Linus Persson

+42
icemask
Daddeh4724
#96
farre
Kato
kobbe
knutten
Högljudd
Old Brooklyn
Donowitz
Rönken
stormvägen
UnSaccoDiSoldi
Tony Moore
CKa
Bamsefar
Lars158
Urken
Huselius1
delphi
Ulfstrk
FruktHamster
LulefanGBG
Mange
Johan__
NallePhu
Slapshot
Dave Rock
pingu
Redbear
MickkeJ
Chris Hendrix
Mäklaren
KarlstadMarcus
M32012
Sundance Kid
Myrman
hokkzorz
Salle
Snikne Ville
amarule
Beast.
46 posters

Sida 3 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Gå ner

Linus Persson - Sida 3 Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Old Brooklyn sön 02 feb 2014, 10:02

Men varför läcker dessa grejer ut? Vem är det som inte kan eller vill hålla käften?

Persson lär ju inte vilja att det läcker ut och hans agent verkar i hans intressen. Det lämnar nya klubben Färjestad som givetvis har ett intresse av att läcka detta, speciellt ifall det ser ut som att klubbarna kan mötas i slutspelet.

Eller?
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson - Sida 3 Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Donowitz sön 02 feb 2014, 10:04

Slapshot: Fast Linus Persson är väl knappast en stjärna.

Donowitz

Antal inlägg : 4048
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson - Sida 3 Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Salle sön 02 feb 2014, 10:14

11 April 2012

Salle skrev:Hmmm.. Typisk Ostenvärvning.. Om man nu kan kalla det så.

Jag vet inte vad jag ska tycka om detta förvärv...

Linus är en skicklig spelare och kan säkert vara rätt vass! MEN det som känns så tråkigt är att gör han det FÖR bra.. Så går han väl ändå till Fbk efter sitt två-års kontrakt, då han "vill hemåt".

Aja.. Relativt billig säkert i förhållande till vad vi kan få ut av honom.

Välkommen Linus och lycka till!

Men nu Osten vill vi ha åtminstonde EN vass jävla värvning på forwardssidan som får en att häpnas lite.

Vi gav honom chansen trots att han var VRÅLJÄVLAFITTKASS under grundserien förra året. Ändå drar han. Lågoddsarn.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson - Sida 3 Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Slapshot sön 02 feb 2014, 10:38

bearjew skrev:Slapshot: Fast Linus Persson är väl knappast en stjärna.


Nej du och jag och de flesta här inne vet nog det men i tränarnas ögon är han nog det fortfarande..

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson - Sida 3 Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av pingu sön 02 feb 2014, 11:57

Han har hela tiden han varit här fått en jäkla massa mer speltid än han förtjänat tycker jag. Skönt att bli av med honom.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2415
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson - Sida 3 Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Rönken sön 02 feb 2014, 12:32

Han lär inte varit lika het på marknaden under säsongen som han var efter slutspelet. Räknar man bort gårdagens match, förmodar att kontraktet inte skrevs på igår kväll, så har han gjort 6 mål på 45 matcher. Tre av målen kom väl första 2-3 matcherna på säsongen, så 3 mål på 40 matcher ungefär. Det i kombination med att han inte direkt är en brunkare eller lirar boxplay så lär han inte varit så väldans het på marknaden som sagt.

Kan tänka mig att Luleå inte gett erbjudande men så kommer farbror Loob med en varm hand och ger ett halvdåligt kontrakt men lockar med Värmländska skogarna. Alla vill nog ha klart med jobb innan ens nuvarande tar slut, men trist att det ska bli så här när det är en potentiell slutspelsmotståndare.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson - Sida 3 Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Slapshot sön 02 feb 2014, 12:40

Kan ju hoppas att Osten värvar Kolarik till nästa säsong då!

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson - Sida 3 Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av amarule sön 02 feb 2014, 13:23

ja men låt Lp gå även om han nu gjorde mål igår.
Men man undrar ju VARFÖR det ALLTID kommer ut rykten om just Luleås spelare den här tiden på året ( alltså före slutspelet)? VEM tjallar??  Suspect  Suspect Inte fan hör man om andras lags spelare eller?
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson - Sida 3 Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Salle sön 02 feb 2014, 13:31

Trött-kuriren gräver helst fram massa negativa saker.


Visst.. Deras jobb. Men konstigt att dom inte får nå hugg på positiva nyheter när dom skadar klubben med att outa sånt här.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson - Sida 3 Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Rönken sön 02 feb 2014, 13:33

Salle skrev:Trött-kuriren gräver helst fram massa negativa saker.


Visst.. Deras jobb. Men konstigt att dom inte får nå hugg på positiva nyheter när dom skadar klubben med att outa sånt här.

Heh, ja det var väl Kuriren som hade ett reportage om att Fransson ska till KHL 2014/2015, redan i höstas?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson - Sida 3 Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Slapshot sön 02 feb 2014, 14:09

Kuriren är ett skämt

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson - Sida 3 Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Rönken sön 02 feb 2014, 14:12

Slapshot skrev:Kuriren är ett skämt

Mja, det var någon där som skrev att Fabbe inte fått det att lossna ännu eftersom "målproduktionen uteblivit" - jag tycker väl snarare tvärtom att han nästan exploderade där ett tag när han var ett jävla rivjärn på isen. Laget Luleå står inte riktigt och faller med om Fabbe för fem mål eller två mål under en säsong.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson - Sida 3 Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Lars158 sön 02 feb 2014, 14:16

Salle skrev:Trött-kuriren gräver helst fram massa negativa saker.


Visst.. Deras jobb. Men konstigt att dom inte får nå hugg på positiva nyheter när dom skadar klubben med att outa sånt här.

Jo nog har kuriren tramsa sig en hel del på sistone. Men rapportera om att en spelare ska spela någon annanstans nästa säsong måste jag anse hör till huvuduppgifterna.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson - Sida 3 Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Slapshot sön 02 feb 2014, 14:18

Deras bloggare är snarare ett skämt. Dom kan ju knappt nåt alls om ishockey och deras sk "avslöjanden" kl. 22:30 osv är skrattretande. Nog finns det säkert viktigare personer att avlöna inom journalistiken än dessa lallare. Deras blogg kommer ju aldrig med nånting som ingen annan redan vet utan det är mer saker som matchresultat och laguppställningar...

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson - Sida 3 Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Rönken sön 02 feb 2014, 14:20

Slapshot skrev:Deras bloggare är snarare ett skämt. Dom kan ju knappt nåt alls om ishockey och deras sk "avslöjanden" kl. 22:30 osv är skrattretande. Nog finns det säkert viktigare personer att avlöna inom journalistiken än dessa lallare. Deras blogg kommer ju aldrig med nånting som ingen annan redan vet utan det är mer saker som matchresultat och laguppställningar...

Är obegripligt med att det var nära att Stålnacke fick sluta på NSD, är den enda jag tycker som kan göra, eller åtminstone gör det, djupa intressanta analyser till och från.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson - Sida 3 Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Salle sön 02 feb 2014, 14:20

Lars158 skrev:
Salle skrev:Trött-kuriren gräver helst fram massa negativa saker.


Visst.. Deras jobb. Men konstigt att dom inte får nå hugg på positiva nyheter när dom skadar klubben med att outa sånt här.

Jo nog har kuriren tramsa sig en hel del på sistone. Men rapportera om att en spelare ska spela någon annanstans nästa säsong måste jag anse hör till huvuduppgifterna.

Så att safta på med UPPGIFTER TVÅMÅLSSKYTTEN LÄMNAR
och inte alls fokusera på en härlig vinst känns normalt?

Kolla på expressen/aftonbladet här: https://twitter.com/jossefaijne/status/429959468911427584/photo/1

Även NSD HYLLAR Luleås härliga målkavalkad

Kuriren LEVER till stor del på allt intresse kring LHF... Varför då göra allt för att kväva glädjen?
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson - Sida 3 Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Slapshot sön 02 feb 2014, 14:24

Rönken skrev:
Slapshot skrev:Deras bloggare är snarare ett skämt. Dom kan ju knappt nåt alls om ishockey och deras sk "avslöjanden" kl. 22:30 osv är skrattretande. Nog finns det säkert viktigare personer att avlöna inom journalistiken än dessa lallare. Deras blogg kommer ju aldrig med nånting som ingen annan redan vet utan det är mer saker som matchresultat och laguppställningar...

Är obegripligt med att det var nära att Stålnacke fick sluta på NSD, är den enda jag tycker som kan göra, eller åtminstone gör det, djupa intressanta analyser till och från.


Ja det är väl han som tillför nåt på lokalblaskorna. Dom andra är ju mer amatörer

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson - Sida 3 Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av LulefanGBG sön 02 feb 2014, 14:24

Visst, han var bra igår men är alldeles för ojämn i Luleå. Möjligt kan han lyckas bättre i en annan klubb men jag gråter itne heller tårar ärligt talat. Synd dock att det sker såhär under pågående säsong om så nu är fallet men precis som Salle säger är det nog svårt att göra något åt det. Om inte omöjlgit. Förstår ju att spelarna också vill ha framtiden säkrad så fort som möjligt. De vill väl som alla andra gå från ett jobb till ett annat utan att behöva vara emellan två jobb?

Presterar nu Linus P inte mot slutet av säsongen och det stämmer att han redan är klar med annan klubb så tycker jag vi lika gärna kan kör Bryggman istället.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson - Sida 3 Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Rönken sön 02 feb 2014, 14:26

LulefanGBG skrev:Visst, han var bra igår men är alldeles för ojämn i Luleå. Möjligt kan han lyckas bättre i en annan klubb men jag gråter itne heller tårar ärligt talat. Synd dock att det sker såhär under pågående säsong om så nu är fallet men precis som Salle säger är det nog svårt att göra något åt det. Om inte omöjlgit. Förstår ju att spelarna också vill ha framtiden säkrad så fort som möjligt. De vill väl som alla andra gå från ett jobb till ett annat utan att behöva vara emellan två jobb?

Presterar nu Linus P inte mot slutet av säsongen och det stämmer att han redan är klar med annan klubb så tycker jag vi lika gärna kan kör Bryggman istället.

Persson är nog inte den enda som har klart, Olausson, Klasen, Hedman är ju andra som möjligen kan ha klart med andra klubbar som exempel. Men trist att det sipprar ut, och gärna när det är en potentiell slutspelsmotståndare.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson - Sida 3 Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av LulefanGBG sön 02 feb 2014, 14:55

Absolut Rönken, var nog lite det jag egentligen menade men uttryckte mig kanske lite luddigt. Vad jag försökte säga var att det är rätt självklart att spelare redan nu är klara för andra klubbar även om det är trist. Precis som du säger är det ju just det faktum att det läcker ut som stör mig extra mycket. Dels för att det då blir skriverier och fokus på fel saker. Oftast påverkar det nog inte spelarens prestation så mycket som man vill tro men tycker ändå att det är olyckligt och onödigt. Sedan innebär det ju att om det är en spelare man tycker om så vill man under säsongen kunna fokusera på matcherna och resultaten snarare än att bekymra sig om vem som skall ersätta osv.

NU som sagt tror jag inte att LInus P blir så svår att ersätta, men det är ändå onödigt att det läcker ut.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson - Sida 3 Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Högljudd sön 02 feb 2014, 14:58

Old Brooklyn skrev:Men varför läcker dessa grejer ut? Vem är det som inte kan eller vill hålla käften?

Persson lär ju inte vilja att det läcker ut och hans agent verkar i hans intressen. Det lämnar nya klubben Färjestad som givetvis har ett intresse av att läcka detta, speciellt ifall det ser ut som att klubbarna kan mötas i slutspelet.

Eller?

Lågoddsare på att det är Loob som läckt till lämplig nyttig idiot.
Händer ju varje säsong att FBK värvar från lämpligaste slutspelsmotståndsre före slutspel och läcker till media om sin erövring för att skapa rabalder.
Inte sällan har det drabbat oss (Hento, Ledin) men även Brynäs (tränare) och Marklundarna (Lindgren) har utsatts.
Även Linköping har använt sig av detta förhandlingsätt (Surovy, Saravo, Arla och Hjalmar) så det känns xtra skönt att slå dessa scumbags.
Att Persson sticker har jag inga problem med för det hör till men spelar han inte ända in i kaklet har han inget annat än förakt från min sida.
Lyckligtvis är Linus P ingen svårare spelartyp att ersätta och är ingenting jag ligger sömnlös för.
Högljudd
Högljudd

Antal inlägg : 1011
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson - Sida 3 Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av hokkzorz fre 07 feb 2014, 12:51

Jag blir galen på Linus Persson. Matchen igår hade han 4-5 soprena lägen men missar allihopa och folk gnäller på att Mannberg missar 1 läge/match.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson - Sida 3 Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av knutten fre 07 feb 2014, 14:23

Linus Persson har dock varit rätt osynlig tidigare, nu fick han flera kanonlägen men brände tyvärr alla.

Skulle scenariot upprepa sig blir nog folk inte kloka på honom heller.

Vad det gäller Mannberg kanske denna säsongen är startskottet för mer målproduktion. Fortfarande ung och utvecklingsbar.

knutten

Antal inlägg : 327
Join date : 13-03-02

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson - Sida 3 Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Salle tor 20 feb 2014, 19:18

Dajen är tillbaka med bröderna Abbott. Petar Mannberg i kvällens derby mot Saik i Älvsbyn. LP har redan hängt 1-0.
Salle
Salle

Antal inlägg : 3370
Join date : 12-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson - Sida 3 Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Rönken tor 20 feb 2014, 19:22

Salle skrev:Dajen är tillbaka med bröderna Abbott. Petar Mannberg i kvällens derby mot Saik i Älvsbyn. LP har redan hängt 1-0.

Ser du matchen på något vänster?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson - Sida 3 Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Rönken tor 20 feb 2014, 19:26

Salle skrev:Nej, men det rapporteras friskt på twitter av folk som är där.

Ah, dessa moderniteter som är ständigt närvarande. Vad gäller Mannberg är jag lite funderande till hur fräsch han är efter sin smäll. Han har väl åkt på två-tre hjärnskakningar bara denna säsongen och haft några sen tidigare säsonger också. Undrar om det kan vara mer att han inte är fullt fräsch än en petning? Får se hur värmlänningen uppför sig nu sista delen av säsongen och slutspelet.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson - Sida 3 Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av hokkzorz fre 28 feb 2014, 13:20

Mitt största problem med Linux Persson är att han vinner kanske (med tur) 1 närkamp av 100 vid sargen eller framför mål. Måste vara frustrerande som fan för Cam och Chris att behöva spela med nån som tappar pucken så fort han får den i anfallszonen.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson - Sida 3 Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av CKa fre 28 feb 2014, 13:45

hokkzorz skrev:Mitt största problem med Linux Persson är att han vinner kanske (med tur) 1 närkamp av 100 vid sargen eller framför mål. Måste vara frustrerande som fan för Cam och Chris att behöva spela med nån som tappar pucken så fort han får den i anfallszonen.

Har du en crush på Linus?

CKa

Antal inlägg : 1359
Join date : 12-03-06

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson - Sida 3 Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av hokkzorz fre 28 feb 2014, 14:27

CKa skrev:
hokkzorz skrev:Mitt största problem med Linux Persson är att han vinner kanske (med tur) 1 närkamp av 100 vid sargen eller framför mål. Måste vara frustrerande som fan för Cam och Chris att behöva spela med nån som tappar pucken så fort han får den i anfallszonen.

Har du en crush på Linus?

Om vi säger som så, jag har sett blött toapapper uträtta mer fysiskt spel i anfallzonen

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson - Sida 3 Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Donowitz fre 28 feb 2014, 14:57

Det roliga mitt i allt, är hur nöjda FBK-fansen är över denna fantastiska värvning. Inget ont om Linus som är en bra kille men hockeymässigt ska vi vara glada, att Loben vart där innan Osten gjort misstaget att förlänga.

Donowitz

Antal inlägg : 4048
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson - Sida 3 Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av pingu fre 28 feb 2014, 15:18

Bra att vi satsar på någon annan nästa säsong. Klen fysiskt och visar ingen vilja och kämpaglöd.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2415
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson - Sida 3 Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av stormvägen fre 28 feb 2014, 23:40

pingu skrev:Bra att vi satsar på någon annan nästa säsong. Klen fysiskt och visar ingen vilja och kämpaglöd.
Det händer inget när den killen kommer till pucken.

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson - Sida 3 Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av kobbe lör 01 mar 2014, 10:29

Under slutspelet förra året tacklade han på allt som rörde sig. Tydligen lirar Omark gärna med en rightare och då kanske Persson, som har mycket hockey i sig, kan fungera bättre än Foppa i den linan?

Mannberg har fungerat riktigt bra med Abbotts, framförallt på slutet då jag tycker Mannberg var en av våra bästa spelare i några matcher. Igår var Abbott-linan blekare än fjärdekedjan (som iofs var väldigt bra i början) offensivt.
kobbe
kobbe

Antal inlägg : 4
Join date : 13-11-03

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson - Sida 3 Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av LulefanGBG lör 01 mar 2014, 12:57

Jag hur man gör med Persson vet jag inte, kanske kan prova honom bredvid Wallmark och Omark men är inte så säker på att det blir lyckat heller. Kan liga gärna testa Forsberg några matcher till men jag skulle absolut vela flytta bort honom från Abbotts och sätta tillbaka Mannberg där. Abbotts har inte alls varit lika vassa senaste 2 matcherna. Nej in med Mannberg där!

Sedan hade jag helst provat Cehlarik eller Bryggman med Omark och Wallmark. Visst, det blir kanske inte lika stabilt bakåt men Omark och Wallmark har pucken såpass mycket att motståndarna inte får anfalla så mycket ändå. Är ju bara att matcha dem med stabilaste backparet på isen så grejar det sig. Optimist är man ju ibland åtminstone. Men hade vart kul att prova.

Persson kan lika gärna bänkas tycker jag. Han har inte uträttat mycket på bra länge och är dessutom klar för en annan klubb.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson - Sida 3 Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av pingu lör 01 mar 2014, 13:02

Kanske prova med Ledin in med Wallmark och Omark.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2415
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson - Sida 3 Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av pingu lör 01 mar 2014, 13:03

Just det fel tråd, jo Och då kan vi bänka Persson.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2415
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson - Sida 3 Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Slapshot lör 01 mar 2014, 13:27

LulefanGBG skrev:Jag hur man gör med Persson vet jag inte, kanske kan prova honom bredvid Wallmark och Omark men är inte så säker på att det blir lyckat heller. Kan liga gärna testa Forsberg några matcher till men jag skulle absolut vela flytta bort honom från Abbotts och sätta tillbaka Mannberg där. Abbotts har inte alls varit lika vassa senaste 2 matcherna. Nej in med Mannberg där!

Sedan hade jag helst provat Cehlarik eller Bryggman med Omark och Wallmark. Visst, det blir kanske inte lika stabilt bakåt men Omark och Wallmark har pucken såpass mycket att motståndarna inte får anfalla så mycket ändå. Är ju bara att matcha dem med stabilaste backparet på isen så grejar det sig. Optimist är man ju ibland åtminstone. Men hade vart kul att prova.

Persson kan lika gärna bänkas tycker jag. Han har inte uträttat mycket på bra länge och är dessutom klar för en annan klubb.



Håller med till 110%

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson - Sida 3 Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Kato lör 01 mar 2014, 14:44

fel tråd

Kato

Antal inlägg : 1413
Join date : 12-01-21
Ort : Götalaborg

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson - Sida 3 Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av LulefanGBG lör 01 mar 2014, 14:50

Hur då fel tråd? Handlar inte den här tråden om Linus Persson och hans prestationer i laget? Man får ju motivera varför man anser att han skall bänkas och en del av den motiveringen för mig är att jag vill se andra spelare få chansen i hans ställe eftersom han inte presterar.

Förstår ärligt talat inte den här "rätt-tråd-fascismen" som stundtals råder här inne?  Rolling Eyes  Det är väldigt sällan det går att diskutera en sak utan att samtidigt komma in på andra ämnen då verkligheten är mångfasetterad. Diskussionerna blir inte flytande och naturliga om man skall sitta och kategorisera och dela upp alla inlägg hela tiden.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson - Sida 3 Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Rönken lör 01 mar 2014, 15:22

Tycker han känns för kall för att vara värdig att ens spela som det ser ut långa stunder för honom. Ser inte vad Luleå vinner på att ha inne honom, ramlar omkull och tappar puck. Emellanåt gör han bra grejer men känns som att det är för sällan, känns onödigt och dumt att slösa bort värdefull slutspelserfarenhet på honom när det finns andra i laget som skulle må bättre av det.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson - Sida 3 Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av farre lör 01 mar 2014, 15:39

Som jag påpekt tidigare så förstår jag inte matchningen av karln över huvudtaget.
Linus Persson hade aldrig platsat i detta gäng om någon annan var tränare.
Bryggman, Mannberg, Cehlarik går alla in före Persson.
Inte nog med detta så spelar han i första PP uppställningen. Det är helt Sjukt

VAKNA NU JONAS RÖNNQVIST!
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson - Sida 3 Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Rönken lör 01 mar 2014, 15:44

farre skrev:Som jag påpekt tidigare så förstår jag inte matchningen av karln över huvudtaget.
Linus Persson hade aldrig platsat i detta gäng om någon annan var tränare.
Bryggman, Mannberg, Cehlarik går alla in före Persson.
Inte nog med detta så spelar han i första PP uppställningen. Det är helt Sjukt

VAKNA NU JONAS RÖNNQVIST!

Det som är mest frustrerande är att ovan nämnda; Bryggman, Mannberg och Cehlarik tillhör Luleå nästa säsong och skulle må väldigt bra av mer speltid nu i slutet av säsongen och få spela slutspel. Förstår inte varför Persson ska spela när det ser ut som det gjort hela säsongen, hade han öst in mål hade det varit en annan femma men nu är inte läget som så.

När han presterade så bra som han gjorde i slutspelet förra säsongen var det nog många som kände sig dumma för att ifrågasatt honom under säsongen. Men det verkar ju nästan som att det var en engångsföreteelse, eller tror/hoppas man på att han ska göra detsamma nu i slutspelet? För det lämnar en ruggigt besk eftersmak att spela en framtida Färjestad-spelare i form när man samtidigt bänkar egna spelare.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson - Sida 3 Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av stormvägen lör 01 mar 2014, 17:38

Bänka Persson!

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson - Sida 3 Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Rönken lör 01 mar 2014, 17:42

Han måste ha en hållhake på Rönnqvist eller något så mycket som han spelar.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson - Sida 3 Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av stormvägen lör 01 mar 2014, 18:05

Linus Persson! Så jävla dålig insats mot AIK idag. Fippla på blå kan du göra i FBK i framtiden. Hej då!!

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson - Sida 3 Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av stormvägen lör 01 mar 2014, 18:10

Rönken skrev:Han måste ha en hållhake på Rönnqvist eller något så mycket som han spelar.

Som någno skrev, kanske ingår i någon paketlösning som Looben sytt ihop?

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson - Sida 3 Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av #96 lör 01 mar 2014, 18:14

Trodde inte att jag skulle skriva det, men bort med Persson o in med Mannberg med Abbotts!
#96
#96

Antal inlägg : 2175
Join date : 12-01-21
Ort : Malmö

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson - Sida 3 Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Snikne Ville lör 01 mar 2014, 18:16

Tänker inte dissa Dajen nåt mer, sågade honom rätt hårt redan förra sässen o gjorde inte som en hel del andra o glömde det pga hans streak i slutspelet. Det är extra trist eftersom han är en av de ödmjukaste o trevligate hockeypersoner jag mött, suverän kille på det sättet.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6366
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson - Sida 3 Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Rönken lör 01 mar 2014, 18:22

Snikne Ville skrev:Tänker inte dissa Dajen nåt mer, sågade honom rätt hårt redan förra sässen o gjorde inte som en hel del andra o glömde det pga hans streak i slutspelet. Det är extra trist eftersom han är en av de ödmjukaste o trevligate hockeypersoner jag mött, suverän kille på det sättet.

Jo det är väl lätt att det drar i väg med kritiken, men det är trots allt två hela säsongen nu där det ser lojt och segt ut från hans sida. Som det ser ut under seriespelet så är ju känslan dock att hans insats i slutspelet var en lyckoträff mer än annat.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson - Sida 3 Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Lars158 lör 01 mar 2014, 18:46

Snikne Ville skrev:Tänker inte dissa Dajen nåt mer, sågade honom rätt hårt redan förra sässen o gjorde inte som en hel del andra o glömde det pga hans streak i slutspelet. Det är extra trist eftersom han är en av de ödmjukaste o trevligate hockeypersoner jag mött, suverän kille på det sättet.

Tror jag du har helt rätt i Snikne.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Linus Persson - Sida 3 Empty Sv: Linus Persson

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 4 Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet