Johanna Fällman
+2
Dustin
Tony Moore
6 posters
Sida 1 av 1
Johanna Fällman
Härlig intervju med Luleå och Notvikens 1a hockeydam
http://www.hockeysverige.se/2016/05/14/en-lulea-hemkomst-med-guldsmak-var-helt-fantastiskt/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter

Sv: Johanna Fällman
Tony Moore skrev:Härlig intervju med Luleå och Notvikens 1a hockeydamhttp://www.hockeysverige.se/2016/05/14/en-lulea-hemkomst-med-guldsmak-var-helt-fantastiskt/?utm_source=dlvr.it&utm_medium=twitter
En gammal SAIK-supporter, men är nog omvänd vid det här laget.
Dustin- Antal inlägg : 5404
Reportage i NK http://www.kuriren.nu/100-hockey/landslagsbacken-som-satter-sig-pa-hjarnan-8919560.aspx
http://www.nsd.se/sport/nu-har-luleaspelaren-trottnat-pa-ordet-****-10320414.aspx
Jag gillar hennes ställningstagande och hur hon resonerar. Fler behöver tänka längre än näsan räcker mellan varven.
Jag gillar hennes ställningstagande och hur hon resonerar. Fler behöver tänka längre än näsan räcker mellan varven.
Micke80- Antal inlägg : 3006
https://www.svtplay.se/video/13057547/sportnytt/sportnytt-4-apr-07-05-1
VM och det är en lule-spelare som gör det
Grymt bra Johanna!
VM och det är en lule-spelare som gör det

Grymt bra Johanna!
Jokerman- Antal inlägg : 1983
"– Skratt, nu ska vi lugna ner oss lite, betänk att jag bara gjort ett mål i landslagströjan innan detta på över 140 landskamper och då "rumpade" jag in den mot just Finland.
– Nej jag är en defensiv spelare i grunden och jag älskar det.
Vad älskar du med det defensiva?
– Jag ser en stor stolthet i att brunka där ute, skrattar Fällman."
http://www.svt.se/sport/ishockey/fallman-efter-malsuccen-gjorde-bara-mal-med-rumpan-tidigare/
– Nej jag är en defensiv spelare i grunden och jag älskar det.
Vad älskar du med det defensiva?
– Jag ser en stor stolthet i att brunka där ute, skrattar Fällman."
http://www.svt.se/sport/ishockey/fallman-efter-malsuccen-gjorde-bara-mal-med-rumpan-tidigare/
"Sydkoreas förbund tar tre steg framåt samtidigt som det svenska förbundet tar tre steg bakåt".
info@swehockey.se. Svenska Ishockeyförbundet: 08 - 449 04 00.
(de har semesterstängt fram till 11 augusti)

(Extra Luleå 10 augusti)
info@swehockey.se. Svenska Ishockeyförbundet: 08 - 449 04 00.
(de har semesterstängt fram till 11 augusti)

(Extra Luleå 10 augusti)
Jag får nästan lite gåshud
- Spoiler:
- Krönikan: Jag får nästan lite gåshud
Luleå Luleå Hockeys damlag drog in 480 000 kronor på sin match i fredags mot Brynäs. Nu ger OS-backen Johanna Fällman sin syn på det hela.
Johanna Fällman
07:00 | 2017-11-30
I fredags tog vi emot Brynäs IF i vår hemmaborg Coop Norrbotten Arena. En aktivitet kallad “Ge tjejerna chansen” har under en tid samlat ihop företag som vill ge oss tjejer extra support. 160 företag gick in med 3 000 kronor var och med lite matte kommer vi fram till en intäkt på 480 000 kronor. 160 företag gav oss alltså chansen, en siffra som är närmast overkligt stor. Det är rätt häftigt att 40-åringen Luleå Hockey slår intäktsrekord på en dammatch. Man blir glad och man blir stolt och jag får nästan lite gåshud. Tänk, så många som bryr sig så mycket.
Även ett annat rekord slogs under fredagens match. Vår finskdanska forward Michelle Karvinen gjorde nämligen sin 200:e poäng för laget på endast 94 matcher. Flest poäng någonsin på damsidan. Det är till och med fler än undertecknad fått utvisningsminuter. Men poängrekord går att googla fram från statistiksidor, så här ska ni få lite inside-information i hennes storhet.
Jag och "Michan" lärde känna varandra då vi gick på college tillsammans i Grand Forks, North Dakota. Hon hade redan bott där ett år då jag flyttade dit, förvirrad och vilsen. Och inte blev det bättre då jag efter en månad bröt foten. Men då fanns hon där, mest i gymmet, för hon var nämligen också fotskadad. Vi körde överkropp tills kläderna inte riktigt längre passade och pratade engelska för att jag var så dålig på danska. Då det tre år senare var dags för nya äventyr var vi en "package deal". Det lag som får "Michan" får även mig, och vise versa. Så visst tar jag åt mig lite av äran att hennes 200 poäng gjorts i just Luleåtröjan
Men vet ni vad som gör Michelle till en så stor spelare? Det är nämligen inte bara de sjuka trollerikonster hon hittar på. "Michan" har extremt höga krav på sig själv men är förlåtande mot andras misstag. Hon är en sån person som gärna hyllar någon annan, trots att hennes poängskörd är i klass med Gretzky på den tiden målvakterna inte var bättre än att man lika gärna kunnat hänga en slips i ribban. "Michan" är en sån lagkompis som täcker skott och tar en fight för en lagkompis som fått en ful smäll. Hitta en sådan motsvarighet i SHL, jag utmanar er. Såna spelare växer nämligen inte på träd. Såna människor växer inte på träd.
Fakta
Veckans
Plus: Till helgen spelar vi hemma igen, mot vår norrlandskonkurrent Modo som blivit ett topplag. Jag utlovar underhållning!
Minus: Inget.
Krönika
Johanna Fällman
Damkronorna vann över hemmanationen Tyskland med 3-0 i Women´s Nation Cup, ett genrep inför OS. Svenska målskyttar var Fanny Rask, Anna Borgqvist och Johanna Fällman. #Damkronorna #Womensnationcup pic.twitter.com/3M5g0Mt2il
— Tre Kronor (@Trekronorse) January 3, 2018
Kuriren rapporterar att Johanna Fällman är klar för OS 2018 i Pyeongchang i Sydkorea.

Trots en lång landslagskarriär har backstjärnan aldrig fått spela OS men nu har Johanna Fällman fått glädjebeskedet. 167 landskamper, sex VM-turneringar och debut i blågult säsongen 2008/09.
Johanna Fällman, 27, har varit en landslagsspelare under lång tid och nu får hon också spela karriärens första OS-turnering. Under fredagen blev Damkronornas trupp officiell.
– Det känns fantastiskt. Jag blir rörd och stolt, säger Johanna Fällman.
Sen tillägger hon:
– Jag är också sjukt stolt över att det kommer stå Luleå Hockey som klubblag.
27-åringen har vid två tillfällen varit nära att få vara med i turneringen – men båda gångerna snubblade hon på mållinjen.
– 2010 var jag väl egentligen sista backen ut, men jag skulle inte vara med då. Men i Sotji (2014) kan jag i efterhand tycka att jag borde ha varit med. Jag var ganska besviken då, jag var skitbitter i säkert ett och ett halvt år, säger Fällman och skrattar.
Hon fortsätter:
– Men man lär sig av det också. När det blir som det blir får man göra det bästa av det.

Trots en lång landslagskarriär har backstjärnan aldrig fått spela OS men nu har Johanna Fällman fått glädjebeskedet. 167 landskamper, sex VM-turneringar och debut i blågult säsongen 2008/09.
Johanna Fällman, 27, har varit en landslagsspelare under lång tid och nu får hon också spela karriärens första OS-turnering. Under fredagen blev Damkronornas trupp officiell.
– Det känns fantastiskt. Jag blir rörd och stolt, säger Johanna Fällman.
Sen tillägger hon:
– Jag är också sjukt stolt över att det kommer stå Luleå Hockey som klubblag.
27-åringen har vid två tillfällen varit nära att få vara med i turneringen – men båda gångerna snubblade hon på mållinjen.
– 2010 var jag väl egentligen sista backen ut, men jag skulle inte vara med då. Men i Sotji (2014) kan jag i efterhand tycka att jag borde ha varit med. Jag var ganska besviken då, jag var skitbitter i säkert ett och ett halvt år, säger Fällman och skrattar.
Hon fortsätter:
– Men man lär sig av det också. När det blir som det blir får man göra det bästa av det.

Johanna gör en Gordie Howe i kväll

Ordnat det till sist: https://t.co/n08qS6KzcV
— Petter Nilsson (@bodennilsson) 19 januari 2019
Bra! 2 år till med Johanna
Inför kvällens kvartsfinal presenterades en härlig nyhet: Johanna Fällman har förlängt med Luleå Hockey/MSSK i ytterligare två säsonger. https://t.co/dPZluJtE4i pic.twitter.com/ihsRALJazo
— Luleå Hockey (@LuleaHockey) 13 februari 2019
2 år till med en otroligt bra hockeyspelare, förebild och ungdomsambassadörTony Moore skrev:Bra! 2 år till med JohannaInför kvällens kvartsfinal presenterades en härlig nyhet: Johanna Fällman har förlängt med Luleå Hockey/MSSK i ytterligare två säsonger. https://t.co/dPZluJtE4i pic.twitter.com/ihsRALJazo
— Luleå Hockey (@LuleaHockey) 13 februari 2019

Tigerman- Antal inlägg : 3428

Bild: Stefan Jerrevång/TT | Johanna Fällman vill ha revansch efter förra säsongen. "Ett riktigt mellanår", konstaterar backen.
Starten har inte varit den som Luleå Hockey/MSSK önskade sig.
Laget har åtta poäng på de inledande fem matcherna och förlorade senast med 0–3 på hemmaplan mot HV71.
Johanna Fällman har inlett säsongen bra, efter att hon fick delar av fjolårssäsongen förstörd av skador, och framför allt hjärnskakningar.
– Det har väl känts bra. Jag känner mig ganska lugn. Förra året hade jag ett riktigt mellanår, konstaterar Fällman.
Under 2018 spelade backen OS för Sverige. Där hade laget det tufft och slutade sjua, efter att laget vann avslutningsmatchen mot Korea.
Något som påverkade hennes förra säsong.
– Jag tror att det var en OS-baksmälla, ärligt talat var det ganska tufft. Har man siktat på någonting i nästan tio år, så når man dit sedan blir det pannkaka av allt. Det blir lite uppförsbacke.
Förra säsongen hade Luleå Hockey/MSSK problem med hjärnskakningar. Det är inte något som stör Fällman i dag även om det var tufft förra säsongen.
– Hjärnskakning är ganska speciellt. När ett ben är brutet, och när det är läkt är det läkt. Men en hjärnskakning är det svårare, ingen annan kan säga hur du mår eller se det på någon röntgen.
– Du måste vara ärlig mot sig själv och det medicinska teamet. Det är en ganska speciell skada på det viset och den är tuff mentalt. Man känner sig ganska snabbt utanför, även om det kommer från en själv. Det är en ganska tuff skada ändå, som dessutom är rätt farlig.
Det måste vara viktigt att få inleda den här säsongen skadefri?
– Det klart att det är så, med skavanker och hjärnskakningar och allt mellan himmel och jord. Då är det jävligt skönt att få vara skadefri, än så länge.
Under inledningen av säsongen har spelarna strejkat från det svenska landslaget. Något som har gett 29-åringen möjligheten att enbart fokusera på klubblaget, vilket också har gett ett lyft.
– Givetvis. Det har varit många vändor till och från. Ska man bara se till den biten är det ändå rätt… Jag ska inte säga bekvämt, men det är rätt tryggt att vara på hemmaplan och få träna i en bra miljö och inte resa och flänga så mycket, säger hon.
– Samtidigt är landslaget de bästa matcherna man kan spela. Det är lite både och, men när det har blivit som det har blivit har vi valt att fokusera på träningsperioder.
Något slut på strejken ser hon inte än så länge.
– Jag tycker ändå att vi har tagit rätt beslut och vi står fortsatt enade.
Victor Tjärnberg norrbottensmedia
Då var det förlängt 1 år med Fällman!
Suveränt!!
Fällman var en klippa säsongen 21/22.

Suveränt!!

Jokerman ll- Antal inlägg : 962
LulefanGBG likes this post
Jokerman ll skrev:Då var det förlängt 1 år med Fällman!
Suveränt!!![]()
Först och främst i slutspelet växte hon till en klippa och framförallt i defensiven, alla spelarna har varit lite slitna då och då denna säsong.
Gäst- Gäst
Johanna har drabbats av ett armbrott efter en skottäckning under gårdagens match mot Hv.
Hoppas på snabb tillfrisknande.
Hoppas på snabb tillfrisknande.
Gäst- Gäst
Sida 1 av 1
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet