Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

+89
ezz
Kraftkung
Foxfun
Monco
Snattran
Admin
KUCERA
JohanO
keevvs
Groggen79
Högljudd
NeedforX
robin-_-
Ivanhoe
Davidoff
GLHF
kniba
Lulefan
Murveln
Myrman
tibet
stormvägen
Number 69
nummer 17
Simon90
kokostrollet
Björnkäften
Gpa
Tony Moore
Tigerman
Micke80
Lars158
Nico13
Sportchefen #2
Ferros
Freno
Hostak straffar
hokkzorz
Sundance Kid
ski3r
LulefanGBG
Norlin
NilsOskar
Scouten
amarule
Dentos
Dilox
Wolfhunter
Trashtalk
wilmus2007
Redbear
Qirren
GustenA
Hellcop
Puckad
PM
Jonken
Kallepedal
CKa
makkanmakkan
Neurofunk20
Donowitz
Niinimaa
Sir Prozac
Snikne Ville
pingu
Frökenbling74
Hedanders
Kagen
Taabe
Slapshot
icemask
Xinpei
Mickeee
KaptenBlodskelett
Rönken
Urken
Bamsefar
NallePhu
JuniorX
Dustin
LubosC
#96
Patrik82
Cambbott24
johan74
Kapten Haddock
Donten_
Pajala
93 posters

Sida 10 av 21 Föregående  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 15 ... 21  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Myrman sön 24 apr 2016, 09:19

Slapshot skrev:Roligt hur 90% här inne helt plötsligt vill ge han chansen när samma personer bespottade skuggan för ett par dagar sedan. Det svänger fort bland frozzarna. Skuggan är inte rätt för Luleå. Osten väljer det lättaste alternativet. Fegt och tråkigt.
Som om vi hade nåt val! Inte vet jag nåt om Skuggans verkliga kompetens som HC men inte har han Fagervalls sätt med journalister. Det känner jag nånschtans.
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4614
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Dentos sön 24 apr 2016, 09:25

Slapshot skrev:Roligt hur 90% här inne helt plötsligt vill ge han chansen när samma personer bespottade skuggan för ett par dagar sedan. Det svänger fort bland frozzarna. Skuggan är inte rätt för Luleå. Osten väljer det lättaste alternativet. Fegt och tråkigt.

Jag tycker det är riktigt trist om Skuggen blir vår nya huvudtränare. Men jag har sett inlägg här om att sluta följa Luleå Hockey så länge Skuggan är tränare. Jag anser att vår förening är större än vår tränare och jag kommer följa Luleå Hockey oavsett vad som händer.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 846
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av LulefanGBG sön 24 apr 2016, 09:57

Puckad skrev:
Lars158 skrev:Jag känner mig utanför som inte har någon åsikt i tränarfrågan. Rolling Eyes
För guds skull, skaffa dig en åsikt fort, innan fakta kommer i vägen och förstör allt! drunken
Du får ett stort plus på den! Kan vara säsongens oneliner! cheers

Mina egna funderingar kring Skuggan:
Personligen tänker jag aldrig såga någon innan denna fått chansen. Det handlar om att respektera beslut trots att de går emot ens egna känslor och vilja. Jag har inga fakta att grunda mina farhågor på. De är endast irrationella känslor. Man har såklart alltid rätt till sin åsikt och rätt att uttrycka dem, oavsett vad de grundar sig i, och jag är mycket skeptiskt till valet av Skuggan just p.g.a. känslor, men det är inte upp till mig att bestämma. Det är upp till andra och jag rättar mig efter deras beslut och ger alla chansen som sagt. Om det kallas att vända kappan efter vinden som någon påpekat så må det väl vara så då. Jag kan bara inte se någonting gott komma ur att man sitter och målar fan på väggen och bedriver häxjakt på en person innan denna ens misslyckats. I synnerhet inte om beslutet är fattat.

Kanske blir det bra ändå, och då får alla vi tvivlare krypa till korset och erkänna att våra farhågor varit helt i onödan och att vi haft fel, men jag erkänner hellre det, än att jag är en del av problemet genom att delta i häxjakten och skapa sämsta tänkbara förutsättningar för Skuggan att lyckas. Till syvende och sist är det ju ändå det man vill, att han skall lyckas.

Om det nu blir han alltså. Min önskan är hur som helst att man offentliggör vem det nu blir så snabbt som möjligt. Helst i början av kommande vecka. Så att vi kan få slut på dessa spekulationer och istället arbeta utifrån vem som faktiskt skall stå vid rordret.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12198
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av KaptenBlodskelett sön 24 apr 2016, 10:08

Puckad skrev:
Slapshot skrev:Roligt hur 90% här inne helt plötsligt vill ge han chansen när samma personer bespottade skuggan för ett par dagar sedan. Det svänger fort bland frozzarna. Skuggan är inte rätt för Luleå. Osten väljer det lättaste alternativet. Fegt och tråkigt.
Om jag får välja vill jag ha en mer etablerad tränare. Och framförallt så vill jag ha en Ledare, en som bygger spelare och får alla att ge allt och trivas med det.
Just nu ser jag inte att Skuggan har allt det än.

MEN, om Skuggan är vår nästa HC, så kommer jag inte att leta fel för att visa att jag hade rätt. Och om jag orkar så kommer jag att leta stöd för det positiva.
Då har han mitt stöd!
Eller snarare Osten har redan mitt stöd i att han hanterar situationen på bästa sätt.
Det handlar inte om att vända kappa utan om att acceptera att ett beslut är taget.
Här har vi pudelns kärna.

När beslutet väl är taget, och han presenteras, så har man två alternativ: Man kan sitta och gnälla hemma eller på sociala medier över att det inte blev som man vill, leta fel, eller till och med skita i att titta. Eller så hejar man på Luleå som vanligt och hoppas på det bästa, och utvärderar säsongen efter istället för innan.

Jag vet vilket jag föredrar.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av pingu sön 24 apr 2016, 10:12

Klart det blir mycket funderingar på forumet när den kanske viktigaste pusselbiten i lagbygget ska diskuteras. Just nu hoppas jag styrelsen sätter stop för Skuggan men skulle det iallafall fall bli Skuggan så tror jag han saknar kompetensen att skapa ett grundspel, PP och klara av de sociala aspekterna av att leda en grupp. Dock kan jag ha skitfel och Skuggan levererar ett tryggt grundspel med röd tråd och laget mår bra runt honom och då hade jag tokfel i mina funderingar. Han kanske till och med skapar ligans bästa PP!
pingu
pingu

Antal inlägg : 2415
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av pingu sön 24 apr 2016, 10:17

KaptenBlodskelett skrev:
Puckad skrev:
Slapshot skrev:Roligt hur 90% här inne helt plötsligt vill ge han chansen när samma personer bespottade skuggan för ett par dagar sedan. Det svänger fort bland frozzarna. Skuggan är inte rätt för Luleå. Osten väljer det lättaste alternativet. Fegt och tråkigt.
Om jag får välja vill jag ha en mer etablerad tränare. Och framförallt så vill jag ha en Ledare, en som bygger spelare och får alla att ge allt och trivas med det.
Just nu ser jag inte att Skuggan har allt det än.

MEN, om Skuggan är vår nästa HC, så kommer jag inte att leta fel för att visa att jag hade rätt. Och om jag orkar så kommer jag att leta stöd för det positiva.
Då har han mitt stöd!
Eller snarare Osten har redan mitt stöd i att han hanterar situationen på bästa sätt.
Det handlar inte om att vända kappa utan om att acceptera att ett beslut är taget.
Här har vi pudelns kärna.

När beslutet väl är taget, och han presenteras, så har man två alternativ: Man kan sitta och gnälla hemma eller på sociala medier över att det inte blev som man vill, leta fel, eller till och med skita i att titta. Eller så hejar man på Luleå som vanligt och hoppas på det bästa, och utvärderar säsongen efter istället för innan.

Jag vet vilket jag föredrar.


Ett Tredje alternativ skulle kunna vara att man kan utvärdera kontinuerligt! Det har sina fördelar i många sammanhang.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2415
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Murveln sön 24 apr 2016, 10:25

Så det där med Skuggan var alltså inte bara ett skämt? Oroande. Tror inte alls på den lösningen. Han verkar helt sakna karisma och kompetensen kan ju ifrågasättas. Frågan är ju varför Osten tycker det här är en bra lösning. Vet han något som alla andra inte vet, tycker han det är skönt att ha en av sina egna under sig, eller är Luleå helt enkelt inte attraktivt för tränare utifrån?

Murveln

Antal inlägg : 112
Join date : 15-04-14

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Qirren sön 24 apr 2016, 10:33

Fagervall var duktig med journalister men sådär som coach. Vi får hoppas Skuggan är tvärtom!
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Rönken sön 24 apr 2016, 10:39

Han kanske blir en skugga av sitt forna jag och blir utnämnd till nästa säsongs bästa tränare likväl? clown
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av KaptenBlodskelett sön 24 apr 2016, 10:43

pingu skrev:
KaptenBlodskelett skrev:
Puckad skrev:
Slapshot skrev:Roligt hur 90% här inne helt plötsligt vill ge han chansen när samma personer bespottade skuggan för ett par dagar sedan. Det svänger fort bland frozzarna. Skuggan är inte rätt för Luleå. Osten väljer det lättaste alternativet. Fegt och tråkigt.
Om jag får välja vill jag ha en mer etablerad tränare. Och framförallt så vill jag ha en Ledare, en som bygger spelare och får alla att ge allt och trivas med det.
Just nu ser jag inte att Skuggan har allt det än.

MEN, om Skuggan är vår nästa HC, så kommer jag inte att leta fel för att visa att jag hade rätt. Och om jag orkar så kommer jag att leta stöd för det positiva.
Då har han mitt stöd!
Eller snarare Osten har redan mitt stöd i att han hanterar situationen på bästa sätt.
Det handlar inte om att vända kappa utan om att acceptera att ett beslut är taget.
Här har vi pudelns kärna.

När beslutet väl är taget, och han presenteras, så har man två alternativ: Man kan sitta och gnälla hemma eller på sociala medier över att det inte blev som man vill, leta fel, eller till och med skita i att titta. Eller så hejar man på Luleå som vanligt och hoppas på det bästa, och utvärderar säsongen efter istället för innan.

Jag vet vilket jag föredrar.


Ett Tredje alternativ skulle kunna vara att man kan utvärdera kontinuerligt! Det har sina fördelar i många sammanhang.
Det sker automatiskt i och med att man fortsätter att titta, heja, och hoppas på det bästa. Det blir ju alltid diskussioner under säsongen, som bekant.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av stormvägen sön 24 apr 2016, 10:51

pingu skrev:Klart det blir mycket funderingar på forumet när den kanske viktigaste pusselbiten i lagbygget ska diskuteras. Just nu hoppas jag styrelsen sätter stop för Skuggan men skulle det iallafall fall bli Skuggan så tror jag han saknar kompetensen att skapa ett grundspel, PP och klara av de sociala aspekterna av att leda en grupp. Dock kan jag ha skitfel och Skuggan levererar ett tryggt grundspel med röd tråd och laget mår bra runt honom och då hade jag tokfel i mina funderingar. Han kanske till och med skapar ligans bästa PP!

När man läser att Grana ser fram mot att spela under Bulan och att Brynäs spelar en rolig ishockey, kan man tro att han anat vem som tar över.

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Lulefan sön 24 apr 2016, 11:50

Nu tror jag inte heller att Skuggan är rätt val som huvudtränare, kan dock ha jävligt fel för jag har ingen som helst aning om vad som pågår bakom kulisserna. Främst har man bara sett honom på matcher och intervjuer där han ser lite loj ut. Men det finns tränare med ungefär samma meriter som lyckats riktigt bra.

Exempelvis:
Rönken hade 2 säsonger i allsvenskan innan han blev huvudtränare
Rönnberg hade 3 säsonger i J20 och 1 säsong som assisterande i LHF innan han blev 'co-head coach' med Kyrö.
Hans Wallson hade 4 säsonger i juniorlagen i SKAIK innan han blev huvudtränare


Så det finns ju absolut tränare som hade lyckats(och misslyckats) med liknande meriter.

Jag ska försöka ta reda på vad som händer under kvällen, känner trots allt en av Gustens bröder, men han brukar ha ungefär lika bra koll på LHF som en alkoholiserad nordkorean.

Lulefan

Antal inlägg : 2229
Join date : 12-05-18
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Urken sön 24 apr 2016, 12:13

Om det nu skulle bli så att Skuggan skall ta över som huvudansvarig i båset, varför har detta inte presenterats isåfall? Känns skumt. Måste vara att hans vapendragare inte varit helt klara att skriva på.

Vill. Se. Fler. LHF-live!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Ferros sön 24 apr 2016, 12:37

Det som jag tycker är konstigt med att man väljer Skuggan som huvudtränare är att Luleå Hockey just nu är ett lag som både vill och kan vara med och slåss om ett SM-Guld men ändå väljer att satsa på ett helt oprövat kort i båset.

För mig så blir det konstigt att man ska värva in en massa etablerade och dyra spelare till laget men på den viktigaste positionen så väljer man att chansa på något som man inte vet om det blir bra eller dåligt. Det känns lite som man väljer att gambla under det här "fönstret" som man har nu när Luleå Hockey verkligen kan vara med och slåss om SM-Guldet. Hur kommer man se på det här om några år, om Luleå Hockey inte är i samma position i svensk hockey längre och fortfarande bara har ett SM-Guld och man helt uppenbart slösat bort några/något år på en huvudtränare som var helt grön när han tog steget in i båset? Det kommer inte att se speciellt smart eller genomtänkt ut.

Ska man satsa på att vinna SM-Guld så tycker jag att man ska försöka att få in en rutinerad tränare som antingen har en klar spelidé som är framgångsrik (Rönken) eller en rutinerad tränare som vet vad som krävs för att vinna. Man tar inte in en tränare som bara varit aktiv i tränarrollen i några år, utan att ha lyckats med någonting, och aldrig varit huvudtränare för ett seniorlag.

Skuggan kan, såklart, bli bra. Men på förhand så ser det ut som ett mindre genomtänkt val som kan komma att se riktigt korkat/naivt/oseriöst ut när man sitter där med facit i hand om några år, speciellt med tanke på vilken position Luleå Hockey befunnit sig i när valet gjordes.

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av icemask sön 24 apr 2016, 12:44

Lulefan skrev:Nu tror jag inte heller att Skuggan är rätt val som huvudtränare, kan dock ha jävligt fel för jag har ingen som helst aning om vad som pågår bakom kulisserna. Främst har man bara sett honom på matcher och intervjuer där han ser lite loj ut. Men det finns tränare med ungefär samma meriter som lyckats riktigt bra.

Exempelvis:
Rönken hade 2 säsonger i allsvenskan innan han blev huvudtränare
Rönnberg hade 3 säsonger i J20 och 1 säsong som assisterande i LHF innan han blev 'co-head coach' med Kyrö.
Hans Wallson hade 4 säsonger i juniorlagen i SKAIK innan han blev huvudtränare


Så det finns ju absolut tränare som hade lyckats(och misslyckats) med liknande meriter.

Jag ska försöka ta reda på vad som händer under kvällen, känner trots allt en av Gustens bröder, men han brukar ha ungefär lika bra koll på LHF som en alkoholiserad nordkorean.
Wallson hade väl en 3 säsonger i tränarstaben i Kiruna innan han kom till Saik


Senast ändrad av icemask den sön 24 apr 2016, 12:53, ändrad totalt 1 gång
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av johan74 sön 24 apr 2016, 12:49

Sitter och funderar på Elias fälth, om det är svårt hitta spelande backar varför inte fälth på ettårskontrakt. Man vet precis vad man får av fälth dessutom slår snabba första pass och inte rädd fylla på i offensiven, borde vara rätt billig också!

johan74

Antal inlägg : 367
Join date : 15-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av nummer 17 sön 24 apr 2016, 12:59

Vilka tränarmeriter har saiks nya tränare!! Han som dessutom har ett tvivelaktigt privatliv enligt rykten och media. Om saik vågar med honom varför ska inte Luleå våga med skuggan!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av johan74 sön 24 apr 2016, 13:00

Behöver ju inte innebära att det är bra bara för att någon annan gör likadant;-)

johan74

Antal inlägg : 367
Join date : 15-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Björnkäften sön 24 apr 2016, 13:23

Skulle absolut kunna tänka mig fälth som 1 av 2 nya "spelskickliga" backar!

Björnkäften

Antal inlägg : 498
Join date : 15-05-29

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av johan74 sön 24 apr 2016, 13:26

En sån sak som kan avgöra sandströms öde! Ska vi ändra lite i spelet borde sandström vara första man att gå även om det smärtar!!

johan74

Antal inlägg : 367
Join date : 15-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av icemask sön 24 apr 2016, 13:27

nummer 17 skrev:Vilka tränarmeriter har saiks nya tränare!! Han som dessutom har ett tvivelaktigt privatliv enligt rykten och media. Om saik vågar med honom varför ska inte Luleå våga med skuggan!
Om vi haft samma organisation runt tränaren som saik har så skulle jag inte vara orolig men tyvärr så har vi ingen röd tråd i föreningen eller kontinuitet på tränarsidan som de har !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Snikne Ville sön 24 apr 2016, 13:30

Fälth är inte aktuell. Och lika bra är det.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6366
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Pajala sön 24 apr 2016, 13:35

Snikne Ville skrev:Fälth är inte aktuell. Och lika bra är det.

nä, vill heller inte ha någon medioker spelare som får kicken från Frölunda och plötsligt börjar prata väl om Luleå när han inser att ingen annat lag vill ha honom.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18135
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av NallePhu sön 24 apr 2016, 13:36

icemask skrev:
nummer 17 skrev:Vilka tränarmeriter har saiks nya tränare!! Han som dessutom har ett tvivelaktigt privatliv enligt rykten och media. Om saik vågar med honom varför ska inte Luleå våga med skuggan!
Om vi haft samma organisation runt tränaren som saik har så skulle jag inte vara orolig men tyvärr så har vi ingen röd tråd i föreningen eller kontinuitet på tränarsidan som de har !
+1
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18145
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Frökenbling74 sön 24 apr 2016, 13:39

Reagerade oxå på Granas kommentar om att Brynäs spelar rolig hockey under bulans ledning.."ugglor i mossen".

Frökenbling74

Antal inlägg : 153
Join date : 16-04-08

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Xinpei sön 24 apr 2016, 13:42

kokostrollet skrev:
makkanmakkan skrev:Junttila - Lagace - Sweatt är varken en första eller andra lina till att börja med.

Men Juntilla känns spännande, och Lagace får en bra andra säsong och får Sweatt vara hel så är det en bonus att ha han i en tredje lina.

Sa bara att andra centern blir presenterad snart vilket jag tror är Niklas Olausson och får väl tillägga nu att första centern blir presenterad kort efter att Chicago åkt ut.

Ja, krokar Osten Rasmussen som förstecenter så har vi en väldigt intressant säsong framför oss. Sedan drömmer jag fortfarande om att tränaren är Wallson (ja, jag vet att ryktet säger annorlunda) och att han tar Martin Lundberg med sig.

Vill inte ha grindollen Lundberg i närheten av Luleås organisation. Dessutom är Lundberg den typen av back Luleå behöver minst av.


Slapshot skrev:
NallePhu skrev:
Urken skrev:
Neurofunk20 skrev:Det som dock skrämmer mig lite är att Osten är så stolt över det faktum att man aldrig har sparkat en tränare under pågående säsong, något som vid det här laget bör vara så djupt inrotat i hans stolthet att jag har svårt att se det någonsin bli aktuellt, oavsett hur fatalt Skuggan skulle kunna tänkas misslyckas.

Fast det talades ju om att det fanns en reservplan, eller hur det nu var, i höstas. Det var väl ledningen som var beredda att agera om det fortsatt gå lika knackigt. Skulle vi misslyckas fatalt så händer det nog grejer.
Är långt ifrån nöjd med Skuggan som tränare, men vad ska vi göra? Låt honom få chansen, så tar vi det därifrån.
Han förstörde junior hockeyn i stort i Norrbotten då han var head caoch i J18 sedan så försökte han med vara basket tränare åt flickan sin och well han rök från den tjänsten också, Dessemellan så var han och körde Norrbottniska TV-pucklaget i botten så det finns många saker som visar att han inte klarar av att vara headcoach!

Att osten väljer han är en gåta men det finns väl en sak som ligger nära tillhands är att Skuggan är lätt styrd av Osten, Hade det vart tex Rönken för stark egen vilja och Bulan kommer Osten inte klara av heller för det är förmycket tjurighet hos han också tyvärr!

Får väl ta om man får lite minus för denna text om så uppstår men det är inte bra att detta sker tyvärr Sad



Minus blir man ju hela tiden om man inte håller med frozzarna trots att dom ofta har helt fel? Bryr man sig? Inte ett skit!

Skuggan är ett sånt fegt och korkat val som tränare och ytterligare ett bevis på att Osten har gjort sitt som sportchef.

Soffexperterna för fram sina domedagsprofetior... Inget nytt under solen direkt. Gjort sitt som sportchef? Snälla... Innan du börjar titta i dina teblad så borde du vänta. Iallafall tills skuggan visat om han kan träna ett a-lag eller inte.
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Snikne Ville sön 24 apr 2016, 13:47

Xinpei skrev:
kokostrollet skrev:
makkanmakkan skrev:Junttila - Lagace - Sweatt är varken en första eller andra lina till att börja med.

Men Juntilla känns spännande, och Lagace får en bra andra säsong och får Sweatt vara hel så är det en bonus att ha han i en tredje lina.

Sa bara att andra centern blir presenterad snart vilket jag tror är Niklas Olausson och får väl tillägga nu att första centern blir presenterad kort efter att Chicago åkt ut.

Ja, krokar Osten Rasmussen som förstecenter så har vi en väldigt intressant säsong framför oss. Sedan drömmer jag fortfarande om att tränaren är Wallson (ja, jag vet att ryktet säger annorlunda) och att han tar Martin Lundberg med sig.

Vill inte ha grindollen Lundberg i närheten av Luleås organisation. Dessutom är Lundberg den typen av back Luleå behöver minst av.
Host, host..Martin Lundberg är forward.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6366
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Xinpei sön 24 apr 2016, 13:50

Snikne Ville skrev:
Xinpei skrev:
kokostrollet skrev:
makkanmakkan skrev:Junttila - Lagace - Sweatt är varken en första eller andra lina till att börja med.

Men Juntilla känns spännande, och Lagace får en bra andra säsong och får Sweatt vara hel så är det en bonus att ha han i en tredje lina.

Sa bara att andra centern blir presenterad snart vilket jag tror är Niklas Olausson och får väl tillägga nu att första centern blir presenterad kort efter att Chicago åkt ut.

Ja, krokar Osten Rasmussen som förstecenter så har vi en väldigt intressant säsong framför oss. Sedan drömmer jag fortfarande om att tränaren är Wallson (ja, jag vet att ryktet säger annorlunda) och att han tar Martin Lundberg med sig.

Vill inte ha grindollen Lundberg i närheten av Luleås organisation. Dessutom är Lundberg den typen av back Luleå behöver minst av.
Host, host..Martin Lundberg är forward.

Skriver på mobilen och autocorrect sprang in... Sad

Menade självfallet att skriva forward... Däremot så är poängen rätt. Luleå behöver inte den typen av spelare. Luleå behöver en producerande center. Inte en tung och hårdjobbande sådan. För denna typ av spelare har Luleå redan.

Donten_ skrev:Vad fan är det som händer. Ska det vara ett inavel med svågerpolitik?
Det finns INGET i hans meriter som borde bidra till att va huvudansvarig för ett guldsatsande lag. Ni som säger att de är fel att såga skuggan innan han fått chansen med seniorlag. Jag har heller inte misslyckats men inte ska jag vara tränare för det. inget fel i att skuggan vill ha och tacka ja till tjänsten. Det är Osten som vill erbjuda honom det, jag är sjukt besviken. Detta känns inte professionellt utan bara pinsamt.

Talade något för Wallson när han tog två raka SM-guld med SAIK? Talade något för Jonsson när han tog BIF till guld? Kom igen nu... Bara för att man saknar meriter så betyder det inte att man är en dålig tränare. Ditt argument liknar det som vissa kör via sin EP-scouting.


Senast ändrad av Xinpei den sön 24 apr 2016, 13:53, ändrad totalt 1 gång
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Micke80 sön 24 apr 2016, 13:52

Frökenbling74 skrev:Reagerade oxå på Granas kommentar om att Brynäs spelar rolig hockey under bulans ledning.."ugglor i mossen".

Har inte alls tänkt på samma sätt som er andra angående hans uttalande. Tappade mer hakan åt att någon med handen på hjärtat kan säga att det spel Brynäs visat upp är kul. Dom har haft några spelare dom kunnat höra roliga/bra/spektakulära saker, men spelet var öken att titta på.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Snikne Ville sön 24 apr 2016, 13:57

Micke80 skrev:
Frökenbling74 skrev:Reagerade oxå på Granas kommentar om att Brynäs spelar rolig hockey under bulans ledning.."ugglor i mossen".

Har inte alls tänkt på samma sätt som er andra angående hans uttalande. Tappade mer hakan åt att någon med handen på hjärtat kan säga att det spel Brynäs visat upp är kul. Dom har haft några spelare dom kunnat höra roliga/bra/spektakulära saker, men spelet var öken att titta på.
Kan inte förstå att någon lägger vikt vid dessa uttalanden. Är ju den vanliga geggan om "nåt bra på gång", "ny utmaning" och "fantastiska fans" som nästan alla spelare häver ur sig.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6366
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Xinpei sön 24 apr 2016, 13:58

stormvägen skrev:
pingu skrev:Klart det blir mycket funderingar på forumet när den kanske viktigaste pusselbiten i lagbygget ska diskuteras. Just nu hoppas jag styrelsen sätter stop för Skuggan men skulle det iallafall fall bli Skuggan så tror jag han saknar kompetensen att skapa ett grundspel, PP och klara av de sociala aspekterna av att leda en grupp. Dock kan jag ha skitfel och Skuggan levererar ett tryggt grundspel med röd tråd och laget mår bra runt honom och då hade jag tokfel i mina funderingar. Han kanske till och med skapar ligans bästa PP!

När man läser att Grana ser fram mot att spela under Bulan och att Brynäs spelar en rolig ishockey, kan man tro att han anat vem som tar över.

För det var ju inte den oskäliga lönen, närhet till tjejen och hans historia i BIF som övervägde? Nä då. Måste vara Ostens fel. Det har blivit lite av ett signum här i detta forum. Gnäll på Osten oberoende vad det gäller. Spelar ingen roll om det handlar om vädret ute eller vad som händer i Syrien..

icemask skrev:
nummer 17 skrev:Vilka tränarmeriter har saiks nya tränare!! Han som dessutom har ett tvivelaktigt privatliv enligt rykten och media. Om saik vågar med honom varför ska inte Luleå våga med skuggan!
Om vi haft samma organisation runt tränaren som saik har så skulle jag inte vara orolig men tyvärr så har vi ingen röd tråd i föreningen eller kontinuitet på tränarsidan som de har !

Det är absolut inga garantier för framgång. Öberg är ett obeprövat kort. Så faktum kvarstår att SAIK gör samma sak som LHF. Det kan bli flopp eller succé.

Snikne Ville skrev:
Micke80 skrev:
Frökenbling74 skrev:Reagerade oxå på Granas kommentar om att Brynäs spelar rolig hockey under bulans ledning.."ugglor i mossen".

Har inte alls tänkt på samma sätt som er andra angående hans uttalande. Tappade mer hakan åt att någon med handen på hjärtat kan säga att det spel Brynäs visat upp är kul. Dom har haft några spelare dom kunnat höra roliga/bra/spektakulära saker, men spelet var öken att titta på.
Kan inte förstå att någon lägger vikt vid dessa uttalanden. Är ju den vanliga geggan om "nåt bra på gång", "ny utmaning" och "fantastiska fans" som nästan alla spelare häver ur sig.

Framförallt när spelaren fått erbjuden sig en stjärnlön. Att Granström flörtar med fansen borde ses som en självklarhet och inte som en pik mot Luleå. Att sedan BIFs hawaihockey inte direkt är fin att se på är ju en helt annan femma.
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Xinpei sön 24 apr 2016, 14:25

Dessutom ryktas det att Osten vill ha in Petter Nilsson bredvid Skuggan men att hans hälsotillstånd inte är den perfekta och därför har han inte gett sitt svar ännu. Det är detta som gör att han inte kunnat presentera skuggan ännu.
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Urken sön 24 apr 2016, 14:55

Xinpei skrev:Dessutom ryktas det att Osten vill ha in Petter Nilsson bredvid Skuggan men att hans hälsotillstånd inte är den perfekta och därför har han inte gett sitt svar ännu. Det är detta som gör att han inte kunnat presentera skuggan ännu.

Ponera att det nu blir Skuggan som HC. Vad är det då för hockey vi vill stå för? Är det dump & chase-hockeyn vi visat upp i år eller något helt annat? Om det nu är något annat, varför kör vi inte på det istället?

Vad var planen innan Jocke annonserade att vi gick tillbaka till hockeyns ABC? Är det fortfarande den spelidén som klubben vill att kommande tränare ska spinna vidare på?

Vore trevligt med lite tydlighet, lite riktlinjer att följa. Åtminstone jag, som den amatör-åskådare jag är, hade otroligt svårt att urskilja någon röd tråd i vårt spel. En match kunde vi spela på ett sätt, nästa på ett helt annorlunda. Det som dock såhär efteråt går att peka på som en kontinuerlig aspekt i vårt spel, var just dump & chase.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Snikne Ville sön 24 apr 2016, 14:58

Intressant spelare som borde spela SHL kommande säsong.
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=13038
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6366
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av johan74 sön 24 apr 2016, 15:01

Vi får helt enkelt se vad det blir! Vår rejäla junior satsning har vi inte hunnit se verkningarna fullt ut av än.. Men enligt tränare i ungdomslagen har så de fått riktlinjer hur vi ska spela!Sen vet vi väl inte vilken hockey vi kommer spela under skuggan än, ej heller vilket lag vi får!

johan74

Antal inlägg : 367
Join date : 15-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Xinpei sön 24 apr 2016, 15:08

Urken skrev:
Xinpei skrev:Dessutom ryktas det att Osten vill ha in Petter Nilsson bredvid Skuggan men att hans hälsotillstånd inte är den perfekta och därför har han inte gett sitt svar ännu. Det är detta som gör att han inte kunnat presentera skuggan ännu.

Ponera att det nu blir Skuggan som HC. Vad är det då för hockey vi vill stå för? Är det dump & chase-hockeyn vi visat upp i år eller något helt annat? Om det nu är något annat, varför kör vi inte på det istället?

Vad var planen innan Jocke annonserade att vi gick tillbaka till hockeyns ABC? Är det fortfarande den spelidén som klubben vill att kommande tränare ska spinna vidare på?

Vore trevligt med lite tydlighet, lite riktlinjer att följa. Åtminstone jag, som den amatör-åskådare jag är, hade otroligt svårt att urskilja någon röd tråd i vårt spel. En match kunde vi spela på ett sätt, nästa på ett helt annorlunda. Det som dock såhär efteråt går att peka på som en kontinuerlig aspekt i vårt spel, var just dump & chase.

Dumphockeyn var inte den hockey som Luleå började med men tvingades ta till när den fartfyllda delen gjorde att man förlorade matcher. Det är uppenbart att Luleå ville spela på fart och finess men inte klarade av det och därför tog till Plan B som var dumphockey. Sett till värvning av Junttila så tror jag snarare att fart och finess är prio ett just nu.
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 951
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Pajala sön 24 apr 2016, 15:09

johan74 skrev:Vi får helt enkelt se vad det blir! Vår rejäla junior satsning har vi inte hunnit se verkningarna fullt ut av än.. Men enligt tränare i ungdomslagen har så de fått riktlinjer hur vi ska spela!Sen vet vi väl inte vilken hockey vi kommer spela under skuggan än, ej heller vilket lag vi får!

så juniorerna har börjat köra dump and chase ??? lol!
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18135
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av NallePhu sön 24 apr 2016, 15:15

Xinpei skrev:
Urken skrev:
Xinpei skrev:Dessutom ryktas det att Osten vill ha in Petter Nilsson bredvid Skuggan men att hans hälsotillstånd inte är den perfekta och därför har han inte gett sitt svar ännu. Det är detta som gör att han inte kunnat presentera skuggan ännu.

Ponera att det nu blir Skuggan som HC. Vad är det då för hockey vi vill stå för? Är det dump & chase-hockeyn vi visat upp i år eller något helt annat? Om det nu är något annat, varför kör vi inte på det istället?

Vad var planen innan Jocke annonserade att vi gick tillbaka till hockeyns ABC? Är det fortfarande den spelidén som klubben vill att kommande tränare ska spinna vidare på?

Vore trevligt med lite tydlighet, lite riktlinjer att följa. Åtminstone jag, som den amatör-åskådare jag är, hade otroligt svårt att urskilja någon röd tråd i vårt spel. En match kunde vi spela på ett sätt, nästa på ett helt annorlunda. Det som dock såhär efteråt går att peka på som en kontinuerlig aspekt i vårt spel, var just dump & chase.

Dumphockeyn var inte den hockey som Luleå började med men tvingades ta till när den fartfyllda delen gjorde att man förlorade matcher. Det är uppenbart att Luleå ville spela på fart och finess men inte klarade av det och därför tog till Plan B som var dumphockey. Sett till värvning av Junttila så tror jag snarare att fart och finess är prio ett just nu.
Hur än vi värvar så har vi en HC som spelar -96 modell av hockey och de främjar inte dessa som har pocket rockets under buggarna, Det är mer motsägelsefullt att vi kommer se ett annat spelsystem än säsongen som gick än den som kommer tyvärr.......
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18145
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av NallePhu sön 24 apr 2016, 15:30

En sak ska alla tänka på kolla Frölundas satsning den stavas LÅNGSIKTIGHET, Då Rönnberg kom in som coach planen var 3år då ska man vinna guldet och man gör det!

Dem har lagt en röd tråd rakt igenom hur föreningen ska spela och Rönnberg är en del av den satsningen, Osten dags att han tar och studerar hur Frölunda planlagt det hela för det håller inte att hatta med -96 hockey tunga stenar som spelare dagens hockey sär en snabb hockey med många saker som monteras i hop till vad som skördades i afton!

Vilken väg ska Luleå ta forts sitt betongtänk -96 hockey eller ta steget in i 2000 talet med den hockey som är nu, Dags att tänka på dessa saker som kan skörda frukt inom ngt år eller så slutar vi som MoDo för risken finns om osten forts som han gör nu!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18145
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Tigerman sön 24 apr 2016, 15:32

Med facit i hand var det ju inte så j-kla uselt att behöva förlora med 4-2 i matcher mot svenska mästarna. Det är ju åtminstone bättre än Sixfingers mäktade med Teasing

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av johan74 sön 24 apr 2016, 15:34

Med sweatt hel och en fungerande rajala tror jag vi kunnat utmana.. Sanningen är ju den att bredden var bra men spetsen var helt fel! Lite det jag tycker herr ost har problem med att pricka rätt med spets värvningar..

johan74

Antal inlägg : 367
Join date : 15-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Pajala sön 24 apr 2016, 15:43

johan74 skrev:Med sweatt hel och en fungerande rajala tror jag vi kunnat utmana.. Sanningen är ju den att bredden var bra men spetsen var helt fel! Lite det jag tycker herr ost har problem med att pricka rätt med spets värvningar..
nja ... utan ett riktigt spelsystem och tränare som vet vad dom gör så är det svårt att utmana, vi får se vad som händer till nästa säsong.
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18135
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Tigerman sön 24 apr 2016, 15:50

johan74 skrev:Med sweatt hel och en fungerande rajala tror jag vi kunnat utmana.. Sanningen är ju den att bredden var bra men spetsen var helt fel! Lite det jag tycker herr ost har problem med att pricka rätt med spets värvningar..
Med spelet man inledde serien var ju Rajala faktiskt rätt framträdande, jag minns en match där han var fantastisk. Och Sweatt får man sätta på oturskontot, det var åtminstone ingen värvningstabbe.

Så jag tror det fanns en tanke med båda som var rätt god, problemet var snarare att andra delar i laget inte matchade så det blev rätt osynkat med Rajala när man började tajta till defensiven. Med Walle in och när Granström klev upp med Harju & Cehlarik så löste sig centerfrågan hyfsat i 5 mot 5 åtminstone, däremot led vi brist på en spelfördelare i PP #2 och en riktigt bra PP-back genom hela säsongen.

Jag antar dessutom att Osten hade förväntat sig betydligt mer av både Savilahti och Oskarsson, och att båda skulle kunna användas i PP. Det var kanske där det sket sig på backsidan när ingen av dem tog något egentligt kliv framåt.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av NilsOskar sön 24 apr 2016, 16:12

Utan spelsystem och med den usla dumphockeyn så var vi ett stolpskott ifrån 3-2 i matcher mot de svenska mästarna.

NilsOskar

Antal inlägg : 436
Join date : 12-02-25
Ort : 08

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av johan74 sön 24 apr 2016, 16:20

Korta stunder lyckades vi faktiskt parkera fröl i egen zon och med tyngden komma till bra lägen, men bara lite för sällan och mot Frölunda räckte vi inte närapå till tyvärr.. Saik hade passat oss mycket bättre, fröl var ju bättre än oss till och med i det fysiska spelet.

johan74

Antal inlägg : 367
Join date : 15-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Rönken sön 24 apr 2016, 16:21

Nu börjar silly season på riktigt! bounce Äntligen. Nu när både Frölunda och Skellefteå är ute på marknanden också. Tror inte att Luleå hugger på så många spelare från något av lagen. Däremot får vi se om Näky landar hos Röde Roger och så hugger ju Skellefteå som fan på en förstacenter - blir jobbigt för Osten.

Men borde börja kunna avskriva en del namn snart, samt att Osten allt får börja presentera lite namn också rabbit
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av NallePhu sön 24 apr 2016, 16:53

Tänk er om Osten drar till Götet för en lhflive och drar fram Roger och småflinar och säger han är vår nu.. Smile
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18145
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Rönken sön 24 apr 2016, 16:55

NallePhu skrev:Tänk er om Osten drar till Götet för en lhflive och drar fram Roger och småflinar och säger han är vår nu.. Smile

Finns nog inte en sportmössa att Roger lämnar Frölunda, eller att Frölunda släpper. Varför gå från något riktigt bra. Han har ju chans att ta två raka nu.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av icemask sön 24 apr 2016, 17:18

Hmmm en liten fundering, för att skuggan ska existera så krävs det väl något mellan honom och berömmelsens sken ?
Enligt fysikens lagar i alla fall !
Därför så behöver vi en Headcoach för att skuggan ska kunna kliva fram, eller ?
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-11

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av KaptenBlodskelett sön 24 apr 2016, 17:23

icemask skrev:Hmmm en liten fundering, för att skuggan ska existera så krävs det väl något mellan honom och berömmelsens sken ?
Enligt fysikens lagar i alla fall !
Därför så behöver vi en Headcoach för att skuggan ska kunna kliva fram, eller ?
Det, eller en grå eminens i bakgrunden som inte syns på grund av motljuset, vilken får skuggan att framstå som det väsentliga!
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3 - Sida 10 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2016/2017, Del 3

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 10 av 21 Föregående  1 ... 6 ... 9, 10, 11 ... 15 ... 21  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet