Luleåfans

+90
Jojjan
Tensai
Lasse_m
LetsGoLuleå
akeela64
Lajon
LubosC
lhffan
Mantz
Schladden
Hejsan
Xinpei
Kneten
Joope
Haparanda
Langelevefabricius
Stefan S
Facklan13
Sportchefen #2
Pontaking
DaVoc
Redbear
Hellcop
LinusFröbergsMustasch
robin-_-
kamelbullen
weHoo
Bman5
Braun
Hjalmar_Vuopio
Panikvärvning
tapkah
Monco
SatanicPanic
Zeth
PeterH
Hankburger
farre
Burskydd
LulefanGBG
JohanO
Serkan122
Taabe
Kanellängd
Dustin
trallgöken
Blinders
Jokerman ll
Lasse Proppmätt
Lehto
Hostak straffar
Norlin
hokkzorz
NallePhu
Björnpappa
Jonken
Sundance Kid
Diktatorn
Rikky
Pajala
CKa
Norrlandstoken
ezz
Old Brooklyn
Lulefan
rasbiologen
Donowitz
Micke80
Ferros
Wolfhunter
DenOerfarne
Jokerman
amarule
Lars158
Kagen
Tigerman
kralle
Snikne Ville
Frökenbling74
JuniorX
Tony Moore
Puckad
Bamsefar
Rönken
icemask
Slapshot
Qirren
Kapten Haddock
Urken
Murveln
94 posters

Sida 13 av 15 Föregående  1 ... 8 ... 12, 13, 14, 15  Nästa

Gå ner

Luleåfans  - Sida 13 Empty Sv: Luleåfans

Inlägg av Panikvärvning sön 03 nov 2024, 11:57

icemask skrev:
Panikvärvning skrev:
Puckad skrev:
Mantz skrev:Jag måste säga att jag är lite besviken på att det inte var fler flaggor och större banderoller… hade det funnits ett tifo tillgängligt så hade det varit ännu bättre. Accepterar aldrig kollektiv bestraffning och stå upp för föreningens supporterkultur är betydligt viktigare än att blint följa en löjlig bestraffning.
Och det hade funnits ett brett stöd för det om man tydligt tog avstånd från pyro.
Men här är vi, och återigen går supporterkulturen för hockeyföreningen, och före vad 5000+ andra i samma lokal känner.

Du tror verkligen att dom flesta är emot Luleåfans?
Det är snarare 5000+ som är på deras sida.
Nu är du nog ute och cyklar, när man pratar med de flesta på hockeyn är man emot de som obstruerar på H, bara se här inne är fler emot än för det som de håller på med
Eftersom läktarkulturen är det viktigaste så kan de fara till skogsvallen och skapa stämning men där är nyhetsvärdet inte så stort så därför trakasserar man LHF för där får man sina 15 minuter of fame, enstaka individer som vill synas och dit räknar jag både de som eldar pyro och de som står bakom dem och hetsar i media
Var är vår SLO i detta? Han har väl ett ansvar för att medla i detta?
Men han är väl samma oansvariga skrot och korn som de andra i klacken annars får han väl inte stå där

våran SLO stod mitt bland flaggorna och njöt.

Panikvärvning

Antal inlägg : 682

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av icemask sön 03 nov 2024, 12:34

Nytt uttalande från lulefans som definitivt visar att de är helt verklighets frånvända, kommer från NSD

”De förmodligen kommer bestraffa föreningen med böter och vi är beredda att skramla ihop pengar för att begränsa den ekonomiska skadan. Sedan hoppas jag att föreningens anställda inser hur mycket vårt förtroende för dem skulle skadas om hotet om avstängningar förverkligas, säger klackledaren André Jonsson.”
icemask
icemask

Antal inlägg : 4182

Lulefan, Pajala, Wolfhunter and Kneten like this post

Inlägg av Diktatorn sön 03 nov 2024, 12:35

Jag gick och frågade 5000+ på gatan vad de tyckte och alla viftade med en flagga
Diktatorn
Diktatorn

Antal inlägg : 734

Inlägg av Puckad sön 03 nov 2024, 13:12

Diktatorn skrev:Jag gick och frågade 5000+ på gatan vad de tyckte och alla viftade med en flagga
Och 5000+ har hela tiden fått vifta med flaggor, så självklart kunde de ha en flagga att vifta med.
Det är bara de på hemmastå som inte får det.

Vet du varför de inte får ha flaggor på hemmastå?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11396

Inlägg av Snikne Ville sön 03 nov 2024, 14:10

Panikvärvning skrev:
icemask skrev:
Panikvärvning skrev:
Puckad skrev:
Mantz skrev:Jag måste säga att jag är lite besviken på att det inte var fler flaggor och större banderoller… hade det funnits ett tifo tillgängligt så hade det varit ännu bättre. Accepterar aldrig kollektiv bestraffning och stå upp för föreningens supporterkultur är betydligt viktigare än att blint följa en löjlig bestraffning.
Och det hade funnits ett brett stöd för det om man tydligt tog avstånd från pyro.
Men här är vi, och återigen går supporterkulturen för hockeyföreningen, och före vad 5000+ andra i samma lokal känner.

Du tror verkligen att dom flesta är emot Luleåfans?
Det är snarare 5000+ som är på deras sida.
Nu är du nog ute och cyklar, när man pratar med de flesta på hockeyn är man emot de som obstruerar på H, bara se här inne är fler emot än för det som de håller på med
Eftersom läktarkulturen är det viktigaste så kan de fara till skogsvallen och skapa stämning men där är nyhetsvärdet inte så stort så därför trakasserar man LHF för där får man sina 15 minuter of fame, enstaka individer som vill synas och dit räknar jag både de som eldar pyro och de som står bakom dem och hetsar i media
Var är vår SLO i detta? Han har väl ett ansvar för att medla i detta?
Men han är väl samma oansvariga skrot och korn som de andra i klacken annars får han väl inte stå där

våran SLO stod mitt bland flaggorna och njöt.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6542

Inlägg av Panikvärvning sön 03 nov 2024, 14:19

Puckad skrev:
Diktatorn skrev:Jag gick och frågade 5000+ på gatan vad de tyckte och alla viftade med en flagga
Och 5000+ har hela tiden fått vifta med flaggor, så självklart kunde de ha en flagga att vifta med.

För att en person har antänt en blinkbengal.
Det hade jag kunnat göra igår bakom en flagga på min sittplats när hela hallen stod upp under introt. Ni hör väl hur oerhört korkat straff detta är?

Oavsett så ska alla som flaggade, samt Omark och Bromé som eldade på detta, ha stort cred.

Panikvärvning

Diktatorn, Mantz and StålVrak1 like this post

Inlägg av Lulefan sön 03 nov 2024, 23:08

Panikvärvning skrev:
Puckad skrev:

Det hade jag kunnat göra igår bakom en flagga på min sittplats när hela hallen stod upp under introt. Ni hör väl hur oerhört korkat straff detta är?

Oavsett så ska alla som flaggade, samt Omark och Bromé som eldade på detta, ha stort cred.

Fast nu har ju Luleå gått med på dessa förhållningsregler, precis som alla övriga lag i SHL, då spelar det ingen roll om du eller andra tycker det är korkat, det är bara förhålla sig till dem och följa de regler man gått med på. Detsamma gäller eventuella straff när reglerna bryts.

Vidare så är detta straffet för hemmastå på grund av att flaggor användes för att dölja vem som eldade pyro, på sittplats är jag ganska övertygad om att folk inte hade hållit dig om ryggen och hållit käften om vem som tände på.

Tensai skrev:Jag förstår inte hur du orkar Panikvärvning, du har så klart 100% rätt i allt du skriver men diverse sneseglare hatar uppenbarligen LuleåFans så det är lika bra att ge upp.

Själv kan jag tycka att det är helt bisarrt hur man kan heja på ett lag men hata dess supporterförening.  

Det kanske är något för LuleåFans att reflektera över? De verkar helt ha missat syftet med en supporterförening.
Läktarkultur verkar viktigare än allt annat, viktigare än Luleå HF, viktigare än hockeyn.

Lulefan

Antal inlägg : 2290

Kagen, Kneten and SatanicPanic like this post

Inlägg av Diktatorn sön 03 nov 2024, 23:43

Lulefan skrev:
Panikvärvning skrev:
Puckad skrev:

Fast nu har ju Luleå gått med på dessa förhållningsregler, precis som alla övriga lag i SHL, då spelar det ingen roll om du eller andra tycker det är korkat, det är bara förhålla sig till dem och följa de regler man gått med på. Detsamma gäller eventuella straff när reglerna bryts.

Vidare så är detta straffet för hemmastå på grund av att flaggor användes för att dölja vem som eldade pyro, på sittplats är jag ganska övertygad om att folk inte hade hållit dig om ryggen och hållit käften om vem som tände på.

Tensai skrev:Jag förstår inte hur du orkar Panikvärvning, du har så klart 100% rätt i allt du skriver men diverse sneseglare hatar uppenbarligen LuleåFans så det är lika bra att ge upp.

Själv kan jag tycka att det är helt bisarrt hur man kan heja på ett lag men hata dess supporterförening.  

Det kanske är något för LuleåFans att reflektera över? De verkar helt ha missat syftet med en supporterförening.
Läktarkultur verkar viktigare än allt annat, viktigare än Luleå HF, viktigare än hockeyn.

Ja ja gå och heja på Växjö
Diktatorn
Diktatorn

StålVrak1 likes this post

Inlägg av Diktatorn sön 03 nov 2024, 23:52

Synd att arenan överöstes av burop när Brome viftade med klubban mot klacken.
Diktatorn
Diktatorn

Inlägg av Lulefan mån 04 nov 2024, 06:35

Diktatorn skrev:Synd att arenan överöstes av burop när Brome viftade med klubban mot klacken.

För det handlade ingenting om målet som just gjordes.

Lulefan

Snikne Ville and SatanicPanic like this post

Inlägg av Donowitz mån 04 nov 2024, 11:08

Diktatorn skrev:Synd att arenan överöstes av burop när Brome viftade med klubban mot klacken.

Vilken situation?

Donowitz

Antal inlägg : 4336

Inlägg av Diktatorn mån 04 nov 2024, 11:16

Okej men om jag ska vara seriös. Ni har rätt att tycka vad ni vill om flaggförbudet men jag tycker ni är fel ute när ni pratar om det som om ni vore en majoritet av supportrarna. Att använda det här forumet som exempel vore som att säga att forumet Flashback är representativt för hela Sverige. Om man t.ex. sträcker ut ett finger på Twitter så är tongångarna helt annorlunda, både bland oss och bland motståndarfans. De krönikor man läst är mot förbudet, och Omark och Bromé uppmanar till att man skiter i det, så man kan ju tänka sig vilken sida resten av spelartruppen är på.

När förbudet kom var det med motiveringen ”spelarnas hälsa”. Inte ens ni som är för förbudet kan ta den motiveringen på allvar? Det skjuts ju raketer i varje arena vid intron och mål. Varför går man ens ut med en sån förklaring? Man tappar ju exakt allt förtroende. Hade bengalbränning skett varje match, då hade jag haft större förståelse för förbudet. Men vad var det, 6 år sedan det skedde i Coop arena senast? Är det okej att Svenska ishockeyförbundets Abbe Törsleff är helt omöjlig att nå, vare sig av supporterföreningar eller media?

Sedan förstår jag inte erat agg mot Luleåfans. Jag skulle säga att de är största anledningen till varför varje match är utsåld, till skillnad mot t.ex. Skellefteå är supporterkulturen är rätt svag. Visst att det kanske trampar nån lite på tårna för att de tycker man ska ”heja” rätt och att man är mer ”äkta” för att man står på H. Men vet ni vad? Så fungerar exakt ALLA läktare i hela världen, det är bara att tugga i sig. Bli en del av vi mot världen känslan istället och ställ er bakom ert lags supporterförening så kommer hockeyupplevelsen bli mycket trevligare för er, jag lovar.
Diktatorn
Diktatorn

Inlägg av Puckad mån 04 nov 2024, 11:59

Fast kravbilden på Luleåfans i det här specifika fallet är inte på något sätt ouppnåelig:
Säg med en tydlig röst att ni fördomer nyttjandet av pyro i arenan.

Hur jäkla svårt kan det vara!?

Sen anser jag att regler är regler.
Det är inte ett presonligt val huruvida de gäller mig eller inte.

Och ur SHL's perspektiv så finns det inga andra möjligheter än att sätt noll-tolerans mot pyro.

Men!
Börja med att säga att ni tar avstånd från allt nyttjande av pyro på matcherna.

Sen kan vi prata om ordningsbeslutet.

@Snikne Ville klippte in:
"Sedan hoppas jag att föreningens anställda inser hur mycket vårt förtroende för dem skulle skadas om hotet om avstängningar förverkligas, säger klackledaren André Jonsson."

Det uttalandet representerar en otroligt skev syn på förhållandet mellan föreningen och Luleåfans.
Och det saknar totalt ödmjukhet för sitt eget ansvar i den situation som skapats.

Börja med att ta avstånd från pyro.
Puckad
Puckad

Lulefan, Pajala, Kagen, Kneten and Björnpappa like this post

Inlägg av Diktatorn mån 04 nov 2024, 12:15

En till grej, borde man inte få flagga under tiden som beslutet överklagas? Det är ju inte så att man kan flagga en extra match i efterhand.
Diktatorn
Diktatorn

Inlägg av Puckad mån 04 nov 2024, 12:19

Diktatorn skrev:En till grej, borde man inte få flagga under tiden som beslutet överklagas? Det är ju inte så att man kan flagga en extra match i efterhand.
Det kan jag hålla med om. Annars betyder ju en överklagan i praktiken ingenting.
Puckad
Puckad

Inlägg av Snikne Ville mån 04 nov 2024, 12:33

Puckad skrev:
Diktatorn skrev:En till grej, borde man inte få flagga under tiden som beslutet överklagas? Det är ju inte så att man kan flagga en extra match i efterhand.
Det kan jag hålla med om. Annars betyder ju en överklagan i praktiken ingenting.
Borde isf innebära att alla parter skulle kunna komma undan större pretigeförlust.
Snikne Ville
Snikne Ville

Inlägg av Snikne Ville mån 04 nov 2024, 13:05

https://www.nsd.se/sport/ishockey/artikel/fansen-trotsade-forbudet-luleas-sakerhetsavdelning-kopplas-in/jp42956j
Snikne Ville
Snikne Ville

Inlägg av Lulefan mån 04 nov 2024, 13:52

Diktatorn skrev:Okej men om jag ska vara seriös. Ni har rätt att tycka vad ni vill om flaggförbudet men jag tycker ni är fel ute när ni pratar om det som om ni vore en majoritet av supportrarna. Att använda det här forumet som exempel vore som att säga att forumet Flashback är representativt för hela Sverige. Om man t.ex. sträcker ut ett finger på Twitter så är tongångarna helt annorlunda, både bland oss och bland motståndarfans. De krönikor man läst är mot förbudet, och Omark och Bromé uppmanar till att man skiter i det, så man kan ju tänka sig vilken sida resten av spelartruppen är på.

När förbudet kom var det med motiveringen ”spelarnas hälsa”. Inte ens ni som är för förbudet kan ta den motiveringen på allvar? Det skjuts ju raketer i varje arena vid intron och mål. Varför går man ens ut med en sån förklaring? Man tappar ju exakt allt förtroende. Hade bengalbränning skett varje match, då hade jag haft större förståelse för förbudet. Men vad var det, 6 år sedan det skedde i Coop arena senast? Är det okej att Svenska ishockeyförbundets Abbe Törsleff är helt omöjlig att nå, vare sig av supporterföreningar eller media?

Sedan förstår jag inte erat agg mot Luleåfans. Jag skulle säga att de är största anledningen till varför varje match är utsåld, till skillnad mot t.ex. Skellefteå är supporterkulturen är rätt svag. Visst att det kanske trampar nån lite på tårna för att de tycker man ska ”heja” rätt och att man är mer ”äkta” för att man står på H. Men vet ni vad? Så fungerar exakt ALLA läktare i hela världen, det är bara att tugga i sig. Bli en del av vi mot världen känslan istället och ställ er bakom ert lags supporterförening så kommer hockeyupplevelsen bli mycket trevligare för er, jag lovar.

Jag tror inte någon här har påstått sig representera en majoritet av supportrarna, men det kan knappast du, Panikvärvning eller LuleåFans påstå sig göra heller. Generellt så tycker jag trenden är tydlig, folk uppskattar de bra saker LuleåFans gör men är spyless på när de håller på såhär.
Tycker du alltid likadant som alla dina kollegor? Ingenting säger att hela spelartruppen står på er sida i detta och även om de hade gjort det så är det skitsamma, regler är regler.

Spelarnas hälsa är väl en del av motiveringen till varför inte random IQ-befriad tomte på läktaren ska leka med pyroteknik, raketer/pyro i samband med intron sker under kontrollerade former av proffs. Läser man reglerna så är det inte alls svårt att förstå förbudet, sedan kan man tycka vad man vill om rimligheten i det, men detta är vad man gått med på och får förhålla sig till det.

LuleåFans är inte största anledningen till att varje match är slutsåld, det är någon fantasivärld de lever i. Folk kommer dit för att se på hockey och få en upplevelse, visst att folk gillar att det är drag på läktaren men det hade varit lika bra drag även utan idioterna som leder LuleåFans. Största anledningen till att det är slutsålt varje match är pga närtida framgångar, Omark och ett spännande lag.
Jag tycker att supporterföreningen istället kan börja jobba för gemenskap mellan supportrar och visa att de bryr sig om den förening de påstår sig supporta. Ska man inte få kritisera LuleåFans och/eller dess ledare när de beter sig som idioter?

Lulefan

Puckad, Wolfhunter, Kneten, Björnpappa, Sigge75 and Kiruna like this post

Inlägg av NallePhu mån 04 nov 2024, 14:28

SIL kan börja ha dialog med supporterföreningarna i SHL istället för sätta upp regelverk som är ofullständiga enl lagens mening, Man får inte mäta ut kollektiva straff utan ska straff utdelas mot Luleå Hockey så måste det vara på individen som orsakade detta men det är problemet med alla i tråden som inte fattar ett smack!
Sedan vart i helskotta är ordföranden Anders Larsson man ser inte hör inte och lika han som sitter bakom reglerna Abbe Törsleff ingen av dessa vågar ta det i media eller bli utfrågade, Bättre låta någon annan ta hand om det hela än ha en dialog hur man ska föra fram produkten!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18712

Inlägg av Snikne Ville mån 04 nov 2024, 14:36

Lulefan skrev:Ska man inte få kritisera LuleåFans och/eller dess ledare när de beter sig som idioter?
Det är just det man inte får. De var ute o lipade i samband med Kempegate för att anställda i klubben hade avvikande privata åsikter. De var ute o lipade när Omark var ute med sin "skärp er o sluta grina" tweet.
De har rätt att tycka o göra vad dom vill och går någon emot det gäller officiell ursäkt i NSD feat. Pelle Cervenka, som säkert kommer med en krönika inom kort.
Snikne Ville
Snikne Ville

Lulefan, Puckad, Wolfhunter and Kneten like this post

Inlägg av Panikvärvning mån 04 nov 2024, 14:46

Puckad skrev:Fast kravbilden på Luleåfans i det här specifika fallet är inte på något sätt ouppnåelig:
Säg med en tydlig röst att ni fördomer nyttjandet av pyro i arenan.

Hur jäkla svårt kan det vara!?

Sen anser jag att regler är regler.
Det är inte ett presonligt val huruvida de gäller mig eller inte.

Och ur SHL's perspektiv så finns det inga andra möjligheter än att sätt noll-tolerans mot pyro.

Men!
Börja med att säga att ni tar avstånd från allt nyttjande av pyro på matcherna.

Sen kan vi prata om ordningsbeslutet.

@Snikne Ville klippte in:
"Sedan hoppas jag att föreningens anställda inser hur mycket vårt förtroende för dem skulle skadas om hotet om avstängningar förverkligas, säger klackledaren André Jonsson."

Det uttalandet representerar en otroligt skev syn på förhållandet mellan föreningen och Luleåfans.
Och det saknar totalt ödmjukhet för sitt eget ansvar i den situation som skapats.

Börja med att ta avstånd från pyro.

Men ännu en gång: Dom vill ju inte ta avstånd från pyro? Däremot är dom ju tydliga med att var och en får ta sitt ansvar.

Du som är mest anti här kan väl ställe dig på läktaren och skrika ut ditt budskap då?

Panikvärvning

Inlägg av Pajala mån 04 nov 2024, 15:10

Diktatorn skrev:Okej men om jag ska vara seriös. Ni har rätt att tycka vad ni vill om flaggförbudet men jag tycker ni är fel ute när ni pratar om det som om ni vore en majoritet av supportrarna. Att använda det här forumet som exempel vore som att säga att forumet Flashback är representativt för hela Sverige. Om man t.ex. sträcker ut ett finger på Twitter så är tongångarna helt annorlunda, både bland oss och bland motståndarfans. De krönikor man läst är mot förbudet, och Omark och Bromé uppmanar till att man skiter i det, så man kan ju tänka sig vilken sida resten av spelartruppen är på.

Fast du har ännu inte fattat vad det handlar om, Luleåfans har brutit mot en regel och bestraffas med flagg förbud, sen bryter dom mot en regel igen, givetvis får det konsekvenser.

Det spelar ingen roll hur du försöker försvara detta, det är helt irrelevant faktiskt, nu kommer ett strängare straff och Luleå Hockey som märke svärtas ned, regler MÅSTE följas och det gäller precis alla.

Jag har sagt det tidigare, det finns ingen vinnare i hur fansen agerar, bara förlorare.

Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18923

icemask, Lulefan, Puckad and Wolfhunter like this post

Inlägg av Wolfhunter mån 04 nov 2024, 15:20

Jisses. Det finns enj-a massa anledningar till att publiksnittet höjts som det gjort. En sak som sällan nämnts är föreningens uttalade strategi att bredda supporterbasen genom damsatsningen som nu hållit på i 10 (?) år. Självklart lockar det fler kvinnor som avsikten varit även till herrmatcher när de upptäcker sporten. SM-finalen är en annan detalj. Den positiva stämningen/trycket en ytterligare. Men tror inte att banderoller eller pyro annat än förskräcker medlebesökaren.
Om nu dessa regler finns och regelverket har tydliga påföljder lönar det föga att tramsa i protest. Nu ska ärendet upp i Tävlingsnämnden igen. Det kan bli straffavgifter, böter eller helt/delvis tomma läktare som följd av flaggviftandet. Beteendet känns lite som när en obstinat unge som inte accepterar de vuxnas regler fortsätter trissa upp och till slut kör huvudet i väggen.
Självklart går det inte att resonera/protestera bort den påföljd vi fått eller eventuella skärpningar, som jag är orolig för att det nu blir. Vem ska betala intäkterna från en tom H-läktare eller i värsta fall en hel arena?
Den här kampen - hur orättvis/olaglig nån än må tycka att den är, kommer Lulefans aldrig vinna.
Tala om för medlemmarna att respektera ordningen och att ni inte accepterar pyro så ökar trovärdigheten lite för lulefans.
Om det är föreningen och spelarna ni vill lyfta som supporterförening - vilket jag trodde en gång var själva anledningen till att lulefans finns - så kan man kanske backa lite från det hörn man målat in sig och ta påföljden som en man istället för detta. Nej det är självklart inte kul med flaggförbud, men hade nån i lulefans haft ryggrad hade idioten varit funnen och portad och denna diskussion överflödig.
För länge sedan fanns det nåt som hette luleå hockey syd. Vi träffades på en krog innan match i stockholm, käka pyttipanna och tog en öl eller två. Sen hejade vi fram laget på hovet eller i Globen. Det var väl nån utflykt även till andra arenor för att stötta oss som gick på närmaste match med. DEN klubben handlade om LAGETi första hand. Enbart support. Kollar man twitter (slutat) är det ju närmast pinsamt vilken klubb för inbördes beundran lulefans framstår som. Det verkar mest handla om eget bekräftelse/hävdelsebehov. Sjung för vårt luleå som jag gjort otaliga gånger och inse att denna kampen är lika bra att bita i det sura äpplet.
Spelar ingen roll vad vi tycker. Bara ta smällen och var lite ödmjuk.
Tack för ordet.

Wolfhunter

Antal inlägg : 1308

icemask, Lulefan, Pajala, Kagen, Puckad, Monco, Kneten and like this post

Inlägg av Puckad mån 04 nov 2024, 16:01

Snikne Ville skrev:
Lulefan skrev:Ska man inte få kritisera LuleåFans och/eller dess ledare när de beter sig som idioter?
Det är just det man inte får. De var ute o lipade i samband med Kempegate för att anställda i klubben hade avvikande privata åsikter. De var ute o lipade när Omark var ute med sin "skärp er o sluta grina" tweet.
De har rätt att tycka o göra vad dom vill och går någon emot det gäller officiell ursäkt i NSD feat. Pelle Cervenka, som säkert kommer med en krönika inom kort.
Håller med, i samband med dessa (och Isac brännströms hembesok) så gjorde några av dessa ett kasst uttalande på insta eller twitter. Men då hette det i stil med "Nu var den en person som sa så, men man kan låta det vara så och gå vidare."

Denna brist på självinsikt och ovilja att leda genom exempel påverkar trovärdigheten. Milt uttyckt.
Puckad
Puckad

icemask, Wolfhunter and Kneten like this post

Inlägg av Puckad mån 04 nov 2024, 16:19

Panikvärvning skrev:Men ännu en gång: Dom vill ju inte ta avstånd från pyro? Däremot är dom ju tydliga med att var och en får ta sitt ansvar.
Du som är mest anti här kan väl ställe dig på läktaren och skrika ut ditt budskap då?
Jag tror inte jag är mest anti här, däremot så har dialogen här fått på pränt det som många vet:
Luleåfans vill inte ta avstånd från pyro.

Och tyvärr förstår man inte att det är roten till det onda i den här soppan.
Hade man tydligt kommunicerat detta så hade man kunna föra en mycket bättre dialog kring
flaggförbudet och ställa frågan till såväl SHL om LHF:
"Varför lägger ni ansvaret på oss? Vad mer anser ni att vi ska och kan göra?!"

Men den möjligheten slarvade man bort.
Vi kunde haft flaggor kvar på hemmastå om Luleåfans tänkt lite längre.
Och jag tycker flaggorna och tifon tillför jättmycket, även för mig som upplever matcherna på TV.

Istället var man inte beredd att ge upp pyro, och nu har man satt sig själva och LHF i en jäkla sits.

Och det finns ingen möjlighet att SHL kommer att backa, det blir kaos på alla arenor i så fall.

Det är mycket troligare att det blir böter till föreningen som kanske Luleåfans skramlar till.
Sen blir det mer flaggor och mer böter, tills alla pengar hos alla Luleåfans är slut.
Och då kommer de själva att be sina fans att sluta flagga.
(SHL behöver inte göra mer än att skicka böter varje gång det flaggas, då hamnar problemet i LHF's och Luleåfans knä.)

Och så kommer ledningen för Luleåfans att stå i media och säga "Ingen kunde ha förutspått att det skulle bli så här."
Puckad
Puckad

Kiruna likes this post

Inlägg av Serkan122 mån 04 nov 2024, 16:29

Kan alltså bli spel inför tomma läktare.

Serkan122

Antal inlägg : 3281

Inlägg av Snikne Ville mån 04 nov 2024, 16:50

"Jag var isåfall inte på plats"
De vare sig ser vem som tänder pyro eller hör nåt.

https://www.nsd.se/sport/ishockey/artikel/luleafansens-han-mot-kovacs-det-var-en-ramsa-om-min-dode-van/r5v1p11j
Snikne Ville
Snikne Ville

Inlägg av Serkan122 mån 04 nov 2024, 16:52

Serkan122 skrev:Kan alltså bli spel inför tomma läktare.
” Utdrag ur tävlingsbestämmelserna

§ 9:7 PÅFÖLJDER

§ 9.7.1 STRAFFAVGIFT
Förening eller spelare/ledare/funktionär som inte följer eller bryter mot här aktuella tävlingsbestämmelser kan åläggas att till SIF (avseende förening i förbundsserierna) och till REGF/SDF (avseende förening i regions- eller distriktsserier) erlägga en straffavgift om högst 25 000 kronor att inbetalas inom en månad från beslutsdagen. I förbundsserierna meddelas beslut om straffavgift av tävlingsnämnden och i regions- och distriktsserierna av REGF/SDF.

§ 9.7.2 BÖTER
Förening eller spelare/ledare/funktionär kan, utöver andra påföljder enligt tävlingsbestämmelserna, anmälas till bestraffning och åläggas böter på högst 1 000 000 kronor enligt kap. 14 RF stadgar. I förbundsserierna meddelas beslut om böter av SIF disciplinnämnd och i distriktsserierna av respektive REGF/SDF.

§ 9.7.3 UTESLUTNING
Förening som inte följer eller bryter mot tävlingsbestämmelserna kan, där det särskilt anges, uteslutas ur serien/tävlingen.

§ 9.7.4 ÖVRIGA PÅFÖLJDER
Förening kan i tävlingsärende, oavsett om tävlingsbestraffning utdömts eller inte, åläggas att inkomma med handlingsplaner och åtgärder i säkerhetshänseende eller andra tävlingsrelaterade åtgärder som tävlingsnämnden finner erforderliga. Vidare kan förening åläggas att spela en eller flera matcher på annan arena än föreningens ordinarie hemmaplan, och/eller att en eller flera matcher ska spelas utan eller med reducerat antal åskådare.
Förening kan vidare ådömas annan påföljd som IIHF eller SIF kan komma att besluta om i sina stadgar eller reglementen.

§ 9.7.5 PÅFÖLJDSEFTERGIFT
Det förebyggande säkerhetsarbetet inom svensk ishockey ska alltid gynnas. Om anmäld förening har vidtagit samtliga åtgärder som framgår av 12 kap och den därtill bifogade regelbok säkerhet, kan påföljdseftergift ersätta § 9.7.1 (Straffavgift) eller § 9.7.2 (Böter).”

Påföljderna som kan bli.

Serkan122

Antal inlägg : 3281

Inlägg av Panikvärvning mån 04 nov 2024, 18:20

Puckad skrev:
Panikvärvning skrev:Men ännu en gång: Dom vill ju inte ta avstånd från pyro? Däremot är dom ju tydliga med att var och en får ta sitt ansvar.
Jag tror inte jag är mest anti här, däremot så har dialogen här fått på pränt det som många vet:
Luleåfans vill inte ta avstånd från pyro.

Och tyvärr förstår man inte att det är roten till det onda i den här soppan.
Hade man tydligt kommunicerat detta så hade man kunna föra en mycket bättre dialog kring
flaggförbudet och ställa frågan till såväl SHL om LHF:
"Varför lägger ni ansvaret på oss? Vad mer anser ni att vi ska och kan göra?!"

Men den möjligheten slarvade man bort.
Vi kunde haft flaggor kvar på hemmastå om Luleåfans tänkt lite längre.
Och jag tycker flaggorna och tifon tillför jättmycket, även för mig som upplever matcherna på TV.

Istället var man inte beredd att ge upp pyro, och nu har man satt sig själva och LHF i en jäkla sits.

Och det finns ingen möjlighet att SHL kommer att backa, det blir kaos på alla arenor i så fall.

Det är mycket troligare att det blir böter till föreningen som kanske Luleåfans skramlar till.
Sen blir det mer flaggor och mer böter, tills alla pengar hos alla Luleåfans är slut.
Och då kommer de själva att be sina fans att sluta flagga.
(SHL behöver inte göra mer än att skicka böter varje gång det flaggas, då hamnar problemet i LHF's och Luleåfans knä.)

Och så kommer ledningen för Luleåfans att stå i media och säga "Ingen kunde ha förutspått att det skulle bli så här."

Hur ofta eldas det i Coop Norrbotten Arena?

Panikvärvning

Inlägg av Kagen mån 04 nov 2024, 18:35

Jag förstår inte varför Luleå Fans så gärna vill vara i samma sällskap som Järnkaminerna? Är det någon sådan där ultras grej jag inte begriper mig på?
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1777

Wolfhunter likes this post

Inlägg av Panikvärvning mån 04 nov 2024, 19:40

Kagen skrev:Jag förstår inte varför Luleå Fans så gärna vill vara i samma sällskap som Järnkaminerna? Är det någon sådan där ultras grej jag inte begriper mig på?

Jag förstår inte varför facebooksupportergrupper och forumister inte kan fokusera på sig själva istället för detta eviga gnäll.
Uppskatta att det finns ett gäng människor som står upp varje match och gör allt för att skapa så bra stämning som möjligt.

Men kan absolut ha extremt mycket åsikter om ultras och huliganer, men fakta är att det är att alla matcher (främst fotboll) skulle bli så extremt mycket tråkigare att kolla på ifall ni tar bort alla dessa människor från läktaren.

Och innan någon gråter: Jag menar inte att matcherna skulle dö utan pyro, planstormningar och slagsmål. Men det är samma personer som är drivande till att skapa en stor del av stämningen på arenorna. Ni behöver inte ens låtsas som att det skulle vara lika bra drag utan dessa grupper, ingen av er som gnäller skulle vara villiga att stå på ett räcke och skrika er hesa i 26 hemmamatcher plus otaliga bortaresor.

Panikvärvning

Inlägg av Puckad mån 04 nov 2024, 19:49

Panikvärvning skrev:
Puckad skrev:... Och det finns ingen möjlighet att SHL kommer att backa, det blir kaos på alla arenor i så fall. ...
Hur ofta eldas det i Coop Norrbotten Arena?
Bra! Då har vi båda insikt i varför nolltolerans fungerar och behövs.
Puckad
Puckad

Inlägg av Pajala mån 04 nov 2024, 19:54

Panikvärvning skrev:
Kagen skrev:Jag förstår inte varför Luleå Fans så gärna vill vara i samma sällskap som Järnkaminerna? Är det någon sådan där ultras grej jag inte begriper mig på?

Jag förstår inte varför facebooksupportergrupper och forumister inte kan fokusera på sig själva istället för detta eviga gnäll.
Uppskatta att det finns ett gäng människor som står upp varje match och gör allt för att skapa så bra stämning som möjligt.

Men kan absolut ha extremt mycket åsikter om ultras och huliganer, men fakta är att det är att alla matcher (främst fotboll) skulle bli så extremt mycket tråkigare att kolla på ifall ni tar bort alla dessa människor från läktaren.

Och innan någon gråter: Jag menar inte att matcherna skulle dö utan pyro, planstormningar och slagsmål. Men det är samma personer som är drivande till att skapa en stor del av stämningen på arenorna. Ni behöver inte ens låtsas som att det skulle vara lika bra drag utan dessa grupper, ingen av er som gnäller skulle vara villiga att stå på ett räcke och skrika er hesa i 26 hemmamatcher plus otaliga bortaresor.

Återigen så pratar du om annat än vad detta handlar om, regler skall följas oavsett hur stor supporter man är, det finns inga annat att diskutera, luleåfans bröt mot en regel för andra gången, detta slutar illa för alla parter, dags att svälja sin stolthet och krypa till korset och erkänna sitt misstag.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18923

icemask, Puckad and Wolfhunter like this post

Inlägg av Snikne Ville mån 04 nov 2024, 19:56

Panikvärvning skrev:

Vem har påstått eller ens insinueratatt det skulle vara lika bra drag utan LF? Sen detta lipande om hur mycket man reser o uppoffrar, det är faktiskt frivilligt. När man själv, för längesen, pysslade med det var det främst för mitt eget höga nöjes skull o ingen jävla uppoffring som andra  måste visa sin tacksamhet o respekt för.
Snikne Ville
Snikne Ville

Bamsefar, Tony Moore, icemask, Lulefan, Pajala, Puckad, Wolfhunter and like this post

Inlägg av Haparanda mån 04 nov 2024, 20:03

Jag undrar två saker:

1 - Har SLO någon roll i detta eller har han bara fått en gratis T-shirt med ”SLO” i snyggt typsnitt?

2 - Hur kan den där klackledaren ges luft och utrymme att blåsa på sin monumentala hybris på officiella plattformar som lokaltidningens hockeypodd mfl?

Haparanda

Antal inlägg : 67

Dustin, Lulefan, Wolfhunter and SatanicPanic like this post

Inlägg av Kagen mån 04 nov 2024, 20:09

Panikvärvning skrev:

Allt handlar väl om att kunna mötas, om så inte halvvägs så åtminstone inte att agera totalt orubblig varje gång man får ett beslut som går en emot.
Visa lite kreativitet då. Töm H och kör med flaggor på andra sektioner - då följer ni beslutet men visar på missnöje mot det.

Med det tycker jag - men det gör ni så klart som ni vill med - att ni ta en intern diskussion att ha koll mot pyroteknik och annat som kan vara farligt.

Ni har visat stor kreativitet förut och jag vet att ni kan göra det igen.

I övrigt har du såklart rätt, det här är er fråga. Ni äger den. Inte vi forumnister som hållit på föreningen i 30-40 årstid och som inte ens bor i Luleå idag.
Kagen
Kagen

Puckad and Wolfhunter like this post

Inlägg av Jojjan mån 04 nov 2024, 20:34

Så lulefans fixar spel inför tomma läktare, vilket jävla tapp det blir intäktsmässigt.
Lycka till med att skramla ihop dom "bötespengarna" till LHF era talanglösa jävlar 🤬
Skjuter eran egen förening i ryggen för att göra nån sorts dum markering... detta efter att ledningen ändå vädjat om att följa bestämmelserna.

Jojjan

Antal inlägg : 410

Lulefan, Pajala, Puckad and Wolfhunter like this post

Inlägg av Panikvärvning mån 04 nov 2024, 20:36

Kagen skrev:
Panikvärvning skrev:

Allt handlar väl om att kunna mötas, om så inte halvvägs så åtminstone inte att agera totalt orubblig varje gång man får ett beslut som går en emot.
Visa lite kreativitet då. Töm H och kör med flaggor på andra sektioner - då följer ni beslutet men visar på missnöje mot det.

Med det tycker jag - men det gör ni så klart som ni vill med - att ni ta en intern diskussion att ha koll mot pyroteknik och annat som kan vara farligt.

I övrigt har du såklart rätt, det här är er fråga. Ni äger den. Inte vi forumnister som hållit på föreningen i 30-40 årstid och som inte ens bor i Luleå idag.

Jag märker att du medvetet säger ”ni”. Jag är inte ens del i någon av grupperingarna på H-läktaren. Jag har sittplatskort men är medlem i Luleåfans och uppskattar draget som skapas från en klack som gör lite som dom vill.

Ifall du har hållit på föreningen i 30-40 års tid så minns du precis som jag att det har skett betydligt värre saker på läktaren än det ni nu håller på och tjatar om. Skillnaden är att då stod inte allt på sociala medier.

Panikvärvning

Inlägg av Panikvärvning mån 04 nov 2024, 20:37

Jojjan skrev:Så lulefans fixar spel inför tomma läktare, vilket jävla tapp det blir intäktsmässigt.
Lycka till med att skramla ihop dom "bötespengarna" till LHF era talanglösa jävlar 🤬
Skjuter eran egen förening i ryggen för att göra nån sorts dum markering... detta efter att ledningen ändå vädjat om att följa bestämmelserna.

Är det du och Joe Rovik som tror att det blir spel inför tomma läktare och miljonbelopp i böter? Andas tack.

Panikvärvning

Inlägg av Kagen mån 04 nov 2024, 21:06

Panikvärvning skrev:Jag märker att du medvetet säger ”ni”. Jag är inte ens del i någon av grupperingarna på H-läktaren. Jag har sittplatskort men är medlem i Luleåfans och uppskattar draget som skapas från en klack som gör lite som dom vill.

Ifall du har hållit på föreningen i 30-40 års tid så minns du precis som jag att det har skett betydligt värre saker på läktaren än det ni nu håller på och tjatar om. Skillnaden är att då stod inte allt på sociala medier.

Jaha, förlåt då om jag trodde att du stått på H. Själv menar du att jag läser på sociala medier, jag läser här på forumet och finns inte i någon facebookgrupp om vi nu ska spela ömma om tårna och vara noga med etiketter.

Jag är tacksam för att du stödjer föreningen och går på matcherna. Vi andra som har hundra mil på arenan stödjer på vårt vis efter bästa förmåga. Det har funnits många tillfällen till det genom åren också, inte minst till tifon.

Någon ovan nämnde Luleåfans syd och det vore kul om de kunde återuppstå. Det brukade vara många luleåfans i Hovet så sedär, jag går minsann också på Luleås matcher och hejar från sittplats. Det råkar bara vara på borta matcherna. Kanske är vi inte så olika ändå?
Kagen
Kagen

Inlägg av Lulefan mån 04 nov 2024, 21:06

Panikvärvning skrev:
Kagen skrev:
Panikvärvning skrev:

Jag märker att du medvetet säger ”ni”. Jag är inte ens del i någon av grupperingarna på H-läktaren. Jag har sittplatskort men är medlem i Luleåfans och uppskattar draget som skapas från en klack som gör lite som dom vill.

Vad spelar det för roll vad som hänt för 20,30,40 år sedan på läktaren? Även om någon gjort något värre förr så rättfärdigar det väl för fan inte att agera ett sänke för föreningen nu?

Vad gäller bortaresor, som nämndes så handlar det inte om uppoffringar, det är för fan ett nöje för dem. Jag går på bortamatcher här nere varje chans jag får och jag ser det knappast som en uppoffring, jag tycker det är jävligt kul.

Senast ändrad av Lulefan den mån 04 nov 2024, 21:08, ändrad totalt 1 gång

Lulefan

Inlägg av Snikne Ville mån 04 nov 2024, 21:07

Haparanda skrev:Jag undrar två saker:

1 - Har SLO någon roll i detta eller har han bara fått en gratis T-shirt med ”SLO” i snyggt typsnitt?

2 - Hur kan den där klackledaren ges luft och utrymme att blåsa på sin monumentala hybris på officiella plattformar som lokaltidningens hockeypodd mfl?
Från officiella hemsidan:
"En SLO:s huvudsakliga arbetsuppgifter är att sköta samordning och dialog i samband med matcher och att hålla en löpande kommunikation med både supportrar och föreningar för att därigenom långsiktigt stärka den positiva supporterkulturen"
Snikne Ville
Snikne Ville

Inlägg av Haparanda mån 04 nov 2024, 21:16

Snikne Ville skrev:

"En SLO:s huvudsakliga arbetsuppgifter är att sköta samordning och dialog i samband med matcher och att hålla en löpande kommunikation med både supportrar och föreningar för att därigenom långsiktigt stärka den positiva supporterkulturen"

Tack! Då har han följaktligen en roll med ansvar i detta.

Haparanda

Antal inlägg : 67

Inlägg av Panikvärvning mån 04 nov 2024, 21:24

Lulefan skrev:
Panikvärvning skrev:
Kagen skrev:
Panikvärvning skrev:

Vad spelar det för roll vad som hänt för 20,30,40 år sedan på läktaren? Även om någon gjort något värre förr så rättfärdigar det väl för fan inte att agera ett sänke för föreningen nu?

Vad gäller bortaresor, som nämndes så handlar det inte om uppoffringar, det är för fan ett nöje för dem. Jag går på bortamatcher här nere varje chans jag får och jag ser det knappast som en uppoffring, jag tycker det är jävligt kul.

Vad exakt är det Luleåfans har gjort som du har tagit så extremt illa upp av?
Du går alltså inte ens på matcherna, men du har läst på internetz att det minsann är LIVSFARLIGT att gå på hockey och att den hemska ståplatsläktaren skrämmer bort barnfamiljer och står för allt hemskt i denna världen.

Unna dig nu en resa till Norrbotten så ska du se att du mår bättre och känner dig tryggare sen.

Panikvärvning

Inlägg av Snikne Ville mån 04 nov 2024, 21:29

Haparanda skrev:
Snikne Ville skrev:

Tack! Då har han följaktligen en roll med ansvar i detta.
Är väl lite en tolkningsfråga. Jag tolkar det främst som att SLO skall vara länk till ANDRA föreningar o deras supportrar. Man behöver ju ingen länk till sina egna supportra där det finns en ordförande m fl. Tänker jag.
Snikne Ville
Snikne Ville

Inlägg av Lulefan mån 04 nov 2024, 21:41

Panikvärvning skrev:
Du går alltså inte ens på matcherna, men du har läst på internetz att det minsann är LIVSFARLIGT att gå på hockey och att den hemska ståplatsläktaren skrämmer bort barnfamiljer och står för allt hemskt i denna världen.

Unna dig nu en resa till Norrbotten så ska du se att du mår bättre och känner dig tryggare sen.

Jag tar illa upp när man agerar sänkte för föreningen.
Går inte ens på matcherna? Jag är i princip uppväxt i Delfinen och gick på i princip varenda match från dagisåldern tills jag i vuxen ålder flyttade söderut. 99% av dessa var även på ståplats. Jag går på varje match jag kan här nere, vilket ofta innebär enkel resa på 2-3 timmar.

Jag unnar mig resor till Norrbotten flera gånger per år, går såklart på hockey om det är säsong.

Du har väldigt förutfattade meningar om folk som inte gillar ledningen i LuleåFans, jag lade i yngre dagar ned mycket arbete för att hjälpa LuleåFans, på den tiden ledningen hade lite vett i skallen.

Lulefan

Pajala, Puckad, Wolfhunter, Kneten, Haparanda and Kiruna like this post

Inlägg av Panikvärvning mån 04 nov 2024, 21:44

Lulefan skrev:
Panikvärvning skrev:

Går inte ens på matcherna? Jag är i princip uppväxt i Delfinen och gick på i princip varenda match från dagisåldern tills jag i vuxen ålder flyttade söderut. 99% av dessa var även på ståplats. Jag går på varje match jag kan här nere, vilket ofta innebär enkel resa på 2-3 timmar.

Jag unnar mig resor till Norrbotten flera gånger per år, går såklart på hockey om det är säsong.

Du har väldigt förutfattade meningar om folk som inte gillar ledningen i LuleåFans, jag lade i yngre dagar ned mycket arbete för att hjälpa LuleåFans, på den tiden ledningen hade lite vett i skallen.

Nu är det andra gången du skriver den där sista meningen. Är det där skon klämmer? Fick du inte komma in helt i gänget?

Märkligt att forumfolket anser att Luleåfans är så bedrövliga och agerar sänke för föreningen. När det från dom ledande i föreningen snarare hyllar dom och säger att dom har byggt upp en väldigt god relation.

Panikvärvning

Inlägg av Lulefan tis 05 nov 2024, 06:53

Panikvärvning skrev:
Lulefan skrev:
Panikvärvning skrev:

Nu är det andra gången du skriver den där sista meningen. Är det där skon klämmer? Fick du inte komma in helt i gänget?

Märkligt att forumfolket anser att Luleåfans är så bedrövliga och agerar sänke för föreningen. När det från dom ledande i föreningen snarare hyllar dom och säger att dom har byggt upp en väldigt god relation.

För man kan inte tycka att dagens LuleåFans beter sig illa om man tidigare stöttat LuleåFans? Det måste vara något personligt som hänt? Snacka om att försöka hitta ursäkter till dagens beteende.

Vem som helst fattar väl att Luleå Hockey inte kommer gå ut och kasta skit på sin egen supporterförening, det är ett jävla minfält för dem. Även om jag tycker att de borde sätta ned foten, så lär det inte hända.

Lulefan

Inlägg av Flippass tis 05 nov 2024, 13:04

Det smarta hade varit att:
- Ge flaggor till samtliga på sittplats
- Vifta med en liten, liten flagga (typ 5x5cm) på H
- Överklaga beslutet

Men nu står vi där i skiten istället och har gett SHL läge att straffa ytterligare.

Vad kommer hända vid nästa hemmamatch? En repris och mer straff??

Flippass

Antal inlägg : 485

Inlägg av Jokerman ll tis 05 nov 2024, 13:15

You get bored of every day bringing the same
So you go out looking for some strange new game
But pretty soon
You don't know the score or what you're looking for
….

Springsteen wrong side of the street
Jokerman ll