Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

+61
Redbear
#72
NilsOskar
DonP
M32012
raalfie
Oddjob
Allan West
Sir Prozac
Lajon
delphi
stormvägen
pingu
Sundance Kid
belliz
HerrFontanell__
Jonken
Johan__
Dustin
Trötto
Rikky
PM
makkanmakkan
Old Brooklyn
FruktHamster
Loop
LubosC
Bearcat
Mange
Chris Hendrix
Ulfstrk
tibet
Mr Bister
amarule
Pickadoll
mrlule
Salle
storraggarn
Zeb Macahan
Slapshot
Rayko
NallePhu
Högljudd
MrA
#96
MickkeJ
ezz
farre
Urken
BodenSwe
JayDee
Tigerman
Tony Moore
Snikne Ville
Beast.
Sven Savage
Black Prince
Bamsefar
Dave Rock
tvåplustvå
Admin
65 posters

Sida 4 av 20 Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 12 ... 20  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Beast. lör 11 feb 2012, 15:36

Gullbrand verkar ha luskat runt och skriver samtidigt på twitter att Enterfeldt är helt förlorad för Luleå. Just det låter för mig som en enorm överraskning. Jag var nästan bombsäker på att Enter skulle krita på en förlängning.

Vad har fått honom att ändra sig så tvärt? Är det enbart pengar?

Men som MickkeJ skrev. Vilken klubb vill betala jättedyra pengar för en checkingspelare som gör kring 20p i ES?
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av tvåplustvå lör 11 feb 2012, 15:51

Beast. skrev:Gullbrand verkar ha luskat runt och skriver samtidigt på twitter att Enterfeldt är helt förlorad för Luleå. Just det låter för mig som en enorm överraskning. Jag var nästan bombsäker på att Enter skulle krita på en förlängning.

Det känns som att Gullbrand har fel mest hela tiden, men det är givetvis en möjlighet att det stämmer. Håller med om att det är en stor överraskning ifall det är så.
tvåplustvå
tvåplustvå

Antal inlägg : 85
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av NallePhu lör 11 feb 2012, 16:26

Sebbe ------> Brynäs
Hjalle -------> LHC
Olle ---------> LHC?????
Jaakola ----> HIFK - Kärpät????

Fälth klar för HV71

5st NYCKELspelare som försvinner och dessa är svåra att ersätta och det är fan FAKTA, Ska man ersätta så är det landslagsstjärnor som skall in och det vet alla att Osten inte kommer värva!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18057
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Bamsefar lör 11 feb 2012, 16:40

NallePhu skrev:Sebbe ------> Brynäs
Hjalle -------> LHC
Olle ---------> LHC?????
Jaakola ----> HIFK - Kärpät????

Fälth klar för HV71

5st NYCKELspelare som försvinner och dessa är svåra att ersätta och det är fan FAKTA, Ska man ersätta så är det landslagsstjärnor som skall in och det vet alla att Osten inte kommer värva!

Du skriver att det är FAKTA, du vet alltså att dessa spelare har erbjudits kontrakt och accepterat?, av alla inlägg att döma så är det väl det enda säkra man kan säga är att vi inte vet!. Sen , är det så att vi tappar dessa spelare så åligger det värvningansvarige en grannlaga uppgift att ersätta alla.

Sen vet vi att vare sig Hjalle,Ola,Sebastian och Fälth var landslagsmässiga när dom kom till Luleå, så det går nog att hitta fynd att förädla.
Det som känns mest jobbigt, om det nu är så att dessa försvinner är brottet i kontinuiteten, att Rönkenhockey bygger på en stabil kärna som kan spelet säsong efter säsong.


Senast ändrad av Bamsefar den lör 11 feb 2012, 20:10, ändrad totalt 1 gång
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Dave Rock lör 11 feb 2012, 18:47

Om, och jag skriver OM, det skulle visa sig att detta stämmer.
Ola bryter sitt kontrakt, Hjalle, Enter, Fälth vill inte förnya och sticker. Då måste man ju ändå undra, va fan beror det på?
Hur kommer det sig att ingen vill vara kvar i klubben som hjälpt dom att bli etablerade ES spelare?

Beror det på att:
* Man har släkt och vänner kvar i södra Sverige?
* Man inte vill bo där vars det är mörkt och kallt stora delar av hockey säsongen?
* Det är så stor skillnad på Lönechecken att man helt enkelt inte kan säga nej?
* Man trivs inte till 100% i spelsystemet, man vill ha friare tyglar?

Man kan ju som någon skrev, värva nya AS stjärnor och förädla dom till ES stjärnor. Men det funkar ju inte i längden att man alltid måste börja om på ruta ett. Man måste ha en stomme av riktigt bra spelare som man bygger laget runt.

Men som sagt, vi vet ju egentligen ingenting ännu. Detta var mest en fundering IFALL det visar sig stämma.

Sedan undrar man ju varför det är rykten runt i stortsett hela Luleå laget men helt knäpp tyst runt alla andra lag....

Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av MickkeJ lör 11 feb 2012, 19:07

Zeb Macahan skrev:Frågade Gullbrand på twitter om inte Ola sa till honom att hans 2-års är ett rakt utan outklausuler, fick svaret
- Stämmer. Har på band när han säger att det är ett rakt kontrakt utan klausuler.

Nu vet vi ju inte om detta med omförhandling eller att Ola beslutat sig för att dra stämmer eller om det är taget helt ur luften. Jag har ju dock svårt att förstå varför Ola skulle ljuga om kontraktet till Gullbrand och därmed Luleås supportrar mfl för det kommer ju ut snabbt som ögat om någon ev klausul utnyttjas.
Verkar väldigt märkligt att han skulle svara så tvärsäkert och ljuga rakt av. Vanligen när en spelare vill dra/inte är säker på om de kommer stanna så brukar det ju låta typ "jag har mitt kontrakt, jag trivs väldigt bra, allt det där tar vi efter säsongen". Inte en direkt lögn i radio.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av MickkeJ lör 11 feb 2012, 19:11

På tal om kvällspressen:
http://mrmadhawk.se/2012/february/tommernes-dodar-fbk-ryktet.html
För bara någon vecka sen så var ju Tömmernes definitivt på väg till FBK och nu har han just förlängt med Frölunda.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Zeb Macahan lör 11 feb 2012, 19:25

Ja exakt MickkeJ, varför skulle Ola (av alla) stå och ljuga framför en bandspelare som tillhör SR, det går inte ihop? Men det är ju bara inse att man går igång på såna här rykten, vart fall jag, speciellt när det gäller våra viktigaste spelare.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av MickkeJ lör 11 feb 2012, 19:30

http://battrehockey.wordpress.com/2012/02/11/silly-season-12/

"Vad vinner “nisse” på att skriva att Max Friberg är klar för Luleå nästa säsong långt innan Friberg ens lärt sig var Luleå ligger på kartan"?

Vad surrar den här bloggaren om då? Vem är "nisse" och finns det rykten kring Friberg och Luleå? Inget jag hört. Kan ju kanske vara om Timrå åker ur? Verkar inte helt ologiskt då han nog skulle passa bra in i Luleås spelsystem och inte verkar få något vidare förtroende i Timrå. Kan vara att de kommit överens om att bryta kontraktet.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av MickkeJ lör 11 feb 2012, 19:31

Zeb Macahan skrev:Ja exakt MickkeJ, varför skulle Ola (av alla) stå och ljuga framför en bandspelare som tillhör SR, det går inte ihop? Men det är ju bara inse att man går igång på såna här rykten, vart fall jag, speciellt när det gäller våra viktigaste spelare.
Var det inte han som bodde med nån tjej från luleå också?
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Zeb Macahan lör 11 feb 2012, 19:39

MickkeJ skrev:
Zeb Macahan skrev:Ja exakt MickkeJ, varför skulle Ola (av alla) stå och ljuga framför en bandspelare som tillhör SR, det går inte ihop? Men det är ju bara inse att man går igång på såna här rykten, vart fall jag, speciellt när det gäller våra viktigaste spelare.
Var det inte han som bodde med nån tjej från luleå också?
Jepp, vart fall ifjol, enligt media - dom har ju inte alltid rätt...
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av tvåplustvå lör 11 feb 2012, 19:44

Det känns som att vi kommer att få ett svar ganska snart ifall Olausson har utnyttjat någon klausul eller inte. Någon av Norrbottensmedierna kommer att fråga honom och han kan väl ändå inte ljuga då?
tvåplustvå
tvåplustvå

Antal inlägg : 85
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Rayko lör 11 feb 2012, 19:48

Olle är Luleås viktigaste spelare. Typiskt att han kan bryta kontraktet av någon anledning.

Hjalle och Enterfeldt kommer ångra sig något enormt om de byter, de är bra pga Rönkens system. Jag ser inte dessa 2 spelare göra bra ifrån sig i HV eller LHC tex.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av #96 lör 11 feb 2012, 20:57

Ska man tro på vad som sägs så får Osten ta på sig om, Hjalle,Enterfeldt, Fälth och Topi lämnar...alla dom har velat skriva nytt kontrakt i höstas men Osten har sina vana trogen skitit att lyssna på spelarna...
#96
#96

Antal inlägg : 2170
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Beast. lör 11 feb 2012, 21:15

I radiodokumentären framkom det att Olausson har en tjej i Luleå
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av MickkeJ lör 11 feb 2012, 21:38

#96 skrev:Ska man tro på vad som sägs så får Osten ta på sig om, Hjalle,Enterfeldt, Fälth och Topi lämnar...alla dom har velat skriva nytt kontrakt i höstas men Osten har sina vana trogen skitit att lyssna på spelarna...
Källa? Var står det att alla fyra har velat förlänga men att Osten inte velat detta?

Såhär säger då Enterfeldt i den här artikeln: http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6236476
"Har du fått något kontraktsförslag av Luleå?
- Inte ännu, men jag har valt att ta det lite lugnt innan nyår. Det börjar väl röra på sig efter nyår".
Samt: "Enterfeldt stannar om Rönnqvist gör det. - Jag vill ju ha hans spelidé och spelfilosofi", säger Enterfeld
Verkar inte alls som han varit så sugen på att förlänga kontraktet i höstas. Verkar inte heller som han var så pigg på att lämna så sent som för sex veckor sen. Mycket kan ju hända under den tiden men varför är han helt plötsligt "jagad av flera ES-klubbar"?

Angående Hjalmarsson: http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6280554

Olausson känns ju ännu mindre troligt att han skulle sticka med tanke på att han har kontrakt och själv säger att han inte har några klausuler.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av #96 lör 11 feb 2012, 21:45

Jag säger bara vad jag har hört...vet inte ens om det stämmer, men Osten har ju gjort liknande saker tidigare.
#96
#96

Antal inlägg : 2170
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Mr Bister lör 11 feb 2012, 22:25

Jag tror att vi ska ligga lite lågt med sanningshalten i alla rykten, är man konspiratoriskt lagd kan man tänka sig att de vill försöka splittra ett väl fungerande lag.

Mr Bister

Antal inlägg : 1394
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av tibet lör 11 feb 2012, 23:24

Lägga ner energi på ett inlägg som försvinner i cyberrymden är blä. Det var dessutom ett långt och bra inlägg. Skit!
tibet
tibet

Antal inlägg : 1282
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Dave Rock sön 12 feb 2012, 04:19

MickkeJ skrev:
#96 skrev:Ska man tro på vad som sägs så får Osten ta på sig om, Hjalle,Enterfeldt, Fälth och Topi lämnar...alla dom har velat skriva nytt kontrakt i höstas men Osten har sina vana trogen skitit att lyssna på spelarna...
Källa? Var står det att alla fyra har velat förlänga men att Osten inte velat detta?

Såhär säger då Enterfeldt i den här artikeln: http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6236476
"Har du fått något kontraktsförslag av Luleå?
- Inte ännu, men jag har valt att ta det lite lugnt innan nyår. Det börjar väl röra på sig efter nyår".
Samt: "Enterfeldt stannar om Rönnqvist gör det. - Jag vill ju ha hans spelidé och spelfilosofi", säger Enterfeld
Verkar inte alls som han varit så sugen på att förlänga kontraktet i höstas. Verkar inte heller som han var så pigg på att lämna så sent som för sex veckor sen. Mycket kan ju hända under den tiden men varför är han helt plötsligt "jagad av flera ES-klubbar"?

Angående Hjalmarsson: http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6280554

Olausson känns ju ännu mindre troligt att han skulle sticka med tanke på att han har kontrakt och själv säger att han inte har några klausuler.
Det låter ju bra men det kan ju hända att Osten och Luleå har gett ett kontraktsförslag som ligger långt under övriga lag.

Kom ihåg att Osten har ett mantra, eller en slogan om man vill

Vi ska jobba hårt!
Vi ska göra mer av mindre
.....

Osten är inte beredd att betala det som krävs för att få "stjärnor", Han vill vinna SM-Guld med så "litet"/billigt lag som möjligt. Det är hans grej
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Dave Rock sön 12 feb 2012, 04:58

Dave Rock skrev:
MickkeJ skrev:
#96 skrev:Ska man tro på vad som sägs så får Osten ta på sig om, Hjalle,Enterfeldt, Fälth och Topi lämnar...alla dom har velat skriva nytt kontrakt i höstas men Osten har sina vana trogen skitit att lyssna på spelarna...
Källa? Var står det att alla fyra har velat förlänga men att Osten inte velat detta?

Såhär säger då Enterfeldt i den här artikeln: http://www.kuriren.nu/nyheter/default.aspx?articleid=6236476
"Har du fått något kontraktsförslag av Luleå?
- Inte ännu, men jag har valt att ta det lite lugnt innan nyår. Det börjar väl röra på sig efter nyår".
Samt: "Enterfeldt stannar om Rönnqvist gör det. - Jag vill ju ha hans spelidé och spelfilosofi", säger Enterfeld
Verkar inte alls som han varit så sugen på att förlänga kontraktet i höstas. Verkar inte heller som han var så pigg på att lämna så sent som för sex veckor sen. Mycket kan ju hända under den tiden men varför är han helt plötsligt "jagad av flera ES-klubbar"?

Angående Hjalmarsson: http://www.kuriren.nu/nyheter/?articleid=6280554

Olausson känns ju ännu mindre troligt att han skulle sticka med tanke på att han har kontrakt och själv säger att han inte har några klausuler.
Det låter ju bra men det kan ju hända att Osten och Luleå har gett ett kontraktsförslag som ligger långt under övriga lag.

Kom ihåg att Osten har ett mantra, eller en slogan om man så vill

Vi ska jobba hårt!
Vi ska göra mer av mindre
.....

Osten är inte beredd att betala det som krävs för att få "stjärnor", Han vill vinna SM-Guld med så "litet"/billigt lag som möjligt. Det är hans grej
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av amarule sön 12 feb 2012, 13:34

Nej nej nej ryktena får barai nte vara sanna. Inte nu och inte de. De tre tillhör ju de bästa.. Om de försvinner får vi "jaga" snål Osten ur stan, för då är det han som är ansvrig. Man måste BETALA även svenska spelare och inte bara finnar..
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Zeb Macahan sön 12 feb 2012, 13:49

Blir ju onekligen spännande imorrn när Olausson lär få vart fall länets sportjournalister över sig, troligen även en del från skvallerblaskorna i fjollträsk. Han kommer ju få en rak fråga, "har du någon klausul eller inte"? Då är frågan, vill vi veta svaret? Tänk om svaret är ja, hemska tanke. Och ännu värre, att han utnyttjar den å drar, alltså inte bara omförhandlar med Osten.

Nä, han sa ju i SR att kontraktet inte innehöll nån form av klausul så det måste ju stämma. Är jag helt säker? Nope.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av MickkeJ sön 12 feb 2012, 13:51

Håller med om att det vore riktigt illa om vi skulle tappa de nämnda spelarna men samtidigt vet vi ju inte vad för slags krav de ställer, kan ju vara helt orimliga lönekrav exempelvis. På något märkligt (naivt?) sätt känner jag mig ändå ganska lugn. Vi har osten, Klubbdirektörerna och alla fyra tränarna kvar och skulle någon spelare dra så kommer det garanterat någon ny. Dom har hittat guldkorn i AS tidigare, vi leder serien trots att flera spelare har floppat denna säsong och enorma skadebekymmer.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Rayko sön 12 feb 2012, 13:52

Olle har tjej i Luleå.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Snikne Ville sön 12 feb 2012, 13:53

Chris, Cam, Hjalle, Sebbe, Fälth, Vihko, Sandell, Gunnarsson, Gustafsson, Wallin, Olle, Arla, Jaakola, Niinimaa, Koivisto.
Klart vi skall skicka Osten. Jävla pajjasar...
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av tvåplustvå sön 12 feb 2012, 15:04

Kurirens och NSDs bloggar brukar väl uppdateras söndagkvällar, så snart får vi se Olausson mot väggen bounce

Ser givetvis ingenting fel i att om han nu har en klausul, att han isåfall skulle ha utnyttjat den och vill förhandla till sig en bättre lön, men det känns jäkla skumt att han säger ena veckan att han inte har någon klausul, för att isåfall någon vecka senare helt plötsligt utnyttja just en klausul.
tvåplustvå
tvåplustvå

Antal inlägg : 85
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Salle sön 12 feb 2012, 15:25

åååååååååååh.. vad jävla tråkigt.

även om någon/några av dessa trots allt blir kvar.. så är det ju ändå så jävla dåligt för laget o fansen. förstör ju lite utav längtan till slutspelet. tragiskt att det inte kan hållas tyst tills efter säsongen. i NHL finns det ju hårda regler på detta... även om det pratas o kontaktas, så skaaaaa det bara inte få komma ut.

Hjalmarsson.. Hans uttalanden de senaste veckorna kan jag bara tolka som att det är över. Han har aldrig under hela tiden varit någon favorit för egen del, faktiskt.. Tyck vad ni vill om det, men drar han så drar han. Osten ger ett förslag med vad han anser vara det bästa, köper inte Hjalmarsson det.. o vill bort. Fine.

Fälth. ÄR förlorad. Osten har fått ute enormt mkt för pengarna.. Skulle inte aaaaaaalls bli samma sak med ett nyskrivet kontrakt efter denna säsong.

Enterfeldt.. Visst, härlig karaktär.. Men många här överskattar honom en del.. Men som någon sa.. Kan ju inte slänga ut ett par hundra tusen på en tredjelinecenter som gör max 20 pinnar. I ärlighetens namn har han fått spela hyfsat mkt PP o avgörande situationer, men är tämligen ovass.. Nu är jag såklart extra negativ, efter ryktena som gått. Men vill inte en spelare vara kvar uppe i norr, så vill dom inte.. Som Osten säger, det är bara att acceptera o räkna med.

Jaakola. Här däremot kan Osten ha en bättre chans. Har jag en känsla av. För han trivs verkligen, till skillnad mot ovanstående.. Som har drömmar om mer...

Olausson.. HOPPAS det bara är skitsnack. Absolut viktigast av gänget i expressenartikeln att behålla tycker jag. Inga tvivel. Enda playmaker vi har o haft på lääänge. En personlig favorit för min del.

Jag var tveksam i början, länge till och med. Men Osten har gjort så jävla bra saker om och om igen, fast jag tvivalt. Så numer litar jag helt o fullt på Osten. "Vi kommer ha ett slagkraftigt lag även 12/13" känns som ett typiskt Ostenuttalande.. O det är jag säker på att vi kommer ha. Kanske även ännu lite vassare.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Black Prince sön 12 feb 2012, 15:43

Lugna er lite. Olausson är den av trion som blir svår att ersätta ifall han lämnar. Många verkar ha glömt att Hjalle och Sebbe i normala fall spelar i fjärdefemman men har pga manfall flyttats upp. Sebbe harvar i fjärde fortfarande medan Hjalmarsson flyttats upp pga manfall. Sebbe är ovärderlig i sitt sätt att spela men sådana spelare är lättast att ersätta. Hjalle är för mycket upp och ner för att ni ska oroa er ifall han lämnar. Han har visat sig vara beroende av Chris och spel i powerplay för att producera.

Det som är synd är att de båda säkerligen är väldigt billiga.

Jag rankar dem såhär:

1. Olausson (jag tror han stannar)
2. Enterfeldt (tror han stannar, inte hela världen ifall han lämnar)
3. Hjalmarsson (inget märkvärdigt tapp ifall han lämnar)

Jag skulle vara mer orolig ifall Abbotts och Olausson ryktades bort. Då hade det fan varit något att bita i.

Hjalles och Sebbes frånvaro märks knappt ens med dagens skadefria laguppställning:

Cam Abbott - Chris Abbott - Joonas Vihko
Toni Koivisto - Niklas Olausson - Sami Sandell
Johan Harju - Ville Viitaluoma - Mattias Persson
Konstantin Komarek - Jonas Berglund - Daniel Mannberg

Betänk då när vi ersätter dem:

Victor Bartley - Topi Jaakola
Johan Fransson - Lukas Kilström
Niclas Wallin - Tim Heed

Cam Abbott - Chris Abbott - Eero Somervuori
Toni Koivisto - Niklas Olausson - Ladislav Nagy
Sami Sandell - Eric Himelfarb - Johan Harju
Konstantin Komarek - Jonas Almtorp - Mattias Persson

...och då har jag inte ens räknat med Viitaluoma, Kim Karlsson, Mannberg

Ta det inte för seriöst, Det är bara ett exempel. Vi kan plocka åt oss spelare från lagen som åker ned/inte går upp, typ Växjö, DIF, Timrå, Örebro. Samt allsvenska fynd.

Oroa er inte som sagt.



Black Prince

Antal inlägg : 121
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Rayko sön 12 feb 2012, 15:52

Varför vill du ha Almtorp? Inget märkvärdigt. DIF-fansen är ju inte speciellt nöjda med honom heller.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av farre sön 12 feb 2012, 16:06

Kan mycket väl vara att klausulen i Olas kontrakt var bonusbaserat.
Dvs om han mäktade med X antal poäng så kunde han riva det och omförhandla med klubben.
Spekulationer men kanske kanske
farre
farre

Antal inlägg : 2080
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Black Prince sön 12 feb 2012, 16:15

Rayko skrev:Varför vill du ha Almtorp? Inget märkvärdigt. DIF-fansen är ju inte speciellt nöjda med honom heller.
DIF är inte nöjda för deras förväntningar var för stora efter den lilla "succen" i tälje. Almtorp hade knappast gjort bort sig som center i fjärde eller rentav tredje.

Black Prince

Antal inlägg : 121
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av NallePhu sön 12 feb 2012, 16:18

För det första SÅ vill INTE Osten ha in Tjecker eller Slovaker i truppen, varför jo dem persterar inte för den lön dem får + dem kan skapa en jäkla dissharmoni i en trupp så NEJ.....
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18057
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Rayko sön 12 feb 2012, 16:48

Synd att inte Almtorp var en Slovak. Almtorp var för mig bara en OK spelare i ett uselt Luleå på den tiden.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Black Prince sön 12 feb 2012, 18:07

Platsar han som fjärdecenter? Svara bara ja eller nej. Det är inte så att jag placerade honom i första precis.

Black Prince

Antal inlägg : 121
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Black Prince sön 12 feb 2012, 18:16

NallePhu skrev:För det första SÅ vill INTE Osten ha in Tjecker eller Slovaker i truppen, varför jo dem persterar inte för den lön dem får + dem kan skapa en jäkla dissharmoni i en trupp så NEJ.....
Till viss del ja men han har säkert inte stängt dörren helt och hållet. Varför skulle han inte vilja ha in Nagy t.ex? 24 poäng (12 mål) på 25 matcher i Modo och en av dem bättre spelarna. Bartecko och Obsut var lyckade värvningar eller vad tycker du?

Black Prince

Antal inlägg : 121
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Rayko sön 12 feb 2012, 18:33

Black Prince skrev:Platsar han som fjärdecenter? Svara bara ja eller nej. Det är inte så att jag placerade honom i första precis.

Kan lika gärna ta en egen produkt som center i fjärdelinen. Billigare o bättre.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av NallePhu sön 12 feb 2012, 19:18

Black Prince skrev:
NallePhu skrev:För det första SÅ vill INTE Osten ha in Tjecker eller Slovaker i truppen, varför jo dem persterar inte för den lön dem får + dem kan skapa en jäkla dissharmoni i en trupp så NEJ.....
Till viss del ja men han har säkert inte stängt dörren helt och hållet. Varför skulle han inte vilja ha in Nagy t.ex? 24 poäng (12 mål) på 25 matcher i Modo och en av dem bättre spelarna. Bartecko och Obsut var lyckade värvningar eller vad tycker du?
Det handlar INTE om det utan Osten vill inte ha in spelare i truppen som glider igenom en säsong på ena buggen och inte bidrar över hela planen, Då tar han hellre in en spelare från allsvenskan som bidrar mer än dessa legoknektar från Tjeckien och Slovakien!

Bartecko well började bra sedan lirade han med sin börs liksom och presterade då kontraktet skull eförlångas!
Obsut sak samma som med Bartecko!

Så ni som var på mötet inför säsongen på All Star vet att Osten KAPADE Obsut med fotknölarna så den Tjeck & Slovakiska spelar dörren är låst och stängd för Osten!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18057
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Rayko sön 12 feb 2012, 19:25

Osten vet hur man skapar ett vinnande lag.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av MickkeJ sön 12 feb 2012, 19:33

NallePhu skrev:
Så ni som var på mötet inför säsongen på All Star vet att Osten KAPADE Obsut med fotknölarna så den Tjeck & Slovakiska spelar dörren är låst och stängd för Osten!
Om Osten sågade Obsut så hade det nog med Obsut att göra och inte ALLA spelare från hela Tjeckien och Slovakien. Han värvade ju Radek Philippe som klarade sig väldigt bra även om han inte förstod engelska/svenska. Jag säger inte att Osten kommer att värva någon Tjeck/slovak definitivt till nästa säsong men det är ju inte uteslutet. För övrigt tycker jag att Nagy skulle vara en bra värvning förutom att han förmodligen är lite dyr.
MickkeJ
MickkeJ

Antal inlägg : 2805
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Beast. mån 13 feb 2012, 00:22

Nu får vi hoppas Cam blir fullt frisk. Isåfall är han ju ett helt nytt nyförvärv inför nästa säsong!

Det här med att byta ut spelare när de kräver mer pengar och istället skaffa nya billiga, vissa säger att det är så Luleås strategi är. Jag håller inte med helt där. Det strider väldigt mycket emot vad Osten har uttalat sig varm om de senaste månaderna. Att han vill skapa en kontinuitet i Luleå Hockey genom att behålla duktiga spelare för att bygga ett slagkraftigt lag. Ja detta är något han börjat trycka på mer och mer den senaste tiden faktiskt
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Slapshot mån 13 feb 2012, 09:14

En kedja jag skulle gilla att se i Luleå...Nu drömmer jag ju bara men tänk Abbott - Abbott - Goren

Håller med Nalle Phu. Inga tjecker eller slovaker tack. Det är så få som faktiskt lyckas här. Chansen till flopp är större. Jag är väl ingen fan av finnar heller för den delen även om de lyckas oftare iaf. Tycker man borde bryta med Viitaluoma om det går. Han håller inte i rönkens tempo. Även Harju kan man skeppa om nu inte Omark kommer hem och får igång honom. Gör Abbott till svensk medborgare så vi får se honom i Tre Kronor (vilken syn) och värva sen två extra transatlanter med riktigt spjutspets kompetens.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Zeb Macahan mån 13 feb 2012, 09:16

Enligt Aftonbladet ska backen Robin Jacobsson 25 från Tingsryd ha bestämt sig för Luleå, inte en susning om vem detta är. Någon som har koll?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/lulea/article14363013.ab
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av amarule mån 13 feb 2012, 09:39

Jag orkar inte med dessa spelarflykter direkt det börjar gå bättre för spelarna.. Är de giriga eller är Osten för snål? Vill bara ha dem kvar...
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Rayko mån 13 feb 2012, 10:19

Zeb Macahan skrev:Enligt Aftonbladet ska backen Robin Jacobsson 25 från Tingsryd ha bestämt sig för Luleå, inte en susning om vem detta är. Någon som har koll?

http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/lulea/article14363013.ab

Det är den stora, tunga, lovande backen som var kurirens tunga nyhet runt deadlinen. Frölunda försökte värva honom innan deadlinen men fick nobben.
Rayko
Rayko

Antal inlägg : 734
Join date : 12-01-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Ulfstrk mån 13 feb 2012, 12:26

Dags att sluta lurka då..

Känns skönt att den lyckade utvecklingen av allsvenska spelare ger resultat och vi kan knäppa Frölunda på näsan.

Måste vara våra goda resultat med utvecklingen av spelare som får dem att välja oss framför rikare klubbar.
STARKT!
Ulfstrk
Ulfstrk

Antal inlägg : 91
Join date : 12-01-21
Age : 36
Ort : Boden

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Beast. mån 13 feb 2012, 15:53

Det talas gott om denna Jacobsson. Har aldrig sett honom spela men han verkar väl mer vara inriktad på det defensiva spelet?

Känns som att om något så är vi i behov av en offensiv back inför nästa säsong när Fälth nu mest troligt drar vidare
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Snikne Ville mån 13 feb 2012, 16:09

Jacobsson ersätter nog Jaakola då.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Zeb Macahan mån 13 feb 2012, 16:16

Vet inte riktigt men vi tappar ju sannolikt Fälth och Jaakola vad gäller backar, månne om Osten har tänkt att Fagerudd ska ta Elias plats som PP-back/offensiv och denna Jacobsson Topis?
Kukan?

Tanken måste ju ändå vara att lyfta upp någon från J20.
Zeb Macahan
Zeb Macahan

Antal inlägg : 3287
Join date : 12-01-21
Age : 61
Ort : Kalix

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Snikne Ville mån 13 feb 2012, 16:44

Gunnarsson blir nog Fälths ersätttare.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1 - Sida 4 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 1

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 20 Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 12 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet