2017-10-05, SHL-match 7, Luleå - Frölunda

+25
delphi
Hedanders
Lulefan
LHF96
Tigerman
NallePhu
GustenA
Hankburger
Bamsefar
Norrlandstoken
Urken
Ferros
Dustin
Puckad
Lillajag
GLHF
Lasse Proppmätt
Anthrax
LulefanGBG
Jonken
Pajala
Dilox
hokkzorz
Old Brooklyn
Admin
29 posters

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

2017-10-05, SHL-match 7, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2017-10-05, SHL-match 7, Luleå - Frölunda

Inlägg av Dustin tor 05 okt 2017, 21:21

NallePhu skrev:Skuggan - Engman dem har feelingen kring nyförvärv man ser dem har en vassare strategi!
Innan nyår så har Hishon + Olausson förlängda kontrakt!

Hishon är ju totalt anonym. Bidrar egentligen inte med något än så länge. Men jag hoppas du har rätt och att han kommer igång.


Emil Larsson, Einar Emanuelsson och Patrick Cehlin föddes till att spela Bulan-hockey.

Dustin

Antal inlägg : 6746
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

2017-10-05, SHL-match 7, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2017-10-05, SHL-match 7, Luleå - Frölunda

Inlägg av LulefanGBG tor 05 okt 2017, 21:22

Det tycks ha gått troll i det här med 3-poängare. Blir det några i år mån tro?

Det är för jävla dåligt att vi skall tappa ledningar i tredje perioden hela tiden. Detta måste Bulan rätta till. Hade vi kunnat hålla ihop det lite bättre i de lägena hade vi kunnat ligga i topp i serien, för spelet i övrigt har verkligen tagit många kliv senaste matcherna. I 5 mot 5 är vi klart bättre än Frölunda större delen av matchen även om det finns perioder där de har spelet och skapar chanser också. Men på hela taget tycker jag att vi är spelförande och borde ha kunnat göra ett par mål till under ordinarie tid.

Jättebra match och jättenöjd med spelet grabbarna presterar ikväll. Bådar gott inför framtiden, men samtidigt vill jag inte sitta här i 15e omgången och upprepa samma sak utan att 3 -poängarna börjat trilla in.

Frölunda i Skandinavium på Lördag blir en helt annan sak, och jag är på plats, men kan vi ha med oss det här spelet så har vi absolut chans igen. Vi har åtminstone en chans i matcherna vi förlorar, eller inte lyckas vinna, den har säsongen och det ökar ju underhållningsvärdet något enormt. Förra året kändes det ju som om att man lika gärna kunde stänga av efter halva matchen för man visste hur utgången skulle bli.

Med facit i hand är två poäng mot Frölunda ändå bra, men det är bittert att inte kunna hålla ihop det och ta 3 poäng.

Kul att både Hishon och Larsson för göra sina första. Den sistnämnda var enormt bra idag och kanske matchens lirare tillsammans med Einar som i vanlig ordning dominerar. Tycker också att Lundeström kom upp bättre idag och gör sin bästa match för säsongen. Viktigt också att vi får göra ett i PP igen, där har ju spelet sett enormt mycket bättre ut den här säsongen. Pucken rör sig fortare och mer rörelse på spelarna och avsluten kommer från bättre lägen och framförallt snabbare.

Försvaret så generellt bra ut idag tycker jag. Satt på en pub och såg matchen så med allt tjo och tjim runt ikring är det svårt att hänga med hundra i försvarsspelet men tycker att Jalvanti verkar ha varit en bra injektion där. Lassi också enormt bra idag skall sägas. Räddar oss ett par gånger om på de målchanser Frölunda trots allt skapade.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2017-10-05, SHL-match 7, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2017-10-05, SHL-match 7, Luleå - Frölunda

Inlägg av LulefanGBG tor 05 okt 2017, 21:23

Ferros skrev:
Old Brooklyn skrev:Satan. Den där kedjan är fan 75% av Frölundas offensiv.

Lasch har väl varit involverad i strax under 100% av all Frölundas offensiv idag.
Blir lätta att stänga ner i ett slutspel om inte fler kommer igång. Bara att punktmarkera Lasch Rolling Eyes

Men nu kommer nog Lias Andersson och Calle Grundström att addera lite mer spets. Alla kan ju inte spela i Lasch kedja så de får nog minst två bra kedjor som producerar när alla är med. Man skall komma ihåg att de saknade en del bra spelare ikväll med.

Med det sagt så skall man inte ta ifrån Lasch att han är en av seriens klart bästa forwards och att han står för enormt mycket av Frölundas offensiv precis som ni säger.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2017-10-05, SHL-match 7, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2017-10-05, SHL-match 7, Luleå - Frölunda

Inlägg av Hedanders tor 05 okt 2017, 21:26

Tigerman skrev:Utvisningen var väl tveksam men resultatet är i alla fall rättvist cheers

LHF-Laschmedliteassistans 3-2

Ja, hade nån i Lule fått en tvåa för den "tacklingen" så hade jag blivit sjuuuuukt förbannad...

Men nu blev man glad!
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2059
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

2017-10-05, SHL-match 7, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2017-10-05, SHL-match 7, Luleå - Frölunda

Inlägg av Hankburger tor 05 okt 2017, 21:38

Norrlandstoken skrev:Tycker Luleå är bättre utan Harju och Hedman. Sälj 2.0

Jag tycker att ditt korståg mot Harju är felriktat.

NallePhu skrev:Skuggan - Engman dem har feelingen kring nyförvärv man ser dem har en vassare strategi!
Innan nyår så har Hishon + Olausson förlängda kontrakt!

Iallafall Olausson. "Gubben" ser ut som han är 23 igen och just kommit från VIK. Drivet finns där och hans passningar är väl en av få saker nästan ingen ifrågasatt. Expressens experter som påstod att Olausson var ett svaghetstecken är som vanligt ute och cyklar.


Senast ändrad av Hankburger den tor 05 okt 2017, 21:39, ändrad totalt 1 gång
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2017-10-05, SHL-match 7, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2017-10-05, SHL-match 7, Luleå - Frölunda

Inlägg av Old Brooklyn tor 05 okt 2017, 21:38

Usch vilken haltande tabell. Vi har sju matcher och Örebro fyra. Gillar inte det.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

2017-10-05, SHL-match 7, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2017-10-05, SHL-match 7, Luleå - Frölunda

Inlägg av Hankburger tor 05 okt 2017, 21:41

Old Brooklyn skrev:Usch vilken haltande tabell. Vi har sju matcher och Örebro fyra. Gillar inte det.

Så är det när idioter får bestämma SHLs spelschema. 2x Örebro, 2x Frölunda, 2x Linköping samt 2x HV71 på en månad när man varken mött Rögle, Mora, KHK eller Skellefteå är galenskap. Det i kombination med att vissa lag fortfarande är i omgång 4 medan andra är i omgång 7 är ju skrattretande. MIF och Frölunda har bara spelat fem matcher (sex med denna). Samma med Rögle.

Hedanders skrev:
Tigerman skrev:Utvisningen var väl tveksam men resultatet är i alla fall rättvist cheers

LHF-Laschmedliteassistans 3-2

Ja, hade nån i Lule fått en tvåa för den "tacklingen" så hade jag blivit sjuuuuukt förbannad...

Men nu blev man glad!

Vilken då? Den som när Frölundaiten fäller Forsberg genom att dra fälla ut knät eller den Frölundaiten går in och försöker tackla Olausson (som iof. svandyker men det gör inte det till en mindre utvisning för det)? Båda är solklara utvisningar och bara klumpigt av Frölundaspelarna.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2017-10-05, SHL-match 7, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2017-10-05, SHL-match 7, Luleå - Frölunda

Inlägg av Donowitz tor 05 okt 2017, 21:50

Hah, ja vi ska vara väldigt nöjda med domaren i afton Smile


Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2017-10-05, SHL-match 7, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2017-10-05, SHL-match 7, Luleå - Frölunda

Inlägg av Puckad tor 05 okt 2017, 21:58

Många bra saker senaste matcherna.
Men vad jag saknar Flix och hans ettrighet och vilja att trycka in puckarna till varje pris.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11057
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2017-10-05, SHL-match 7, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2017-10-05, SHL-match 7, Luleå - Frölunda

Inlägg av ski3r tor 05 okt 2017, 22:02

Det är roligt med hockey igen, jag nöjer mig så.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2017-10-05, SHL-match 7, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2017-10-05, SHL-match 7, Luleå - Frölunda

Inlägg av Ferros tor 05 okt 2017, 22:02

Puckad skrev:Många bra saker senaste matcherna.
Men vad jag saknar Flix och hans ettrighet och vilja att trycka in puckarna till varje pris.

Micflikier hade verkligen passat perfekt till det här laget. Han står för väldigt mycket som vi saknar, eller behöver mer av.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

2017-10-05, SHL-match 7, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2017-10-05, SHL-match 7, Luleå - Frölunda

Inlägg av Hedanders tor 05 okt 2017, 22:30

Hankburger skrev:
Old Brooklyn skrev:Usch vilken haltande tabell. Vi har sju matcher och Örebro fyra. Gillar inte det.

Så är det när idioter får bestämma SHLs spelschema. 2x Örebro, 2x Frölunda, 2x Linköping samt 2x HV71 på en månad när man varken mött Rögle, Mora, KHK eller Skellefteå är galenskap. Det i kombination med att vissa lag fortfarande är i omgång 4 medan andra är i omgång 7 är ju skrattretande. MIF och Frölunda har bara spelat fem matcher (sex med denna). Samma med Rögle.

Hedanders skrev:
Tigerman skrev:Utvisningen var väl tveksam men resultatet är i alla fall rättvist cheers

LHF-Laschmedliteassistans 3-2

Ja, hade nån i Lule fått en tvåa för den "tacklingen" så hade jag blivit sjuuuuukt förbannad...

Men nu blev man glad!

Vilken då? Den som när Frölundaiten fäller Forsberg genom att dra fälla ut knät eller den Frölundaiten går in och försöker tackla Olausson (som iof. svandyker men det gör inte det till en mindre utvisning för det)? Båda är solklara utvisningar och bara klumpigt av Frölundaspelarna.

Säger inte att vi inte förtjänar en tvåa. Men den utvisningen var hemskt enkel enligt mig, och jag hade blivit irriterad om en Lulespelare åkt ut för den i sudden. Speciellt med tanke på vad domarna släppte tidigare i matchen.

Om du inte blivit sur så gratulerar.
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2059
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

2017-10-05, SHL-match 7, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2017-10-05, SHL-match 7, Luleå - Frölunda

Inlägg av Hankburger tor 05 okt 2017, 22:41

Hedanders skrev:
Hankburger skrev:
Old Brooklyn skrev:Usch vilken haltande tabell. Vi har sju matcher och Örebro fyra. Gillar inte det.

Så är det när idioter får bestämma SHLs spelschema. 2x Örebro, 2x Frölunda, 2x Linköping samt 2x HV71 på en månad när man varken mött Rögle, Mora, KHK eller Skellefteå är galenskap. Det i kombination med att vissa lag fortfarande är i omgång 4 medan andra är i omgång 7 är ju skrattretande. MIF och Frölunda har bara spelat fem matcher (sex med denna). Samma med Rögle.

Hedanders skrev:
Tigerman skrev:Utvisningen var väl tveksam men resultatet är i alla fall rättvist cheers

LHF-Laschmedliteassistans 3-2

Ja, hade nån i Lule fått en tvåa för den "tacklingen" så hade jag blivit sjuuuuukt förbannad...

Men nu blev man glad!

Vilken då? Den som när Frölundaiten fäller Forsberg genom att dra fälla ut knät eller den Frölundaiten går in och försöker tackla Olausson (som iof. svandyker men det gör inte det till en mindre utvisning för det)? Båda är solklara utvisningar och bara klumpigt av Frölundaspelarna.

Säger inte att vi inte förtjänar en tvåa. Men den utvisningen var hemskt enkel enligt mig, och jag hade blivit irriterad om en Lulespelare åkt ut för den i sudden. Speciellt med tanke på vad domarna släppte tidigare i matchen.

Om du inte blivit sur så gratulerar.

Och du blev sur över en regelrätt utvisning? Jag menar... Frölundaiten går in för att tackla undan en icke puckförande Olausson. Det är en solklar utvisning.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2017-10-05, SHL-match 7, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2017-10-05, SHL-match 7, Luleå - Frölunda

Inlägg av Sportchefen #2 tor 05 okt 2017, 22:51

Fantastiskt kul att se Luleå spela hockey igen. Så jäkla nöjd att jag pallrade mig iväg till ladan trots dåliga vibbar.
Och jo,
Luleå är tyvärr ett betydligt bättre lag utan Johan Harju.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

2017-10-05, SHL-match 7, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2017-10-05, SHL-match 7, Luleå - Frölunda

Inlägg av hokkzorz tor 05 okt 2017, 23:16

Sportchefen #2 skrev:Fantastiskt kul att se Luleå spela hockey igen. Så jäkla nöjd att jag pallrade mig iväg till ladan trots dåliga vibbar.
Och jo,
Luleå är tyvärr ett betydligt bättre lag utan Johan Harju.

-10.000

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2017-10-05, SHL-match 7, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2017-10-05, SHL-match 7, Luleå - Frölunda

Inlägg av Old Brooklyn fre 06 okt 2017, 00:30

Old Brooklyn skrev:Game day.

Nya backpar då Jalvanti kommer som ny och kör med Sondell. Hajen och Janne saknas. Ska vi ta vår första trepoängare mot den kanske största favoriten till SHL-seger?

Förhoppning 1: 3 poäng
Förhoppning 2: Att vi kan spela lika bra som vi faktiskt gjort de senaste matcherna, och gärna under hela 60 minuter.
Förhoppning 3: En riktigt bra match av vår målvakt.
Bubblarförhoppning: Kan vi få se en match med lite känslor för första gången denna säsong?

Fokus 1: Jalavanti och de nya backparen.
Fokus 2: Kan Petter komma mer in i spelet?
Fokus 3: Förblir kedjorna intakta under matchen?

Facit:
Förhoppning 2 och 3 infriades. Tyvärr ingen 3:a ännu och särskilt mycket känslor på isen blev det ju inte.

Backparen kändes stabila och bra. Väntar mig dock mer av Sondell, och någonstans känns det lite surt att det är Grahn som drabbas av Jalavantis intåg. Jalavanti själv gav mig en bra känsla. Trygg även om det var några småmissar, men det är inte konstigt då han i princip nyss landade.
Petter kom inte med särskilt mycket i spelet trotts att båda kedjekamraterna gör en jättematch. Kedjorna rubbades inte och Levander stannade på noll i istid.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

2017-10-05, SHL-match 7, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2017-10-05, SHL-match 7, Luleå - Frölunda

Inlägg av Micke80 fre 06 okt 2017, 05:59

Noterbart från igår.

Foppa ska inte spela i sin nuvarande formation, ser hellre Rydhal eller Levander där.
Mikkelson såg stabilare ut än på länge.
Jonston såg bekväm ut med en mer spelande kompis.
Lassi var het i målet.
Olausson bäst på plan till hans filmning. Sluta omedelbart med det!
Sjukt bra spel i två perioder, när första trean kommer kanske pressen i tredje släpper.
För första gången på många år spelar vi oss till målchanser.
Vi har två och en halv kedja som kan producera, hur kommer det se ut när Harju och ev. Kovacs kommer till spel.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2017-10-05, SHL-match 7, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2017-10-05, SHL-match 7, Luleå - Frölunda

Inlägg av LulefanGBG fre 06 okt 2017, 08:20

Micke80 skrev:Noterbart från igår.

Foppa ska inte spela i sin nuvarande formation, ser hellre Rydhal eller Levander där.
Mikkelson såg stabilare ut än på länge.
Jonston såg bekväm ut med en mer spelande kompis.
Lassi var het i målet.
Olausson bäst på plan till hans filmning. Sluta omedelbart med det!
Sjukt bra spel i två perioder, när första trean kommer kanske pressen i tredje släpper.
För första gången på många år spelar vi oss till målchanser.
Vi har två och en halv kedja som kan producera, hur kommer det se ut när Harju och ev. Kovacs kommer till spel.
Jag hoppar innerligt att Harju och eventuellt Kovacs petar någon ur fjärde eller tredje kedjan. Emil Larsson har varit riktigt bra, och passar kanon med young guns som vi absolut inte får flytta på. Tyckte även att Petter såg hetare ut igår när han fick lira med Olausson.

Borde vara Rydahl, Fabbe och Hedman som ligger närmast till att bli petade, baserat på årets prestation so far. Hedman har inte kommit upp i den nivå vi är vana vid, och de andra två har inte gjort det dåligt på något vis, men det går helt enkelt inte motivera att man petar bort någon annan.

P. Emanuelsson - Olausson - P. Cehlin
Larsson - Lundeström - E. Emanuelsson
Harju - Hishon - Kovacs
Hedman - Falk - Forsberg
Extra:
Fabricius - Levander - Rydahl

Alternativt köra Fabricius före Hedman.

Det där hade givit oss två riktigt bra offensiva kedjor som ser välbalanserade ut som första två. Tredje har ju helt klart potential att producera offensivt också, (har ingen koll på om Kovacs är rightare eller leftare iof?), och Hishon verkar åtminstone inte vara alltför dålig i hemjobbet. Sedan tycker jag att Harju har blivit bättre i egen zon också senaste säsongerna, även om han inte är någon raket på rören så är han ändå med i hemjobbet och sliter i egen zon. Fjärdekedjan har ju en tydlig roll. Stäng ner Lash och co. samt var i ansiktet och sett press på motståndarna.
Fabricius borde gå först som extraforward då han kan stoppas in var som helst i matcherna utan att göra bort sig eller att kedjan tappar energi, sat att han är grym i BP, lite detsamma gäller Rydahl och i Levander har vi en spännande Center som borde få känna på hetluften någon gång under säsongen.

Vi skulle faktiskt ha en målskytt av rang i de tre första kedjorna. I tredje skulle vi t.o.m ha två målskyttar. Lägg där till att Petter lär peta in några baljor under säsongen så kan nog målgörandet komma igång på allvar.

Hur som helst hoppas jag att Bulan och co inte ändrar på de två första kedjorna. Som det såg ut igår var de livsfarliga båda två varje gång de kom in i anfallszon.

Våra sportchefer skall ha rejät med cred so far tycker jag. Hishon har kanske inte briljerat men ändå inte varit dålig, självklart förväntar man sig mer men som sagt, ser ändå spännande ut. Där finns verktyg att få ut mer. Emil Larsson har varit ett stort utropstecken, (vilken klubbteknik, spelförståelse och avslut!), och Cehliln har motsvarat alla förväntningar. Där är en landslagsspelare alla dagar i veckan. Underbart med en spelare som nästan alltid letar avslut också. Målen kommer att komma fler, var så säkra. Olausson har varit minst lika bra som när han lämnade oss om inte bättre. Rentav seriens bästa center första omgångarna? Nåväl, nu har man ju inte sett alla man han tillhör definitivt topp 10-listan av centrar i SHL och det vill inte säga lite. Troligen topp - 3 t.o.m. Johnston har verkligen kommit in i det och imponerat på slutet. Jalvanti så bra ut första matchen med där får man väl vänta lite innan man gör en utvärdering. Sondell har mer att bevisa men såg även han lite mer hemma ut igår tycker jag. Skuggan och Engman har åtminstone inte värvat någon som inte försöker eller visar vilja, sedan om det har med spelarna i sig att göra eller om det har med tränarna att göra vet jag inte, men det ser hur som helst ut som om att vi lyckats eoner bättre med värvningar såhär långt den här säsongen.

Trots att vi tappade 1 poäng igår så känner jag mig väldigt positiv kring vad jag sett nu framförallt igår, men även mot LHC innan debaclet mot HV. Kan bli bra det här på sikt.

Precis som Micke80 säger så vore det så jävla underbart om den där första trean kunde komma snart så att det inte går troll i det på allvar. Det får inte börja sätta sig i skallen på spelarna. Det påverkar i allra högsta grad prestationerna i tredjeperioden. Nu gjorde vi förvisso ingen dålig sådan igår, och det var trots allt bara ett måls ledning vi tappade, men det såg lite väl stirrigt ut i egen zon ibland när Frölunda väl fick tryck i tredje.

Den där trean får gärna komma på Lördag när jag är på plats. Rolling Eyes
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2017-10-05, SHL-match 7, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2017-10-05, SHL-match 7, Luleå - Frölunda

Inlägg av Old Brooklyn fre 06 okt 2017, 08:41

LulefanGBG skrev:
Micke80 skrev:Noterbart från igår.

Foppa ska inte spela i sin nuvarande formation, ser hellre Rydhal eller Levander där.
Mikkelson såg stabilare ut än på länge.
Jonston såg bekväm ut med en mer spelande kompis.
Lassi var het i målet.
Olausson bäst på plan till hans filmning. Sluta omedelbart med det!
Sjukt bra spel i två perioder, när första trean kommer kanske pressen i tredje släpper.
För första gången på många år spelar vi oss till målchanser.
Vi har två och en halv kedja som kan producera, hur kommer det se ut när Harju och ev. Kovacs kommer till spel.
Jag hoppar innerligt att Harju och eventuellt Kovacs petar någon ur fjärde eller tredje kedjan. Emil Larsson har varit riktigt bra, och passar kanon med young guns som vi absolut inte får flytta på. Tyckte även att Petter såg hetare ut igår när han fick lira med Olausson.

Borde vara Rydahl, Fabbe och Hedman som ligger närmast till att bli petade, baserat på årets prestation so far. Hedman har inte kommit upp i den nivå vi är vana vid, och de andra två har inte gjort det dåligt på något vis, men det går helt enkelt inte motivera att man petar bort någon annan.

P. Emanuelsson - Olausson - P. Cehlin
Larsson - Lundeström - E. Emanuelsson
Harju - Hishon - Kovacs
Hedman - Falk - Forsberg
Extra:
Fabricius - Levander - Rydahl

Alternativt köra Fabricius före Hedman.

Det där hade givit oss två riktigt bra offensiva kedjor som ser välbalanserade ut som första två. Tredje har ju helt klart potential att producera offensivt också, (har ingen koll på om Kovacs är rightare eller leftare iof?), och Hishon verkar åtminstone inte vara alltför dålig i hemjobbet. Sedan tycker jag att Harju har blivit bättre i egen zon också senaste säsongerna, även om han inte är någon raket på rören så är han ändå med i hemjobbet och sliter i egen zon. Fjärdekedjan har ju en tydlig roll. Stäng ner Lash och co. samt var i ansiktet och sett press på motståndarna.
Fabricius borde gå först som extraforward då han kan stoppas in var som helst i matcherna utan att göra bort sig eller att kedjan tappar energi, sat att han är grym i BP, lite detsamma gäller Rydahl och i Levander har vi en spännande Center som borde få känna på hetluften någon gång under säsongen.

Vi skulle faktiskt ha en målskytt av rang i de tre första kedjorna. I tredje skulle vi t.o.m ha två målskyttar. Lägg där till att Petter lär peta in några baljor under säsongen så kan nog målgörandet komma igång på allvar.

Hur som helst hoppas jag att Bulan och co inte ändrar på de två första kedjorna. Som det såg ut igår var de livsfarliga båda två varje gång de kom in i anfallszon.

Våra sportchefer skall ha rejät med cred so far tycker jag. Hishon har kanske inte briljerat men ändå inte varit dålig, självklart förväntar man sig mer men som sagt, ser ändå spännande ut. Där finns verktyg att få ut mer. Emil Larsson har varit ett stort utropstecken, (vilken klubbteknik, spelförståelse och avslut!), och Cehliln har motsvarat alla förväntningar. Där är en landslagsspelare alla dagar i veckan. Underbart med en spelare som nästan alltid letar avslut också. Målen kommer att komma fler, var så säkra. Olausson har varit minst lika bra som när han lämnade oss om inte bättre. Rentav seriens bästa center första omgångarna? Nåväl, nu har man ju inte sett alla man han tillhör definitivt topp 10-listan av centrar i SHL och det vill inte säga lite. Troligen topp - 3 t.o.m. Johnston har verkligen kommit in i det och imponerat på slutet. Jalvanti så bra ut första matchen med där får man väl vänta lite innan man gör en utvärdering. Sondell har mer att bevisa men såg även han lite mer hemma ut igår tycker jag. Skuggan och Engman har åtminstone inte värvat någon som inte försöker eller visar vilja, sedan om det har med spelarna i sig att göra eller om det har med tränarna att göra vet jag inte, men det ser hur som helst ut som om att vi lyckats eoner bättre med värvningar såhär långt den här säsongen.

Trots att vi tappade 1 poäng igår så känner jag mig väldigt positiv kring vad jag sett nu framförallt igår, men även mot LHC innan debaclet mot HV. Kan bli bra det här på sikt.

Precis som Micke80 säger så vore det så jävla underbart om den där första trean kunde komma snart så att det inte går troll i det på allvar. Det får inte börja sätta sig i skallen på spelarna. Det påverkar i allra högsta grad prestationerna i tredjeperioden. Nu gjorde vi förvisso ingen dålig sådan igår, och det var trots allt bara ett måls ledning vi tappade, men det såg lite väl stirrigt ut i egen zon ibland när Frölunda väl fick tryck i tredje.

Den där trean får gärna komma på Lördag när jag är på plats.  Rolling Eyes
Just nu tycker jag Fabbe går långt före Foppa.
Edit: D.v.s. jag tycker Fabricius är bättre än Foppa för tillfället.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

2017-10-05, SHL-match 7, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2017-10-05, SHL-match 7, Luleå - Frölunda

Inlägg av Sportchefen #2 fre 06 okt 2017, 10:08

Om Kovacs ska rymmas måste någon bort. Trist om Luleå gör det enkelt för sig och lånar ut Levander till allsvenskt lag eller skickar Rydahl när det finns andra spelare som passar sämre in och skulle må bra av miljöombyte.
Foppa ser ju helt snurrig ut i höst. Sköldpaddan Harju är sen gammalt. Lägg till Hedman, som inte alls verkar i harmoni. En eller två bort ur den trion gör inte laget sämre.

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

2017-10-05, SHL-match 7, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2017-10-05, SHL-match 7, Luleå - Frölunda

Inlägg av Lasse Proppmätt fre 06 okt 2017, 11:24

Läser kommentarerna och blir förvånad som t.e.x Osten borta tack gode gud hmm tack vare Osten har vi Emmanuelsson bröderna och Lundas i laget utan han hade dessa spelat i Skaik.
Dessutom var det han som först hittade Ola och som har mer eller mindre byggt detta lag.
Sen blir man ännu mer förvånad när ni helt plötsligt hyllar Skugan till skyarna för bara någon månad sen avskydde ni han.
Jag har då alltid försvarat han men jag är ju ingen drama queen heller jag fattar och ser helheten.
Hade mina tvivel innan säsongen ang Ola men fan karln är bättre än nånsin den större ytan som tillkommit i anfallszonen passar han som perfekt.
Och han är t.o.m rappare än någonsin.
Cehlin var ju en chansvärvning och ni ska veta att det krävs bara en huvudtackling så kanske karriären är över.
Men attans sicken bra värvning han måste bara öka på effektiviteten med några procent.
Och vi får hoppas han inte får nån huvudtackling.
Själin kommer bli mycket bra så småningom han verkar ta små steg i utvecklingen hela tiden
Johnston gilla jag från dag ett nu verkar han ha växt in i Shl kostymen såna spelare blir inga defensiva klippor.
Engsund verkar ha "lugnat" ner sig och gör inga idiot saker hitills han blir också bättre för varje match verkar vara seriös också.
Finns några snubbar i J20 jag tycker ska få chansen också och då inte sitta på bänken hela matchen dom ska få spela också.
Fast jag litar på att tränartrion vet om det vi behöver kanske vara på fastare mark i tabellen innan dom får chansen

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2133
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2017-10-05, SHL-match 7, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2017-10-05, SHL-match 7, Luleå - Frölunda

Inlägg av LulefanGBG fre 06 okt 2017, 11:47

Lasse Proppmätt skrev:Läser kommentarerna och blir förvånad som t.e.x Osten borta tack gode gud hmm tack vare Osten har vi Emmanuelsson bröderna och Lundas i laget utan han hade dessa spelat i Skaik.
Dessutom var det han som först hittade Ola och som har mer eller mindre byggt detta lag.
Sen blir man ännu mer förvånad när ni helt plötsligt hyllar Skugan till skyarna för bara någon månad sen avskydde ni han.
Jag har då alltid försvarat han men jag är ju ingen drama queen heller jag fattar och ser helheten.
Hade mina tvivel innan säsongen ang Ola men fan karln är bättre än nånsin den större ytan som tillkommit i anfallszonen passar han som perfekt.
Och han är t.o.m rappare än någonsin.
Cehlin var ju en chansvärvning och ni ska veta att det krävs bara en huvudtackling så kanske karriären är över.
Men attans sicken bra värvning han måste bara öka på effektiviteten med några procent.
Och vi får hoppas han inte får nån huvudtackling.
Själin kommer bli mycket bra så småningom  han verkar ta små steg i utvecklingen hela tiden
Johnston gilla jag från dag ett nu verkar han ha växt in i Shl kostymen såna spelare blir inga defensiva klippor.
Engsund verkar ha "lugnat" ner sig och gör inga idiot saker hitills han blir också bättre för varje match verkar vara seriös också.
Finns några snubbar i J20 jag tycker ska få chansen också och då inte sitta på bänken hela matchen dom ska få spela också.
Fast jag litar på att tränartrion vet om det vi behöver kanske vara på fastare mark i tabellen innan dom får chansen
Jag var skeptisk till SKuggan som GM men hittills har han ju gjort ett kanonjobb med värvningar tillsammans med Engman. Man måste väl få ge karln positiv kritik även fast man varit skeptisk innan? Är väl snarast att erkänna att man själv hade fel i sådant fall? Jag var även skeptisk till ett par värvningar men många har överträffat mina förväntningar hittills. Det måste man väl också få lyfta fram?

Nu är ju säsongen ung, så än kan vi inte göra några utvärderingar men just nu verkar det ju som om att Skuggan/Engman hittat några riktiga guldkorn och träffat väldigt mycket rätt. Är väl snarare några gamla spelare som varit största besvikelserna hittills.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2017-10-05, SHL-match 7, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2017-10-05, SHL-match 7, Luleå - Frölunda

Inlägg av Hedanders fre 06 okt 2017, 11:52

Hankburger skrev:
Hedanders skrev:
Hankburger skrev:
Old Brooklyn skrev:Usch vilken haltande tabell. Vi har sju matcher och Örebro fyra. Gillar inte det.

Så är det när idioter får bestämma SHLs spelschema. 2x Örebro, 2x Frölunda, 2x Linköping samt 2x HV71 på en månad när man varken mött Rögle, Mora, KHK eller Skellefteå är galenskap. Det i kombination med att vissa lag fortfarande är i omgång 4 medan andra är i omgång 7 är ju skrattretande. MIF och Frölunda har bara spelat fem matcher (sex med denna). Samma med Rögle.

Hedanders skrev:
Tigerman skrev:Utvisningen var väl tveksam men resultatet är i alla fall rättvist cheers

LHF-Laschmedliteassistans 3-2

Ja, hade nån i Lule fått en tvåa för den "tacklingen" så hade jag blivit sjuuuuukt förbannad...

Men nu blev man glad!

Vilken då? Den som när Frölundaiten fäller Forsberg genom att dra fälla ut knät eller den Frölundaiten går in och försöker tackla Olausson (som iof. svandyker men det gör inte det till en mindre utvisning för det)? Båda är solklara utvisningar och bara klumpigt av Frölundaspelarna.

Säger inte att vi inte förtjänar en tvåa. Men den utvisningen var hemskt enkel enligt mig, och jag hade blivit irriterad om en Lulespelare åkt ut för den i sudden. Speciellt med tanke på vad domarna släppte tidigare i matchen.

Om du inte blivit sur så gratulerar.

Och du blev sur över en regelrätt utvisning? Jag menar... Frölundaiten går in för att tackla undan en icke puckförande Olausson. Det är en solklar utvisning. 
Ska försöka att förklara tydligare vad jag menar.


Ja, du har rätt att det är en interference.


Däremot så släppte ju domarna liknande situationer och andra, exempelvis trippingutvisningar, som skulle varit tvåor tidigare i matchen.


JAG hade blivit skitsur om en sån tvåa kom mot Luleå i sudden, och om den som blir tacklad förstärker som Ola gjorde och faller som en fura.
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2059
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

2017-10-05, SHL-match 7, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2017-10-05, SHL-match 7, Luleå - Frölunda

Inlägg av Dustin fre 06 okt 2017, 12:41

Hedanders skrev:
Hankburger skrev:
Hedanders skrev:
Hankburger skrev:
Old Brooklyn skrev:Usch vilken haltande tabell. Vi har sju matcher och Örebro fyra. Gillar inte det.

Så är det när idioter får bestämma SHLs spelschema. 2x Örebro, 2x Frölunda, 2x Linköping samt 2x HV71 på en månad när man varken mött Rögle, Mora, KHK eller Skellefteå är galenskap. Det i kombination med att vissa lag fortfarande är i omgång 4 medan andra är i omgång 7 är ju skrattretande. MIF och Frölunda har bara spelat fem matcher (sex med denna). Samma med Rögle.

Hedanders skrev:
Tigerman skrev:Utvisningen var väl tveksam men resultatet är i alla fall rättvist cheers

LHF-Laschmedliteassistans 3-2

Ja, hade nån i Lule fått en tvåa för den "tacklingen" så hade jag blivit sjuuuuukt förbannad...

Men nu blev man glad!

Vilken då? Den som när Frölundaiten fäller Forsberg genom att dra fälla ut knät eller den Frölundaiten går in och försöker tackla Olausson (som iof. svandyker men det gör inte det till en mindre utvisning för det)? Båda är solklara utvisningar och bara klumpigt av Frölundaspelarna.

Säger inte att vi inte förtjänar en tvåa. Men den utvisningen var hemskt enkel enligt mig, och jag hade blivit irriterad om en Lulespelare åkt ut för den i sudden. Speciellt med tanke på vad domarna släppte tidigare i matchen.

Om du inte blivit sur så gratulerar.

Och du blev sur över en regelrätt utvisning? Jag menar... Frölundaiten går in för att tackla undan en icke puckförande Olausson. Det är en solklar utvisning. 
Ska försöka att förklara tydligare vad jag menar.


Ja, du har rätt att det är en interference.


Däremot så släppte ju domarna liknande situationer och andra, exempelvis trippingutvisningar, som skulle varit tvåor tidigare i matchen.


JAG hade blivit skitsur om en sån tvåa kom mot Luleå i sudden, och om den som blir tacklad förstärker som Ola gjorde och faller som en fura.

I ett sånt här läge är det faktiskt rätt att ta ut båda. Interference på Lias och diving på Olausson. Så en domartabbe oavsett hur regelvidrig interferencen var. Men den tackar vi för.

Dustin

Antal inlägg : 6746
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

2017-10-05, SHL-match 7, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2017-10-05, SHL-match 7, Luleå - Frölunda

Inlägg av Ferros fre 06 okt 2017, 12:50

Lasse Proppmätt skrev:Läser kommentarerna och blir förvånad som t.e.x Osten borta tack gode gud hmm tack vare Osten har vi Emmanuelsson bröderna och Lundas i laget utan han hade dessa spelat i Skaik.
Dessutom var det han som först hittade Ola och som har mer eller mindre byggt detta lag.
Sen blir man ännu mer förvånad när ni helt plötsligt hyllar Skugan till skyarna för bara någon månad sen avskydde ni han.
Jag har då alltid försvarat han men jag är ju ingen drama queen heller jag fattar och ser helheten.
Hade mina tvivel innan säsongen ang Ola men fan karln är bättre än nånsin den större ytan som tillkommit i anfallszonen passar han som perfekt.
Och han är t.o.m rappare än någonsin.
Cehlin var ju en chansvärvning och ni ska veta att det krävs bara en huvudtackling så kanske karriären är över.
Men attans sicken bra värvning han måste bara öka på effektiviteten med några procent.
Och vi får hoppas han inte får nån huvudtackling.
Själin kommer bli mycket bra så småningom  han verkar ta små steg i utvecklingen hela tiden
Johnston gilla jag från dag ett nu verkar han ha växt in i Shl kostymen såna spelare blir inga defensiva klippor.
Engsund verkar ha "lugnat" ner sig och gör inga idiot saker hitills han blir också bättre för varje match verkar vara seriös också.
Finns några snubbar i J20 jag tycker ska få chansen också och då inte sitta på bänken hela matchen dom ska få spela också.
Fast jag litar på att tränartrion vet om det vi behöver kanske vara på fastare mark i tabellen innan dom får chansen

Bra inlägg, hade laget gått som skit nu så hade det hetat "Men det var ju Osten som byggde det, vänta till nästa säsong", precis som många sa inför säsongen "Ni får inte klaga på Skuggan nu, för det var Osten som gav honom ett färdigt lag" skrevs många gånger under sommaren. Nu när det går bra så får man inte glömma att stora delar av det här laget är byggt av Osten och inte av Skuggan och Engman. Sen har de sistnämnda, vad det verkar, lyckats rätt bra med sina egna värvningar också - det ska man inte ta ifrån dem.

Tycker dock vi bör utvärdera laget senare och inte nu. Det är lätt att hylla ett lag som öppnat serien starkt och är inne i en bra period. Vi kommer att dippa spelmässigt under säsongen och det är då laget verkligen kommer att få bekänna färg.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

2017-10-05, SHL-match 7, Luleå - Frölunda - Sida 3 Empty Sv: 2017-10-05, SHL-match 7, Luleå - Frölunda

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet