Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

+65
Rikky
Kagen
KaptenBlodskelett
Diktatorn
LubosC
PM
Kanellängd
JohanO
Helge
ski3r
delphi
Samson06
Mange
rasbiologen
kamelbullen
LulefanGBG
GustenA
Hellcop
pingu
Niinimaa
Jonsey78
Qirren
Xerzocx
RSD555
Sir Prozac
keevvs
CKa
Metheuz
amarule
Högljudd
GrodanBoll
Pontaking
Dilox
Björnpappa
Pajala
Hedanders
Bamsefar
ezz
Redbear
Lehto
Puckad
Tigerman
Dundernisse
Dentos
Norlin
icemask
Urken
Sportchefen #2
Norrlandstoken
Donowitz
Sundance Kid
Old Brooklyn
farre
Jonken
Tony Moore
NallePhu
LHF96
Dustin
kokostrollet
Micke80
Wolfhunter
Mr Bister
Blinders
Hankburger
Snikne Ville
69 posters

Sida 19 av 20 Föregående  1 ... 11 ... 18, 19, 20  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Snikne Ville sön maj 02, 2021 12:34 pm

Jonken skrev:
Niinimaa skrev:Vad tror ni om denna gubben då =) Var ju jävlig lyckad sist han var i SHL. Men kanske för gammal och kanske för dyr. Men en spännande spelare, men kanske alldeles för dyr.
Jag tycker att 31 bast för en målskytt som alltid levererat kass +/- tillhör den lägre hyllan i fråga om spets. Ser gärna en lägre ålder -ifall spelaren i fråga inte har någon extremt utstickande spetskompetens. Visst: Han gjorde det bra i Brynäs 17/18; men valde därefter direkt de fetare stålarna i Örebro; där han inte producerade för sin lön. Jag tycker inte att Aaron haft det minsta hjärta för klubbarna han representerat i SHL. Han spelar i första hand för sitt nästa kontrakt. Han är precis den typ av spelare som inte ger kontinuerlighet. En spelare som i princip är hand-i-handsken -vad typ; Leksand i regel brukat värva in.
Ursäkta, men vad yrsar du om? 31 år är väl ingen ålder idag, Klasen är ju 4 år äldre t ex o är en producerande spelare. Varifrån får du "alltid kass +/-", var t ex 4:e bäst i ett Örebro som slutade 10:a i serien. Producerade inte i Örebro....jaharu, överlägset bästa poängsnitt i det skitlag de hade då och fjärde bästa poängsnitt i hela SHL före t ex Jocke. Dessutom högre snitt än i Brynäs där han "gjorde det bra". Ser inte att han skulle behöva ha något mindre hjärta än McFlickier, Melart eller Sigalet. För det lag som söker ett utpräglat offensivt hot skulle jag säga att han är en av de vassare alternativen som finns därute inom rimlighetens gräns. Tveksam till att han passar i vårt system dock och den rena offensiva platsen sitter Klasen på idag.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av kokostrollet sön maj 02, 2021 12:51 pm

Blinders88 skrev:
kokostrollet skrev:Slår ett slag igen för Lauri Pajuniemi i TPS. Den högerbössan hade suttit skönt i en av våra kedjor och PP-uppställningar.

https://www.eliteprospects.com/player/285894/lauri-pajuniemi

Highlights från 20/21:

https://www.youtube.com/watch?v=KpIE2hZ0GVk
Skrev nyss kontrakt med NYR så han kommer säkerligen spela i AHL.

Ouch, typiskt, skedde i veckan alltså. Nåja, inte helt oväntat.
Men öppnar för spel i Europa iaf. En glimma hopp... Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 1f604

https://www.blueshirtbanter.com/2021/4/29/22410918/new-york-rangers-sign-lauri-pajuniemi-to-elc
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2645
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Wolfhunter sön maj 02, 2021 1:38 pm

Jacob De la Rose?
Kanske less på att vara på gränsen till NHL?
Leksand ligger väl närmre liksom Warulfven, men vill man ha in tuffhet kanske ett namn man tittar på?

Wolfhunter

Antal inlägg : 1138
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av kokostrollet sön maj 02, 2021 6:07 pm

Undrar var Ty Loney hamnar? Pålitlig högerbössesnajper som ryktats till både Sverige och Finland.

https://www.eliteprospects.com/player/66546/ty-loney
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2645
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av kokostrollet sön maj 02, 2021 6:09 pm

Wolfhunter skrev:Jacob De la Rose?
Kanske less på att vara på gränsen till NHL?
Leksand ligger väl närmre liksom Warulfven, men vill man ha in tuffhet kanske ett namn man tittar på?

Hade känts som en spelare klippt och skuren för Bulan-hockey.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2645
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Hankburger sön maj 02, 2021 7:10 pm

kokostrollet skrev:
Wolfhunter skrev:Jacob De la Rose?
Kanske less på att vara på gränsen till NHL?
Leksand ligger väl närmre liksom Warulfven, men vill man ha in tuffhet kanske ett namn man tittar på?

Hade känts som en spelare klippt och skuren för Bulan-hockey.
Kanske lite väl klippt och skuret. Vad Luleå höver är en spelare som går in och bryter formen. En som sticker ut och kan leverera poäng och Jacob De la Rose är ingen som direkt passar in.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Dilox mån maj 03, 2021 10:14 am

Nu har Örebro gått ut med att både Jonathan Andersson och Joonas Rask lämnar. Så snart kommer väl ett LHF-live igen.

Dilox

Antal inlägg : 721
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

keevvs likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Jonken mån maj 03, 2021 10:30 am

Snikne Ville skrev:
Ursäkta, men vad yrsar du om? 31 år är väl ingen ålder idag, Klasen är ju 4 år äldre t ex o är en producerande spelare. Varifrån får du "alltid kass +/-", var t ex 4:e bäst i ett Örebro som slutade 10:a i serien. Producerade inte i Örebro....jaharu, överlägset bästa poängsnitt i det skitlag de hade då och fjärde bästa poängsnitt i hela SHL före t ex Jocke. Dessutom högre snitt än i Brynäs där han "gjorde det bra". Ser inte att han skulle behöva ha något mindre hjärta än McFlickier, Melart eller Sigalet. För det lag som söker ett utpräglat offensivt hot skulle jag säga att han är en av de vassare alternativen som finns därute inom rimlighetens gräns. Tveksam till att han passar i vårt system dock och den rena offensiva platsen sitter Klasen på idag.
Hoppsan...
Börjar nog bli dags att jag förklarar mig lite. Smile

Värvar man en spelare som är 31 på Ex ett två års kontrakt; är spelaren 33 bast när detta kontrakt går ut. Håller med om att detta inte är någon katastrof. Men tar man då i beaktning att snubben troligen kostar en bra mängd slantar; är det kanske smart att fundera på vad man alternativt kan få på marknaden i lägre ålder. Någonting man kan bygga lite mer kontinuerlighet kring.

Linus Klasen är inte framstående i det defensiva spelet utan puck. Däremot besitter han en extrem spetskompetens (långt över det vanliga) i spelet utan puck. Något som gör att han i princip ensam fixar att styra upp ett PP. Man kan inte ha för många spelare av denna typ i ett lag -som primärt har ett spelsystem som LHF har. För att förtydliga extra: Klasens extrema spetskompetens med pucken -kompenserar hans brister i spelet utan pucken. Hans bidrag i bla PP; är värt så mycket. Klasen är 35 år; och levererar fortfarande sin spets. 14+28 i grundserien -och 0+6 i slutspelet. I enbart plusstatistik räknat är detta samma som poängantalet: +42 grundserien -och +6 slutspelet.  Hans +/- i grundserien är är +5 och slutspelet -6. Han lirar fett med minuter i PP och lägger straffar; varifrån hans den stora delen av hans plus stats kommer ifrån. Vad berättar detta om hans effektivitet i spelet 5 mot 5? Men: Än en gång: Det har bidrar med i PP; överväger det han bidrar med 5 mot 5. Att kunna leverera som LK gör offensivt som 35 åring på SHL-nivå; är faktiskt imponerande. Detta kan Linus göra tack vare sina extrema spetskunskaper i spelet med puck. Viktigt även att nämna: Linus lirar i Luleå Hockey -av andra anledningar än pengar.

Tittar vi istället på den 4 år yngre Aaron Palushaj: Ser vi i princip samma röda tråd: Gott med poäng -och en kyligare +/-. Aaron är en right fattad producerande forward. Levererar offensivt poäng -men är inte lika effektiv 5 mot 5. Hans teknik och spel med pucken är bra. Dock inte ens i närheten i samma planhalva som LK. Aaron tippade sina kort ganska klart under sin senaste sejour i Sverige. Han gjorde en poängmässigt grym säsong i Brynäs. Varefter det var bye-bye till Gävle -för att Örebro erbjud mer. Detta under ganska uppmärksammade former som du kanske minns. I Närke fortsatte han att producera -trots skador i ett lag som läckte hemåt. Även efter detta var det åter pengarna som han valde. Denna gång i Schweiz. Väl där har han faktiskt gjort något ovanligt: Stannat under två säsonger. Och vi kan nog alla kill-gissa orsaken till varför. Produktionen har precis som tidigare varit stabil av Aaron; dock med en plump i år där det sållat ännu rejälare hemåt. (Men detta kan bero på Ex pandemin.) Summa sum: Aaron Palushaj jobbar som ishockeyspelare. Hans marknadsvärde är poängen han levererar. Och dessa vill Aaron ha bästa möjliga summa pengar betalt för. I Aarons fall handlar det mesta i grund om vad han gör -eller bidrar med i laget han representerar. (Bara att kika på hans intervjuer.) Att kalla Aaron för en laglojal spelare med stort hjärta för sina arbetsgivare: Är inte en rättvis beskrivning.

Precis som du så korrekt nämner: Så kan Aaron Palushajs eventuella bidrag i Luleå Hockeys spelsystem vara nog av en chansning i 5 mot 5. Detta av flera orsaker: A.) Vad har vill ha betalt för att komma OCH stanna i mer än en säsong. B.) Hans 'jag' före 'oss' inställning. C.) Den plats han söker är (precis som du nämner) redan upptagen i vårat lag -av en spelare som är vassare + verkligen vill spela i Luleå Hockey. Precis som Skuggan säger: Vi har inte råd att missa mycket i våra rekryteringar -om vi skall vara med och utmana i toppen av SHL. Riskfaktorerna i en Ev värvning av Aaron Palushaj är på tok för riskabla. Aaron är inte en spelare som gör sina medspelare bättre. Dock är han en spelare med stor inpact i matcher. Är man bredd att pynta upp stort för denna typ av spelare finns det säkrare kort att landa. Ex: Mathias Bromé som det är huggsexa om bland SHL-klubbarna just nu. Här får man istället en 26-bastare i prime; som en ganska rejält betalande SHL klubb/förening kan bygga sitt lag runt en längre tid framöver.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Jonken mån maj 03, 2021 10:54 am

kokostrollet skrev:Undrar var Ty Loney hamnar? Pålitlig högerbössesnajper som ryktats till både Sverige och Finland.

https://www.eliteprospects.com/player/66546/ty-loney
Den här killen ser ju verkligen ut och ha riktigt trevliga stats. Känner inte alls till honom. Verkar vara en solid -och producerande två-väg-spelare. Han man samma arbetsmoral och skills åt båda håll; brukar detta resultera i en hyffsat bra ishockeyspelare. Tackar så mycket för tippset: Kommer helt klart att hålla ett öga på den här spelaren framöver. Wink
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Jonken mån maj 03, 2021 11:03 am

Felpost
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av KaptenBlodskelett mån maj 03, 2021 12:08 pm

Bekräftat att Andersson och Rask lämnar Örebro.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Puckad mån maj 03, 2021 12:59 pm

kokostrollet skrev:Undrar var Ty Loney hamnar? Pålitlig högerbössesnajper som ryktats till både Sverige och Finland.
https://www.eliteprospects.com/player/66546/ty-loney
Oj. Okänd för mig, men siffrorna tycker jag mer säger KHL nästa.
EP scoutingen säger grymma stats rätt igenom.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Dundernisse mån maj 03, 2021 1:12 pm

Puckad skrev:
kokostrollet skrev:Undrar var Ty Loney hamnar? Pålitlig högerbössesnajper som ryktats till både Sverige och Finland.
https://www.eliteprospects.com/player/66546/ty-loney
Oj. Okänd för mig, men siffrorna tycker jag mer säger KHL nästa.
EP scoutingen säger grymma stats rätt igenom.
EBEL och ECHL är inte i närheten av SHL ska dock sägas. Kolla på en kille som Jesper Thörnberg. Han gick från tredje/fjärdeline i Allsvenskan->Danmark-> Nästan 1 pinne/match i EBEL -> Hockeyettan. Så att vi letar spets i EBEL när vi frigjort kapital i form av Illomäki och Olausson samt en höjd spelarbudget hoppas jag inte. Borde kunna erbjuda ett riktigt lukrativt kontrakt till Strömwall över tre år och sedan ett bra avtal till Christian Jaros. Då behöver vi bara en bra center sen ska vi nog kunna utmana på allvar.

Tittar man på vad Färjestad har att ställa upp med och vilka namn folk på deras forum kastar runt så kommer vi absolut inte kunna utmana utan tre riktigt starka värvningar.

Dundernisse

Antal inlägg : 2741
Join date : 21-01-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av NallePhu mån maj 03, 2021 2:46 pm

Andersson och Rask + Shinnemin kommer presenteras på nästa #lhflive bara så ni vet Stålmannen
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18055
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

keevvs and Clayaiken like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av KaptenBlodskelett mån maj 03, 2021 3:55 pm

NallePhu skrev:Andersson och Rask + Shinnemin kommer presenteras på nästa #lhflive bara så ni vet Stålmannen
Låter troligt!
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av LulefanGBG mån maj 03, 2021 6:10 pm

Riktigt spännande värvningar, och rykten, såhär långt även om jag är väldigt skeptiskt till Shinnimin, men ingen värvning hittills 'ersätter' Nisse eller vad vi saknat i år, en riktig klasscenter.

Så jag utgår ifrån att två värvningar tillkommer utöver dem som värvats hittills och dem som ryktats och nämns ovan. Nisse är såklart oersättlig men en bra back behövs hur som helst.

Bästa nyheten på Silly season för mig hittills är nästan förlägningen av Pontus Själlin. Sicken säsongsavslutning killen gör!
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Wolfhunter, keevvs and Dundernisse like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av NallePhu mån maj 03, 2021 8:06 pm

Centern är nog enklare lösa än vad en back är för ersätta Nisse går inte en dyl back växer inte på träden tyvärr, Skulle gärna se en QB version som Niinimaa var fick han pucken så blev det ett lugn och då han satte upp spelet så drog det upp tempo!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18055
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Dilox mån maj 03, 2021 8:13 pm

Skulle värvningen av Shinnimin bli verklighet tror jag han förstår att hans nya fans har ögonen på honom. Han kommer behöva jobba arslet av sig för att göra många nöjda. Han kommer känna press och krav.

Jag tror han kan ha rätt attityd för det och det i sin tur kan göra att han blir jävligt nyttig för vårt lag. Jag gillar det ju mer jag tänker på det.

Läget före jaget i alla lägen. Gäller även oss fans.

Dilox

Antal inlägg : 721
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Högljudd and Wolfhunter like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Pajala mån maj 03, 2021 8:24 pm

Dom är snabba på wiki Very Happy
Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 Ja10
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Wolfhunter and keevvs like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Wolfhunter mån maj 03, 2021 8:30 pm

Pajala skrev:Dom är snabba på wiki Very Happy
Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 Ja10
Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 1f602 Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 1f602 Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 1f602 Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 1f602

Wolfhunter

Antal inlägg : 1138
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av NilsOskar mån maj 03, 2021 8:56 pm

Shinnimin lämnar Mannheim enligt tysk media. Ryktas tillbaka till Sverige enligt Adler Mannheims forum. Snart börjar man ju tro på att det inte taget helt ur luften.

NilsOskar

Antal inlägg : 435
Join date : 12-02-25
Ort : 08

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Jonken mån maj 03, 2021 8:58 pm

Dilox skrev:Skulle värvningen av Shinnimin bli verklighet tror jag han förstår att hans nya fans har ögonen på honom. Han kommer behöva jobba arslet av sig för att göra många nöjda. Han kommer känna press och krav.

Jag tror han kan ha rätt attityd för det och det i sin tur kan göra att han blir jävligt nyttig för vårt lag. Jag gillar det ju mer jag tänker på det.

Läget före jaget i alla lägen. Gäller även oss fans.
Så är det. Jag har samma uppfattning som du gällande en Ev Brendan Shinnimin i Luleå hockey. Är overtygad om att han skulle jobba arslet av sig. Det gör han ju alltid. Det är dom andra bitarna med Shinnimin som skulle bli intressanta:

-Hur fort skulle Luleå hockeys ledarteam kunna få i ordning kopplet på honom?
-Vilken effekt på Shinnimin ger det att man faktiskt får slänga vantarna nästa säsong?
-Skulle LHF-fansen lika energiskt stötta och backa upp Brendan Shinnimin -på samma sätt som de övriga LHF-spelarna?

Många frågor. I nuläget inga svar.

Det jag iaf utan tvivel kan garantera att Bredan Shinnimin inte accepterar när man spelar fult på någon hans lagkompisar. Att han är villig att göra en väldigt massa för att markera detta för motståndarna. Och han kommer inte heller att vara ensam om detta. Skillnaden blir ju att Ev nästa år kommer Brendan och Tyrre vara två om det. Utöver detta vet vi sedan tidigare att Vilmos också kan tända till riktigt rejält. Och sedan har vi förståss även KUNG 32.

I nuläget är det många som är skeptiska till Brendan Shinnimin. Men kommer han; hoppas och tror jag att även de mest skeptiska ganska snabbt ser och förstår vad han bidrar med i Luleå Hockey. Brendan är ju en energispelare -och han hämtar säkert mycket av sin energi från fansen han representerar och spelar för. Nästa år kostar det för Ex Jocke Lindström att hugga Guz på händerna. Även om domarna inte tycker det. För nästa sässe har vi eventuellt två spelare som markerar detta resolut. Jag misstänker också att Brendan skulle bjuda på några trevliga BOOMS -när han ser 'Tyrre' göra dem.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Högljudd and Wolfhunter like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Dundernisse mån maj 03, 2021 9:03 pm

Det som kommer kosta för Lindström är bara ett pungrapp av Chicken och sedan en avstängning. Ger absolut ingenting för en kvalitetsspelare att slåss och det lär inte vara på tapeten. Man kan nog räkna alla ligans kastade handskar på en hand efter nästa säsong.

Dundernisse

Antal inlägg : 2741
Join date : 21-01-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av ski3r mån maj 03, 2021 9:21 pm

Frågan är väl egentligen inte vad Shinnimin kommer att bidra med, frågan är om det är vad vi behöver mest och vad vi borde lägga pengarna på.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Puckad likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Blinders mån maj 03, 2021 9:23 pm

ski3r skrev:Frågan är väl egentligen inte vad Shinnimin kommer att bidra med, frågan är om det är vad vi behöver mest och vad vi borde lägga pengarna på.
Spelar han som mellan 17-19 så är han spets annars en hårt jobbande forward som komplement i en andra/tredjelina. Så ser jag på det.

Blinders

Antal inlägg : 5112
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Donowitz likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Mr Bister mån maj 03, 2021 9:41 pm

Då ställer jag den stora frågan, vem ska göra målen nästa säsong? vi kan inte bara ha spelare som åker fort och brunkar

Mr Bister

Antal inlägg : 1393
Join date : 12-02-11

Dundernisse likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Dundernisse mån maj 03, 2021 9:47 pm

Mr Bister skrev:Då ställer jag den stora frågan, vem ska göra målen nästa säsong? vi kan inte bara ha spelare som åker fort och brunkar
Kärki, Strömwall och Petter Razz

Dundernisse

Antal inlägg : 2741
Join date : 21-01-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av MrScout mån maj 03, 2021 10:00 pm

Dundernisse skrev:
Mr Bister skrev:Då ställer jag den stora frågan, vem ska göra målen nästa säsong? vi kan inte bara ha spelare som åker fort och brunkar
Kärki, Strömwall och Petter Razz
Sleep
MrScout
MrScout

Antal inlägg : 144
Join date : 14-09-30

MrScout likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Hankburger mån maj 03, 2021 10:08 pm

Mr Bister skrev:Då ställer jag den stora frågan, vem ska göra målen nästa säsong? vi kan inte bara ha spelare som åker fort och brunkar
Samma spelare som i år plus nyförvärv till förstakedjan. De spelare det ryktats om idag är spelare som kommer att höja tredjekedjan. Vilket är ett av problemen Luleå hade förra säsongen. När första inte klickade så hade Luleå problem. Nu får Luleå en producerande tredje.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Dundernisse likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Blinders mån maj 03, 2021 10:58 pm

Komarek och hans sambo köpte väl hus på Björkskatan i november så han har i alla fall rotat sig här för framtiden.

Blinders

Antal inlägg : 5112
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Wolfhunter tis maj 04, 2021 5:39 pm

Engsund pratar på om slutspelet i NSD.
Berömmer Vilmos Gallo för att vara "en jobbig jävel" som han mött förr. Pratar gott om Shinnimin med. Vill helst att artikeln skulle tas från nätet, där han i sambaknd med kvartsfinalen då sa att han sku skämmas att ha en sån spelare i sitt lag (efter att Shinnimin fått han utvisad). Det lyser igenom att han sku gilla att Shinnimin kommer. Undrar hur informerade spelarna är i frågan?
Oavsett. BNär är nästa LHFlive? Shocked

Wolfhunter

Antal inlägg : 1138
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av NallePhu tis maj 04, 2021 7:06 pm

NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18055
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Blinders tis maj 04, 2021 7:11 pm


Blinders

Antal inlägg : 5112
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av NallePhu tis maj 04, 2021 7:14 pm

Det är klart redan det är bara det att dem inte ännu väljer sätta fram ett #lhflive av ngn anledning som är outgrundlig....
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18055
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Dustin tis maj 04, 2021 7:19 pm

https://youtu.be/ac47U9IXH4M

Mycket känslor, me like.

Dustin

Antal inlägg : 6744
Join date : 12-02-28

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Puckad tis maj 04, 2021 7:30 pm

Wolfhunter skrev:Engsund pratar på om slutspelet i NSD.
Berömmer Vilmos Gallo för att vara "en jobbig jävel" som han mött förr. Pratar gott om Shinnimin med. Vill helst att artikeln skulle tas från nätet, där han i sambaknd med kvartsfinalen då sa att han sku skämmas att ha en sån spelare i sitt lag (efter att Shinnimin fått han utvisad). Det lyser igenom att han sku gilla att Shinnimin kommer. Undrar hur informerade spelarna är i frågan?
Oavsett. BNär är nästa LHFlive? Shocked
I en väl fungerande förening borde både Kapten och assisterande vara med i loopen.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Wolfhunter likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Kanellängd tis maj 04, 2021 8:11 pm

Kanellängd
Kanellängd

Antal inlägg : 839
Join date : 20-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Niinimaa tis maj 04, 2021 8:31 pm

Kan inte heller läsa artikeln

Niinimaa

Antal inlägg : 226
Join date : 16-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Wolfhunter tis maj 04, 2021 8:48 pm

Bland annat skriver David Jiglund:
Shinnimin lockas av Luleå Hockey: "Vore häftigt"
Brendan Shinnimin bekräftar nu de, enligt vissa, ”osannolika uppgifterna” om att han har fått ett erbjudande från Luleå Hockey.

Han minns matcherna mot Luleå Hockey med glädje.

– De var både roliga och tuffa. De har ett bra spelsystem, och när vi skulle åka upp dit visste vi att vi behövde göra bra i från oss för att vinna, säger Brendan Shinnimin.

Han fortsätter:

– Atmosfären där är också fantastisk, deras supportrar är så passionerade. Det jag och de hade var speciellt.

Att supportrarna anklagade honom för att försöka fuska har han kommit över.

– Ibland tar känslorna över. Jag håller det inte emot dem. De stod bara bakom sitt lag, säger han.

Han medger att han lockas av att spela för klubben.

– Det är en bra klubb, och det vore häftigt att spela inför deras supportrar. Så det är absolut något jag överväger, säger Brendan Shinnimin och tillägger:

– Men inget är klart.

Är du inte orolig för hur supportrarna, med tanke på er historia, skulle reagera om du bestämmer dig för att skriva på för klubben?

– Det är säkert en del som hade varit lite upprörda i början. Men jag tror de hade ändrat sig när de lärt känna mig. Om jag bestämmer mig för att flytta upp dit så kommer jag att göra allt jag kan för att vinna över dem på min sida.

Jag såg att du bara drog på dig 20 utvisningsminuter den här säsongen. Har du bytt spelstil?

– Jag försöker fortfarande ta mig under skinnet på motståndarna. Men tyskarna är vana vid den nordamerikanska stilen och tillåter mer. Samtidigt vill jag gärna tro att jag har lärt mig något av mina erfarenheter och blivit lite smartare (skratt).

Wolfhunter

Antal inlägg : 1138
Join date : 15-04-27

Jonken, kokostrollet, Puckad, Kanellängd and Clayaiken like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Niinimaa tis maj 04, 2021 9:15 pm

Tack Very Happy

Niinimaa

Antal inlägg : 226
Join date : 16-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Dilox tis maj 04, 2021 9:43 pm

Jag älskar Luleå Hockey och allt det för med sig. Men vissa supportrar kan jag inte tåla. Det är dessa som anser sig stå över klubben.

Supportrar som i stort sett tvingade kvar Janne S ett år till. Samma supportrar som nu överväger sin lojalitet mot klubben om Shinnimin skriver på.

Ni är inte supportrar för mig. Ni är inte det jag förknippar och älskar med Luleå Hockey. Klubben är större än er. Klubben är större än allt.

Stå bakom det och stötta det. Tar föreningen beslut ni inte gillar så sug i er det eller följ en klubb där man kan ställa in sin lojalitet på nån jävla "jag tycker om-skala" till vad som passar en bäst. Typ Växjö, Örebro eller Linköping. Plast är vad det är. Fejk.

Allt annat än att vara en riktig supporter.

En supporter till Luleå Hockey tummar aldrig på sin lojalitet oavsett vad.

Nu har jag fått ur mig det. Tack för ordet.

Dilox

Antal inlägg : 721
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Högljudd, Redbear, Puckad, Wolfhunter, Nagglio, Björnpappa, GrodanBoll and Clayaiken like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Jonken tis maj 04, 2021 10:02 pm

Jag tycker det är helt naturligt att besvikna supportrar luftar sitt missnöje. Det har jag även själv gjort. Dock finns det inte 'på planeten' -att jag skulle vända min rygg åt föreningen i mitt hjärta. Inte ens ta dessa ord i min mun.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Tony Moore likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Pajala tis maj 04, 2021 10:07 pm

Vem överger en klubb pga värvningar? visst kan man bli besviken på vissa värvningar men att överge klubben? kommer inte att hända.

Det är Luleå Hockey som själva bestämmer vilka dom vill skriva kontrakt med, vill dom avsluta ett kontrakt så fine, då gör dom det.

Men att tro att vi supportrar ska ha något med värvningar att göra är bara nonsens, Janne S hysterin var ju helt sanslös.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Puckad and Nagglio like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Dustin tis maj 04, 2021 10:09 pm

På tal om Shinnimins psyke. I slutspelet 2019 gjorde han 3 mål och 2 assist på de 4 matcher han spelade mot oss, var Växjös bästa spelare när vi slog ut dem. Han höjer sig när det bränner till även om han kan behöva tyglas lite. Förhoppningsvis har två år gjort lite för mognaden.

Dustin

Antal inlägg : 6744
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Qirren ons maj 05, 2021 8:41 am

Har Simon Hjalmarsson diskuterats något? Kanske skulle vara intressant som center.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Hellcop ons maj 05, 2021 8:55 am

Qirren skrev:Har Simon Hjalmarsson diskuterats något? Kanske skulle vara intressant som center.

För dåligt krogliv i Luleå för Simon, han är på dekis och kan gott stanna söderöver, dög det inte då så duger det inte nu.
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 576
Join date : 12-04-06

Pajala and keevvs like this post

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Jonken ons maj 05, 2021 8:55 am

Qirren skrev:Har Simon Hjalmarsson diskuterats något? Kanske skulle vara intressant som center.
Downhill. Börjar bli till åren. Är i grund en offensiv kant spelare. Har tvingas spela mer defensivt för att hänga med i SHL. Simons 'läckage' hemmåt -ökar sakteliga varje säsong.

Min syn:
Att inte förlänga med 'Olle' eller 'Conny'; och ta in 'Hjalle': Vore ju ett tjänstefel. Speciellt när vi Ex  lät Djurgården hugga Filiph Engsund. Nä; läser man mellan raderna: Har vi nog någon betydligt fetare fisk på väl in i centerväg...
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av GrodanBoll ons maj 05, 2021 9:13 am

Om man får våga drömma stort: Kan Anton Lander vara aktuell och att man avvaktar och ser hur det går för dom i kvalet? Någon som vet om han uttalat sig kring att återvända hem till Sverige?

GrodanBoll

Antal inlägg : 172
Join date : 19-09-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av LulefanGBG ons maj 05, 2021 9:13 am

Wolfhunter skrev:Bland annat skriver David Jiglund:
Shinnimin lockas av Luleå Hockey: "Vore häftigt"
Brendan Shinnimin bekräftar nu de, enligt vissa, ”osannolika uppgifterna” om att han har fått ett erbjudande från Luleå Hockey.

Han minns matcherna mot Luleå Hockey med glädje.

– De var både roliga och tuffa. De har ett bra spelsystem, och när vi skulle åka upp dit visste vi att vi behövde göra bra i från oss för att vinna, säger Brendan Shinnimin.

Han fortsätter:

– Atmosfären där är också fantastisk, deras supportrar är så passionerade. Det jag och de hade var speciellt.

Att supportrarna anklagade honom för att försöka fuska har han kommit över.

– Ibland tar känslorna över. Jag håller det inte emot dem. De stod bara bakom sitt lag, säger han.

Han medger att han lockas av att spela för klubben.

– Det är en bra klubb, och det vore häftigt att spela inför deras supportrar. Så det är absolut något jag överväger, säger Brendan Shinnimin och tillägger:

– Men inget är klart.

Är du inte orolig för hur supportrarna, med tanke på er historia, skulle reagera om du bestämmer dig för att skriva på för klubben?

– Det är säkert en del som hade varit lite upprörda i början. Men jag tror de hade ändrat sig när de lärt känna mig. Om jag bestämmer mig för att flytta upp dit så kommer jag att göra allt jag kan för att vinna över dem på min sida.

Jag såg att du bara drog på dig 20 utvisningsminuter den här säsongen. Har du bytt spelstil?

– Jag försöker fortfarande ta mig under skinnet på motståndarna. Men tyskarna är vana vid den nordamerikanska stilen och tillåter mer. Samtidigt vill jag gärna tro att jag har lärt mig något av mina erfarenheter och blivit lite smartare (skratt).
Det här låter ji som rätt inställning iallafall.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Niinimaa ons maj 05, 2021 9:29 am

Davos släpper 3 spelare. Skulle de finnas någon intressant spelare utav dom 3 ?

David Ullström
Aaron Palushaj
Teemu Turunen

Niinimaa

Antal inlägg : 226
Join date : 16-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1 - Sida 19 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2021/2022, Del 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 19 av 20 Föregående  1 ... 11 ... 18, 19, 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet