2015-08-29, CHL-omgång 2, Luleå - Fribourg-Gotteron

+17
nummer 17
Bamsefar
Diktatorn
JuniorX
Old Brooklyn
Kagen
Puckad
Tony Moore
Klabbe
Pajala
Donten_
Qirren
Norlin
HarryHaffa
LulefanGBG
Redbear
Hurlun
21 posters

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

2015-08-29, CHL-omgång 2, Luleå - Fribourg-Gotteron - Sida 3 Empty Sv: 2015-08-29, CHL-omgång 2, Luleå - Fribourg-Gotteron

Inlägg av nummer 17 mån 31 aug 2015, 11:14

Rönken skrev:
nummer 17 skrev:Tycker Harju var Luleås bästa spelare i lördags. Pigg i benen och tanken, bra defensivt och visade upp en del spelfördelarkvalitet både i uppspelsfasen och anfallszon samt inte minst i pp.

Undrar lite hur man kan tänkas ställa upp pp. Bagaren ska in där, vill nog ha sin vänsterkant, fast Harju såg ganska pigg ut där som du skriver. Men skulle gärna se honom i slottet och hugga där. Rajala på högerkant. Hedman på kassen. Sigalet på blå.

Håller med dig till 100%! Sigalet, Harju, Walle, Rajala och Hedman i pp-2. Paraplyuppställning!!

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2015-08-29, CHL-omgång 2, Luleå - Fribourg-Gotteron - Sida 3 Empty Sv: 2015-08-29, CHL-omgång 2, Luleå - Fribourg-Gotteron

Inlägg av Micke80 mån 31 aug 2015, 11:28

Rönken skrev:
nummer 17 skrev:Tycker Harju var Luleås bästa spelare i lördags. Pigg i benen och tanken, bra defensivt och visade upp en del spelfördelarkvalitet både i uppspelsfasen och anfallszon samt inte minst i pp.

Undrar lite hur man kan tänkas ställa upp pp. Bagaren ska in där, vill nog ha sin vänsterkant, fast Harju såg ganska pigg ut där som du skriver. Men skulle gärna se honom i slottet och hugga där. Rajala på högerkant. Hedman på kassen. Sigalet på blå.

Tror det blir Sigalet som ensam back, Wallmark på "sin" plats vid cirekln, Rajala på bortre sidan för att skapa triangeln att pucka i, Harju högt i slottet för skott och avlastning och sen Hedman på mål. Chelarik, Oskarsson och Själin får alltså kliva av och visa att de förtjänar en plats vid skador, avstängningar och då PP går i stå.

Edit: samma uppställning som nu alltså men Sigalett på Oskarssons plats, Rajala på Själins plats, Wallmark på Harjus plats, Hedman på Hedmans plats och sen Harju istället för Chelarik men mer mot slottet än som nu i sarghörnet.


Senast ändrad av Micke80 den mån 31 aug 2015, 11:29, ändrad totalt 1 gång (Orsak för redigering : tilllägg)

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2015-08-29, CHL-omgång 2, Luleå - Fribourg-Gotteron - Sida 3 Empty Sv: 2015-08-29, CHL-omgång 2, Luleå - Fribourg-Gotteron

Inlägg av Bamsefar mån 31 aug 2015, 11:32

Själv vidhåller jag att Cehlarik skall spela med Harju, den platsen har han förtjänat sedan länge, och man får ut maximal effektivitet ur alla
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

2015-08-29, CHL-omgång 2, Luleå - Fribourg-Gotteron - Sida 3 Empty Sv: 2015-08-29, CHL-omgång 2, Luleå - Fribourg-Gotteron

Inlägg av nummer 17 mån 31 aug 2015, 12:10

Bamsefar skrev:Själv vidhåller jag att Cehlarik skall spela med Harju,  den platsen har han förtjänat sedan länge,  och man får ut maximal effektivitet ur alla

Cehlarik är riktigt vass med puck. Skicklig, bra att täcka puck, bra räckvidd, relativt fysisk, bra passningsspelare, dock något ojämn, hög procent på avsluten, bra skridskoåkare. Tyvärr tappar han puck på fel ställen allt för ofta och tenderar till att hamna på fel sida i markeringen. Det är därför han inte fått så många minuter hittills. Hoppas på bättring på hans misstag så kommer att få mycket mera istid än tidigare.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2015-08-29, CHL-omgång 2, Luleå - Fribourg-Gotteron - Sida 3 Empty Sv: 2015-08-29, CHL-omgång 2, Luleå - Fribourg-Gotteron

Inlägg av Micke80 mån 31 aug 2015, 13:03

nummer 17 skrev:
Bamsefar skrev:Själv vidhåller jag att Cehlarik skall spela med Harju,  den platsen har han förtjänat sedan länge,  och man får ut maximal effektivitet ur alla

Cehlarik är riktigt vass med puck. Skicklig, bra att täcka puck, bra räckvidd, relativt fysisk, bra passningsspelare, dock något ojämn, hög procent på avsluten, bra skridskoåkare. Tyvärr tappar han puck på fel ställen allt för ofta och tenderar till att hamna på fel sida i markeringen. Det är därför han inte fått så många minuter hittills. Hoppas på bättring på hans misstag så kommer att få mycket mera istid än tidigare.

Jag valde att svara i tråden "Luleås lag" istället då det här blev mer och mer en diskussion om uppställningar.
Hoppas ni kan leva med detta.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

2015-08-29, CHL-omgång 2, Luleå - Fribourg-Gotteron - Sida 3 Empty Sv: 2015-08-29, CHL-omgång 2, Luleå - Fribourg-Gotteron

Inlägg av Rönken mån 31 aug 2015, 15:04

Micke80 skrev:
Rönken skrev:
nummer 17 skrev:Tycker Harju var Luleås bästa spelare i lördags. Pigg i benen och tanken, bra defensivt och visade upp en del spelfördelarkvalitet både i uppspelsfasen och anfallszon samt inte minst i pp.

Undrar lite hur man kan tänkas ställa upp pp. Bagaren ska in där, vill nog ha sin vänsterkant, fast Harju såg ganska pigg ut där som du skriver. Men skulle gärna se honom i slottet och hugga där. Rajala på högerkant. Hedman på kassen. Sigalet på blå.

Tror det blir Sigalet som ensam back, Wallmark på "sin" plats vid cirekln, Rajala på bortre sidan för att skapa triangeln att pucka i, Harju högt i slottet för skott och avlastning och sen Hedman på mål. Chelarik, Oskarsson och Själin får alltså kliva av och visa att de förtjänar en plats vid skador, avstängningar och då PP går i stå.

Edit: samma uppställning som nu alltså men Sigalett på Oskarssons plats, Rajala på Själins plats, Wallmark på Harjus plats, Hedman på Hedmans plats och sen Harju istället för Chelarik men mer mot slottet än som nu i sarghörnet.

Ja Bagaren på höger sida, skrev fel. Vet inte varför men skriver ofta fel på höger och vänster sida i pp, antar att jag tänker för mycket på vilken klubbfattning spelaren har pirat

Bagaren bakar på höger kant, Rajala bakar på vänster. Sigalet har blålinjen, Harju på höga returer och skott samt Hedman på låga returer och sarggruff vid behov.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

2015-08-29, CHL-omgång 2, Luleå - Fribourg-Gotteron - Sida 3 Empty Sv: 2015-08-29, CHL-omgång 2, Luleå - Fribourg-Gotteron

Inlägg av Urken tis 01 sep 2015, 11:17

Det saknas ett par spelare, samtidigt som många nya har tillkommit. Självfallet klaffar inte allt fullt ut ännu, men jag kände ändå att jag förväntar mig mer av Luleås spel. Dessa jäkla avbrott i spelschemat fungerar endast som en teaser. Man hinner bli lagom sugen på hockey, för att sedan få se den ta uppehåll en vecka.

Längtar till seriestarten!
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

2015-08-29, CHL-omgång 2, Luleå - Fribourg-Gotteron - Sida 3 Empty Sv: 2015-08-29, CHL-omgång 2, Luleå - Fribourg-Gotteron

Inlägg av Slapshot tis 01 sep 2015, 11:34

Urken skrev:Det saknas ett par spelare, samtidigt som många nya har tillkommit. Självfallet klaffar inte allt fullt ut ännu, men jag kände ändå att jag förväntar mig mer av Luleås spel. Dessa jäkla avbrott i spelschemat fungerar endast som en teaser. Man hinner bli lagom sugen på hockey, för att sedan få se den ta uppehåll en vecka.

Längtar till seriestarten!


Tycker spelschemat i shl även det ser hackigt ut. Ofta match 1-2 ggr/vecka vilket är för lite för mig. Vill ha match varannan dag.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

2015-08-29, CHL-omgång 2, Luleå - Fribourg-Gotteron - Sida 3 Empty Sv: 2015-08-29, CHL-omgång 2, Luleå - Fribourg-Gotteron

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet