Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3

+61
Myrman
CKa
vanten
zacke08
Rönken
LubosC
Sir Prozac
Urken
Huselius1
Högljudd
MRGHOST
Rayko
UnSaccoDiSoldi
Mange
LuleåWinston
delphi
Lajon
Zeth
ezz
amarule
Kallepedal
rasbiologen
Midiland
PM
BodenSwe
pingu
Slapshot
hokkzorz
tibet
FruktHamster
Chris Hendrix
JayDee
storstruten
#96
Dave Rock
Old Brooklyn
Sundance Kid
DonP
Dustin
MickkeJ
Redbear
NilsOskar
Lars158
NallePhu
JahNT
Mr Bister
Larry David
Salle
Polarbjörn
Ivanhoe
Snikne Ville
LulefanGBG
Hellcop
Jonken
Dalle
Johan__
Pickadoll
Zeb Macahan
Bamsefar
Beast.
Admin
65 posters

Sida 2 av 11 Föregående  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3

Inlägg av Snikne Ville lör 11 aug 2012, 15:06

Hoppas verkligen inte det ligger något i Kilströmryktet. Kanske inte så mycket beroende på vad han visade ifjol utan på den potential som finns. Tyckte han var lite "kantig" inledningsvis förra säsongen för att sedan komma igång riktigt bra innan käkskadan. Tufft för en sån kile att komma till ett lag där backarna uppmanas att INTE tackla..
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6366
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3

Inlägg av Jonken lör 11 aug 2012, 17:23

http://blogg.aftonbladet.se/perbjurman/2012/08/tyvarr-det-blir-lockout

Aftonbladets Per Bjurman tror att det blir NHL-lockout.
Nåja; vi lär väl få veta mer under tisdagen...

Bra argument för att Linus Omark skulle ta kommande säsong hemma -i LHF-tröjjan; börjar bli sakteligen bli fler & fler... Om det blir en lock out (vilket det mesta i nuläget tyder på) -skulle det onekligen vara bäst för Linus att "paxa" en LHF-tröjja; innan/om NHL-killarna på alvar börjar se sig om europeiska klubb alternativ. I LHF skulle Linus; förutom hemma tryggheten till att göra en kanonsäsong i ett lag som satsar; få lira ET, ES & troligen TK under säsongen 2012/2013. Något som garanterat INTE skulle sänka hans aktier till NHL-spel säsongen efter. Förusatt att lockouten inte pågår fortfarande då.

-Jepp... Jag drömmer fortfarande om att få äran och se Klasen & Omark arbeta tillsammans på en Europeisk ishockey rink....
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6788
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3

Inlägg av LulefanGBG lör 11 aug 2012, 18:49

Blir det Lockout så är Luleå självklart det rent sportsligt bästa alternativet även om det säkert kan finnas mer lukrativa kontrakt borta i KHL. Frågan är bara hur stort intresset för Omark är där när grabbar som Ovechkin, Malkin m.fl. kanske söker sig en "projektanställning" tills Lockouten är över.

Omark skulle ju rent tekniskt sett kunna skriva ett vanligt 1-årskontrakt med Luleå med NHL -klausul oavsett Lockout eller ej. Får han ett envägskontrakt av en NHL -klubb så kan han sticka, annars lirar han i Luleå. Dvs. under förutsättning att Luleå kan erbjuda ett kontrakt som Linus anser själigt såklart. Det har vi ju ingen egentlig insyn i.

Jag tror inte att det vore en omöjlighet faktiskt. Därmed inte sagt att det är troligt.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3

Inlägg av Jonken sön 12 aug 2012, 08:10

Jag är inne på samma linje som du; Jag tor att Linus skulle må absolut bäst i att krita på för kommande säsong med Luleå Hockey. Sedan "om" linus vill slänga in en NHL-kausul i detta kontrakt; -so be it! Huvudsaken Linus får något konkret klart ganska snart; -så att han kan börja lira riktig tävlings-hockey igen. Det är en helt annan sak att hård-hoppa vid sidan om med Petter; -än att vara en del av laget & spela tävlingsmatcher.

Frågan är ju:
Vad tror Linus Omark själv att han skulle kunna uträtta tillsammans med Ex Linus Klasen i Luleå Hockey 2012/2013? 10P, 20P, 30P,,, -Mer...? Och hur stort skyltfönster skulle detta vara emot NHL; speciellt om det blir lockout & ES matcher sänds i TV även där borta? Skulle två individuellt starka viljor i Omark & Klasen överhuvudtaget kunna funka ihop på en hockeyrink? För om de skulle kunna göra detta: Finns det knappt några "normala bedömnings ramar" på hur stort, bra & framgångsrikt detta skulle kunna bli i ES 2012/2013. (Vi snackar altså om två spelare som tekniskt & på ren instinkt kan lira på en högre nivå.) Det som gör denna ekvation ännu mer intressant är ju att: LHF faktiskt redan har "grundat" för detta -när man tagit in fysik + sk "poliser" i laget. Vad detta i praktiken innebär att det finns grund i att alla riktiga lirare verkligen tillåts lira där ute -istället för att hela tiden sitta som ett frimärke med krokig näsa i sargen & oturligt nog; hela tiden åka på alla typer av "cheap shots" där ute... Luleå Hockey besitter idag även bredden + djupet -för kunna hantera/ta Ev avstängningar för att motståndarna är fullt på det klara med att: Det INTE är gratis emot oss längre!
Givetvis kommer motståndare att testa detta -och detta måste markeras i praktiken innan det börjar ge någon effekt. Hockey spelare är ju som barn; Man lär sig genom att testa gränserna.
Kort: Det är LÄNGE sedan det har varit så väl uppdukat i Luleå Hockey -för riktiga lirare att göra sina livs ishockey säsonger!

- For gods sake: Take advantage of this and let the greedy dollar boys play their dirty game in their own backyard!
- Only God knows when they R done pissing on each others agendas...
- The best way is to be ahead in the game when "they" R done over there...
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6788
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3

Inlägg av DonP mån 17 sep 2012, 08:31

Läste att Alexander Steen ska träna med MooDooo och att de räknar med att konkurrensverket dömer ut hockeyligans Nej till korttidskontrakt, verkar kunna bli en cirkus det här, karusellen är nog igång när som helst.
Justin Williams, welcome back!
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/modo/article15451784.ab
DonP
DonP

Antal inlägg : 173
Join date : 12-02-24
Ort : Hemmings

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3

Inlägg av Sundance Kid mån 17 sep 2012, 11:07

Vi har ju redan 2 st icke-eu spelare i laget så Williams lär ju inte hamna i Luleå. Skulle tippa att det inte är så länge kvar till elitserien tillåter NHL-spelare, då kan man ju hoppas att det sätts en gräns på max 3 spelare per lag eller något liknande.
Det har varit lite rykten om Luleå hittils, någon som har koll om det finns några storspelare som har någon anknytning till oss. T.e.x sommartränar bröderna Abbott med någon NHL-stjärna som har dubbla pass? Wallin lär ju ha en hel del kontakter efter sina år där borta, dock är ju frågan om han kan locka hit någon att spela med Luleå när han är osäker på att spela själv.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3

Inlägg av Old Brooklyn mån 17 sep 2012, 11:27

Jag är näst intill övertygad om att detta blir en kortvarig lockout och därmed inte någonting som påverkar Elitserien nämnvärt.

Skulle jag dock ha fel, vilket jag haft förut, så tycker jag att Nicklas Hjalmarsson är en/den spelare som skulle passa bra. Stabil back med offensiva kvalitéer, samt med en historia (kortvarig men ändå) i klubben.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3

Inlägg av Snikne Ville mån 17 sep 2012, 12:25

Old Brooklyn skrev:Jag är näst intill övertygad om att detta blir en kortvarig lockout och därmed inte någonting som påverkar Elitserien nämnvärt.

Skulle jag dock ha fel, vilket jag haft förut, så tycker jag att Nicklas Hjalmarsson är en/den spelare som skulle passa bra. Stabil back med offensiva kvalitéer, samt med en historia (kortvarig men ändå) i klubben.
Håller med om att det är en back som borde prioriteras. Mitt önskeval skulle falla på en sån som Timonen, åldern till trots (jämngammal med Wallin). Han har alltid levererat BIG TIME när jag sett honom, oavsett om det är landslag eller klubblag. Dessutom har han ett år på kontrakt vilket ju skär ordentligt i föräkringskostnaderna.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6366
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3

Inlägg av DonP mån 17 sep 2012, 15:28

Sundance Kid skrev:Vi har ju redan 2 st icke-eu spelare i laget så Williams lär ju inte hamna i Luleå. Skulle tippa att det inte är så länge kvar till elitserien tillåter NHL-spelare, då kan man ju hoppas att det sätts en gräns på max 3 spelare per lag eller något liknande.
Det har varit lite rykten om Luleå hittils, någon som har koll om det finns några storspelare som har någon anknytning till oss. T.e.x sommartränar bröderna Abbott med någon NHL-stjärna som har dubbla pass? Wallin lär ju ha en hel del kontakter efter sina år där borta, dock är ju frågan om han kan locka hit någon att spela med Luleå när han är osäker på att spela själv.

Sant, glömde i all förvirring icke-eu regeln. Back-Hjalmar låter bra, men har hört att HV redan kontaktat honom inför eventuellt spel.
Luleå kan ju naturligtvis oxå bli aktuellt, men huvudsaken är att ledningen har en plan, minns hur det gick under förra Lock-outen när HV väntade med att värva, trots det starka Elitserielaget de hade så halkade dom efter i tabellen. NHL spelare gör skillnad, så är det bara. Efterssom J.Williams inte är aktuell så sätter jag upp Patrick Elias på min önskelista.
DonP
DonP

Antal inlägg : 173
Join date : 12-02-24
Ort : Hemmings

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3

Inlägg av Salle mån 17 sep 2012, 16:03

Håll i er nu. 447 poäng på 547 NHL matcher.

Långskott.

Men jag fick just höra ett jävulskt vasst rykte. Osten ska ha fört lösa samtal med Tomas Vanek. Snacka om vass förstärkning det vore. De ska haft en god relation under landslagsturneringar/samlingar under Ostens tid som förbundskapten och intresset ska tydligen vara ömsesidigt. Om lockouten blir långvarig och om hockeyligan ändrar sig, vilket de kommer göra om den räcker länge. Men detta lär bli senare i vinter, Vanek vill vara i princip säker på att han får slutföra säsongen för att vilja spela i Europa.

Ska det förstärkas under lockouten så är det precis så det ska satsas enligt min mening. MAX TVÅ spelare, men riktigt vassa.. Kanske en back och en forward. Som mest.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3

Inlägg av Salle mån 17 sep 2012, 16:04

Tomas Vanek? Sug på den.

Ska det förstärkas är det exakt så det ska jobbas. En-Två kanoner, som gör en jävla skillnad. Annars kan det lika gärna vara.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3

Inlägg av Redbear mån 17 sep 2012, 16:20

Intressant, även om jag aldrig sett han spela. Laughing
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3

Inlägg av Snikne Ville mån 17 sep 2012, 16:48

Vanek är en grym offensiv spelare. Jag skulle gärna se en personlig favorit som Frans Nielsen, Osten skulle kanske ha nån tråd från Malmötiden att dra i..
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6366
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3

Inlägg av Beast. mån 17 sep 2012, 16:53

Var har du hört talas om detta ryktet? Hur hög är sanningshalten?
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3

Inlägg av Salle mån 17 sep 2012, 17:00

Av en jag känner uppe i Piteå, inget utpekande. Som påstår ha hört det av en han känner "inom" Luleå Hockey.. Han vägrar säga vilken befattning, men kanske någon på kansliet eller i styrelsen? Jag lovar inget, tyckte bara det var en intressant grej och ville dela med mig av det. Min polare, trodde verkligen på det han hört. Sen vet man ju inte hur långt gånget snacket är.. Vanek kanske haft kontakt med flera klubbar i Europa redan. Sanningshalten att de pratat med varandra anser jag vara hyfsat hög. Sanningshalten att det till slut blir något, ingen aning.

Funderar man vidare, tkr jag iaf det inte låter helt osannolikt. Osten ger väl sken av utåt att man sitter helt lugna, såklart. Men nog tror jag att han kollar av läget med sådana han haft tidigare kontakter med - ifall andra lag börjar lasta på.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3

Inlägg av Salle mån 17 sep 2012, 17:21

Man kanske borde kontakta kurren eller nsd så dom kan ta en intervju med Osten.. Vore ju ett hyfsat scoop för dom att knäcka en sådan grej! Å andra sidan, skulle väl Osten aldrig någonsin erkänna det, även om han varit i kontakt med honom..
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3

Inlägg av Beast. mån 17 sep 2012, 17:28

Intressant hur som helst. Jag hoppas ju dock att NHL drar igång hyfsat snart igen. Och blir inte hela säsongen avstängd så gör ju Osten helt rätt i att sitta lugnt i båten oavsett om NHL-spelare kommer tillåtas eller inte. Sen om hela säsongen blåses av så är det kanske en annan sak. Då kan man iaf börja fundera och spekulera lite

Vanek är ju en extrem målskytt. Inget blött krut i den bössan om man säger så. Olausson och Klasen kan nog leverera några mackor till honom
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3

Inlägg av Dave Rock ons 19 sep 2012, 21:38

Känslan säger väl lite att det blir lock out hela säsongen i NHL så då kommer ju frågan om Luleå ska satsa på NHL förstärkning, och isåfall vilken del man ska förstärka.

Antar att det i Luleås fall inte skulle handla om mer än en eller max två killar.

Jag anser nog att man isåfall ska prioritera att försöka få in en vass PP back.
Målvaktssidan är stabil redan nu, visst hade de varit kul med Anders Nilsson men dels har Luleå fullt på den positionen och dels så kommer han nog få finna sig i AHL hockey denna säsong.

Forwards sidan skulle man ju absolut kunna vässa till med en riktig sniper. Men eftersom vi troligtvis ändå inte har råd med fler än en eller max två nya så ser jag helst i såfall att man försöker hitta en riktigt vass PP back. Det är egentligen bara en PP back som det känns som att vi saknar i denna uppställning.

Skulle det nu mot all förmodan finnas så mycket pengar över sedan att man kan ta in en vass sniper till forwardssidan så vore det ju inte helt fel.

Det bästa vore ju om Luleå skulle kunna ragga ihop sponsor pengar som skulle kunna täcka åtminstone det mesta av eventuella NHL förstärkningars löner.
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3

Inlägg av #96 ons 19 sep 2012, 21:57

Salle skrev:Tomas Vanek? Sug på den.

Ska det förstärkas är det exakt så det ska jobbas. En-Två kanoner, som gör en jävla skillnad. Annars kan det lika gärna vara.

Tror ni inte Vanek är för dyr att försäkra för Luleå?? Cap Hit: $7,142,857
#96
#96

Antal inlägg : 2175
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3

Inlägg av LulefanGBG ons 19 sep 2012, 21:57

Håller helt med. Om det nu nödvändigtvis skall värvas en NHL-lockout:ad spelare så borde det definitivt i första hand röra sig om en PP-back. Forwards har vi gott om och det känns inte som om att det behövs mer tillskott där. Nu beror det givetvis på hur mycket övriga klubbar i sådant fall förstärker men som det ser ut nu står vi oss rätt bra. Det finns ju ett par sådana i NHL som inte är nordamerikaner.

Typ Kimmo Timmonen, Dennis Seidenberg, Zdeno Chara, Andrei Markov , Dan Girardi m.fl.

Nu har jag ingen aning om just dessa herrar ovan redan kritat på för andra, men jag menar bara att det i NHL finns spelare av den typ vi söker som inte är nordamerikaner eller svenskar och som kanske inte självklart går till KHL. Chara t.ex. spelade ju här sist under Lockouten.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3

Inlägg av #96 ons 19 sep 2012, 22:01

Jag tror Luleå gör ett stort misstag om dom inte oxå värvar nån NHL-spelare...1 forward o 1 back skulle jag gärna se.
#96
#96

Antal inlägg : 2175
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3

Inlägg av LulefanGBG ons 19 sep 2012, 22:03

Med att de (vilka jag nämnde ovan) inte är svenskar menar jag förövrigt att de inte har en naturlig ankytning till en av våra seriekonkurrenter och därför väljer bort oss av den anledningen.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3

Inlägg av storstruten fre 21 sep 2012, 14:33

Då drar NHL-cirkusen igång i elitserien.

EU spelare är ju möjligt för Luleås del om ekonomin tillåter.

Chara?

Jag önskar en defensiv back, Wallin och Jakola var tunga tapp. Även en stark ppback skulle vara trevligt.

Men absolut inte några ekonomiska chanstagningar nu.

storstruten

Antal inlägg : 215
Join date : 12-03-14

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3

Inlägg av Bamsefar fre 21 sep 2012, 14:38

Alexander Steen klar för MoDo, snart öppnas störtfloden.http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/sverige/elitserien/modo/article15482680.ab
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12037
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3

Inlägg av Salle fre 21 sep 2012, 14:46

En stor saftig tvåvägad rightback skulle smaka mumma

Sami Salo
Marek Zidlicky
Michal Rozsival
Zbynek Michalek

Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3

Inlägg av Beast. fre 21 sep 2012, 14:57

Tror inte på någon massinvasion av stjärnor till ES. Vilka spelare som inte är svenskar kommer vilja spela gratis? Plus en försäkring på ett par hundra tusen varje månad? Det är andra förutsättningar än 2004 om man säger så
Beast.
Beast.

Antal inlägg : 2040
Join date : 12-01-23
Age : 37
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3

Inlägg av Salle fre 21 sep 2012, 14:58

Joni Pitkänen kanske vore möjlig för Osten? Är ju född i Oulu

Visnovsky?

Nej, nu ska man sluta spekulera. Osten tar säkert inte in nån alls.

Om inte Vanek-kontakten stämmer då..
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3

Inlägg av Salle fre 21 sep 2012, 14:59

Beast. skrev:Tror inte på någon massinvasion av stjärnor till ES. Vilka spelare som inte är svenskar kommer vilja spela gratis? Plus en försäkring på ett par hundra tusen varje månad? Det är andra förutsättningar än 2004 om man säger så

Det har du nog rätt i

Men dom lagen som ligger i botten om några veckor.. Om lockouten håller i sig.

Dom lär bli desperata och se sin chans..
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3

Inlägg av Bamsefar fre 21 sep 2012, 15:03

Beast. skrev:Tror inte på någon massinvasion av stjärnor till ES. Vilka spelare som inte är svenskar kommer vilja spela gratis? Plus en försäkring på ett par hundra tusen varje månad? Det är andra förutsättningar än 2004 om man säger så

Nej, det blir det nog inte men det räcker med att t ex frölunda får in Lundqvist, Eriksson, och Karlsson så ger jag frölunda , från att ha varit ett tippat mittlag till att bli favoriter till guldet, som exempel.
Modo med Sedinarna kan nog gå högt i serien o s v.
Så visst förändras förutsättningarna radikalt med endast några få spelare.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12037
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3

Inlägg av Snikne Ville fre 21 sep 2012, 15:12

Salle skrev:Joni Pitkänen kanske vore möjlig för Osten? Är ju född i Oulu

Visnovsky?

Nej, nu ska man sluta spekulera. Osten tar säkert inte in nån alls.

Om inte Vanek-kontakten stämmer då..
Visnovsky har väl ritat för Slovan? Timonen o Frans Nielsen, tack!
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6366
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3

Inlägg av Salle fre 21 sep 2012, 15:16

Jaha.. Sorry, det hade jag missat Smile Han bara ploppade upp i skallen när lockoutfantasierna slog in för min del Wink

Timonen, jatack!!

Frans N har jag inte sett mkt utav.. Men det vore ju säkert en rejäl förstärkning det med!
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3

Inlägg av Bamsefar fre 21 sep 2012, 15:22

Sorry för att bli en partypooper men tror nog Luleås chanser att vinna LeMat sjönk från ganska goda till väldigt låga. Vi kommer inte ha råd med de namn som sprids runt här, inte annat än med totalt förstörd ekonomi.

Medan de lag som har etablerade NHL-spelare med klubbkänsla kan se framtiden an.
Frölunda, MoDo, Brynäs som jag tippat som mittlag, utanför slutspel o s v kommer nu att bli guldfavoriter.
Vi hade en bra chans att vinna den här säsongen , den chansen känns helt borta nu.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12037
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3

Inlägg av Snikne Ville fre 21 sep 2012, 15:27

LulefanGBG skrev:Typ Kimmo Timmonen, Dennis Seidenberg, Zdeno Chara, Andrei Markov , Dan Girardi m.fl.
Och Tomas Kaberle, inte att förglömma!
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6366
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3

Inlägg av Salle fre 21 sep 2012, 15:29

Snikne Ville skrev:
LulefanGBG skrev:Typ Kimmo Timmonen, Dennis Seidenberg, Zdeno Chara, Andrei Markov , Dan Girardi m.fl.
Och Tomas Kaberle, inte att förglömma!

T Kaberle signade med Kladno tidigare idag

http://hockeysverige.se/article/13542862/kaberle-blir-femte-nhl-spelaren-i-kladno

HYFSAT lag dom har nu, må jag säga. Jagr, Plekanec, Kaberle Jiri Tlusty & Marek Zidlicky (Marek som jag droppade ovan, utan att veta att han var klar där)
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3

Inlägg av Salle fre 21 sep 2012, 18:13

Gabriel Landeskog vore väl något? Djurgården verkar ju inte självklart i hans fall. Han överväger ju även Rosenborg i Norge..

http://hockeysverige.se/article/13543972/man-skickar-inte-kaptenen-till-ahl
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3

Inlägg av Dave Rock fre 21 sep 2012, 20:49

Landeskog vore mumma. Antar att han inte är så dyr att försäkra eftersom han har rookie kontrakt.


Luleå behöver kanske inte springa ut och värva NHL spelare nu, men Osten bör absolut lägga ut lite krokar iallafall. Framåt slutet av november början av december lär det vara tydligt åt vilket håll det lutar i konflikten. Då kanske även Luleå måste stärka upp laget lite.

Helst som jag var inne på tidigare en PP back. Timonen som det föreslagits tidigare i tråden skulle absolut kunna vara den backen.
Dave Rock
Dave Rock

Antal inlägg : 2042
Join date : 12-01-21

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3

Inlägg av Salle mån 01 okt 2012, 18:06

Det blir ingen Vanek. Vare sig Osten var där och lirkade eller inte.

http://www.hockeysverige.se/article/13581811/nhl-stjarnan-valjer-osterrike
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3

Inlägg av #96 mån 01 okt 2012, 19:10

Salle skrev:Det blir ingen Vanek. Vare sig Osten var där och lirkade eller inte.

http://www.hockeysverige.se/article/13581811/nhl-stjarnan-valjer-osterrike

Han har ju bara skrivit kontrakt till November, men jag tror ändå att chansen att han skulle hamna i Luleå är minimala.
#96
#96

Antal inlägg : 2175
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3

Inlägg av Salle mån 01 okt 2012, 20:57

#96 skrev:
Salle skrev:Det blir ingen Vanek. Vare sig Osten var där och lirkade eller inte.

http://www.hockeysverige.se/article/13581811/nhl-stjarnan-valjer-osterrike

Han har ju bara skrivit kontrakt till November, men jag tror ändå att chansen att han skulle hamna i Luleå är minimala.

Jaha. Det om november såg inte jag. Läste inte så långt. Nej chanserna är väl sjukt små.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3

Inlägg av Salle ons 17 okt 2012, 16:10

Appropå att det saknas lite offensiv spets i vår backlinje emellanåt..

Lugano vill låna ut http://www.eliteprospects.com/player.php?player=1797

Petteri Nummelin, alltså.. Ryktas til Sve/Fin enl eliteprospects

Han har snittat 1,07 på nästan 500 NLA-matcher och har över 100 VM-matcher för Finland på meritlistan. Inte riktigt Niinimaa-meritlista-klass.. Men nästintill.. och troligen i bättre form och skadestatus trots sin ålder.

Men Osten satsar antagligen inte så kortsiktigt =)


Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3

Inlägg av Salle fre 09 nov 2012, 16:40

What?!

SLÅ TILL

Fatta vilket hot i vårt knackiga PP

Min idol också, dessutom. Pengar finns. Ge han en chans. Säker på att han vill återvända om han får chansen!

(kommer ju dock inte hända, Osten gillar honom inte :'( )
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3

Inlägg av Salle fre 09 nov 2012, 16:53

"Synd" att vi redan har en så bred backuppsättning

Relationen Osten-Obsut är väl kanske inte den bästa heller

Fatta nostalgiskt med både Obie och Skrbek i laget igen



Vore väldigt intressant att veta vad Ågi, Rönk och Bula har för åsikt om Obie. Dom har väl spelat med honom hela gänget...


Åh! Vill vill ha!
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3

Inlägg av LulefanGBG fre 09 nov 2012, 17:00

Det hade varit grädden på moset verkligen. Obsut är en av de absolut bästa backar vi haft i Luleå.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3

Inlägg av Salle fre 09 nov 2012, 17:03

Hans förstapassningar är bättre än någon annan back i laget.
Hans slagskott är bättre än någon annan back i laget.
Hans pondus och tuffhet är bättre än någon annan back i laget.
Stor rutin.

Frågan är väl hur han är att "ha i gruppen" - tar säkert en hel del plats och energi.

Men det kan ju isåfall Rönk o c/o bedöma som spelat med honom. Har ju varit kapten en del i KHL trots allt.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3

Inlägg av Johan__ fre 09 nov 2012, 17:11

Jag har svårt att se Obie tacka nej om Luleå skulle vara intresserade.
Hans ord när han flyttade till KHL värmde enormt. Han ville gärna tillbaka efter de två åren i KHL. Nu blev det väl tre år, men vad gör det.
Kan vara våran back i powerplay vi behöver.
Johan__
Johan__

Antal inlägg : 941
Join date : 12-03-02
Age : 38

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3

Inlägg av Chris Hendrix fre 09 nov 2012, 20:02

OBIE måste HEM!!!
Chris Hendrix
Chris Hendrix

Antal inlägg : 1248
Join date : 12-02-01

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3

Inlägg av NallePhu fre 09 nov 2012, 21:43

Sorry återkommer under morgondagen då jag kan skriva, utebastu +öl o jäger dålig komb skriva
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18145
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3

Inlägg av Salle fre 09 nov 2012, 21:48

Två spelare har fått sparken från ryska KHL.

Och en av dem har spelat i Luleå Hockey och den andra har klubben suktat efter i många år.

Det rör sig om den hårdskjutande backen Jaroslav Obsut, 36 år, som spelat fem säsonger i Luleå - och Kärpätfostrade forwarden Mika Pyörälä, 31 år.

- Jag tror absolut att han kan hjälpa Luleå ett steg närmare SM-guld, det kan han göra i många elitserieklubbar, säger Pyöräläs agent Tomas Sjögren till Kuriren.

Är prislappen för dyr för Luleå?

- Jag vet inte. Vi har just börjat undersöka marknaden så jag vet ännu inte vad prislappen är. Vi tittar väldigt brett just nu.

Från Luleå Hockeys sida är man som vanligt lite förtegen.

Men har koll på att båda spelarna är tillgängliga.

VM-spelaren Mika Pyörälä gjorde 22 mål för Frölunda i grundserien i fjol.

Jaroslav Obsut stod för 132 poäng (43 mål/89 assist) på 254 matcher i Luleåtröjan 2004-2009.

- Pyörälä är en god spelare, men hur vi tänker har jag inget konkret svar på, säger sportchefen Lars "Osten" Bergström.

Men ni har varit intresserade av honom tidigare?

- Ja, han har varit en intressant spelare för Luleå.

Har ni råd med en spelare av hans kaliber?

- Allt är relativt utifrån vad vi har och hur det ser ut. Vi värderar det internt från fall till fall. Vi följer marknaden, säger "Osten".

Behöver ni en powerplay-back som Jaroslav Obsut?

- Vi vill ha ett bättre powerplay och det tror jag också att vi kommer att få. Men behöver inte ha med nya spelare att göra.

Så vad händer?

- Vi förhör oss alltid om allting som rör sig på marknaden, så fungerar branschen, menar sportchefen.

Mika Pyörälä är privat nära vän med förre Luleåbacken Topi Jaakola och de skrev också på för samma ryska klubb Amur Khabarovsk inför den här säsongen. Topi Jaakola som dragits med fotproblem har nu hunnit debutera för KHL-klubben.


kuriren.nu
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3

Inlägg av Snikne Ville lör 10 nov 2012, 15:10

Ser det som väldigt långskt att Osten skulle värva Obsut.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6366
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2012/2013, Del 3

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 11 Föregående  1, 2, 3, ... 9, 10, 11  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet