Per Savilahti-Nagander

+36
Lars158
Dilox
Pajala
LuleåWinston
Puckad
DirtyTalking
FruktHamster
Mickeee
Qirren
Urken
27 Öqvist
icemask
JoakimJ
KaptenBlodskelett
Slapshot
Lulefan
Dentos
Tigerman
Kagen
MickkeJ
pingu
Högljudd
Donowitz
Micke80
Old Brooklyn
LulefanGBG
hokkzorz
Tony Moore
Ingemar
Snikne Ville
Myrman
GABA
Dalle
Rönken
Bamsefar
Redbear
40 posters

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Gå ner

Per Savilahti-Nagander - Sida 2 Empty Sv: Per Savilahti-Nagander

Inlägg av LulefanGBG 2015-01-08, 09:55

Riktigt bra mot slutet nu när han och Sandström inte behöver göra allt defensivt jobb själva, utan försvaret stärkts och dessutom att andra har höjt sig.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12199
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Per Savilahti-Nagander - Sida 2 Empty Sv: Per Savilahti-Nagander

Inlägg av JoakimJ 2015-01-08, 11:46

Dentos skrev:Jag har varit rätt snabb på att vara på Savva när det sett lite sämre ut, så då måste jag också vara här nu när jag faktiskt är imponerad av honom. Jag tycker att han i gårdagens match åkte skridskor på ett sätt jag inte sett han göra förut. Han var med i både anfall, och försvar på ett bra sätt och hade inga problem med att hänga med. Lite jinx av mig som sagt att Savva inte platsar i vårat lag. Som han spelade igår ska han definitivt vara med i topp 6 backar. Jag hoppas det fortsätter så för då har vi en riktigt stabil samt bred backbesättning både för den här säsongen, men också nästa.

Jag håller med dig, hans nivå är garanterat topp6 just nu. Tycker det ser bra ut. Vill bara se mer av den där bössan som fick nätet att rassla borta i Suomi.
JoakimJ
JoakimJ

Antal inlägg : 449
Join date : 14-06-02

Till överst på sidan Gå ner

Per Savilahti-Nagander - Sida 2 Empty Sv: Per Savilahti-Nagander

Inlägg av hokkzorz 2015-01-08, 14:19

Han har blivit smittad lite av Janne Sandströms sjukdom, han skall kladda med pucken innan han får iväg den mot mål (vilket gäller många spelare i laget btw). Jag ser hellre ett direktskott utanför än ett blockat skott alternativt en menlös nedläggning djupt i zonen till ingen alls.

hokkzorz

Antal inlägg : 1697
Join date : 12-01-27
Ort : Sundsvall

Till överst på sidan Gå ner

Per Savilahti-Nagander - Sida 2 Empty Sv: Per Savilahti-Nagander

Inlägg av Donowitz 2015-03-04, 21:42

Godkänd säsong för vår luleåkille måste jag ändå säga. En fullgod back för ett tredje backpar.  PSN har varken spelat över eller under förväntan men jag hoppas att han kan komma in/anpassa sig ännu bättre till SHL nästa säsong.

Med en match kvar har han följande stats.
48 matcher, 2 mål, 5 assist, 55 PIM, 10 +/- och 24 tacklingar.


Senast ändrad av bearjew den 2015-03-04, 21:52, ändrad totalt 1 gång

Donowitz

Antal inlägg : 4048
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Per Savilahti-Nagander - Sida 2 Empty Sv: Per Savilahti-Nagander

Inlägg av Snikne Ville 2015-03-04, 21:45

bearjew skrev:Godkänd säsong för luleåkille måste jag ändå säga. En fullgod back för ett tredje backpar.  PSN har varken spelat över eller under förväntan men jag hoppas att han kan komma in/anpassa sig ännu bättre till SHL nästa säsong.

Med en match kvar har han följande stats.
48 matcher, 2 mål, 5 assist, 55 PIM, 10 +/- och 24 tacklingar.
Kött o potatis.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6366
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Per Savilahti-Nagander - Sida 2 Empty Sv: Per Savilahti-Nagander

Inlägg av Rönken 2015-03-04, 21:47

Han får gärna bli mer hårdhänt framför mål nu när Jonsson är borta. Kan det komma nu när matcherna blir tätare? Jag tvivlar men blir mer än gärnad motbevisad.

http://www.kuriren.nu/100-hockey/luleabacken-darfor-hatar-jag-dem-8163214.aspx - rubik a la Aftonbladet? Hoppas att han som sagt kan bli lite mer hårdhänt och släppa på bromsen Razz
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Per Savilahti-Nagander - Sida 2 Empty Sv: Per Savilahti-Nagander

Inlägg av Donowitz 2015-03-04, 21:52

Det hoppas jag med! Smile

Donowitz

Antal inlägg : 4048
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Per Savilahti-Nagander - Sida 2 Empty Sv: Per Savilahti-Nagander

Inlägg av icemask 2015-03-04, 21:54

Rönken skrev:Han får gärna bli mer hårdhänt framför mål nu när Jonsson är borta. Kan det komma nu när matcherna blir tätare? Jag tvivlar men blir mer än gärnad motbevisad.

http://www.kuriren.nu/100-hockey/luleabacken-darfor-hatar-jag-dem-8163214.aspx - rubik a la Aftonbladet? Hoppas att han som sagt kan bli lite mer hårdhänt och släppa på bromsen Razz
Tycker det duttas lite ibland både med passningar och tacklingar speciellt i egen zon, kan bli rejälare framför eget mål, går bort sig ibland !
Men totalt sett en ok säs hittills !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Per Savilahti-Nagander - Sida 2 Empty Sv: Per Savilahti-Nagander

Inlägg av Bamsefar 2015-03-04, 22:17

Har det inte sagts att han haft ryggproblem ett tag som ordnat upp sig nu?, tyckte att han var riktigt bra mot Färjestad. Men visst kan han använda fysiken mer, tycker man.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12039
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Per Savilahti-Nagander - Sida 2 Empty Sv: Per Savilahti-Nagander

Inlägg av Micke80 2015-03-05, 07:12

Bamsefar skrev:Har det inte sagts att han haft ryggproblem ett tag som ordnat upp sig nu?, tyckte att han var riktigt bra mot Färjestad. Men visst kan han använda fysiken mer, tycker man.

Vet inte om han är helt kvitt dem eller om han fortfarande besväras av dem.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Per Savilahti-Nagander - Sida 2 Empty Sv: Per Savilahti-Nagander

Inlägg av Donowitz 2015-03-05, 20:23

Vi måste bli bättre på att utnyttja hans tunga slagskott.

Donowitz

Antal inlägg : 4048
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Per Savilahti-Nagander - Sida 2 Empty Sv: Per Savilahti-Nagander

Inlägg av Rönken 2015-03-05, 20:26

bearjew skrev:Vi måste bli bättre på att utnyttja hans tunga slagskott.

Förvisso sant, men han har sett rätt seg ut på blålinjen och kladdat en del. Kan hoppas att han haft ryggproblem och är kvitt dessa.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Per Savilahti-Nagander - Sida 2 Empty Sv: Per Savilahti-Nagander

Inlägg av Snikne Ville 2015-03-06, 21:49

Lagets bäste +/- spelare i SHL 14/15.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6366
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Per Savilahti-Nagander - Sida 2 Empty Sv: Per Savilahti-Nagander

Inlägg av 27 Öqvist 2015-03-06, 22:27

Tyckte att han var bra i början av serien. Kanske inte den snabbaste men placeringssäker och stabil. Efter nyår har han spelat med mindre pondus runt mål och med sämre passningar. Jo även jag trodde att han skulle göra några fler mål.

27 Öqvist

Antal inlägg : 65
Join date : 14-10-06

Till överst på sidan Gå ner

Per Savilahti-Nagander - Sida 2 Empty Sv: Per Savilahti-Nagander

Inlägg av Urken 2015-03-06, 23:12

27 Öqvist skrev:Tyckte att han var bra i början av serien. Kanske inte den snabbaste men placeringssäker och stabil. Efter nyår har han spelat med mindre pondus runt mål och med sämre passningar. Jo även jag trodde att han skulle göra några fler mål.

Han är långt ifrån den typen av spelare som gör mål, skulle jag vilja påstå. Så det är inget att anmärka på.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21152
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Per Savilahti-Nagander - Sida 2 Empty Sv: Per Savilahti-Nagander

Inlägg av Rönken 2015-03-12, 23:43

Tung kväll för gode Savva mot Frölunda. Kan bli tungt om det ska se ut så hela serien, men såg verkligen hopplöst ut mot ettriga och snabba Frölunda-spelare.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Per Savilahti-Nagander - Sida 2 Empty Sv: Per Savilahti-Nagander

Inlägg av Tigerman 2015-03-13, 00:07

Rönken skrev:Tung kväll för gode Savva mot Frölunda. Kan bli tungt om det ska se ut så hela serien, men såg verkligen hopplöst ut mot ettriga och snabba Frölunda-spelare.
Han kommer nog mest troligt att gå som 7:e back resten av matchserien. Men möjligheten finns iofs att han fortsätter med Näkyvä även hemma, i och med att man då lättare kan matcha dem mot någon annan kedja än Olimbs. Jag vet inte om Fagerudd är så mycket att hålla i handen heller när Olimb-kedjan börjar snurra.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Per Savilahti-Nagander - Sida 2 Empty Sv: Per Savilahti-Nagander

Inlägg av Bamsefar 2015-03-13, 00:14

Låt Nagander ta Olimb, ett gm +5+3 mot en tre-fyra veckor i sträcksäng Embarassed
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12039
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Per Savilahti-Nagander - Sida 2 Empty Sv: Per Savilahti-Nagander

Inlägg av Slapshot 2015-03-13, 07:22

Tigerman skrev:
Rönken skrev:Tung kväll för gode Savva mot Frölunda. Kan bli tungt om det ska se ut så hela serien, men såg verkligen hopplöst ut mot ettriga och snabba Frölunda-spelare.
Han kommer nog mest troligt att gå som 7:e back resten av matchserien. Men möjligheten finns iofs att han fortsätter med Näkyvä även hemma, i och med att man då lättare kan matcha dem mot någon annan kedja än Olimbs. Jag vet inte om Fagerudd är så mycket att hålla i handen heller när Olimb-kedjan börjar snurra.


Fagerudd kan dom skeppa. In med Jaros alla dar i veckan! Betydligt skickligare än Nagander också....och tuffare.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Per Savilahti-Nagander - Sida 2 Empty Sv: Per Savilahti-Nagander

Inlägg av Tigerman 2015-03-13, 08:18

Slapshot skrev:
Tigerman skrev:
Rönken skrev:Tung kväll för gode Savva mot Frölunda. Kan bli tungt om det ska se ut så hela serien, men såg verkligen hopplöst ut mot ettriga och snabba Frölunda-spelare.
Han kommer nog mest troligt att gå som 7:e back resten av matchserien. Men möjligheten finns iofs att han fortsätter med Näkyvä även hemma, i och med att man då lättare kan matcha dem mot någon annan kedja än Olimbs. Jag vet inte om Fagerudd är så mycket att hålla i handen heller när Olimb-kedjan börjar snurra.


Fagerudd kan dom skeppa. In med Jaros alla dar i veckan! Betydligt skickligare än Nagander också....och tuffare.
Hm... Hur kunde jag glömma att tänka på Jaros?! Självklart ska han ta Savvas plats.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Per Savilahti-Nagander - Sida 2 Empty Sv: Per Savilahti-Nagander

Inlägg av Donowitz 2015-03-13, 22:27

Jaros är en titan av sällan skådat slag. Han spelade rätt hafsigt inledningsvis men gjorde några riktigt grymma matcher strax innan skadan i HV71-matchen. Sedan han kom tillbaka efter skada och JVM tycker jag dock att han blandat och gett. Grymt driv, väldigt fysisk och rapp på skridskorna trots sin storlek. Däremot är inte alla beslut fullt genomtänkta och det märks att det går lite för fort ibland. Allt från klubbteknik till att ta viktiga beslut på kort tid.

Savalahti-Nagander är segare och blir lite väl ofta ordentligt uppsnurrad. Man önskar därför att han inte blev så ivrig utan kunde hålla sig mer passiv men rätt placerad, likt Skrbek. Till skillnad från Jaros är han dock säkrare enligt min mening och har en tryggare grund i sitt spel. Det ser inte alltid så vackert ut men helt ärligt så gör han inte många fel defensivt. Det finns trots allt en anledning till att han blev lagets bäste spelare i +/- under säsongen.

Donowitz

Antal inlägg : 4048
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Per Savilahti-Nagander - Sida 2 Empty Sv: Per Savilahti-Nagander

Inlägg av Rönken 2015-03-13, 22:32

bearjew skrev:Jaros är en titan av sällan skådat slag. Han spelade rätt hafsigt inledningsvis men gjorde några riktigt grymma matcher strax innan skadan i HV71-matchen. Sedan han kom tillbaka efter skada och JVM tycker jag dock att han blandat och gett. Grymt driv, väldigt fysisk och rapp på skridskorna trots sin storlek. Däremot är inte alla beslut fullt genomtänkta och det märks att det går lite för fort ibland. Allt från klubbteknik till att ta viktiga beslut på kort tid.

Savalahti-Nagander är segare och blir lite väl ofta ordentligt uppsnurrad. Man önskar därför att han inte blev så ivrig utan kunde hålla sig mer passiv men rätt placerad, likt Skrbek. Till skillnad från Jaros är han dock säkrare enligt min mening och har en tryggare grund i sitt spel. Det ser inte alltid så vackert ut men helt ärligt så gör han inte många fel defensivt. Det finns trots allt en anledning till att han blev lagets bäste spelare i +/- under säsongen.

Jaros är grymt framtidsnamn men just nu är nog PSN stabilare ja. Jaros gör en del misstag och vissa offensiva räder är kamikaze-varning på, men vore kul om han fick lite speltid ändå i någon match. När man ändå inte spelar Fagerudd i pp så är frågan om inte Jaros är bättre att ha med. Kan man tygla honom så är han större tillgång defensivt. Men visst, nog ska Savva normalt gå före bägge två. Förhoppningsvis kan man matcha Savva bättre i morgon och om hela laget rycker upp sig förenklar det för Savva.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Per Savilahti-Nagander - Sida 2 Empty Sv: Per Savilahti-Nagander

Inlägg av Tigerman 2015-03-13, 22:49

Rönken skrev:
bearjew skrev:Jaros är en titan av sällan skådat slag. Han spelade rätt hafsigt inledningsvis men gjorde några riktigt grymma matcher strax innan skadan i HV71-matchen. Sedan han kom tillbaka efter skada och JVM tycker jag dock att han blandat och gett. Grymt driv, väldigt fysisk och rapp på skridskorna trots sin storlek. Däremot är inte alla beslut fullt genomtänkta och det märks att det går lite för fort ibland. Allt från klubbteknik till att ta viktiga beslut på kort tid.

Savalahti-Nagander är segare och blir lite väl ofta ordentligt uppsnurrad. Man önskar därför att han inte blev så ivrig utan kunde hålla sig mer passiv men rätt placerad, likt Skrbek. Till skillnad från Jaros är han dock säkrare enligt min mening och har en tryggare grund i sitt spel. Det ser inte alltid så vackert ut men helt ärligt så gör han inte många fel defensivt. Det finns trots allt en anledning till att han blev lagets bäste spelare i +/- under säsongen.

Jaros är grymt framtidsnamn men just nu är nog PSN stabilare ja. Jaros gör en del misstag och vissa offensiva räder är kamikaze-varning på, men vore kul om han fick lite speltid ändå i någon match. När man ändå inte spelar Fagerudd i pp så är frågan om inte Jaros är bättre att ha med. Kan man tygla honom så är han större tillgång defensivt. Men visst, nog ska Savva normalt gå före bägge två. Förhoppningsvis kan man matcha Savva bättre i morgon och om hela laget rycker upp sig förenklar det för Savva.
Om man spelar Billins-Sigalet eller Kukan-Sandström mot Olimbs kedja så fyller Savva sin funktion i laget under kvarten.

Jag måste dock få inflika att han lyfter lön för att spela topp-4. Just nu har vi 5 backar som går klart före, samt Fagerudd som presterar bättre offensivt, och Jaros som tävlar starkt om den defensiva rollen. Den enda han går tydligt före är Oskarsson. Man får 5-10 st Fagerudd eller Jaros för en Savva, och sett ur den synvinkeln tycker jag inte han presterar i nivå med förväntan, även om han de facto har skrapat ihop ett bra +/- i serien.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Per Savilahti-Nagander - Sida 2 Empty Sv: Per Savilahti-Nagander

Inlägg av Donowitz 2015-03-13, 22:59

Tigerman skrev: Man får 5-10 st Fagerudd eller Jaros för en Savva, och sett ur den synvinkeln tycker jag inte han presterar i nivå med förväntan, även om han de facto har skrapat ihop ett bra +/- i serien.

Jag tvivlar starkt på att PSN har 5-10 gånger så hög lön som Fagerudd Shocked

Vart tror du att dem ligger med andra ord?

Donowitz

Antal inlägg : 4048
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Per Savilahti-Nagander - Sida 2 Empty Sv: Per Savilahti-Nagander

Inlägg av Tigerman 2015-03-13, 23:28

bearjew skrev:
Tigerman skrev: Man får 5-10 st Fagerudd eller Jaros för en Savva, och sett ur den synvinkeln tycker jag inte han presterar i nivå med förväntan, även om han de facto har skrapat ihop ett bra +/- i serien.

Jag tvivlar starkt på att PSN har 5-10 gånger så hög lön som Fagerudd Shocked

Vart tror du att dem ligger med andra ord?
Fagerudd har jag ingen koll på alls egentligen men jag förutsätter han ligger någonstans i spannet 25-50 000 kr. Men jag hade blivit ärligt förvånad om han hade haft 50, snarare borde det vara 30-40.

Jaros borde rimligen ha avsevärt mindre, han är ju junior.

Vad Savva har i lön vet jag på ett ungefär från säker källa (naturligtvis är det inga siffror som man slänger ur sig rakt upp och ner, så jag vet inte exakt). Baserat på ovanstående resonemang så skulle jag säga att man borde kunna klämma in 5 Fageruddar eller 10 Jarosar i den summan. Och det är även där man hamnar om man tar en etablerad topp-4 back ur högen ur valfritt SHL-lag, i alla fall de med lkvärdig eller högre lönebudget.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Per Savilahti-Nagander - Sida 2 Empty Sv: Per Savilahti-Nagander

Inlägg av Rönken 2015-03-13, 23:33

Kan man verkligen betala Savva närmare 200 tkr? Jonsson hade under 200 papp om jag minns rätt då när han blev avstängd i slutspelet. Tollefsen har just nu runt 200 enligt tidningarna.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Per Savilahti-Nagander - Sida 2 Empty Sv: Per Savilahti-Nagander

Inlägg av Donowitz 2015-03-13, 23:56

Ja, det låter aningens högt.

Donowitz

Antal inlägg : 4048
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Per Savilahti-Nagander - Sida 2 Empty Sv: Per Savilahti-Nagander

Inlägg av Qirren 2015-03-14, 00:04

200 vore heeelt galna siffror. Kan någon förklara exakt vad savva gör bra ens en gång? Har aldrig sett några styrkor över huvudtaget från hans sida.
Qirren
Qirren

Antal inlägg : 1369
Join date : 15-01-17
Ort : Växjö

Till överst på sidan Gå ner

Per Savilahti-Nagander - Sida 2 Empty Sv: Per Savilahti-Nagander

Inlägg av Mickeee 2015-03-14, 00:14

Savva 200 papp i månaden?? Hahah vad röker ni? Han ligger nog runt 90-100 i månaden
Mickeee
Mickeee

Antal inlägg : 910
Join date : 12-02-24

Till överst på sidan Gå ner

Per Savilahti-Nagander - Sida 2 Empty Sv: Per Savilahti-Nagander

Inlägg av Snikne Ville 2015-03-14, 09:57

Vi VET att Chris ligger på 200-250 i månaden. Att Savva ens skulle vara i närheten av såna siffror finns inte på kartan.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6366
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Per Savilahti-Nagander - Sida 2 Empty Sv: Per Savilahti-Nagander

Inlägg av Slapshot 2015-03-14, 09:58

Har Savilahti 200 i månaden så ska ju Osten avgå. Det vore ju fördjävligt i så fall...trodde väl personligen att han låg mellan 80 och 120. Hur som helst så tycker jag Jaros är en bättre spelare oavsett +/-. Man ska inte stirra sig blind på sånt alla ggr. Jaros kommer bli en toppback medan Savva aldrig kommer i närheten av det.

Slapshot

Antal inlägg : 3294
Join date : 12-01-27
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Per Savilahti-Nagander - Sida 2 Empty Sv: Per Savilahti-Nagander

Inlägg av Snikne Ville 2015-03-14, 10:01

Slapshot skrev:Har Savilahti 200 i månaden så ska ju Osten avgå. Det vore ju fördjävligt i så fall...trodde väl personligen att han låg mellan 80 och 120. Hur som helst så tycker jag Jaros är en bättre spelare oavsett +/-. Man ska inte stirra sig blind på sånt alla ggr. Jaros kommer bli en toppback medan Savva aldrig kommer i närheten av det.
Han ligger nog där du tror.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6366
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Per Savilahti-Nagander - Sida 2 Empty Sv: Per Savilahti-Nagander

Inlägg av Tigerman 2015-03-14, 13:11

Snikne Ville skrev:
Slapshot skrev:Har Savilahti 200 i månaden så ska ju Osten avgå. Det vore ju fördjävligt i så fall...trodde väl personligen att han låg mellan 80 och 120. Hur som helst så tycker jag Jaros är en bättre spelare oavsett +/-. Man ska inte stirra sig blind på sånt alla ggr. Jaros kommer bli en toppback medan Savva aldrig kommer i närheten av det.
Han ligger nog där du tror.
Jag tror inte heller han ligger på 200... Men så vitt jag fått info om så är det i alla fall mer än de gissningar ni drar till med. Man bör ju även dra sig till minnes att han kom från en lyckad sejour i Finland.

Som sagt, man kan väl inte veta säkert om man inte är Savva själv eller Osten/Stöckel, men det jag är helt säker på är att han har betalt för att spela i något av de två första backparen. Och där tycker jag inte han hör hemma. På stor rink är han helt enkelt för trög i vändningarna, dessutom hinner han inte utnyttja sina kilon tillräckligt ofta heller.

Sedan kan man ju f.ö. konstatera att lönemässigt gjorde Osten ett fynd med Sigalet, så det kompenserar ju det hela i totalbudgeten. Om rätt hade fått råda borde de båda byta lön med varandra...

Edit: Egentligen borde jag ju inte gå ut med det för jag vet ju att det verkar snett och att det bara leder till missriktad diskussion, men det blir svårt att låta bli när man kommer till hur man ska värdera Savvas prestation på isen. Om det hade varit 80 papp i månaden skulle jag inte klaga ett smack, men förväntningarna hos klubben var nog de facto högre.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Per Savilahti-Nagander - Sida 2 Empty Sv: Per Savilahti-Nagander

Inlägg av icemask 2015-03-14, 13:19

Spelar väl ingen roll vad PSN tjänar, jag gillar honom men han hänger inte med i svängarna när det går fort, varför tacklar han inte mer ?
om passninggsspelet går fort men han proppar sin gubbe varje gång så mörar de nog upp, jag menar han hänger ju inte med att vända även om han inte tacklar så då kan han väl proppa istället !!!!!!!!!
icemask
icemask

Antal inlägg : 4113
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Per Savilahti-Nagander - Sida 2 Empty Sv: Per Savilahti-Nagander

Inlägg av Tigerman 2015-03-14, 13:57

icemask skrev:Spelar väl ingen roll vad PSN tjänar, jag gillar honom men han hänger inte med i svängarna när det går fort, varför tacklar han inte mer ?
om passninggsspelet går fort men han proppar sin gubbe varje gång så mörar de nog upp, jag menar han hänger ju inte med att vända även om han inte tacklar så då kan han väl proppa istället !!!!!!!!!
Ja, det undrar jag också. Hade ju inte förväntat mig att han skulle ha Kukans skridskoåkning, men däremot att han skulle vara lite tuffare och mer beslutsam på isen.

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Per Savilahti-Nagander - Sida 2 Empty Sv: Per Savilahti-Nagander

Inlägg av pingu 2015-03-14, 16:47

I början av säsongen tycker jag han var en positiv överraskning men nu när Jonsson försvann så fyller ingen den rollen och här borde Per kunna stäppa upp med pondus och fysiskt spel men han velar och petar med sin klubba istället tyvärr.
pingu
pingu

Antal inlägg : 2415
Join date : 12-01-21
Ort : Södermalm

Till överst på sidan Gå ner

Per Savilahti-Nagander - Sida 2 Empty Sv: Per Savilahti-Nagander

Inlägg av Dentos 2015-03-20, 21:36

Jag är ledsen o säga detta, men utöver sitt slagsmål i kvartsfinal 2 så har Savva inte bidragit med någonting under hela den här matchserien. Vår genomgående sämsta spelare tyvärr. Hoppas verkligen att Sigalet är tillbaka på söndag, för jag tror inte att tränarna vågar slänga in Jaros istället för Savva, vilket jag tycker är helt fel.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 847
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Per Savilahti-Nagander - Sida 2 Empty Sv: Per Savilahti-Nagander

Inlägg av FruktHamster 2015-11-12, 17:20

Står utanför laget ikväll och var väl inte med senast mot Tappara heller.
Skadad eller på väg bort?
FruktHamster
FruktHamster

Antal inlägg : 2355
Join date : 12-02-19
Age : 46
Ort : Stockholmstrakten

Till överst på sidan Gå ner

Per Savilahti-Nagander - Sida 2 Empty Sv: Per Savilahti-Nagander

Inlägg av DirtyTalking 2015-11-13, 11:00

Man kan alltid hoppas, Savva är en bra person men fel back för Luleå hockey. Fast o andra sidan behövs det många många rokader . Avd: living in the dark

DirtyTalking

Antal inlägg : 57
Join date : 15-11-13

Till överst på sidan Gå ner

Per Savilahti-Nagander - Sida 2 Empty Sv: Per Savilahti-Nagander

Inlägg av Rönken 2015-11-13, 12:36

Ja jag tror Savva kan hävda sig i SHL i rätt lag, kanske inte topplagen. Nu vet jag att Luleå är ett bottenlag för tillfället och hela den biten. Men får han spela i ett lag som kör igelkotten och köra en del bp tror jag han kan hävda sig helt klart.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Per Savilahti-Nagander - Sida 2 Empty Sv: Per Savilahti-Nagander

Inlägg av Puckad 2015-11-13, 12:43

När det gäller Savva (och indirekt Mampe och Malte) så ser jag hellre nya tränare, som kan nyttja spelare på bästa sätt.
Och sedan bedöma spelarna utifrån det.

Fortsätter det så här så är snart Rajala, MickFlikier, Sweatt allsvenska spelare. Och det är inte spelarnas fel.
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11089
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Per Savilahti-Nagander - Sida 2 Empty Sv: Per Savilahti-Nagander

Inlägg av Rönken 2015-11-13, 12:48

Puckad skrev:När det gäller Savva (och indirekt Mampe och Malte) så ser jag hellre nya tränare, som kan nyttja spelare på bästa sätt.
Och sedan bedöma spelarna utifrån det.

Fortsätter det så här så är snart Rajala, MickFlikier, Sweatt allsvenska spelare. Och det är inte spelarnas fel.

Jag har min åsikt om att först byta tränare - sedan spelare, så som läget ser ut nu är det så pass allvarligt. Varje tränare har sin spelide och tanke för resp. spelare, spelare som funkar bra i ett lag kan fungera sämre i ett annat etc.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Per Savilahti-Nagander - Sida 2 Empty Sv: Per Savilahti-Nagander

Inlägg av LuleåWinston 2015-11-13, 12:49

Rönken skrev:Ja jag tror Savva kan hävda sig i SHL i rätt lag, kanske inte topplagen. Nu vet jag att Luleå är ett bottenlag för tillfället och hela den biten. Men får han spela i ett lag som kör igelkotten och köra en del bp tror jag han kan hävda sig helt klart.

Förstår vad du menar. Men han hävdar sig ju i Luleå också. Bäst plus/minus föregående säsong och delad etta i år igen. Bevisligen gör han något bra, placeringssäker och duktig på avväpna motståndarna framför vårt mål.

Jag kan själv kritisera Nagander, men statistiken talar för honom. Tycker vi ger honom oförtjänt mycket kritik för gamla synder från hans föregående sejour.

I slutspelet hade han vissa problem med Frölundas snabba forwards, speciellt en händelse jag kommer ihåg. Men då hade han varit inne på isen långt över en minut. Så vem hade inte haft det?
LuleåWinston
LuleåWinston

Antal inlägg : 623
Join date : 12-12-11

Till överst på sidan Gå ner

Per Savilahti-Nagander - Sida 2 Empty Sv: Per Savilahti-Nagander

Inlägg av Puckad 2015-11-13, 12:58

Lite OT men relaterat. Mampe snittar 15 min per match och ligger på femma i Brynäs +/- statistik med +6. Inte kattskit för en spelare som inte platsade hos oss. (Sedan finns det andra skäl att jag tycker att det var bra att han lämnade).
Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11089
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Per Savilahti-Nagander - Sida 2 Empty Sv: Per Savilahti-Nagander

Inlägg av Rönken 2015-11-13, 13:15

LuleåWinston skrev:
Rönken skrev:Ja jag tror Savva kan hävda sig i SHL i rätt lag, kanske inte topplagen. Nu vet jag att Luleå är ett bottenlag för tillfället och hela den biten. Men får han spela i ett lag som kör igelkotten och köra en del bp tror jag han kan hävda sig helt klart.

Förstår vad du menar. Men han hävdar sig ju i Luleå också. Bäst plus/minus föregående säsong och delad etta i år igen. Bevisligen gör han något bra, placeringssäker och duktig på avväpna motståndarna framför vårt mål.

Jag kan själv kritisera Nagander, men statistiken talar för honom. Tycker vi ger honom oförtjänt mycket kritik för gamla synder från hans föregående sejour.

I slutspelet hade han vissa problem med Frölundas snabba forwards, speciellt en händelse jag kommer ihåg. Men då hade han varit inne på isen långt över en minut. Så vem hade inte haft det?

Svårt när han spelar så pass lite. Han spelar klart mindre än Sigalet - Schira - Mikkelson till exempel. Bänkad i en del matcher, han kom in i matcher när Luleå vann några där ett tag. Visserligen kan man hävda att det var tack vare Savva men vet inte det var så enkelt. Statistik känns vanskligt, hade han snittat 22 minuter likt ovan nämnda tre så hade det varit annan femma i min bok.

Apropå något annat, Harju på -8 nu, nästan så man ryser.
Rönken
Rönken

Antal inlägg : 17809
Join date : 12-04-15

Till överst på sidan Gå ner

Per Savilahti-Nagander - Sida 2 Empty Sv: Per Savilahti-Nagander

Inlägg av Pajala 2015-11-21, 14:05

lämnar Luleå, bra för bägge parter.

http://www.luleahockey.se/artikel/73241/
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18136
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Per Savilahti-Nagander - Sida 2 Empty Sv: Per Savilahti-Nagander

Inlägg av Redbear 2015-11-21, 14:06

Var väl inte helt oväntat. Lycka till Per!
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Per Savilahti-Nagander - Sida 2 Empty Sv: Per Savilahti-Nagander

Inlägg av Redbear 2015-11-21, 14:06

Var väl inte helt oväntat. Lycka till Per!
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Per Savilahti-Nagander - Sida 2 Empty Sv: Per Savilahti-Nagander

Inlägg av Dentos 2015-11-21, 14:07

Rätt beslut för båda parter. All respekt och credd till PSN som gjort sitt yttersta för klubben. Ibland räcker det bara inte till. Jag önskar dig all lycka i nästa förening Per, du har ett äkta Lulehjärta.
Dentos
Dentos

Antal inlägg : 847
Join date : 13-03-18
Age : 27

Till överst på sidan Gå ner

Per Savilahti-Nagander - Sida 2 Empty Sv: Per Savilahti-Nagander

Inlägg av Bamsefar 2015-11-21, 14:24

bäste +/- spelaren får gå, ja, ja, det är väl i linje med övrig spelarhantering. Lycka till Per i din framtida karriär.
Bamsefar
Bamsefar

Antal inlägg : 12039
Join date : 12-01-21
Ort : I Förskingringen

Till överst på sidan Gå ner

Per Savilahti-Nagander - Sida 2 Empty Sv: Per Savilahti-Nagander

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 2 av 3 Föregående  1, 2, 3  Nästa

Till överst på sidan


 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet