Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6

+87
MrScout
NilsOskar
Jimmy_Vegas
RogerC
Tigerman
GustenA
jejoe
Jaguaren
HarryHaffa
Davidoff
Mr Bister
Myrman
icemask
Homer96
dubstep
tibet
Trötto
kokostrollet
CKa
MickkeJ
#96
PingPongPro
Tony Moore
Hellcop
Sundance Kid
Kato
Snikne Ville
Monco
LubosC
pingu
LuleåWinston
Jovi
Groggen79
Pontaking
JoakimJ
Donowitz
farre
Norlin
Molin86
Rikky
Lulefan
ollle
Kallepedal
Kagen
Redbear
Wolfhunter
Rocksolid
Högljudd
Trashtalk
Diktatorn
LHF96
ski3r
Urken
robin-_-
Lasse Proppmätt
nummer 17
Pajala
FruktHamster
Dilox
Jonken
LulefanGBG
Kapten Haddock
Slapshot
makkanmakkan
Xinpei
JuniorX
Bamsefar
Kunnigast_inom_hockey
Puckad
Rönken
Lars158
KaptenBlodskelett
Mickeee
NallePhu
Dynamite!
KUCERA
Micke80
Dentos
Swhy
Klabbe
Scouten
Hockeyprofessorn
Old Brooklyn
johan74
Ivanhoe
Qirren
Admin
91 posters

Sida 2 av 22 Föregående  1, 2, 3 ... 12 ... 22  Nästa

Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6

Inlägg av KUCERA sön maj 10, 2015 1:28 pm

Jag håller ögonen öppna här i Ostrava, hoppas få syn på Mr. Cheese. Kemppainen, Pihlström/Rajala, Lindell. En trio finländare. Det hade suttit som en smäck! Shocked
KUCERA
KUCERA

Antal inlägg : 78
Join date : 12-05-06
Age : 35
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6

Inlägg av Micke80 sön maj 10, 2015 1:30 pm

Om jag kör motsvarande lek med backarna så ser jag följande just nu.
Sigalet - Kukan
Sigalet är för mig självskriven som vår främsta back just nu. Bredvid honom kan vi sätta in Kukan och låta han få chansen att ta den där ledande rollen en gång för alla.

Schira - Mikkelson
Dessa två har jag dålig koll på men att dömma om det man läser om dem och så som dom beskrivs så verkar ju båda vara bra tvåvägsbackar och gör jobbet bra i båda zoner.

Sandström - Jaros
Här har vi då det lite mer defensiva backparet och Sandström får ytterligare en ungtupp att ta under sina vingar (hur många i ordningen är det?). Samtidigt kan båda utmana ofensivt också även om det inte är det primära.

Savilahti - Oskarsson
Oskarsson har jag tidigare trott enormt mycket på tack vara hans spelsinne. Såg han ingenting i fjol och vet inte var jag har honom och därför sätter jag honom bakom Jaros i hierarkin. Savilahti började fjolåret riktigt bra men föll sedan bort i samband med att ryggen krånglade. Spelar han som i början är en back för topp 6 men spelar han som i slutet är han mer en extra back.

Summa sumarum så har vi inte så många stora och elaka backar och ska det in en tilll bör det vara en sådan. Samtidigt när jag kikar på den här lagdelen så blir jag jävligt nöjd. ag tycker vi bör spara pengarna här och se hur det ser ut med de 8 vi har till att börja med.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6

Inlägg av Kapten Haddock sön maj 10, 2015 1:30 pm

Å vad många inlägg sen ja var inloggad sist!!
Blir kulnatt kolla av er när man får tid ikväll
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6

Inlägg av johan74 sön maj 10, 2015 1:56 pm

Tror det kommer en back melart typ innan det är klart... men håller med spara slanten!!!!

johan74

Antal inlägg : 367
Join date : 15-02-07

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6

Inlägg av Dynamite! sön maj 10, 2015 3:12 pm

johan74 skrev:Blev lite förbaskad när drevet gick mot osten med Ca... glömde alla dessa utv i anfallzon onödiga, och dessa galna avstängningar för relativt fega och onödiga tacklingar.... Tuffhet är en helt annan sak Petrell är en tuff jäkel:-)) Vet ju vilket spel Hedman har i sig men lite orolig är man allt att han kliver över gränsen! Men och ett stort men Hedman är inte kapten.. Vi fick ju faktiskt se att fysiskt spel lönar sej både i chl semin men framför allt av växjö, som kombinerade stenhårt spel med skicklighet och effektivitet!! Man återfick hoppet till hockeyn istället för innebandy spelet från saik... Och att det lönar sej ramla så fort någon är nära:-))
Jag håller fullständigt med dig!
Dynamite!
Dynamite!

Antal inlägg : 3
Join date : 15-02-08

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6

Inlägg av NallePhu sön maj 10, 2015 4:16 pm

KUCERA skrev:Jag håller ögonen öppna här i Ostrava, hoppas få syn på Mr. Cheese. Kemppainen, Pihlström/Rajala, Lindell. En trio finländare. Det hade suttit som en smäck! Shocked
Kemppainen är i det närmsta klar för NHL!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18054
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6

Inlägg av Mickeee sön maj 10, 2015 4:55 pm

Kunnigast_inom_hockey skrev:Centerfrågan är också enligt mig överskattad, har man fullgoda vingar så spelar centern mindre roll, det är ett gammalt tänk.

Luleås centerlösning just nu räcker mer än väl.

Utveckla på vilket sätt du menar..??
Vad menas med gammalt tänk?
På vilket sätt skiljde sig växjös sätt att spela i finalen mot tidigare årgångar som vunnit guld?
Kul att höra dig utveckla ditt resonemang då ditt nick tyder på kunskap
Extra intressant då jag ser centern som den absolut viktigaste kuggen förutom målvakten.
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6

Inlägg av KUCERA sön maj 10, 2015 5:42 pm

Andreas Hjelm helt klar för AIK.
KUCERA
KUCERA

Antal inlägg : 78
Join date : 12-05-06
Age : 35
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6

Inlägg av Xinpei sön maj 10, 2015 6:15 pm

KUCERA skrev:Andreas Hjelm helt klar för AIK.

Var väl mer eller mindre klart att han inte skulle bli kvar i Luleå när han lånades ut till SSK.
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 900
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6

Inlägg av Jonken sön maj 10, 2015 6:42 pm

Kapten Haddock skrev:Jonken.
Håller med om att Flickan inte är den mest hårt jobbande spelare hemåt och just därför skulle jag vilja ha Rhett & Rajala av de 4 som ryktats den sista tiden.

Har alltid vilja ha spelare som är bra över hela banan! Älskade Nieminen när han tog tag i jobbet. Han kunde göra vad som helst. MEN han var inte den som var med i laget och hemjobbet!

Kan visst tänka mig Flickan, men ingen favvo. De är lite som Omark. Han är gudomlig med puck och offensivt, men åt hvete för dålig i egen zon och därför har han ju blivit dissad i NHL.

Ingen av dom är bra +/-spelare och dom kräver väldigt bra uppbackning.
Ansolut! Rhett & Toni är två utmärka spelare på SHL-nivå. Har absolut inte något problem med att se dessa i LHF nästa säsong.

Gällande KUNG Mika Nieminen: Det var en helt annan hockey som spelades i värden på den tiden. Skulle man komma in idag med de extra kilona Mika bar på + den kondisen han hade för att flytta på dessa i 60 min; skulle man inte vara så värst effektiv på isen. Laughing

M-Flickan i Luleå Hockey går tvär bort! -PUNKT! Evil or Very Mad
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6

Inlägg av KaptenBlodskelett sön maj 10, 2015 6:53 pm

Jonken skrev:
Kapten Haddock skrev:Jonken.
Håller med om att Flickan inte är den mest hårt jobbande spelare hemåt och just därför skulle jag vilja ha Rhett & Rajala av de 4 som ryktats den sista tiden.

Har alltid vilja ha spelare som är bra över hela banan! Älskade Nieminen när han tog tag i jobbet. Han kunde göra vad som helst. MEN han var inte den som var med i laget och hemjobbet!

Kan visst tänka mig Flickan, men ingen favvo. De är lite som Omark. Han är gudomlig med puck och offensivt, men åt hvete för dålig i egen zon och därför har han ju blivit dissad i NHL.

Ingen av dom är bra +/-spelare och dom kräver väldigt bra uppbackning.
Ansolut! Rhett & Toni är två utmärka spelare på SHL-nivå. Har absolut inte något problem med att se dessa i LHF nästa säsong.

Gällande KUNG Mika Nieminen: Det var en helt annan hockey som spelades i värden på den tiden. Skulle man komma in idag med de extra kilona Mika bar på + den kondisen han hade för att flytta på dessa i 60 min; skulle man inte vara så värst effektiv på isen. Laughing

M-Flickan i Luleå Hockey går tvär bort! -PUNKT!  Evil or Very Mad
Jag säger inte att du har fel, men det låter som att du vet mer om McFippel än mig (och kanske många andra), och därför får du gärna utveckla resonemanget. Varför är just han så hemsk, bortsett från floskler som "fel karaktär" som är lätta att ta till?
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6

Inlägg av Jonken sön maj 10, 2015 7:11 pm

KaptenBlodskelett skrev:
Jag säger inte att du har fel, men det låter som att du vet mer om McFippel än mig (och kanske många andra), och därför får du gärna utveckla resonemanget. Varför är just han så hemsk, bortsett från floskler som "fel karaktär" som är lätta att ta till?
Det är bara att kika på LHC-matcherna från förra säsongen. (Gärna SAIK-serien förövrigt.) Inte när LHC gjorde mål -utan när deras motståndare nätade. -Hej & hå vilka hönor Jeff & Jacob var! Tappar puck i offensiv zon och då är de ju så jälva lack & trött att de måste glida till bytet... Och sånt har man ju verkligen råd med bla mot SAIK... -NOT! Om inte en topp SHL-coach som Roger Melin lyckades få ordning på det där; kan jag sätta min hud på att Fagervall & Co inte skulle göra det heller... -Inge "bull" utan ren fakta!
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6

Inlägg av KaptenBlodskelett sön maj 10, 2015 7:20 pm

Jonken skrev:
KaptenBlodskelett skrev:
Jag säger inte att du har fel, men det låter som att du vet mer om McFippel än mig (och kanske många andra), och därför får du gärna utveckla resonemanget. Varför är just han så hemsk, bortsett från floskler som "fel karaktär" som är lätta att ta till?
Det är bara att kika på LHC-matcherna från förra säsongen. (Gärna SAIK-serien förövrigt.) Inte när LHC gjorde mål -utan när deras motståndare nätade. -Hej & hå vilka hönor Jeff & Jacob var! Tappar puck i offensiv zon och då är de ju så jälva lack & trött att de måste glida till bytet... Och sånt har man ju verkligen råd med bla mot SAIK... -NOT! Om inte en topp SHL-coach som Roger Melin lyckades få ordning på det där; kan jag sätta min hud på att Fagervall & Co inte skulle göra det heller... -Inge "bull" utan ren fakta!
Ok. Kändes mer som om hela bygget rasade på grund av det mentala underläget och att Melin inte gjorde ett skit åt saken, då han var precis lika förlamad.

Det är möjligt att du har lätt, men det känns hårt att döma ut en kille så kategoriskt på grund av detta.

EDIT: Känns även hårt att döma Fagervall och gänget så kategoriskt, jag är inte helt säker på att de nödvändigtvis är så underlägsna Melin på den punkten.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6

Inlägg av Jonken sön maj 10, 2015 7:23 pm

...Och då har jag inte ens börjat att prata om MicFlikiers kvalla på hemjobbet; när det väl behagades att utföra detta i LHC....

🤡
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6

Inlägg av Jonken sön maj 10, 2015 7:27 pm

Du har rätt. Orättvist att klanka på LHF's ledning. Men om jag istället utrycker mig så här då: Melin har definitivt mer erfarenhet av SHL jämfört med Fagervall. Och den erfarenheten hjälpte inte...

Gällande en eventuell värvning av MicFlikier menar jag: LHF kan definitivt hitta bättre spelare för de stålarna.
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6

Inlägg av Rönken sön maj 10, 2015 7:28 pm

Känns väl som lite hårt mot Mickan, ingen personlig favorit som sådan - men skulle inte vara så pjåkig värvning att landa heller. SHL som liga lockar inte spelare som har precis alla aspekter längre, sedan såg han ändå habil ut i slutspelet. Första säsongen i Sverige så kan nog växa om han får en till säsong.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6

Inlägg av Puckad sön maj 10, 2015 7:50 pm

Den enkla frågan är väl:
Om han signas, platsar han?
Om han gör det, så innebär han väl en förbättring?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6

Inlägg av Rönken sön maj 10, 2015 7:53 pm

Puckad skrev:Den enkla frågan är väl:
Om han signas, platsar han?
Om han gör det, så innebär han väl en förbättring?

Tja, en fråga jag mer tänker på är - vad är alternativen? Luleå har landat den stora värvningen i Sweatt redan. Han gör jobbet bra över hela banan och kostar nog satan. Kan inte kräva två till av Sweatts kaliber, antar jag åtminstone.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6

Inlägg av Lars158 sön maj 10, 2015 8:09 pm

Rönken skrev:
Puckad skrev:Den enkla frågan är väl:
Om han signas, platsar han?
Om han gör det, så innebär han väl en förbättring?

Tja, en fråga jag mer tänker på är - vad är alternativen? Luleå har landat den stora värvningen i Sweatt redan. Han gör jobbet bra över hela banan och kostar nog satan. Kan inte kräva två till av Sweatts kaliber, antar jag åtminstone.

Både kan och gör Smile

Lars158

Antal inlägg : 9703
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6

Inlägg av Rönken sön maj 10, 2015 8:10 pm

Lars158 skrev:
Rönken skrev:
Puckad skrev:Den enkla frågan är väl:
Om han signas, platsar han?
Om han gör det, så innebär han väl en förbättring?

Tja, en fråga jag mer tänker på är - vad är alternativen? Luleå har landat den stora värvningen i Sweatt redan. Han gör jobbet bra över hela banan och kostar nog satan. Kan inte kräva två till av Sweatts kaliber, antar jag åtminstone.

Både kan och gör Smile

Hehe, hitta två spetsspelare som är i hans klass och får samma lön, nja, jag vet inte. Tvivlar på att pengasäcken är så jäkla stor?
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6

Inlägg av Puckad sön maj 10, 2015 9:08 pm

Det finns ju bra tvåvägs-centers, med bra händer ...
http://www.eliteprospects.com/player.php?player=8615
Möjligen att lönen kan bli något problematisk ...

Mer seriöst så är ju "Vad är alternativen?" rätt fråga. 
Finns det andra som, till samma pengar, vill spela i LHF?
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6

Inlägg av Kunnigast_inom_hockey sön maj 10, 2015 9:10 pm

Mickeee skrev:
Kunnigast_inom_hockey skrev:Centerfrågan är också enligt mig överskattad, har man fullgoda vingar så spelar centern mindre roll, det är ett gammalt tänk.

Luleås centerlösning just nu räcker mer än väl.

Utveckla på vilket sätt du menar..??
Vad menas med gammalt tänk?
På vilket sätt skiljde sig växjös sätt att spela i finalen mot tidigare årgångar som vunnit guld?
Kul att höra dig utveckla ditt resonemang då ditt nick tyder på kunskap
Extra intressant då jag ser centern som den absolut viktigaste kuggen förutom målvakten.

Folk tittar sig blinda på att det ska just CENTER på pappret, jag är fullkomligt övertygad att Luleås forwardsuppställning (och kommande forwards, om vi ska tro ryktena). duger till att servera puckar till varandra och back-kollegor.

Har du 3 extremt bra forwards så kommer det hända saker i anfallszonen, vad än som står på pappret.

Angående Växjö så gissar jag att framgången beror på bättre spelare än tidigare.
Kunnigast_inom_hockey
Kunnigast_inom_hockey

Antal inlägg : 8
Join date : 15-05-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6

Inlägg av Bamsefar sön maj 10, 2015 9:21 pm

Ska man skratta eller gråta, här frångår man de mest grundläggande i taktisk formering inom hockeyn och hävdar att det spelar ingen roll, det blir bra. Oavsett vad det står för positionering så kommer ngn att spela center, vore det inte bra att ha ngn som då faktiskt är bra på det, som tränat in det från juniorleden kanske?
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12029
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6

Inlägg av Mickeee sön maj 10, 2015 9:39 pm

Tittade av nyfikenhet på lite statistik gällande hur viktig centern är i ett vinnande lag och hur dem står i poängtabeller.

6 av 10 forwards i Shl topp 10 av poängligan var centrar, topp 2 var centrar i ryan och taffe

NHL
4 av 10 var centrar av topp 10 poänggörare
Om vi räknar in 20 bästa poänggörare var 12 centrar!

I liiga finland är topp 2 i poängligan centrar

DEL i tyskland vann en center poängligan och 6 av topp 10 var centrar

AHL 6 av 10..

Hockeyallsvenskan
6 av 10..

Det är ju en stor procentuell övervikt centrar, om inte centern är viktigare än wingarna så borde ju siffrorna vara mer 3.3 av 10.

NHL mästarna ifjol hade denna centeruppsättning
carter kopitar stoll richards

SKA mästare KHL iår hade dessa:
thoresen ericsson cervenka shipachyov

shl förra året:
ericsson forsell melker bellemare

shl iår:
hennessy lajunen rosen josefsson

luleå 96:
skuggan kucera berglund lindholm Wink

(Vet att vi inte kan ha dessa uppställningar men visar bara på att centern betyder en del)

Våran guldsatsning ska alltså ledas av, enligt många dessa centrar
Wallmark harju granström lagace ekarv

Nej kära vänner det håller inte. Denna centeruppställning skulle kanske inte ens vara bäst i hockeyallsvenskan. Jag är ledsen.
Nä vi är i skriande behov av en riktigt bra 1a center som också måste ha ledaregenskaper då vi saknar såna spelare. För kapten fabbe kommer sitta på bänken när det ska avgöras och där gör han inte mkt nytta.
Sen i PP däremot behöver inte det vara nån center som styr något, då kan man ha 3 wingar på plan men i 5 mot 5 är centern motorn och den viktigaste komponenten i laget.
Lasta alla pengar på en center och hoppas på att zaar kommer tillbaka då behöver vi inte värva mer ytterforwards.
Var dem finns?
AHL vimlar av små centrar som aldrig kommer få spela i NHL och där har vi guldkorn vill jag lova
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6

Inlägg av JuniorX sön maj 10, 2015 9:57 pm

I min argumentation utgår jag ifrån att de namn som nämnts, dvs Rajala och Micfliker, är de som är aktuella. Tar vi in dem så har vi alltså Rajala, Micfliker, Sweatt och Harju som toppforwards. Riktigt bra spelare allihopa tror jag och den gemensamma poängskörden skulle fan kunna bli uppåt 160 poäng. Men i min värld är de spelarna alltför lika varandra och ingen av dem har de playmaker-kvaliteter som vi ännu saknar. Jag säger inte att vi måste ha en center med playmaker-kvaliteter men jag tror definitivt att vi behöver en spelfördelare av rang.
Om vi får dessa fyra som toppforwards så har vi antagligen fyllt kvoten och då saknar vi troligen spelfördelare i laget och dessutom är vår centerbesättning inte rustade för att bära upp den kompetens som vi får på övriga toppforwards. Där finns dilemmat enligt mig.

Jag tycker att det vi behöver nu: 1 spelfördelare av rang.
Är det en center så är det perfekt och då passar Rajala in rätt bra också. Är det inte en center så blir det en vinge och då kan inte både Rajala och Micfliker vara aktuella. Då blir också behovet av en riktigt duktig två-vägs center större i topp-6. Så tycker jag att matematiken ser ut.

JuniorX

Antal inlägg : 4046
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6

Inlägg av Mickeee sön maj 10, 2015 10:03 pm

Känns som att vi dumförklarar osten här med att tro att han med all sin erfarenhet ska bygga ett lag utan dess viktigaste grundkomponent- centern.
Tror han försöker kroka EN av rajala, micflikier, eller rakhshani. Men självklart har han flera krokar ute och ser vem som nappar.
Sen letar han självklart efter centern på annat håll.
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6

Inlägg av JuniorX sön maj 10, 2015 10:09 pm

Mickeee skrev:Känns som att vi dumförklarar osten här med att tro att han med all sin erfarenhet ska bygga ett lag utan dess viktigaste grundkomponent- centern.
Tror han försöker kroka EN av rajala, micflikier, eller rakhshani. Men självklart har han flera krokar ute och ser vem som nappar.
Sen letar han självklart efter centern på annat håll.

Det tror jag också. Men vi som kör Silly som glada amatörer får ju försöka förhålla oss till de namn som poppar upp.

JuniorX

Antal inlägg : 4046
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6

Inlägg av Xinpei sön maj 10, 2015 10:14 pm

Jonken skrev:
KaptenBlodskelett skrev:
Jag säger inte att du har fel, men det låter som att du vet mer om McFippel än mig (och kanske många andra), och därför får du gärna utveckla resonemanget. Varför är just han så hemsk, bortsett från floskler som "fel karaktär" som är lätta att ta till?
Det är bara att kika på LHC-matcherna från förra säsongen. (Gärna SAIK-serien förövrigt.) Inte när LHC gjorde mål -utan när deras motståndare nätade. -Hej & hå vilka hönor Jeff & Jacob var! Tappar puck i offensiv zon och då är de ju så jälva lack & trött att de måste glida till bytet... Och sånt har man ju verkligen råd med bla mot SAIK... -NOT! Om inte en topp SHL-coach som Roger Melin lyckades få ordning på det där; kan jag sätta min hud på att Fagervall & Co inte skulle göra det heller... -Inge "bull" utan ren fakta!

LHC har sedan många år tillbaka faktiskt byggt sitt spel på detta sätt. Deras filosofi är full fart framåt efter en spelplan.. Om denna inte går så finns det inget grundspel att gå tillbaka på. Det är ju inte för inte som LHC, trots enorma storsatsningar och stjärnspäckat lag, inte gått längre än semifinal sedan 2008. Laget är helt enkelt felstrukturerat. Man gör väldigt många mål framåt visst men läcker som ett såll bakåt. När deras offensiv körde fast mot SAIK så läckte de fortfarande som ett såll men skapade inget framåt. McFlickier var ju ändå hyfsad i den serien medan Taffe var helt under isen.

Rönken skrev:
Puckad skrev:Den enkla frågan är väl:
Om han signas, platsar han?
Om han gör det, så innebär han väl en förbättring?

Tja, en fråga jag mer tänker på är - vad är alternativen? Luleå har landat den stora värvningen i Sweatt redan. Han gör jobbet bra över hela banan och kostar nog satan. Kan inte kräva två till av Sweatts kaliber, antar jag åtminstone.

Nog kan man alltid. Däremot är det fördelaktigt? Sweatt går inte för kulor direkt. Och McFlickier skulle inte direkt vara billig. Samtidigt har Luleå börjat storsatsa så frågan är ju.. Storsatsar man verkligen om man försöker hålla tillbaka på pengarna? Just nu har Luleå presenterat enbart en spetsspelare i form av Sweatt. Sedan har man värvat ett osäkert kort i Legace och en rollspelare i Hedman. Plus en spelskicklig back.
Xinpei
Xinpei

Antal inlägg : 900
Join date : 15-05-09
Ort : Umeå

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6

Inlägg av Kunnigast_inom_hockey mån maj 11, 2015 12:18 am

Bamsefar skrev:Ska man skratta eller gråta, här frångår man de mest grundläggande i taktisk formering inom hockeyn och hävdar att det spelar ingen roll, det blir bra. Oavsett vad det står för positionering så kommer ngn att spela center, vore det inte bra att ha ngn som då faktiskt är bra på det, som tränat in det från juniorleden kanske?

Man spelar inte som på 90-talet idag, du ska ha bra fart på rören och i anfallszonen gör du det du är bäst på, passar och skjuter pucken.

Spelar ingen roll vem som "centrar".

Det tänket är så jävla gammalt och trött.
Kunnigast_inom_hockey
Kunnigast_inom_hockey

Antal inlägg : 8
Join date : 15-05-10

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6

Inlägg av Kapten Haddock mån maj 11, 2015 5:01 am

De verkar ju finnas centrar på marknaden iaf!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6

Inlägg av Kapten Haddock mån maj 11, 2015 5:05 am

FN, de försvinner text, när ja skriver från Paddan. Sorry.

Fortsättning:
Modo har ju värvat den gamle Byron och han verkar leverera fortfarande. Även om han kommer höja snittåldern med 10 år, så lär han leverera en hel del.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6

Inlägg av makkanmakkan mån maj 11, 2015 5:07 am

Det blir lite komiskt att vi sitter här och sågar en kille som snittade nästan 1p per match förra säsongen.

Kanske jag är bakåtsträvare och jag skulle vara glad om vi får hem både Rajala och Micflikier.
Men efter att läst här på forumet lite så påverkas tankarna angående Micflikier.

Nu i efterhand kan jag tycka att man borde satsat kanske på Henrion istället för Micflikier.
Billigare, mer fysisk och kommer att göra en hel del mål i Karlskrona.

Sen vill jag inte vara allt för negativ men när folk börjar placera Hedman, Cehlarik m.fl som centrar så tycker jag att vi är ute på djupt vatten.
Det är väl självklart att vi är i behov av en center. Och ännu mera om Ekarv också försvinner.

Tycker Osten ska gå all in på Rajala och pengarna som är tänkta till en Micflikier värvning så kunde man satsa på den där första centern som dom flesta pratar om.

Dennis Rasmussen Hallå?
makkanmakkan
makkanmakkan

Antal inlägg : 745
Join date : 12-02-26
Age : 40

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6

Inlägg av LulefanGBG mån maj 11, 2015 5:08 am

Centern är såklart viktig som Bamsefar och Micke och andra är inne på, men det är inte överdrivet viktigt att starta säsongen med en uttalad förstacenter, och centern måste inte heller stå för det kreativa liret i anfallszon.

Rimligtvis måste han ju kunna vara bra nog att förvalta en passningen och att kunna leverera en själv också utan att tappa puck och dyl, (och här råder delade meningar kring om våra nuvarande centrar kanske är bra nog för det - det är en annan fråga), men att centern måste vara den kreativa spelaren i en kedja är gammalmodigt tänk. Visst han är ofta motorn och pådrivaren och tar dessutom det defensiva ansvaret många gånger, men kreativiteten kan lika gärna en rw eller lw stå för. I synnerhet med en center som gärna kliver rakt in i slottet och in i trafiken framför mål. Det måste inte den andra wingen göra.

Ang att Granström är för dålig rent tekniskt att centra en förstalina, som någon var inne på, så må så vara. Det kanske är rätt, men jag tror att han hade fungerat rätt bra genom att teka bra, täcka upp defensiven och gå rakt mot mål och in i trafiken framför motståndarnas målvakt. Det är möjligt att jag har fel, men då finns det andra alternativ för en bärande kedja. T.ex. Lagacé.

Om vi tar Chris Abbott som exempel så var han ju knappast en särskilt kreativ center i den bemärkelsen att han var en playmaker av rang som kunde styra ett PP och skapa bra lägen för andra med geniala passningar och dyl.

Nu var han bra på många andra sätt, bl.a. genom att skapa ytor och dyl åt sina medspelare med sitt hårda jobb, och dessutom göra en del poäng genom att ha ett hyfsat avslut och dessutom hyfsad teknik utöver hans andra kvalitéer men någon mästerplaymaker är han inte. Det fungerade ändå rätt bra vill jag påstå. Visst vi vann aldrig, och vi saknade kanske den där centertypen likförbannat när Olausson försvann, men jag vidhåller att det inte ser så katastrofalt ut som många vill påstå om vi startar säsongen med nuvarande centeruppställning och ser vart det bär.

Sedan tror jag att Osten letar en center också. Att en av de forwards som skall är en center i första hand, men om ingen perfekt sådan finns så tar man kanske två andra vingar istället.

Rajala är den jag helst sett nu. + en center då mem vi får helt enkelt vänta och se vad Osten har i görningen. Sedan kan vi analysera laget och börja hobbyformera kedjorna. Det är möjligt att centersidan är den lagdel som kommer att vara svagast, en som traditionellt sett varit väldigt stark hos oss senaste säsongerna, men vi kommer att starta säsongen med seriens bästa backbesättning, (möjligtvis att ett eller två lag kommer att kunna matcha något liknande i kvalité), och seriens bästa målvakt, samt en hel uppsjö av poängstarka forwards så jag tycker att förutsättningarna ser bättre ut än på många år även om hela lagbygget kanske inte är perfekt. Ännu....

Man skall komma ihåg också att vi faktiskt har fram till Januari på oss att värva det som visar sig saknas när vi väl dragit igång också.

Kanske en LHF live redan idag? Borde åtminstone komma en i veckan kan jag tycka.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6

Inlägg av Slapshot mån maj 11, 2015 5:21 am

Kunnigast_inom_hockey skrev:
Bamsefar skrev:Ska man skratta eller gråta, här frångår man de mest grundläggande i taktisk formering inom hockeyn och hävdar att det spelar ingen roll, det blir bra. Oavsett vad det står för positionering så kommer ngn att spela center, vore det inte bra att ha ngn som då faktiskt är bra på det, som tränat in det från juniorleden kanske?

Man spelar inte som på 90-talet idag, du ska ha bra fart på rören och i anfallszonen gör du det du är bäst på, passar och skjuter pucken.

Spelar ingen roll vem som "centrar".

Det tänket är så jävla gammalt och trött.



Du lever då inte upp till ditt namn så mycket kan vi ju konstatera. Centern är förutom målvakten den viktigaste spelaren på isen enligt mig. Hur tror du Luleås fjärdekedja skulle ha gått utan Fogström? Eller första utan Chris? Eller första utan Olausson åren innan? Tror du på allvar att även Klasen hade gjort det lika bra som center eftersom det enligt dig inte spelar någon roll vem som centrar? Utan en bra center blir Luleå inget topplag nästa säsong.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6

Inlägg av Kapten Haddock mån maj 11, 2015 5:22 am

Scouten skrev:
Vet inte om det bara är jag som tänkte på att Osten i senaste intervjun där Mikkelson presenterades snacka om att det var jobb dygnet runt pga tidsskillnaden borta i USA/Kanada.

Jag är övertygad om att det förhandlas med minst en spelare som för tillfället är där borta, Amerikan, Kanadensare, Finne, Svensk Vem vet.

Jag blir förvånad om det inte värvas in en riktigt stabil 2-vägsförstacenter samt en poängproducerande PP, playmaker vinge.


Jepp Scouten, la också märke till de!
Osten var väldigt tydlig i att de va mycket nattjobb, inte att de hade varit mycket nattjobb.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6

Inlägg av LulefanGBG mån maj 11, 2015 5:31 am

Kollat igenom befintliga VM-trupper efter kontraktslösa centrar:

MAREK VIEDENSKY:

Center, 24 år, 95 kg, 193 cm, 32 poäng för HPK i Liiga förra säsongen, spelar VM för Slovakien just nu, utgående kontrakt.

Är väl inet så etablerad, och hade -4 i +/- i år, men 32 poäng första säsongen i Liiga har åtminstone tagit honom till Slovakiens landslag i VM och då borde man ju inte vara helt dålig, och rimligtvis även platsa i Luleå?

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=17752
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6

Inlägg av LulefanGBG mån maj 11, 2015 5:36 am


Ziga Jeglic:

Ingen uttalad center men uppsatt som W/C. 27 år, 185 cm, 80 kg, 23 poäng i KHL förra säsongen, lirar nu VM för Slovenien. Sverigebekant från Södertälje i AS.

"A forward with decent size, Jeglic has the ability to play all forward positions. He is a smart player shooting from his right and has fine offensive skills. Jeglic doesn't have the fastest legs but has a nice stride and skates well. He is confident with the puck and likes to hold it and look for plays to open up before using his hockey sense to create opportunities. Jeglic makes good reads and advances the play well and is active with his stick without the puck. While his high hockey IQ allows him to find opportunities, Jeglic is primarily a playmaker and lacks natural finishing ability. (Matias Strozyk, 2013)"

http://www.eliteprospects.com/player.php?player=17442
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6

Inlägg av LulefanGBG mån maj 11, 2015 5:37 am

Och såklart Kemppainen men han lär väl hamna i NHL, i synnerhet efter det här VM:et.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6

Inlägg av Jonken mån maj 11, 2015 6:23 am

Det kan ju hända att LHF kan vara intresserad av Ben Maxwell -nybliven finsk SM-Liiga mästare med Oulun Kärpät. Han är inte en renodlad center -utan en spelare som både kan spela mitten och kant. hans spelstil påminner faktiskt lite om förre LHF-centern: Niklas Fogström. Skillnaden är att Ben är rappare och levererar mer poäng. Testade på KHL-spel under gångna säsongen -men återvände till Kärpät under samma sässe.

Ben Maxwell

- Har Luleå Hockey & Kärpät fortfarande något gentle mans avtal med varandra?
Jonken
Jonken

Antal inlägg : 6781
Join date : 12-02-19
Ort : Northbottom

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6

Inlägg av Dilox mån maj 11, 2015 7:26 am

Kapten Haddock skrev:Scouten skrev:
Vet inte om det bara är jag som tänkte på att Osten i senaste intervjun där Mikkelson presenterades snacka om att det var jobb dygnet runt pga tidsskillnaden borta i USA/Kanada.

Jag är övertygad om att det förhandlas med minst en spelare som för tillfället är där borta, Amerikan, Kanadensare, Finne, Svensk Vem vet.

Jag blir förvånad om det inte värvas in en riktigt stabil 2-vägsförstacenter samt en poängproducerande PP, playmaker vinge.


Jepp Scouten, la också märke till de!
Osten var väldigt tydlig i att de va mycket nattjobb, inte att de hade varit mycket nattjobb.

Angående tidsskillnaden: Kan det inte vara så att Micflikier är hemma i Kanada och det är det som tvingat Osten att jobba natt? En tanke bara.

Dilox

Antal inlägg : 721
Join date : 14-02-11
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6

Inlägg av Kapten Haddock mån maj 11, 2015 8:40 am

Dilox skrev:
Kapten Haddock skrev:Scouten skrev:
Vet inte om det bara är jag som tänkte på att Osten i senaste intervjun där Mikkelson presenterades snacka om att det var jobb dygnet runt pga tidsskillnaden borta i USA/Kanada.

Jag är övertygad om att det förhandlas med minst en spelare som för tillfället är där borta, Amerikan, Kanadensare, Finne, Svensk Vem vet.

Jag blir förvånad om det inte värvas in en riktigt stabil 2-vägsförstacenter samt en poängproducerande PP, playmaker vinge.


Jepp Scouten, la också märke till de!
Osten var väldigt tydlig i att de va mycket nattjobb, inte att de hade varit mycket nattjobb.

Angående tidsskillnaden: Kan det inte vara så att Micflikier är hemma i Kanada och det är det som tvingat Osten att jobba natt? En tanke bara.

Jodå Dilox, den tanken har slagit mig, men kan ju hoppas på nått stort.

Den flesta transatlanter som slutat spela är säker där över och när LHF verkar ha en "linje" om att knyta Can/Amerikaner till truppen, så blir de lite skiftgång på kansliet.

Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6

Inlägg av FruktHamster mån maj 11, 2015 8:43 am

OM det ligger något i ryktet om att Ekarv och Malte skulle vara på väg bort så har jag faktiskt rätt svårt att tänka mig att det är Ostens vilja. Snarare då deras egna.

Just dessa två skulle nog Osten mer än gärna ha på reserv och låta spela i Asplöven.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6

Inlägg av FruktHamster mån maj 11, 2015 8:46 am

LHF-live kl 13:00 i dag.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6

Inlägg av Pajala mån maj 11, 2015 8:49 am

FruktHamster skrev:LHF-live kl 13:00 i dag.

nice ... känns bra det här Very Happy
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6

Inlägg av Scouten mån maj 11, 2015 8:51 am

FruktHamster skrev:LHF-live kl 13:00 i dag.

Bläcket har torkat. Very Happy
En påskrift nere från VM?
Scouten
Scouten

Antal inlägg : 176
Join date : 14-04-14
Ort : Småland

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6

Inlägg av KaptenBlodskelett mån maj 11, 2015 8:52 am

FruktHamster skrev:LHF-live kl 13:00 i dag.
Så vad tror vi? Presenteras McFippel idag? Någon vass forward bör det ju vara, då det finns få andra platser kvar. Eller handlar det om att Kukan ska åka?
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6

Inlägg av Kapten Haddock mån maj 11, 2015 8:52 am

KaptenBlodskelett skrev:
Jonken skrev:
KaptenBlodskelett skrev:
Jag säger inte att du har fel, men det låter som att du vet mer om McFippel än mig (och kanske många andra), och därför får du gärna utveckla resonemanget. Varför är just han så hemsk, bortsett från floskler som "fel karaktär" som är lätta att ta till?
Det är bara att kika på LHC-matcherna från förra säsongen. (Gärna SAIK-serien förövrigt.) Inte när LHC gjorde mål -utan när deras motståndare nätade. -Hej & hå vilka hönor Jeff & Jacob var! Tappar puck i offensiv zon och då är de ju så jälva lack & trött att de måste glida till bytet... Och sånt har man ju verkligen råd med bla mot SAIK... -NOT! Om inte en topp SHL-coach som Roger Melin lyckades få ordning på det där; kan jag sätta min hud på att Fagervall & Co inte skulle göra det heller... -Inge "bull" utan ren fakta!
Ok. Kändes mer som om hela bygget rasade på grund av det mentala underläget och att Melin inte gjorde ett skit åt saken, då han var precis lika förlamad.



Det är möjligt att du har lätt, men det känns hårt att döma ut en kille så kategoriskt på grund av detta.

EDIT: Känns även hårt att döma Fagervall och gänget så kategoriskt, jag är inte helt säker på att de nödvändigtvis är så underlägsna Melin på den punkten.

I de fallet så var inte.så dumt när Rönken & Bulan höll i spakarna, de var inte direkt några större problem att få spelarna att röra sig.
Alla vet ju hur aktiv Klasen var i hemjobben innan han entrade LHF. Idag hyllar han Rönken som tränare och hissade honom till topp-2 i sin intervju med Wikegård!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6

Inlägg av FruktHamster mån maj 11, 2015 8:53 am

KaptenBlodskelett skrev:
FruktHamster skrev:LHF-live kl 13:00 i dag.
Så vad tror vi? Presenteras McFippel idag? Någon vass forward bör det ju vara, då det finns få andra platser kvar. Eller handlar det om att Kukan ska åka?

Tycker det doftar nyförvärv...
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6

Inlägg av Rönken mån maj 11, 2015 8:54 am

För jäsiken Kaptenen, du får utfärda varning innan du skriver om möjligheten att spelare kan komma att lämna pale

Jag hoppas på någon mer positiv nyhet, tror på Att Raj-Raj är klar.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6

Inlägg av Qirren mån maj 11, 2015 8:56 am

KaptenBlodskelett skrev:
FruktHamster skrev:LHF-live kl 13:00 i dag.
Så vad tror vi? Presenteras McFippel idag? Någon vass forward bör det ju vara, då det finns få andra platser kvar. Eller handlar det om att Kukan ska åka?
LHF Live handlar aldrig om spelare som lämnar. Chris var ett undantag pga soppan runt omkring.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6 - Sida 2 Empty Sv: Silly Season och Namedropping 2015/2016, Del 6

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 22 Föregående  1, 2, 3 ... 12 ... 22  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet