Även sparkboll...

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Gå ner

Sv: Även sparkboll...

Inlägg av Tony Moore i sön apr 29, 2018 7:17 pm

Ett stort GRATTIS till PIFDam och PIF, i topp för första gången och snart 100 bast  cheers
Tony Moore

Antal inlägg : 2096

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Jokerman i tis maj 01, 2018 10:08 pm

Med en dåres envishet så vägrar jag ge upp! 

Fakta
Med Z i laget får Sverige en självklar straffsparksskytt. Alla vet hur viktigt det är, speciellt i ett VM.

- Hans sätt att skjuta straffar stämmer väl överens med hans personlighet. Det är lite som: ”Ni vet var jag skjuter, men jag bryr mig inte. Jag gör mål ändå”, säger Ola Lidmark Eriksson, grundare av Playmaker.ai.

Det här är en unik egenskap och varje tränares och supporters dröm!

Så här ska straffar slås! Stenhårt dessutom! Very Happy

När man jämför med Messi blir det tydligt.

I valet mellan Z och Messi som straffsparksskytt hade varje tränare valt Z.
Jokerman

Antal inlägg : 437

Inlägg av Jokerman i tis maj 01, 2018 11:24 pm

Fakta
Med Zlatan i laget får Sverige en självklar frisparksskytt, alla vet hur viktiga de är, speciellt i ett VM

Nedan en kavalkad. Målet mot St.Etienne hade man kunnat hoppa över, men de övriga är ju pure magic

Jokerman

Inlägg av Jokerman i lör maj 26, 2018 4:51 pm

cheers Yeeees! IFK vann på kvarnvallen över Pite med 2-1
Jokerman

Inlägg av Puckad i sön maj 27, 2018 12:34 pm

Jag tog mig tid att se sista 15 minuterna av CL finalen igår.

Jag har nog aldrig blivit så besviken på ett lags agerande som när ingen, ingen, går ner och stöttar och pratar med målvakten.
Inte vid 3-1 målet, och inte efter slutsignalen.
Efter några minuter går några real Madrid spelare ner och pratar med honom!

Jag är helt ointresserad av vem som var kapten när matchen startade, men hen borde inte vara det en sekund till.

Ja, hen ...
Puckad

Antal inlägg : 4652

Inlägg av Jokerman i fre jun 08, 2018 11:45 pm

Ingen gick fram och stöttade Liverpools Loris Karius, ja det är för jävligt, det är så man vill gråta. 

Minns Tyskland-Sverige 2012 när Sverige låg under med 0-4 och började hämta upp underläget....1-4, 2-4, 3-4. 

Debutanten Tobias Sana fick sen ett gyllene tillfälle att spela Kim Källström som var sopren för att kunna göra 4-4. Sana missade och Källström skällde på Sana medan Zlatan kramade om honom och peppade han att fortsätta spela: ”kör, kör, kör”.

Sana sa efter matchen att Zlatan som lagkapten visade hur en riktig lagkapten agerar.
Jokerman

Inlägg av Jokerman i tor jun 14, 2018 8:48 pm

Äntligen har VM börjat! Bäst på plan i öppningsmatchen var domaren Mauro Vigliano Argentina. Alltid bra när hemmanationen börjar bra

Jokerman

Inlägg av Tigerman i tor jun 14, 2018 10:05 pm

Ryssland-Saudiarabien? Är det VM i Totalitära regimer? Den matchen vinner Saudierna överlägset även om Ryssland jobbat upp sig ordentligt på rankingen senaste åren.

Tigerman

Antal inlägg : 2573

Inlägg av Jokerman i fre jun 15, 2018 8:00 pm

Iran-Marocko 1-0! Spelar Sverige med samma inställning som Iran så finns chans på avancemang. Härligt att se Saman Ghoddos!

Jokerman

Inlägg av Bamsefar i fre jun 15, 2018 11:34 pm

Ville ge sparkbollen en chans, börja kolla på Portugal-Spanien, stängde av när skattesmitaren Ronaldo lekte döende svanen i straffområdet igen o kommentatorerna tyckte han spelade smart. Evil or Very Mad
Bamsefar

Antal inlägg : 6573

Inlägg av Myrman i lör jun 16, 2018 10:13 am

@Bamsefar skrev:Ville ge sparkbollen en chans, börja kolla på Portugal-Spanien, stängde av när skattesmitaren Ronaldo lekte döende svanen i straffområdet igen o kommentatorerna tyckte han spelade smart. Evil or Very Mad
Samma här. Man blir ledsen.
Myrman

Antal inlägg : 3827

Inlägg av Jokerman i lör jun 16, 2018 12:49 pm

cheers vilken start på VM!

Skit i allt för-, mellan- och eftersnack.

Se matcherna.
Jokerman

Inlägg av Jokerman i lör jun 16, 2018 8:47 pm

Torbjörn Jonsson

DN LÖRDAG 16 JUNI 2018

Det har gått 60 år sedan Sverige för första – och ganska säkert enda – gången var arrangör för VM i fotboll och nådde sin hittills största framgång – final mot Brasilien och silver som belöning.
Det var en gyllene tid för svensk fotboll, dörrarna hade äntligen öppnats för proffsen, amatörhyckleriets tid var förbi. Baksidan var att en del inhemska spelare konkurrerades ut när italienstjärnor som Hamrin, Nacka, Liedholm, Selmosson och ”Vilde Jägaren” Mellberg dansade in i den slutliga truppen. Den gången fanns det dock fyra division två-spelare i finallaget.

VM-truppen 1958 nominerades av en uttagningskommitté (UK) som dominerades av de legendariska ledarna Eric Persson i Malmö FF och ”Nalle” Halldén i IFK Norrköping). Tränaren Georg Raynor var underordnad deras vilja.

Det rådde in i det sista ovisshet om vilka proffs som skulle vara disponibla. Det innebar att när truppens antal slutligen skulle fastställas tvingades två spelare lämna och åka hem. Den ene var Malmös Jan Ekström, den andre var IFK Norrköpings inner och mittfältare Torbjörn Jonsson, då 22 år, och som ansågs vara en av Sveriges mest lovande spelare. Ett rivjärn som värvades från Ljusne till Norrköping 1953.

Några dagar innan premiärmatchen mot Mexiko checkade Torbjörn ut från VM-samlingen, mer besviken än någonsin i sitt liv och rasande arg. Han meddelade ledarna följande:
– Nu slutar jag med fotbollen!! Gubbarna begriper ingenting och tycker dom inte att jag duger för att vara med i VM är det ingen idé att fortsätta. Jag lägger av.Ingenting kan få mig att fortsätta!
Torbjörns vrede och upprördhet nådde IFK Norrköpings lagledare, legendariske Georg ”Åby” Ericson (senare förbundskapten för Sverige 1971-79). Han åktetill stationen för att möta Torbjörn. När de sågs tittade Torbjörn förvånat på”Åby” och fällde repliken:

- Vad fan gör du här …?

– För att ta hand om dig och få dig på bättre tankar. Du ska fortsätta spela fotboll. Nu åker vi till Idrottsparken, du ska spela en match som jag arrangerat i kväll.

Torbjörn protesterade vilt men spelade. Han blev sedan svensk mästare tre gånger, vann Guldbollen, spelade 33 A-landskamper och var proffs i Italien i sju år. Ett lysande cv.
När jag intervjuade honom i ett tv-reportage för några år sedan var Torbjörn lika upprörd som 1958. Ju mer vi pratade om detaljerna stegrades ilskan och den orättvisa han ansågs sig ha blivit utsatt för.

– Du är alltså fortfarande förbannad, frågade jag.
– Det kan du ge dig fan på! Åren som gått har inte begravt mina känslor. Och hade det inte varit för att ”Åby” Ericson mött mig där på stationen hade jag lagt av. Bergis.

Ken Olofsson, reporter
Jokerman

Inlägg av Tony Moore i mån jun 18, 2018 1:42 pm

Tony Moore

Antal inlägg : 2096

http://www.luleahockey.se/

Inlägg av LulefanGBG i mån jun 18, 2018 8:20 pm

Det går knappt att titta på herr-sparkboll. Det är alldeles på tok för många överbetalda lipsillar och kärringar i sporten.

Tacka vet jag damfotboll. Mycket bättre.
LulefanGBG

Antal inlägg : 7641

Sida 2 av 2 Föregående  1, 2

Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet