2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå

+38
Rocksolid
Patrik82
Polyfemos
Sir Prozac
Jonken
Lars158
Kato
Freno
pingu
icemask
LubosC
KebabLasse
Ferros
Simon90
Micke80
Kagen
Admin
Rönken
Urken
Tigerman
Slapshot
Kallepedal
Bamsefar
Norlin
NallePhu
Qirren
Puckad
JuniorX
Pajala
Myrman
JohanO
Snikne Ville
nummer 17
Old Brooklyn
Lajon
LulefanGBG
Redbear
zamboni
42 posters

Sida 5 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Gå ner

2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå  - Sida 5 Empty Sv: 2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå

Inlägg av Sir Prozac fre 19 aug 2016, 22:30

Om det aldrig skulle kunna bli några skrällar i sport skulle man ju aldrig behöva spela matcher. Ibland vinner man och ibland förlorar man också tyvärr. Man måste inte leta fel, spy galla över så mycket man kan för att man förlorar mot ett förmodat sämre lag. Ännu värre att spy galla över allt och alla i egna laget och sen kalla sig för ett fan, då blir man mer ett fån.

Stå upp för laget, svär gärna över förlusten men sluta klaga på alla spelare och ledare redan nu, säsongen är INTE körd för att Berlin vinner över oss i första tävlingsmatchen för säsongen. Vi vinner resten nu!

Sir Prozac

Antal inlägg : 2454
Join date : 12-03-16

Till överst på sidan Gå ner

2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå  - Sida 5 Empty Sv: 2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå

Inlägg av Kagen fre 19 aug 2016, 22:33

Myrman skrev:Oavsett hur det går i OS i kväll och i natt, så är det ishockey jag kommer att grubbla på i morgon. Vad gick fel? Vad kan vi förbättra?
Återkommer med svaret när alkoholen gått ur kroppen Wine

Skillnaden är att Sverige spelar sin viktigaste match typ någonsin medan för Luleås del ska det se skit ut i en sådan här match. Det är många nya spelare som ska hitta rätt samtidigt som många spelare är naturligt trögstartade varje säsong. Det var ju knappast så att Berlin gjorde årets bästa insats heller.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1736
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå  - Sida 5 Empty Sv: 2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå

Inlägg av Rocksolid fre 19 aug 2016, 22:44

Tjänstefel att inte spela Amnér i PP. Det är väl det han är värvad för? Hur ska han kunna växa in i SHL-kostymen om han inte får speltid under försäsongen? Det hade varit en helt annan femma ifall vi hade haft ett fantastiskt PP-spel redan men som det ser ut ( och har sett ut) hade inte han varit sämre i PP. Offensiva backar växer inte på träd och även om han skulle visa sig vara kass defensivt så är det i längden värt att ge såna killar spelrum. Som Mordor gjorde med tex Tim Heed.

Det fanns många som sade att Erik Karlsson aldrig skulle bli nåt för han var för dålig defensivt...
Rocksolid
Rocksolid

Antal inlägg : 49
Join date : 14-12-03
Ort : Blekinge

Till överst på sidan Gå ner

2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå  - Sida 5 Empty Sv: 2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå

Inlägg av icemask fre 19 aug 2016, 22:46

Ser ut precis som förra hösten, blir fast i egen zon, dåliga uppspel, ineffektivt pp !
Så var det Fagervall som ville ha det så och skuggan som styrde skeppet i rätt riktning sen eller det kanske var tvärt om att Fagervall tog tillbaka rodret och styrde rätt efter en skuggans prövotid under hösten ?
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå  - Sida 5 Empty Sv: 2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå

Inlägg av nummer 17 fre 19 aug 2016, 22:48

Micke80 skrev:
nummer 17 skrev:
Micke80 skrev:
Slapshot skrev:Moullierat totalt osynlig. Visste inte att han var med förrän jag såg han i båset.

Men en fin skymning på målet lyckaes han ju med, lite för att kvittera då han var nära motståndaren då Berlin gjorde sitt mål.
Sweatt som tappade markeringen på baklängesmålet, dålig backcheck!!
Nä han har inte alls sett bra ut tycker jag varken i dag eller i de tidigare matcherna. Jag är däremot redo att ge han mer tid då han lär behöva relativt stor omställnignsperiod. Jag funderar mer på om han däremot inte gör sig bättre som ytter. Blir inte alls förvånad om han spelar på kanten när Kennedy anländer.

Ja deras kedja är bra mycket sämre i egen zon än jag trodde de skulle vara.
Kael är smart och bra på att bära puck! Tror han blir mer företagsam när han lärt sig den stora isen!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå  - Sida 5 Empty Sv: 2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå

Inlägg av Slapshot fre 19 aug 2016, 23:19

icemask skrev:Ser ut precis som förra hösten, blir fast i egen zon, dåliga uppspel, ineffektivt pp !
Så var det Fagervall som ville ha det så och skuggan som styrde skeppet i rätt riktning sen eller det kanske var tvärt om att Fagervall tog tillbaka rodret och styrde rätt efter en skuggans prövotid under hösten ?



Den som lever får se men helt uppriktigt så ser det ut precis som förra säsongen som du säger, vilket iofs inte är nån skräll för mig då vi ha kvar samma tränare i princip. Bara vänja sig för jag tror inte det blir nån stor skillnad under shl heller. Visst kommer Luleå vinna matcher men inte mer än så. Det blir inga titlar den här säsongen heller.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå  - Sida 5 Empty Sv: 2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå

Inlägg av Micke80 lör 20 aug 2016, 07:21

Såg inte Amner på isen alls igår, var han alls med. Han stod i laguppställningen men känslan var att man körde på 5 backar och att Själin fick prova isen då och då?
Om det stämmer så känns det helt fel, då laget måste kunna spela ihop sig och alla spelare som är ombytta ska ha istid.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå  - Sida 5 Empty Sv: 2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå

Inlägg av Mr Bister lör 20 aug 2016, 08:17

Problemet är samma som förra året, vi har 2st 4:e kedjor som inte producerar.Bort med kedjan Hedman - Falk - Rydahl

Mr Bister

Antal inlägg : 1413
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå  - Sida 5 Empty Sv: 2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå

Inlägg av Jonken lör 20 aug 2016, 09:06

Man vinner i ishockey bara av att ha rätt attityd till det man gör där ute; vilket Berlin visade prov på igår. Även om tyskarna inte alls har samma hockeykvalité i sig -som vi; Gjorde de allt och lite till i sin makt för att vinna matchen. Typ: This is our house! + Svanen flög ganska rejält några gånger (über alles)....

Ändå bjöd Tyskarna (som vanligt) -ut matchen till oss; genom att ta fler visningar. Redan där har man grund att stänga en match som igår. Luleå besitter definitivt kapaciteten att åka Berlin sönder & samman. Och då spelar det ingen roll om det är försäsong eller inte.

Jag säger rakt ut som det var:
Laget var ALDELES HELT ÅT HELVETE FÖR DÅLIGT förberett för matchen igår + att coachningen lämnade mer att önska såväl i engagemang -som i entusiasm och signaler från lagledningen.

Lagets fys & ork är det inge fel på. Men just nu är det tyvärr ett helt gäng optimalt trimmade V8-motorer utan ratt där ute. Och en hel depå med en funderande verkmästare och mekaniker med händerna i overallfickorna.

- Herregud; hur skall det se ut mot ett bättre lag som SaiPa nästa gång....?
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6788
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå  - Sida 5 Empty Sv: 2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå

Inlägg av Slapshot lör 20 aug 2016, 09:12

Mr Bister skrev:Problemet är samma som  förra året, vi har 2st 4:e kedjor som inte producerar.Bort med kedjan Hedman - Falk - Rydahl



Ja vem förstår värvningen av Falk och Rydahl? Hade lika gärna kunnat spela egna juniorer och haft Foppa, Fabbe och Masto som tredje kedja. Nu står laget åter igen med två fjärdefemmor och två oprövade första/andra kedjor som lika väl kan floppa som flippa.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå  - Sida 5 Empty Sv: 2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå

Inlägg av Slapshot lör 20 aug 2016, 09:17

Jonken skrev:Man vinner i ishockey bara av att ha rätt attityd till det man gör där ute; vilket Berlin visade prov på igår. Även om tyskarna inte alls har samma hockeykvalité i sig -som vi; Gjorde de allt och lite till i sin makt för att vinna matchen. Typ: This is our house! + Svanen flög ganska rejält några gånger (über alles)....

Ändå bjöd Tyskarna (som vanligt) -ut matchen till oss; genom att ta fler visningar. Redan där har man grund att stänga en match som igår. Luleå besitter definitivt kapaciteten att åka Berlin sönder & samman. Och då spelar det ingen roll om det är försäsong eller inte.

Jag säger rakt ut som det var:
Laget var ALDELES HELT ÅT HELVETE FÖR DÅLIGT förberett för matchen igår + att coachningen lämnade mer att önska såväl i engagemang -som i entusiasm och signaler från lagledningen.

Lagets fys & ork är det inge fel på. Men just nu är det tyvärr ett helt gäng optimalt trimmade V8-motorer utan ratt där ute. Och en hel depå med en funderande verkmästare och mekaniker med händerna i overallfickorna.

- Herregud; hur skall det se ut mot ett bättre lag som SaiPa nästa gång....?



Fast lagets ork var ett av de stora problemen igår. Tyskarna var bättre på det mesta, även i PP spelmässigt (surprise) och vann såklart rättvist. Får se hur det ser ut i nästa match men jag ser då ingen större skillnad mot förra säsongen. Dåliga uppspel, dåligt PP och markeringsmissar i egen zon. Heja skuggan.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå  - Sida 5 Empty Sv: 2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå

Inlägg av Jonken lör 20 aug 2016, 09:55

Slapshot skrev:
Fast lagets ork var ett av de stora problemen igår. Tyskarna var bättre på det mesta, även i PP spelmässigt (surprise) och vann såklart rättvist. Får se hur det ser ut i nästa match men jag ser då ingen större skillnad mot förra säsongen. Dåliga uppspel, dåligt PP och markeringsmissar i egen zon. Heja skuggan.
Jag tyckte det mest såg ut att det även var EN STOR PORTION osäkerhet i liret -som verkligen tyngde både skallar och skär där ute. Att PP't inte stämmer redan nu; har jag inte heller förväntat mig. De grejer som helst bör iaf visa tendenser till dragna linjer redan nu; är ju:

Grundspelet:
- Försvarsspelet 5 mot 5.
- Offensiva spelet 5 mot 5.

Special teams:
- Boxplay.

Sedan handlar det om att motsvara lite av det som Luleå Hockey säger sig stå för: Vinnarskalle. Är det inte lagledningen och kaptenerna som skall gå i bräschen att förmedla detta till det övriga laget....?! Inte mycket av den varan igår. Inte ens när Berlin spelarna och domarna samtidigt tog oss i erektum där ute! -Tycker det ÄR SÅ JÄKLA MJUKT LEDARSKAP att inte besitta karisman att MARKERA skiten hårdare -för domarna och motståndarna. Att LHF fick 9 x 2 min i matchen -var fasen i princip ren parodi! Till den grad att spelarna tom började lacka ur på nivån. Och då måste man ju fråga sig varför? Det är ju kostym-tomtarnas ansvar bakom bänken att ta tag i sådant. Gör de inte det; så blir det ofta så här.... En mer rutinerad, mer oöm tränare är inte lika feg att markera OM OCH OM IGEN; när nivån är så ÅT H. Man är beredd att ta lite hetta för laget; inte bara sitta och babbla åt de individuella spelare att göra det samma. Denna typ av coachning skickar SÅ MÅNGA positiva signaler om vad man är och står för:

- För sitt egna lag.
- För domarna.
- För motståndarna.

Men för att göra detta KRÄVS MOD & KARISMA. Något som onekligen verkar vara en bristvara bakom LHF-bänken -sedan Fagervall drog...

Nu är det trots allt bara en jävla match vi snackar om här. Men ledarskapet talar sitt tydliga språk redan nu. Jag måste erkänna att jag faktiskt varit mer förhoppningsfull -av den hårdare försäsongsträningen. Även av besluten att köra vissa is-träningar i mindre grupper av spelare. Smart av lagledningen. Men sånt är inte värt så mycket resultatmässigt -om allt faller på ledarskapet; när det är dags att leverera lite emot ett motstånd som också vill vinna samma match.

Jag hade hoppats på att LHF hade lärt sig läxan från förra säsongen; att inte tumma något på att verkligen sätta grundspelet först -INNAN man börjar lägga energi på andra saker. Med så många nya spelare i truppen -är sådant ett måste. Att man denna vecka redan tränat på PP -är ju under all kritik: Om man inte får ut mer fart och effektivitet än det man BEVISLIGEN fick -mot ett lag som Berlin 5 mot 5.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6788
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå  - Sida 5 Empty Sv: 2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå

Inlägg av Puckad lör 20 aug 2016, 11:53

Jag hade inte möjlighet att se matchen igår, men missade kanske inte så mycket.
Trist att läsa att ränderna sitter i, och att spelet går att känna igen.

Angående PP, Ni som såg skaiks match hörde deras snack under powerbreak'et före PP't, i stil med: "Om vi gör så här så kommer de att tappa bort Caluf."
- Och sen gick dom ut och gjorde det!

En spelidé och en plan som man genomför, är det för mycket begärt?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11086
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå  - Sida 5 Empty Sv: 2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå

Inlägg av Pajala lör 20 aug 2016, 11:53

Varför så bittra, titta på Luleå laguppställning, vi har ett blekt lag om man jämför mot förra året, pp kommer aldrig att fungera eftersom vi inte har spelare som har skillz att spela pp, det värsta var väl inte att laget såg virrigt ut på plan, inställningen från spelarna och deras attityd såg skrämmande ut, små rädda harar som såg ut att vantrivas på plan.

Skuggan får ta på sig fiaskot. Laget var inte förberett varken fysiskt eller psykiskt mot Berlin som var bättre på precis allt.

Man såg heller ej någon spelidé ännu, mest kaos.

Hoppas detta inte sätter sig i spelarnas huvuden annars lär detta chl bli ett fiasko direkt.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18135
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå  - Sida 5 Empty Sv: 2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå

Inlägg av Bamsefar lör 20 aug 2016, 12:14

Sir Prozac skrev:Om det aldrig skulle kunna bli några skrällar i sport skulle man ju aldrig behöva spela matcher. Ibland vinner man och ibland förlorar man också tyvärr. Man måste inte leta fel, spy galla över så mycket man kan för att man förlorar mot ett förmodat sämre lag. Ännu värre att spy galla över allt och alla i egna laget och sen kalla sig för ett fan, då blir man mer ett fån.

Stå upp för laget, svär gärna över förlusten men sluta klaga på alla spelare och ledare redan nu, säsongen är INTE körd för att Berlin vinner över oss i första tävlingsmatchen för säsongen. Vi vinner resten nu!

Med förra säsongens inledning på näthinnan så såg det riktigt skrämmande ut mot Berlin för man kunde dra en blåkopia på det. Att då framhålla ett kritiskt synsätt betyder inte att man är ett "fån".
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12036
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå  - Sida 5 Empty Sv: 2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå

Inlägg av Kagen lör 20 aug 2016, 12:35

Pajala skrev:Varför så bittra, titta på Luleå laguppställning, vi har ett blekt lag om man jämför mot förra året, pp kommer aldrig att fungera eftersom vi inte har spelare som har skillz att spela pp,  det värsta var väl inte att laget såg virrigt ut på plan, inställningen från spelarna och deras attityd såg skrämmande ut, små rädda harar som såg ut att vantrivas på plan.

Skuggan får ta på sig fiaskot. Laget var inte förberett varken fysiskt eller psykiskt mot Berlin som var bättre på precis allt.

Man såg heller ej någon spelidé ännu, mest kaos.

Hoppas detta inte sätter sig i spelarnas huvuden annars lär detta chl bli ett fiasko direkt.

Jag tycker årets lag är minst lika intressant som förra säsongens. Det finns mer speed och teknik i denna trupp, den är bättre balanserad än fjolårstruppen då yttrarna höll absolut bästa klass medan centersidan inte riktigt höll måttet.

Att t.o.m. Fabbe, Masto, Foppa var bleka igår borde indikera något, oklart vad. Det är killar som brukar spela varje match som om den vore deras sista.
Upplevde rätt ofta ifjol att många spelare väntade på att MicFlix, Sweatt eller Rajala skulle fixa målen. De gjorde de på försäsongen också och då gjorde det inte så mycket att resten såg ut som skit.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1736
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå  - Sida 5 Empty Sv: 2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå

Inlägg av nummer 17 lör 20 aug 2016, 14:49

Bamsefar skrev:
Sir Prozac skrev:Om det aldrig skulle kunna bli några skrällar i sport skulle man ju aldrig behöva spela matcher. Ibland vinner man och ibland förlorar man också tyvärr. Man måste inte leta fel, spy galla över så mycket man kan för att man förlorar mot ett förmodat sämre lag. Ännu värre att spy galla över allt och alla i egna laget och sen kalla sig för ett fan, då blir man mer ett fån.

Stå upp för laget, svär gärna över förlusten men sluta klaga på alla spelare och ledare redan nu, säsongen är INTE körd för att Berlin vinner över oss i första tävlingsmatchen för säsongen. Vi vinner resten nu!

Med förra säsongens inledning på näthinnan så såg det riktigt skrämmande ut mot Berlin för man kunde dra en blåkopia på det. Att då framhålla ett kritiskt synsätt betyder inte att man är ett "fån".
Det såg inte särskilt bra ut igår men vi spelade inte alls fast oss i egen zon lika ofta som samma tidpunkt ifjol! Vi tog oss ur zon på ett snabbare och enklare sätt samt att vi spelade med högre fart och tog oss in i anfallszon med pucken under kontroll oftare! Tycker blåkopia är överdrivet och i vissa delar felaktigt!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå  - Sida 5 Empty Sv: 2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå

Inlägg av Kapten Haddock lör 20 aug 2016, 14:50

Lyckas ju inte hinna se matchen igår och jag visste inte själv vad jag skulle förvänta mig av laget.
Svårt så här i början av säsongen att ha några förväntningar, men när jag läser era komentarer känns de lite som ett blandat tycke och svårt att få nått grepp givetvis.

De mesta lät dåligt, men kommer dock inte kapa laget vid knäna när jag inte själv inte kan skapa mig en egen uppfattning.

Tycker inte heller att de efter en dryg vecka på is och 2 lossasmatcher kan skapa sig de förväntningar att de ska se kanon ut eller att man kan se några tecken på spelsätt, när de flesta nog har svårt ha sköta sin egen skridskoåkning perrans.

Hoppas hinna se SaiPamatchen och de enda jag kommer ha som krav är väl att dom ger järnet och att dom inte ser tafatt ut.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå  - Sida 5 Empty Sv: 2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå

Inlägg av Donowitz lör 20 aug 2016, 17:45

Om Västervik kan utskåpa ett SHL-lag med 7-0, så kan vi förlora mot Berlin med 1-2.
Det är försäsong med allt vad det innebär. Vi har material för att bli ett bra slutspelslag och Kennedy ska vidare ansluta. Kommer dessutom bli ändringar under säsongen. Men det vi ser i dag är inte vad vi kommer att se i mars. Ge det tid kamrater.

Donowitz

Antal inlägg : 4048
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå  - Sida 5 Empty Sv: 2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå

Inlägg av JuniorX lör 20 aug 2016, 18:15

Hur är det med Sweatt då, någon som hört nåt?

JuniorX

Antal inlägg : 4058
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå  - Sida 5 Empty Sv: 2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå

Inlägg av Pajala sön 21 aug 2016, 07:19

bearjew skrev:Om Västervik kan utskåpa ett SHL-lag med 7-0, så kan vi förlora mot Berlin med 1-2.
Det är försäsong med allt vad det innebär. Vi har material för att bli ett bra slutspelslag och Kennedy ska vidare ansluta. Kommer dessutom bli ändringar under säsongen. Men det vi ser i dag är inte vad vi kommer att se i mars. Ge det tid kamrater.

Det sa modo supporters också förra säsongen,  men vi vet ju hur det gick sedan, jänkarna kan visa sig vara just en flopp som i modos lag, krydda allt detta med en tränare som försöker spela ett spelsystem ingen klarar av att spela eller förstår hur man ska spela det..

Nä fy fasiken, nu blev jag rädd för vad har själv skrev nyss,  Suspect
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18135
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå  - Sida 5 Empty Sv: 2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå

Inlägg av Kapten Haddock sön 21 aug 2016, 10:09

JuniorX skrev:Hur är det med Sweatt då, någon som hört nåt?

Enligt media har Burström sagt att de inte är någon fara med Bill och att han tränar för fullt. De var väl höften som fick sig en tryckare framför Berlins mål.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå  - Sida 5 Empty Sv: 2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå

Inlägg av Donowitz sön 21 aug 2016, 12:37

Pajala skrev:
bearjew skrev:Om Västervik kan utskåpa ett SHL-lag med 7-0, så kan vi förlora mot Berlin med 1-2.
Det är försäsong med allt vad det innebär. Vi har material för att bli ett bra slutspelslag och Kennedy ska vidare ansluta. Kommer dessutom bli ändringar under säsongen. Men det vi ser i dag är inte vad vi kommer att se i mars. Ge det tid kamrater.

Det sa modo supporters också förra säsongen,  men vi vet ju hur det gick sedan, jänkarna kan visa sig vara just en flopp som i modos lag, krydda allt detta med en tränare som försöker spela ett spelsystem ingen klarar av att spela eller förstår hur man ska spela det..

Nä fy fasiken, nu blev jag rädd för vad har själv skrev nyss,  Suspect

Fanns fler lag som proppade sina trupper med "jänkare" förra säsongen. Men kul att du är positiv som vanligt Smile

Donowitz

Antal inlägg : 4048
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå  - Sida 5 Empty Sv: 2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå

Inlägg av JuniorX sön 21 aug 2016, 12:47

Myrman skrev:Oavsett hur det går i OS i kväll och i natt, så är det ishockey jag kommer att grubbla på i morgon. Vad gick fel? Vad kan vi förbättra?
Återkommer med svaret när alkoholen gått ur kroppen Wine

Nu börjar jag bli lite orolig...

JuniorX

Antal inlägg : 4058
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå  - Sida 5 Empty Sv: 2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå

Inlägg av Puckad sön 21 aug 2016, 12:54

JuniorX skrev:
Myrman skrev:Återkommer med svaret när alkoholen gått ur kroppen Wine
Nu börjar jag bli lite orolig...
Onekligen en rejäl blecka.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11086
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå  - Sida 5 Empty Sv: 2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå

Inlägg av Myrman sön 21 aug 2016, 13:01

Nu så. Smile
Vi spelar helt enkelt onödigt svårt. Vi förlitar oss på att vi är bättre hockeyspelare med ett spel som vi ännu inte behärskar. Det kommer att ta lite tid innan vi har ett samspelt lag. Därför är det fart och aggressivitet som är vapnet. Bara att glömma snygga pass och upprullningar tills vidare.
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4614
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå  - Sida 5 Empty Sv: 2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå

Inlägg av Mr Bister sön 21 aug 2016, 16:00

Problemet med LHF är att man har 2 brunkarkedjor i motasats till te.x SAIK och Frölunda som har producerande 3:e och 4 :e lines, vi måste komma bort från spelartyper som Fabricius, Rydahl, Hedman, Lagace o.s.v, dom måste ha öppet mål för att lyckas och det håller inte idag.
In med speedigare och målfarligare spelare i laget då blir det mer resultat

Mr Bister

Antal inlägg : 1413
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå  - Sida 5 Empty Sv: 2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå

Inlägg av Lars158 sön 21 aug 2016, 17:11

Mr Bister skrev:Problemet med LHF är att man har 2 brunkarkedjor i motasats till te.x SAIK och Frölunda som har producerande 3:e och 4 :e lines, vi måste komma bort från spelartyper som Fabricius, Rydahl, Hedman, Lagace o.s.v, dom måste ha öppet mål för att lyckas och det håller inte idag.
In med speedigare och målfarligare spelare i laget då blir det mer resultat

Håller med verkligen.
Däremot har jag undantaget att Lagace är helt rätt "spelarTYP", dock kanske inte nog hög nivå. En enstaka spelare som Hedman tycker jag också är helt rätt dock alldeles för många med Fabbe, Foppa, Rydahl.

Lars158

Antal inlägg : 9715
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå  - Sida 5 Empty Sv: 2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå

Inlägg av Puckad sön 21 aug 2016, 17:25

Myrman skrev:Nu så. Smile
Vi spelar helt enkelt onödigt svårt. Vi förlitar oss på att vi är bättre hockeyspelare med ett spel som vi ännu inte behärskar. Det kommer att ta lite tid innan vi har ett samspelt lag. Därför är det fart och aggressivitet som är vapnet. Bara att glömma snygga pass och upprullningar tills vidare.
Svårt att veta om detta skrevs i dag eller för ett år sen...
Vi behöver mod att komma in en ny spelmodell och samtidigt leverera vinster.

Om det som @#17 skriver stämmer, att vi kom ut ur egen zon lättare och in i anfallszon med högre fart så är vi på rätt väg.
Men att inte spela Amnér i PP förstår jag inte.
Berlin hade 24 utv minuter och vi lyckades göra ett mål.
- Och det var ett 'modernt' ABC mål.

Vi har en del kvar att lösa ut. och Precis som förra året så måste vi invänta spelare innan vi kan etablera linorna fullt ut.

En alternativ bild är den FHC visar upp. Värvat mestadels unga HA spelare med en rätt tydlig målbild att ta guld om ett eller två år. De har vinster bakom sig nu.

( Ser nu att SaiPA vann mot Berlin.  SaiPa är alltså ingen mumsbit, men det visste vi redan.)

Den riktiga värdemätaren blir matchen mot SKAIK innan seriestart.

Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11086
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå  - Sida 5 Empty Sv: 2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå

Inlägg av Pajala sön 21 aug 2016, 18:11

förlust mot saipa och självförtroendet störtdyker, vinst är ett måste. Saik matchen vågar jag inte ens tänka på, årets lag har inte en chans mot saik.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18135
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå  - Sida 5 Empty Sv: 2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå

Inlägg av Slapshot sön 21 aug 2016, 20:18

Lars158 skrev:
Mr Bister skrev:Problemet med LHF är att man har 2 brunkarkedjor i motasats till te.x SAIK och Frölunda som har producerande 3:e och 4 :e lines, vi måste komma bort från spelartyper som Fabricius, Rydahl, Hedman, Lagace o.s.v, dom måste ha öppet mål för att lyckas och det håller inte idag.
In med speedigare och målfarligare spelare i laget då blir det mer resultat

Håller med verkligen.
Däremot har jag undantaget att Lagace är helt rätt "spelarTYP", dock kanske inte nog hög nivå. En enstaka spelare som Hedman tycker jag också är helt rätt dock alldeles för många med Fabbe, Foppa, Rydahl.


Och då undrar ju jag varför Osten som sportchef värvat alla dessa. Hur tänker han där? När vi redan hade Fabbe, Foppa mfl så känns ju Rydahl och även Falk tex som helt onödiga och felaktiga värvningar om man vill få ut det mesta av laget.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå  - Sida 5 Empty Sv: 2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå

Inlägg av Mr Bister sön 21 aug 2016, 21:26

Slapshot:Jag har inget svar på frågan varför han värvar dessa spelare, antingen vill inte några andra spelare lira hos oss eller också har han feltänk när det gäller spelet.

Mr Bister

Antal inlägg : 1413
Join date : 12-02-11

Till överst på sidan Gå ner

2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå  - Sida 5 Empty Sv: 2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå

Inlägg av farre mån 22 aug 2016, 11:07

Slapshot skrev:
Lars158 skrev:
Mr Bister skrev:Problemet med LHF är att man har 2 brunkarkedjor i motasats till te.x SAIK och Frölunda som har producerande 3:e och 4 :e lines, vi måste komma bort från spelartyper som Fabricius, Rydahl, Hedman, Lagace o.s.v, dom måste ha öppet mål för att lyckas och det håller inte idag.
In med speedigare och målfarligare spelare i laget då blir det mer resultat

Håller med verkligen.
Däremot har jag undantaget att Lagace är helt rätt "spelarTYP", dock kanske inte nog hög nivå. En enstaka spelare som Hedman tycker jag också är helt rätt dock alldeles för många med Fabbe, Foppa, Rydahl.


Och då undrar ju jag varför Osten som sportchef värvat alla dessa. Hur tänker han där? När vi redan hade Fabbe, Foppa mfl så känns ju Rydahl och även Falk tex som helt onödiga och felaktiga värvningar om man vill få ut det mesta av laget.


Vi är ju ett par stycken som påpekat detta i flera års tid, men tydligen så har vi världens bästa fjärdekedja så vi kommer garanterat vinna SM i år igen
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå  - Sida 5 Empty Sv: 2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå

Inlägg av Bamsefar mån 22 aug 2016, 11:24

nummer 17 skrev:
Bamsefar skrev:
Sir Prozac skrev:Om det aldrig skulle kunna bli några skrällar i sport skulle man ju aldrig behöva spela matcher. Ibland vinner man och ibland förlorar man också tyvärr. Man måste inte leta fel, spy galla över så mycket man kan för att man förlorar mot ett förmodat sämre lag. Ännu värre att spy galla över allt och alla i egna laget och sen kalla sig för ett fan, då blir man mer ett fån.

Stå upp för laget, svär gärna över förlusten men sluta klaga på alla spelare och ledare redan nu, säsongen är INTE körd för att Berlin vinner över oss i första tävlingsmatchen för säsongen. Vi vinner resten nu!

Med förra säsongens inledning på näthinnan så såg det riktigt skrämmande ut mot Berlin för man kunde dra en blåkopia på det. Att då framhålla ett kritiskt synsätt betyder inte att man är ett "fån".
Det såg inte särskilt bra ut igår men vi spelade inte alls fast oss i egen zon lika ofta som samma tidpunkt ifjol! Vi tog oss ur zon på ett snabbare och enklare sätt samt att vi spelade med högre fart och tog oss in i anfallszon med pucken under kontroll oftare! Tycker blåkopia är överdrivet och i vissa delar felaktigt!

Du tror inte det har att göra med att det var Berlin som stod för motståndet, inte saik eller Fuskelunda?, för när Berlinare satte lite press så blev det rätt mycket hönsgård men som tur var orkade/ville inte Berlin pressa hela tiden.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12036
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå  - Sida 5 Empty Sv: 2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå

Inlägg av nummer 17 mån 22 aug 2016, 15:36

farre skrev:
Slapshot skrev:
Lars158 skrev:
Mr Bister skrev:Problemet med LHF är att man har 2 brunkarkedjor i motasats till te.x SAIK och Frölunda som har producerande 3:e och 4 :e lines, vi måste komma bort från spelartyper som Fabricius, Rydahl, Hedman, Lagace o.s.v, dom måste ha öppet mål för att lyckas och det håller inte idag.
In med speedigare och målfarligare spelare i laget då blir det mer resultat

Håller med verkligen.
Däremot har jag undantaget att Lagace är helt rätt "spelarTYP", dock kanske inte nog hög nivå. En enstaka spelare som Hedman tycker jag också är helt rätt dock alldeles för många med Fabbe, Foppa, Rydahl.


Och då undrar ju jag varför Osten som sportchef värvat alla dessa. Hur tänker han där? När vi redan hade Fabbe, Foppa mfl så känns ju Rydahl och även Falk tex som helt onödiga och felaktiga värvningar om man vill få ut det mesta av laget.


Vi är ju ett par stycken som påpekat detta i flera års tid, men tydligen så har vi världens bästa fjärdekedja så vi kommer garanterat vinna SM i år igen

Dom senaste åren har vi vunnit "EM" två gånger, serien en gång, gått till final och ett par semi, blev fyra ifjol och pressade slutspelets bästa lag mer än någon annan. Så om Osten är dålig hur sopig var inte hans föregångare då! Och hur jävla dåliga är inte alla sportchefer utom Saik, Frölunda och Växjö då? Vi är ju faktiskt ett av Europacupens bästa lag och ett mycket bra å stabilt lag på övre halvan i SHL, det enda vi saknar är faktiskt nåt SM till. Om Osten är sopig hur dåliga är då SSK, Timrå, Malmö, Dif, AIK, Örebro, HV, KHK, LHC, Rögle, MODO?

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå  - Sida 5 Empty Sv: 2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå

Inlägg av LulefanGBG mån 22 aug 2016, 15:43

Är det nyhetstorka och hockeyabstinens så kan jag förstå att man gärna gräver ner sig ordentligt i säsongens första träningsmatch, men Satan i gatan vad folk läser in mycket i resultatet av en enda match. Razz

LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå  - Sida 5 Empty Sv: 2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå

Inlägg av farre mån 22 aug 2016, 23:35

nummer 17 skrev:
farre skrev:
Slapshot skrev:
Lars158 skrev:
Mr Bister skrev:Problemet med LHF är att man har 2 brunkarkedjor i motasats till te.x SAIK och Frölunda som har producerande 3:e och 4 :e lines, vi måste komma bort från spelartyper som Fabricius, Rydahl, Hedman, Lagace o.s.v, dom måste ha öppet mål för att lyckas och det håller inte idag.
In med speedigare och målfarligare spelare i laget då blir det mer resultat

Håller med verkligen.
Däremot har jag undantaget att Lagace är helt rätt "spelarTYP", dock kanske inte nog hög nivå. En enstaka spelare som Hedman tycker jag också är helt rätt dock alldeles för många med Fabbe, Foppa, Rydahl.


Och då undrar ju jag varför Osten som sportchef värvat alla dessa. Hur tänker han där? När vi redan hade Fabbe, Foppa mfl så känns ju Rydahl och även Falk tex som helt onödiga och felaktiga värvningar om man vill få ut det mesta av laget.


Vi är ju ett par stycken som påpekat detta i flera års tid, men tydligen så har vi världens bästa fjärdekedja så vi kommer garanterat vinna SM i år igen

Dom senaste åren har vi vunnit "EM" två gånger, serien en gång, gått till final och ett par semi, blev fyra ifjol och pressade slutspelets bästa lag mer än någon annan. Så om Osten är dålig hur sopig var inte hans föregångare då! Och hur jävla dåliga är inte alla sportchefer utom Saik, Frölunda och Växjö då? Vi är ju faktiskt ett av Europacupens bästa lag och ett mycket bra å stabilt lag på övre halvan i SHL, det enda vi saknar är faktiskt nåt SM till. Om Osten är sopig hur dåliga är då SSK, Timrå, Malmö, Dif, AIK, Örebro, HV, KHK, LHC, Rögle, MODO?

LHC har en egen filosofi och deras sportchef gör ett helt OK jobb men att jämföra med de andra soplagen är väl ingen större merit.
Att vi gick långt med Rönken berodde endast på tränaren och hans kompetens.
Att vinna CHL är inte lika svårt som att vinna SHL

Med de resurser som vi haft de senaste åren är det direkt ett misslyckande att vi inte gått längre i slutspelet.

Han saknar helt enkelt strategiförmåga för att bygga ett vinnande lag och det bevisar han säsong efter säsong.

Ett par exempel på detta är att vi sitter på löneposter till spelare som vi inte behöver
Vi saknar en förstecenter och har gjort det i flera säsonger.
Vi saknar en offensiv PP back och har saknat en bössa från blå sen Niiniima och snälla säg inte Todd, han har gjort FYRA mål på två säsonger och folk tror på riktigt att han kommer vara den kuggen.
Hur spelet har sett ut de senaste åren är ju faktiskt oxå ett hot mot laget och där är han lika skyldig som fickpingisgänget bakom spelarna.





farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå  - Sida 5 Empty Sv: 2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå

Inlägg av nummer 17 tis 23 aug 2016, 10:39

farre skrev:
nummer 17 skrev:
farre skrev:
Slapshot skrev:
Lars158 skrev:
Mr Bister skrev:Problemet med LHF är att man har 2 brunkarkedjor i motasats till te.x SAIK och Frölunda som har producerande 3:e och 4 :e lines, vi måste komma bort från spelartyper som Fabricius, Rydahl, Hedman, Lagace o.s.v, dom måste ha öppet mål för att lyckas och det håller inte idag.
In med speedigare och målfarligare spelare i laget då blir det mer resultat

Håller med verkligen.
Däremot har jag undantaget att Lagace är helt rätt "spelarTYP", dock kanske inte nog hög nivå. En enstaka spelare som Hedman tycker jag också är helt rätt dock alldeles för många med Fabbe, Foppa, Rydahl.


Och då undrar ju jag varför Osten som sportchef värvat alla dessa. Hur tänker han där? När vi redan hade Fabbe, Foppa mfl så känns ju Rydahl och även Falk tex som helt onödiga och felaktiga värvningar om man vill få ut det mesta av laget.


Vi är ju ett par stycken som påpekat detta i flera års tid, men tydligen så har vi världens bästa fjärdekedja så vi kommer garanterat vinna SM i år igen

Dom senaste åren har vi vunnit "EM" två gånger, serien en gång, gått till final och ett par semi, blev fyra ifjol och pressade slutspelets bästa lag mer än någon annan. Så om Osten är dålig hur sopig var inte hans föregångare då! Och hur jävla dåliga är inte alla sportchefer utom Saik, Frölunda och Växjö då? Vi är ju faktiskt ett av Europacupens bästa lag och ett mycket bra å stabilt lag på övre halvan i SHL, det enda vi saknar är faktiskt nåt SM till. Om Osten är sopig hur dåliga är då SSK, Timrå, Malmö, Dif, AIK, Örebro, HV, KHK, LHC, Rögle, MODO?

LHC har en egen filosofi och deras sportchef gör ett helt OK jobb men att jämföra med de andra soplagen är väl ingen större merit.
Att vi gick långt med Rönken berodde endast på tränaren och hans kompetens.
Att vinna CHL är inte lika svårt som att vinna SHL

Med de resurser som vi haft de senaste åren är det direkt ett misslyckande att vi inte gått längre i slutspelet.

Han saknar helt enkelt strategiförmåga för att bygga ett vinnande lag och det bevisar han säsong efter säsong.

Ett par exempel på detta är att vi sitter på löneposter till spelare som vi inte behöver
Vi saknar en förstecenter och har gjort det i flera säsonger.
Vi saknar en offensiv PP back och har saknat en bössa från blå sen Niiniima och snälla säg inte Todd, han har gjort FYRA mål på två säsonger och folk tror på riktigt att han kommer vara den kuggen.
Hur spelet har sett ut de senaste åren är ju faktiskt oxå ett hot mot laget och där är han lika skyldig som fickpingisgänget bakom spelarna.





Jaha så LHC gör det bra men Luleå dåligt!! Vi har fler och större framgångar än dom!! Dom har fan inte vunnit nåt medans vi har 3 titlar senaste åren, trots att dom haft större lönebudget alla år utom ifjol! Sen var det väl ändå Osten som värvade Rönken! Sen ser jag en massa personliga åsikter å inte särskilt mycket fakta i ditt resonemang, men du skriver väl utifrån känslor istället rationellt tänkande, då blir det också irrationellt!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå  - Sida 5 Empty Sv: 2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå

Inlägg av Puckad tis 23 aug 2016, 12:42

Näe, det var inte Osten. Det var teamet som jobbar med värvningar.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11086
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå  - Sida 5 Empty Sv: 2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå

Inlägg av nummer 17 tis 23 aug 2016, 13:24

Puckad skrev:Näe, det var inte Osten. Det var teamet som jobbar med värvningar.

Bra där! Nåt har du lärt dig, jag tänkte på det men skrev ändå Osten!!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå  - Sida 5 Empty Sv: 2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå

Inlägg av farre tis 23 aug 2016, 22:42

nummer 17 skrev:
farre skrev:
nummer 17 skrev:
farre skrev:
Slapshot skrev:
Lars158 skrev:
Mr Bister skrev:Problemet med LHF är att man har 2 brunkarkedjor i motasats till te.x SAIK och Frölunda som har producerande 3:e och 4 :e lines, vi måste komma bort från spelartyper som Fabricius, Rydahl, Hedman, Lagace o.s.v, dom måste ha öppet mål för att lyckas och det håller inte idag.
In med speedigare och målfarligare spelare i laget då blir det mer resultat

Håller med verkligen.
Däremot har jag undantaget att Lagace är helt rätt "spelarTYP", dock kanske inte nog hög nivå. En enstaka spelare som Hedman tycker jag också är helt rätt dock alldeles för många med Fabbe, Foppa, Rydahl.


Och då undrar ju jag varför Osten som sportchef värvat alla dessa. Hur tänker han där? När vi redan hade Fabbe, Foppa mfl så känns ju Rydahl och även Falk tex som helt onödiga och felaktiga värvningar om man vill få ut det mesta av laget.


Vi är ju ett par stycken som påpekat detta i flera års tid, men tydligen så har vi världens bästa fjärdekedja så vi kommer garanterat vinna SM i år igen

Dom senaste åren har vi vunnit "EM" två gånger, serien en gång, gått till final och ett par semi, blev fyra ifjol och pressade slutspelets bästa lag mer än någon annan. Så om Osten är dålig hur sopig var inte hans föregångare då! Och hur jävla dåliga är inte alla sportchefer utom Saik, Frölunda och Växjö då? Vi är ju faktiskt ett av Europacupens bästa lag och ett mycket bra å stabilt lag på övre halvan i SHL, det enda vi saknar är faktiskt nåt SM till. Om Osten är sopig hur dåliga är då SSK, Timrå, Malmö, Dif, AIK, Örebro, HV, KHK, LHC, Rögle, MODO?

LHC har en egen filosofi och deras sportchef gör ett helt OK jobb men att jämföra med de andra soplagen är väl ingen större merit.
Att vi gick långt med Rönken berodde endast på tränaren och hans kompetens.
Att vinna CHL är inte lika svårt som att vinna SHL

Med de resurser som vi haft de senaste åren är det direkt ett misslyckande att vi inte gått längre i slutspelet.

Han saknar helt enkelt strategiförmåga för att bygga ett vinnande lag och det bevisar han säsong efter säsong.

Ett par exempel på detta är att vi sitter på löneposter till spelare som vi inte behöver
Vi saknar en förstecenter och har gjort det i flera säsonger.
Vi saknar en offensiv PP back och har saknat en bössa från blå sen Niiniima och snälla säg inte Todd, han har gjort FYRA mål på två säsonger och folk tror på riktigt att han kommer vara den kuggen.
Hur spelet har sett ut de senaste åren är ju faktiskt oxå ett hot mot laget och där är han lika skyldig som fickpingisgänget bakom spelarna.





Jaha så LHC gör det bra men Luleå dåligt!! Vi har fler och större framgångar än dom!! Dom har fan inte vunnit nåt medans vi har 3 titlar senaste åren, trots att dom haft större lönebudget alla år utom ifjol! Sen var det väl ändå Osten som värvade Rönken! Sen ser jag en massa personliga åsikter å inte särskilt mycket fakta i ditt resonemang, men du skriver väl utifrån känslor istället rationellt tänkande, då blir det också irrationellt!

Fast Linköping har ju inte speciellt sämre facit än Lule de senaste åren, snarare rätt så lika fastän de haft oturen att fått möta SM vinnande Skellefteå 3 år i rad
Är väl bara i CHL där de har sämre stats i och det är ju lite olika på hur lagen satsar där
Sen att LHC varje år ger sig chansen att vinna med deras filosofi med en urstark förstakedja samt med en rolig offensiv hockey, tycker jag är helt OK jobb från deras sida. Finns ju trots allt bara ett lag som vinner i slutet på året ochLHC har varit betydligt närmare pokalen än vi har varit de senaste åren.

Det här är det sista jag orkar skriva om ämnet och det är att Osten saknar helt strategi med sina värvningar och är det så att ni tycker att han visst besitter den kompetensen så får det stå för er.



farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå  - Sida 5 Empty Sv: 2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå

Inlägg av Tigerman ons 24 aug 2016, 00:01

farre skrev:Fast Linköping har ju inte speciellt sämre facit än Lule de senaste åren, snarare rätt så lika fastän de haft oturen att fått möta SM vinnande Skellefteå 3 år i rad
Då tittar vi väl på de tre senaste åren i detalj:

LHC
2016 - ut i kvarten mot Växjö (ut i semi)
2015 - ut i semi mot Skellefteå (finalförlust)
2014 - ut i semi mot Skellefteå (SM-guld)

Inga tre raka mot SM-segrarna där alltså. Men det kanske var längre bak i historien du tänkte på? Vi tar tre år till:

2013 - ut i semi mot Skellefteå (SM-guld)
2012 - ej i slutspel
2011 - ut i kvarten mot Skellefteå (finalförlust)

Två raka kommer vi upp i förvisso, men inte tre. För sakens skull bör vi dock jämföra med LHF också:

2016 - ut i semi mot Frölunda (SM-guld) +
2015 - ut i kvarten mot Frölunda (ut i semi) -
2014 - ut i kvarten mot Växjö (ut i semi) -
2013 - finalförlust mot Skellefteå +
2012 - ut i kvarten mot AIK (ut i semi) +
2011 - ut i semi mot Skellefteå (finalförlust) +

LHF har m.a.o. 4 säsonger med bättre resultat och 2 säsonger med sämre resultat än LHC. Så på rent sportsliga grunder kan man inte påstå att LHC's sportchef eller spelsystem varit mer eller ens lika framgångsrikt som LHF:s. Man har överhuvudtaget inte varit i någon enda final under dessa år inräknat SHL, CHL och ET.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå  - Sida 5 Empty Sv: 2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå

Inlägg av farre ons 24 aug 2016, 00:29

De senaste åren för mig är typ 2-3 år tillbaka och där har LHC 2 semi och en kvart mot Luleås 1 semi och 2 kvart.
Alltså precis som jag skriver "inte speciellt sämre facit"
Faktiskt har de ju de facto bättre stats om man tittar de senaste 3 åren

Sen fick jag för mig att Skellefteå även vann 2015 men får skylla på att jag börjar bli gammal och glömsk Wink

Men det är alltid roligt hur vissa försöker vrida och vända på saker så att Luleå står i bättre dager än förtjänat men så är det väl när man har skygglappar på.
Jag vill inget annat än framgång för mitt lag men att stryka de ansvariga medhårs när saker och ting kan göras så mycket bättre med lite mer ansträngning är inte riktigt min grej.

farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå  - Sida 5 Empty Sv: 2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå

Inlägg av nummer 17 ons 24 aug 2016, 07:42

Tigerman skrev:
farre skrev:Fast Linköping har ju inte speciellt sämre facit än Lule de senaste åren, snarare rätt så lika fastän de haft oturen att fått möta SM vinnande Skellefteå 3 år i rad
Då tittar vi väl på de tre senaste åren i detalj:

LHC
2016 - ut i kvarten mot Växjö (ut i semi)
2015 - ut i semi mot Skellefteå (finalförlust)
2014 - ut i semi mot Skellefteå (SM-guld)

Inga tre raka mot SM-segrarna där alltså. Men det kanske var längre bak i historien du tänkte på? Vi tar tre år till:

2013 - ut i semi mot Skellefteå (SM-guld)
2012 - ej i slutspel
2011 - ut i kvarten mot Skellefteå (finalförlust)

Två raka kommer vi upp i förvisso, men inte tre. För sakens skull bör vi dock jämföra med LHF också:

2016 - ut i semi mot Frölunda (SM-guld) +
2015 - ut i kvarten mot Frölunda (ut i semi) -
2014 - ut i kvarten mot Växjö (ut i semi) -
2013 - finalförlust mot Skellefteå +
2012 - ut i kvarten mot AIK (ut i semi) +
2011 - ut i semi mot Skellefteå (finalförlust) +

LHF har m.a.o. 4 säsonger med bättre resultat och 2 säsonger med sämre resultat än LHC. Så på rent sportsliga grunder kan man inte påstå att LHC's sportchef eller spelsystem varit mer eller ens lika framgångsrikt som LHF:s. Man har överhuvudtaget inte varit i någon enda final under dessa år inräknat SHL, CHL och ET.


Tack!! Och räknar man dessutom in CHL så är Luleå långt före LHC. Med mindre spelarbudget dessutom och LHC är verkligen ett lag man lyckats bygga fel ofta. Satsar hårt på offensiven men har ofta en svag defensiv!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå  - Sida 5 Empty Sv: 2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå

Inlägg av nummer 17 ons 24 aug 2016, 07:47

farre skrev:De senaste åren för mig är typ 2-3 år tillbaka och där har LHC 2 semi och en kvart mot Luleås 1 semi och 2 kvart.
Alltså precis som jag skriver "inte speciellt sämre facit"
Faktiskt har de ju de facto bättre stats om man tittar de senaste 3 åren

Sen fick jag för mig att Skellefteå även vann 2015 men får skylla på att jag börjar bli gammal och glömsk Wink

Men det är alltid roligt hur vissa försöker vrida och vända på saker så att Luleå står i bättre dager än förtjänat men så är det väl när man har skygglappar på.
Jag vill inget annat än framgång för mitt lag men att stryka de ansvariga medhårs när saker och ting kan göras så mycket bättre med lite mer ansträngning är inte riktigt min grej.


Om du vill Luleås bästa och är så säker på att mycket kan göras bättre varför är du inte på årsmötena och delar med dig av vad du vet? Det är ju värsta sveket att se felen och känna till lösningen för nån man vill väl och sen inte leverera det budskapet till Luleå! Om du bokar billigt flyg tor till nästa årsmöte i god tid så betalar jag resan! Jag hämtar dig på Kallax och du får bo hos mig gratis, bjuder även på maten ifall du kommer upp och belyser felen samt levererar lösningen. Det är jag villig att göra för mitt Luleå! Deal?

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå  - Sida 5 Empty Sv: 2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå

Inlägg av Pajala ons 24 aug 2016, 07:54

Ta det lungt nu, vi är alla bara glada forum tränare som inte ska ha något med Luleå hockey att göra, alltså i riktiga livet utanför Pajala menar jag. tongue

Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18135
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå  - Sida 5 Empty Sv: 2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå

Inlägg av LubosC ons 24 aug 2016, 08:12

Fan gratis boende och mat i Luleå! Tycker du ska ta den dealen. Tror ni kan få en trevlig tid tillsammans.
LubosC
LubosC

Antal inlägg : 467
Join date : 12-01-22
Age : 34

Till överst på sidan Gå ner

2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå  - Sida 5 Empty Sv: 2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå

Inlägg av farre ons 24 aug 2016, 13:40

När är årsmötet? Jag är ju medlem så funkar det med jobbet så är det taget! Frasses burgare har man saknat;)
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå  - Sida 5 Empty Sv: 2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå

Inlägg av nummer 17 ons 24 aug 2016, 14:55

farre skrev:När är årsmötet? Jag är ju medlem så funkar det med jobbet så är det taget! Frasses burgare har man saknat;)

Det är nån gång på vårsidan, så du har gott om tid att skriva ner vad som inte fungerar och hur man skall göra istället. Du måste ju även kontakta Luleå och skicka in material samt be dom lägga in ärendet på övriga frågor!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå  - Sida 5 Empty Sv: 2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå

Inlägg av farre ons 24 aug 2016, 22:25

Fan vad krångligt det ska vara, kan man bara inte be om ordet och lägga fram det muntligt?
farre
farre

Antal inlägg : 2088
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå  - Sida 5 Empty Sv: 2016-08-19, CHL-omgång 1, Berlin - Luleå

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 5 av 6 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet