2017-03-07, SHL-omgång 52, HV71 - Luleå

+37
Lasse Proppmätt
ski3r
Pontaking
CKa
Mr Bister
Kagen
BodenSwe
Lajon
kokostrollet
Kraftkung
amarule
Number 69
Norrlandstoken
LHF96
GustenA
Hedanders
Anthrax
Donten_
Davidoff
Ferros
icemask
Mange
JuniorX
Tony Moore
Limpan
LulefanGBG
Lulefan
Urken
NallePhu
Kapten Haddock
Bamsefar
Dustin
tibet
Pajala
hokkzorz
Redbear
Admin
41 posters

Sida 5 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Gå ner

2017-03-07, SHL-omgång 52, HV71 - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2017-03-07, SHL-omgång 52, HV71 - Luleå

Inlägg av JuniorX tis 7 mar 2017 - 22:43

Frågan är nu om den här kölhalningen var det bästa eller det sämsta som kunde hända det här laget? På torsdag vet vi.

JuniorX

Antal inlägg : 4046
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

2017-03-07, SHL-omgång 52, HV71 - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2017-03-07, SHL-omgång 52, HV71 - Luleå

Inlägg av LulefanGBG tis 7 mar 2017 - 23:03

Jag tror att de flesta spelarna i Luleå Hockey inget hellre vill än att den här säsongen skall vara över. Några har redan nya kontrakt med andra klubbar, (otroligt nog), och några går bara och väntar på att få åka vart som helst men inte stanna kvar nästa säsong.

Ingen spelare gör sig medvetet dålig, det är inte det jag säger, men det syns hur tydligt som helst att en överväldigande majorit inte alls vill spela fler matcher med det här laget den här säsongen. Man tänker redan på nästa säsong, eller en lång skön, och säkert välbehövlig, semester.

Ingen spelare skulle såklart erkänna det här, ens för sig själva , men undermedvetet är det nog så hur proffsig man än försöker att vara. I de flesta fall också bland trotjänarna. KAnske ännu mer hos dem eftersom de sannolikt lider ännu lite mer av att vara med och skämma ut klubben. Även om de sliter lite hårdare under matcherna så vill de nog egentligen också att pinan skall vara över.

Ärligt talat längtar jag också efter semester. Jag vill inte vara med om eländet mer. Vill inte behöva se oss utskåpade och förnedrade bara för att få några extra slantar i form av en hemmamatch i play-in.

Givetvis är sådant bra och ingen är ju dummare än att man inte begriper att det där är viktigt i längden, men samtidigt känns det ju rent emotionellt som fruktansvärt överskattat i nuläget. Det känns som att den där jävla matchen och de där kronorna kan göra detsamma..

Hoppas att flera spelare är på väg bort. Såhär får man inte uppträda i Luleå Hockey. Hoppas att serien tar slut nu och att de som stannar kvar kan få en ordentligt semester och att hela föreningen därefter kan göra en ordentlig omstart efter att ha uppgraderat hårddisken.

Hoppas att Skuggan hittar rätt på sin nya plats och trots att vi troligtvis är den minst attraktiva SHL-klubben att spela i i just nu ändå lyckas hitta några bra spelarvärvningar till nästa säsong. Hoppas också att nästa tränare vågar fortsätta satsa på våra egna talanger. De har tillsammans med våra målvakter varit enda behållningen den här säsongen. Den mest slätstrukna så länge jag följt laget.

Troligtvis är detta den sämsta upplagan av Luleå Hockey som jag skådat. Visst vi var närmare att åka ut det där året, men då hade vi åtminstone några stjärnor i laget och dessutom var konkurrensen mycket hårdare då.

Hade det varit 12 lag i år och serien 55 omgångar så hade Luleå garanterat spelat kvalserien. Oavsett vilka två lag som nu ligger bakom oss i tabellen som inte varit med under serien.

Med den totala brist på vilja eller respekt för klubbmärket eller arbetsgivaren eller för varandra, och med den fundamentala trubbighet som det här laget visar upp så är jag högst tveksam till om vi klarat av en kvalserie enligt gamla modellen.

I min värld är det här det sämsta Luleå Hockey-laget jag sett under en serie. Oavsett om vi vinner sista matchen och tar en oförtjänt play-in-plats.

Nollade 8 gånger. Värdelöst powerplay och värdelöst boxplay. Total avsaknad av offensiv och ett pinsamt dåligt försvarsspel. Ingen pådrivare. Inga känslor. Ingen stjärnspelsre. Inga matchvinnare. Inte ens någon som blir förbannad.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2017-03-07, SHL-omgång 52, HV71 - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2017-03-07, SHL-omgång 52, HV71 - Luleå

Inlägg av Bamsefar tis 7 mar 2017 - 23:09

Kan tyvärr inte annat än hålla med, man vill bara lägga den här miserabla säsongen bakom sig så fort som möjligt
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

2017-03-07, SHL-omgång 52, HV71 - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2017-03-07, SHL-omgång 52, HV71 - Luleå

Inlägg av amarule tis 7 mar 2017 - 23:21

Håller oxå med dig, LulefanGBG. Jag vill inte mer, orkar inte
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

2017-03-07, SHL-omgång 52, HV71 - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2017-03-07, SHL-omgång 52, HV71 - Luleå

Inlägg av GustenA tis 7 mar 2017 - 23:26

Jag tror att det är mycket svårare att vara bra idag än för 10 år sedan och Luleå har inte riktigt hängt med efter Rönnqvist uttåg.

Nu handlar det om att vara noggrann och planera bra inför nästa års lag. Inte värva utan en exakt plan. Höra efter med tilltänka kedjekamrater hur dom upplever värvningar. Ju fler som är involverade i värvningsarbetet desto mer noggrann kan man vara. Jag utgår från att man har eller kommer att ha en exakt uppfattning om hur man vill spela då ledaren för nästa år borde vara klar inom en snar framtid.

GustenA

Antal inlägg : 3075
Join date : 14-12-13

Till överst på sidan Gå ner

2017-03-07, SHL-omgång 52, HV71 - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2017-03-07, SHL-omgång 52, HV71 - Luleå

Inlägg av Lulefan ons 8 mar 2017 - 0:00

En sak som många kanske inte tänkt på är att i princip varenda spelare i Luleå haft en sämre säsong än säsongen innan, färre poäng, sämre +/- och det är inte som att dessa spelare bara gått och blivit kassa. Många av dem skulle definitivt kunna ha en riktigt bra nästa säsong med annan ledning och bättre kemi i gruppen. Skulle inte förvåna mig det minsta om t ex Junttila eller Molle gick till en konkurrent och har skitbra säsonger.

Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

2017-03-07, SHL-omgång 52, HV71 - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2017-03-07, SHL-omgång 52, HV71 - Luleå

Inlägg av Bamsefar ons 8 mar 2017 - 0:13

Håller med dig, Lulefan, någonschtans finns en potential till ett bra lag i Luleå, men som slarvats bort.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

2017-03-07, SHL-omgång 52, HV71 - Luleå - Sida 5 Empty Sv: 2017-03-07, SHL-omgång 52, HV71 - Luleå

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 5 Föregående  1, 2, 3, 4, 5

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet