Oscar Engsund
Sida 9 av 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10
Sv: Oscar Engsund
mikulix- Antal inlägg : 24
mikulix skrev:Oscar är inte i sina bästa år nå mer, dom gav han till Luleå. Seg på skridskorna, BMI har fått sig nån extra procent, litet barn att tänka på. fru som kanske är inte så happy att flytta till Luleå eller så bor frun kvar i jönköping, hur är det med focus då. Nej tack till Oscar
Oscar är precis den sheriffen vi behöver i försvaret. Han är bara 31 år och borde ha några bra år kvar i kroppen. Trivs dessutom som fisken i vattnet i Bulans hockey. Snälla låt detta ske.
Dustin- Antal inlägg : 7222
NallePhu, Donowitz, Puckad, Wolfhunter, Blinders, Kanellängd, Burskydd and like this post
NallePhu- Antal inlägg : 18711
GustenA- Antal inlägg : 3127
GustenA skrev:Jag tror tyvärr att Engsund kommer lida när vi spelar raggarhockey som vi gör och att han inte kommer vara den han var under det mer strikta systemet tidigare.
Vi har precis samma system defensivt som tidigare, bara sämre forwards i defensiven.
Pontaking- Antal inlägg : 1355
Donowitz and Stålis16 like this post
GustenA skrev:Jag tror tyvärr att Engsund kommer lida när vi spelar raggarhockey som vi gör och att han inte kommer vara den han var under det mer strikta systemet tidigare.
Engsund är en pusselbit för att komma tillrätta med raggarhockeyn.
Donowitz likes this post
Oscar är ju verkligen en pusselbit som saknas, inte minst i boxplay och i defensiva situationer där vi hamnar i egen zon. Han kommer att vara guld värd i dessa lägen. Om vi dessutom kan få igång hans självförtroende och hitta tillbaka till det spel han hade här senast är det såklart ännu bättre. Han gick ju i princip från att vara en defensiv back till tvåvägs-back de senaste säsongerna.
För hans familjesituation, om de går med på ett gig för 1-2 säsonger innan de flyttar hem och då spelar för Oskarshamn är väl inte helt orimligt.
Donowitz- Antal inlägg : 4336
Vi har andra som kan bära puck
Puckad- Antal inlägg : 11396
Björnkäften- Antal inlägg : 583
Puckad likes this post
Vi ska inte skriva 3-4 år med Engsund, om vi ska skriva med honom möjligen 1+1Björnkäften skrev:Skriv 3-4 år med Engsund, första 1-2 åren en bra lön 200-240 i månaden och sedan sista 1-2 åren 150-200 någonstans.
Mr Bister- Antal inlägg : 1512
Bamsefar- Antal inlägg : 12288
Pontaking skrev:GustenA skrev:Jag tror tyvärr att Engsund kommer lida när vi spelar raggarhockey som vi gör och att han inte kommer vara den han var under det mer strikta systemet tidigare.
Vi har precis samma system defensivt som tidigare, bara sämre forwards i defensiven.
Okej, nuvarande realiseringen av spelsystemet.
Och som du säger är det forwardssidan det brister på.
GustenA- Antal inlägg : 3127
Mr Bister skrev:Vi ska inte skriva 3-4 år med Engsund, om vi ska skriva med honom möjligen 1+1Björnkäften skrev:Skriv 3-4 år med Engsund, första 1-2 åren en bra lön 200-240 i månaden och sedan sista 1-2 åren 150-200 någonstans.
Klart vi borde, EG slutar snart, Sellgren sticker, behöver en general där bak som kan föreningen. Handlar inte om att vara våran toppback utan att ha kontinuitet
Björnkäften- Antal inlägg : 583
Från HVs forum för 1 minut sedan.
Metheuz- Antal inlägg : 766
Puckad likes this post
Metheuz skrev:” Nu har jag fått det bekräftat att Engsund flyttar till Luleå.”
Har du länk till den tråden? Lyckas inte hitta
storeken- Antal inlägg : 189
Tråden heter #32 Oscar Engsund..storeken skrev:Metheuz skrev:” Nu har jag fått det bekräftat att Engsund flyttar till Luleå.”
Har du länk till den tråden? Lyckas inte hitta
Snikne Ville- Antal inlägg : 6541
storeken likes this post
https://forum.hv71fans.se/t/traden-om-32-oscar-engsund-a/7023
Pajala- Antal inlägg : 18923
Puckad, Wolfhunter, Metheuz, Kneten, Björnpappa and Schladden like this post
Mange- Antal inlägg : 6666
Bamsefar and Wolfhunter like this post
Danneja- Antal inlägg : 749
Puckad likes this post
Är enligt MrMadHawk inte något som är klart och Engsund spelar imorgon mot Linköping.Danneja skrev:Tydligen tränade Tikka i Engsunds tröja/nummer idag!
Serkan122- Antal inlägg : 3281
Danneja likes this post
Serkan122 skrev:Är enligt MrMadHawk inte något som är klart och Engsund spelar imorgon mot Linköping.Danneja skrev:Tydligen tränade Tikka i Engsunds tröja/nummer idag!
Ja just det om han spelar imorrn är i alla fall jag lite nyfiken på. Jisses om han INTE gör det, vad den här tråden kommer glöda
OM han spelar tvärtom......
Wolfhunter- Antal inlägg : 1308
”Okej, håll andan. Jag fick precis info om att Engsund söker dagisplats i stan 🫣🫣🫣🫣”
Wolfhunter and Schladden like this post
Metheuz skrev:https://x.com/julia_larsson8/status/1862515582618235197
”Okej, håll andan. Jag fick precis info om att Engsund söker dagisplats i stan 🫣🫣🫣🫣”
Eller så hörde någon person fel, finns många Englund runt om Luleå
Jojjan- Antal inlägg : 410
Man undrar varför? Såg man ryktet och ville skoja lite? För Tikka hade 26 i Finland också, varför skulle han just vilja ha Engsunds 32?Danneja skrev:Tydligen tränade Tikka i Engsunds tröja/nummer idag!
Var dessutom en frivillig träning, och Blomquist meddelade att det ser ut att bli samma lag som senast imorgon.
Danneja likes this post
Serkan122 skrev:Man undrar varför? Såg man ryktet och ville skoja lite? För Tikka hade 26 i Finland också, varför skulle han just vilja ha Engsunds 32?Danneja skrev:Tydligen tränade Tikka i Engsunds tröja/nummer idag!
Var dessutom en frivillig träning, och Blomquist meddelade att det ser ut att bli samma lag som senast imorgon.
Bara det inte är Tommi Tikka de skickar hit förklädd till Oscar Engsund.
Serkan122, Småland, Schladden and Kiruna like this post
Blir intressant imorgon klockan 4 om Engsund är med i laguppställningen eller inte.Dustin skrev:Är det så pass nära som påstås lär inte Engsund vara med i laguppställningen imorgon, oavsett vad Blomqvist säger idag. Då vill man inte riskera något som kan spräcka affären.
NallePhu- Antal inlägg : 18711
(Lite lättsam argumentation så ta den inte alltför allvarligt, iofs sann.. Kanske "samma lika" som Mats Sundin och hans bröders koppling till Kainulasjärvi på deras mammas sida.)
Pajala likes this post
Tror nödvändigtvis inte att hela familjen längtar tillbaka till Luleå, eftersom den tydligt uttalade anledningen till att Engsund lämnade var just familjeskäl.NallePhu skrev:Allt hänger på om TF hinner få till dealen men mer troligt är HV stoppar Ogge från matcherna för Chris Abbott lär inte riskera något om det är nära, Återstår se vad som händer kommande 24-48hrs klart är väl att dem längtar till Luleå familjen....
Däremot kan jag tänka mig att Engsund själv känner att han dels vill kampera i en miljö och organisation med ambitioner, dels att han vill bevisa för sig själv - och andra - att han fortfarande kan prestera på hög nivå. Oavsett är han välkommen så inåt helvete, exakt den typ av spelare vi behöver. Få det klart och bekräftat!
Kanellängd- Antal inlägg : 875
Bamsefar, Donowitz, Puckad, Wolfhunter, Metheuz, Kneten, Dundernisse and like this post
Kanellängd skrev:Tror nödvändigtvis inte att hela familjen längtar tillbaka till Luleå, eftersom den tydligt uttalade anledningen till att Engsund lämnade var just familjeskäl.NallePhu skrev:Allt hänger på om TF hinner få till dealen men mer troligt är HV stoppar Ogge från matcherna för Chris Abbott lär inte riskera något om det är nära, Återstår se vad som händer kommande 24-48hrs klart är väl att dem längtar till Luleå familjen....
Däremot kan jag tänka mig att Engsund själv känner att han dels vill kampera i en miljö och organisation med ambitioner, dels att han vill bevisa för sig själv - och andra - att han fortfarande kan prestera på hög nivå. Oavsett är han välkommen så inåt helvete, exakt den typ av spelare vi behöver. Få det klart och bekräftat!
Det är nog snarare för pengarna han åker upp isf... vad ska han ha? 300k i månaden?
Jojjan skrev:Kanellängd skrev:Tror nödvändigtvis inte att hela familjen längtar tillbaka till Luleå, eftersom den tydligt uttalade anledningen till att Engsund lämnade var just familjeskäl.NallePhu skrev:Allt hänger på om TF hinner få till dealen men mer troligt är HV stoppar Ogge från matcherna för Chris Abbott lär inte riskera något om det är nära, Återstår se vad som händer kommande 24-48hrs klart är väl att dem längtar till Luleå familjen....
Det är nog snarare för pengarna han åker upp isf... vad ska han ha? 300k i månaden?
Driver du eller är du bara sådär?
Panikvärvning- Antal inlägg : 682
Panikvärvning skrev:Jojjan skrev:Kanellängd skrev:Tror nödvändigtvis inte att hela familjen längtar tillbaka till Luleå, eftersom den tydligt uttalade anledningen till att Engsund lämnade var just familjeskäl.NallePhu skrev:Allt hänger på om TF hinner få till dealen men mer troligt är HV stoppar Ogge från matcherna för Chris Abbott lär inte riskera något om det är nära, Återstår se vad som händer kommande 24-48hrs klart är väl att dem längtar till Luleå familjen....
Driver du eller är du bara sådär?
Han lär väl behålla sin överbetalda Hv71 lön? Känns lite risky att lägga så stora pengar på han tkr jag nog ändå 🫣
Kanellängd skrev:Tror nödvändigtvis inte att hela familjen längtar tillbaka till Luleå, eftersom den tydligt uttalade anledningen till att Engsund lämnade var just familjeskäl.NallePhu skrev:Allt hänger på om TF hinner få till dealen men mer troligt är HV stoppar Ogge från matcherna för Chris Abbott lär inte riskera något om det är nära, Återstår se vad som händer kommande 24-48hrs klart är väl att dem längtar till Luleå familjen....
Saker och ting kan förändras och kanske inte alltid blir vad man har förväntat sig.
NallePhu, Diktatorn, Donowitz and Wolfhunter like this post
Grimster- Antal inlägg : 55
Danneja- Antal inlägg : 749
Danneja skrev:Är det på bekostnad av Hardegård så vette fan vad jag tycker om detta alltså..
Knappast på bekostnad av Hardegård, kanske istället för Hardegård. Luleå har självklart velat signa Hardy och definitivt inte valt bort honom för Engsund.
Kneten and Serkan122 like this post
Dustin skrev:Danneja skrev:Är det på bekostnad av Hardegård så vette fan vad jag tycker om detta alltså..
Knappast på bekostnad av Hardegård, kanske istället för Hardegård. Luleå har självklart velat signa Hardy och definitivt inte valt bort honom för Engsund.
Man har ju verkligen fått känslan att Hardegård är på väg ett tag. Kontraktet dröjer, svarar väldigt flyktigt om läget, sällan nåra stora ord om att han ”Älskar att spela på hemmaplan” osv. Ska man gissa på Färjestad kanske? Eller varför inte Timrå? Aja man hoppas ju att han stannar såklart han är ju jävligt bra och reko.
Edit: Ser att det snackas om Timrå, aja skitsamma Oscar är mer Lule än nästan alla i laget, klart han ska hem.
Diktatorn- Antal inlägg : 734
När Laxen är tillbaka har vi plötsligt inflation i hela backar. Att Allard bänkas lär inte hända. Tråkigt för Jansson bara, som är på väg upp.
Witchfinder77- Antal inlägg : 389
Det blir bra att ha 4 backpar att tillgå. Alla kommer att få speltid.Witchfinder77 skrev:Det kanske är I Luleås laguppställning de menar att han finns ikväll. Vore något.
När Laxen är tillbaka har vi plötsligt inflation i hela backar. Att Allard bänkas lär inte hända. Tråkigt för Jansson bara, som är på väg upp.
Puckad- Antal inlägg : 11396
Puckad skrev:Det blir bra att ha 4 backpar att tillgå. Alla kommer att få speltid.Witchfinder77 skrev:Det kanske är I Luleås laguppställning de menar att han finns ikväll. Vore något.
Ja som värst är det ett lyxproblem. Såg att de vill låna ut Tuhkala till ett seniorlag. Också bra.
Witchfinder77- Antal inlägg : 389
Kneten likes this post
Oscar är ju EXAKT + PRECIS det som Luleå Hockey behöver. Kan knappt med ord berätta; hur underbart det skulle kännas -att ha sin absoluta favorit spelare i SHL -tillbaka i föreningen i mitt hjärta.
-KUNG Engsund!!!
Jonken- Antal inlägg : 7151
Wolfhunter, Kneten and Burskydd like this post
Klart att man en dag skulle vilja se #32 hissas upp till taket i Coop Arena. (Tror fasen att man skulle få en del väta på kinderna då...)
Jonken- Antal inlägg : 7151
Danneja skrev:Är det på bekostnad av Hardegård så vette fan vad jag tycker om detta alltså..
Varför skulle det vara på bekostnad av Hardegård? Man har ju förhandlat med Hardegård större delen av säsongen och om han skulle lämna så är det inte pga. sviktat intresse från Luleå utan snarare att han väljer att tacka nej till Luleå. Engsund-ryktet borde nog snarare ses som något helt eget.
LetsGoLuleå- Antal inlägg : 487
Mr Bister skrev:Hardegård får vi inte missa
Håller med till en viss del. Om nu inte Timrå med Nubben i spetsen gett honom en blank check så måste Luleå göra nästan allt i deras makt att få honom att stanna.
LetsGoLuleå- Antal inlägg : 487
Sida 9 av 10 • 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10