Bill Sweatt

+80
Chris Hendrix
Ivanhoe
Hedanders
Mr Bister
Jonken
Anthrax
Sportchefen #2
Dilox
Monco
Hankburger
Ferros
NilsOskar
Groggen79
Diktatorn
pingu
PM
Lulefan
Davidoff
Molin86
farre
amarule
GLHF
Kocur
wilmus2007
Snikne Ville
MiCCe
Lars158
tibet
Norlin
Old Brooklyn
GustenA
FruktHamster
Knäcktomten
ski3r
Urken
Micke80
NallePhu
Qirren
Luleåfan
Slapshot
Lajon
LulefanGBG
Kagen
nummer 17
KaptenBlodskelett
Tigerman
Redbear
Puckad
Rönken
stormvägen
icemask
Erilk
JoakimJ
MickkeJ
CKa
Kapten Haddock
Pickadoll
Donowitz
RogerC
Myrman
LuleåWinston
Hajlimpan
Lasse Proppmätt
Pajala
Calle
Bamsefar
Mange
johan74
Purre
kralle
Tony Moore
Obsut
Puckkaos
JuniorX
Jovi
Mickeee
ezz
hokkzorz
Dentos
Rikky
84 posters

Sida 4 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Gå ner

Bill Sweatt - Sida 4 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Lars158 tor 05 nov 2015, 16:32

Rönken skrev:
Lars158 skrev:
wilmus2007 skrev:Kollat på träningen idag och Bill var med på alla övningar som jag såg och körde för fullt! Såg faktiskt bra ut... Very Happy

Det här förväntar vi oss du följer upp dagligen och rapporterar in..

Vad är din del i det hela då?

Läsa rapporterna Smile

Lars158

Antal inlägg : 9703
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 4 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av wilmus2007 tor 05 nov 2015, 21:56

Very Happy ....
Rapporterar gärna!
De körde nån övning där de var olika spelare som körde 2-1 och sen 3-2...kunde dock se att chelarik, sweatt och lagace körde ihop i svart, sen var det harju, rajala och mcflickier i gul...bl.a.
Gula ledde med 5-2 i mål....skuggan körde Piska med svarta....skrek åt svarta att de ligger under med 5-2...
wilmus2007
wilmus2007

Antal inlägg : 625
Join date : 15-02-04
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 4 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Kocur tor 05 nov 2015, 23:40

Bara inte det tyder på att dom tänker köra
10 24 11 på match.

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 4 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Tony Moore fre 06 nov 2015, 18:15

Jäkligt orolig att Bill är borta betydligt längre, har ingen bra känsla för detta.. Hoppas, hoppas jag har fetfel.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7456
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 4 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Rönken fre 06 nov 2015, 18:16

Tony Moore skrev:Jäkligt orolig att Bill är borta betydligt längre, har ingen bra känsla för detta.. Hoppas, hoppas jag har fetfel.

Svettigt värre i så fall - i dubbel bemärkelse pig
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 4 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av ski3r mån 09 nov 2015, 17:39

Jag fick idag samma diagnos som Bill. Muskelbristning i magtrakten. Jag har haft skiten i över tre veckor och kan lova att det är sjukt svårt att komma tillrätta med. Det kan kännas bättre någon dag men så råkar man hosta lite hastigt eller belasta fel och så är man tillbaka på ruta ett. Fan vad jobbigt det är. Hoppas att sjukgymnasterna har någon mirakellösning.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 4 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Dentos mån 09 nov 2015, 22:02

ski3r skrev:Jag fick idag samma diagnos som Bill. Muskelbristning i magtrakten. Jag har haft skiten i över tre veckor och kan lova att det är sjukt svårt att komma tillrätta med. Det kan kännas bättre någon dag men så råkar man hosta lite hastigt eller belasta fel och så är man tillbaka på ruta ett. Fan vad jobbigt det är. Hoppas att sjukgymnasterna har någon mirakellösning.

Det skiljer sig stort från fall till fall tror jag. Jag hade samma sak för 1,5 år sedan. Blev borta från innebandyn (jag tyvärr spelar jag innebandy) i 2 och en halv vecka sen försvann det. Det enda jag gjorde var att inte springa under den här tiden. Hade dock extremt ont när jag till exempel gick till tåget på mornarna första veckan.

Bill har ju redan varit borta 4 veckor vilket tyder på att han åkt på en större bristning. Har hört om vissa som varit tvungna att operera när dom fått liknande bristningar som inte gått över. Hoppas både Bills och din bristning reder ut sig. Bill skulle vara ett ruggigt vasst nyförvärv så vida han kan gå för fullt, för han är absolut en av de bästa forwardsen i SHL när han är i toppform, vilket han allt som oftast är. Han hade väl aldrig tidigare i sin karriär varit skadad, så jäkla typiskt att det ska ske just när han kommer till Luleå Sad
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 833
Join date : 13-03-18
Age : 26

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 4 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av stormvägen tis 10 nov 2015, 21:57

Dentos skrev:
ski3r skrev:Jag fick idag samma diagnos som Bill. Muskelbristning i magtrakten. Jag har haft skiten i över tre veckor och kan lova att det är sjukt svårt att komma tillrätta med. Det kan kännas bättre någon dag men så råkar man hosta lite hastigt eller belasta fel och så är man tillbaka på ruta ett. Fan vad jobbigt det är. Hoppas att sjukgymnasterna har någon mirakellösning.

Det skiljer sig stort från fall till fall tror jag. Jag hade samma sak för 1,5 år sedan. Blev borta från innebandyn (jag tyvärr spelar jag innebandy) i 2 och en halv vecka sen försvann det. Det enda jag gjorde var att inte springa under den här tiden. Hade dock extremt ont när jag till exempel gick till tåget på mornarna första veckan.

Bill har ju redan varit borta 4 veckor vilket tyder på att han åkt på en större bristning. Har hört om vissa som varit tvungna att operera när dom fått liknande bristningar som inte gått över. Hoppas både Bills och din bristning reder ut sig. Bill skulle vara ett ruggigt vasst nyförvärv så vida han kan gå för fullt, för han är absolut en av de bästa forwardsen i SHL när han är i toppform, vilket han allt som oftast är. Han hade väl aldrig  tidigare i sin karriär varit skadad, så jäkla typiskt att det ska ske just när han kommer till Luleå Sad

Eller hur!? Att Bill har mage att skada sig i år!

stormvägen

Antal inlägg : 3072
Join date : 12-01-27
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 4 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Myrman tis 10 nov 2015, 22:58

Får mig att tänka på Vaclav Burda. Tjecken hade väldiga problem med en magmuskelskada. Han kom tillbaka ett par gånger men till slut blev han tvungen avsluta karriären. Det hoppas jag verkligen inte ska drabba Sweatt.
Myrman
Myrman

Antal inlägg : 4612
Join date : 12-01-21
Ort : Norra BD

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 4 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Puckad ons 11 nov 2015, 07:55

Det har väl tyvärr inte blivit bättre av att han försökt träna under tiden, innan problemet var identifierat. Nu är det ju lättare att göra rätt saker för att få ordning på eländet.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 4 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av nummer 17 ons 11 nov 2015, 08:35

Puckad skrev:Det har väl tyvärr inte blivit bättre av att han försökt träna under tiden, innan problemet var identifierat. Nu är det ju lättare att göra rätt saker för att få ordning på eländet.

Tycker det är underligt att det ska ta typ en månad att ställa diagnos!! Vila, värme och eventuellt strömbehandling är det som gäller nu, så vitt jag vet. Att han tränat har bara gjort saken värre...

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 4 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Kocur ons 11 nov 2015, 09:24

Ja man undrar ju vad det är för lallare som står för medicinsk expertis i LHF....en månad är ju ett jävla skämt.

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 4 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av FruktHamster ons 11 nov 2015, 18:43

Tycker också att det låter jäkligt konstigt att diagnos inte ställts tidigare.
Med det sagts så hoppas jag man kan behandla på ett bra sätt så att vi får pojken i spel någong gång.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 4 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av ski3r ons 11 nov 2015, 19:48

förmodligen sitter det i nedre muskelfästet eftersom man pratat om ljumsk/magtrakten.
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 4 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Urken ons 11 nov 2015, 20:14

Det tog ruskigt lång tid att diagnostisera skadan, men nu är det gjort. Hoppas på en snabb och bra återhämtning av Bill. Han var en av de nyförvärv som jag trodde mest på inför säsongen, så han har en del att leva upp till när han äntrar isen igen Smile
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 4 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Urken ons 11 nov 2015, 22:37

Vet inte om det här har blivit postat någonstans, men..

http://www.luleahockey.se/artikel/72662/

Jag förstår att de inte kan gå ut med alla skador som drabbar spelarna, men i en situation likt denna så tycker jag att detta är bra kommunikation till oss som undrar.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 4 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av nummer 17 lör 21 nov 2015, 19:22

Jag frågade Osten om Sweatts status.Han spelar på tisdag,blev svaret.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 4 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Lars158 lör 21 nov 2015, 20:10

nummer 17 skrev:Jag frågade Osten om Sweatts status.Han spelar på tisdag,blev svaret.

Wow. Bill har spelat så lite denna säsong så blir kul om man får se han.

Lars158

Antal inlägg : 9703
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 4 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Redbear lör 21 nov 2015, 20:56

Lars158 skrev:
nummer 17 skrev:Jag frågade Osten om Sweatts status.Han spelar på tisdag,blev svaret.

Wow. Bill har spelat så lite denna säsong så blir kul om man får se han.

Ett nyförvärv kan man säga Smile
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 4 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Urken lör 21 nov 2015, 21:19

Tack för informationen nummer 17. Ska bli roligt att se honom på is igen. Det blir som övriga säger - ett nyförvärv.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 4 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Qirren lör 21 nov 2015, 21:23

Tjoho! Han är riktigt välkommen. Behövs på tisdag när vi ska kontra sönder Frölunda. :-D
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 4 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Slapshot lör 21 nov 2015, 21:41

Undrar hur man formerar laget med Sweatt och eventuellt Harju tillbaka...? Blir väl pannkaka av alltihop

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 4 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Redbear lör 21 nov 2015, 21:44

Då är stjärnan tillbaka efter skadehelvetet
19:15 | 15-11-21 Kommentera
ISHOCKEY/LULEÅ Nu närmar det sig. Luleå Hockeys amerikan Bill Sweatt ville spela mot sitt gamla lag Brynäs, men siktar på comeback på tisdag.
Dela Tweeta
Bill Sweatt har åkt på en efterhängsen skada i sin nya miljö.

Amerikan värvades från Brynäs där han öste in 41 poäng förra säsongen.

Och under lördagskvällen fick han se sitt nya lag besegra de gamla lagkamraterna med 5–4 efter en het batalj.

– Jag får två chanser till att spela mot Brynäs, säger han och ler.

Sweatt har bara spelat fem av 20 SHL-matcher denna säsong. Han ådrog sig en magmuskelskada under uppvärmningen den 6 oktober hemma mot Färjestad i CHL-returen. En skada llikt den förre Luleåspelaren Vaclav Burda drabbades av, som tvingade honom att sluta.

– Jag hoppas vid Gud att det inte är lika allvarligt för mig, säger Sweatt.

På tisdag möter Luleå Hockey förra årets kvartsfinalmotstånd Frölunda på bortais.

– Då räknar jag med att göra comeback. Jag ville spela redan mot Brynäs, men tränarna och vårt läkarteam stoppade mig. Jag är väldigt beroende av att kunna vara explosiv i min ishockey, säger 27-åringen till Norrbottens-Kuriren.
Gilla · Svara · 1 · 2 tim

...

Med andra ord bekräftat...
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 4 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Snikne Ville lör 21 nov 2015, 21:59

Redbear skrev:Då är stjärnan tillbaka efter skadehelvetet
19:15 | 15-11-21 Kommentera
ISHOCKEY/LULEÅ Nu närmar det sig. Luleå Hockeys amerikan Bill Sweatt ville spela mot sitt gamla lag Brynäs, men siktar på comeback på tisdag.
Dela Tweeta
Bill Sweatt har åkt på en efterhängsen skada i sin nya miljö.

Amerikan värvades från Brynäs där han öste in 41 poäng förra säsongen.

Och under lördagskvällen fick han se sitt nya lag besegra de gamla lagkamraterna med 5–4 efter en het batalj.

– Jag får två chanser till att spela mot Brynäs, säger han och ler.

Sweatt har bara spelat fem av 20 SHL-matcher denna säsong. Han ådrog sig en magmuskelskada under uppvärmningen den 6 oktober hemma mot Färjestad i CHL-returen. En skada llikt den förre Luleåspelaren Vaclav Burda drabbades av, som tvingade honom att sluta.

– Jag hoppas vid Gud att det inte är lika allvarligt för mig, säger Sweatt.

På tisdag möter Luleå Hockey förra årets kvartsfinalmotstånd Frölunda på bortais.

– Då räknar jag med att göra comeback. Jag ville spela redan mot Brynäs, men tränarna och vårt läkarteam stoppade mig. Jag är väldigt beroende av att kunna vara explosiv i min ishockey, säger 27-åringen till Norrbottens-Kuriren.
Gilla · Svara · 1 · 2 tim

...

Med andra ord bekräftat...
Brrr...Burda.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 4 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Micke80 sön 22 nov 2015, 04:46

Slapshot skrev:Undrar hur man formerar laget med Sweatt och eventuellt Harju tillbaka...? Blir väl pannkaka av alltihop

Tror inte det blir så stora förändringar till en början utan han lär få gå som extra forward i två matcher och växa in i speltiden och se hur skadan klarar av det.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 4 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Tony Moore sön 22 nov 2015, 07:58

Nu måste vi vara ytterst, ytterst lyhörda, direkt vid känning så blir det vila igen. Ingen vill se en tragisk Burda-skada igen. Kämpa Bill och läkarteamet med förstånd.
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7456
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 4 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Kapten Haddock sön 22 nov 2015, 09:37

Tony Moore skrev:Nu måste vi vara ytterst, ytterst lyhörda, direkt vid känning så blir det vila igen. Ingen vill se en tragisk Burda-skada igen. Kämpa Bill och läkarteamet med förstånd.

Förhoppningsvis så har dom lite mer erfarenhet av dessa skador nu och är mer lyhörda, så vi slipper vara utan Sweatt igen.
Är som fn dessa bristningar, så jag hoppas verkligen att Bill är helt återställd!!!

En så potent kille kan faktiskt vara den som gör DET lilla extra i våra matcher och de känns (som många säger) som han är ett nyförvärv.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 4 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Norlin sön 22 nov 2015, 09:48

Längtar att få se Bill på Scandalium på tisdag! Hoppas på några riktigt snygga uppåkningar och färre offsides för att passen kommer för sent.
Norlin
Norlin

Antal inlägg : 4512
Join date : 13-02-28
Ort : Gävle

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 4 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Kapten Haddock sön 22 nov 2015, 10:08

Norlin skrev:Längtar att få se Bill på Scandalium på tisdag! Hoppas på några riktigt snygga uppåkningar och färre offsides för att passen kommer för sent.

Helt rätt Norlin!

Tror hans buggar har varit lite för rappa för våra sega uppspel och med en Sweatt i fysisk form, så går de enormt fort och kräver väldigt rappa hjärnor i uppspelsfasen!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 4 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av KaptenBlodskelett tor 26 nov 2015, 11:50

Borta igen på obestämd tid. Jag börjar få riktigt, riktigt dåliga vibbar av detta.
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 4 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Redbear tor 26 nov 2015, 11:52

KaptenBlodskelett skrev:Borta igen på obestämd tid. Jag börjar få riktigt, riktigt dåliga vibbar av detta.

Ja verkligen.. Kämpa Bill!
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 4 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av ezz tor 26 nov 2015, 12:12

Skit vad tråkigt! En slutspelsjoker får vi hoppas!?
ezz
ezz

Antal inlägg : 363
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 4 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Luleåfan tor 26 nov 2015, 12:33

Efter 14 dagar betala inte Luleåhockey hans lön. Kanske dags att ta in ny forward (center) så fort som möjligt!

Luleåfan

Antal inlägg : 108
Join date : 14-10-14

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 4 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Kapten Haddock tor 26 nov 2015, 12:36

Luleåfan skrev:Efter 14 dagar betala inte Luleåhockey hans lön. Kanske dags att ta in ny forward (center) så fort som möjligt!

Visar de sig att de blir långvarit igen, så kanske de är dags? Men då hoppas jag på en kanoncenter!

När kan vi vänta oss att de börjar släppas fler spelare från KHL/NHL/AHL?
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 4 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Luleåfan tor 26 nov 2015, 12:37

Dock Luleå spara inte på hans sign on eller off så det kanske är inte så mycket pengar som det rör sig om.

Luleåfan

Antal inlägg : 108
Join date : 14-10-14

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 4 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av GLHF tor 26 nov 2015, 12:59

Aj aj då.. Jag var då lite förvånad över att han var tillbaka i spel så tidigt. Har en polare som fick en bristning i en magmuskeln och han kunde inte träna på över två månader. Sen har jag själv haft en bristning i en ryggmuskel, även den tog över två månader. Är ju bara hoppas på att det inte är SÅ allvarligt och att han ändå repar sig fort.

GLHF

Antal inlägg : 217
Join date : 15-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 4 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av nummer 17 tor 26 nov 2015, 14:07

Luleåfan skrev:Dock Luleå spara inte på hans sign on eller off så det kanske är inte så mycket pengar som det rör sig om.

Det såg vi väl på böterna vid avstängningen att han låg på i runda slängar 170 i månaden.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 4 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av nummer 17 tor 26 nov 2015, 14:14

Kapten Haddock skrev:
Luleåfan skrev:Efter 14 dagar betala inte Luleåhockey hans lön. Kanske dags att ta in ny forward (center) så fort som möjligt!

Visar de sig att de blir långvarit igen, så kanske de är dags? Men då hoppas jag på en kanoncenter!

När kan vi vänta oss att de börjar släppas fler spelare från KHL/NHL/AHL?

Det är väl framförallt KHL som sparkar spelare som kan bli aktuella för oss. Och dom börjar släppa ungefär som vi. Släpper nån enstaka redan nu och sen kommer det stora släppet från lagen som missar slutspel i januari-februari. Cory Larose tror jag vi håvade in vid denna årstid, Sigalet, Billins mer kring årsskiftet och Harju i närheten av transferfönstret. Om inte mitt minne sviker.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 4 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av amarule tor 26 nov 2015, 14:32

Fan också med alla dessa skador. Tränar Luleå fel? det är sanslöst att ha tre målvakter skadade + då Bill som i stort sett aldrig varit skadad. Suspect
amarule
amarule

Antal inlägg : 1184
Join date : 12-01-25

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 4 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Snikne Ville tor 26 nov 2015, 15:10

nummer 17 skrev:
Luleåfan skrev:Dock Luleå spara inte på hans sign on eller off så det kanske är inte så mycket pengar som det rör sig om.

Det såg vi väl på böterna vid avstängningen att han låg på i runda slängar 170 i månaden.
Skulle väl gissa att Luleå ligger ute med ungefär lika mycket, dvs 170 k/mån x kontraktslängden, i sign-on.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 4 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av nummer 17 tor 26 nov 2015, 16:30

Snikne Ville skrev:
nummer 17 skrev:
Luleåfan skrev:Dock Luleå spara inte på hans sign on eller off så det kanske är inte så mycket pengar som det rör sig om.

Det såg vi väl på böterna vid avstängningen att han låg på i runda slängar 170 i månaden.
Skulle väl gissa att Luleå ligger ute med ungefär lika mycket, dvs 170 k/mån x kontraktslängden, i sign-on.

Nu gissar du bara, och såna siffror är det väl Kuriren eller liknande källa som kommit med och dom dissas nästan hela tiden men när det gäller detta är dom helt plötsligt trovärdiga, jag förstår inte logiken i att man oftast ser dom hånas för sina felaktigheter men när det gäller STORA LÖNER är dom helt plötsligt trovärdiga. Jaja hursomhelst om vi utgår från att dina siffror stämmer så är dom ju oväsentliga eftersom eventuell sign on redan är betald av Luleå, och det är dom 170 som jag nämner som Luleå "sparar" varje månad och som kan läggas på en eventuell ersättare till Sweatt utan att det påverkar budgeten.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 4 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av nummer 17 tor 26 nov 2015, 17:31

Sweatt ska träffa specialistläkare på lördag.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 4 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av farre tor 26 nov 2015, 19:20

Luleåfan skrev:Efter 14 dagar betala inte Luleåhockey hans lön. Kanske dags att ta in ny forward (center) så fort som möjligt!

Har för mig att det är efter ca 80 dagar som man slipper lönekostnaden
farre
farre

Antal inlägg : 2080
Join date : 12-01-22
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 4 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Luleåfan tor 26 nov 2015, 21:33

farre skrev:
Luleåfan skrev:Efter 14 dagar betala inte Luleåhockey hans lön. Kanske dags att ta in ny forward (center) så fort som möjligt!

Har för mig att det är efter ca 80 dagar som man slipper lönekostnaden

Ha kollat upp det. Det är 14 dagar!

Luleåfan

Antal inlägg : 108
Join date : 14-10-14

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 4 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Snikne Ville tor 26 nov 2015, 21:55

Innebär då att inhoppet mot Frölunda i vart fall kostade 85 lök..
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 4 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av KaptenBlodskelett tor 26 nov 2015, 22:14

Enligt Hedlund på Twitter:

Dag 1: Karens
Dag 2-15: föreningen 80-90%
Dag 16-90: F-kassan & förening
Dag 91+: Försäkring
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 4 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Snikne Ville tor 26 nov 2015, 22:16

KaptenBlodskelett skrev:Enligt Hedlund på Twitter:

Dag 1: Karens
Dag 2-15: föreningen 80-90%
Dag 16-90: F-kassan & förening
Dag 91+: Försäkring
3 månader där klubben drar nästan hela lasset känns bekant.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 4 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Kocur tor 26 nov 2015, 23:14

Positivt att det kom tillbaka först efter match? Hade känts typ allvarligare om det slets upp under spel och att han fått kliva av. För han körde väl klart matchen i Scandalianalium?? Fan en av mina favoriter....hoppas det löser sig. Han tillför massor mer i spelet än tex Harju.

Kocur

Antal inlägg : 484
Join date : 15-10-27

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 4 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Luleåfan fre 27 nov 2015, 07:06

Snikne Ville skrev:
KaptenBlodskelett skrev:Enligt Hedlund på Twitter:

Dag 1: Karens
Dag 2-15: föreningen 80-90%
Dag 16-90: F-kassan & förening
Dag 91+: Försäkring
3 månader där klubben drar nästan hela lasset känns bekant.

Vet inte nu. Enligt spelare som har gått igenom den här många gånger säger att den funkade så här

Karens är bara för sjukdom inte skada...om dem är skadad under match/träning tappa dem inget. (det gäller hela shl tror jag)
0-14 90% lön från klubben
15-90 F-kassan (klubben inte en kronor)
91+ försäkring


Kanske inte så stor skillnad men Luleå står inte för kostnad för dagarna mellan 15-90.

Men men iaf om han är borta en längre tid borde det vara några kronor över för en ny spelare.

Luleåfan

Antal inlägg : 108
Join date : 14-10-14

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 4 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Molin86 lör 28 nov 2015, 22:54

Vart det idag dom skulle komma från umeå och kolla på bill? Undra hur det har gått?

Molin86

Antal inlägg : 53
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Bill Sweatt - Sida 4 Empty Sv: Bill Sweatt

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 4 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet