Luleå Hockeys Lag 2017/2018

+66
Mange
amarule
Kraftkung
RSD555
Jokerman
Helge
CKa
Tony Moore
Polyfemos
vanten90
icemask
Qirren
Ivanhoe
rasbiologen
GLHF
Simon90
tibet
Jonsey
Antwon
PM
Rikky
farre
Dentos
Lars158
Rönken
Dilox
Old Brooklyn
Myrman
kokostrollet
Redbear
Anthrax
Groggen79
Lulefan
Kagen
Kneten
GustenA
makkanmakkan
LulefanGBG
Pajala
Pontaking
Pingis 11
Urken
Puckad
Sportchefen #2
KaptenBlodskelett
Wolfhunter
Lillajag
Tigerman
ski3r
JuniorX
Bamsefar
Jonken
Blinders
Ferros
NallePhu
Kapten Haddock
Dustin
pingu
Mr Bister
Norrlandstoken
Hankburger
Micke80
Donowitz
hokkzorz
Hedanders
Admin
70 posters

Sida 9 av 15 Föregående  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 15  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Puckad lör 07 okt 2017, 07:33

Nån typ av slutspel ska vi väl spela i år med, och då vill jag ha Hedman på isen.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11085
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av hokkzorz lör 07 okt 2017, 17:32


hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Jonken lör 07 okt 2017, 17:37

Se där!
HJÄRTLIGT VÄLKOMMEN till Norrbotten Robin!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6788
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av NallePhu lör 07 okt 2017, 20:27

Hur ska man formera in Kovac då i truppen.....
Kovac - Hishon - Hedman/Rydahl kan bli ngt vasst.....
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18144
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Sportchefen #2 lör 07 okt 2017, 20:34

Låter som att Kovacs ville till Luleå.
Känns genast mycket bättre med den värvningen. Smile

Sportchefen #2

Antal inlägg : 932
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Tony Moore lör 07 okt 2017, 22:11

Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7594
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Lars158 sön 08 okt 2017, 01:35

Kovacs är ju säkert värvad för att få spela. Vem är det som kommer hamna 13e/läktaren

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Micke80 sön 08 okt 2017, 06:39

Lars158 skrev:Kovacs är ju säkert värvad för att få spela. Vem är det som kommer hamna 13e/läktaren

Utifrån hur man ser spelarna spela och om man dessutom väger in hur de använts så tror jag att Rydahl ligger närmast en bänkning, tätt följt av Hedman och Fabricius. Tittar jag bara på spelet jag sett spelarna prestera så tycker jag Falk och Foppa varit helt under isen. Ska jag lägga pengarna på nått så tror jag att Rydahl komer förpassas till bänken och ge plats åt Kovacs och sen när Harju kommer tillbaka så blir det tuffare mennal Fabbe och Hedman.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Micke80 sön 08 okt 2017, 06:44

Med fullt lag och utan att någon spelare får kicken så tror jag att det kan se ut nåt åt detta håll.
Cehlin-Olausson-Petter
Einar-Lundeström-Larsson
Kovacs-Hishon-Harju
Hedman-Falk-Foppa
Fabbe

Känns som att vi har ett riktigt brett lag just nu då Rydahl inte alls gjort bort sig men inte heller utmärkt sig. Levander känns som en spelare som inte heller skulle göra bort sig och är under utveckling och då ska man tänka på att bägge dessa herrar sitter på läktare och att vår bänkspelare i såna fall är en väletablerad SHL-spelare som itne gör bort sig på isen och utan problem kan ta en defensiv plats i det här laget.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av icemask sön 08 okt 2017, 10:39

Om Kovacs år villig att anamma jobbet som krävs så tycker jag att det borde vara Fabbe som växlas bort !
Men jag tror inte att vi ska ha så höga förväntningar på Kovacs i början, han lär nog ligga efter med träningsintensiteten och matchvana, i december så är han nog fullt inne i det !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av LulefanGBG sön 08 okt 2017, 11:10

Micke80 skrev:Med fullt lag och utan att någon spelare får kicken så tror jag att det kan se ut nåt åt detta håll.
Cehlin-Olausson-Petter
Einar-Lundeström-Larsson
Kovacs-Hishon-Harju
Hedman-Falk-Foppa
Fabbe

Känns som att vi har ett riktigt brett lag just nu då Rydahl inte alls gjort bort sig men inte heller utmärkt sig. Levander känns som en spelare som inte heller skulle göra bort sig och är under utveckling och då ska man tänka på att bägge dessa herrar sitter på läktare och att vår bänkspelare i såna fall är en väletablerad SHL-spelare som itne gör bort sig på isen och utan problem kan ta en defensiv plats i det här laget.
Exakt så formerade jag kedjorna i någon annan tråd.

Fabbe som extra kan gå in i vilken kedja som helst utan att göra bort sig. Dessutom spela BP och ta extra byten för att avlasta. Underskattad Fabbe men någon måste ju flytta på sig. Alternativt att Fabbe går före Hedman eller Forsberg som inte riktigt kommit upp den här säsongen. Tyckte dock att Foppa gjorde en gedigen insats igår.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Old Brooklyn sön 08 okt 2017, 11:27

Foppa var ok igår, dock inte lika bra som Fabbe. Senaste matcherna har Fabricius överglänst Foppa, Rydahl, Hedman och även Petter. Han sitter på kontrakt även över nästa säsong och som han spelar nu tror jag inte Luleå ägnat en tanke på att bryta detta.

Rydahl sitter på utgående kontrakt och jag tror inte klubben i dagsläget funderar på att förlänga med honom, så han borde bli den första att få flytta på sig.

Petter är svårast att placera för mig, just nu i alla fall. Han är inte tillräckligt bra för förstakedjan, men det är där man vill se honom till slut.

Hedman har också problem men samtidigt var han segstartad bara för att bli riktigt bra till slut under Rönken, eller minns jag fel? Tycker vi bör ge honom chansen, om inte annat för att jag tycker vi saknar "elakhet" i laget som kommer behövas när det blir mer täta matcher.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av farre sön 08 okt 2017, 14:22

I mina ögon har Rydahl mer hockey i sig än både Foppa och Fabbe. Rydahl-Falk-Hedman som fjärdelina och Foppa och Fabbe som avlastning eller läktaren skulle ta oss till helt andra nivåer även om Foppa och Fabbe gjorde varsitt mål igår.
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Old Brooklyn sön 08 okt 2017, 14:35

farre skrev:I mina ögon har Rydahl mer hockey i sig än både Foppa och Fabbe. Rydahl-Falk-Hedman som fjärdelina och Foppa och Fabbe som avlastning eller läktaren skulle ta oss till helt andra nivåer även om Foppa och Fabbe gjorde varsitt mål igår.
Helt klart möjligt att det är så. Själv tror jag att varken Falk eller Rydahl spelar i Luleå nästa säsong medan både Foppa och Fabbe gör det.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Dustin sön 08 okt 2017, 14:46

farre skrev:I mina ögon har Rydahl mer hockey i sig än både Foppa och Fabbe. Rydahl-Falk-Hedman som fjärdelina och Foppa och Fabbe som avlastning eller läktaren skulle ta oss till helt andra nivåer även om Foppa och Fabbe gjorde varsitt mål igår.

Håller med om att Rydahl är bättre än Fabbe men däremot tycker jag Forsberg bidrar med mer. Spelar med mycket energi, bra defensivt, kan sätta in lite tacklingar och har ett bra skott. Nyttig spelare att ha i en fjärdekedja även om han inte riktigt kommit upp i nivå hittills den här säsongen

Dustin

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Jonken sön 08 okt 2017, 15:59

När Robin Kovacs anländer -anser jag att man borde testa honom på Petter Emanuelssons plats i första: tillsammans med Olausson och Cehlin. Tre orsaker till detta:

- Petters lir har gått lite i "stå" -i den kedjan.
- Lite onödigt av LHF -att ha två högerskjutande wingers i samma kedja.
- Tror att det finns goda chanser till att få till något som verkligen bubblar framöver-mellan Cehlin och Kovacs. (Och Olle är ju en dröm för alla snipers att ha i mitten.)

Mina tankar går därmed lite så här:
Patrick Cehlin (R)- Niklas Olausson - Robin Kovacs
E Emanuelsson (R) - Isac Lundeström - Emil Larsson
P Emanuelsson (R) - Joey Hishon - Johan Harju

I dessa kedjor finns det givetvis en högre kravbild när det gäller produktion framåt. Här gäller det att prestera. Inte alls säkert; ex att Kovacs är direkt redo att axla manteln i första kedjan. Men jag skulle ändå testa -och ge honom chansen där i början. Han har dock samtliga verktyg i sig för att vara en producerande spelare där. Robin älskar ju att snacka -och verkligen krypa under skinnet på motståndare. Och det finns fördelar med att ha kloke Olausson -nära; så att han kan hålla lite kontinuerlig kommunikation med Robin om det där. Och på plussidan -så lyckas Robin ofta få motståndare att lacka ur ganska rejält på honom; vilket kommer att ge kedjan större ytor och fler motståndarmisstag att utnyttja där ute. (För många kommer säkerligen att försöka sänka Robin därute...)

Fjärdekedjan blir mycket intressant; då konkurransen om platserna ökar markant i truppen. Skadeläget, prestationen avgör vilka som lirar där. Anderas Falk, Gustav Rydahl, Anton Hedman, Karl Fabricius, Johan Forsberg (R), Axel Levander finns att tillgå.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6788
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Donowitz sön 08 okt 2017, 16:49

Tycker nog att dels vi ska ha högerskyttar på höger sida, för att det totalt sett ger bättre förutsättningar på målchanser. Vidare tycker jag att Kovacs, precis som alla andra (under försäsongen) ska få kriga om sin plats och inte få något gratis. Skulle vara en stark moraldödare för många i gruppen annars.

Donowitz

Antal inlägg : 4048
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av farre sön 08 okt 2017, 23:06

Old Brooklyn skrev:
farre skrev:I mina ögon har Rydahl mer hockey i sig än både Foppa och Fabbe. Rydahl-Falk-Hedman som fjärdelina och Foppa och Fabbe som avlastning eller läktaren skulle ta oss till helt andra nivåer även om Foppa och Fabbe gjorde varsitt mål igår.
Helt klart möjligt att det är så. Själv tror jag att varken Falk eller Rydahl spelar i Luleå nästa säsong medan både Foppa och Fabbe gör det.

Vad har nästa säsong med årets säsong att göra menar du? Ska vi inte spela med bästa laget bara för att vi har utgående kontrakt på vissa spelare? Då ska ju Ola inte spela i förstakedjan heller för att han bara har kontrakt över den här säsongen.
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Old Brooklyn mån 09 okt 2017, 00:40

Självklart ska de bästa spela, men nog tror jag klubbledning och tränare har lite större tålamod med spelare de ser spela för klubben även nästa säsong ifall det inte skiljer så mycket i vad dessa spelare presterar - och jag tror inte ledarstaben håller Rydahl så mycket högre än Fabbe och Foppa. Någon som klubben ser långsiktigt på kommer få fler chanser.

Det handlar inte om vem som har utgående kontrakt utan om vem som ledning och tränare hoppas spelar i klubben även nästa säsong. Allt detta som sagt ifall spelarna i fråga är typ samma karaktär och spelare man har typ samma förväntningar på.

För att Rydahl, som enligt mig inte visat särskilt mycket, skulle ta en ordinarie plats i startuppställning före Fabbe med ett A på bröstet så måste något nytt hända, och en (måhända väldigt liten) del som väger över för Fabbe just nu tror jag är att klubben ser honom som en spelare nästa säsong.

Ola tror jag spelar i Luleå nästa säsong och det hoppas nog även Bulan på. Sen ställer vi ju spelare mot varandra här. Du tycker Rydahl ska ta en plats istället för Fabbe. Jag håller inte med och misstänker att lagledningen ser det på samma vis.

Men visst kan jag ha fel. Klubbledning och tränare kanske ser Rydahl som en långtidssatsning. Någon som rent av ska ta över efter Fabbe som ändå är rätt till åren kommen. Då är ju rollerna ombytta. Men som sagt så tror jag inte det är så. Under matcherna mot Frölunda så har Fabbe drygt 12 minuter och Rydahl strax under 9 minuter i speltid.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Lillajag mån 09 okt 2017, 11:42

Ny lina på dagens träning. Harju Hishon Petter.

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Dustin mån 09 okt 2017, 11:46

Lillajag skrev:Ny lina på dagens träning. Harju Hishon Petter.


Tränar Kovacs? Han kanske är tänkt att spela med Olle och Cehlin?

Dustin

Antal inlägg : 6843
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Lillajag mån 09 okt 2017, 12:15

Määk skrev:
Lillajag skrev:Ny lina på dagens träning. Harju Hishon Petter.


Tränar Kovacs? Han kanske är tänkt att spela med Olle och Cehlin?

Jag kikade bara in i samband med lunchen så hann inte se särskilt mycket men 96 var på is. Men jag gissar: Kovacs Ola Cehlin, Harju Hishon Petter, Larsson Lundeström Einar, Fabbe Falk Foppa. Sen kanske Hedman är den som är närmast att ta en plats, kanske Kovacs plats isf.

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Norrlandstoken mån 09 okt 2017, 15:25

Kanske det blir så att Kovacs kör med Einar och Lundeström och att Larsson kör med Chelin och Ola? Who knows

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av farre mån 09 okt 2017, 15:43

Old Brooklyn skrev:Självklart ska de bästa spela, men nog tror jag klubbledning och tränare har lite större tålamod med spelare de ser spela för klubben även nästa säsong ifall det inte skiljer så mycket i vad dessa spelare presterar - och jag tror inte ledarstaben håller Rydahl så mycket högre än Fabbe och Foppa. Någon som klubben ser långsiktigt på kommer få fler chanser.

Det handlar inte om vem som har utgående kontrakt utan om vem som ledning och tränare hoppas spelar i klubben även nästa säsong. Allt detta som sagt ifall spelarna i fråga är typ samma karaktär och spelare man har typ samma förväntningar på.

För att Rydahl, som enligt mig inte visat särskilt mycket, skulle ta en ordinarie plats i startuppställning före Fabbe med ett A på bröstet så måste något nytt hända, och en (måhända väldigt liten) del som väger över för Fabbe just nu tror jag är att klubben ser honom som en spelare nästa säsong.

Ola tror jag spelar i Luleå nästa säsong och det hoppas nog även Bulan på. Sen ställer vi ju spelare mot varandra här. Du tycker Rydahl ska ta en plats istället för Fabbe. Jag håller inte med och misstänker att lagledningen ser det på samma vis.

Men visst kan jag ha fel. Klubbledning och tränare kanske ser Rydahl som en långtidssatsning. Någon som rent av ska ta över efter Fabbe som ändå är rätt till åren kommen. Då är ju rollerna ombytta. Men som sagt så tror jag inte det är så. Under matcherna mot Frölunda så har Fabbe drygt 12 minuter och Rydahl strax under 9 minuter i speltid.

Personligen vill jag vända på det! Rydahl är i ett läge där han måste prestera bra för att få ett bra kontrakt nästa år. Han är dessutom en bättre spelare än vad både Fabbe och Foppa är enligt mig. Rydahl är klippt och skuren för att vara en länk i vår fjärde femma och en halvpolis när det behöver markeras. Det enda problemet är att en äldre icke utvecklingsbar spelare har fått ett kontrakt till skänks och står i vägen för honom. I min bok ska de bästa och de mest utvecklingsbara spelarna spela oavsett kontraktslängd om spelarna är jämnbördiga och konkurrerar om samma platser. Fabbe, Foppa och Sandström fick varsin kompiskontrakt av Osten och det kan ingen förneka. Jag ser inga problem i att både Fabbe och Foppa råkar bli mystisk skadade nästa säsong likt Sandström i år.
Med det sagt så menar jag inte att jag inte förstår hur du resonerar, bara att jag gjort tvärtom om jag hade bestämt Wink
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Lillajag mån 09 okt 2017, 15:45

Norrlandstoken skrev:Kanske det blir så att Kovacs kör med Einar och Lundeström och att Larsson kör med Chelin och Ola? Who knows

Bulan vet! Och han säger nu till tidningen att Kovacs är tänkt med Olausson och Cehlin. Och det förstår jag, Larsson funkar ju klockrent med knoddarna, åtminstone offensivt.

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Puckad mån 09 okt 2017, 17:38

Lillajag skrev:Ny lina på dagens träning. Harju Hishon Petter.

Lillajag skrev:
Norrlandstoken skrev:Kanske det blir så att Kovacs kör med Einar och Lundeström och att Larsson kör med Chelin och Ola? Who knows

Bulan vet! Och han säger nu till tidningen att Kovacs är tänkt med Olausson och Cehlin. Och det förstår jag, Larsson funkar ju klockrent med knoddarna, åtminstone offensivt.
Skönt att Hajen kör igen!

Känslan jag får i media är väl att Robin kanske inte är matchtränad ännu?
Om det stämmer vill jag inte se honom med Ola o Cehlin riktigt ännu, de ska ha toppklass på sin omgivning.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11085
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Old Brooklyn mån 09 okt 2017, 18:00

farre skrev:
Old Brooklyn skrev:Självklart ska de bästa spela, men nog tror jag klubbledning och tränare har lite större tålamod med spelare de ser spela för klubben även nästa säsong ifall det inte skiljer så mycket i vad dessa spelare presterar - och jag tror inte ledarstaben håller Rydahl så mycket högre än Fabbe och Foppa. Någon som klubben ser långsiktigt på kommer få fler chanser.

Det handlar inte om vem som har utgående kontrakt utan om vem som ledning och tränare hoppas spelar i klubben även nästa säsong. Allt detta som sagt ifall spelarna i fråga är typ samma karaktär och spelare man har typ samma förväntningar på.

För att Rydahl, som enligt mig inte visat särskilt mycket, skulle ta en ordinarie plats i startuppställning före Fabbe med ett A på bröstet så måste något nytt hända, och en (måhända väldigt liten) del som väger över för Fabbe just nu tror jag är att klubben ser honom som en spelare nästa säsong.

Ola tror jag spelar i Luleå nästa säsong och det hoppas nog även Bulan på. Sen ställer vi ju spelare mot varandra här. Du tycker Rydahl ska ta en plats istället för Fabbe. Jag håller inte med och misstänker att lagledningen ser det på samma vis.

Men visst kan jag ha fel. Klubbledning och tränare kanske ser Rydahl som en långtidssatsning. Någon som rent av ska ta över efter Fabbe som ändå är rätt till åren kommen. Då är ju rollerna ombytta. Men som sagt så tror jag inte det är så. Under matcherna mot Frölunda så har Fabbe drygt 12 minuter och Rydahl strax under 9 minuter i speltid.

Personligen vill jag vända på det! Rydahl är i ett läge där han måste prestera bra för att få ett bra kontrakt nästa år. Han är dessutom en bättre spelare än vad både Fabbe och Foppa är enligt mig. Rydahl är klippt och skuren för att vara en länk i vår fjärde femma och en halvpolis när det behöver markeras. Det enda problemet är att en äldre icke utvecklingsbar spelare har fått ett kontrakt till skänks och står i vägen för honom. I min bok ska de bästa och de mest utvecklingsbara spelarna spela oavsett kontraktslängd om spelarna är jämnbördiga och konkurrerar om samma platser. Fabbe, Foppa och Sandström fick varsin kompiskontrakt av Osten och det kan ingen förneka. Jag ser inga problem i att både Fabbe och Foppa råkar bli mystisk skadade nästa säsong likt Sandström i år.
Med det sagt så menar jag inte att jag inte förstår hur du resonerar, bara att jag gjort tvärtom om jag hade bestämt Wink
Och jag förstår dig. Olika åsikter bara. Sen tror jag att Bulan är tydlig med ifall han anser att något kontrakt bör brytas. Det bästa hade väl varit ifall Fabbes och Foppas förlängningar löd på ett år istället för två. Då öppnar man även upp för de som eventuellt kommer från juniorlagen.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Old Brooklyn mån 09 okt 2017, 18:02

Lillajag skrev:Ny lina på dagens träning. Harju Hishon Petter.
Tyder väl på att Bulan vill se Koavcs i förstalinan? Har svårt att se att det är nyss petade Hedman som ska upp dit.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Lillajag ons 11 okt 2017, 13:24

Lillajag skrev:
Old Brooklyn skrev:Har lite svårt att se vad som ska hända när Harju kommer tillbaka och eventuellt Kovacs tillkommer. Kedjan med Larsson - Lundeström - Einar är den enda som känns helt klockren. Olausson tror jag nog passar med de flesta, men både han och Cehlin är just nu lite för bra för att hamna i en klassisk tredjelina. Tyvärr är ju Petter inte helt där i spelet just nu.

Jag tycker Harju har varit riktigt pigg i inledningen, men är han en spelare för första formationen? Är Kovacs tillräckligt bra och i tillräckligt bra form för att spela i vår ledande lina?

I vår fjärdekedja så tycker jag faktiskt att Fabbe har höjt sig från förra säsongen medan Falk tappat lite (trotts att han vinner mycket tekningar) och Foppa tappat mycket. Som helhet har kedjan blivit sämre, men samtidigt tänker jag att det kanske ska vara så - att de helt enkelt är lika bra som förra säsongen men att det är resten av laget som höjt sig. Rydahl känns precis som ifjol. Han gör inte bort sig men utmärker sig inte heller, och tyvärr verkar han ha samma målsinne som Fabricius.

Sen får man väl erkänna att ingen riktigt spelat bra tillsammans med Hishon. Cehlin och han hade ju någon match då de såg bra ut tillsammans på försäsongen, men det ju då. Heman har haft en hyffsat tung inledning även om jag tycker han såg piggare ut innan petningen än efter.

Kvar på noll spelade minuter står Levander, som jag ändå tror mycket på. Förstår att Bulan vill spela ihop gruppen så mycket som möjligt nu i början, men hoppas att både Levander eller Grahn får speltid under säsongen.

På backsidan ser det ok ut nu. Försvaret har spelat bra de senaste matcherna även om nu Mikkelson har haft några mindre lyckade ingripanden. Har svårt att se Sandström ta istid från någon av backparen från igår (Sondell/Johnston, Mikkel/Javalanti, Engsund/Själin). Med Grahn som extra sitter Janne just nu på läktaren (enligt mig) när alla är friska. Rent erfarenhetsmässigt är det väl Själin som får flytta på sig ifall Sandström ska få istid, men det skulle vara jävligt synd tycker jag. Engsund är väl för övrigt den back som varit klart bäst genomgående. Trivs han hos oss så hoppas jag de förlänger snarast.

Men ponera att Sandström och Harju blir friska och att Kovacs blir klar. Hur ställer vi upp?

Sondell Johnston, Mikkelson Jalvanti, Engsund Själin/Janne där Janne tar BP och byten i matchen där vi behöver stänga ner. Kovacs Ola Cehlin, Larsson Lunde Einar, Harju Hishon Petter, Fabbe Falk Foppa.
Så här har vi tränat denna vecka, Bulan kan sin sak Very Happy. Är också troligt lag till i morgon.

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Gäst ons 11 okt 2017, 13:33

Någon som vet vad Hajens axel fick för skada? Är han 100% återställd?

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Lillajag ons 11 okt 2017, 14:08

Morran skrev:Någon som vet vad Hajens axel fick för skada? Är han 100% återställd?

Han har tränat för fullt denna vecka. Och om jag inte missminner mig så sa Bulan i en intervju tidigare i veckan "alla är tillgängliga".

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Hedanders ons 11 okt 2017, 15:35

Kovacs - Ola - Cehlin
Larsson - Lundeström - Einar
Harju - Hishon - Petter
Fabbe - Falk - Foppa

Med den uppställningen har vi alltså tre kedjor som kan producera framåt och en rightare i varje lina. Ser väldigt bra ut, om nu alla får det att funka!

I like a lot!
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2068
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Old Brooklyn ons 11 okt 2017, 15:39

Börjar ju faktiskt likna något även på pappret, speciellet eftersom young-guns har varit mycket bättre än vad vi vågade hoppas på innan säsongen. Skulle Hishon snäppa upp lite, och Petter vakna, så ser det riktigt ok ut.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Lillajag ons 11 okt 2017, 16:32

Old Brooklyn skrev:Börjar ju faktiskt likna något även på pappret, speciellet eftersom young-guns har varit mycket bättre än vad vi vågade hoppas på innan säsongen. Skulle Hishon snäppa upp lite, och Petter vakna, så ser det riktigt ok ut.

Så är det helt klart å andra sidan lär inte Einar och Larsson hålla denna fantastiskt höga nivå hela säsongen men då lyfter kanske som du säger Petter och Hishon och lagom till åttondelsfinal så spetsar alla till det och då kan det bli en spännande och intressant vår.

Lillajag

Antal inlägg : 737
Join date : 16-06-16

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av LulefanGBG tor 12 okt 2017, 11:24

Ja anfallsmässigt har det ju sett intressant ut redan tidigare den här säsongen, och stundtals också riktigt bra faktiskt. Kommer Harju tillbaka i samma fina form så tror jag även att det så småningom kan bli bra spel från tredjekedjan också. Man får väl ge det lite tid helt enkelt.

Längesedan vi hade två riktigt bra producerande kedjor som vi har nu så jag är mer än väl nöjd med det och har därför också större tålamod med tredjekedjan. Så länge de inte spelar katastrofalt dåligt i egen zon ser jag ingen anledning att inte ha tålamod med dem.

Tycker som sagt att Harju sett oerhört intressant ut innan skadan så tror att han kan bnidra till att få igång övriga två. Petter känns som en spelare som kommer att komma igång förr eller senare om det inte är något som spökar som vi inte känner till.

Försvaret däremot har ju sett allt annat än förtroendeingivande ut. Lite bättre mot slutet men ändå förlorar vi matcher och tappar poäng på riktiga försvarsmissar. Det ser stabilare ut under större delen av matcherna nu än i början av säsongen, men samtidigt får motståndarna ändå göra för enkla mål gång på gång.

Mikkelson har ju varit en bedrövelse och vaknar inte han snart så tycker jag att det är skandal om han skall gå före Grahn nu när den sistnämnda faktiskt spelat så moget och bra som han gjort hittills. Det handlar inte om någon hetsjakt, men man ser väl det som andra ser och det är faktiskt professionella idrottare vi talar om som tjänar multum. Då skall det också ställas krav och lever spelaren inte upp till dem så fpr de ju också kritik i sociala medier och annat där vi som engagerar oss florerar. Inget konstigt med det.

Sedan såklart finns det alltid dem som letar fel i allting när någon underpresterar, och det är kanske lite överdrivet, men det får man leva med så länge kritiken är befogad så tillvida att den är saklig och inte spårar ur i massa orelevanta saker.

Mikkelson MÅSTE bli bättre helt enkelt, för tyvärr är han vår sämsta back som det ser ut nu. Om det enbart är hans egna fel eller om det har med annat att göra låter jag vara osagt, men oavsett orsak så är det enligt mig ett faktum.

Sedan är han såklart inte ensam skyldig till allting, alla backar gör misstag, annars hade ju alla matcher slutat 0 - 0, men han utmärker sig mest negativt. En annan jag ställer större krav på är Sondell. Han har aldrig varit en defensivt skicklig back, men även han måste börja spela enklare ibland och sluta drälla så med pucken.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Dilox tor 12 okt 2017, 11:28

LulefanGBG skrev:Ja anfallsmässigt har det ju sett intressant ut redan tidigare den här säsongen, och stundtals också riktigt bra faktiskt. Kommer Harju tillbaka i samma fina form så tror jag även att det så småningom kan bli bra spel från tredjekedjan också. Man får väl ge det lite tid helt enkelt.

Längesedan vi hade två riktigt bra producerande kedjor som vi har nu så jag är mer än väl nöjd med det och har därför också större tålamod med tredjekedjan. Så länge de inte spelar katastrofalt dåligt i egen zon ser jag ingen anledning att inte ha tålamod med dem.

Tycker som sagt att Harju sett oerhört intressant ut innan skadan så tror att han kan bnidra till att få igång övriga två. Petter känns som en spelare som kommer att komma igång förr eller senare om det inte är något som spökar som vi inte känner till.

Försvaret däremot har ju sett allt annat än förtroendeingivande ut. Lite bättre mot slutet men ändå förlorar vi matcher och tappar poäng på riktiga försvarsmissar. Det ser stabilare ut under större delen av matcherna nu än i början av säsongen, men samtidigt får motståndarna ändå göra för enkla mål gång på gång.

Mikkelson har ju varit en bedrövelse och vaknar inte han snart så tycker jag att det är skandal om han skall gå före Grahn nu när den sistnämnda faktiskt spelat så moget och bra som han gjort hittills. Det handlar inte om någon hetsjakt, men man ser väl det som andra ser och det är faktiskt professionella idrottare vi talar om som tjänar multum. Då skall det också ställas krav och lever spelaren inte upp till dem så fpr de ju också kritik i sociala medier och annat där vi som engagerar oss florerar. Inget konstigt med det.

Sedan såklart finns det alltid dem som letar fel i allting när någon underpresterar, och det är kanske lite överdrivet, men det får man leva med så länge kritiken är befogad så tillvida att den är saklig och inte spårar ur i massa orelevanta saker.

Mikkelson MÅSTE bli bättre helt enkelt, för tyvärr är han vår sämsta back som det ser ut nu. Om det enbart är hans egna fel eller om det har med annat att göra låter jag vara osagt, men oavsett orsak så är det enligt mig ett faktum.

Sedan är han såklart inte ensam skyldig till allting, alla backar gör misstag, annars hade ju alla matcher slutat 0 - 0, men han utmärker sig mest negativt. En annan jag ställer större krav på är Sondell. Han har aldrig varit en defensivt skicklig back, men även han måste börja spela enklare ibland och sluta drälla så med pucken.

Håller med i det mesta du säger. Dock tycker jag att Sondell fått lite för mycket skit faktiskt. Han har alltid varit en offensiv back, med lite problem i egen zon. Det var han även i Örebro där han hyllades till skyarna. Det måste Luleå ha vetat om. Inte för inte som han kallades för "Sondräll" förr i tiden. Tycker snarare han spelat säkrare i egen zon än vad jag väntat mig. Dessutom är han en backgeneral i PP som vi inte haft på flera år.

Dilox

Antal inlägg : 729
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av PM tor 12 okt 2017, 12:23

Vill bara skriva en rad och tacka er eldsjälar som pallrar sig iväg till träningarna och delar med sig här på forumet.
Stort tack!
Alltid kul att läsa.
Vi här inne kanske inte alltid har samma åsikt (dvs aldrig) vi är alla olika, men Luleå fans är vi allihopa!

PM

Antal inlägg : 1947
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Ferros tor 12 okt 2017, 12:28

Dilox skrev:
LulefanGBG skrev:Ja anfallsmässigt har det ju sett intressant ut redan tidigare den här säsongen, och stundtals också riktigt bra faktiskt. Kommer Harju tillbaka i samma fina form så tror jag även att det så småningom kan bli bra spel från tredjekedjan också. Man får väl ge det lite tid helt enkelt.

Längesedan vi hade två riktigt bra producerande kedjor som vi har nu så jag är mer än väl nöjd med det och har därför också större tålamod med tredjekedjan. Så länge de inte spelar katastrofalt dåligt i egen zon ser jag ingen anledning att inte ha tålamod med dem.

Tycker som sagt att Harju sett oerhört intressant ut innan skadan så tror att han kan bnidra till att få igång övriga två. Petter känns som en spelare som kommer att komma igång förr eller senare om det inte är något som spökar som vi inte känner till.

Försvaret däremot har ju sett allt annat än förtroendeingivande ut. Lite bättre mot slutet men ändå förlorar vi matcher och tappar poäng på riktiga försvarsmissar. Det ser stabilare ut under större delen av matcherna nu än i början av säsongen, men samtidigt får motståndarna ändå göra för enkla mål gång på gång.

Mikkelson har ju varit en bedrövelse och vaknar inte han snart så tycker jag att det är skandal om han skall gå före Grahn nu när den sistnämnda faktiskt spelat så moget och bra som han gjort hittills. Det handlar inte om någon hetsjakt, men man ser väl det som andra ser och det är faktiskt professionella idrottare vi talar om som tjänar multum. Då skall det också ställas krav och lever spelaren inte upp till dem så fpr de ju också kritik i sociala medier och annat där vi som engagerar oss florerar. Inget konstigt med det.

Sedan såklart finns det alltid dem som letar fel i allting när någon underpresterar, och det är kanske lite överdrivet, men det får man leva med så länge kritiken är befogad så tillvida att den är saklig och inte spårar ur i massa orelevanta saker.

Mikkelson MÅSTE bli bättre helt enkelt, för tyvärr är han vår sämsta back som det ser ut nu. Om det enbart är hans egna fel eller om det har med annat att göra låter jag vara osagt, men oavsett orsak så är det enligt mig ett faktum.

Sedan är han såklart inte ensam skyldig till allting, alla backar gör misstag, annars hade ju alla matcher slutat 0 - 0, men han utmärker sig mest negativt. En annan jag ställer större krav på är Sondell. Han har aldrig varit en defensivt skicklig back, men även han måste börja spela enklare ibland och sluta drälla så med pucken.

Håller med i det mesta du säger. Dock tycker jag att Sondell fått lite för mycket skit faktiskt. Han har alltid varit en offensiv back, med lite problem i egen zon. Det var han även i Örebro där han hyllades till skyarna. Det måste Luleå ha vetat om. Inte för inte som han kallades för "Sondräll" förr i tiden. Tycker snarare han spelat säkrare i egen zon än vad jag väntat mig. Dessutom är han en backgeneral i PP som vi inte haft på flera år.

Problemet med Sondell är ju att han varit rent ut sagt bedrövlig i PP för oss. Han skjuter ALDRIG direktskott, kladdar alltid med pucken och får inte igenom skotten för att han alltid ska ta emot och göra tre-fyra "touch" innan han är skottklar, vilket gör att forwards alltid hinner upp i "täcket" även de gånger Sondell får gott om tid på sig att skjuta. Dessutom är hans passningsspel under all kritik, antagligen sämst i laget hittills, han sätter oftare passningar på tre-fyra meter på skridskon eller för långt fram/bak på medspelarna för att de ska kunna skjuta direkt eller göra något konstruktivt med pucken. Det var något byte i PP som CMore rullade i matchen mot DIF när han satte tre passningar i rad på skridskon på Petter, trots att han inte var stressad eller pressad av någon motspelare.

Nej, jag hade rätt låga förväntningar på Sondell (det är bara att gå tillbaka och läsa vad jag skrev när han värvades) men offensivt har han ändå lyckats vara en besvikelse. Defensiven har dock varit aningen bättre än jag vågat hoppats, men han är ju å andra sidan inte här för att spela halvhyfsad defensivt utan för att producera offensivt. För mig är han ett av de största minusen den här säsongen hittills.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Dilox tor 12 okt 2017, 12:47

Ferros skrev:
Dilox skrev:
LulefanGBG skrev:Ja anfallsmässigt har det ju sett intressant ut redan tidigare den här säsongen, och stundtals också riktigt bra faktiskt. Kommer Harju tillbaka i samma fina form så tror jag även att det så småningom kan bli bra spel från tredjekedjan också. Man får väl ge det lite tid helt enkelt.

Längesedan vi hade två riktigt bra producerande kedjor som vi har nu så jag är mer än väl nöjd med det och har därför också större tålamod med tredjekedjan. Så länge de inte spelar katastrofalt dåligt i egen zon ser jag ingen anledning att inte ha tålamod med dem.

Tycker som sagt att Harju sett oerhört intressant ut innan skadan så tror att han kan bnidra till att få igång övriga två. Petter känns som en spelare som kommer att komma igång förr eller senare om det inte är något som spökar som vi inte känner till.

Försvaret däremot har ju sett allt annat än förtroendeingivande ut. Lite bättre mot slutet men ändå förlorar vi matcher och tappar poäng på riktiga försvarsmissar. Det ser stabilare ut under större delen av matcherna nu än i början av säsongen, men samtidigt får motståndarna ändå göra för enkla mål gång på gång.

Mikkelson har ju varit en bedrövelse och vaknar inte han snart så tycker jag att det är skandal om han skall gå före Grahn nu när den sistnämnda faktiskt spelat så moget och bra som han gjort hittills. Det handlar inte om någon hetsjakt, men man ser väl det som andra ser och det är faktiskt professionella idrottare vi talar om som tjänar multum. Då skall det också ställas krav och lever spelaren inte upp till dem så fpr de ju också kritik i sociala medier och annat där vi som engagerar oss florerar. Inget konstigt med det.

Sedan såklart finns det alltid dem som letar fel i allting när någon underpresterar, och det är kanske lite överdrivet, men det får man leva med så länge kritiken är befogad så tillvida att den är saklig och inte spårar ur i massa orelevanta saker.

Mikkelson MÅSTE bli bättre helt enkelt, för tyvärr är han vår sämsta back som det ser ut nu. Om det enbart är hans egna fel eller om det har med annat att göra låter jag vara osagt, men oavsett orsak så är det enligt mig ett faktum.

Sedan är han såklart inte ensam skyldig till allting, alla backar gör misstag, annars hade ju alla matcher slutat 0 - 0, men han utmärker sig mest negativt. En annan jag ställer större krav på är Sondell. Han har aldrig varit en defensivt skicklig back, men även han måste börja spela enklare ibland och sluta drälla så med pucken.

Håller med i det mesta du säger. Dock tycker jag att Sondell fått lite för mycket skit faktiskt. Han har alltid varit en offensiv back, med lite problem i egen zon. Det var han även i Örebro där han hyllades till skyarna. Det måste Luleå ha vetat om. Inte för inte som han kallades för "Sondräll" förr i tiden. Tycker snarare han spelat säkrare i egen zon än vad jag väntat mig. Dessutom är han en backgeneral i PP som vi inte haft på flera år.

Problemet med Sondell är ju att han varit rent ut sagt bedrövlig i PP för oss. Han skjuter ALDRIG direktskott, kladdar alltid med pucken och får inte igenom skotten för att han alltid ska ta emot och göra tre-fyra "touch" innan han är skottklar, vilket gör att forwards alltid hinner upp i "täcket" även de gånger Sondell får gott om tid på sig att skjuta. Dessutom är hans passningsspel under all kritik, antagligen sämst i laget hittills, han sätter oftare passningar på tre-fyra meter på skridskon eller för långt fram/bak på medspelarna för att de ska kunna skjuta direkt eller göra något konstruktivt med pucken. Det var något byte i PP som CMore rullade i matchen mot DIF när han satte tre passningar i rad på skridskon på Petter, trots att han inte var stressad eller pressad av någon motspelare.

Nej, jag hade rätt låga förväntningar på Sondell (det är bara att gå tillbaka och läsa vad jag skrev när han värvades) men offensivt har han ändå lyckats vara en besvikelse. Defensiven har dock varit aningen bättre än jag vågat hoppats, men han är ju å andra sidan inte här för att spela halvhyfsad defensivt utan för att producera offensivt. För mig är han ett av de största minusen den här säsongen hittills.

Bra med olika åsikter Smile Skönt att det är på en bra nivå också! Tycker inte han varit så illa faktiskt. Men jag köper det du säger och jag vet vilka bilder mot DIF du menar. Håller med om att just den sekvensen inte var något vidare. Dock så kan man nog veva bilder från den matchen på alla spelare och vara mindre glad. Det var nog klart den sämsta matchen i år - av samtliga.

Vi får se åt vilket håll det barkar. Ni mer nöjda med Sondell, eller jag mer missnöjd Smile

Dilox

Antal inlägg : 729
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av LulefanGBG tor 12 okt 2017, 13:06

Dilox skrev:
LulefanGBG skrev:Ja anfallsmässigt har det ju sett intressant ut redan tidigare den här säsongen, och stundtals också riktigt bra faktiskt. Kommer Harju tillbaka i samma fina form så tror jag även att det så småningom kan bli bra spel från tredjekedjan också. Man får väl ge det lite tid helt enkelt.

Längesedan vi hade två riktigt bra producerande kedjor som vi har nu så jag är mer än väl nöjd med det och har därför också större tålamod med tredjekedjan. Så länge de inte spelar katastrofalt dåligt i egen zon ser jag ingen anledning att inte ha tålamod med dem.

Tycker som sagt att Harju sett oerhört intressant ut innan skadan så tror att han kan bnidra till att få igång övriga två. Petter känns som en spelare som kommer att komma igång förr eller senare om det inte är något som spökar som vi inte känner till.

Försvaret däremot har ju sett allt annat än förtroendeingivande ut. Lite bättre mot slutet men ändå förlorar vi matcher och tappar poäng på riktiga försvarsmissar. Det ser stabilare ut under större delen av matcherna nu än i början av säsongen, men samtidigt får motståndarna ändå göra för enkla mål gång på gång.

Mikkelson har ju varit en bedrövelse och vaknar inte han snart så tycker jag att det är skandal om han skall gå före Grahn nu när den sistnämnda faktiskt spelat så moget och bra som han gjort hittills. Det handlar inte om någon hetsjakt, men man ser väl det som andra ser och det är faktiskt professionella idrottare vi talar om som tjänar multum. Då skall det också ställas krav och lever spelaren inte upp till dem så fpr de ju också kritik i sociala medier och annat där vi som engagerar oss florerar. Inget konstigt med det.

Sedan såklart finns det alltid dem som letar fel i allting när någon underpresterar, och det är kanske lite överdrivet, men det får man leva med så länge kritiken är befogad så tillvida att den är saklig och inte spårar ur i massa orelevanta saker.

Mikkelson MÅSTE bli bättre helt enkelt, för tyvärr är han vår sämsta back som det ser ut nu. Om det enbart är hans egna fel eller om det har med annat att göra låter jag vara osagt, men oavsett orsak så är det enligt mig ett faktum.

Sedan är han såklart inte ensam skyldig till allting, alla backar gör misstag, annars hade ju alla matcher slutat 0 - 0, men han utmärker sig mest negativt. En annan jag ställer större krav på är Sondell. Han har aldrig varit en defensivt skicklig back, men även han måste börja spela enklare ibland och sluta drälla så med pucken.

Håller med i det mesta du säger. Dock tycker jag att Sondell fått lite för mycket skit faktiskt. Han har alltid varit en offensiv back, med lite problem i egen zon. Det var han även i Örebro där han hyllades till skyarna. Det måste Luleå ha vetat om. Inte för inte som han kallades för "Sondräll" förr i tiden. Tycker snarare han spelat säkrare i egen zon än vad jag väntat mig. Dessutom är han en backgeneral i PP som vi inte haft på flera år.
Absolut! Jag har inga större förväntningar på honom defensivt, (och där håller jag med dig om att han faktiskt inte varit någon katastrof), men jag tycker att han slarvar främst i det offensiva spelet. Det var det jag svåg när jag skrev att spela 'enkelt' och inte 'drälla med pucken'. (Kanske borde jag avhandlat det i ett nytt stycke och inte när jag var inne på defensiven, men han är ju back så han slank med där och offensiven och defensiven går ju lite hand i hand ibland).

Jag tänker då främst att jag tycker att han dräller med pucken i offensiv zon så att vi antingen får spelvändningar på oss eller tappar ut den i neutral zon och får börja om. Jag vill att han spelar lite enklare där helt enkelt. Samtidigt så är det ju som du säger att vi vet att han är sådan, och att han kanske måste få lov att vara lite sådan för att kunna få ut mycket av sitt kreativa spel. Tycker dock att det varit lite för mycket dräll och lite för lite kreativitet från hans sida. Men jag är övertygad om att han så småningom kommer att komma in i det bättre, och då ser man förmodligen med lite blidare ögon på hans s.k. 'dräll', med pucken också.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av LulefanGBG tor 12 okt 2017, 13:07

PM skrev:Vill bara skriva en rad och tacka er eldsjälar som pallrar sig iväg till träningarna och delar med sig här på forumet.
Stort tack!
Alltid kul att läsa.
Vi här inne kanske inte alltid har samma åsikt (dvs aldrig) vi är alla olika, men Luleå fans är vi allihopa!
Instämmer till fullo!

Mycket uppskattat här nere i Blöteborg.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Norrlandstoken fre 13 okt 2017, 17:17

Inte ett dugg orolig för Luleå även fast det går troll i poängskörden. Vi kommer bara bli bättre och bättre så länge vi får ha alla spelare friska och hela på isen samt att vi inte drabbas av hål i huvudet avstängningar. Defensiven kommer att komma allt eftersom och mål framåt gör vi ju. Det är ju inte just nu som vi ska vara som allra bäst.

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av NallePhu fre 20 okt 2017, 19:28

NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18144
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av KaptenBlodskelett fre 20 okt 2017, 20:10

Hade varit intressant att veta vad de baserar detta på.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Old Brooklyn fre 20 okt 2017, 20:52

Med tanke på att jag i inlägg ovan skrev att Rydahl inte visat särskillt mycket får jag väl erkänna att han faktiskt gjort det i de två senaste matcherna. I en teoretisk utslagsmatch mot Fabbe spelar det dock mindre roll då även Fabbe varit lysande.

Trist dock att det, som vanligt höll jag på att säga, är fjärdelinan (och Rydah då) som är de forwards som sticker ut även offensivt. Tänk om alla kedjor kunde klaffa samtidigt.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Pajala fre 20 okt 2017, 21:03

Old Brooklyn skrev:Med tanke på att jag i inlägg ovan skrev att Rydahl inte visat särskillt mycket får jag väl erkänna att han faktiskt gjort det i de två senaste matcherna. I en teoretisk utslagsmatch mot Fabbe spelar det dock mindre roll då även Fabbe varit lysande.

Trist dock att det, som vanligt höll jag på att säga, är fjärdelinan (och Rydah då) som är de forwards som sticker ut även offensivt. Tänk om alla kedjor kunde klaffa samtidigt.

det var just det dom tog upp i cmore studion, när fjärdelinan är bäst i Luleå så har Luleå allvarliga problem, det får inte se ut så, varför värvas det spelare som blir utklassade av fabbe och foppa som knappt skulle platsa i ett allsvenskt lag ?

inte undra på att vi ligger långt ner i skiten och verkar fastna i det träsket.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18135
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Gäst fre 20 okt 2017, 21:08

Vad tror ni om den här uppställningen?
Rydahl - Ola - Cehlin
Larsson - Lundeström - Einar
Kovacs - Harju - Petter
Fabbe - Falk - Foppa

Rydahl med tyngd framför kassen, kanske kan skymma skotten från cehlin så att dom går in? Känns inte som att kovacs har hittat rätt i första linan. Tredjelinan blir lite skum men kan funka? Lite udda förslag men Rydahl måste in någonstans med tanke på hans prestationer på sistone.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av NallePhu fre 20 okt 2017, 21:29

Morran skrev:Vad tror ni om den här uppställningen?
Rydahl - Ola - Cehlin
Larsson - Lundeström - Einar
Kovacs - Harju - Petter
Fabbe - Falk - Foppa

Rydahl med tyngd framför kassen, kanske kan skymma skotten från cehlin så att dom går in? Känns inte som att kovacs har hittat rätt i första linan. Tredjelinan blir lite skum men kan funka? Lite udda förslag men Rydahl måste in någonstans med tanke på hans prestationer på sistone.
Hishon???
Skärp dig nu börja röra om i uppbyggnadsfasen samt att få ett spelsystem att sitta tar för helsike tid, Det är inget som sker över en natt som vissa tror tydligen det tar betydligt längre än så!

Bulan vet vad han gör och det kommer släppa mer och mer samt sitta i ryggmärgen hos spelarna, Rätt vad det är ploppar det till och det släpper och då kommer segrarna!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18144
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Gäst fre 20 okt 2017, 23:23

Hishons +- är rätt oroväckande. Tycker han presterat under förväntan också tyvärr. Jag förstår att det tar tid och jag håller med om att vi får ge det några matcher till men det är ändå intressant att spekulera lite. Jag litar på Bulan, hoppas bara han minskar Mikkelssons istid snarast.

Gäst
Gäst


Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Blinders lör 21 okt 2017, 00:04

Larsson-Olausson-Cehlin
Harju-Lundeström-E.Emanuelsson
Kovacs-Hishon-P.Emanuelsson
Fabricius-Falk-Forsberg
Rydahl

Jalvanti-Johnston
Sandström-Sondell
Engsund-Själin
Mikkelson

Första kedjan var som bäst med Larsson så sätt in han där. Innan Harju skada sig spelade han med ungtupparna och gjorde det bra. Tredje kedjan blir snabb med två potentiella målskyttar. Rydahl får varva med Kovacs eller Petter

Mikkelson får lira extra eller upp på läktaren. Jalvanti får säkra upp för Johnston när han leker hockey. Sandström får köra tills han inte orkar nå mer, då kan Mikkelson hoppa in. Engsund och Själin vet vi vad vi får.

Blinders

Antal inlägg : 5157
Join date : 16-04-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Lag 2017/2018 - Sida 9 Empty Sv: Luleå Hockeys Lag 2017/2018

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 9 av 15 Föregående  1 ... 6 ... 8, 9, 10 ... 15  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet