Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

+72
Myrman
Rikky
Zeth
MrScout
farsan
CKa
#96
Diktatorn
farre
Sir Prozac
oggskar
GustenA
Ivanhoe
Trötto
Lars158
vanten90
Hostak straffar
Simon90
rasbiologen
Lehto
makkanmakkan
Kagen
Sundance Kid
Groggen79
NilsOskar
Puckad
Lillajag
LubosC
LHF96
Redbear
JoakimJ
Pajala
Jonken
ski3r
amarule
maximus
Pontaking
KaptenBlodskelett
Hellcop
Dilox
Micke80
Blinders
NeedforX
Jygge80
tibet
Dentos
Mr Cheese
Donowitz
icemask
Kapten Haddock
Old Brooklyn
Lulefan
LulefanGBG
lhffan
Bamsefar
Tigerman
Norrlandstoken
Sportchefen #2
RSD555
Tony Moore
pingu
Mr Bister
Ferros
Dustin
Urken
Niinimaa
kamelbullen
Hedanders
NallePhu
Kraftkung
Hankburger
kokostrollet
76 posters

Sida 10 av 20 Föregående  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 15 ... 20  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Lillajag mån jun 25, 2018 11:47 pm

Det har varit klart sen länge att båda skall bort, andra påståenden är bara svammel!

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Hellcop ons jun 27, 2018 1:37 pm

Japp, det är på gång. Johnston har diskuteras på annat sätt än Mikkel.

Har hugg på en forward också. Ska kolla mer innan jag säger något.
Hellcop
Hellcop

Antal inlägg : 576
Join date : 12-04-06

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Lillajag ons jun 27, 2018 4:49 pm

Enda skillnaden på Johnston och Mikkelson är att Luleå trodde nåt lag i Schweiz skulle ta över Johnstons kontrakt men nu blev det inte så. Luleå har lämnat ett kontraktsförslag till Thuresson men har koll på andra forwards ifall det inte går i lås med Thuresson.

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Dustin lör jul 07, 2018 10:48 pm

https://www.nhl.com/sv/news/chansen-kan-komma-snart-for-isac-lundestrom/c-299421822

Vet inte riktigt hur man ska tolka det här men mina farhågor om att Lundeström kanske lämnar redan till hösten kanske besannas. Farley värvningen kanske helt enkelt beror på att man vill lägga pengar på en centervärvning.

Dustin

Antal inlägg : 6744
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Puckad lör jul 07, 2018 11:24 pm

Määk skrev:https://www.nhl.com/sv/news/chansen-kan-komma-snart-for-isac-lundestrom/c-299421822

Vet inte riktigt hur man ska tolka det här men mina farhågor om att Lundeström kanske lämnar redan till hösten kanske besannas. Farley värvningen kanske helt enkelt beror på att man vill lägga pengar på en centervärvning.
Och i det perspektivet blir den värvningen begriplig.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Lillajag sön jul 08, 2018 12:40 am

Man har ju kvar dom fyra centrarna som var ordinarie andra halvan av förra säsongen plus att man tagit in Street som är renodlad center och två forwards som kan centra. Anaheim har alltså lärt sig läxan och redan täckt upp.

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Hankburger sön jul 08, 2018 6:59 pm

Lillajag skrev:Man har ju kvar dom fyra centrarna som var ordinarie andra halvan av förra säsongen plus att man tagit in Street som är renodlad center och två forwards som kan centra. Anaheim har alltså lärt sig läxan och redan täckt upp.

Har dock inte hindrat NHL lag förut. Vissa NHL lag har ju åtta-tio målvakter i rotation "bara därför att" liksom.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Simon90 sön jul 08, 2018 8:49 pm

Lillajag skrev:Man har ju kvar dom fyra centrarna som var ordinarie andra halvan av förra säsongen plus att man tagit in Street som är renodlad center och två forwards som kan centra. Anaheim har alltså lärt sig läxan och redan täckt upp.

Redan täckt upp? Faktum kvarstår att deras två ledande centrar har skadebeskymmer och kommit upp i åren. Ingen av de centrar du nämner är garanterat tänkt som spelare i någon producerande kejda (Street som du nämner har knappt ens spelat NHL-hockey är är 31 år... Övriga ca 30 år och inte gjort nämnvärt med poäng och mest huserat i AHL de också). Eller vem menar du ska ta över en Getzlaf eller Kesler i Ducks om nån av de spricker? Så jag förstår absolut om Ducks är intresserad av att ta över deras första draftval, en center som är ung, lovande och som de verkligen tror på i en ledande roll i framtiden, och ger lite avlastning på Getzlaf och Kesler redan nästa säsong. Tror inte på att han får starta i NHL från start, men med eventuella skador som kommer komma vill de nog ha Lundeström lätt tillgänglig.

Simon90

Antal inlägg : 57
Join date : 14-04-12

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Lillajag sön jul 08, 2018 10:40 pm

Tror du på fullt allvar att Lundeström går före Gibbons, Enrique, Rakell, Street och Rowney? Och dessutom måste Getzlaf och Kesler vara skadade samtidigt. Lundeström med 15 poäng i shl ska alltså konkurrera ut två av ovanstående centrar samtidigt som Getzlaf och Kesler ska vara skadade och dessutom finns t.ex Terry och Roy att plocka upp från AHL. Nä fan Lundeström spelar med Luleå kommande säsong!! Och Gibbons, Enrique, Rakell kan absolut vikariera i en producerande lina en tid!

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Simon90 sön jul 08, 2018 11:17 pm

Lillajag skrev:Tror du på fullt allvar att Lundeström går före Gibbons, Enrique, Rakell, Street och Rowney? Och dessutom måste Getzlaf och Kesler vara skadade samtidigt. Lundeström med 15 poäng i shl ska alltså konkurrera ut två av ovanstående centrar samtidigt som Getzlaf och Kesler ska vara skadade och dessutom finns t.ex Terry och Roy att plocka upp från AHL. Nä fan Lundeström spelar med Luleå kommande säsong!! Och Gibbons, Enrique, Rakell kan absolut vikariera i en producerande lina en tid!

Oj nu trampade jag visst någon på tårna bara för jag har en annan åsikt än vad du har... Det enda jag säger är att jag förstår om Anaheim vill ta över Lundeström till Nordamerika till nästa säsong då de har kris på den positionen, då han är deras mest lovande center i dagsläget, och då han blir mer tillgänglig till NHL-spel om man under säsongen märker att man vill testa honom om han gör bra ifrån sig på campen (kan vara av skador eller att man vet att man missar slutspel och vill se vad han går för). Det hade iallafall jag gjort om jag var GM. Återigen är detta min ÅSIKT och det finns inget rätt eller fel kring det. Hoppas man kan ha såna utan att bli idiotförklarad för jag kan faktiskt min hockey rätt bra ändå och värderar mina åsikter därefter Wink

Hoppas dock han blir kvar såklart Smile

Simon90

Antal inlägg : 57
Join date : 14-04-12

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Lillajag mån jul 09, 2018 12:29 am

Vilken kris i Anaheim refererar du till?

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Simon90 mån jul 09, 2018 12:41 am

Lillajag skrev:Vilken kris i Anaheim refererar du till?

Centerkrisen - Att deras 2 i princip enda producerande centrar är högt skadedrabbade och fyller 34 år...

Simon90

Antal inlägg : 57
Join date : 14-04-12

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Lillajag mån jul 09, 2018 1:07 am

Ehh! Anaheim hade en kris på centesidan förra säsongens, den krisen existerar ju inte nu! Då skulle man ju lätt kunna säga att Luleå har en kris, Olausson och Chelin har ju missat en hel del matcher senaste åren. Det är stor skillnad på vad som varit och vad som är nu, Anaheim har ingen kris nu och kanske inte kommer få nån kommande säsong. Dessutom är varken Getzlaf eller Kesler skadedrabbade båda hade flera fulla raka säsonger innan senaste, skadedrabbad är man om man missar en räcka matcher var å varannan säsong!

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Ferros mån jul 09, 2018 2:16 am

Från NHL-klubbarnas perspektiv så ansågs en av fördelarna med att picka Lundeström i draften att man kunde plocka över honom direkt och att han inte skulle göra bort sig. Han ses som en av de mest "NHL-ready" spelarna i årets förstarunda. Så om Ducks vill göra detta så blir nog ingen förvånad, jag skulle till och med kunna tänka mig att man valde Lundeström för att kunna plocka över honom direkt eftersom Ryan Keslers status fortfarande är osäker på grund av höftproblem. Det kan till och med bli så att Kesler missar hela nästa säsong, och då är det ju perfekt för Ducks att slussa in ett av deras mest lovande "prospects" i laget.

Dock så har Isac själv sagt att han vill göra minst en säsong till i SHL innan han drar över pölen, men såna åsikter kan nog ändras rätt fort i den åldern när man har ett NHL-lag i ryggen som tycker annorlunda.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Simon90 mån jul 09, 2018 2:58 am

Okej jag orkar inte skriva mer med dig nu, men jag känner att jag måste... För det första kommer Anaheim snart behöva göra en föryngring av deras centersida där Lundeström är tänkt få en ledande roll mest troligt (Om nåt år). För det andra kommer både Kesler och Getzlaf från operationer och de fyller snart 34 år... (i min mening är de osäkra kort till spel och hur bra kvalité de kan fortsätta ha = "centerkris"). För det tredje anser inte jag att nån av de centrarna du nämner är några att bygga ett framtida lag på. De är varken spelare med potential att utvecklas eller att ersätta Kesler och Getzlaf på likvärdigt sätt. För det fjärde kan vi släppa jämförelsen med att det skulle vara kris i Luleå bara för jag (baserat på denna länk https://www.nhl.com/sv/news/chansen-kan-komma-snart-for-isac-lundestrom/c-299421822) säger det är centerkris i Anaheim. För situationerna är helt olika varandra. För det femte är detta bara min ÅSIKT att jag förstår Anaheims GM om han vill ha över Lundeström för spel i Nordamerika redan nästa säsong och det finns inget rätt eller fel i den frågan. Du får jättegärna ha en annan åsikt men jag uppskattar om du isf kan framföra den på ett mer respektfullt sätt. För det sjätte, det är kul att du är engagerad i hockey och uppenbarligen håller på rätt lag. Men vi alla har rätt till våra åsikter och tro inte att du kan mer än oss bara för du tycker annat. Hoppas vi kan hålla god ton nu Smile

Simon90

Antal inlägg : 57
Join date : 14-04-12

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Simon90 mån jul 09, 2018 3:00 am

Exakt Ferros! Smile

Simon90

Antal inlägg : 57
Join date : 14-04-12

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Hankburger mån jul 09, 2018 10:21 pm

Lillajag skrev:Ehh! Anaheim hade en kris på centesidan förra säsongens, den krisen existerar ju inte nu! Då skulle man ju lätt kunna säga att Luleå har en kris, Olausson och Chelin har ju missat en hel del matcher senaste åren. Det är stor skillnad på vad som varit och vad som är nu, Anaheim har ingen kris nu och kanske inte kommer få nån kommande säsong. Dessutom är varken Getzlaf eller Kesler skadedrabbade båda hade flera fulla raka säsonger innan senaste, skadedrabbad är man om man missar en räcka matcher var å varannan säsong!

Vad har Cehlin med saken att göra? Han är inte center. Däremot märkte man att spelet hackade när Olausson gick skadad och därför kan man säga att det var lite av en kris ja.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Lillajag mån jul 09, 2018 10:46 pm

Cehlin är precis som övriga nämnda en bärande spelare, därav jämförelsen!

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Tigerman tis jul 10, 2018 12:03 am

Kan tänka mig att Anaheim plockar upp en någorlunda NHL-prövad center till under sommaren. Men oavsett om det händer eller inte så har de även Sam Steel bland prospects, liksom Isac en sen förstarundadraft (2016), och som jag tror är mer aktuell för NHL redan i höst. Men helt säker kan man förstås inte vara förrän man sitter med facit.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Redbear tis jul 10, 2018 6:00 pm

Thuresson verkar vara klar för HV....förklarar kanske värvningen av Farley.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Puckad tis jul 10, 2018 9:14 pm

Tigerman skrev:Kan tänka mig att Anaheim plockar upp en någorlunda NHL-prövad center till under sommaren. Men oavsett om det händer eller inte så har de även Sam Steel bland prospects, liksom Isac en sen förstarundadraft (2016), och som jag tror är mer aktuell för NHL redan i höst. Men helt säker kan man förstås inte vara förrän man sitter med facit.
Eller någon som testat, typ Wallmark tex.

Redbear skrev:Thuresson verkar vara klar för HV....förklarar kanske värvningen av Farley.
Det känns onekligen så.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Tigerman ons jul 11, 2018 12:15 am

Puckad skrev:
Tigerman skrev:Kan tänka mig att Anaheim plockar upp en någorlunda NHL-prövad center till under sommaren. Men oavsett om det händer eller inte så har de även Sam Steel bland prospects, liksom Isac en sen förstarundadraft (2016), och som jag tror är mer aktuell för NHL redan i höst. Men helt säker kan man förstås inte vara förrän man sitter med facit.
Eller någon som testat, typ Wallmark tex.
Ja, han fanns i bakhuvudet. Mattias Janmark är en annan svensk center som är ledig (om inget hänt på sista tiden som jag missat), och de verkar ju gilla svenskar i Anaheim Very Happy

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Donowitz ons jul 18, 2018 2:06 am

Ajdå, fått rykten om att en av våra bättre forwards (inte Lundeström) hamnar i AHL kommande säsong. Ska gräva lite ytterligare. Vill inte publicera något namn och skapa oreda i onödan. Lär bli officiellt inom kort isf.

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Hostak straffar ons jul 18, 2018 2:48 am

bearjew skrev:Ajdå, fått rykten om att en av våra bättre forwards (inte Lundeström) hamnar i AHL kommande säsong. Ska gräva lite ytterligare. Vill inte publicera något namn och skapa oreda i onödan. Lär bli officiellt inom kort isf.

Kan faktiskt endast vara Lundeström, då han kan signas (till ett högre pris) fram till 15 augusti, eftersom han draftades i år. Han var ende LHF-forward att draftas i år. Det är dock extremt ovanligt att draftade svenskar signas efter 15 juli, då det då kostar 100k dollar extra för NHL-klubben.

För övriga spelare var deadline för NHL-övergångar 15 juni.


Hostak straffar

Antal inlägg : 60
Join date : 15-02-19

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Jonken ons jul 18, 2018 9:07 am

Tror också att det är Isac Lundeström. Tror NHL-klubben (Anaheim) gärna vill få över honom nu. Anaheim måste sätta lite fart på deras center utveckling nu.
Att det drog ut på att Isac kritade på -och bara med ett år; är definitivt tecken på att det är han.

Det kan ju givetvis också vara Nils Lundkvist -eller Jesper Sellgren. Men i båda dessa fall -är det i princip vansinne av Nisse och Jeppe att dra över....

Det skulle typ vara något så vansinnigt som: "-Vi är överens med Erik Karlsson -och tanken är att du ska under hans vinge på en gång..." Men att sånt i så fall inte skulle ha läkt ut i hockey pressen vid det här laget.....

Men även OM det skulle vara så; är det bästa för BÅDE Nisses och Jeppes utveckling att stanna i Luleå Hockey just nu. Och en proffsig NHL-klubb vet detta.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Lillajag ons jul 18, 2018 10:44 am

Hostak straffar skrev:
bearjew skrev:Ajdå, fått rykten om att en av våra bättre forwards (inte Lundeström) hamnar i AHL kommande säsong. Ska gräva lite ytterligare. Vill inte publicera något namn och skapa oreda i onödan. Lär bli officiellt inom kort isf.

Kan faktiskt endast vara Lundeström, då han kan signas (till ett högre pris) fram till 15 augusti, eftersom han draftades i år. Han var ende LHF-forward att draftas i år. Det är dock extremt ovanligt att draftade svenskar signas efter 15 juli, då det då kostar 100k dollar extra för NHL-klubben.

För övriga spelare var deadline för NHL-övergångar 15 juni.


Som ovanstående påpekar så är det om jag nu kan regelverket rätt bara Lundeström bland våra forwards NHL kan plocka över denna tid på året. Och då till en förhöjd avgift, alltså utbildningsbidrag + 100.000 dollar från den 16/7. Varför tog man inte honom det 15:e isf, nä det avskriver jag som helt felaktig information, den truppen Luleå har idag minus Johnston är den truppen Luleå kommer att starta SHL 18/19 med!

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Lulefan ons jul 18, 2018 7:25 pm

Det är inte möjligt att skriva in klausuler för att i princip när som helst kunna bryta kontraktet för att gå över till NHL/AHL? eller går det emot regelverket? Isåfall kan det ju vara lite vem som helst.

Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Micke80 ons jul 18, 2018 8:04 pm

Lulefan skrev:Det är inte möjligt att skriva in klausuler för att i princip när som helst kunna bryta kontraktet för att gå över till NHL/AHL? eller går det emot regelverket? Isåfall kan det ju vara lite vem som helst.

Vi gjorde så med orzhag för några år sedan. Efter det ändrade man reglerna för att undvika det vilket gör att man nu inte kan skriva in sådana klausuler. Det man kan göra, när man skriver nytt kontrakt, är att flytta fram datumet så det börjar gälla från t ex 1/8-18.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Lillajag tor jul 19, 2018 9:21 am

Jonken skrev:Tror också att det är Isac Lundeström. Tror NHL-klubben (Anaheim) gärna vill få över honom nu. Anaheim måste sätta lite fart på deras center utveckling nu.
Att det drog ut på att Isac kritade på -och bara med ett år; är definitivt tecken på att det är han.

Det kan ju givetvis också vara Nils Lundkvist -eller Jesper Sellgren. Men i båda dessa fall -är det i princip vansinne av Nisse och Jeppe att dra över....

Det skulle typ vara något så vansinnigt som: "-Vi är överens med Erik Karlsson -och tanken är att du ska under hans vinge på en gång..." Men att sånt i så fall inte skulle ha läkt ut i hockey pressen vid det här laget.....


Men även OM det skulle vara så; är det bästa för BÅDE Nisses och Jeppes utveckling att stanna i Luleå Hockey just nu. Och en proffsig NHL-klubb vet detta.


Om Anaheim har centerproblem och om Anaheim ser Lundeström som en tänkbar backup redan denna säsong, om Anaheim ser Lundeström som nära en NHL-plats redan under kommande säsong så hade dom naturligtvis kontrakterat honom i samband med draften eller absolut senast 15/7. Sen hade dom haft med honom på alla camperna och i september tagit ett beslut utifrån hur han och övriga centrar i organisationen sett ut och dom behövde honom som back up och om han såg ut att vara hyfsat nära att kunna hålla hyfsad nivå i NHL vid eventuella skador så hade man behållit honom i AHL eller lånat ut honom till Luleå om man ansåg att han inte var ens nära kommande säsong. Men eftersom man inte kontrakterat honom så ser man ingen större centerkris och man ser inte heller Lundeström som en tänkbar back up ej heller ser man att han skulle kunna tänkas utvecklas tillräckligt mycket under säsongen för att vara ett back up alternativ mot slutet av säsongen. Man ser helt enkelt att han är så pass långt ner i deras centerranking så att han absolut inte kommer att kunna vara ett alternativ redan kommande säsong, om han var ens nära hade man ju gjort som med Filip, Walle, Zaar t.ex, kontrakterat och lånat ut!

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Jonken tor jul 19, 2018 10:18 pm

Lillajag skrev:
Om Anaheim har centerproblem och om Anaheim ser Lundeström som en tänkbar backup redan denna säsong, om Anaheim ser Lundeström som nära en NHL-plats redan under kommande säsong så hade dom naturligtvis kontrakterat honom i samband med draften eller absolut senast 15/7. Sen hade dom haft med honom på alla camperna och i september tagit ett beslut utifrån hur han och övriga centrar i organisationen sett ut och dom behövde honom som back up och om han såg ut att vara hyfsat nära att kunna hålla hyfsad nivå i NHL vid eventuella skador så hade man behållit honom i AHL eller lånat ut honom till Luleå om man ansåg att han inte var ens nära kommande säsong. Men eftersom man inte kontrakterat honom så ser man ingen större centerkris och man ser inte heller Lundeström som en tänkbar back up ej heller ser man att han skulle kunna tänkas utvecklas tillräckligt mycket under säsongen för att vara ett back up alternativ mot slutet av säsongen. Man ser helt enkelt att han är så pass långt ner i deras centerranking så att han absolut inte kommer att kunna vara ett alternativ redan kommande säsong, om han var ens nära hade man ju gjort som med Filip, Walle, Zaar t.ex, kontrakterat och lånat ut!
Du missförstår mig (igen).

Vad jag menade och skrev är att "Anaheim måste sätta fart på sin centerutveckling nu". Detta innebär att tiden för att ha färdiga NHL-centrar till Ducks måste nu börja gå snabbare. Detta jämfört med takten/lunken man haft framtill nu i klubben. Anaheim har ingen centerkris än. MEN man kommer att ha det ganska snart om man inte ser över sin framtid ganska omgående. Detta är nummer ett.

Nummer två är: En NHL-klubb draftar inte spelare i första rundan i Isacs ålder -om inte:
A.) NHL-klubben i fråga ser kompetens -och tror på spelaren ifråga.
B.) Har en plan för hur man skall göra spelaren i fråga till NHL-spelare.

För Anaheim att gå ut och värva en 1;a och en 2:a center är en grymt dyr affär. För att överhuvudtaget hitta plats under lönetaket; måste man skeppa folk man vill behålla. Detta är nummer 3

För det fjärde börjar stora delar av Anaheims spelartrupp vara rätt så gamla. Dvs inte bara centrarna Getzlaf och Kessler -utan även Perry och Eaves. Den goda biten är dock åldersstrukturen i klubbens backar.

Jag menar så här gällande Isac Lundeström:
Jag tror att Anaheim gärna vill att Isac skall lira AHL-Hockey redan kommande säsong. För att han skall snabbare lära sig och komma in i transatlantisk hockey. Detta innebär i så fall ett tvåvägskontrakt. För Anaheim innebär detta en process -där man snabbare kan bli en NHL-spelare i Ducks. Sedan om Isac själv vill göra detta är givetvis en annan femma....

Och för det femte: Att Isac bara förlängde med endast ett år (efter många om och men): Ger helt klart signaler om att han helt klart är villig att lyssna på NHL-klubben som draftade honom....
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Lillajag fre jul 20, 2018 7:48 am

Jonken skrev:
Lillajag skrev:
Om Anaheim har centerproblem och om Anaheim ser Lundeström som en tänkbar backup redan denna säsong, om Anaheim ser Lundeström som nära en NHL-plats redan under kommande säsong så hade dom naturligtvis kontrakterat honom i samband med draften eller absolut senast 15/7. Sen hade dom haft med honom på alla camperna och i september tagit ett beslut utifrån hur han och övriga centrar i organisationen sett ut och dom behövde honom som back up och om han såg ut att vara hyfsat nära att kunna hålla hyfsad nivå i NHL vid eventuella skador så hade man behållit honom i AHL eller lånat ut honom till Luleå om man ansåg att han inte var ens nära kommande säsong. Men eftersom man inte kontrakterat honom så ser man ingen större centerkris och man ser inte heller Lundeström som en tänkbar back up ej heller ser man att han skulle kunna tänkas utvecklas tillräckligt mycket under säsongen för att vara ett back up alternativ mot slutet av säsongen. Man ser helt enkelt att han är så pass långt ner i deras centerranking så att han absolut inte kommer att kunna vara ett alternativ redan kommande säsong, om han var ens nära hade man ju gjort som med Filip, Walle, Zaar t.ex, kontrakterat och lånat ut!
Du missförstår mig (igen).

Vad jag menade och skrev är att "Anaheim måste sätta fart på sin centerutveckling nu". Detta innebär att tiden för att ha färdiga NHL-centrar till Ducks måste nu börja gå snabbare. Detta jämfört med takten/lunken man haft framtill nu i klubben. Anaheim har ingen centerkris än. MEN man kommer att ha det ganska snart om man inte ser över sin framtid ganska omgående. Detta är nummer ett.

Nummer två är: En NHL-klubb draftar inte spelare i första rundan i Isacs ålder -om inte:
A.) NHL-klubben i fråga ser kompetens -och tror på spelaren ifråga.
B.) Har en plan för hur man skall göra spelaren i fråga till NHL-spelare.

För Anaheim att gå ut och värva en 1;a och en 2:a center är en grymt dyr affär. För att överhuvudtaget hitta plats under lönetaket; måste man skeppa folk man vill behålla. Detta är nummer 3

För det fjärde börjar stora delar av Anaheims spelartrupp vara rätt så gamla. Dvs inte bara centrarna Getzlaf och Kessler -utan även Perry och Eaves. Den goda biten är dock åldersstrukturen i klubbens backar.

Jag menar så här gällande Isac Lundeström:
Jag tror att Anaheim gärna vill att Isac skall lira AHL-Hockey redan kommande säsong. För att han skall snabbare lära sig och komma in i transatlantisk hockey. Detta innebär i så fall ett tvåvägskontrakt. För Anaheim innebär detta en process -där man snabbare kan bli en NHL-spelare i Ducks. Sedan om Isac själv vill göra detta är givetvis en annan femma....

Och för det femte: Att Isac bara förlängde med endast ett år (efter många om och men): Ger helt klart signaler om att han helt klart är villig att lyssna på NHL-klubben som draftade honom....

"Tror också att det är Isac Lundeström. Tror NHL-klubben (Anaheim) gärna vill få över honom nu." Citat Jonken!
Jag däremot tror inte dom vill ha över honom redan NU! Och vad jag bygger den tron på har jag beskrivit rätt tydligt redan, säsongen 19/20 däremot kanske dom vill ha över honom. Men det styrs nog rätt mycket av hur Lundis kommande säsong 18/19 utvecklar sig.

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Jonken fre jul 20, 2018 8:02 am

Lillajag skrev:
"Tror också att det är Isac Lundeström. Tror NHL-klubben (Anaheim) gärna vill få över honom nu." Citat Jonken!
Jag däremot tror inte dom vill ha över honom redan NU! Och vad jag bygger den tron på har jag beskrivit rätt tydligt redan, säsongen 19/20 däremot kanske dom vill ha över honom. Men det styrs nog rätt mycket av hur Lundis kommande säsong 18/19 utvecklar sig.
Bra. Då förstår vi varandra.
Jag tror att Anaheim vill få över Isac Lundeström nu -och du tror att de vill ha över honom tidigast nästa sommar.
Du har din grej -och jag har min. Inge fel i detta.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Lillajag fre jul 20, 2018 4:05 pm

Varför har inte Anaheim kontrakterat Lundeström? Förklara för mig varför Anaheim inte redan skrivit kontrakt med Lundeström om dom tänkt ta över honom!

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Jonken fre jul 20, 2018 7:39 pm

Lillajag skrev:Varför har inte Anaheim kontrakterat Lundeström? Förklara för mig varför Anaheim inte redan skrivit kontrakt med Lundeström om dom tänkt ta över honom!
Smile

1.) ...Sommaren är inte slut än...
2.) Att Anaheim kör förhandlingar med "Lunde" är GIVET! Att det drar ut på tiden, kan väl främst bero på att parterna inte lyckats komma överens ännu.
3.) Ett citat ur ett mina föregående inlägg: "Sedan om Isac själv vill göra detta är givetvis en annan femma...."

Ungefär så då.....

Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Lillajag sön jul 22, 2018 12:48 pm

15/7 har passerats. Anaheim har redan diskuterat färdigt med Lundeström angående planen för säsongen 18/19, han kommer att spela med Luleå i SHL. Nåt annat finns inte på kartan, Anaheim har redan 15 centrar på kontrakt finns inte utrymme för att ge honom nån stor roll ens i AHL och då är det naturligtvis bättre att han utvecklas i SHL där Luleå förmodligen kan ge honom en bra roll. Till säsongen 19/20 har Anaheim en hel del utgående kontrakt på centrar och om Lundeström gör en bra säsong i Luleå nu har han goda chanser till ett kontrakt till säsongen 19/20. Fatta att Anaheim är en stor och välfungerande organisation, det är ju en miljardindustri, dom har koll, framförhållning och god planering gällande sina lag, enskilda spelare och talangutveckling. Om dom ville ha Lundeström redan denna säsong så hade han redan varit kontrakterad men i deras väl genomtänkta plan tillhör han Luleå kommande säsong eftersom det är det bästa för honom och för Anaheim. Det är ju för fan inget division 2 gäng vi snackar om, det är ju en oerhörd professionell organisation som vet vad dom sysslar med. Snart passerar vi 15/8 och Lundeström kommer fortfarande tillhöra Luleå och sen kommer hösten och Lundeström kommer finnas i Delfinen för att spela med Luleå.

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Lillajag mån jul 30, 2018 11:26 am

bearjew skrev:Ajdå, fått rykten om att en av våra bättre forwards (inte Lundeström) hamnar i AHL kommande säsong. Ska gräva lite ytterligare. Vill inte publicera något namn och skapa oreda i onödan. Lär bli officiellt inom kort isf.

Alltså vem fan hittar på sånt där, vad går folk igång på, nu vet ju vissa av oss att det omöjligt kan stämma men det är nästan värt en örfil sånt där jävla skitsnack! Och att sen sprida det vidare är lite tveksamt men hursomhelst bör du ta ett allvarligt snack med "källan"

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Puckad mån jul 30, 2018 1:00 pm

Lillajag skrev:
bearjew skrev:Ajdå, fått rykten om att en av våra bättre forwards (inte Lundeström) hamnar i AHL kommande säsong. Ska gräva lite ytterligare. Vill inte publicera något namn och skapa oreda i onödan. Lär bli officiellt inom kort isf.

Alltså vem fan hittar på sånt där, vad går folk igång på, nu vet ju vissa av oss att det omöjligt kan stämma men det är nästan värt en örfil sånt där jävla skitsnack! Och att sen sprida det vidare är lite tveksamt men hursomhelst bör du ta ett allvarligt snack med "källan"
Jag är lite nyfiken,
att bevisa att saker har hänt brukar vara möjligt.
Men hur kan man bevisa att saker inte hänt?
Och om det inte går att faktamässigt bevisa att någon sådan dialog har först (oavsett utfall)
så kanske en gnutta ödmjukhet för möjligheten kan vara på sin plats?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Ferros mån jul 30, 2018 1:27 pm

Lillajag skrev:
bearjew skrev:Ajdå, fått rykten om att en av våra bättre forwards (inte Lundeström) hamnar i AHL kommande säsong. Ska gräva lite ytterligare. Vill inte publicera något namn och skapa oreda i onödan. Lär bli officiellt inom kort isf.

Alltså vem fan hittar på sånt där, vad går folk igång på, nu vet ju vissa av oss att det omöjligt kan stämma men det är nästan värt en örfil sånt där jävla skitsnack! Och att sen sprida det vidare är lite tveksamt men hursomhelst bör du ta ett allvarligt snack med "källan"

Är det här din första silly season? Ska man bli förbannad på varje rykte som inte stämmer så kommer kokaren att svämma över innan majbrasorna tänts.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Urken mån jul 30, 2018 1:28 pm

Lillajag bannad i 30 dagar permanent efter flertalet tillsägelser. Försök att hålla fortsatt god ton i tråden. Rykten är tillåtna (det är trots allt en silly-tråd).
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Hankburger mån jul 30, 2018 2:40 pm

Puckad skrev:
Lillajag skrev:
bearjew skrev:Ajdå, fått rykten om att en av våra bättre forwards (inte Lundeström) hamnar i AHL kommande säsong. Ska gräva lite ytterligare. Vill inte publicera något namn och skapa oreda i onödan. Lär bli officiellt inom kort isf.

Alltså vem fan hittar på sånt där, vad går folk igång på, nu vet ju vissa av oss att det omöjligt kan stämma men det är nästan värt en örfil sånt där jävla skitsnack! Och att sen sprida det vidare är lite tveksamt men hursomhelst bör du ta ett allvarligt snack med "källan"
Jag är lite nyfiken,
att bevisa att saker har hänt brukar vara möjligt.
Men hur kan man bevisa att saker inte hänt?
Och om det inte går att faktamässigt bevisa att någon sådan dialog har först (oavsett utfall)
så kanske en gnutta ödmjukhet för möjligheten kan vara på sin plats?

Man kan inte bevisa ett negativ. Alltså man kan inte bevisa att något inte har hänt utan bevisbördan ligger på den som kommer med påståendet. Oberoende. Tiden för att signa kontrakterade spelare från Europa är passerad så den enda som eventuellt kan tänkas lämna vid detta skede är Lundeström men det känns inte direkt troligt. För då hade han redan lämnat.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Donowitz mån jul 30, 2018 10:52 pm

Jag har en gemensam vän här i Stockholm med en av våra spelare i laget. Han berättade att denna spelare skulle flytta till Manchester i USA (vilket innebär Los Angeles AHL-lag). Om det så bara var en kontakt/förhandling som i sin tur inte utvecklades till något vet jag inte. Rätt säker på att det finns något bakom det oavsett. Men har tyvärr inte hört något mer och utifrån de regler vi har, så ska det ju i princip vara omöjligt att dra över i dagsläget.

Det jag hör under silly season delar jag gärna med mig av, om än vi har en rätt otrevlig typ här inne som ständigt sprider negativ energi.

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Dustin mån jul 30, 2018 11:20 pm

bearjew skrev:Jag har en gemensam vän här i Stockholm med en av våra spelare i laget. Han berättade att denna spelare skulle flytta till Manchester i USA (vilket innebär Los Angeles AHL-lag). Om det så bara var en kontakt/förhandling som i sin tur inte utvecklades till något vet jag inte. Rätt säker på att det finns något bakom det oavsett. Men har tyvärr inte hört något mer och utifrån de regler vi har, så ska det ju i princip vara omöjligt att dra över i dagsläget.

Det jag hör under silly season delar jag gärna med mig av, om än vi har en rätt otrevlig typ här inne som ständigt sprider negativ energi.

Fortsätt med det. Silly season är ju till för rykten och spekulationer. Har man svårt för det kan man ju undvika att klicka in i just den tråden.

Dustin

Antal inlägg : 6744
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Jonken mån jul 30, 2018 11:34 pm

Vi får onekligen hoppas att vi får behålla de spelare vi i nuläget har under kontrakt. Magkänslan säger tyvärr någonting annat. Jag hoppas dock att den har fel.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Micke80 tis jul 31, 2018 6:04 am

Johnston ska ju väck enligt alla uppgifter. Sen har man pratat om att låna ut Grahn, men utöver dem ska vi väll inte kunna tappa nån mer så vida nu inte klubben köper ut dem från kontraktet.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Jonken tor aug 02, 2018 9:22 am

Micke80 skrev:Johnston ska ju väck enligt alla uppgifter.
Känns som att Luleå Hockey har haft rätt svårt att skeppa honom någonstans rakt av. Undra om Luleå Hockey tänkt om med honom -eller kommer att starta säsongen med honom i kylboxen? Luleå Hockey har ju det i nuläget rätt "skralt" med högerskjutande backar...
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Puckad tor aug 02, 2018 10:41 am

Lite konstigt läge, han är ju under kontrakt.
Men är han med på återstarten och testerna?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Jonken tor aug 02, 2018 10:49 am

Puckad skrev:Men är han med på återstarten och testerna?
Intressant fråga. Någon som vet?
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Micke80 lör aug 04, 2018 8:52 am

Här kommer info kring Lundeström.


http://hockeynews.se/articles/3552/

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Jonken lör aug 04, 2018 9:43 am

Micke80 skrev:Här kommer info kring Lundeström.


http://hockeynews.se/articles/3552/
-Phuh! Vilken lättnad att Isac inte drogs över direkt -utan blir utlånad och stannar i Luleå nästa säsong. Så skönt med lite sparkapital på centersidan med tanke på Olles rygg.

Maxkontrakt för rookies = Grattis Isac & Luleå Hockey. Berättar ju utan tvivel hur Anaheim ser/rankar Isac Lundeström i sin organistion i framtiden.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Puckad lör aug 04, 2018 10:37 am

HockeyNews skrev:" I natt (Nedsläpp 03.00 svensk tid) finns han med på isen när Juniorkronorna möter Kanada i World Junior Showcase."

Våra unga var väl iväg på landslagsuppdrag vid samma tid förra året?
Och det var förklaringen till att de gick så bra första matcherna när de flesta andra inte hade några matcher i benen.

Är det någon fler av våra hjältar som är där?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2018/2019, Del 2

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 10 av 20 Föregående  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 15 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet