Kristian Näkyvä

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Föregående ämne Nästa ämne Gå ner

Sv: Kristian Näkyvä

Inlägg av amarule i fre 08 apr 2016, 08:49

@Urken skrev:
@Rönken skrev:Var har Frölunda fått alla pengar ifrån mitt i allt?

Ja.. de suger upp allt och alla. Speciellt alla yngre spelare.[/quote

Gärna såna som Luleå har/hade också tydligen. RR som vill "hämnas"? Wink
amarule

Antal inlägg : 793

Till överst på sidan Gå ner

Inlägg av Rönken i fre 08 apr 2016, 13:07

@bearjew skrev:Tycker inte vi ska överbuda på KN. Matcha Linköpings och Frölundas bud. Har inget av de tidigare från Luleå någon betydelse för honom och Frölunda eller Linköping känns mer intressant, så får han gå dit. Vill inte att han kommer hit för att vi betalar så mycket mer.

Fast blir det sådana monsterbud på backar? Det lite läskiga är som sagt att Växjö tappar Lundgren och Varakas samt jag tror jag läste något om att ytterligare back(-ar) kanske försvinner. Det finns ju gott om pengar där med.

Men vissa positioner måste väl få kosta? Kreativa backar och bra center(-ar) är väl vad Luleå bör spendera pengarna på nästa säsong kan man tycka. Men ja, inte börja lasta upp enorma summor. Men eftertraktad är väl inte Näkyvä?
Rönken

Antal inlägg : 17317

Inlägg av bearjew i fre 08 apr 2016, 13:13

Nejdå, vill bara inte att han kommer hit för pengarnas skull. Matchar man deras bud, kommer han hit, för att han just vill spela här.
bearjew

Antal inlägg : 1509

Inlägg av KaptenBlodskelett i fre 08 apr 2016, 17:16

Leman på GT har en källa som säger att Näkyvä är klar för Frölunda. Sanningshalten vågar han inte ens själv uppskatta dock.
KaptenBlodskelett

Antal inlägg : 2231

Inlägg av #96 i fre 08 apr 2016, 17:19

Hur funkar det med hans 2+1 kontrakt som han skrev med Luleå?

Antal inlägg : 1917

Inlägg av Rönken i fre 08 apr 2016, 17:22

@KaptenBlodskelett skrev:Leman på GT har en källa som säger att Näkyvä är klar för Frölunda. Sanningshalten vågar han inte ens själv uppskatta dock.

Frölunda kör hårt får man säga, både Sigalet och Näkyvä utöver några redan befintliga backar som är bra. Blir svårt att matcha, ska vara riktiga kanoner Osten får fram.
Rönken

Inlägg av Urken i fre 08 apr 2016, 17:35

I det här fallet hoppas jag innerligt att Osten lade fram samma bud som Frölunda, men att Kristian valde Göteborg framför Luleå av andra skäl.
Skulle det istället vara så att Osten snålat i sina bud så är det bara att avgå direkt. Det visar sig väl efter slutspelet.
Urken

Antal inlägg : 12845

http://luleahockey.se/

Inlägg av GustenA i fre 08 apr 2016, 17:56

@Urken skrev:I det här fallet hoppas jag innerligt att Osten lade fram samma bud som Frölunda, men att Kristian valde Göteborg framför Luleå av andra skäl.
Skulle det istället vara så att Osten snålat i sina bud så är det bara att avgå direkt. Det visar sig väl efter slutspelet.

Jag tror att Ostens jobb är rätt så otacksamt på just den fronten om man jämför med många andra, till exempel Frölunda. Skulle vara ruggigt förvånad om inte Osten gett samma erbjudande till Sigalet och Näkyvä. Frölunda är nog den klubb som kan ge minst pengar och ändå få bra spelare. En klubb med en klar spelidé i en stor stad, allt som LHF inte är.

GustenA

Antal inlägg : 492

Inlägg av Urken i fre 08 apr 2016, 17:58

@GustenA skrev:
@Urken skrev:I det här fallet hoppas jag innerligt att Osten lade fram samma bud som Frölunda, men att Kristian valde Göteborg framför Luleå av andra skäl.

Jag tror att Ostens jobb är rätt så otacksamt på just den fronten om man jämför med många andra, till exempel Frölunda. Skulle vara ruggigt förvånad om inte Osten gett samma erbjudande till Sigalet och Näkyvä. Frölunda är nog den klubb som kan ge minst pengar och ändå få bra spelare. En klubb med en klar spelidé i en stor stad, allt som LHF inte är.

Det sorgliga? Du har så rätt. Allt jag säger är att det vore tjänstefel att börja snåla på sådana positioner. Kanske måste vi till och med betala något mer och få fast en sådan spelare, för ni ser ju hur vårt spel ser ut. Ska jag vara ärlig vet jag inte riktigt vad det är vi själva sysslar med där ute - ändå är vi i semifinal Shocked
Urken

Inlägg av Rönken i fre 08 apr 2016, 18:00

@GustenA skrev:

Ja Frölunda kan nog kapa lite grann på lönerna, inte jättemycket förmodligen. Så tror inte Luleå kan lägga sig på Sam a eller under riktigt. Nu har väl dessutom chansen att utvecklas likt klasen försvunnit så får nog lägga upp sedelbuntar.
Rönken

Inlägg av icemask i lör 09 apr 2016, 11:55

Ähh det är tidningarna som försöker få fler klick nu under slutspelet med dessa rubriker om vem som jagar vem till de lag som e kvar !
icemask

Antal inlägg : 2706

Inlägg av Redbear i ons 18 maj 2016, 13:00

Näkyvä kommer att presenteras av Linköping idag. Kontrakt på två år.
Trist.
Redbear

Antal inlägg : 4854

Inlägg av Urken i ons 18 maj 2016, 13:03

@Redbear skrev:Näkyvä kommer att presenteras av Linköping idag. Kontrakt på två år.
Trist.
För helvete Kristian..
Urken

Inlägg av nummer 17 i ons 18 maj 2016, 14:20

@Urken skrev:
@Redbear skrev:Näkyvä kommer att presenteras av Linköping idag. Kontrakt på två år.
Trist.
För helvete Kristian..

Och där blev det officiellt!

nummer 17

Antal inlägg : 1214

Inlägg av Lajon i ons 18 maj 2016, 15:27

No
Lajon

Antal inlägg : 2657

Inlägg av Urken i ons 18 maj 2016, 15:35

LHC får ett grymt lag kommande säsong.
Urken

Inlägg av hokkzorz i ons 18 maj 2016, 15:41

hade dom inte tappat sina top-4 backar från i fjol?

hokkzorz

Antal inlägg : 1428

Inlägg av nummer 17 i ons 18 maj 2016, 16:10

@hokkzorz skrev:hade dom inte tappat sina top-4 backar från i fjol?

Japp dom har tappat rejält på backsidan men med övriga lag räknas bara det bra dom värvat och med Luleå räknas bara dom vi tappat och dom vi inte värvat!! Laughing

nummer 17

Antal inlägg : 1214

Inlägg av Kraftkung i ons 18 maj 2016, 19:49

Roligt att Kristian säger i intervjun i Expressen att Linköping har hockeykultur och vill ha högljudda fans.. Var han full när han spelade mot Linköping borta sist han var hos oss?
Kraftkung

Antal inlägg : 133

Inlägg av #96 i ons 18 maj 2016, 19:51

@Kraftkung skrev:Roligt att Kristian säger i intervjun i Expressen att Linköping har hockeykultur och vill ha högljudda fans.. Var han full när han spelade mot Linköping borta sist han var hos oss?

Så säger alla nya spelare när dom kommer till nya klubbar...

Antal inlägg : 1917

Sida 3 av 3 Föregående  1, 2, 3

Föregående ämne Nästa ämne Till överst på sidan

Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet