2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå

+27
Donowitz
ski3r
Urken
Sportchefen #2
Kapten Haddock
kokostrollet
delpiero
Hankburger
Mange
Hedanders
GustenA
Pajala
tibet
Lillajag
icemask
Redbear
Ferros
Bamsefar
Old Brooklyn
Puckad
Blinders
amarule
Dustin
PM
Jonken
MickkeJ
Admin
31 posters

Sida 5 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Gå ner

2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå

Inlägg av Puckad lör 20 jan 2018, 21:30

Nyss hemkommen från Scandalium med mycket blandade känslor.

Vi ägde 1.a halva av matchen, ledde skottstatistiken klart och Frölunda såg trötta ut.
Helt plötsligt gör som 1-1 från tomma intet och matchen ändras helt.
Helt plötsligt börja FCH tro at dom kan vinna och spelar med en helt annan glöd.

En mycket konstig "Too many players" senare och ett onödigt galler-ryck av Kovacs senare så leder fiskrenset.
(Ja , det stod många luleåspelare i en hög i mittzon , men pucken lämnade ju aldrig anfallszon??)

Så gör vi 2-2. Den utvisade FHC spelaren åker in på banan, alla ställer upp för tekning.
Allt utan snack.
Då bestämmer sig extradomaren som sköter jumbotronen för att agitera publiken; rullar repriser tills domaren kommer.
Efter de sett ett avsnitt av "The Walking Dead" så kommer domaren in, slår på mic'en så det går ut i högtalarsystemet:
"Efter video bedömning så går det inte att avgöra om pucken var inne eller inte"
MÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅL , jublar jag!!!
"Därför 'Ej mål'!" kommer det ur högtalarsystemet!!
Och jag fattar precis ingenting!?!?!?!?!!?!?!?!?!

Nåväl, den välförtjänta kvitteringen kommer och vi tar rättvist poäng med oss.
En riktigt bra genomförd bortamatch där vi styrde o ställde i 55 minuter.

Sedan förlorade vi lotteriet. Men så kan det vara.

När jag gick så ropade speakern ut frölundas tre bästa spelare.
Jag hörde inte vilken plats domaren kom på?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå

Inlägg av ski3r lör 20 jan 2018, 22:10

Oväntat med domarskandal i Scandinavium.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå

Inlägg av Donowitz sön 21 jan 2018, 00:10

icemask skrev:Jag ger det 2 säsonger till sen är det dött på detta forum, tack vare sådana som pajala !
inte konstigt att längden på matchtrådarna har mer än halverats på de sista 2 säsongerna, man lägger inte ner onödig tid här !

Men blocka personen precis som jag och flera andra. Slipper du läsa allt trollande och trams.

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå

Inlägg av Lars158 sön 21 jan 2018, 00:39

Varför är Hedman bänkad och inte Petter?

Fan vilken risig säsong Petter gör.

Jag är trotts det ändå nöjd med att vi har Petter på fler årskontrakt, för jag tror inte han gör en till sådan här säsong. Men


Petter bara släpper spelaren vid Fisklundas första mål.

Lars158

Antal inlägg : 9704
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå

Inlägg av Urken sön 21 jan 2018, 00:59

bearjew skrev:
icemask skrev:Jag ger det 2 säsonger till sen är det dött på detta forum, tack vare sådana som pajala !
inte konstigt att längden på matchtrådarna har mer än halverats på de sista 2 säsongerna, man lägger inte ner onödig tid här !

Men blocka personen precis som jag och flera andra. Slipper du läsa allt trollande och trams.

Mindre trevligt med de som bara klagar också, när det finns enkla medel att slippa läsa vad somliga skriver. Just saying.

Vidare: jag håller oftare med i Pajalas analyser, än somliga "ryggdunkare". Så i min värld hade det varit precis tvärt emot vad du påstår.
Därav anser jag att alla som vill skriva bör få göra det. Gillar du inte vad du läser? Agera då.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå

Inlägg av tibet sön 21 jan 2018, 03:30

Ingen presskonferens utlagd än så länge efter dagens match. All heder åt våra tränare som trots utvisningar och bortdömt mål beter sig värdigt. Det är bara löjligt att göra som ex Bert gör att se sig själv som ett offer hela tiden. Ser framför mig när Berts barn förklarar för han att "pappa, så där kan man inte bete sig, förstår du inte det?".

Frölundas första mål tycker jag inte man kan lasta Sondell för. Donovan kommer in i våran zon med hög fart och får en överlämning från Ehn vilket gör att en stillastående Petter inte hinner med att förhindra en inbrytning mot mål. Pucken studsar lite märkligt och gör att det är bara att raka in den. En bra enskild prestation i kombination med lite flyt helt enkelt. Frölundas övriga 2 mål är inget att säga om heller. Screenen i OT är snyggt utfört, synd att det var fel lag som gjorde den bara.

Bortdömda målet skulle enligt reglerna inte ha dömts bort men jag tror inte att den var inne så speciellt upprörd blir inte jag i alla fall.

Vi förlorar på att på våran egen oförmåga att göra mål samt att domarna ser till att vi får en 3-5:a mot oss. Hårt dömt!

Vi är helt klart ett lag som är på väg att forma sig till ett vinnargäng. Skulle Hishon komma tebax i god form hade det varit riktigt bra tror jag. Även om han hittills då han spelat inte gjort speciellt mycket poäng så tycker jag att han "bär" upp spelet väldigt bra. Viktigt för laget. Trots att vi inte har släppt in så mycket mål på sistone så känns det som att backsidan behöver en trygg rutinerad pjäs. Janne var riktigt bra innan han blev skadad och kommer han tebax och spelar som han gjorde då kommer det att ge försvaret ett stort lugn. Undrar om han inte har gjort något ingrepp/operation eller vad är det som gör att tar sån tid för han att komma tebax? Å vad är dealen med Ryan Johnston? Undrar lite hur han har kunnat få spela för Canadiens faktiskt. Det är nog enklare att få chansen när man har släkt som det här: http://www.eliteprospects.com/staff.php?staff=1830 Jag tycker ändå att han har lyft sig senare tid och slipat bort dom "överkreativa" grejer som han hållit på med. Vi får väl se...

Pk:n från ikväll finns här: http://www.frolundaindians.com/artikel/e4i3ajcnr-24601/matt-mursak-fixade-seger

Oceaner av tid tills nästa match och om gud är god kanske vi får tebax fler Stålmän.







tibet
tibet

Antal inlägg : 1282
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå

Inlägg av RSD555 sön 21 jan 2018, 16:28

Pajala skrev:
kokostrollet skrev:
Pajala skrev:
icemask skrev:Jag ger det 2 säsonger till sen är det dött på detta forum, tack vare sådana som pajala !
inte konstigt att längden på matchtrådarna har mer än halverats på de sista 2 säsongerna, man lägger inte ner onödig tid här !
'

så du gillar bara personer som stryker dig medhårs ? vi är alla olika, mångfald berikar Very Happy

Självklart måste man få föra fram sina åsikter. Men jag tror du skulle tjäna på att undvika dina glada tillrop och "LOLs" och liknande när saker går emot LHF. Då blir det lättare att få respekt även för (ständigt) avvikande åsikter när man som du påstår att man faktiskt håller på LHF (även om det oftast är rätt svårt att tro...).

jag vet att jag håller på LHF, du kanske tror något annat men det är stor skillnad mellan tro och veta.

Att veta är bara en väldigt stark tro. Förr visste man att atomen var odelbar, nu tror man att den är oändligt delbar.

Ni tror båda två alltså.

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå

Inlägg av RSD555 sön 21 jan 2018, 17:21

Om man håller på ett lag så tycker man att domaren ska döma till lagets fördel i 50-50 situtioner.

Man lider med laget, man gapskrattar inte när motståndarna gör mål.

Finns många fler exempel och man bör följa dom flesta för att säga att man håller på laget.

Att vilja att ett lag ska vinna är en lite annan sak. För att hålla på ett lag måste man även stödja laget. Helst i ur och skur.

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå

Inlägg av Hankburger sön 21 jan 2018, 18:05

Pajala skrev:men fan vad ni är envisa, han säger ju att det var så bra bilder som visade att pucken inte var i mål, han säger inte att "jag vet inte för jag kan inte se var pucken är.

där är skillnaden.

Tydligen är det svårt att läsa regelboken trots att paragrafen bokstavligen citerats ord för ord till dig.

Urken skrev:
bearjew skrev:
icemask skrev:Jag ger det 2 säsonger till sen är det dött på detta forum, tack vare sådana som pajala !
inte konstigt att längden på matchtrådarna har mer än halverats på de sista 2 säsongerna, man lägger inte ner onödig tid här !

Men blocka personen precis som jag och flera andra. Slipper du läsa allt trollande och trams.

Mindre trevligt med de som bara klagar också, när det finns enkla medel att slippa läsa vad somliga skriver. Just saying.

Vidare: jag håller oftare med i Pajalas analyser, än somliga "ryggdunkare". Så i min värld hade det varit precis tvärt emot vad du påstår.
Därav anser jag att alla som vill skriva bör få göra det. Gillar du inte vad du läser? Agera då.

Så du ser inte ironin i din egen kommentar där? Smile

tibet skrev:Ingen presskonferens utlagd än så länge efter dagens match. All heder åt våra tränare som trots utvisningar och bortdömt mål beter sig värdigt. Det är bara löjligt att göra som ex Bert gör att se sig själv som ett offer hela tiden. Ser framför mig när Berts barn förklarar för han att "pappa, så där kan man inte bete sig, förstår du inte det?".

Frölundas första mål tycker jag inte man kan lasta Sondell för. Donovan kommer in i våran zon med hög fart och får en överlämning från Ehn vilket gör att en stillastående Petter inte hinner med att förhindra en inbrytning mot mål. Pucken studsar lite märkligt och gör att det är bara att raka in den. En bra enskild prestation i kombination med lite flyt helt enkelt. Frölundas övriga 2 mål är inget att säga om heller. Screenen i OT är snyggt utfört, synd att det var fel lag som gjorde den bara.

Bortdömda målet skulle enligt reglerna inte ha dömts bort men jag tror inte att den var inne så speciellt upprörd blir inte jag i alla fall.

Vi förlorar på att på våran egen oförmåga att göra mål samt att domarna ser till att vi får en 3-5:a mot oss. Hårt dömt!

Vi är helt klart ett lag som är på väg att forma sig till ett vinnargäng. Skulle Hishon komma tebax i god form hade det varit riktigt bra tror jag. Även om han hittills då han spelat inte gjort speciellt mycket poäng så tycker jag att han "bär" upp spelet väldigt bra. Viktigt för laget. Trots att vi inte har släppt in så mycket mål på sistone så känns det som att backsidan behöver en trygg rutinerad pjäs. Janne var riktigt bra innan han blev skadad och kommer han tebax och spelar som han gjorde då kommer det att ge försvaret ett stort lugn. Undrar om han inte har gjort något ingrepp/operation eller vad är det som gör att tar sån tid för han att komma tebax? Å vad är dealen med Ryan Johnston? Undrar lite hur han har kunnat få spela för Canadiens faktiskt. Det är nog enklare att få chansen när man har släkt som det här:  http://www.eliteprospects.com/staff.php?staff=1830  Jag tycker ändå att han har lyft sig senare tid och slipat bort dom "överkreativa" grejer som han hållit på med. Vi får väl se...

Pk:n från ikväll finns här: http://www.frolundaindians.com/artikel/e4i3ajcnr-24601/matt-mursak-fixade-seger

Oceaner av tid tills nästa match och om gud är god kanske vi får tebax fler Stålmän.








Tycker att Gustavsson ska ha kritik där också. Trots att han släpper en väldigt enkel retur så låter han bokstavligen Donovan trycka in pucken GENOM honom. Den sortens ingripande kommer inte accepteras i NHL.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå

Inlägg av Urken sön 21 jan 2018, 18:20

Nej. Jag ser ingen ironi i inlägget. Möjligen syftningsfel.

Att klanka ned på en persons inlägg, varje dag som denne skrivit något, är en ganska stor skillnad gentemot vad jag gjorde. Den dagen jag börjar skriva samma sak, om och om igen, så kan du dra ditt försök till att få det till ironi.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå

Inlägg av Lillajag sön 21 jan 2018, 18:38

bearjew skrev:
icemask skrev:Jag ger det 2 säsonger till sen är det dött på detta forum, tack vare sådana som pajala !
inte konstigt att längden på matchtrådarna har mer än halverats på de sista 2 säsongerna, man lägger inte ner onödig tid här !

Men blocka personen precis som jag och flera andra. Slipper du läsa allt trollande och trams.

Jag har valt att blockera Pajala, oj så skönt. Rekommenderas!

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå

Inlägg av icemask sön 21 jan 2018, 20:52

Pajala skrev:
icemask skrev:Jag ger det 2 säsonger till sen är det dött på detta forum, tack vare sådana som pajala !
inte konstigt att längden på matchtrådarna har mer än halverats på de sista 2 säsongerna, man lägger inte ner onödig tid här !
'

så du gillar bara personer som stryker dig medhårs ? vi är alla olika, mångfald berikar Very Happy
Jag har inga problem med att du förhåller dig till lhf som du gör, men det förlöjligar dig själv när du bara för att spä på provokationen går ut och säger att domaren gjorde rätt när han inte följde gällande regler !
Det är när du gör detta som du betraktas som ett troll !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4104
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå

Inlägg av Hankburger mån 22 jan 2018, 14:01

Urken skrev:Nej. Jag ser ingen ironi i inlägget. Möjligen syftningsfel.

Att klanka ned på en persons inlägg, varje dag som denne skrivit något, är en ganska stor skillnad gentemot vad jag gjorde. Den dagen jag börjar skriva samma sak, om och om igen, så kan du dra ditt försök till att få det till ironi.

Så ironin att Pajala är den som tenderar att gnälla mest har alltså undgått dig? Bra att veta. Smile
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå

Inlägg av Urken mån 22 jan 2018, 15:04

Hankburger skrev:
Urken skrev:Nej. Jag ser ingen ironi i inlägget. Möjligen syftningsfel.

Att klanka ned på en persons inlägg, varje dag som denne skrivit något, är en ganska stor skillnad gentemot vad jag gjorde. Den dagen jag börjar skriva samma sak, om och om igen, så kan du dra ditt försök till att få det till ironi.

Så ironin att Pajala är den som tenderar att gnälla mest har alltså undgått dig? Bra att veta. Smile

Vad har det med saken att göra? Vi har hela tiden sagt att de som inte uppskattar hans inlägg kan ignorera honom. Så länge han inte bryter mot några forumregler, har han lika stor rätt att skriva här som du eller jag.
Jag anser inte att hans inlägg är gnäll. Snarare är de, enligt mig, mer realistiska än många andras inlägg.

Han håller sig dessutom on-topic, vilket vi inte gör. Han diskuterar (gnäller enligt dig) Luleå Hockey. Vi diskuterar honom, en användare. Vilket inte ens är tillåtet.
Här är den stora skillnaden: oavsett om du tolkar hans inlägg som gnäll eller inte, så bryter han inte mot några regler. Vilket vi nu gör. Vilket många hela tiden gör, i varje tråd som Pajala skriver något i. Om han nu är så himla jobbig: ignorera, så har ni löst ert problem. Vad är det som är så himla svårt att förstå? Att sitta och gnälla, när det finns en enkel åtgärd är, i mitt tycke, värre än att klaga på Luleå Hockeys prestationer. Vilket vi också är här för att diskutera.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå

Inlägg av kokostrollet mån 22 jan 2018, 19:06

Urken skrev:
Hankburger skrev:
Urken skrev:Nej. Jag ser ingen ironi i inlägget. Möjligen syftningsfel.

Att klanka ned på en persons inlägg, varje dag som denne skrivit något, är en ganska stor skillnad gentemot vad jag gjorde. Den dagen jag börjar skriva samma sak, om och om igen, så kan du dra ditt försök till att få det till ironi.

Så ironin att Pajala är den som tenderar att gnälla mest har alltså undgått dig? Bra att veta. Smile

Vad har det med saken att göra? Vi har hela tiden sagt att de som inte uppskattar hans inlägg kan ignorera honom. Så länge han inte bryter mot några forumregler, har han lika stor rätt att skriva här som du eller jag.
Jag anser inte att hans inlägg är gnäll. Snarare är de, enligt mig, mer realistiska än många andras inlägg.

Han håller sig dessutom on-topic, vilket vi inte gör. Han diskuterar (gnäller enligt dig) Luleå Hockey. Vi diskuterar honom, en användare. Vilket inte ens är tillåtet.
Här är den stora skillnaden: oavsett om du tolkar hans inlägg som gnäll eller inte, så bryter han inte mot några regler. Vilket vi nu gör. Vilket många hela tiden gör, i varje tråd som Pajala skriver något i. Om han nu är så himla jobbig: ignorera, så har ni löst ert problem. Vad är det som är så himla svårt att förstå? Att sitta och gnälla, när det finns en enkel åtgärd är, i mitt tycke, värre än att klaga på Luleå Hockeys prestationer. Vilket vi också är här för att diskutera.

Hur gör jag för att ignorera? Är det "Lägg till ovänslistan" som ligger under varje profilsida?
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2645
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå

Inlägg av Urken mån 22 jan 2018, 19:09

kokostrollet skrev:
Urken skrev:
Hankburger skrev:
Urken skrev:Nej. Jag ser ingen ironi i inlägget. Möjligen syftningsfel.

Att klanka ned på en persons inlägg, varje dag som denne skrivit något, är en ganska stor skillnad gentemot vad jag gjorde. Den dagen jag börjar skriva samma sak, om och om igen, så kan du dra ditt försök till att få det till ironi.

Så ironin att Pajala är den som tenderar att gnälla mest har alltså undgått dig? Bra att veta. Smile

Vad har det med saken att göra? Vi har hela tiden sagt att de som inte uppskattar hans inlägg kan ignorera honom. Så länge han inte bryter mot några forumregler, har han lika stor rätt att skriva här som du eller jag.
Jag anser inte att hans inlägg är gnäll. Snarare är de, enligt mig, mer realistiska än många andras inlägg.

Han håller sig dessutom on-topic, vilket vi inte gör. Han diskuterar (gnäller enligt dig) Luleå Hockey. Vi diskuterar honom, en användare. Vilket inte ens är tillåtet.
Här är den stora skillnaden: oavsett om du tolkar hans inlägg som gnäll eller inte, så bryter han inte mot några regler. Vilket vi nu gör. Vilket många hela tiden gör, i varje tråd som Pajala skriver något i. Om han nu är så himla jobbig: ignorera, så har ni löst ert problem. Vad är det som är så himla svårt att förstå? Att sitta och gnälla, när det finns en enkel åtgärd är, i mitt tycke, värre än att klaga på Luleå Hockeys prestationer. Vilket vi också är här för att diskutera.

Hur gör jag för att ignorera? Är det "Lägg till ovänslistan" som ligger under varje profilsida?

Stämmer bra.

Gå in på användarens profil, gör denne till "ovän". Märkligt ordval möjligen, men ja. Vad som sedan händer är följande: "Ovänner är användare som inte kan skicka privata meddelanden till dig och inte kan skicka besökarmeddelanden åt dig. Du kan inte heller se ovännernas inlägg i forumet. Observera att du inte kan lägga till en moderator eller administratör till din lista med ovänner."
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå

Inlägg av Puckad mån 22 jan 2018, 19:31

Urken skrev:"Observera att du inte kan lägga till en moderator eller administratör till din lista med ovänner."
Ok, nu fattar jag!  pig
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå

Inlägg av Urken mån 22 jan 2018, 19:33

Puckad skrev:
Urken skrev:"Observera att du inte kan lägga till en moderator eller administratör till din lista med ovänner."
Ok, nu fattar jag!  pig

cheers
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå

Inlägg av farre mån 22 jan 2018, 20:58

Urken skrev:
Hankburger skrev:
Urken skrev:Nej. Jag ser ingen ironi i inlägget. Möjligen syftningsfel.

Att klanka ned på en persons inlägg, varje dag som denne skrivit något, är en ganska stor skillnad gentemot vad jag gjorde. Den dagen jag börjar skriva samma sak, om och om igen, så kan du dra ditt försök till att få det till ironi.

Så ironin att Pajala är den som tenderar att gnälla mest har alltså undgått dig? Bra att veta. Smile

Vad har det med saken att göra? Vi har hela tiden sagt att de som inte uppskattar hans inlägg kan ignorera honom. Så länge han inte bryter mot några forumregler, har han lika stor rätt att skriva här som du eller jag.
Jag anser inte att hans inlägg är gnäll. Snarare är de, enligt mig, mer realistiska än många andras inlägg.

Han håller sig dessutom on-topic, vilket vi inte gör. Han diskuterar (gnäller enligt dig) Luleå Hockey. Vi diskuterar honom, en användare. Vilket inte ens är tillåtet.
Här är den stora skillnaden: oavsett om du tolkar hans inlägg som gnäll eller inte, så bryter han inte mot några regler. Vilket vi nu gör. Vilket många hela tiden gör, i varje tråd som Pajala skriver något i. Om han nu är så himla jobbig: ignorera, så har ni löst ert problem. Vad är det som är så himla svårt att förstå? Att sitta och gnälla, när det finns en enkel åtgärd är, i mitt tycke, värre än att klaga på Luleå Hockeys prestationer. Vilket vi också är här för att diskutera.

Spot on!
farre
farre

Antal inlägg : 2080
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå

Inlägg av RSD555 mån 22 jan 2018, 22:58

Kan mina vänner skicka besökarmeddelanden åt mig?! affraid

Kul idé, skulle kunna skapa roliga konflikter. Och hålla bråken borta från trådarna.


RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå

Inlägg av RSD555 mån 22 jan 2018, 23:22

Gnäll: Jämmer, klagan, ständigt missnöje

Ex: "Vi lyckas alltid hitta en väg att förlora, vi skiter ner oss igen"

Prata om andra användare ex:

"Fan vad ni är envisa"
"Varför är ni så enögda?"

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå

Inlägg av Pajala tis 23 jan 2018, 12:07

RSD555 skrev:Gnäll: Jämmer, klagan, ständigt missnöje

Ex: "Vi lyckas alltid hitta en väg att förlora, vi skiter ner oss igen"

Prata om andra användare ex:

"Fan vad ni är envisa"
"Varför är ni så enögda?"

saker förstoras upp så mycket på forumet, det blir för personligt,  alltid gnälls det på domaren, man försöker skylla på andra saker istället, varför tar man inte och diskuterar Luleås insats ?

Vi ligger på plats 10 i tabellen pg.a uselt spel, vi har enorma problem att ta tre poäng i matcherna och det har inte varit domarens fel, tvärtom så har Luleå så djupa dalar i sitt spel så det finns inte, vi kan spela bra som mot Frölunda senast och ändå blir det förlust, vi är det lag som skjuter minst mot mål, BP och PP har inte alls övertygat och snart närmar vi oss slutet av grundserien och vi står still och stampar på samma plats.

Visst har Olle, Cehlin och Larsson varit riktigt bra, Harju gör sitt jobb och även målvakterna spelar bra men sen är det en avgrund till resterande spelare, juniorerna visat framfötterna men är det för att dom är så otroligt bra eller är det för att resten av spelarna verkligen har gått ned sig ?

Jag blir gång på gång förvånad hur Nisse spelar så bra på backplats, hur enkelt allt ser ut, först tänkte jag att jävlar vilken supertalang vi har men sedan förstod jag hur det ligger till, faktum är att resterande backar faktiskt är ganska så mediokra och det får Nisse att se ut som en gud på isen, sedan så har ju faktiskt många forwards misslyckats helt, Hedman är verkligen obsolet, helt fel person för bulans hockey, allt han gör på isen känns så fel, nu när han inte använder sin stora kropp till det fysiska spelet så blir det bara pannkaka hela tiden, Hishon är väl vår största flopp, nu skadad men otroligt blek i matcherna han har spelat, Petter är också en gåta, vet inte om han har taskigt självförtroende men den tidigare inställningen att gå hårt och rakt på mål med ett snabbt avslut är helt som bortblåst, hur länge ska man vänta på hans lyft ? en säsong till ?

FFF kedjan har man ju kunnat lita på tidigare men dom har faktiskt varit urusla dom med, foppa har verkligen varit sämst i den kedjan, känns som det är dags att avsluta samarbetet .

Det finns så många faktorer som felar i årets trupp, därför ligger vi just  nu på plats 10 och jag ser inte att vi har kraft för att vinna ett play-in och ta oss vidare till ett slutspel, nä bulan och skuggan har mycket att jobba med och jag tror att vi kommer att få se många spelarbyten till nästa säsong, även för spelare som är under kontrakt.

och sedan ett svar till RSD555, om du läser matchtrådarna så ser du att jag inte alltid gnäller utan blir jävligt glad när Luleå gör mål, så att försöka måla upp att jag bara gnäller stämmer inte, fast du har väl blockat mig nu så du kan nog inte läsa detta ändå lol!
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå

Inlägg av RSD555 tis 23 jan 2018, 13:05

Nej, jag håller mig bara borta från matchtrådarna eftersom du där hånar dom som håller på Luleå i 50-50 situationer. Du har delvis rätt i att jag är enögd och jävig i en del situationer men det stör mitt fokus på matchen när du pratar om andra medlemmar och gnäller för att medvetet störa och provocera. Förstår att det blivit din grej att vara en finne på röven och det är väl bra så. Men under matcherna vill jag fokusera på hockey.

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå

Inlägg av Pajala tis 23 jan 2018, 16:10

RSD555 skrev:Nej, jag håller mig bara borta från matchtrådarna eftersom du där hånar dom som håller på Luleå i 50-50 situationer. Du har delvis rätt i att jag är enögd och jävig i en del situationer men det stör mitt fokus på matchen när du pratar om andra medlemmar och gnäller för att medvetet störa och provocera. Förstår att det blivit din grej att vara en finne på röven och det är väl bra så. Men under matcherna vill jag fokusera på hockey.

jag fokuserar alltid på hockey, men det finns dom som fokuserar på mig och mina åsikter mer, låt oss diskutera hockey istället, och acceptera andras åsikter.

Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå

Inlägg av Hankburger tis 23 jan 2018, 16:22

Pajala skrev:
RSD555 skrev:Nej, jag håller mig bara borta från matchtrådarna eftersom du där hånar dom som håller på Luleå i 50-50 situationer. Du har delvis rätt i att jag är enögd och jävig i en del situationer men det stör mitt fokus på matchen när du pratar om andra medlemmar och gnäller för att medvetet störa och provocera. Förstår att det blivit din grej att vara en finne på röven och det är väl bra så. Men under matcherna vill jag fokusera på hockey.

jag fokuserar alltid på hockey, men det finns dom som fokuserar på mig och mina åsikter mer, låt oss diskutera hockey istället, och acceptera andras åsikter.


Så att kalla andra enögda är att "fokusera på hockey"? Wink

Nej. Nu hamnar du på min blockeringslista. Nog med negativiteten.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå

Inlägg av Ferros tis 23 jan 2018, 16:33

Hankburger skrev:
Pajala skrev:
RSD555 skrev:Nej, jag håller mig bara borta från matchtrådarna eftersom du där hånar dom som håller på Luleå i 50-50 situationer. Du har delvis rätt i att jag är enögd och jävig i en del situationer men det stör mitt fokus på matchen när du pratar om andra medlemmar och gnäller för att medvetet störa och provocera. Förstår att det blivit din grej att vara en finne på röven och det är väl bra så. Men under matcherna vill jag fokusera på hockey.

jag fokuserar alltid på hockey, men det finns dom som fokuserar på mig och mina åsikter mer, låt oss diskutera hockey istället, och acceptera andras åsikter.


Så att kalla andra enögda är att "fokusera på hockey"? Wink

Nej. Nu hamnar du på min blockeringslista. Nog med negativiteten.

Här håller jag faktiskt med, brukar tycka att Pajala är en hyfsad kontrast här på forumet men att kalla folk för enögda och enivsa för att man själv inte har koll på vad som har sagts är i mitt tycke inte att "fokusera på hockey". Om något så är det väl bara provokativt, speciellt när i princip alla andra som är insatta (experter, andra lags supportrar osv) är på den sida som kallas "enögd" så blir det bara fånigt .

Så i det här fallet så är det väl ändå Pajala som börjat kommentera andra användare, och inte tvärtom (som det oftast är).

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå

Inlägg av Lulefan tis 23 jan 2018, 17:18

Vad har det här med matchen Frölunda - Luleå att göra?

Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå

Inlägg av Urken tis 23 jan 2018, 17:21

Lulefan skrev:Vad har det här med matchen Frölunda - Luleå att göra?

Inget, men nu är det utrett, varvid vi får hoppas att alla förstår poängen.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå

Inlägg av RSD555 ons 24 jan 2018, 16:38

Pajala, jag vet att du är smart. Jag vet att du gillar att provocera, att det triggar något hos dig. Men ta en paus under matcherna eller ställ dig i luleåklacken och kör samma grej. Om du är en man. Peace and out. Lägger ner den här diskussionen nu.

RSD555

Antal inlägg : 703
Join date : 17-12-03

Till överst på sidan Gå ner

2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå

Inlägg av Urken ons 24 jan 2018, 16:52

RSD555 skrev:Pajala, jag vet att du är smart. Jag vet att du gillar att provocera, att det triggar något hos dig. Men ta en paus under matcherna eller ställ dig i luleåklacken och kör samma grej. Om du är en man. Peace and out. Lägger ner den här diskussionen nu.

Eller så ignorerar du honom och problemet är löst.

Därmed avslutas diskussioner rörande forumets användare. Anser ni att någon bryter mot reglerna, kontakta då admin. Skriv inte ut det i trådarna.

Ärendet avslutat.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2018-01-20, SHL-match 38, Frölunda - Luleå

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet