Övrig Norrbottensidrott

+2
Tony Moore
Snikne Ville
6 posters

Gå ner

Övrig Norrbottensidrott Empty Övrig Norrbottensidrott

Inlägg av Snikne Ville sön 03 apr 2016, 19:15

Har för mig att det funnits en sån här tråd tidigare..nåja, grattis Boden till ett elitserielag!
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Övrig Norrbottensidrott Empty Sv: Övrig Norrbottensidrott

Inlägg av Tony Moore tor 23 jan 2020, 20:37

En riktig 19-årig kämpe Smile
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7457
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Övrig Norrbottensidrott Empty Sv: Övrig Norrbottensidrott

Inlägg av Jokerman lör 10 apr 2021, 11:46

Läser i tidningen att padelhallar och utomhusbanor för padel planeras i Luleå; på Lövskatan, i Råneå, i Björsbyn, vid rostbollen på Notviken, campingen i Karlsvik och på Porsön, intill Porsö sporthall ska en ny hall byggas som ska rymma 10 banor. Och det är t.o.m. våra hockeyhallar som omvandlas till padelhallar nu och det är inte bara i Luleå som det är så här.

Jag kanske har missat nått här men....den här omfattningen vi pratar om, finns det verkligen ett underlag för så många? Jag tror inte det.

Är det inte barn- och ungdomsidrotten i Luleå som i alla fall kommunen i Luleå i första hand ska prioritera? Vi vuxna hittar alltid det vi vill göra men det gör inte barn. Det finns privata aktörer som vi vuxna kan vända oss till. Barn- och ungdomar, i alla samhällsklasser, behöver få prova på så många sporter som möjligt. I Luleå ska vi göra detta möjligt.

Eller är det några padelentusiaster hos kommunen som styr agendan? Snälla kommunen tänk ett varv till. Utgå från perspektivet vad som är det bästa för barn- och ungdomsidrotten i stan.
Jokerman
Jokerman

Antal inlägg : 1983
Join date : 15-08-23

Till överst på sidan Gå ner

Övrig Norrbottensidrott Empty Sv: Övrig Norrbottensidrott

Inlägg av Norlin lör 10 apr 2021, 14:23

Jokerman skrev:Läser i tidningen att padelhallar och utomhusbanor för padel planeras i Luleå; på Lövskatan, i Råneå, i Björsbyn, vid rostbollen på Notviken, campingen i Karlsvik och på Porsön, intill Porsö sporthall ska en ny hall byggas som ska rymma 10 banor. Och det är t.o.m. våra hockeyhallar som omvandlas till padelhallar nu och det är inte bara i Luleå som det är så här.

Jag kanske har missat nått här men....den här omfattningen vi pratar om, finns det verkligen ett underlag för så många? Jag tror inte det.

Är det inte barn- och ungdomsidrotten i Luleå som i alla fall kommunen i Luleå i första hand ska prioritera? Vi vuxna hittar alltid det vi vill göra men det gör inte barn. Det finns privata aktörer som vi vuxna kan vända oss till. Barn- och ungdomar, i alla samhällsklasser, behöver få prova på så många sporter som möjligt. I Luleå ska vi göra detta möjligt.

Eller är det några padelentusiaster hos kommunen som styr agendan? Snälla kommunen tänk ett varv till. Utgå från perspektivet vad som är det bästa för barn- och ungdomsidrotten i stan.

Gävle kommun nekade nyligen bygge av ny padelhall på kommunal mark.
Letade upp artikeln där kommunledningen säger följande: "att placera en privat padelhall i ett av Gävles mest strategiska områden för barn och ungdomsverksamhet ligger inte helt i linje med Fritids uppdrag".
Jag vet inte vart jag vill komma med detta men några härikring verkar åtminstone tänka på ungdomsverksamheten för en gång skull, vilket är kul.
Inte ofta man får vara nöjd över en kommunledning.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Övrig Norrbottensidrott Empty Sv: Övrig Norrbottensidrott

Inlägg av Björnpappa lör 10 apr 2021, 17:48

Jokerman skrev:Läser i tidningen att padelhallar och utomhusbanor för padel planeras i Luleå; på Lövskatan, i Råneå, i Björsbyn, vid rostbollen på Notviken, campingen i Karlsvik och på Porsön, intill Porsö sporthall ska en ny hall byggas som ska rymma 10 banor. Och det är t.o.m. våra hockeyhallar som omvandlas till padelhallar nu och det är inte bara i Luleå som det är så här.

Jag kanske har missat nått här men....den här omfattningen vi pratar om, finns det verkligen ett underlag för så många? Jag tror inte det.

Är det inte barn- och ungdomsidrotten i Luleå som i alla fall kommunen i Luleå i första hand ska prioritera? Vi vuxna hittar alltid det vi vill göra men det gör inte barn. Det finns privata aktörer som vi vuxna kan vända oss till. Barn- och ungdomar, i alla samhällsklasser, behöver få prova på så många sporter som möjligt. I Luleå ska vi göra detta möjligt.

Eller är det några padelentusiaster hos kommunen som styr agendan? Snälla kommunen tänk ett varv till. Utgå från perspektivet vad som är det bästa för barn- och ungdomsidrotten i stan.
Så vitt jag vet så har inte kommunen sponsrat någon Padelhall. Alla hallar är byggda av privata aktörer som givetvis ser ett vinstintresse i det. Jag ser liksom inte vad detta har med kommunens satsning på barn- och ungdomsidrotten. Snarare tvärtom, ju fler privata investeringar desto mer skatteintäkter.

Björnpappa

Antal inlägg : 253
Join date : 18-01-20

Tony Moore likes this post

Till överst på sidan Gå ner

Övrig Norrbottensidrott Empty Sv: Övrig Norrbottensidrott

Inlägg av Tony Moore lör 25 mar 2023, 10:34

Hjälp behövs till ca 250 aktiva..


Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7457
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Övrig Norrbottensidrott Empty Sv: Övrig Norrbottensidrott

Inlägg av Lars158 lör 25 mar 2023, 12:00

Hm inte läst nåt om denna förskingring.
Är ju alltid jävligt elakt förskingra små föreningar.
Hoppas någon gör en flashback tråd så personen åtminstone kan hittas med lite aktiv sökning för att försvåra framtida förskingringar av personen i andra föreningar.
Denna typ av brott har ju en väldigt hög andel att bli återfallsförbrytare.

Lars158

Antal inlägg : 9704
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Övrig Norrbottensidrott Empty Sv: Övrig Norrbottensidrott

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet