Christian Jaros

+75
Panikvärvning
Mange
Serkan122
Lulefan
Jokerman ll
Lehto
Zorken1
Blinders
Rayko
Tackleberry
Danneja
NilsOskar
Jokerman
Norrlandstoken
Wolfhunter
Lillajag
Ivanhoe
Hankburger
amarule
rasbiologen
Sportchefen #2
PM
HollywoodFATS
JuniorX
wilmus2007
Redbear
LubosC
Dustin
Ferros
ski3r
Mickeee
Kapten Haddock
LHF96
Tigerman
Lasse Proppmätt
MiCCe
JohanO
Pontaking
NallePhu
nummer 17
Qirren
Jonken
Myrman
Sundance Kid
Pajala
Diktatorn
CKa
Norlin
Rikky
Dentos
Puckad
KaptenBlodskelett
FruktHamster
Kraftkung
LuleåWinston
icemask
Bamsefar
Mr Bister
tibet
Slapshot
Fred Herbert
Urken
Hedanders
Tony Moore
Old Brooklyn
Donowitz
Hellcop
Kagen
Micke80
LulefanGBG
Rönken
Lars158
hokkzorz
pingu
Snikne Ville
79 posters

Sida 3 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Gå ner

Christian Jaros - Sida 3 Empty Sv: Christian Jaros

Inlägg av Lars158 fre 08 jan 2016, 19:06

nummer 17 skrev:Jaros far och flänger alldeles för mycket i egen zon. Tappar positionen och ställer därmed till det för övriga i femman. Dessutom tenderar han till att hamna på fel sida lite för ofta. Samt att han tror sig vara offensiv när Luleå ser honom som defensiv och därför följer han inte alltid speliden. Vi får väl se vad han lyckats slipa till under tiden i Asplöven.

Med tanke på dom stora problem Oskarsson har match efter match så är det ju en som i betydligt större utsträckning spelat bort sig från LHF än vad Jaros ens någonsin varit nära göra.
Jag anser Jaros vara enormt mycket mer talang än Oskarsson dessutom. Så även i situation då dom skulle presterat likvärdigt borde Jaros gå före som jag ser det.

Lars158

Antal inlägg : 9703
Join date : 12-05-27

Till överst på sidan Gå ner

Christian Jaros - Sida 3 Empty Sv: Christian Jaros

Inlägg av icemask fre 08 jan 2016, 19:14

nummer 17 skrev:Jaros far och flänger alldeles för mycket i egen zon. Tappar positionen och ställer därmed till det för övriga i femman. Dessutom tenderar han till att hamna på fel sida lite för ofta. Samt att han tror sig vara offensiv när Luleå ser honom som defensiv och därför följer han inte alltid speliden. Vi får väl se vad han lyckats slipa till under tiden i Asplöven.
Jaros far och flänger ?
Om du tar det du skrivit men lägger till "petar lite med klubban istället för att spela på kropp" så har du Oskarsson, det finns potential i honom men han har fått chanser nu så det är dags att bevisa nåt !

Däremot så tycker jag inte att Jaros fått en ärlig chans !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4103
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Christian Jaros - Sida 3 Empty Sv: Christian Jaros

Inlägg av Slapshot fre 08 jan 2016, 19:41

Oskarsson är en säkerhetsrisk varje gång han är på isen. Jaros är bättre på alla punkter.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Christian Jaros - Sida 3 Empty Sv: Christian Jaros

Inlägg av Tony Moore fre 08 jan 2016, 21:23

Oskarsson mfl backar har ORDER att spela konstruktivt ur egen zon, ska mycket till innan du får spela sarg ut/icing, så är det! Klart att #3 skulle använda sin relativt stora kropp mer som back, men se på ex. Åkerström som var en liknande spelartyp, det ligger i kynnet (Åkerström hade varit storback i NHL med ex. bara en bråkdel av holmas ego..)
När Jaros fattat den svenska defensiva stilen (tänk secenariot Dean Kukan) så kommer han tokdominera samt tacka för sej i LHF för dyrare uppdrag (synd för talangförening LHF just då)..
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7451
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Christian Jaros - Sida 3 Empty Sv: Christian Jaros

Inlägg av nummer 17 fre 08 jan 2016, 21:43

Jag tycker också att Oskarsson fått tillräckligt med chanser och att det börjar vara Jaros tur nu. Beskrev bara varför Jaros inte platsat än så länge.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Christian Jaros - Sida 3 Empty Sv: Christian Jaros

Inlägg av Qirren fre 08 jan 2016, 21:52

nummer 17 skrev:Jaros far och flänger alldeles för mycket i egen zon. Tappar positionen och ställer därmed till det för övriga i femman. Dessutom tenderar han till att hamna på fel sida lite för ofta. Samt att han tror sig vara offensiv när Luleå ser honom som defensiv och därför följer han inte alltid speliden. Vi får väl se vad han lyckats slipa till under tiden i Asplöven.
Jag håller med dig i att Jaros far och flänger väldigt mycket, flertalet här uppe verkar ha lite väl höga förhoppningar just nu om Jaros. Därmed inte sagt att han inte är en stor talang. Sen att Oskarsson inte håller SHL-klass håller jag med om, men diskussionen om honom tar vi i en annan tråd för att inte gå off-topic här.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Christian Jaros - Sida 3 Empty Sv: Christian Jaros

Inlägg av NallePhu fre 08 jan 2016, 22:34

Man kan nog tvista och älta kring Jaros och hans brister hit & dit och fram & tillbaka alla har olika åsikter kring han tyvärr svårt att få en samlad åsikt om han, Visst han har BRISTER i sitt spel men det har väl alla i hans ålder på gott & ont!

NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18054
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Christian Jaros - Sida 3 Empty Sv: Christian Jaros

Inlägg av Micke80 lör 09 jan 2016, 05:35

icemask skrev:
nummer 17 skrev:Jag förstår fullt ut varför Cehlarik och Jaros har fått stå tillbaka. I båda fallen handlar det om att dom gjort alldeles för många stora misstag. Nu när Chelarik dragit ned på misstagen får han mera istid. Får se om Jaros slipat till sitt spel så kommer han också att få chansen.
Jag förstår INTE varför Jaros fått stå tillbaka, kan inte minnas mig att han begått fler stora misstag än någon annan, han har i snitt fått 8 min/match vilket är 6-8 byten per match han spelat, det kallar jag inte att ge honom chansen !
Oskarsson däremot har fått mer än nog med chanser (han kan mycket bättre men måste också visa det),
Mannberg fick mer än nog med chanser (var i A-laget flertal säsonger utan att åstadkomma mycket)

Jag kan förstå om man satsar på spelare med LHF anknytning och rötterna i norr men känns lite som att man satsar på fel spelare att ge chansen !

Men tror väl det att Luleå får kalla fötter och plockar upp honom när det finns intresse för honom från KHL mm !

Lite dåligt om Luleå fångar upp stora talanger och utbildar dem i 3-4 år och sedan inte vågar ge dem chansen så man bara får ut 1 år i A-laget innan de drar över pölen !

Håller med nr. 17 i den här frågan.
Chelarik var alldeles för vek och slarvig i farliga lägen för att hans talang skulle väga över och behålla platsen.
Jaros har lite samma problem men då framförallt i possitionsspelet och går bort sig i tid och otid. Sånt brukar rättas till med lite erfarenhet och jan de få den erfarenheten i allsvenskan tycker jag det är en bra lösning. Sen hoppas jag man tar de snacket med spelranra också, att man ger dem en bra motivering och vad de ska göra för att kunna ta en plats i LHF.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Christian Jaros - Sida 3 Empty Sv: Christian Jaros

Inlägg av Micke80 lör 09 jan 2016, 05:44

icemask skrev:
nummer 17 skrev:Jag förstår fullt ut varför Cehlarik och Jaros har fått stå tillbaka. I båda fallen handlar det om att dom gjort alldeles för många stora misstag. Nu när Chelarik dragit ned på misstagen får han mera istid. Får se om Jaros slipat till sitt spel så kommer han också att få chansen.
Jag förstår INTE varför Jaros fått stå tillbaka, kan inte minnas mig att han begått fler stora misstag än någon annan, han har i snitt fått 8 min/match vilket är 6-8 byten per match han spelat, det kallar jag inte att ge honom chansen !
Oskarsson däremot har fått mer än nog med chanser (han kan mycket bättre men måste också visa det),
Mannberg fick mer än nog med chanser (var i A-laget flertal säsonger utan att åstadkomma mycket)

Jag kan förstå om man satsar på spelare med LHF anknytning och rötterna i norr men känns lite som att man satsar på fel spelare att ge chansen !

Men tror väl det att Luleå får kalla fötter och plockar upp honom när det finns intresse för honom från KHL mm !

Lite dåligt om Luleå fångar upp stora talanger och utbildar dem i 3-4 år och sedan inte vågar ge dem chansen så man bara får ut 1 år i A-laget innan de drar över pölen !

Med risk för att haka upp mig på petetesser så måste jag påpeka att 8 min/match inte är mycket men det är inga 6-8 byten. Den tiden är det spelarna brukar få som inte rikitgt klarar av att ta en ordinarie tröja i ett lag. Om varje byte bör vara ca 45 sekunder så är det ju något fler byten. Sen håller jag med om att det inte är lätt att spela hockey om man inte får komma in med jämna mellanrum och att göra 3-4 byten/period är ju kanske lite väl mycket vila.
Men samtidigt ska man ha i åtanke att en spelare som inte riktigt har satt sig på seniornivå än kanske inte kan gå in och få mängder med speltid på bekostnad av spelare som har nivån i sig, speciellt i ett lag som gått kräftgång.
Sen kan man så klart fundera över vem som skulle fått de minuterna som Själin och framför allt Oskarsson har fått. Jag har dock förståelse för att man valde Oskarsson till en början då han är äldre och inte kan skickas fram och tillbaka till Asplöven på samma sätt som Jaros/Själin pga transferreglerna. Han har också sitt sista år på kontraktet och har varit i Asplöven längre tid.
Sen tycker jag att chanserna börjar räcka nu och att det är dags att prova nån a de andra ungtupparna.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Christian Jaros - Sida 3 Empty Sv: Christian Jaros

Inlägg av Snikne Ville lör 09 jan 2016, 12:42

Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Christian Jaros - Sida 3 Empty Sv: Christian Jaros

Inlägg av Sundance Kid lör 09 jan 2016, 16:43

Snikne Ville skrev:Håller med om mycket i detta resonemang.
http://www.kuriren.nu/bloggar/hockeybloggen/spelet-bakom-jaros/?blog=4171576&entry=8671105

Jo det var förvånansvärt många intressanta synpunkter för att komma från Kuriren. Men Samuelsson håller ju betydligt bättre klass än Landström.

Däremot är jag tveksam till att det är Ottawa som är och pressar på så mycket att Jaros måste spela högre upp i seriesystemet redan nu. Han gick ju inte så jättehögt upp i draften; 5:e rundan. Det är ju mer en bonus för NHL-klubbarna om ett draftval i 5e rundan blir en NHL-stjärna. Annars brukar det vara så att klubbarna är och lägger sig i ganska mycket vad deras första och andra draftval gör för klubbval. Skulle tippa på att det här istället är Jaros agent som har bråttom med att han ska upp i SHL så fort som möjligt.

Sundance Kid

Antal inlägg : 811
Join date : 12-02-28

Till överst på sidan Gå ner

Christian Jaros - Sida 3 Empty Sv: Christian Jaros

Inlägg av Snikne Ville lör 09 jan 2016, 20:31

Slapshot skrev:
Lars158 skrev:Ibland har jag lite svårt med LHF strategi. Här har man en supertalang.
Jaros har aldrig spelat bort sig ur SHL. LHF har av någon anledning bestämt att flytta ner honom som inte baseras på spelmässig bedömning.



Var ju lite samma sak med Cehlarik tidigare trots att han visat prov på bra spel. Känns som att Luleå redan bestämt att juniorerna ska köra en viss tid i j20 och allsvenskan oavsett hur bra dom än är. Dåligt tycker jag.
I eftermiddag fick du exempel på varför Cehlarik får kämpa för sin plats. Man måste klara av att spela hockey i tre zoner nuförtiden.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Christian Jaros - Sida 3 Empty Sv: Christian Jaros

Inlägg av Pontaking sön 10 jan 2016, 14:39

Snikne Ville skrev:
Slapshot skrev:
Lars158 skrev:Ibland har jag lite svårt med LHF strategi. Här har man en supertalang.
Jaros har aldrig spelat bort sig ur SHL. LHF har av någon anledning bestämt att flytta ner honom som inte baseras på spelmässig bedömning.



Var ju lite samma sak med Cehlarik tidigare trots att han visat prov på bra spel. Känns som att Luleå redan bestämt att juniorerna ska köra en viss tid i j20 och allsvenskan oavsett hur bra dom än är. Dåligt tycker jag.
I eftermiddag fick du exempel på varför Cehlarik får kämpa för sin plats. Man måste klara av att spela hockey i tre zoner nuförtiden.

Inte för att vara den som är den, men jag spelar hellre Cehlarik som är bra i två zoner än Harju som inte är bra i någon.....Helt sjukt att den karln fortfarande får istid.

Pontaking

Antal inlägg : 1095
Join date : 14-03-16

Till överst på sidan Gå ner

Christian Jaros - Sida 3 Empty Sv: Christian Jaros

Inlägg av LuleåWinston tor 04 feb 2016, 22:23

Oj, vad grymt bra Jaros är just nu. Vår bäste back, förlåt spelare, idag mot FBK.

Man blir glad!
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Christian Jaros - Sida 3 Empty Sv: Christian Jaros

Inlägg av JohanO tor 04 feb 2016, 22:31

Lite Kukan-vibbar på Jaros uppåkningar. Skönt att se att han äntligen får den speltid han behöver och ännu skönare att se att han förvaltar den så bra som han gör.
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Till överst på sidan Gå ner

Christian Jaros - Sida 3 Empty Sv: Christian Jaros

Inlägg av Rönken tor 04 feb 2016, 22:32

Kan man få kvar honom över nästa säsong samt in med en pp-back så är jag ganska nöjd. Sandström på det kanske. Även om man skulle tappa Melart ser det rätt bra ut då.

Förutsatt att transatlant-trion stannar.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Christian Jaros - Sida 3 Empty Sv: Christian Jaros

Inlägg av MiCCe tor 04 feb 2016, 23:53

Snikne Ville skrev:
Slapshot skrev:
Lars158 skrev:Ibland har jag lite svårt med LHF strategi. Här har man en supertalang.
Jaros har aldrig spelat bort sig ur SHL. LHF har av någon anledning bestämt att flytta ner honom som inte baseras på spelmässig bedömning.



Var ju lite samma sak med Cehlarik tidigare trots att han visat prov på bra spel. Känns som att Luleå redan bestämt att juniorerna ska köra en viss tid i j20 och allsvenskan oavsett hur bra dom än är. Dåligt tycker jag.
I eftermiddag fick du exempel på varför Cehlarik får kämpa för sin plats. Man måste klara av att spela hockey i tre zoner nuförtiden.

Cehlarik var Luleås klart bästa forward idag, Jaros och Melart var bästa backpar!
Jag hade spelat Cehlarik konstant med t.ex Lagacé och Sweatt. Han låg bakom 9 av 10 Luleåchanser ikväll trots att han kastades runt bland kedjorna igen.

Våra två slovaker var också de två som kan åka hem med huvudet högt efter kvällens match, de spelade med energi och fart byte efter byte, synd att omgivningen sov.


MiCCe

Antal inlägg : 159
Join date : 12-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Christian Jaros - Sida 3 Empty Sv: Christian Jaros

Inlägg av nummer 17 fre 05 feb 2016, 00:41

Jaros har verkligen vuxit av tiden i Asplöven. Han är en mycket bättre back nu än för bara några månader sen. Går fortfarande bort sig nån gång när han blir för het men det är ändå rätt ok då han tillför en hel del fysik, inställning, tuffhet, skridskoåkning och en del offensiv. Solklar top 6 back numera.

nummer 17

Antal inlägg : 1214
Join date : 14-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Christian Jaros - Sida 3 Empty Sv: Christian Jaros

Inlägg av Lasse Proppmätt fre 05 feb 2016, 03:48

JohanO skrev:Lite Kukan-vibbar på Jaros uppåkningar. Skönt att se att han äntligen får den speltid han behöver och ännu skönare att se att han förvaltar den så bra som han gör.
Jo han växer med uppgiften sen har han tyvärr även Kukan stil vad gäller bryta in på mål han tar hellre en sväng ut mot säkert områden än in i skiten men det kan ju bara bli bättre hoppas han vågar ta vägen in mot mål och litar på att C eller annan forward täcker upp för han..

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2133
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Christian Jaros - Sida 3 Empty Sv: Christian Jaros

Inlägg av Micke80 fre 05 feb 2016, 05:02

MiCCe skrev:
Snikne Ville skrev:
Slapshot skrev:
Lars158 skrev:Ibland har jag lite svårt med LHF strategi. Här har man en supertalang.
Jaros har aldrig spelat bort sig ur SHL. LHF har av någon anledning bestämt att flytta ner honom som inte baseras på spelmässig bedömning.



Var ju lite samma sak med Cehlarik tidigare trots att han visat prov på bra spel. Känns som att Luleå redan bestämt att juniorerna ska köra en viss tid i j20 och allsvenskan oavsett hur bra dom än är. Dåligt tycker jag.
I eftermiddag fick du exempel på varför Cehlarik får kämpa för sin plats. Man måste klara av att spela hockey i tre zoner nuförtiden.

Cehlarik var Luleås klart bästa forward idag, Jaros och Melart var bästa backpar!
Jag hade spelat Cehlarik konstant med t.ex Lagacé och Sweatt. Han låg bakom 9 av 10 Luleåchanser ikväll trots att han kastades runt bland kedjorna igen.

Våra två slovaker var också de två som kan åka hem med huvudet högt efter kvällens match, de spelade med energi och fart byte efter byte, synd att omgivningen sov.


Jo det såg rätt bra ut i stora delar, men man får inte glömma att Melart var inne på åtminstone två av målen, men jag han aldrig se vem han hade med sig på banan när pucken gick in.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Christian Jaros - Sida 3 Empty Sv: Christian Jaros

Inlägg av Snikne Ville fre 05 feb 2016, 07:36

Rönken skrev:Kan man få kvar honom över nästa säsong samt in med en pp-back så är jag ganska nöjd. Sandström på det kanske. Även om man skulle tappa Melart ser det rätt bra ut då.

Förutsatt att transatlant-trion stannar.
Vore fantastiskt. Och med Själin på väg uppåt känns backsidan stabil.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Christian Jaros - Sida 3 Empty Sv: Christian Jaros

Inlägg av Snikne Ville lör 20 feb 2016, 21:55

Fan om vi skulle få Chrille en säsong till! Bäste back ikväll.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Christian Jaros - Sida 3 Empty Sv: Christian Jaros

Inlägg av Rönken lör 20 feb 2016, 23:00

Schira var nog bäste back i mina ögon i kväll, men visst skulle det smaka med Jaros en säsong till. Hoppas verkligen att han stannar, förstår inte varför alla ska ha så bråttom över. Eller jag förstår som så, men är så få som verkligen är NHL-material vid 19-20 års ålder.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Christian Jaros - Sida 3 Empty Sv: Christian Jaros

Inlägg av JohanO lör 20 feb 2016, 23:41

Håller också Schira högst ikväll, men varje gång man ser en antydan till Kukan-åkning av Jaros så rycker det i smilbanden. Något vi saknat den här säsongen.

Förutom alla matcher i Asplöven så känns det som att Jaros mognat väldigt mycket efter senaste sejouren i Slovakiska U20-laget där han var lagkapten. Härlig läsning för de som missade artikeln under JVM:

http://www.expressen.se/sport/hockey/kaptenen-skallde-ut-lagkamraterna-i-jvm/
JohanO
JohanO

Antal inlägg : 814
Join date : 14-03-01

Till överst på sidan Gå ner

Christian Jaros - Sida 3 Empty Sv: Christian Jaros

Inlägg av Slapshot sön 21 feb 2016, 07:24

Påminner mycket om Kukan ibland tycker jag. Kommer bli en storback.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Christian Jaros - Sida 3 Empty Sv: Christian Jaros

Inlägg av Urken sön 21 feb 2016, 16:25

Slapshot skrev:Påminner mycket om Kukan ibland tycker jag. Kommer bli en storback.
Tycker att Jaros är hårdare och mer rakt på än vad Kukan var.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Christian Jaros - Sida 3 Empty Sv: Christian Jaros

Inlägg av FruktHamster sön 21 feb 2016, 16:45

Urken skrev:
Slapshot skrev:Påminner mycket om Kukan ibland tycker jag. Kommer bli en storback.
Tycker att Jaros är hårdare och mer rakt på än vad Kukan var.

Det är han utan tvekan.
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Christian Jaros - Sida 3 Empty Sv: Christian Jaros

Inlägg av Slapshot sön 21 feb 2016, 19:20

Urken skrev:
Slapshot skrev:Påminner mycket om Kukan ibland tycker jag. Kommer bli en storback.
Tycker att Jaros är hårdare och mer rakt på än vad Kukan var.


Ja absolut men det kanske är uppåkningarna som ger mig flashbacks till Kukan :-)

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Christian Jaros - Sida 3 Empty Sv: Christian Jaros

Inlägg av Snikne Ville tis 01 mar 2016, 08:53

Ett år till med Crille skulle vara en av de bästa värvningar vi kan göra till kommande sässe. Sen önskar vi honom lycka till på andra sidan.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Christian Jaros - Sida 3 Empty Sv: Christian Jaros

Inlägg av Snikne Ville tor 17 mar 2016, 22:55

Jaros spelar på en grym nivå nu.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Christian Jaros - Sida 3 Empty Sv: Christian Jaros

Inlägg av Tigerman tor 17 mar 2016, 23:35

Snikne Ville skrev:Jaros spelar på en grym nivå nu.
Skillnaden mellan Jaros version September och Jaros version Mars är astronomisk. Förut var han en lovande talang som blandade bra insatser med hemska turnovers. Nu är han en av våra absolut bästa backar, som löser i stort sett varje situation med bravur.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Christian Jaros - Sida 3 Empty Sv: Christian Jaros

Inlägg av Slapshot fre 18 mar 2016, 10:45

Jaros har alltid varit bra men nu är han grymt bra.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Christian Jaros - Sida 3 Empty Sv: Christian Jaros

Inlägg av KaptenBlodskelett fre 18 mar 2016, 11:57

Hoppas verkligen att han har vett att inte åka över ännu. Om han är bra nu, hur bra kommer han inte vara nästa år? Jösses...
KaptenBlodskelett
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2844
Join date : 14-03-08
Ort : Arjeplog

Till överst på sidan Gå ner

Christian Jaros - Sida 3 Empty Sv: Christian Jaros

Inlägg av Tony Moore fre 18 mar 2016, 12:02

Just invald som fullvärdig Stålman...
Tony Moore
Tony Moore

Antal inlägg : 7451
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

http://www.luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Christian Jaros - Sida 3 Empty Sv: Christian Jaros

Inlägg av LHF96 fre 18 mar 2016, 12:50

Så äckligt jävla bra, skulle gråta blod om han åker över pölen redan nästa säsong. Jag tror vi har en blivande NHL-stjärna i vårt lag
LHF96
LHF96

Antal inlägg : 3490
Join date : 12-09-20

Till överst på sidan Gå ner

Christian Jaros - Sida 3 Empty Sv: Christian Jaros

Inlägg av Urken fre 18 mar 2016, 13:05

LHF96 skrev:Så äckligt jävla bra, skulle gråta blod om han åker över pölen redan nästa säsong. Jag tror vi har en blivande NHL-stjärna i vårt lag

Tror?! Han kommer bli stor! Han är dominant i spelet! king
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Christian Jaros - Sida 3 Empty Sv: Christian Jaros

Inlägg av Kapten Haddock fre 18 mar 2016, 16:29

Tigerman skrev:
Snikne Ville skrev:Jaros spelar på en grym nivå nu.
Skillnaden mellan Jaros version September och Jaros version Mars är astronomisk. Förut var han en lovande talang som blandade bra insatser med hemska turnovers. Nu är han en av våra absolut bästa backar, som löser i stort sett varje situation med bravur.

Jo man blir nästan rädd vilken utveckling karln har haft sedan han verkligen fick förtroende!
De har ju alltid synats att han har bra saker i sig och inte bara fysiken, men nu har han allt och räds ingenting!
Nog är de bara för Osten att vässa pennan ordentligt och skriva ett bra kontrakt åt denna herre, så han kanske stannar ett par år innan han drar. Vi brukar tyvärr bara hinna utveckla spelare från junior och de Allsvenska leden innan de drar och sedan får vi börja om på ny kula med värvningar av up comers.
De skulle vara kul om vi skulle få behålla några spelare som verkligen blommat ut i vår förening nångång
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Christian Jaros - Sida 3 Empty Sv: Christian Jaros

Inlägg av pingu fre 18 mar 2016, 17:55

Tror tyvärr han är förlorad men det skulle vara otroligt roligt om han bestämmer sig för att utveckla sitt spel ett år till hos oss innan NHL-äventyret.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2408
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Christian Jaros - Sida 3 Empty Sv: Christian Jaros

Inlägg av Mickeee fre 18 mar 2016, 18:08

Vi får hoppas ottawa inte kollar slutspelet iår för isåfall är det erik karlsson som är jaros backpartner nästa år
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Christian Jaros - Sida 3 Empty Sv: Christian Jaros

Inlägg av ski3r mån 21 mar 2016, 22:17

Den där Jaros kanske kan bli något...
ski3r
ski3r

Antal inlägg : 1989
Join date : 15-02-03
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Christian Jaros - Sida 3 Empty Sv: Christian Jaros

Inlägg av Tigerman mån 21 mar 2016, 22:52

ski3r skrev:Den där Jaros kanske kan bli något...
Näh, jag är skeptisk. Hopplöst fall, ingenting att ha. #Sensreadthis
What a Face

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Christian Jaros - Sida 3 Empty Sv: Christian Jaros

Inlägg av Ferros mån 21 mar 2016, 23:09

Jaros ser onekligen lovande ut, lite valpig och ojämn men när han spelar som i de två hemmamatcherna i slutspelet så är han redan en högklassig SHL-back. Det som borde vara fokus är att bli jämnare i spelet, senast i Karlstad var han en katastrof och bland de sämre på plan, vilket inte är första gången den här säsongen som det händer, vill han ta sig till NHL så måste sånt suddas bort.

Gillade verkligen att han följde med en del i anfallen under de sista matcherna på säsongen, skottet är också stenhårt men siktet inte alltid det bästa.

Vore grymt kul att få se Jaros nästa säsong i Luleå, en sommar att bygga ännu mer muskler, erfarenhet från det nuvarande slutspelet, en säkrare plats i laget och en säsong mognare. Då kan vi ha en fantastisk försvarsgeneral om det vill sig väl. bounce

Ferros

Antal inlägg : 2354
Join date : 12-01-23

Till överst på sidan Gå ner

Christian Jaros - Sida 3 Empty Sv: Christian Jaros

Inlägg av Dentos tis 22 mar 2016, 09:40

Visst har Jaros fortfarande inte gjort mål för A-laget någonsin? Känns som att det kommer ske vilken match som helst nu. Tycker han kommit närmare och närmare med skotten, som faktiskt är bra. Backskott kräver alltid lite flyt för att gå in, hoppas det sker redan imorgon!
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 833
Join date : 13-03-18
Age : 26

Till överst på sidan Gå ner

Christian Jaros - Sida 3 Empty Sv: Christian Jaros

Inlägg av Hedanders tis 22 mar 2016, 12:19

Hade gärna sett Jaros i en PP-lina. Men han behöver nog ytterligare en back med sig som extraförsäkring...
Hedanders
Hedanders

Antal inlägg : 2058
Join date : 14-02-10
Age : 32
Ort : Råneå

Till överst på sidan Gå ner

Christian Jaros - Sida 3 Empty Sv: Christian Jaros

Inlägg av Kapten Haddock tis 22 mar 2016, 13:58

Ja vilken man de är detta! Kan inte göra an att än att hyllan vår egen Jaros......huja!!!
Han har kommit in sent på säsongen efter ha spelat i ett dåligt Asplöven stora delen och sen bara växer och växer. Den grabben är riktigt imponerande på alla delar av slutspelshockeyn.
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Christian Jaros - Sida 3 Empty Sv: Christian Jaros

Inlägg av Slapshot tis 22 mar 2016, 14:49

Har sagt det tidigare men låt pojken spela PP! Kan inte bli sämre än det redan är i alla fall.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Christian Jaros - Sida 3 Empty Sv: Christian Jaros

Inlägg av LulefanGBG tis 22 mar 2016, 17:59

Slapshot skrev:Har sagt det tidigare men låt pojken spela PP! Kan inte bli sämre än det redan är i alla fall.
Håller med alla som hyllar.

Vi skall vara otroligt glada om vi får behålla honom nästa säsong också. En given NHL-back i framtiden.

Håller med slapshot också ang PP. Jaros är ju dessutom den av våra backar som skjuter direktskott mest och bäst, och den ingrediensen saknas absolut i vårt PP. Likt Färjestad söker Nygren borde vi kunna söka en back med sidledspass som kan nypa till direkt. Det skulle åtminstone ge lite mer variation och bli svårare för motståndarna att läsa av. Som det är nu behöver man bara flytta boxen ett par meter i sidled och hålla koll på sin gubbe när passen går mellan backarna för de nyper aldrig till direkt så man hinner alltid dit i tid och ligga i linjen. Och de gånger man inte hinner dit kan man boxa ut motståndarna så att deras målvakt får fri sikt.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Christian Jaros - Sida 3 Empty Sv: Christian Jaros

Inlägg av LuleåWinston tis 22 mar 2016, 18:49

Tror det enbart är en tidsfråga innan Jaros får spela PP. Tränarna ser nog samma sak som oss andra.

Han är extremt bra just nu. Tror knappt han förlorade en 1 mot 1 duell igår. Hårt skott, kan skjuta direkt och framförallt så vill han något och vågar.

Matchen innan så förlorade han en duell klart genom att bli nertacklad. Sedan satt han och svor på bänken och gick ut och slogs. Skulle inte förvåna mig om han muttrade "Jag ska aldrig förlora en kamp igen".

Jaros känns lite som en fullpumpad badboll som man håller under vattenytan och bara väntar på att bli släppt fri.
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Christian Jaros - Sida 3 Empty Sv: Christian Jaros

Inlägg av Puckad tis 22 mar 2016, 18:54

Det är häftigt att se någon som inte förstår att det är svårt.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Christian Jaros - Sida 3 Empty Sv: Christian Jaros

Inlägg av Kapten Haddock tis 22 mar 2016, 19:05

Puckad skrev:Det är häftigt att se någon som inte förstår att det är svårt.

Hehe, jo nog är så alltid!

Han kommer nog inte förstå de för än de här slutspelet är färdigt. Hoppas han rullar lite videos av slutspelsmatcherna sen, så han verkligen får se vad han har presterat!
Kapten Haddock
Kapten Haddock

Antal inlägg : 2527
Join date : 15-03-27
Ort : Hemma

Till överst på sidan Gå ner

Christian Jaros - Sida 3 Empty Sv: Christian Jaros

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 3 av 8 Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet