2018-10-04, SHL-match 6, Luleå - Färjestad

+24
Lasse Proppmätt
PM
Tony Moore
Rikky
Kagen
Hankburger
kokostrollet
NallePhu
rasbiologen
Bamsefar
Lars158
Dustin
Trocadero
Myrman
Old Brooklyn
Sir Prozac
Pajala
Puckad
Ferros
Tigerman
Norrlandstoken
Donowitz
Redbear
Admin
28 posters

Sida 4 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4

Gå ner

2018-10-04, SHL-match 6, Luleå - Färjestad - Sida 4 Empty Sv: 2018-10-04, SHL-match 6, Luleå - Färjestad

Inlägg av Bamsefar fre 05 okt 2018, 03:54

Rent generellt har ju hockey i shl - regi skalats av all sin intensitet, när man förbjuder tacklingar, ja, jag vet, men som det är idag vågar spelarna knappt tacklas för man vet aldrig, det kan lika gärna bli utvisning, inget känsloengagemang på isen och otroligt usla domarinsatser. Där ett bra recept för att sluta gå o kolla live, då duger tv istället. Det är inte bara Luleå som har problem
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

2018-10-04, SHL-match 6, Luleå - Färjestad - Sida 4 Empty Sv: 2018-10-04, SHL-match 6, Luleå - Färjestad

Inlägg av Norrlandstoken fre 05 okt 2018, 07:14

Folk vill komma för att se laget vinna. Går det troll i laget och man spelar som en påse avföring så kommer läktarna att gapa tomma, oavsett vem som står på isen.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

2018-10-04, SHL-match 6, Luleå - Färjestad - Sida 4 Empty Sv: 2018-10-04, SHL-match 6, Luleå - Färjestad

Inlägg av PM fre 05 okt 2018, 07:40

Tigerman skrev:
PM skrev:
Rikky skrev:
Hankburger skrev:
Rikky skrev:
Puckad skrev:Riktigt kul att se hur vi styrde och ställde i tredje.

Segrar på hemmaplan är så viktiga!
De drar publik!
Ja, Vi klarade av FBK bra hela matchen. Inte kanske det bästa laget framåt (liksom Luleå) men vi hade ändå bra skärpa i det defensiva rakt igenom. Kul att Lassi fick hålla nollan och att Farley fick göra mål.
Var det inte någon blaska som tippade FBK i toppen i år? Visst säsongen har bara startat men tror knappast att dom kommer i toppen.
Trist med extremt lite folk på läktarna, vete sjutton varför folk inte orkar gå på hockey längre.. Vi skulle nog behöva en stjärna som det blir lite snack och skriverier kring, finns ju iaf. någon i laget redan nu som kan bli en sådan men lite tunt är det.

Stjärnor lockar inte publik utan resultat gör för annars sitter folk mest framför TV rutan.
Visst är segrar viktiga det håller jag med om men tror faktiskt att offensiva stjärnor ger det folk vill se och snacka om, och därmed ger laget extra publik. Så jag håller inte riktigt med ändå. Smile

Ärligt talat så är det en jävla tråkhockey vi spelar!
Ingen intensitet ingen hetta, ingen fysik!
Tror fan folk stannar hemma!
Du menar vi borde spela som Färjestad då?  Shocked

Det skrev jag väl inte?

Tycker du Färjestad spelade fysiskt med hetta och intensitet?

Jag saknar när det tacklas och smäller i sargerna samt att laget inger respekt och skapar känslor!
Dagens LHF med sin spelstil är ingetdera. Bara så intetsägande.
Visst att det saknas nyckelspelare, men frågan är om det inte är vår taktik som gör oss så tråkiga.

Nu fick vi tre pinnar igår så man borde kanske inte gnälla, men nån bra match var det inte.

PM

Antal inlägg : 1945
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

2018-10-04, SHL-match 6, Luleå - Färjestad - Sida 4 Empty Sv: 2018-10-04, SHL-match 6, Luleå - Färjestad

Inlägg av Lasse Proppmätt fre 05 okt 2018, 08:50

Om folk nånsin satt sin FOT i Delfinen på höstkanten så hade man ju VETAT om att det ALLTID är folktomt på höstmatcherna.

Och det oavsett om vi har stjärnor som Klasen Bartecko/Sorovu/Renberg eller Flicks/Sweatt/Rajala eller spelat glad "hawaii" hockey ala Micke Lundström el Freddy L eller power hockey ala Osten.

Speciellt vid jakt tiden och när folk väljer att göra vinter i stugan framför hockeyn
Även på vardagsmatcherna så har det ALLTID sett ut så utom vid några få tillfällen t.e.x detta år (vi har ju trots allt haft 2 fulla hus och 5500 vid två tillfällen) och såklart första året i ES 1984 samt Björnhuvudets inträde 93.
Men även 84 och 93 så var det glest på läktaren på vissa av höstmatcherna.
Trots att det inte fanns direktsända matcher på TV alltså ville man se matchen var man tvungen att åka till hallen (nåja första matchen mot Leksand 93 med björnhuvudet's entre vinst 4-0 sändes ju i SVT men det var enda matchen förutom slutspelet som sändes också) .

Lule/Norrbotten är ju för litet och Delfinen tar för mycket folk för att locka nästan fullt hus match efter match.

ÖIK har en hall som rymmer strax över 5500 och ett närområde som påminner om fyrkanten i avstånd men där bor också över 200 000 inte så svårt att locka folk då.

Kan ju meddela att när Rönken tog över efter ett par magra år så ökade publik tillströmningen ganska markant så mycket att den nästan nådde 1984 års nivå den var t.o.m bättre än GULD året.

Och varför kom då publiken?

Jo vi VANN matcher låg i toppen av tabellen hade ett nytt sätt att spela hockey på
Det var ju inga "Lul haasaafötter längre" och framför allt p.g.a att vi varit slagpåse och ett lag för nedre halvan och knappt tagit oss till slutspel i typ 10 års tid

Men även under Rönken var det ju tomma stolar under höstmatcherna i Delfinen trots att vi ledde serien det tog ett tag innan folket hittade till Delfinen det tog till jakten tog paus och till snön kom.


Internet må va en bra uppfinning men den har också skapat en ny form av människotyper nämligen tangentbord's/touchscreen's gnällarna och internet trollen.
Vete fan om vi inte hade det bättre UTAN internet?

Ska bli intressant att se hur många som kommer på Kidz day nästa lördag då det ju garanterat spridits att ljudet är fasiken värre än på en nattklubb/raveparty inte så bra för små barnen hoppas nu dom fattar och SÄNKER volymen till en behaglig nivå så svårt kan det väl inte vara?

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2133
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2018-10-04, SHL-match 6, Luleå - Färjestad - Sida 4 Empty Sv: 2018-10-04, SHL-match 6, Luleå - Färjestad

Inlägg av Urken fre 05 okt 2018, 11:45

Vad vill du få förmedlat, Lasse? Tänker på ditt näst sista stycke, rörande en ny typ av människor.
Lite ironiskt är det också att du skriver något dylikt, för att sedan lägga till ditt sista stycke. Vad missar jag?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2018-10-04, SHL-match 6, Luleå - Färjestad - Sida 4 Empty Sv: 2018-10-04, SHL-match 6, Luleå - Färjestad

Inlägg av Donowitz fre 05 okt 2018, 12:32

PM skrev:
Rikky skrev:
Hankburger skrev:
Rikky skrev:
Puckad skrev:Riktigt kul att se hur vi styrde och ställde i tredje.

Segrar på hemmaplan är så viktiga!
De drar publik!
Ja, Vi klarade av FBK bra hela matchen. Inte kanske det bästa laget framåt (liksom Luleå) men vi hade ändå bra skärpa i det defensiva rakt igenom. Kul att Lassi fick hålla nollan och att Farley fick göra mål.
Var det inte någon blaska som tippade FBK i toppen i år? Visst säsongen har bara startat men tror knappast att dom kommer i toppen.
Trist med extremt lite folk på läktarna, vete sjutton varför folk inte orkar gå på hockey längre.. Vi skulle nog behöva en stjärna som det blir lite snack och skriverier kring, finns ju iaf. någon i laget redan nu som kan bli en sådan men lite tunt är det.

Stjärnor lockar inte publik utan resultat gör för annars sitter folk mest framför TV rutan.
Visst är segrar viktiga det håller jag med om men tror faktiskt att offensiva stjärnor ger det folk vill se och snacka om, och därmed ger laget extra publik. Så jag håller inte riktigt med ändå. Smile

Ärligt talat så är det en jävla tråkhockey vi spelar!
Ingen intensitet ingen hetta, ingen fysik!
Tror fan folk stannar hemma!

Håller nog inte med där. Tycker inte att vi spelar någon tråkhockey om än jag gärna sett lite mer fysik och att man fullföljer fore check med tackling, istället för att bromsa in, vända eller bara använda klubban. Jag gillar att vi ofta kommer med mer fart och får till bra uppställningar i spelet runt mål. Tydlig skillnad mot exempelvis Fagervalls hockey.

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2018-10-04, SHL-match 6, Luleå - Färjestad - Sida 4 Empty Sv: 2018-10-04, SHL-match 6, Luleå - Färjestad

Inlägg av Norrlandstoken fre 05 okt 2018, 12:37

Haha. Precis. Utan Internet ingen blog och då hade inte den posten varit möjlig att skriva Lasse. Men det gjorde du.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

2018-10-04, SHL-match 6, Luleå - Färjestad - Sida 4 Empty Sv: 2018-10-04, SHL-match 6, Luleå - Färjestad

Inlägg av Lehto fre 05 okt 2018, 13:00

Ang Farley så har jag lite blandade känslor kring honom. Men man får väl tänka på att detta är hans 5 första matcher i SHL är ju en viss omställning att gå från HA till SHL.
Gårdagens match tycker jag däremot han gjorde bra! Även om han inte hade gjort målet så skapade han 4min PP för Luleå och han har bra "go" i sig!

Fråga är om han kan växa i SHL kostymen, för han känns lite tafflig faktiskt.

Lehto

Antal inlägg : 703
Join date : 18-01-02

Till överst på sidan Gå ner

2018-10-04, SHL-match 6, Luleå - Färjestad - Sida 4 Empty Sv: 2018-10-04, SHL-match 6, Luleå - Färjestad

Inlägg av Norrlandstoken fre 05 okt 2018, 14:09

Att möta Luleå måste vara jättesvårt för motståndarna. Det är typ 4 olika lag i ett. Varje line har ett helt eget koncept och bjuder på olika karaktär i varje byte. Ser man på övriga lag så spelar man väldigt lika över alla 4 linor. Samma strategi. Samma uppspel. Samma uppställningar. Med Luleå får man verkligen variation som det ser ut just nu.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

2018-10-04, SHL-match 6, Luleå - Färjestad - Sida 4 Empty Sv: 2018-10-04, SHL-match 6, Luleå - Färjestad

Inlägg av Norrlandstoken fre 05 okt 2018, 14:09

På gott och ont ska tilläggas

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

2018-10-04, SHL-match 6, Luleå - Färjestad - Sida 4 Empty Sv: 2018-10-04, SHL-match 6, Luleå - Färjestad

Inlägg av Lasse Proppmätt fre 05 okt 2018, 14:18

Urken skrev:Vad vill du få förmedlat, Lasse? Tänker på ditt näst sista stycke, rörande en ny typ av människor.
Lite ironiskt är det också att du skriver något dylikt, för att sedan lägga till ditt sista stycke. Vad missar jag?

Tja att folk väljer att gnälla på div forum om varför det är så glest på läktarna när en hel del av dessa hade kunnat vara på plats t.e.x är väl en sak jag vill få förmedlat
Kan man ta sig till Delfinen och har möjligheten att vara där istället för att sitta hemma å glo på Cmore så ska man nog hålla tyst om hur mycket publik det är på matchen.

Sen borde ju också en del eller t.o.m dom allra flesta av dom som är på div forum och följer eller har följt laget i åratal veta att publiken uteblir vid den här tidpunkten ÅR EFTER ÅR lär dom sig aldrig?

Och ja det är fasiken det ska bli intressant att se hur många som kommer nästa lördag för det är alldeles för hög musik med den nya anläggningen speciellt vid introt.
Det tycker SAMTLIGA jag talat med även yngre inte bara gubbarna å tanterna jag talar med.
Nåja en del av dom som var relativt FULLA på premiären och kanske dom som också festade till mot Skaik tyckte det var bra inramning även med den alldeles för höga musiken men hur många av dom + 6000 mot Skaik var det som var fulla en torsdag?

Man får ju hoppas dom som sköter anläggningen tänker på dom små och sänker volymen så svårt kan det ju inte vara.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2133
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2018-10-04, SHL-match 6, Luleå - Färjestad - Sida 4 Empty Sv: 2018-10-04, SHL-match 6, Luleå - Färjestad

Inlägg av Tony Moore fre 05 okt 2018, 20:30

Lasse Proppmätt skrev:Om folk nånsin satt sin FOT i Delfinen på höstkanten så hade man ju VETAT om att det ALLTID är folktomt på höstmatcherna.

Och det oavsett om vi har stjärnor som Klasen Bartecko/Sorovu/Renberg eller Flicks/Sweatt/Rajala eller spelat glad "hawaii" hockey ala Micke Lundström el Freddy L eller power hockey ala Osten.

Speciellt vid jakt tiden och när folk väljer att göra vinter i stugan framför hockeyn
Även på vardagsmatcherna så har det ALLTID sett ut så utom vid några få tillfällen t.e.x detta år (vi har ju trots allt haft 2 fulla hus och 5500 vid två tillfällen) och såklart första året i ES 1984 samt Björnhuvudets inträde 93.
Men även 84 och 93 så var det glest på läktaren på vissa av höstmatcherna.
Trots att det inte fanns direktsända matcher på TV alltså ville man se matchen var man tvungen att åka till hallen (nåja första matchen mot Leksand 93 med björnhuvudet's entre vinst 4-0 sändes ju i SVT men det var enda matchen förutom slutspelet som sändes också) .

Lule/Norrbotten är ju för litet och Delfinen tar för mycket folk för att locka nästan fullt hus match efter match.

ÖIK har en hall som rymmer strax över 5500 och ett närområde som påminner om fyrkanten i avstånd men där bor också över 200 000 inte så svårt att locka folk då.

Kan ju meddela att när Rönken tog över efter ett par magra år så ökade publik tillströmningen ganska markant så mycket att den nästan nådde 1984 års nivå den var t.o.m bättre än GULD året.

Och varför kom då publiken?

Jo vi VANN matcher låg i toppen av tabellen hade ett nytt sätt att spela hockey på
Det var ju inga "Lul haasaafötter längre" och framför allt p.g.a att vi varit slagpåse och ett lag för nedre halvan och knappt tagit oss till slutspel i typ 10 års tid

Men även under Rönken var det ju tomma stolar under höstmatcherna i Delfinen trots att vi ledde serien det tog ett tag innan folket hittade till Delfinen det tog till jakten tog paus och till snön kom.


Internet må va en bra uppfinning men den har också skapat en ny form av människotyper nämligen tangentbord's/touchscreen's gnällarna och internet trollen.
Vete fan om vi inte hade det bättre UTAN internet?

Ska bli intressant att se hur många som kommer på Kidz day nästa lördag då det ju garanterat spridits att ljudet är fasiken värre än på en nattklubb/raveparty inte så bra för små barnen hoppas nu dom fattar och SÄNKER volymen till en behaglig nivå så svårt kan det väl inte vara?
Åjaa, 1984/85 tog det till 20 jan.-85 innan vi kröp under 5000 pers i Delfinen som bara hade läktare på 2 långsidor (jaja träläktaren med 2-3 rangliga rader precis innanför vändkorsen på kortsidan mot parkeringens entré) https://www.shl.se/statistik/matcher?season=1984&gameType=regular&team=1a71-1a71gTHKh&vsTeam=All&outcome=all&location=home&onlyEnded=true&decidedIn=all  Jag håller med om att hösten till slutet av oktober samt januari efter jul och nyår är INTE publikfriande i Delfinen, mer eller mindre oavsett framgångar på isen.. LHF ska iaf ta fler hemmamatcher under november jmf januari..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7458
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2018-10-04, SHL-match 6, Luleå - Färjestad - Sida 4 Empty Sv: 2018-10-04, SHL-match 6, Luleå - Färjestad

Inlägg av Sportchefen #2 fre 05 okt 2018, 22:02

Gäsp. Väck mig när vi har ett lag som spelar hockey igen som hockey ska spelas, med fart och tryck och kreativa lösningar.
Det går en röd tråd från Patrik Tano och Ulf Taavola via Roger och Roger och Burras sista två säsonger till Fabbe och Foppas sarggnuggande de sista tre, fyra säsongerna.
Luleå har varit SHL:s tråkigaste lag sett över 15 år och så undrar folk varför Luleåborna knäar och stannar hemma. Snacka om hockeymördare.
Bjud mig på underhållning så kommer jag däremot, som ett skott.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

2018-10-04, SHL-match 6, Luleå - Färjestad - Sida 4 Empty Sv: 2018-10-04, SHL-match 6, Luleå - Färjestad

Inlägg av rasbiologen fre 05 okt 2018, 22:34



SHL skrev:Du missade bilshowen igår, 3-4 bilar på isen samtidigt.
rasbiologen
rasbiologen

Antal inlägg : 1350
Join date : 12-09-13
Age : 35
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2018-10-04, SHL-match 6, Luleå - Färjestad - Sida 4 Empty Sv: 2018-10-04, SHL-match 6, Luleå - Färjestad

Inlägg av CKa fre 05 okt 2018, 23:07

Sportchefen #2 skrev:Gäsp. Väck mig när vi har ett lag som spelar hockey igen som hockey ska spelas, med fart och tryck och kreativa lösningar.
Det går en röd tråd från Patrik Tano och Ulf Taavola via Roger och Roger och Burras sista två säsonger till Fabbe och Foppas sarggnuggande de sista tre, fyra säsongerna.
Luleå har varit SHL:s tråkigaste lag sett över 15 år och så undrar folk varför Luleåborna knäar och stannar hemma. Snacka om hockeymördare.
Bjud mig på underhållning så kommer jag däremot, som ett skott.

Taga ner på drickat nu

CKa

Antal inlägg : 1276
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

2018-10-04, SHL-match 6, Luleå - Färjestad - Sida 4 Empty Sv: 2018-10-04, SHL-match 6, Luleå - Färjestad

Inlägg av Old Brooklyn lör 06 okt 2018, 10:40

Luleåborna stannar väl inte hemma i större utsträckning än alla andra lags hemmasuportrar? Förra säsongen så ökade vi vårt publiksnitt något medan Skellefteå minskade sitt något. Vi åkte ut besvikna i åttondelsfinal medan Skellefteå spelade final. MODO har helt ok med folk på läktarna sett till förutsättningar och att de åkt ur SHL samt inte varit riktigt nära att ta sig tillbaka - och det i en betydligt mindre stad än Luleå. För mig är det uppenbart att det inte är så enkelt att bara en faktor spelar in.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

2018-10-04, SHL-match 6, Luleå - Färjestad - Sida 4 Empty Sv: 2018-10-04, SHL-match 6, Luleå - Färjestad

Inlägg av Sportchefen #2 lör 06 okt 2018, 10:57

Old Brooklyn skrev:Luleåborna stannar väl inte hemma i större utsträckning än alla andra lags hemmasuportrar? Förra säsongen så ökade vi vårt publiksnitt något medan Skellefteå minskade sitt något. Vi åkte ut besvikna i åttondelsfinal medan Skellefteå spelade final. MODO har helt ok med folk på läktarna sett till förutsättningar och att de åkt ur SHL samt inte varit riktigt nära att ta sig tillbaka - och det i en betydligt mindre stad än Luleå. För mig är det uppenbart att det inte är så enkelt att bara en faktor spelar in.

Jag kan bara utgå från mig själv och mina känslor.
SHL har blivit en liga där det spelas tråkig ishockey. Tempot är för högt i förhållande till spelarnas skicklighet, lagen är för drivna taktiskt och eftersom det är lättare att förstöra ishockey än att skapa ishockey så blir allt fler matcher dålig underhållning.
Jag vet att varje poäng är viktig men det måste vara show också, annars självdör sporten. Luleå har tyvärr varit ett lag som speglar denna ishockey mest under lång tid. Till och med den säsong när vi hade den kanske dyraste truppen i SHL någonsin så slutade allt med att vi spelade dumpa och jaga.
Sedan har jag ångest inför dagens match. Jag vet hur det kommer se ut, där Djurgården sköljer över oss och våra killar får jaga i egen zon och täcka ytor så gott det går. Brrr...
Dock: Tonfallet i inlägget i går blev åt skogen för raljant, sorry för det.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

2018-10-04, SHL-match 6, Luleå - Färjestad - Sida 4 Empty Sv: 2018-10-04, SHL-match 6, Luleå - Färjestad

Inlägg av Old Brooklyn lör 06 okt 2018, 11:14

Sportchefen #2 skrev:
Old Brooklyn skrev:Luleåborna stannar väl inte hemma i större utsträckning än alla andra lags hemmasuportrar? Förra säsongen så ökade vi vårt publiksnitt något medan Skellefteå minskade sitt något. Vi åkte ut besvikna i åttondelsfinal medan Skellefteå spelade final. MODO har helt ok med folk på läktarna sett till förutsättningar och att de åkt ur SHL samt inte varit riktigt nära att ta sig tillbaka - och det i en betydligt mindre stad än Luleå. För mig är det uppenbart att det inte är så enkelt att bara en faktor spelar in.

Jag kan bara utgå från mig själv och mina känslor.
SHL har blivit en liga där det spelas tråkig ishockey. Tempot är för högt i förhållande till spelarnas skicklighet, lagen är för drivna taktiskt och eftersom det är lättare att förstöra ishockey än att skapa ishockey så blir allt fler matcher dålig underhållning.
Jag vet att varje poäng är viktig men det måste vara show också, annars självdör sporten. Luleå har tyvärr varit ett lag som speglar denna ishockey mest under lång tid. Till och med den säsong när vi hade den kanske dyraste truppen i SHL någonsin så slutade allt med att vi spelade dumpa och jaga.
Sedan har jag ångest inför dagens match. Jag vet hur det kommer se ut, där Djurgården sköljer över oss och våra killar får jaga i egen zon och täcka ytor så gott det går. Brrr...
Dock: Tonfallet i inlägget i går blev åt skogen för raljant, sorry för det.
Jag håller med dig. Framförallt om man ser på SHL i sin helhet. I viss mån spelet i sig, men framförallt avsaknaden av känslor på isen (och i förlängningen på läktaren).
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

2018-10-04, SHL-match 6, Luleå - Färjestad - Sida 4 Empty Sv: 2018-10-04, SHL-match 6, Luleå - Färjestad

Inlägg av Tony Moore lör 06 okt 2018, 11:26

Tigerman skrev:
Tony Moore skrev:
Old Brooklyn skrev:Jävlig cheapshottackling på Engsund.
Avstängning efteråt på den!?
Faan va less jag blir på domarna som släpper "storlagens" regelvidrigheter!
Detta är betydligt värre än Erik Gustafssons tackling på en "vända-ryggen-till" spelare..

Tycker faktiskt inte det ser ut som att den tar i huvudet  scratch  Men det är inte solklart, jag kan ha fel.
Stjärnans kritik mot domarna: "Jag hade fått tio matchers avstängning"
Ishockey Backen Oscar Engsund skickar hård kritik mot SHL och domarna efter den huvudtackling han fick mot sig i torsdags
Spoiler:


Senast ändrad av Tony Moore den lör 06 okt 2018, 11:31, ändrad totalt 1 gång
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7458
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2018-10-04, SHL-match 6, Luleå - Färjestad - Sida 4 Empty Sv: 2018-10-04, SHL-match 6, Luleå - Färjestad

Inlägg av Tony Moore lör 06 okt 2018, 11:29

Sören erkänner missen (typiskt när LHF drabbas, jag vet att jag blir lite konspiratorisk..)
Spoiler:
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7458
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2018-10-04, SHL-match 6, Luleå - Färjestad - Sida 4 Empty Sv: 2018-10-04, SHL-match 6, Luleå - Färjestad

Inlägg av Lars158 lör 06 okt 2018, 13:22

Bamsefar skrev:Rent generellt har ju hockey i shl - regi skalats av all sin intensitet, när man förbjuder tacklingar, ja, jag vet, men som det är idag vågar spelarna knappt tacklas för man vet aldrig, det kan lika gärna bli utvisning, inget känsloengagemang på isen och otroligt usla domarinsatser. Där ett bra recept för att sluta gå o kolla live, då duger tv istället. Det är inte bara Luleå som har problem
Ja precis.
Blev inte lillebror Sylvegård avstängd för att sagt "horunge"?

Jag tycker det var bra att MIF tog ställning mot domen iallafall, istället för att vältra sig i pudlande och politisk korrekthet.
Det generellt sett.

Ljud ljus inköpet är ju tänkt att motverka just dessa djupaste publik-dippar. Men det är ju så att inget hjälper då man ligger i tabellbotten.
LHF är för etablerat med över en generation i högsta serien, är en stor klubb sett till ekonomi omsättning. Jag förstår folks missnöje med LHFs svaga prestationer.

Lars158

Antal inlägg : 9704
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

2018-10-04, SHL-match 6, Luleå - Färjestad - Sida 4 Empty Sv: 2018-10-04, SHL-match 6, Luleå - Färjestad

Inlägg av Puckad lör 06 okt 2018, 14:21

Samma visa varje gång kring domare.
"Vi missbedömde situationen" Men trots alla resurser shl lagt på videobedömning så kan man inte titta på dom i efterhand.
Varför har dom kamerorna i så fall?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11057
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2018-10-04, SHL-match 6, Luleå - Färjestad - Sida 4 Empty Sv: 2018-10-04, SHL-match 6, Luleå - Färjestad

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet