2017-10-07, SHL-match 8, Frölunda - Luleå

+32
hokkzorz
Mr Bister
Norrlandstoken
Tigerman
rasbiologen
Lillajag
Lars158
Dilox
Tony Moore
icemask
Donowitz
kamelbullen
wilmus2007
Lasse Proppmätt
Högljudd
LulefanGBG
Dustin
Myrman
Bamsefar
Pajala
Hankburger
Ferros
Puckad
ski3r
Hedanders
Urken
Kapten Haddock
Old Brooklyn
Jonken
NallePhu
Redbear
Admin
36 posters

Sida 5 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Gå ner

2017-10-07, SHL-match 8, Frölunda - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2017-10-07, SHL-match 8, Frölunda - Luleå

Inlägg av Jonken tor 12 okt 2017, 19:45

Lillajag skrev:Är ju inte frågan om nån åsikt, detta handlar om fakta! Luleås spelidé bygger bl.a på att centrarna lämnar slottet och sätter press ute mot sargen. Det är ju bara att titta på matchen så ser man det gång på gång.
Jag tänker inte kommentera det här. Vidare tycker jag det är JÄVLA DÅLIGT av dig att inte vara större än så här...

-Släpp -och gå vidare!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6790
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

2017-10-07, SHL-match 8, Frölunda - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2017-10-07, SHL-match 8, Frölunda - Luleå

Inlägg av Lillajag tor 12 okt 2017, 21:18

Och jag tycker det är otroligt litet att inte bara erkänna att du har fel, du gick ut kaxigt och lite nedlåtande med "alla ser att det är Lundeströms fel" och centern ska ALDRIG lämna slottet". Så åt inte Luleås spelidé och det syns på isen gång på gång hur våra centrar är ute vid sargen i egen zon. Varför inte bara erkänna, litet!!

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

2017-10-07, SHL-match 8, Frölunda - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2017-10-07, SHL-match 8, Frölunda - Luleå

Inlägg av Jonken tor 12 okt 2017, 22:00

Lillajag skrev:Och jag tycker det är otroligt litet att inte bara erkänna att du har fel, du gick ut kaxigt och lite nedlåtande med "alla ser att det är Lundeströms fel" och centern ska ALDRIG lämna slottet". Så åt inte Luleås spelidé och det syns på isen gång på gång hur våra centrar är ute vid sargen i egen zon. Varför inte bara erkänna, litet!!
Helt OTROLIGT!

Jag har inte ändrat uppfattning för fem öre!

1.) Jag har läst + kollat allt du skrivit. (Jag HAR en annan uppfattning av situationen.)  
2.) Jag tycker din analys av situationen SUGER/är HELT felaktig.
3.) När du skall försöka leka "kalas" coach -och utbilda på dina egna tester; är både störtlöjligt + irriterande.
4.) Jag skrev det jag skrev och står för det. Skillnaden att jag fram till valt att ignorera dina lama analyser. För att på ett forum -har du precis som jag rätt ha din åsikt. (OAVSETT hur jävla tomtig den än är!)

Sedan att det tydligen verkar så jälva svårt för dig att fatta vinken -trots att man stavar det i mening åt dig -beskriver ju egentligen mer om vem man försöker att kommunicera med; än vad man försöker kommunicera om...

Man skulle garanterat kunna skriva +100 rader här till dig; och ändå skulle du ifråga sätta det! Jag vet inte vad du försöker att bevisa med det här -och ärligt så tror jag varken jag eller flera andra är så värst imponerade av det du håller på med.

- Och jag VILL VERKLIGEN FÖRTYDLIGA: Vad jag personligen anser om dina teser och jagande framgår nu ovan. Och oavsett hur många  Kalle-Anka inlägg du skrivit -riktade emot mig; så har jag valt att INTE kommentera skiten förrän nu.


Senast ändrad av Jonken den tor 12 okt 2017, 22:09, ändrad totalt 2 gånger
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6790
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

2017-10-07, SHL-match 8, Frölunda - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2017-10-07, SHL-match 8, Frölunda - Luleå

Inlägg av Jonken tor 12 okt 2017, 22:04

Vidare...

Jag är kaxig...? (För att du och jag har en annan åsikt?)
Läs igenom skiten du skrivit -och ta i/fundera med båda halvorna en omgång till.....
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6790
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

2017-10-07, SHL-match 8, Frölunda - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2017-10-07, SHL-match 8, Frölunda - Luleå

Inlägg av Holma tor 12 okt 2017, 22:13

Felpost...

Holma

Antal inlägg : 8
Join date : 17-03-07

Till överst på sidan Gå ner

2017-10-07, SHL-match 8, Frölunda - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2017-10-07, SHL-match 8, Frölunda - Luleå

Inlägg av CKa fre 13 okt 2017, 07:58

Jonken skrev:Vidare...

Jag är kaxig...? (För att du och jag har en annan åsikt?)
Läs igenom skiten du skrivit -och ta i/fundera med båda halvorna en omgång till.....

Shit, du var verkligen inte van vid att någon säger emot dig. Förövrigt har han helt rätt i det han säger, det kan alla som sett Luleå spela i år se.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

2017-10-07, SHL-match 8, Frölunda - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2017-10-07, SHL-match 8, Frölunda - Luleå

Inlägg av Lillajag fre 13 okt 2017, 09:17

CKa skrev:
Jonken skrev:Vidare...

Jag är kaxig...? (För att du och jag har en annan åsikt?)
Läs igenom skiten du skrivit -och ta i/fundera med båda halvorna en omgång till.....

Shit, du var verkligen inte van vid att någon säger emot dig. Förövrigt har han helt rätt i det han säger, det kan alla som sett Luleå spela i år se.

Tack!

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

2017-10-07, SHL-match 8, Frölunda - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2017-10-07, SHL-match 8, Frölunda - Luleå

Inlägg av Jonken fre 13 okt 2017, 09:58

CKa skrev:
Shit, du var verkligen inte van vid att någon säger emot dig. Förövrigt har han helt rätt i det han säger, det kan alla som sett Luleå spela i år se.
Jag INGA som helst problem med det. (Och jag MENAR VERKLIGEN det!)  Tycker att jag försökt att ducka på -och svälja så envist jag kunnat här. Du, han och jag; vi har ALLA rätt till vår egna åsikt. -Respect all around på de! Men vi skall inte hålla på och långtidspissa på varandra; bara för att vi tycker att våran egna idé eller analys är bättre.

En av de viktigaste kunskaperna att ha när man är på ett furum; är att ha insikten och veta: Att på ett forum är ingen någonsin intresserad i längdskillnader; mellan två deltagares könsorgan. Tyvärr är detta någonting som är väldigt lätt och glömma bort i stridens hetta. Alla missar i sånt här då och då. MEN: Det blir tokigt när någon deltagande/part inte har insikten att backa av; utan envist fortsätter och försöker att framhäva sin pitt i efterhand.

Jag menar: Roselli -O's 4-3 puck är noterad i historieböckerna nu. Dom vann -vi förlorade. -DONE! Vi gick bort oss på sista avgörande målet. OAVSETT hur "Bulans" analys av situationen lyder; har han GARANTERAT gått igenom detta med spelarna i fråga. Sedan att vi än i dag sitter här och runkar oss löjliga över situationen: Är ju egentligen jävligt patetiskt.....

Alla vi ser ju saker med våra egna ögon. (Det är detta som gör oss individuellt unika här.) Jag tycker att en bra debattör -skall kunna hantera charmen av en känga i stridens hetta. (Precis som spelarna på isen förväntas göra.) Man måste bara veta -eller lära sig att backa av; när någonting inte leder någonstans: Och det är bara dags att lämna -och gå vidare.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6790
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

2017-10-07, SHL-match 8, Frölunda - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2017-10-07, SHL-match 8, Frölunda - Luleå

Inlägg av Lillajag fre 13 okt 2017, 10:46

Jonken skrev:
CKa skrev:
Shit, du var verkligen inte van vid att någon säger emot dig. Förövrigt har han helt rätt i det han säger, det kan alla som sett Luleå spela i år se.
Jag INGA som helst problem med det. (Och jag MENAR VERKLIGEN det!)  Tycker att jag försökt att ducka på -och svälja så envist jag kunnat här. Du, han och jag; vi har ALLA rätt till vår egna åsikt. -Respect all around på de! Men vi skall inte hålla på och långtidspissa på varandra; bara för att vi tycker att våran egna idé eller analys är bättre.

En av de viktigaste kunskaperna att ha när man är på ett furum; är att ha insikten och veta: Att på ett forum är ingen någonsin intresserad i längdskillnader; mellan två deltagares könsorgan. Tyvärr är detta någonting som är väldigt lätt och glömma bort i stridens hetta. Alla missar i sånt här då och då. MEN: Det blir tokigt när någon deltagande/part inte har insikten att backa av; utan envist fortsätter och försöker att framhäva sin pitt i efterhand.

Jag menar: Roselli -O's 4-3 puck är noterad i historieböckerna nu. Dom vann -vi förlorade. -DONE! Vi gick bort oss på sista avgörande målet. OAVSETT hur "Bulans" analys av situationen lyder; har han GARANTERAT gått igenom detta med spelarna i fråga. Sedan att vi än i dag sitter här och runkar oss löjliga över situationen: Är ju egentligen jävligt patetiskt.....

Alla vi ser ju saker med våra egna ögon. (Det är detta som gör oss individuellt unika här.) Jag tycker att en bra debattör -skall kunna hantera charmen av en känga i stridens hetta. (Precis som spelarna på isen förväntas göra.) Man måste bara veta -eller lära sig att backa av; när någonting inte leder någonstans: Och det är bara dags att lämna -och gå vidare.

Din kompetens gällande "släppa och gå vidare", "sluta mäta" "lära sig backa av" är verkligen på en enormt hög nivå, detta bevisas tydligt av mängden och längden på dina inlägg! Blir ju lite parodi! Jag däremot kräver/förväntar mig inte att andra ska sluta debattera för jag gillar långa debatter men du efterlyser saker från andra som du bevisligen inte fixar själv, blir ju lite pajas över sånt beteende!

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

2017-10-07, SHL-match 8, Frölunda - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2017-10-07, SHL-match 8, Frölunda - Luleå

Inlägg av Jonken fre 13 okt 2017, 11:14

Lillajag skrev:
Din kompetens gällande "släppa och gå vidare", "sluta mäta" "lära sig backa av" är verkligen på en enormt hög nivå, detta bevisas tydligt av mängden och längden på dina inlägg! Blir ju lite parodi! Jag däremot kräver/förväntar mig inte att andra ska sluta debattera för jag gillar långa debatter men du efterlyser saker från andra som du bevisligen inte fixar själv, blir ju lite pajas över sånt beteende!

Men......?  Uppenbarligen; är ju mängden -samt längden i mina inlägg otillräcklig; eftersom du fortfarande inte verkar kunna relatera till innehållet i dessa?  scratch

Jag respekterar att du gillar långa debatter. Detta är HELT OK! Och jag är ÖVERTYGAD över att även du (innerst inne); -precis som andra här förstår att det är inte alls vad detta handlar om. Om du anser att jag visar ett pajas -beteende för att jag påpekar/förtydligar detta åt dig: -Det står för dig.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6790
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

2017-10-07, SHL-match 8, Frölunda - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2017-10-07, SHL-match 8, Frölunda - Luleå

Inlägg av Lillajag fre 13 okt 2017, 12:26

Jonken skrev:
Lillajag skrev:
Din kompetens gällande "släppa och gå vidare", "sluta mäta" "lära sig backa av" är verkligen på en enormt hög nivå, detta bevisas tydligt av mängden och längden på dina inlägg! Blir ju lite parodi! Jag däremot kräver/förväntar mig inte att andra ska sluta debattera för jag gillar långa debatter men du efterlyser saker från andra som du bevisligen inte fixar själv, blir ju lite pajas över sånt beteende!

Men......?  Uppenbarligen; är ju mängden -samt längden i mina inlägg otillräcklig; eftersom du fortfarande inte verkar kunna relatera till innehållet i dessa?  scratch

Jag respekterar att du gillar långa debatter. Detta är HELT OK! Och jag är ÖVERTYGAD över att även du (innerst inne); -precis som andra här förstår att det är inte alls vad detta handlar om. Om du anser att jag visar ett pajas -beteende för att jag påpekar/förtydligar detta åt dig: -Det står för dig.

Vi kan tydligen inte tvinga dig att ha rätt! santa "släpp och gå vidare" jocolor

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

2017-10-07, SHL-match 8, Frölunda - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2017-10-07, SHL-match 8, Frölunda - Luleå

Inlägg av Jonken fre 13 okt 2017, 12:40

Lillajag skrev:
Vi kan tydligen inte tvinga dig att ha rätt! santa  "släpp och gå vidare" jocolor
Very Happy Rätt!
Nu JÄVLAR ska vi istället sakta börja ladda för att göra en kanoninsats i fulla sextio -nere i skåne på tisdag! Wink
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6790
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

2017-10-07, SHL-match 8, Frölunda - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2017-10-07, SHL-match 8, Frölunda - Luleå

Inlägg av CKa fre 13 okt 2017, 12:42

Jonken skrev:
Lillajag skrev:
Din kompetens gällande "släppa och gå vidare", "sluta mäta" "lära sig backa av" är verkligen på en enormt hög nivå, detta bevisas tydligt av mängden och längden på dina inlägg! Blir ju lite parodi! Jag däremot kräver/förväntar mig inte att andra ska sluta debattera för jag gillar långa debatter men du efterlyser saker från andra som du bevisligen inte fixar själv, blir ju lite pajas över sånt beteende!

Men......?  Uppenbarligen; är ju mängden -samt längden i mina inlägg otillräcklig; eftersom du fortfarande inte verkar kunna relatera till innehållet i dessa?  scratch

Jag respekterar att du gillar långa debatter. Detta är HELT OK! Och jag är ÖVERTYGAD över att även du (innerst inne); -precis som andra här förstår att det är inte alls vad detta handlar om. Om du anser att jag visar ett pajas -beteende för att jag påpekar/förtydligar detta åt dig: -Det står för dig.

Vad i den här diskussionen är det egentligen som gör dig så upprörd? Tycker du drar enormt stora växlar av att han bara påtalar hur man vill spela hockey idag jämfört med hur du kanske varit van vid att det ska se ut.

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

2017-10-07, SHL-match 8, Frölunda - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2017-10-07, SHL-match 8, Frölunda - Luleå

Inlägg av Micke80 fre 13 okt 2017, 14:49

Varför inte bara sluta skriva i ämnet om man inte vill debattera mer?
Om sedan en eller annan part tar upp det igen i en annan tråd visar det ju mer om hur svårt hen har att släppa saker, oavsett om man anser sig ha rätt i sak eller ej, eller oavsett om man känner sig förnärmad eller ej.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2017-10-07, SHL-match 8, Frölunda - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2017-10-07, SHL-match 8, Frölunda - Luleå

Inlägg av NallePhu fre 13 okt 2017, 22:23

Rätt tyken och överlägsen attityd av LillaJag mot Jonken dags att han kammar till sig och tonar ned den överlägsna attityd han besitter med tanke på att Jonken skriver bra och logiskt formulerat på forumet!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18145
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2017-10-07, SHL-match 8, Frölunda - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2017-10-07, SHL-match 8, Frölunda - Luleå

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet