2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå

+33
Bamsefar
Dustin
MickkeJ
Tigerman
farre
Number 69
tibet
amarule
Sir Prozac
pingu
icemask
Slapshot
kokostrollet
Patrik82
GustenA
stormvägen
Norlin
PM
Old Brooklyn
Ferros
NallePhu
Rönken
Puckad
Mange
Lulefan
LulefanGBG
Urken
Sportsman
Pajala
Qirren
Redbear
Snikne Ville
Admin
37 posters

Sida 6 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Gå ner

2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå

Inlägg av Puckad 2016-10-20, 22:00

Rönken skrev:Haha, anti-Boork bounce 
Skulle Urken kunna lära sig av!
Du menar så att han är förberedd, om han skulle ha fel någon gång? clown
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11057
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå

Inlägg av Number 69 2016-10-20, 22:02

Rögle hade ett PP-mål och ett som borde dömts bort för spark.
Lule gör en av sina sämre matcher (med en del skador i minnet).

Inte mer än det.
Kennedy var mycket bättre än Lundeström enligt mig.
Number 69
Number 69

Antal inlägg : 265
Join date : 14-11-28

Till överst på sidan Gå ner

2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå

Inlägg av Rönken 2016-10-20, 22:02

Puckad skrev:
Rönken skrev:Haha, anti-Boork bounce 
Skulle Urken kunna lära sig av!
Du menar så att han är förberedd, om han skulle ha fel någon gång? clown

Nej, menar när han nästa gång har fel clown
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå

Inlägg av farre 2016-10-20, 22:07

Stort av Nord!
farre
farre

Antal inlägg : 2080
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå

Inlägg av Mange 2016-10-20, 22:08

Number 69 skrev:Rögle hade ett PP-mål och ett som borde dömts bort för spark.
Lule gör en av sina sämre matcher (med en del skador i minnet).

Inte mer än  det.
Kennedy var mycket bättre än Lundeström enligt mig.

Haha att du ens drar en jämförelse mellan Kennedy och Lundeström, om man nu ska jämföra något bland dessa två spelare är det väl lönerna
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå

Inlägg av Tigerman 2016-10-20, 22:08

Sweatt spelar rätt bra både idag och i de senaste matcherna men han känns för ensam i sin kedja efter att Kael blev avstängd.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå

Inlägg av Dustin 2016-10-20, 22:14

Hoppades mycket på Kennedy inför den här matchen. Spelskickliga spelare, typ Rajala, brukar kunna glänsa mot sämre motstånd. Han visade inget utöver det vanliga och tålamodet börjar för mig tryta. Vi har endast två fungerande formationer och det är de två helsvenska arbetarkedjorna. Delvis för att Junttila och mouillerat saknas, men ändå frustrerande att Sweatt, Kennedy och Lagace inte uträttar någonting. Däremot väldigt nöjd med vår backsida som bidrar mer och mer i det offensiva och konstruktiva spelet.

Dustin

Antal inlägg : 6746
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå

Inlägg av Bamsefar 2016-10-20, 22:15

Number 69 skrev:Rögle hade ett PP-mål och ett som borde dömts bort för spark.
Lule gör en av sina sämre matcher (med en del skador i minnet).

Inte mer än  det.
Kennedy var mycket bättre än Lundeström enligt mig.
Nej ,det var han inte-
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå

Inlägg av Ferros 2016-10-20, 22:26

Number 69 skrev:Rögle hade ett PP-mål och ett som borde dömts bort för spark.
Lule gör en av sina sämre matcher (med en del skador i minnet).

Inte mer än  det.
Kennedy var mycket bättre än Lundeström enligt mig.

Ett så simpelt försök till provokation lär inte lyckas på många.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå

Inlägg av Urken 2016-10-20, 22:27

Ferros skrev:
Number 69 skrev:Rögle hade ett PP-mål och ett som borde dömts bort för spark.
Lule gör en av sina sämre matcher (med en del skador i minnet).

Inte mer än  det.
Kennedy var mycket bättre än Lundeström enligt mig.

Ett så simpelt försök till provokation lär inte lyckas på många.

Tyvärr lyckades han hos mig.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå

Inlägg av Patrik82 2016-10-20, 22:29

Tyckte det var kul att se Nässen ikväll! såg trygg ut med pucken och rörlig på rören.

Stackars Sweatt som river och sliter och väntar på en vettig puck att åka på. Lagacé och Rydahl är inte bra just nu.

Kennedy är det inte synd om. han är rakt igenom en felrekrytering.

3e linan fortsatt gedigen och rolig att titta på.
4e linan fortsatt gedigen.

Mikkelson hade en sån match igen ... när det verkar bära emot.

Jaros och Schira stod för det egentligen enda sättet vi skapade farligheter denna match. Fina uppåkningar
Patrik82
Patrik82

Antal inlägg : 311
Join date : 15-03-07
Age : 41
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå

Inlägg av JuniorX 2016-10-20, 23:00

Men vafan, Hedman är bara 3:a i tacklingsligan. I egna laget!

JuniorX

Antal inlägg : 4047
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå

Inlägg av Urken 2016-10-20, 23:05

JuniorX skrev:Men vafan, Hedman är bara 3:a i tacklingsligan. I egna laget!

Han gör poäng i år istället Basketball
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå

Inlägg av Sportsman 2016-10-20, 23:13

Patrik82 skrev:Tyckte det var kul att se Nässen ikväll! såg trygg ut med pucken och rörlig på rören.

Stackars Sweatt som river och sliter och väntar på en vettig puck att åka på. Lagacé och Rydahl är inte bra just nu.

Kennedy är det inte synd om. han är rakt igenom en felrekrytering.

3e linan fortsatt gedigen och rolig att titta på.
4e linan fortsatt gedigen.

Mikkelson hade en sån match igen ... när det verkar bära emot.

Jaros och Schira stod för det egentligen enda sättet vi skapade farligheter denna match. Fina uppåkningar

Bra analys! Instämmer!
Ja och jag glömde Näsen, en väldigt skicklig back, kul att han fick spela!

Sportsman

Antal inlägg : 166
Join date : 13-03-18

Till överst på sidan Gå ner

2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå

Inlägg av JuniorX 2016-10-20, 23:14

Urken skrev:
JuniorX skrev:Men vafan, Hedman är bara 3:a i tacklingsligan. I egna laget!

Han gör poäng i år istället Basketball

Jag passar på att håna Pajala medans jag kan... bounce

JuniorX

Antal inlägg : 4047
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå

Inlägg av Puckad 2016-10-20, 23:32

farre skrev:Stort av Nord!
Han är väl ändå vår bäste domare.
Men detta var inte en av hans bättre dagar på jobbet.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11057
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå

Inlägg av Snikne Ville 2016-10-20, 23:45

Kul att se Einar trots begränsat med is, som väntat, Vågade hålla i pucken o bra skridskor även om han var inne på "sparkmålet".

Även plus till lulefansen i hallen!
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå

Inlägg av Lasse Proppmätt 2016-10-21, 04:13

Norlin skrev:Grym intervju med Eldebrink! Han är ärlig och drar inte bara klyschor.

Jo och den som kan hockey vet vad han snackade om också.
Alla som kan hockey vet ju att RBK har nåt på gång
Dom spelar en vacker och när den funkar väldigt effektiv och mycket snabb hockey
Får dom bara behålla stommen så kommer RBK vara ett topplag och några år.

Är förvånad att dom gått så knackigt som dom gjort i år hade trott att dom skulle göra som KHK faktiskt inte nu var45a topp 4 men i.a.f i mitten men det kanske kommer.
Sen att Eldebrink har rötterna i Morjärv gör ju inte saken sämre

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2133
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå

Inlägg av Lasse Proppmätt 2016-10-21, 04:33

Alltså jag var in å läste lite mellan per 2 och 3 igår kritiken var ju inte nådig direkt det verkade som att alla hade glömt bort matchen i tisdags och prestationen i första perioden där eller flera andra bra matcher i år..

Jag tycker vi ska ge det här tid att mogna det kommer komma en massa tokigheter med perioder som andra igår var så säker men hur det än går denna säsong så är det här ljusår bättre än när Fagervall styrde skeppet.

Men då trodde ju alla ljushuvuden att det var Skuggan som var bossen när det gick dåligt och att Fagervall tog över när det gick bra.
Jag gillade aldrig Fagervall och det var jag väldigt ensam om att göra redan i första matcherna förta året han var i LHF så var jag kritisk till hans hockey det gick ju alldeles för sakta och var oerhört omständigt och fungerar nig bara mot lag som spelar med styrspel vilket typ alla lag utom ett INTE gjorde i SHL.
Att han sen på norrländsk tjurighet försökte köra sin ide till "the bitter end" vara bara för mycket han var tvungen att ändra sig två år i rad där borde ledningen satt ner foten andra året efter typ 8 matcher och sagt antingen ändrar du din spelide och vi spelar primitiv ABC hockey fr.o.m nu eller du avgår självmant och låter Skuggan ta över.

Mycket gnäll på Kennedy visst han ska väl tokdominera tycker alla han har 300 matcher i NHL är det inte lite konstigt att Jocke L som knappt platsa i NHL tokdominerar i SHL och Kennedy som ju platsa i NHL inte tokdominerar här och att det gäller en del andra också fundera på det ett tag!!
Det är inge jätteskillnad direkt och det är ingen Crosby eller Malkin vi hart värvat

Sen tänker ni på hur hockeyn ser ut i NHL vs SHL spelide rinkmått mm och jag tror ni böärjar inse att det kanske tar ett tag att komma in i hur man spelar i SHL men visst börjar han inte producera snart så måste man ju leta nån ny men VEM?.
För nu är han en i mängden men det finns ju hockey i han det syns helt klart fast han ser loj ut och då får man väl dra in på lönen inte första jänkarn som kommer hit relativt välbetald och går till jobbet med samma inställning som jag gör d.v.s jag gör mitt jobb inte mycket mer gärna mindre också om jag kan Smile

Han ser ju ut som Hajen i hemjobbet och är lika usel i egen zon som Hajen så varför ha dessa i samma kedja det är ju att be om trubbel i egen zon står båda två och nu även lille Lundeström och tittar puck och är fastfrusna i isen..

Vad värre är dom är mer i egen zon när dom är på isen än i anfalsszon och det är en toppkedja.

Sen har vi problembarnet Mikkelsson som ju hart haft det tungt i år vi vet ju vad han kan sen förra våren men där borde vi markera och ge Nässen eller Amner eller nån annan från juniorlaget chansen dom kan knappast göra lika många felpass och misstag som han och gör dom det så är det ju vilket som.

Gnälldes på Sweatt också jag tycker han är ett hot hela tiden så fort han får pucken kan han ju åka igenom mittzon med en ruggig fart problemet är hans kedjekamrater inte han själv han saknar bra omgivning så det är nog läge att testa lite olika spelare i kedjorna på bekostnad av att nån av 3 eller 4 får splittras..

Eller man ger 3 kedjan mycket mer istid och låter Hajen kedjan få minst istid följt av

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2133
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå

Inlägg av Norlin 2016-10-21, 09:44

Lasse Proppmätt skrev:Alltså jag var in å läste lite mellan per 2 och 3 igår kritiken var ju inte nådig direkt det verkade som att alla hade glömt bort matchen i tisdags och prestationen i första perioden där eller flera andra bra matcher i år..

Jag tycker vi ska ge det här tid att mogna det kommer komma en massa tokigheter med perioder som andra igår var så säker men hur det än går denna säsong så är det här ljusår bättre än när Fagervall styrde skeppet.

Sen är det ju så också att en matchtråd är en matchtråd och näst intill allt skrivs i affekt där och då utan hänsyn till tidigare insatser. Dagen efter brukar analyserna var något mer nyanserade.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå

Inlägg av Pajala 2016-10-21, 09:49

Hur fasiken är det här bättre än förra året? Vi tar oss knappt till ett slutspel med detta lag, nä det såg inte bra ut.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå

Inlägg av kokostrollet 2016-10-21, 10:22

Pajala skrev:Hur fasiken är det här bättre än förra året?  Vi tar oss knappt till ett slutspel med detta lag, nä det såg inte bra ut.

Förra året var hela laget uselt fram till det vände sent under hösten och vi saknade någon form av spelidé. Nu har vi iaf. några kedjor som funkar och en spelidé skymtar som inte ser så pjåkig ut.

Att lägga till detta, är att vi trots allt spelmässigt varit riktigt bra i några matcher mot bra motstånd (SKE/FBK) utan att vinna, men där vi haft ren missflyt. När vi däremot spelat dåligt (RBK/DIF) har vi ändå lyckats knyta ihop säcken och ta poäng ändå. Ser det som en styrka i laget. Det som oroar är dock våra stjärnvärvningar som har lång, lång väg att gå för att komma upp till den nivå de borde ligga på och ett PP som är nästan lika dåligt som ifjol.

Men på det hela taget, så nog tycker jag det ser bättre ut vid den här tidpunkten än det gjorde förra säsongen.
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2645
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå

Inlägg av Pajala 2016-10-21, 12:13

kokostrollet skrev:
Pajala skrev:Hur fasiken är det här bättre än förra året?  Vi tar oss knappt till ett slutspel med detta lag, nä det såg inte bra ut.

Förra året var hela laget uselt fram till det vände sent under hösten och vi saknade någon form av spelidé. Nu har vi iaf. några kedjor som funkar och en spelidé skymtar som inte ser så pjåkig ut.

Att lägga till detta, är att vi trots allt spelmässigt varit riktigt bra i några matcher mot bra motstånd (SKE/FBK) utan att vinna, men där vi haft ren missflyt. När vi däremot spelat dåligt (RBK/DIF) har vi ändå lyckats knyta ihop säcken och ta poäng ändå. Ser det som en styrka i laget. Det som oroar är dock våra stjärnvärvningar som har lång, lång väg att gå för att komma upp till den nivå de borde ligga på och ett PP som är nästan lika dåligt som ifjol.

Men på det hela taget, så nog tycker jag det ser bättre ut vid den här tidpunkten än det gjorde förra säsongen.

flyt är något som jag aldrig tar med i min bedömning, det är ingen värdemätare för lagets prestationer, det som är det trista med årets lag är att jag inte tror dom lyfter sig alls, och det är inte spelsystemet som inte fungerar, det är spelarna som är för dåliga för att kunna klara av spelsystemet.

Det känns tvärtom att det bara kommer att fortsätta precis i samma hjulspår hela tiden, första 6 minuterna mot malmö var magiska men sen var det malmö som ägde hela matchen, andra perioden mot bottenlaget Rögle visade verkligen sanningen om Luleås lag, ett lag som säger sig gå för guld kan inte uppträda så som det såg ut igår.

Nästan alla spelare har gått ned sig från förra året, visst Hedman och emanuelsson har öppnat starkt men jag ser något allvarligare med att Hedman nu är vår nya sniper/poängkung.

Det är att vi troligtvis blir ett lag som just precis klarar play-in till slutspelet, sweatt, kennedy, juntilla, lagace, harju och molle har inte visat något positivt alls, DÄR har vi det verkliga problemet, värvningarna är helt misslyckade, sen så har det blivit kaos i försvaret emellanåt, mikkelson är en riktig gåta, han blir sämre hela tiden istället för bättre.

Visst, jag ger det 7-8 matcher till men detta spel som Luleå visar upp är inte värdigt att gå till ett slutspel.

Alla tror att ska lossna som förra året, men ser man på årets trupp så fattar man direkt att det ser illa ut.

ähh . dags för en kaffe nu och skölja ned besvikelsen, det vänder väl .. någongång... kanske Coffee
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå

Inlägg av kokostrollet 2016-10-21, 12:39

Pajala skrev:flyt är något som jag aldrig tar med i min bedömning, det är ingen värdemätare för lagets prestationer, det som är det trista med årets lag är att jag inte tror dom lyfter sig alls, och det är inte spelsystemet som inte fungerar, det är spelarna som är för dåliga för att kunna klara av spelsystemet.

Så om vi tar matcherna mot SKE och FBK specifikt där LHF var det bättre laget rent spelmässigt men inte hade den medstuds som krävdes för att vinna, hade du alltså hellre sett att vi både spelmässigt och målmässigt torskat de matcherna? scratch
kokostrollet
kokostrollet

Antal inlägg : 2645
Join date : 12-04-22
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå

Inlägg av Pajala 2016-10-21, 13:20

kokostrollet skrev:
Pajala skrev:flyt är något som jag aldrig tar med i min bedömning, det är ingen värdemätare för lagets prestationer, det som är det trista med årets lag är att jag inte tror dom lyfter sig alls, och det är inte spelsystemet som inte fungerar, det är spelarna som är för dåliga för att kunna klara av spelsystemet.

Så om vi tar matcherna mot SKE och FBK specifikt där LHF var det bättre laget rent spelmässigt men inte hade den medstuds som krävdes för att vinna, hade du alltså hellre sett att vi både spelmässigt och målmässigt torskat de matcherna? scratch

nä, men att säga att vi hade missflyt är lite fel, då krävs det ju flyt för att vinna matcher ?? och det är som en faktor som är svår att ta med i bedömningen för ett lags prestationer.

I slutänden så vinner ju ett lag pg.a den egna insatsen, att blanda in oflyt vs flyt är som inte konkret.

bra lag har flyt med sig sägs det, men om vi förlorar på oflyt betyder det att vi är dåliga då ?

Nä, det blir för rörigt för att ens försöka utvärdera det study
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå

Inlägg av Ferros 2016-10-21, 16:50

Lasse Proppmätt skrev:
Norlin skrev:Grym intervju med Eldebrink! Han är ärlig och drar inte bara klyschor.

Jo och den som kan hockey vet vad han snackade om också.
Alla som kan hockey vet ju att RBK har nåt på gång
Dom spelar en vacker och när den funkar väldigt effektiv och mycket snabb hockey
Får dom bara behålla stommen så kommer RBK vara ett topplag och några år.

Är förvånad att dom gått så knackigt som dom gjort i år hade trott att dom skulle göra som KHK faktiskt inte nu var45a topp 4 men i.a.f i mitten men det kanske kommer.
Sen att Eldebrink har rötterna i Morjärv gör ju inte saken sämre

Rögle går dåligt för att de inte har något spelsystem. De spelar snabb anfallsinriktad hockey, ja. Men de har ingen struktur och inget spelidé att falla tillbaka på när det börjar att blåsa. Därför ser det ut som det gör när de ska göra uppspel eller ska försvara. De har några grymt duktiga spelare, som kan skapa kaos när de väl får pucken i anfallszon men är de inte där så är Rögle ett mycket dåligt hockeylag. Det är som en light-version av det Luleå vi såg stora delar av förra året. Vinner man matcher så är det på grund av individuell skicklighet och inte för att man är ett duktigt hockeylag.

Kort och gott så är det många duktiga hockeyspelare som är ett dåligt lag.

KHKs nyckel till framgång är just det som Rögle saknar, ett klart spelsystem där alla vet exakt vad de ska göra, framförallt i defensiven.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå

Inlägg av Lajon 2016-10-21, 20:19

Det ända viktiga i en match i omgång 10 i oktober är att vi tar poäng, inte hur.
Lajon
Lajon

Antal inlägg : 4347
Join date : 12-01-21
Age : 56
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå

Inlägg av Number 69 2016-10-22, 10:50

Mange skrev:
Number 69 skrev:Rögle hade ett PP-mål och ett som borde dömts bort för spark.
Lule gör en av sina sämre matcher (med en del skador i minnet).

Inte mer än  det.
Kennedy var mycket bättre än Lundeström enligt mig.

Haha att du ens drar en jämförelse mellan Kennedy och Lundeström, om man nu ska jämföra något bland dessa två spelare är det väl lönerna

Jag ser att Lule maximerar sina chanser att vinna varje match därför är lönen etc, helt ovidkommande.
Lundeström har en ljus framtid och spelas in i laget när det är skador, toppen tycker jag.
Faktum kvarstår är att Kennedy är bättre.
Number 69
Number 69

Antal inlägg : 265
Join date : 14-11-28

Till överst på sidan Gå ner

2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå

Inlägg av Bamsefar 2016-10-22, 10:55

Number 69 skrev:
Mange skrev:
Number 69 skrev:Rögle hade ett PP-mål och ett som borde dömts bort för spark.
Lule gör en av sina sämre matcher (med en del skador i minnet).

Inte mer än  det.
Kennedy var mycket bättre än Lundeström enligt mig.

Haha att du ens drar en jämförelse mellan Kennedy och Lundeström, om man nu ska jämföra något bland dessa två spelare är det väl lönerna

Jag ser att Lule maximerar sina chanser att vinna varje match därför är lönen etc, helt  ovidkommande.
Lundeström  har en ljus framtid och spelas in i laget när det är skador, toppen tycker jag.
Faktum kvarstår är att Kennedy är bättre.

Kennedy är dyrare , mycket dyrare, därför spelar han mer än Lundeström. rent hockeymässigt så har inte Kennedy visat några "överlägsna" kvaliteter.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå

Inlägg av Number 69 2016-10-22, 12:06

Bamsefar skrev:
Number 69 skrev:
Mange skrev:
Number 69 skrev:Rögle hade ett PP-mål och ett som borde dömts bort för spark.
Lule gör en av sina sämre matcher (med en del skador i minnet).

Inte mer än  det.
Kennedy var mycket bättre än Lundeström enligt mig.

Haha att du ens drar en jämförelse mellan Kennedy och Lundeström, om man nu ska jämföra något bland dessa två spelare är det väl lönerna

Jag ser att Lule maximerar sina chanser att vinna varje match därför är lönen etc, helt  ovidkommande.
Lundeström  har en ljus framtid och spelas in i laget när det är skador, toppen tycker jag.
Faktum kvarstår är att Kennedy är bättre.

Kennedy är dyrare , mycket dyrare, därför spelar han mer än Lundeström. rent hockeymässigt så har inte Kennedy visat några "överlägsna" kvaliteter.

Nej Kennedy är ingen spelare av yppersta nivå, men han är ändå bättre än Lundeström i dagsläget.
Number 69
Number 69

Antal inlägg : 265
Join date : 14-11-28

Till överst på sidan Gå ner

2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå

Inlägg av Urken 2016-10-22, 13:55

Number 69 skrev:
Bamsefar skrev:
Number 69 skrev:
Mange skrev:
Number 69 skrev:Rögle hade ett PP-mål och ett som borde dömts bort för spark.
Lule gör en av sina sämre matcher (med en del skador i minnet).

Inte mer än  det.
Kennedy var mycket bättre än Lundeström enligt mig.

Haha att du ens drar en jämförelse mellan Kennedy och Lundeström, om man nu ska jämföra något bland dessa två spelare är det väl lönerna

Jag ser att Lule maximerar sina chanser att vinna varje match därför är lönen etc, helt  ovidkommande.
Lundeström  har en ljus framtid och spelas in i laget när det är skador, toppen tycker jag.
Faktum kvarstår är att Kennedy är bättre.

Kennedy är dyrare , mycket dyrare, därför spelar han mer än Lundeström. rent hockeymässigt så har inte Kennedy visat några "överlägsna" kvaliteter.

Nej Kennedy är ingen spelare av yppersta nivå, men han är ändå  bättre än Lundeström i dagsläget.

Så bara för att han är för tillfället tillför liiiiite mer så ska Kennedy få Lundeströms istid, något som vi kommer att få igen (om vi ger han chansen) tusenfalt längre fram. Nä. Som det ser ut nu så har jag absolut inga problem att ställa Kennedy åt sidan så får han vänta på sin familj och fundera över läget.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå

Inlägg av Nils_P 2016-10-22, 18:33

Fattar inte dom Luleå-fans som är supernöjda med Kennedy. På presskonferensen sa Osten att Kennedy hade gått under radarn hos andra klubbar. Det kaaaanske kan bero på att hans senaste säsong var ytterst medioker.
Nils_P
Nils_P

Antal inlägg : 6
Join date : 16-10-22
Age : 30
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå

Inlägg av Qirren 2016-10-22, 18:43

Nils_P skrev:Fattar inte dom Luleå-fans som är supernöjda med Kennedy. På presskonferensen sa Osten att Kennedy hade gått under radarn hos andra klubbar. Det kaaaanske kan bero på att hans senaste säsong var ytterst medioker.
Har inte sett någon som varit nöjd med Kennedy hittills så vad du fått det ifrån vet jag inte?
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå

Inlägg av Nils_P 2016-10-22, 19:19

Ja! Inte den bästa tiden är just nu. Crying or Very sad
Nils_P
Nils_P

Antal inlägg : 6
Join date : 16-10-22
Age : 30
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå

Inlägg av Number 69 2016-10-22, 19:51

Qirren skrev:
Nils_P skrev:Fattar inte dom Luleå-fans som är supernöjda med Kennedy. På presskonferensen sa Osten att Kennedy hade gått under radarn hos andra klubbar. Det kaaaanske kan bero på att hans senaste säsong var ytterst medioker.
Har inte sett någon som varit nöjd med Kennedy hittills så vad du fått det ifrån vet jag inte?

Tjaaa, allt hänger på vad förväntningarna är.
Number 69
Number 69

Antal inlägg : 265
Join date : 14-11-28

Till överst på sidan Gå ner

2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå

Inlägg av Nils_P 2016-10-23, 14:11

Vilken arbetsinsats. Åkte till sig ett par frilägen och satte avgörande straffen. Det var han värd.
Nils_P
Nils_P

Antal inlägg : 6
Join date : 16-10-22
Age : 30
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå

Inlägg av Snikne Ville 2016-10-23, 14:14

Mata. Inte. Troll.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå - Sida 6 Empty Sv: 2016-10-20, SHL-omgång 10, Rögle - Luleå

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 6 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet