och att vi inte värvat spelare den senaste tiden trots att det funnits utrymme i budgeten. Det sista beroende på att alla tillgängliga spelare på marknaden har varit dyra i förhållande tillkvalitet. Viktigast av allt är dock att vi bedömer att vi har en konkurrenskraftig trupp som fullt ut kan utmana om ett bra resultat. Vi har ett bra lag.



"

Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4347
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

kokostrollet likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021 - Sida 7 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021

Inlägg av Lajon 19th mars 2021, 17:13

Ledsen Urken , men jag lysnnar nog hellre på Stefan i denna fråga.... Wink
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4347
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021 - Sida 7 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021

Inlägg av Puckad 19th mars 2021, 17:31

Lajon skrev:Utdrag från Vd brevet till medlemmarna idag:
"
Säsongen 2020/21 har varit och är fortfarande en exceptionell säsong där vi behövt fokusera hårt på att överleva ekonomiskt under rådande pandemi. Där det för alla varit självklart att värna föreningens långsiktiga framgång och att inte lockats till att använda medel från personalens löneavståenden och statliga stöd till att värva spelare utöver budget

Vill också kommentera en del av skriverierna i media den senaste tiden. Vinklade rubriker och felaktigheter har förmedlat en bild av att Luleå Hockey mer eller mindre gett upp denna säsong och inte satsar på ett bra resultat i slutspelet. Inget kan vara mer felaktigt. Det är helt rätt att vi är återhållsamma med ekonomin för att säkra föreningens framtid. Och att vi inte värvat spelare den senaste tiden trots att det funnits utrymme i budgeten. Det sista beroende på att alla tillgängliga spelare på marknaden har varit dyra i förhållande tillkvalitet. Viktigast av allt är dock att vi bedömer att vi har en konkurrenskraftig trupp som fullt ut kan utmana om ett bra resultat. Vi har ett bra lag."
Klart man inte sagt till killarna att de bästa vore om vi slipper slutspel, för det kostar en massa pengar.
Och om han hade skrivit i ett medlemsutskick att i inte har en konkurrenskraftig trupp, så ska han avgå på fläcken.

Självklart ska man inte köpa spelare utan täckning för det.
Sedan, tillgängliga spelare för dyra, det var väl en missräkning att man inte insåg det när man släppte Ilomäki. Och nu upphöjer man den missen till en strategi.
Men inte tusan letade Skuggan spelare för att han inte ville värva.
Jag avstår ordet fiasko, men missräkning är inget överord.

Sen är det lätt att formulera sig i ett mail där det kan korrekturläsas i omgång för att förmedla rätt budskap.

@MrScout's inlägg om att LHF försökte handla Oxfilé till fläskkarré priser var möjligen onödigt politiskt vridna och skrivna,
men budskapet var nog rätt nära sanningen.
Om han nu är scout så fick han inte betalt det han ville ha, och ur LHF's perspektiv fick man inte den förstärkning man räknat in.
- Missräkning.

Nu är det som det är. Det är mindre än 24h till nästa match är avklarad, och antingen ropas det SM guld här, eller avgå alla.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Redbear likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021 - Sida 7 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021

Inlägg av pingu 19th mars 2021, 20:39

Om vi ska göra allt för att överleva ekonomiskt så kanske vi kan spara in en del pengar på att ha en GM och inte två.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2408
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021 - Sida 7 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021

Inlägg av kokostrollet 19th mars 2021, 21:38

Kollar på Hockeyallsvenska valen av kvartsfinalerna och lite kul att Kenttä helst velat välja Skellefteå i kvarten, men fick välja Mora... Very Happy
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2645
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021 - Sida 7 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021

Inlägg av Urken 19th mars 2021, 21:57

pingu skrev:Om vi ska göra allt för att överleva ekonomiskt så kanske vi kan spara in en del pengar på att ha en GM och inte två.

+2
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021 - Sida 7 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021

Inlägg av Hankburger 20th mars 2021, 00:04

pingu skrev:Om vi ska göra allt för att överleva ekonomiskt så kanske vi kan spara in en del pengar på att ha en GM och inte två.

Om dessa delar på en GM-enlig lön? 

Laget står inte och faller inte med om man har en eller två GMs utan den absolut största utgiften är alltid truppen och det är där man alltid börjar.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021 - Sida 7 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021

Inlägg av pingu 20th mars 2021, 00:40

Hankburger skrev:
pingu skrev:Om vi ska göra allt för att överleva ekonomiskt så kanske vi kan spara in en del pengar på att ha en GM och inte två.

Om dessa delar på en GM-enlig lön? 

Laget står inte och faller inte med om man har en eller två GMs utan den absolut största utgiften är alltid truppen och det är där man alltid börjar.

Ja delar de på en GM-enlig lön så är det väl utmärkt för oss Smile
pingu
pingu

Antal inlägg : 2408
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021 - Sida 7 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021

Inlägg av pingu 20th mars 2021, 00:42

Hankburger skrev:
pingu skrev:Om vi ska göra allt för att överleva ekonomiskt så kanske vi kan spara in en del pengar på att ha en GM och inte två.

Om dessa delar på en GM-enlig lön? 

Laget står inte och faller inte med om man har en eller två GMs utan den absolut största utgiften är alltid truppen och det är där man alltid börjar.

Ja delar de på en GM-enlig lön så är det väl utmärkt för oss Smile
pingu
pingu

Antal inlägg : 2408
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021 - Sida 7 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021

Inlägg av Tony Moore 20th mars 2021, 07:40

pingu skrev:Om vi ska göra allt för att överleva ekonomiskt så kanske vi kan spara in en del pengar på att ha en GM och inte två.
De är väl covid-permiterade sedan lång tid?
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7454
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021 - Sida 7 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021

Inlägg av kokostrollet 22nd mars 2021, 20:45

Man hade ju varit hyfsat frustrerad om man var Brynäs-supporter just nu. IKO kvitterar i sista minuten av tredje mot Malmö och tar dessutom bonuspoängen.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2645
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021 - Sida 7 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021

Inlägg av Blinders 22nd mars 2021, 20:52

Välförtjänt vinst för IKO.
Malmös medstuds bör nog snart mattas av. Alsenfelt har räddat dom i många matcher nu.

Blinders

Antal inlägg : 5112
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021 - Sida 7 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021

Inlägg av kokostrollet 22nd mars 2021, 20:58

Blir en ruskigt spännande avslutning på serien. IKO har alltså två matcher kvar, HV och Brynäs hemma... Very Happy
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2645
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021 - Sida 7 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021

Inlägg av Blinders 22nd mars 2021, 21:05

kokostrollet skrev:Blir en ruskigt spännande avslutning på serien. IKO har alltså två matcher kvar, HV och Brynäs hemma... Very Happy
31 mars spelar IKO mot Brynäs i sista omgången. Den vill man inte missa, för där avgörs det nog vem som får kvala.

Blinders

Antal inlägg : 5112
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021 - Sida 7 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021

Inlägg av kokostrollet 22nd mars 2021, 21:24

Ruskigt snyggt genomförd match av Mora ikväll förresten. Plockar in 2 måls underläge och vinner i SD. Tror Löven kan få ångra det där valet av motståndare.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2645
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021 - Sida 7 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021

Inlägg av Blinders 22nd mars 2021, 21:31

kokostrollet skrev:Ruskigt snyggt genomförd match av Mora ikväll förresten. Plockar in 2 måls underläge och vinner i SD. Tror Löven kan få ångra det där valet av motståndare.
Johan Hedberg har verkligen fått ut max ur Mora.
Årets tränare!

Blinders

Antal inlägg : 5112
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021 - Sida 7 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021

Inlägg av Lehto 23rd mars 2021, 08:21

kokostrollet skrev:Ruskigt snyggt genomförd match av Mora ikväll förresten. Plockar in 2 måls underläge och vinner i SD. Tror Löven kan få ångra det där valet av motståndare.
Fast vem skulle dom valt annars? Stod mellan Mora och Västervik.

Lehto

Antal inlägg : 703
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021 - Sida 7 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021

Inlägg av kokostrollet 23rd mars 2021, 16:45

Lehto skrev:
kokostrollet skrev:Ruskigt snyggt genomförd match av Mora ikväll förresten. Plockar in 2 måls underläge och vinner i SD. Tror Löven kan få ångra det där valet av motståndare.
Fast vem skulle dom valt annars? Stod mellan Mora och Västervik.

Västervik.

Löven har tagit 11 av 12 poäng mot Västervik och 6 av 12 poäng i grundserien mot Mora.
Hittills säsongen 20/21 har Löven inte vunnit öht över Mora på hemmaplan.

Så ja, jag tycker det var ett lite oväntat val faktiskt.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2645
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021 - Sida 7 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021

Inlägg av Pajala 23rd mars 2021, 19:16

Leksand leder mot hv och rycker ifrån oss nu.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021 - Sida 7 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021

Inlägg av kokostrollet 23rd mars 2021, 19:18

Pajala skrev:Leksand leder mot hv och rycker ifrån oss nu.

Gör ingenting, det sista jag vill är att avsluta den här säsongen är att åka ut i fyra raka mot Mordor och det ser mer och mer ut som alternativet.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2645
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021 - Sida 7 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021

Inlägg av Puckad 23rd mars 2021, 19:38

HV borde ha en målvakt ...
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021 - Sida 7 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021

Inlägg av Pajala 23rd mars 2021, 19:44

kokostrollet skrev:
Pajala skrev:Leksand leder mot hv och rycker ifrån oss nu.

Gör ingenting, det sista jag vill är att avsluta den här säsongen är att åka ut i fyra raka mot Mordor och det ser mer och mer ut som alternativet.


Kanske bättre vi åker ut ur playin mot Malmö direkt istället så slipper vi förnedringen Shocked
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021 - Sida 7 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021

Inlägg av kokostrollet 23rd mars 2021, 19:48

Puckad skrev:HV borde ha en målvakt ...

Han är ruskigt ojämn Alnefelt. Var helt sanslös bra i förra matchen mot Brynäs, nu sprider han ju returer rakt ut.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2645
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021 - Sida 7 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021

Inlägg av kokostrollet 23rd mars 2021, 19:51

...och där kom en till tavla. 0-4.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2645
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021 - Sida 7 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021

Inlägg av Puckad 23rd mars 2021, 20:00

kokostrollet skrev:...och där kom en till tavla. 0-4.
Åh ... 0-4 , det var tider det . clown
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021 - Sida 7 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021

Inlägg av Pajala 23rd mars 2021, 20:23

0-6, Leksand kör över hv
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021 - Sida 7 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021

Inlägg av Donowitz 23rd mars 2021, 23:16

Riktigt sjukt det som hänt och händer i HV71.

Kikade in på deras fans-forum för att se hur tankarna går och det var ingen rolig läsning.

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021 - Sida 7 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021

Inlägg av Donowitz 23rd mars 2021, 23:18

Jag tror för övrigt att vi kommer spela play-in mot DIF, möjligen Linköping.

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021 - Sida 7 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021

Inlägg av Lajon 23rd mars 2021, 23:21

Nejdå , Frölunda spelar play in... vi blir sexa
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4347
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021 - Sida 7 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021

Inlägg av Dundernisse 24th mars 2021, 00:28

Lajon skrev:Nejdå , Frölunda spelar play in... vi blir sexa

Tror playin hade varit nyttigt för oss i längden. Gå in med några vinster i bagaget om vi når kvarten ger oss lite självförtroende att bygga vidare på. Tror även att det är fullt möjligt att rucka på ett något oerfaret och lite smådalande Rögle i en kvart.

Dundernisse

Antal inlägg : 2741
Join date : 21-01-16

kokostrollet likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021 - Sida 7 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021

Inlägg av Hankburger 24th mars 2021, 14:44

Dundernisse skrev:
Lajon skrev:Nejdå , Frölunda spelar play in... vi blir sexa

Tror playin hade varit nyttigt för oss i längden. Gå in med några vinster i bagaget om vi når kvarten ger oss lite självförtroende att bygga vidare på. Tror även att det är fullt möjligt att rucka på ett något oerfaret och lite smådalande Rögle i en kvart.

Det är ju en väg att se det. En annan är att det innebär extra matcher i benen som, i längden, tar ut sin rätt.

Vad som vore bäst för Luleå vill jag dock lämna osagt.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021 - Sida 7 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021

Inlägg av Hankburger 24th mars 2021, 14:46

bearjew skrev:Riktigt sjukt det som hänt och händer i HV71.

Kikade in på deras fans-forum för att se hur tankarna går och det var ingen rolig läsning.

Vad skall de göra liksom?

Deras förfall började ju direkt efter deras senaste SM-guld. Så deras supportrar har ju sett var tåget varit på väg i ett par år nu. Media däremot är ganska roligt tysta. En liten krönika bakom betalväggar då och då men annars... tystnad.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021 - Sida 7 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021

Inlägg av Blinders 24th mars 2021, 15:27

Luleå ska göra allt för att undvika play in. Det är jävligt enkelt att åka ut där som favorit då det bara är bäst av tre.

Blinders

Antal inlägg : 5112
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021 - Sida 7 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021

Inlägg av Lajon 25th mars 2021, 19:16

Vi har allt i egna händer för att slippa play in..

Vi har HV och LHC, Frölunda har 2 x Växjö
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4347
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021 - Sida 7 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021

Inlägg av Hankburger 25th mars 2021, 19:51

Lajon skrev:Vi har allt i egna händer för att slippa play in..

Vi har HV och LHC, Frölunda har 2 x Växjö

Korrekt. 

HV71 som går mot ännu en kross mot Oskarshamn. Står 7-0 till IKO just nu. Börjar ana att HV71 inte kommer att överleva en kvalserie.. de riskerar tom. svepas i serien med tanke på den enorma negativa trend de är i just nu.


Senast ändrad av Hankburger den 25th mars 2021, 19:52, ändrad totalt 1 gång
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021 - Sida 7 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021

Inlägg av kokostrollet 25th mars 2021, 19:51

HV är verkligen totalusla nu. 0-7 just nu borta mot IKO och 0-15 i målskillnad på två senaste matcherna...
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2645
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021 - Sida 7 Empty Sv: Matchtråd för övriga SHL-matcher 2020/2021

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 7 av 16 Föregående  1 ... 6, 7, 8 ... 11 ... 16  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet