Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

+88
Qirren
Blinders
Lehto
wilmus2007
lhffan
RSD555
oggskar
Lillajag
Jygge80
Jokerman
Forslund
NeedforX
rasbiologen
GustenA
Nr10
LubosC
Admin
GLHF
Groggen79
farre
Hankburger
Grimster
CKa
pelle
NallePhu
Kraftkung
tibet
Rönken
Puckad
Ferros
Anthrax
Norrlandstoken
Jonken
JayDee
Monco
Dustin
Pajala
Mr Bister
NilsOskar
Kallepedal
Norlin
#96
Dalle
Hedanders
MrA
nummer 17
ski3r
Murveln
Donowitz
Björnkäften
hokkzorz
pingu
Ivanhoe
ezz
KaptenBlodskelett
Zeth
Lulefan
Tigerman
Sundance Kid
Kocur
Micke80
Wolfhunter
icemask
FruktHamster
Slapshot
HarryHaffa
Bamsefar
BodenSwe
Lasse Proppmätt
Tony Moore
Lajon
Urken
kokostrollet
LulefanGBG
Davidoff
JoakimJ
amarule
Redbear
Rakapuckar
Kapten Haddock
Sir Prozac
stormvägen
Snikne Ville
Lars158
Old Brooklyn
LuleåWinston
Kagen
JuniorX
92 posters

Sida 4 av 20 Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 12 ... 20  Nästa

Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Puckad lör 17 okt 2015, 21:36

Fast jag tror mer att det är så här:
1. Vi behöver en vassare trupp.
2. ok, så här mycket kostar en sån.
3. Säljavdelningen, vi vill att ni ökar försäljningen med så här mycket, klarar ni det?
4. Det tror vi att vi klarar.

och nu
66. ... det gjorde vi inte ...

Men nu är det ju inte läge att skicka ut säljarna, de behövs ju än mer.

Ergo ...
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Bamsefar lör 17 okt 2015, 21:39

Eller så kan det vara att Thor ville hålla i pengarna men andra vill bränna dessa och lite till på nya spelare så får det lösa sig senare , a la -98  ?   No
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Lars158 lör 17 okt 2015, 21:41

stormvägen skrev:Vi har ekonomi? Check!
Vi har en målbild! Check!

Bra, nu kör vi!

Har dom inga styrelsemöten under sommaren?

Jag gissar att man har ett styrelsemöte per månad som är planerat, typ första/sista Xdag i månaden. Så brukar det vara i små föreningar.
Sen lägger man in extra styrelsemöte om så krävs.

Jag gissar att det är samma även i en förening av LHF storlek.

Lars158

Antal inlägg : 9703
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av FruktHamster sön 18 okt 2015, 14:53

Tony Moore skrev:Jo men jag menar, Anders och Stefan tillsammans med styrelsen kan nog bedöma hur mycket arbetskraft den sportsliga biten behöver.. Betydligt bättre än grävande journalisten Per Johansson på NSD.

Fun fact: Han förnamn är faktiskt Pelle, inte Per.

Men ja, så är det rimligtvis. Sedan finns möjligheten att en ny tjänst bildas. En "Sportdirektör", fast under ett annat namn, och att den tjänsten fylls av någon som VD och styrelseordförande tycker är billigare eller bättre lämpad att fylla rollen.

Allt sådant för framtiden utvisa. Tills dess tycker jag nog man gör bäst i att visa viss tillit till att ledningen har en plan med vad de gör och inte tar beslut på fyllan och liksom chansar.
Visar det sig att deras beslut blir fel bör de kanske bytas ut, men fram tills dess kan man gott lugna ned sig.

Företagsledning by committee är sällan en bra ide.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Micke80 sön 18 okt 2015, 18:29

FruktHamster skrev:
Tony Moore skrev:Jo men jag menar, Anders och Stefan tillsammans med styrelsen kan nog bedöma hur mycket arbetskraft den sportsliga biten behöver.. Betydligt bättre än grävande journalisten Per Johansson på NSD.

Fun fact: Han förnamn är faktiskt Pelle, inte Per.

Men ja, så är det rimligtvis. Sedan finns möjligheten att en ny tjänst bildas. En "Sportdirektör", fast under ett annat namn, och att den tjänsten fylls av någon som VD och styrelseordförande tycker är billigare eller bättre lämpad att fylla rollen.

Allt sådant för framtiden utvisa. Tills dess tycker jag nog man gör bäst i att visa viss tillit till att ledningen har en plan med vad de gör och inte tar beslut på fyllan och liksom chansar.
Visar det sig att deras beslut blir fel bör de kanske bytas ut, men fram tills dess kan man gott lugna ned sig.

Företagsledning by committee är sällan en bra ide.

Instämmer, det här drevet och hetsjakten leder sällan till nått bra. Att saker sedan är olyckliga i hur det kom fram kan jag hålla med om, men utåt sett verkar ju faktiskt både Stöckel och klubben vara rätt överens vilket kan tyda på att det kanske inte är så sora världskrig eller skandaler på kansliet.
Men men, nog om detta från min sida. Nu väntar jag på att se vad nästa steg är i den sportsliga omorganisationen.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av stormvägen mån 19 okt 2015, 22:43

Är Osten hemma igen eller tog han med skidorna?

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Rönken tis 20 okt 2015, 21:02

Finns det någon reservplan för Allsvenskt spel? Suspect
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Kagen ons 28 okt 2015, 18:19

"Nyligen läste jag om hur forskare vid St Gallens universitet grottat ner sig i frågan om hur det påverkar ett bygga ett lag på spelare med spretig bakgrund.

Är det bättre med lokala förmågor? Vinner man mindre om det pratas olika språk i omklädningsrummet?

Nej, de kunde inte se det. De menade faktiskt att det var precis tvärtom.

Rika, värvningsstarka klubbar har förstås alltid fördelen att kunna plocka ihop toppspelare från olika länder, men även bland mindre klibbar såg man en sportslig fördel för lag som byggts på spelare med bakgrund i olika länder, olika ligor.

Nyckeln, menade man, var att ha kontinuitet på tränarsidan, en ledare som stod stabilt i klubben och hade ett etablerat ledarskap.

Och här står vi med Östersund."
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/kronikorer/bank/article21659240.ab

Titta på andra lag, Skellefteå, Frölunda och såklart Man United under Alex F. Det är nog likadant med Luleåhockey, där det kommer och går finländare, tjecker, kanadensare, nordamerikaner (som folk från USA av någon anledning kallas för) o.s.v.

Jag tänker också på hur ofta jag inför en säsong kollat på olika lag och gjort misstaget med att tänka att 'det där laget (inte sällan Brynäs eller DIF) är ju nästan samma lag och samma träanre som i fjol och då slutade de 10a alltså slutar de 10a i år med. Sen trillar de iväg och gör en kanonsäsong medan andra lag som värvat namnkunnigt och spektakulärt (och dyrt) inte alls når upp till samma resultat.

Finns det riktigt bra kvalitet och kontinuitet i tränarkonstellationen och organisationen är det så otroligt mycket enklare för nya spelare att hitta in, anpassa sig och finna sin roll. Då finns en tanke med varför de värvades, hur det är tänkt att passa in, vilken roll de ska uppfylla och det finns en tydlighet och trygghet om något skulle behövas styras upp.

Jag vet inte vad jag vill säga med det här inlägget mer än att jag hoppas att Luleå har de rätta personerna, om inte är det väldigt jobbigt.
Kagen
Kagen

Antal inlägg : 1729
Join date : 12-12-16
Ort : Mellansverige

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Kocur ons 28 okt 2015, 20:29

Jag har inte läst igenom allt som skrivits i denna tråd angående Thor Stöckel vs Stefan Enbom etc och jag vet egentligen inte så mycket rörande det. Men vad jag har hört så slutade fd säkerhetsansvarige Kent Henell för att han inte stod ut med Stefan Enbom. Jag känner även till andra fall där diverse personer tycker att Enbom beter sig till synes drygt. Min magkänsla (som kan vara felaktig såklart) är att Stefan Enbom är en skitstövel.

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av stormvägen ons 28 okt 2015, 20:40

Kuriren skriver att LHF har ordning på ekonomin nu. Räckte det att sparka Stöckel? Handlade om 6 -8 milj. Texten är +låst.

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av JuniorX ons 28 okt 2015, 21:39

Åhå. Man behövde bara sparka Stöckel och sen rasade pengarna in.

"Ormens väg på hälleberget"

JuniorX

Antal inlägg : 4046
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av icemask ons 28 okt 2015, 21:43

JuniorX skrev:Åhå. Man behövde bara sparka Stöckel och sen rasade pengarna in.

"Ormens väg på hälleberget"
Nä men man har ökat intäkterna generellt !
http://www.luleahockey.se/artikel/71567/
icemask
icemask

Antal inlägg : 4103
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Snikne Ville ons 28 okt 2015, 21:51

Urken skrev:http://www.kuriren.nu/100-hockey/miljonerna-ar-inhamtade-lulea-hockeys-ekonomi-i-hamn-8547707.aspx

Spoiler:
Låter ju toppen. Men nåt känns knasigt ändå mtp första artikeln när miljonerna var "borta", känns mer dom en produkt av kass kommunikation eller journalistik.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 4 Empty Murken

Inlägg av icemask ons 28 okt 2015, 21:53

Snikne Ville skrev:
Urken skrev:http://www.kuriren.nu/100-hockey/miljonerna-ar-inhamtade-lulea-hockeys-ekonomi-i-hamn-8547707.aspx

Spoiler:
Låter ju toppen. Men nåt känns knasigt ändå mtp första artikeln när miljonerna var "borta", känns mer dom en produkt av kass kommunikation eller journalistik.
Gissar på säljande journalistik
icemask
icemask

Antal inlägg : 4103
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Tony Moore tor 29 okt 2015, 21:52

Här snackar nästan alla om att det är fiasko att LHF gått ut med att "nu är det bara Guld som gäller 2016", skrattar åt Guldmålad vägg osv.,osv... Jag tycker det är jäkligt bra att LHF sticker ut hakan, 20 år efter första Guldet, ekonomi att verkligt ställa ett reellt Guldlag på isarna (vilket man gjort, kommer säkert 1C + ev 1back innan fönstret slår igen). MEN nu är det dags att förtydliga dessa krav för högt välbetalda tränare och spelare, det går inte av sej själv utan det är ni "högpresterande" individer som GEMENSAMT ska spela hem Gulden till Delfinen - BASTA!
Alltså, slänga in några extra vassa långtaggade kaktusar i hockeybrallorna på samtliga tränare och spelare, förklara att nu är det på LIV och DÖD därute, slutlekt - kraven är alltid skyhöga att dra på sej stålmannen tröjan men extra höga 15/16!!!
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7456
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Rönken tor 29 okt 2015, 21:54

Tony Moore skrev:Här snackar nästan alla om att det är fiasko att LHF gått ut med att "nu är det bara Guld som gäller 2016", skrattar åt Guldmålad vägg osv.,osv... Jag tycker det är jäkligt bra att LHF sticker ut hakan, 20 år efter första Guldet, ekonomi att verkligt ställa ett reellt Guldlag på isarna (vilket man gjort, kommer säkert 1C + ev 1back innan fönstret slår igen). MEN nu är det dags att förtydliga dessa krav för högt välbetalda tränare och spelare, det går inte av sej själv utan det är ni "högpresterande" individer som GEMENSAMT ska spela hem Gulden till Delfinen - BASTA!
Alltså, slänga in några extra vassa långtaggade kaktusar i hockeybrallorna på samtliga tränare och spelare, förklara att nu är det på LIV och DÖD därute, slutlekt - kraven är alltid skyhöga att dra på sej stålmannen tröjan men extra höga 15/16!!!

Jag gillar den attityden, dessvärre har ju spelet hackat betänkligt och då kommer så klart negativiteten fram. Men än finns det tid att reparera saker och ting.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av JoakimJ mån 02 nov 2015, 08:56

Eh, ta det för vad det är. Ni vet, Hentos brorsa och allt det där. Men jag hörde av en källa att det stormar rejält inom Luleås ledning just nu. Att det finns ett mycket utbrett missnöje med Osten och att styrelse och ledning inte alls drar jämnt - och att Osten även bland spelarna uppfattas som... jag ska uttrycka det lite snällt här... problematisk.

Jag skyller inte vår kräftgång på Osten som sådan, men källan sade att laget är djävulskt omotiverat då alla känner sig mycket missnöjda för tillfället.

Ja, ta det för vad det är, men det kan ju vara intressant att veta - med tanke på vad vi vet hände inom ledningen nyligt.
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av amarule mån 02 nov 2015, 09:11

ja nånting står ju inte rätt till så mycket fattar man
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Kocur mån 02 nov 2015, 09:29

Sparka Osten. Sparka Enbom. Sparka Skuggan. Ta in ny huvudtränare och låt Fagervall och Burra assistera.
Sen bör den nya vd:n och nya sportchefen lägga krut på att rensa upp i kompisträsket och låta kompetens styra i allt från vilka ledare och spelare man tar in på juniorsidan till vilka som får jobb på kansliet etc.

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Bamsefar mån 02 nov 2015, 12:15

JoakimJ skrev:Eh, ta det för vad det är. Ni vet, Hentos brorsa och allt det där. Men jag hörde av en källa att det stormar rejält inom Luleås ledning just nu. Att det finns ett mycket utbrett missnöje med Osten och att styrelse och ledning inte alls drar jämnt - och att Osten även bland spelarna uppfattas som... jag ska uttrycka det lite snällt här... problematisk.

Jag skyller inte vår kräftgång på Osten som sådan, men källan sade att laget är djävulskt omotiverat då alla känner sig mycket missnöjda för tillfället.

Ja, ta det för vad det är, men det kan ju vara intressant att veta - med tanke på vad vi vet hände inom ledningen nyligt.
Något är det, Stöckels "avsked" gav en indikation på att det inte är helt harmoniskt även inom ledningen. Dags kanske att rensa rejält.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av JoakimJ mån 02 nov 2015, 14:34

Jo, jag fick också känslan. Källan brukar ha lite koll på grejer, har rätt kontakter för att plocka upp vad som händer. Ja, jag vet inte. Det känns som sagt lite "sent 90-tal" över allting. Många småpåvar med egna agendor. Visst, alla vill Luleås bästa, det betvivlar jag inte. Men sedan om vi väljer rätt vägar dit eller fuskar oss fram... ja.
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Kocur tis 03 nov 2015, 15:23

Tänk om Luleå kunde skötas lika proffsigt av lika proffsiga och drivna människor...? Istället får vi hålla till godo med den dynga vi har hela vägen från ordförande ner till färgen på väggar Sad

www.expressen.se/gt/sport/har-formas-guldlaget--de-har-ett-tydligt-mal/

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av FruktHamster tis 03 nov 2015, 18:07

Kocur skrev:Sparka Osten. Sparka Enbom. Sparka Skuggan. Ta in ny huvudtränare och låt Fagervall och Burra assistera.
Sen bör den nya vd:n och nya sportchefen lägga krut på att rensa upp i kompisträsket och låta kompetens styra i allt från vilka ledare och spelare man tar in på juniorsidan till vilka som får jobb på kansliet etc.

Har du inside informationen som krävs för att kasta ur sig en sådan åsikt, eller sitter du bara och sprider dynga?
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av amarule tis 03 nov 2015, 18:33

Nåt mysko verkar det ändå vara men vad?
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Snikne Ville tis 03 nov 2015, 19:39

FruktHamster skrev:
Kocur skrev:Sparka Osten. Sparka Enbom. Sparka Skuggan. Ta in ny huvudtränare och låt Fagervall och Burra assistera.
Sen bör den nya vd:n och nya sportchefen lägga krut på att rensa upp i kompisträsket och låta kompetens styra i allt från vilka ledare och spelare man tar in på juniorsidan till vilka som får jobb på kansliet etc.

Har du inside informationen som krävs för att kasta ur sig en sådan åsikt, eller sitter du bara och sprider dynga?
Personligen har jag trollflaggat skribenten.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Kocur tis 03 nov 2015, 19:50

Ja herregud....
1. Jag VET att Enbom betett sig som en skitstövel både i Lhf och i andra sammanhang.

2. Tror någon att skuggan fått vara tränare för juniorlag, ungdomschef och nu ass i a-laget om han varit ett noname? Med det han levererat och visat i olika sammanhang så suger han som tränare. Men ändå ska han få tjänst efter tjänst inom föreningen. Sånt stinker.

3. Osten har gett skuggan jobbet. Osten har värvat ihop dagens lag och tränare. Han har suttit för länge på posten. Jag VET att många spelare tycker att osten är en flummig tomte.

4. Fagervall håller inte som huvudtränare.

Således....givet dessa 4 punkter...vad i det jag skrev är att trolla etc? Snacka om att vara borta.


Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Urken tis 03 nov 2015, 19:52

Kocur skrev:Ja herregud....
1. Jag VET att Enbom betett sig som en skitstövel både i Lhf och i andra sammanhang.

2. Tror någon att skuggan fått vara tränare för juniorlag, ungdomschef och nu ass i a-laget om han varit ett noname? Med det han levererat och visat i olika sammanhang så suger han som tränare. Men ändå ska han få tjänst efter tjänst inom föreningen. Sånt stinker.

3. Osten har gett skuggan jobbet. Osten har värvat ihop dagens lag och tränare. Han har suttit för länge på posten. Jag VET att många spelare tycker att osten är en flummig tomte.

4. Fagervall håller inte som huvudtränare.

Således....givet dessa 4 punkter...vad i det jag skrev är att trolla etc? Snacka om att vara borta.


Eftersom att du vet allt detta, räknar jag med att du har god insyn i föreningen?
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Sundance Kid tis 03 nov 2015, 20:02

Snikne Ville skrev:
FruktHamster skrev:
Kocur skrev:Sparka Osten. Sparka Enbom. Sparka Skuggan. Ta in ny huvudtränare och låt Fagervall och Burra assistera.
Sen bör den nya vd:n och nya sportchefen lägga krut på att rensa upp i kompisträsket och låta kompetens styra i allt från vilka ledare och spelare man tar in på juniorsidan till vilka som får jobb på kansliet etc.

Har du inside informationen som krävs för att kasta ur sig en sådan åsikt, eller sitter du bara och sprider dynga?
Personligen har jag trollflaggat skribenten.

Är också inne lite på samma spår.

Känner igen mönstret från vissa tidigare troll; börjar med att hålla en hyfsad nivå för att bygga upp lite förtroende härinne, men ganska snart så blir kritiken mot LHF värre och värre, till sist så brukar dessa medlemmar bara häva ur sig osaklig skit mot allt som har med föreningen att göra. Har ju dykt upp några troll härinne tidigare som så småningom blivit bannade.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Kocur tis 03 nov 2015, 20:02

Varför måste jag ha god insyn i föreningen för att veta detta?

Vad gäller punkt ett så är det väl ingen större hemlighet att fd säkerhetsansvarige slutade för att han inte tålde Enbom. Sen har man hört av folk som jobbar inom föreningen på lägre poster att dom inte gillar Enbom. Sen vet jag från sammanhang utanför hockeyn att han kan vara en skit...yrkesliv och privat.

Vad gäller punkt 2 är väl det uppenbart om man följt de lag skuggan har varit ansvarig för? Dels av det man sett på isen och dels av någon kommentar från någon enskild spelare.

Punkt 3 är ju rena fakta....förutom detta med att spelare tycker han är en tomte. Det sista har jag hört av någon som bör veta. Men även om vi stryker det kvarstår min slutsats.

Punkt 4 är väl obvious?

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Kocur tis 03 nov 2015, 20:05

Tycker jag förklarat nu....sen får ni väl tycka att jag är ett troll då om ni inte kan ta verkligen. Tror många här håller med om det jag skrivit. Men säg gärna vad i det jag skriver som är fel eller inte uppenbart?

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Urken tis 03 nov 2015, 20:07

Kocur skrev:Varför måste jag ha god insyn i föreningen för att veta detta?

Vad gäller punkt ett så är det väl ingen större hemlighet att fd säkerhetsansvarige slutade för att han inte tålde Enbom. Sen har man hört av folk som jobbar inom föreningen på lägre poster att dom inte gillar Enbom. Sen vet jag från sammanhang utanför hockeyn att han kan vara en skit...yrkesliv och privat.

Vad gäller punkt 2 är väl det uppenbart om man följt de lag skuggan har varit ansvarig för? Dels av det man sett på isen och dels av någon kommentar från någon enskild spelare.

Punkt 3 är ju rena fakta....förutom detta med att spelare tycker han är en tomte. Det sista har jag hört av någon som bör veta. Men även om vi stryker det kvarstår min slutsats.

Punkt 4 är väl obvious?

Gällande din så kallade "punkt ett", så har du ju uppenbarligen någon sånär insyn, då du samtalat med anställda/f.d. anställda.

Jag påstår varken att du har rätt eller fel, men det är otroligt lätt att spy ur sig en massa skit utan att ha nog med kött på benen.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Kocur tis 03 nov 2015, 20:11

Ja men det behöver inte innebära att jag har god insyn för det. Världen är liten och om någon beter sig som en skit så kommer det ut på ett eller annat sätt.
Sen tror jag väl dom flesta förstår att det inte råder harmoni inom ledningen?

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Kocur tis 03 nov 2015, 20:14

Tror nog dom flesta känner någon som jobbar/jobbat eller spelar/spelat i föreningen.

Men det var inte du urken utan andra som inte tål att höra hårda saker utan att börja grina.

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Kocur tis 03 nov 2015, 20:15

Jag älskar föreningen LHF...men det innebär inte att jag måste gilla enskilda personer inom föreningen för det!

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Snikne Ville tis 03 nov 2015, 20:18

Sundance Kid skrev:
Snikne Ville skrev:
FruktHamster skrev:
Kocur skrev:Sparka Osten. Sparka Enbom. Sparka Skuggan. Ta in ny huvudtränare och låt Fagervall och Burra assistera.
Sen bör den nya vd:n och nya sportchefen lägga krut på att rensa upp i kompisträsket och låta kompetens styra i allt från vilka ledare och spelare man tar in på juniorsidan till vilka som får jobb på kansliet etc.

Har du inside informationen som krävs för att kasta ur sig en sådan åsikt, eller sitter du bara och sprider dynga?
Personligen har jag trollflaggat skribenten.

Är också inne lite på samma spår.

Känner igen mönstret från vissa tidigare troll; börjar med att hålla en hyfsad nivå för att bygga upp lite förtroende härinne, men ganska snart så blir kritiken mot LHF värre och värre, till sist så brukar dessa medlemmar bara häva ur sig osaklig skit mot allt som har med föreningen att göra. Har ju dykt upp några troll härinne tidigare som så småningom blivit bannade.
Petter Nilsson har ingen egen vilja, Gunler pysslar med svågerpolitik i TV-pucklaget, Curt o ishockeyförbundet är inavlade tomtar (nån Curt finns inte i Norrbottens Ishockeyförbund såvitt jag vet). Några axplock som kanske kan vara till hjälp för lite huvudräkning.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Kocur tis 03 nov 2015, 20:19

Sen kanske det inte är bra av mig att sprida sånt här även om jag tycker att det är sant....bättre å knipa ibland antar jag. Men jag blir så förbannad bara!

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Kocur tis 03 nov 2015, 20:20

Ordförande för tävlingskommiten heter Curt....! Och att dom är tomtar tycker många som jobbat inom hockeyn.

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Kocur tis 03 nov 2015, 20:22

Och på vilket sätt gör allt jag skrivit mig till ett troll om det är sant? Lek med tanken att allt jag sagt är sant iaf...

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Kocur tis 03 nov 2015, 20:25

Sen är det jag sa om Petter inte negativt...han är en behaglig snubbe men utan starka åsikter....! Och?

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Kocur tis 03 nov 2015, 20:32

Slutligen är det ganska utbrett att folk tycker att Gunlers pojken varit gynnad ända från tiden i Brooklyn där pappa var tränare.
Nåja nu skiter jag i denna diskussion, har tömt ur mig allt jag vill. Framtiden lär visa sig i några punkter....

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av stormvägen tis 03 nov 2015, 20:40

Kocur skrev:Slutligen är det ganska utbrett att folk tycker att Gunlers pojken varit gynnad ända från tiden i Brooklyn där pappa var tränare.
Nåja nu skiter jag i denna diskussion, har tömt ur mig allt jag vill. Framtiden lär visa sig i några punkter....

https://www.youtube.com/watch?v=FG1NrQYXjLU

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Tigerman tis 03 nov 2015, 20:58

Kocur skrev:Och på vilket sätt gör allt jag skrivit mig till ett troll om det är sant? Lek med tanken att allt jag sagt är sant iaf...
Jag känner folk, och folk som känner folk. Men jag har ärligt talat aldrig hört ett smack av det du påstår. Lek med tanken att allt du hört kommer från Hentos brorsa...

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Lulefan tis 03 nov 2015, 21:41

Kocur skrev:Slutligen är det ganska utbrett att folk tycker att Gunlers pojken varit gynnad ända från tiden i Brooklyn där pappa var tränare.
Nåja nu skiter jag i denna diskussion, har tömt ur mig allt jag vill. Framtiden lär visa sig i några punkter....

Snälla, skriv allt i ETT inlägg istället för att skriva 15 inlägg.

Hur som helst, jag håller med om att Fagervall inte håller som huvudtränare och jag börjar också bli väldigt fundersam över hur man egentligen tänkte när man satte ihop tränarkonstellationen?

Fagervall som varit medioker i allsvenskan.
Burra hade tränat Piteå en säsong innan?
Skuggan var med J18 två säsonger
Gurra har väl aldrig varit någon slags tränare förr, vad jag vet?

Det dryper väl inte direkt av tränarerfarenhet och ledarkompetens, även om både Burra och Skuggan varit kaptener.

Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Old Brooklyn ons 04 nov 2015, 09:32

Kocur skrev:Och på vilket sätt gör allt jag skrivit mig till ett troll om det är sant? Lek med tanken att allt jag sagt är sant iaf...
Ett bra råd. Något du borde ta till dig själv. "Lek med tanken". Det är precis vad man kan göra med liknande information. Problemet är ju att du sitter och drar långtgående slutsatser utifrån tunn andrahandsinformation. Det är som karikatyren av den amerikanska skvallerkärringen på skönhetssalongen. "Jag har minsan hört att det är på det här viset, och då måste det även förhålla sig på det här viset".

Lite som när ett gäng här innne satt och sade att det fick vara nog och att LHF måste spraka Mannberg eftersom de minsann hört att han var inblandad i ett nytt misshandelsfall - bara för att sedan få se att det rörde sig om någon helt annan. Sen försvarade de sig med att de minsann inte gjort något fel alls, de hade ju bara byggt sina antaganden på vad andra sagt - "det var ju nästan allmänt känt". Att deras slutsatser sedan säkerligen fördes vidare av andra som då "minsan hört" hur det förhöll sig var ju inte deras fel.

Nä - återgå till att leka med tanken. Det är mitt förslag.
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av JoakimJ ons 04 nov 2015, 13:15

Är det någon mer än jag som hört något om att det stormar i ledning/styrelse? Eller är min källa här ute och cyklar? Som någon här ovan nämnde, lär väl vara fler med en ingång till ämnet?
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av FruktHamster ons 04 nov 2015, 14:18

JoakimJ skrev:Är det någon mer än jag som hört något om att det stormar i ledning/styrelse? Eller är min källa här ute och cyklar? Som någon här ovan nämnde, lär väl vara fler med en ingång till ämnet?

Jag har inte hört något, men känns väl inte orimligt att det kan vara lite meningsskiljaktigheter runt Stöckels uppsägning. Eller också är dina uppgifter lite äldre (om de nu är sanna) och Stöckels uppsägning är ett resultat av den påstådda stormen - som då kanske nu är på väg att lugna sig.

Att spelare ojar sig över Osten är väl varken första gången eller speciellt konstigt heller. Kan nog tänka mig att Osten är en person som tär på sin omgivning något då han verkar vara personen som ställer krav. Säkert både rimliga och orimliga.

Kort sagt så vet jag inte om det är sant, men det är väl inte otänkbart att det ligger något i det. Med det sagt bör man tänka sig för hur man pratar om sådana här saker. Sådana här rykten har en förmåga att väldigt fort ta fart och bli "sanningar". Nu menar jag inte just dig, JoakimJ, eftersom du är rätt tydlig med att det är ett löst rykte som du inte kan garantera substansen i, men det finns gott om andra som kan förvandla detta till något helt annat och betydligt större.

FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Kocur ons 04 nov 2015, 15:08

Jag står för allt jag har sagt. Är en blandning av förstahandsinformation och andrahandsinformation från pålitliga källor. Ska dock hålla igen hädanefter eftersom jag inte vill skapa tjafs.
Är dock övertygad om att Luleå kommer att komma på rätt köl snart, och bara det sportsliga vänder blir det muntrare överallt inom föreningen hela vägen från ledning till fans.

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av JoakimJ ons 04 nov 2015, 15:20

FruktHamster skrev:
JoakimJ skrev:Är det någon mer än jag som hört något om att det stormar i ledning/styrelse? Eller är min källa här ute och cyklar? Som någon här ovan nämnde, lär väl vara fler med en ingång till ämnet?

Jag har inte hört något, men känns väl inte orimligt att det kan vara lite meningsskiljaktigheter runt Stöckels uppsägning. Eller också är dina uppgifter lite äldre (om de nu är sanna) och Stöckels uppsägning är ett resultat av den påstådda stormen - som då kanske nu är på väg att lugna sig.

Att spelare ojar sig över Osten är väl varken första gången eller speciellt konstigt heller. Kan nog tänka mig att Osten är en person som tär på sin omgivning något då han verkar vara personen som ställer krav. Säkert både rimliga och orimliga.

Kort sagt så vet jag inte om det är sant, men det är väl inte otänkbart att det ligger något i det. Med det sagt bör man tänka sig för hur man pratar om sådana här saker. Sådana här rykten har en förmåga att väldigt fort ta fart och bli "sanningar". Nu menar jag inte just dig, JoakimJ, eftersom du är rätt tydlig med att det är ett löst rykte som du inte kan garantera substansen i, men det finns gott om andra som kan förvandla detta till något helt annat och betydligt större.


Jag håller helt med dig, Frukthamster. Jag var själv lite i valet och kvalet huruvida jag skulle skriva något om vad jag hört men samtidigt känns det ju viktigt som supporter och därigenom kravställare på föreningen att få en klar bild över verksamheten. Tyvärr är Luleå precis som de flesta andra föreningar dåliga på att arbeta transparent många gånger.

Sedan är det i sig inget ovanligt att folk blir osams inom organisationer, det händer på varenda arbetsplats och behöver i sig inte innebära någon katastrof.
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Zeth ons 04 nov 2015, 15:59

Jag vet då att Skuggan är huvudorsaken att 3 juniorer sökte sig till andra klubbar under sommaren, känner pappan till en av juniorerna.
Zeth
Zeth

Antal inlägg : 147
Join date : 12-03-17

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Kocur ons 04 nov 2015, 16:31

Zeth skrev:Jag vet då att Skuggan är huvudorsaken att 3 juniorer sökte sig till andra klubbar under sommaren, känner pappan till en av juniorerna.

Du måste ha hört fel eftersom det finns folk som känner folk som inte hört något sånt....och då kan ju det du säger omöjligt stämma. .... (obs ironi)

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2 - Sida 4 Empty Sv: Luleå Hockeys Ledning & Ekonomi, Del 2

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 20 Föregående  1, 2, 3, 4, 5 ... 12 ... 20  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet