Marcus Fagerudd
+43
Chris Hendrix
KaptenBlodskelett
Redbear
johan74
Meyhem
GABA
Ingemar
Sundance Kid
ezz
Hostak straffar
NilsOskar
LHF96
hokkzorz
Calle
Diktatorn
Tigerman
farre
Chefen
FruktHamster
LuleåWinston
Jompen
Pajala
Slapshot
LulefanGBG
Donowitz
Lars158
BodenSwe
icemask
Rönken
NallePhu
LubosC
Limpan
pingu
Urken
Salle
Beast.
Zeb Macahan
MrA
Tony Moore
Snikne Ville
Bamsefar
MickkeJ
tvåplustvå
47 posters
Sida 3 av 3
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Sv: Marcus Fagerudd
Förläng pronto! Vill inte se honom gå till ett annat SHL-lag och sedan få en utveckling likt Tim Heed i SAIK.
LHF96- Antal inlägg : 3527
Fattar ingenting vad gäller Fagerudd. Det är en allsvensk back som vi kan ersätta med något bättre. Vek och blir lätt rundad. Livsfarlig på offensiv blå, kan inte titta upp och slå ett pass för då missar han pucken. Skall tydligen ha ett bra skott som man aldrig ser röken av. Nej, har vi deg så byt, tyvärr...
NilsOskar- Antal inlägg : 441
NilsOskar skrev:Fattar ingenting vad gäller Fagerudd. Det är en allsvensk back som vi kan ersätta med något bättre. Vek och blir lätt rundad. Livsfarlig på offensiv blå, kan inte titta upp och slå ett pass för då missar han pucken. Skall tydligen ha ett bra skott som man aldrig ser röken av. Nej, har vi deg så byt, tyvärr...
Av alla backar i SHL som är födda 1992 eller yngre, är Fagerudd fjärde bäst poängmässigt. Med högst begränsad PP-tid.
Hans -3, om man vill hänga upp sig på det, går att jämföras med Linus Hultström (-, Christian Djoos (-10) eller Mikael Wikstrand (0). Självklart finns det en del i Fagerudds spel som behöver förbättras, men bevisligen håller han väl i SHL redan nu. Man kan ju faktiskt inte bara häva ur sig påståenden av typen "X är en allsvensk sopa!!", utan några som helst relevanta benchmarks.
Hostak straffar- Antal inlägg : 61
Såg inte att jag skrev sopa nånstans i inlägget. Han kan säkert få en bra utveckling. Jag hade inte haft något emot en förlängning under normala ekonomiska förhållanden. Nu finns ju eventuellt möjlighet att värva spets och då måste någon gå. Om vi inte vill köra en Real Luleå och hyra ut halva truppen förstås.
Har du missat hans utveckling bara denna säsong när han fått förtroende att spela mer ?NilsOskar skrev:Såg inte att jag skrev sopa nånstans i inlägget. Han kan säkert få en bra utveckling. Jag hade inte haft något emot en förlängning under normala ekonomiska förhållanden. Nu finns ju eventuellt möjlighet att värva spets och då måste någon gå. Om vi inte vill köra en Real Luleå och hyra ut halva truppen förstås.
icemask- Antal inlägg : 4134
Utvecklats har han säkert men han känns fortfarande mer som en lövenspelare än som en Lhfspelare i mina ögon. Jag kanske har höga krav...icemask skrev:Har du missat hans utveckling bara denna säsong när han fått förtroende att spela mer ?NilsOskar skrev:Såg inte att jag skrev sopa nånstans i inlägget. Han kan säkert få en bra utveckling. Jag hade inte haft något emot en förlängning under normala ekonomiska förhållanden. Nu finns ju eventuellt möjlighet att värva spets och då måste någon gå. Om vi inte vill köra en Real Luleå och hyra ut halva truppen förstås.
Behåll, utvecklingskurvan under andra halvan av säsongen är värd att betala för!
ezz- Antal inlägg : 365
Kan det vara bristande kondition som är orsaken till alla enkla misstag han gör med puck? Att han blir trött fort och då tappar koncentrationen. Det tar ju ett tag att ställa om fysiskt från allsvenskt tempo till shl tempo. Det låter som en rimlig förklaring i och med att dom flesta misstagen är ju oprovocerade. En till rejäl försäsongsträning i sommar så blir det riktigt bra till nästa säsong.
Någon som har sett Fagerudd mycket i Asplöven som kan säga om han var stabilare i passningsspelet då eller om det såg likadant ut?
Någon som har sett Fagerudd mycket i Asplöven som kan säga om han var stabilare i passningsspelet då eller om det såg likadant ut?
Sundance Kid- Antal inlägg : 812
Min minnesbild av Fagge från Asplöven är att han var mycket mer självsäker där och det mesta såg mer självklart ut. Speciellt runt offensiva blålinjen, där kan han verkligen strula till det nu i SHL. Högre tempot och bättre motspelare är så klart en rätt bra tröskel. Men det är framför allt offensivt han såg mycket stabilare ut, försvarszonen var inte hans starka sida i Asplöven heller.
Fast har tagit en del kliv i Luleå nu defensivt, skala av idiotpassen, fumlandet och agera mer självsäkert offensivt så kan det bli riktigt bra. Tänker mig Tim Heed.
Fast har tagit en del kliv i Luleå nu defensivt, skala av idiotpassen, fumlandet och agera mer självsäkert offensivt så kan det bli riktigt bra. Tänker mig Tim Heed.
Rönken- Antal inlägg : 17813
Håller med NilsOskar
Alldeles för vek i närkamperna
Dålig balans
Långsam i passningsspelet och tyvärr inget skott som nånsin går genom täckande motståndare
Bör ej bli någon förlängning
Jaros alla dagar i veckan framför Fagerudd
Dålig balans
Långsam i passningsspelet och tyvärr inget skott som nånsin går genom täckande motståndare
farre- Antal inlägg : 2109
farre skrev:Håller med NilsOskar
Dålig balans
Håller med, behöver kanske ett par år i allsvenskan för att få utvecklas i mer passande miljö.
pingu- Antal inlägg : 2416
Självklar förlängning som kan blomma ut rejält och redan tagit stora kliv.
Fumlat på blålinjen nån gång men har växt riktigt mycket senaste året. Är väl ett år sedan ungefär han debuterade mot Örebro borta?
Fumlat på blålinjen nån gång men har växt riktigt mycket senaste året. Är väl ett år sedan ungefär han debuterade mot Örebro borta?
Ingemar- Antal inlägg : 698
Förläng!
tycker fagerudd snäppt upp sig ytterligare ett snäpp nu under slutspelet. I gårdagens match gjorde han inte ett misstag, spelade fysiskt och rejält och låg faktiskt bakom Luleås 2-0 mål med en perfekt tackling i offensiv zon..
tycker fagerudd snäppt upp sig ytterligare ett snäpp nu under slutspelet. I gårdagens match gjorde han inte ett misstag, spelade fysiskt och rejält och låg faktiskt bakom Luleås 2-0 mål med en perfekt tackling i offensiv zon..
GABA- Antal inlägg : 8
Tycker överlag att Fagerudd spelar bra. Enda problemet han haft under säsongen är hans "farliga" spel vid blå, då han ofta "fipplar" med pucken och tappar ut den...
Meyhem- Antal inlägg : 96
Säger bara Fransson i samma ålder???? Då är Fagerudd mer komplett!!
johan74- Antal inlägg : 367
http://www.nsd.se/sport/backen-om-framtiden-stanger-inga-dorrar-9171732.aspx
"– Jag vet inte hur det ser ut, jag ska sätta mig ner med min agent de kommande dagarna, säger Fagerudd, som är medveten om att Luleå Hockey vill förlänga hans kontrakt:
– Jag trivs bra här och jag stänger inga dörrar. Allt är öppet."
"– Jag vet inte hur det ser ut, jag ska sätta mig ner med min agent de kommande dagarna, säger Fagerudd, som är medveten om att Luleå Hockey vill förlänga hans kontrakt:
– Jag trivs bra här och jag stänger inga dörrar. Allt är öppet."
Lars158- Antal inlägg : 9730
Ilves nästa ?
http://www.jatkoaika.com/Artikkeli/k%C3%A4yt%C3%A4vill%C3%A4-kuultua-jokerit-havittelee-liigan-t%C3%A4htipakkia-hifkn-ykk%C3%B6svahti-vaihtuu/165121
http://www.jatkoaika.com/Artikkeli/k%C3%A4yt%C3%A4vill%C3%A4-kuultua-jokerit-havittelee-liigan-t%C3%A4htipakkia-hifkn-ykk%C3%B6svahti-vaihtuu/165121
Han får gå till Finska ligan några år sedan plockar vi över han igen om han blommat ut!
pingu- Antal inlägg : 2416
Fagerudd går vidare i sin karriär:
http://www.luleahockey.se/artikel/65993/
Lycka till!
http://www.luleahockey.se/artikel/65993/
Lycka till!
Redbear- Antal inlägg : 6757
ja, inte oväntat ändå .. han tog inte nästa steg i sin karriär i Luleå, lycka till med din nya klubb.
Pajala- Antal inlägg : 18287
Som sagt, väntat. Skulle inte ha något emot att se honom i klubben igen på sikt!
KaptenBlodskelett- Antal inlägg : 2848
Lite tråkigt, tror han kunnat ta ytterligare kliv. Hoppas att Jaros och Oskarsson får en riktigt bra chans kommande säsong istället nu då.
Tror det är ett bra val av Fagerudd gå vidare. Hade kunnat få svårt med rejält med speltid här. Han behöver få spela massor. Tror han kommer vara väldigt bra om något år.
Håller med dig Lars. Klokt val! Trist att vi mister honom men jag tror faktiskt att han har större chans att utvecklas bättre i en annan miljö. Vår backbesättning kommer förhoppningsvis bli rätt gedigen nästa säsong och då är risken att det inte riktigt finns plats för Fagerudd.
Vore lite slöseri med talang.
Vore lite slöseri med talang.
LulefanGBG- Antal inlägg : 12235
Skulle tippa på att Roger Rönnberg vill ha honom till Frölunda
Chris Hendrix- Antal inlägg : 1248
Ilves i finska ligan?
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Trist. Tycker att Marcus har allt för lyckas bli riktigt bra. Han verkar ha rätt inställning också, hoppas vi slipper se honom i en annan SHL-klubb. Det skulle suga.
Rikky- Antal inlägg : 1944
http://www.kuriren.nu/100-hockey/backen-lamnar-lulea-hockey-8212092.aspx
- Spoiler:
- Backen lämnar Luleå Hockey
17:49 | 15-03-31 Kommentera Skriv ut Share on facebook Share on Goggle+ Share on emailShare on twitterMore Sharing Services
ISHOCKEY/LULEÅ Tanken var att han skulle bli ett vapen i spelet med en man mer. Nu lämnar han Luleå Hockey.
– Det blev inte riktigt så. Vi hade ett knackigt power play under nästan hela säsongen. Jag fick spela ganska mycket i numerära överlägen från början, men sedan så blev det inte så mycket mera. Jag vill inte komma med några bortförklaringar det kanske var så enkelt att jag inte tog chansen när jag fick den, säger Marcus Fagerudd.
Fagerudd gjorde ett mål under hela säsongen och i power play blev det inget.
– Jag har haft en bra tid i Luleå och jag tycker själv att jag har utvecklats mycket. Så här är det i den här branschen ibland så måste du flytta på dig.
Varför flyttar du?
– Jag hoppas på att få en större roll. Att få spela mer för att på så sätt bli ännu bättre.
Är du besviken över att du måste lämna Luleå?
– Nä det är som jag sa sådant som händer. Vi skiljdes som vänner och jag har inget ont att säga om Luleå Hockey, säger Fagerudd.
Vart flyttar du?
– Det är oklart ännu, men det borde bli klart ganska så snart. Det finns några klubbar som är intresserade.
Är det i Sverige eller Finland?
– Det kan jag inte gå in på, men jag kan bekräfta att det är något av de länderna.
När Norrbottens-Kuriren får tag i Fagerudd så har han precis kommit fram till familjen i Jakobstad där han planerar att fira påsken.
Håkan Stridblom
Håkan Stridblom
Lite trist, för det finns potential i honom. Önskar honom att kurvan pekar uppåt framöver.
JuniorX- Antal inlägg : 4086
Fagerudd lämnar med flaggan i topp. Det går aldrig att förutse hur man som ung spelare utvecklas. Ibland kan det vara rätt att söka utveckling på annat håll när man fått chansen men kanske inte fått ut sin potential på det befintliga stället.
Kul också att Luleå faktiskt gav honom chansen att spela det spel han ska göra. Sen kan man alltid diskutera det där med tålamod. Det är klart att när det går bra för laget är tålamodet större men när det börjar gå trögt för laget kommer också förändringar.
Hoppas vi kan få se Fagerudd i Luleåtröjan om ett par säsonger igen, då stänkandes in mål från blå i pp.
Kul också att Luleå faktiskt gav honom chansen att spela det spel han ska göra. Sen kan man alltid diskutera det där med tålamod. Det är klart att när det går bra för laget är tålamodet större men när det börjar gå trögt för laget kommer också förändringar.
Hoppas vi kan få se Fagerudd i Luleåtröjan om ett par säsonger igen, då stänkandes in mål från blå i pp.
Kagen- Antal inlägg : 1746
Tack för tiden Fagge, du är välkommen tillbaka när som helst!
Norlin- Antal inlägg : 4512
Klar för Ilves sedan december enligt Mrmadhawk. Tråkigt, han fick mer speltid nu mot slutet. Alltid tyckt att det är vanskligt när spelare skriver på för andra klubbar så tidigt. Händer mycket på några månader. Men ja, konkurrensen är ganska hårt i Luleå kommande säsong på backsidan. Så även så här i april är det kanske inte så dåligt val. Sett ur Fagges perspektiv.
http://www.expressen.se/sport/hockey/shl/marcus-fagerudd-gar-till-ilves-i-finska-ligan/
Officiellt.
Officiellt.
Slapshot- Antal inlägg : 3294
Sida 3 av 3 • 1, 2, 3
Sida 3 av 3
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet
|
|