Niklas Fogström

+49
Calle
LHF96
KaptenBlodskelett
Ingemar
Puckad
Monco
Lasse Proppmätt
Micke80
Dilox
Tigerman
makkanmakkan
Kagen
kniba
Finland
Meyhem
Bamsefar
Lars158
JoakimJ
JuniorX
kokostrollet
Slapshot
Old Brooklyn
Mr Bister
pingu
Hedanders
Dave Rock
Huselius1
Lajon
Pajala
Norlin
Jonken
FruktHamster
Mange
Rayko
Johan__
Beast.
Redbear
NallePhu
LuleåWinston
Tony Moore
LulefanGBG
CKa
Sundance Kid
Snikne Ville
Chris Hendrix
MickkeJ
Rönken
amarule
Salle
53 posters

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Gå ner

Niklas Fogström - Sida 3 Empty Sv: Niklas Fogström

Inlägg av Rönken 2015-04-17, 15:50

Foggy! pale
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Fogström - Sida 3 Empty Sv: Niklas Fogström

Inlägg av Puckad 2015-04-17, 15:58

Tack tiden Fogis!
Jag önskar dig 4 dåliga matcher nästa säsong! (+ ev slutspel) I love you
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11085
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Fogström - Sida 3 Empty Sv: Niklas Fogström

Inlägg av LuleåWinston 2015-04-17, 15:59

KaptenBlodskelett skrev:Bekräftat: http://www.luleahockey.se/artikel/66244/

Det enda man kan säga är:

Måste dock ge Linköing credd. De gjort typ alltid bra värvningar från oss. Fogström, Hjalmarsson, Arlbrandt sov. Andra lag brukar signa lite tvivelaktiga spelare från oss.


Senast ändrad av LuleåWinston den 2015-04-17, 16:00, ändrad totalt 1 gång
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Fogström - Sida 3 Empty Sv: Niklas Fogström

Inlägg av Calle 2015-04-17, 15:59

Jämnare spelare får man leta efter man visste alltid vad man får ut av Fogis och vissa matcher kunde han glänsa till även framåt med vackra framspelningar… Är bara att gratulera LHC till en bra värvning!

Calle

Antal inlägg : 111
Join date : 14-03-09
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Fogström - Sida 3 Empty Sv: Niklas Fogström

Inlägg av kokostrollet 2015-04-17, 16:47

Riktigt tråkigt! Sad

Stort lycka till Fogström! Kommer verkligen sakna dig och önskar all lycka till! LHC har gjort en riktigt bra värvning.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2656
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Fogström - Sida 3 Empty Sv: Niklas Fogström

Inlägg av Tony Moore 2015-04-17, 16:48

Lycka till Niklas Fogström med resten av ditt liv, och ett stort tack för ditt jobb i Luleå Hockeys färger. Ett föredöme både på och utanför isen!
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7594
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Fogström - Sida 3 Empty Sv: Niklas Fogström

Inlägg av pingu 2015-04-17, 17:15

Lycka till i fortsättningen Niklas!! Och om du måste göra någon plattmatch så vet du mot vem du planerar in den Smile
pingu
pingu

Antal inlägg : 2415
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Fogström - Sida 3 Empty Sv: Niklas Fogström

Inlägg av Norlin 2015-04-17, 18:30

Tack för tiden Fogge!
En klippa i laget. Kan knappat komma ihåg att han någonsin hade en svacka som varade längre än en match.
Lycka till!
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Fogström - Sida 3 Empty Sv: Niklas Fogström

Inlägg av Slapshot 2015-04-17, 18:38

Tack för allt och lycka till i framtiden!

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Fogström - Sida 3 Empty Sv: Niklas Fogström

Inlägg av KaptenBlodskelett 2015-04-18, 12:47

KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Fogström - Sida 3 Empty Sv: Niklas Fogström

Inlägg av Mickeee 2015-04-18, 13:00


Tror mer och mer att JP är pajala här på forumet
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Fogström - Sida 3 Empty Sv: Niklas Fogström

Inlägg av Lars158 2015-04-18, 13:04

Både före och efter rycket han hade med Vihko och Cehlarik har jag väntat på att skridskoåkningen ska ha någon stuns. Den perioden där på en månad eller vad det var då kedjan där producerade massor så hade ju Fogström en riktig explosivitet i åkningen. Han kunde ju trampa runt försvaren och vara ett hot.

Men förutom den stunden så har det ju varit som Fogge i stort färdats i sirap.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Fogström - Sida 3 Empty Sv: Niklas Fogström

Inlägg av Lars158 2015-04-18, 13:06


I sak där vet jag inte.

Men faktum är ju att Granström har kontrakt för kommande säsong, hade inte Fogstöm.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Fogström - Sida 3 Empty Sv: Niklas Fogström

Inlägg av Rönken 2015-04-18, 14:09

Mickeee skrev:

Tror mer och mer att JP är pajala här på forumet

Hehe Smile Pajala är Pajala, behövs.

Lars158 skrev:

I sak där vet jag inte.

Men faktum är ju att Granström har kontrakt för kommande säsong, hade inte Fogstöm.

För det första bortser han ju från att Fogström också hade en dipp som varade än längre i mitt tycke. Granis kom upp ur vallgraven efter att han gick från att vara vinge till att centra i mitt tycke. Sedan var han bra i slutspelet och har tagit över Ledins roll. Dock gillar jag Fogström, men hans dipp under säsongen samt ålder och med den uttalade guldsatsningen skulle ju någon försvinna ur fjärde, utöver det du skriver. Även om jag personligen hade kunnat se lite andra offerlamm.

Men att Fogström satt på utgående och Granis på ett gällande kontrakt var ju ganska ledande för vem som skulle få lämna om valet var mellan dessa två som du skriver.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Fogström - Sida 3 Empty Sv: Niklas Fogström

Inlägg av Luleåfan 2015-09-17, 10:15

Intressant att han spelade i andra kedjan igår och gjorde mål. Tycker att Luleå borde ha förlängt med Fogström.

Luleåfan

Antal inlägg : 108
Join date : 14-10-14

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Fogström - Sida 3 Empty Sv: Niklas Fogström

Inlägg av Dentos 2015-09-17, 10:51

Luleåfan skrev:Intressant att han spelade i andra kedjan igår och gjorde mål. Tycker att Luleå borde ha förlängt med Fogström.
Ja jag fick då en liten klump i magen när han körde målgesten där han kastar sin handske och knyter näven. Minns när han gjorde det efter att ha avgjort ett derby. Nog saknar man han allt ändå.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 846
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Fogström - Sida 3 Empty Sv: Niklas Fogström

Inlägg av Jokerman 2016-07-17, 23:10

Jag skulle vilja se Fogström i Lule-tröjan igen men tyvärr verkar han sitta på ett två-årskontrakt i LHC. Går det att lösa på något sätt så tycker jag man ska göra det.

Vi behöver en bra, stabil center och inte en till transatlant. Vi har haft bra transatlanter också (tvillingarna naturligtvis och andra) men de/dem har behövt något eller några år i Sverige först, undantaget klasspelare som t.ex. Justin Williams. Nu skriver man om spelare på forumet som har haft någon bra säsong bakom sig eller gjort något snyggt mål som går att se på youtube men det är för mycket risktagning, vi behöver inte göra några panikvärvningar i år.  

Vi behöver en center med hjärna och hjärta, en som inte dyker eller sitter utvisad för ofta och som kan SPELA svensk hockey. Med en sådan här center, stark defensivt, så får vi chansen att vinna fler matcher. Visst vill vi ha en center för första-kedjan (och hur många lag önskar inte det?) men just nu finns det inte tillgängligt.

Vinna matcher, det är vad det handlar om och inte att ha en spelare som det ska diskuteras om i situationsrummet eller som blir frustrerad och ofokuserad när motståndarnas bästa  pig  pig gör livet till ett helvete för en därute på isen.

Har även saknat M A Numminens ljuva stämma  Very Happy
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Fogström - Sida 3 Empty Sv: Niklas Fogström

Inlägg av Tigerman 2016-07-18, 00:33

Jokerman skrev:Jag skulle vilja se Fogström i Lule-tröjan igen men tyvärr verkar han sitta på ett två-årskontrakt i LHC. Går det att lösa på något sätt så tycker jag man ska göra det.

Vi behöver en bra, stabil center och inte en till transatlant. Vi har haft bra transatlanter också (tvillingarna naturligtvis och andra) men de/dem har behövt något eller några år i Sverige först, undantaget klasspelare som t.ex. Justin Williams. Nu skriver man om spelare på forumet som har haft någon bra säsong bakom sig eller gjort något snyggt mål som går att se på youtube men det är för mycket risktagning, vi behöver inte göra några panikvärvningar i år.  

Vi behöver en center med hjärna och hjärta, en som inte dyker eller sitter utvisad för ofta och som kan SPELA svensk hockey. Med en sådan här center, stark defensivt, så får vi chansen att vinna fler matcher. Visst vill vi ha en center för första-kedjan (och hur många lag önskar inte det?) men just nu finns det inte tillgängligt.

Vinna matcher, det är vad det handlar om och inte att ha en spelare som det ska diskuteras om i situationsrummet eller som blir frustrerad och ofokuserad när motståndarnas bästa  pig  pig gör livet till ett helvete för en därute på isen.

Har även saknat M A Numminens ljuva stämma  Very Happy
Jag tyckte i fjol att det var dumt att inte förlänga med Fogström, i ljuset av att även Abbott lämnade. Till nästa säsong ser jag däremot inte någon plats för honom i laget i och med att man signat Falk, och Mastomäki visat sig kapabel att centra även tunga uppgifter i en 3-4:e formation. Men en riktigt bra kille är det hur som helst!

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Fogström - Sida 3 Empty Sv: Niklas Fogström

Inlägg av Jokerman 2016-07-19, 21:39

Tigerman skrev:
Jokerman skrev:Jag skulle vilja se Fogström i Lule-tröjan igen men tyvärr verkar han sitta på ett två-årskontrakt i LHC. Går det att lösa på något sätt så tycker jag man ska göra det.

Vi behöver en bra, stabil center och inte en till transatlant. Vi har haft bra transatlanter också (tvillingarna naturligtvis och andra) men de/dem har behövt något eller några år i Sverige först, undantaget klasspelare som t.ex. Justin Williams. Nu skriver man om spelare på forumet som har haft någon bra säsong bakom sig eller gjort något snyggt mål som går att se på youtube men det är för mycket risktagning, vi behöver inte göra några panikvärvningar i år.  

Vi behöver en center med hjärna och hjärta, en som inte dyker eller sitter utvisad för ofta och som kan SPELA svensk hockey. Med en sådan här center, stark defensivt, så får vi chansen att vinna fler matcher. Visst vill vi ha en center för första-kedjan (och hur många lag önskar inte det?) men just nu finns det inte tillgängligt.

Vinna matcher, det är vad det handlar om och inte att ha en spelare som det ska diskuteras om i situationsrummet eller som blir frustrerad och ofokuserad när motståndarnas bästa  pig  pig gör livet till ett helvete för en därute på isen.

Har även saknat M A Numminens ljuva stämma  Very Happy
Jag tyckte i fjol att det var dumt att inte förlänga med Fogström, i ljuset av att även Abbott lämnade. Till nästa säsong ser jag däremot inte någon plats för honom i laget i och med att man signat Falk, och Mastomäki visat sig kapabel att centra även tunga uppgifter i en 3-4:e formation. Men en riktigt bra kille är det hur som helst!

Det finns helt klart en poäng i det du skriver och jag håller med dig också delvis. Det jag tror det finns en risk med när det gäller ditt resonemang är de tunga uppgifterna du och andra lägger på Christopher Mastomäki. Killen är bara 19 år och gjorde förra säsongen det överraskande bra, något som Joakim Fagervall ska ha stort beröm och respekt för eftersom det var han som såg till att Mastomäki hamnade i luleå-tröjan och inte minst gav han chansen. Nu är Fagervall inte kvar som tränare och vi får se hur det påverkar Masto.

En annan person vars hockeykunnande jag också respekterar är Per Ledin. I fredagens intervju i Kuriren så svarade Per bl.a. om han kände sig stressad över sin situation  Coffee .
– Jag tror det kommer att lösa sig. Det är CHL, SHL startar och killar från USA kommer hit och får en chock. Det är större ytor, mer krav och spelarna tar inte ledigt på isen. Du måste ha en hög lägstanivå och många är inte redo för det. De tror att de kan åka till Sverige och göra som man vill, men det funkar inte riktigt så.

I mitt tycke har Fogström en hög lägstanivå och jag skulle gärna ha han på isen i Delfinen den 17 september mot LHC, i rätt lag då naturligtvis  Wink
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Niklas Fogström - Sida 3 Empty Sv: Niklas Fogström

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet