Låst material från diverse medier i sin helhet

+105
Serkan122
Sundance Kid
Dundernisse
Atlet
Metheuz
Hjalmar_Vuopio
Hellcop
Björnpappa
Xerzocx
Lehto
håkke
Crille
Dustin
kokostrollet
Taabe
rasbiologen
Jokerman
Snattran
Jonken
Ferros
Norrlandstoken
tibet
Hankburger
oggskar
Lulefan
Antwon
Urken
ezz
Blinders
Donten_
GLHF
Simon90
#96
GustenA
Monco
Grimster
Nr10
arra
hokkzorz
Kocur
Sir Prozac
amarule
Loop
Davidoff
Myrman
Puckad
Kagen
JuniorX
Chewchew
Dentos
Freno
rumpztr
JonasÅström
Mickeee
Patrik82
Hockeyprofessorn
Wolfhunter
Jagr
Dilox
makkanmakkan
Kallepedal
NallePhu
Scouten
CKa
Rikky
icemask
nummer 17
LHF96
KaptenBlodskelett
JoakimJ
Admin
Tony Moore
mango
Hentos_Bror
MickkeJ
Lasse Proppmätt
Snikne Ville
zamboni
Pajala
Bamsefar
Swhy
Micke80
Norlin
Tigerman
Slapshot
Old Brooklyn
Redbear
Ivanhoe
Diktatorn
LuleåWinston
Lars158
LubosC
FruktHamster
LulefanGBG
Zeth
Donowitz
MrA
Högljudd
pingu
Helge
inlandsjävel
Rönken
Mange
Ingemar
Salle
109 posters

Sida 16 av 21 Föregående  1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 21  Nästa

Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 16 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Lasse Proppmätt tis 13 sep 2016, 11:15

Jasså Pravda pelle kör ännu sitt hata Rönken tåg

"Är det här en slags proteströrelse mot den hockey som Luleå Hockey spelade under Jonas Rönnqvist?"

Patetiskt speciellt då hockeyn under Rönken ändrades hela tiden utgångskonceptet gick ut på att äga puck och att ständigt pressa utan puck aldrig ta burskydd utan att vända upp så fort man vann puck i egen zon.
Till att blanda styrspel å press och sen konstant ta burskydd
Allt hade att göra med vilka spelare dom förfogade över.
I försvarszonen så överbelastade man i anfallsszonen hade man fria tyglar när man ägde puck
Äga puck fanns där hela tiden

Asså kan han inte bara lägga ner den där Pelle?
Hade han kunnat det minsta hockey hade han sett det med egna ögon.

Lasse Proppmätt

Antal inlägg : 2133
Join date : 13-04-17

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 16 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av ezz sön 25 sep 2016, 09:32

Någon som ids lägga ut kurirens krönikor efter helgens två matcher? Nyfiken på se vilken hållning kuriren tänker hålla denna säsong mot LHF...
ezz
ezz

Antal inlägg : 363
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 16 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Old Brooklyn sön 25 sep 2016, 10:55

KRÖNIKA Två förluster inom loppet av 24 timmar. Ändå positiva känslor. För det här var faktiskt två av Luleås bättre derbymatcher på tio år.

Det har varit ett omvälvande dygn. Allt från bengaler till fantastisk ishockey till snack om slewfoots. Men mest överraskande ändå; ett Luleå Hockey som varit bättre i bägge mötena och faktiskt fört en procentuellt större del av matcherna.

När hände det senast mot Skellefteå? Har det hänt i Skellefteå? På bortais?

Säkerligen någon gång. Givetvis har det funnits enstaka insatser som överglänst det här. Vi ska ju inte glömma bort att det handlar om att vinna – och det har ju hänt förut. Men ändå. Ett Luleå som ser snabbare, tyngre och spelskickligare ut än Skellefteå. Det är nästan så man får gnugga sig i ögonen. Det gör jag för övrigt också över ett så här defensivt starkt Skellefteå.

En poäng är ändå det som räknas. En poäng – som borde ha varit minst fyra. Där är fortfarande skillnaden stor mellan lagen. Skellefteå har Jimmie Ericsson och Joakim Lindström. Luleå hade ingen som klev fram på samma vis. Petter Emanuelsson såg vass ut idag, men ingen i stjärnkedjan med Kael Mouillierat, Tim Kennedy och Bill Sweatt fick det att lossna.

Det kommer göra det under säsongen, men den här matchen kom för tidigt när trion inte hunnit spela ihop sig nog mycket. Och det hoppas jag de får chans att göra.

Stefan "Skuggan" Nilssons laguppställning var den helt rätta. Jacob Lagacé ska spela med Julius Junttila och Johan Harju. Då finns bara alternativet att flytta Anton Hedman (som visserligen gjort skapliga insatser) till en tredjekedja på Isac Lundeströms bekostnad. Det är inga konstigheter. 16-åringen var klart godkänd i fredags, men det är nog nyttigt med lite vila.

Tim Kennedy är en både smart och skicklig spelare. Han besitter troligen den allra största potentialen av lagets forwards. Bill Sweatt och Kael Mouillierat är samtidigt bra avslutare och hårt arbetande kedjekamrater. Det borde inte behöva bli för mycket av det goda. Men det behövs lite mer samspel och kemi.

Powerplay var en annan stor nyckelfaktor under lördagen. Luleås bägge formationer hade stora problem att komma till farliga avslut. Den andra formationen med Junttila, Harju och company hade för långsamt passningstempo – men jag gillade att kaptenen tog en placering framför kassen och att finländaren kom ut lite mer vid cirkeln. Harju har visserligen ett bra skott, men är inte lika rapp att avsluta som Junttila. Däremot är han grymt stark när det gäller att fånga upp lösa puckar, styra eller ta ett skär ut i slottet och finnas spelbar.

Kul att se var också Filip Gustavssons insats i mål. Han kanske inte är på den nivån än att han mäktar med Joel Lassinanttis allra svettigaste räddningar – i dag var det dock inget av målen som hade räddats av någon målvakt.

Återigen, Joakim Lindström är en av sitt slag i SHL och ett vapen som Luleå alltid, alltid, alltid, måste eliminera. Det räckte med två byten de här två matcherna där Skellefteåstjärnan fick för mycket tid. Då small det i krysset.

Och om vi ska återkomma till Jimmie Ericsson så är det ingen nyhet för någon med lite SHL-rutin att han kommer reta gallfeber på varenda motspelare och i 9 fall av 10 själv gå vinnande på det. Om inte Brendan Mikkelson kände till det från i fjol så vet han det nu, så även Kael Mouillierat.

Trots allt är det ändå väldigt små justeringar att fundera på till framtida derbyn.

Jag menar, vi har ju sett Luleå Hockey bli fullständigt utskåpade såväl hemma som borta.

I sammanhanget var det här snudd på ett vunnet krig, även om striderna förlorades.
Anton Olofsson

Anton Olofsson

-Kuriren, 2016-09-24
Old Brooklyn
Old Brooklyn

Antal inlägg : 5633
Join date : 12-02-22

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 16 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av ezz sön 25 sep 2016, 13:06

Tack Smile
ezz
ezz

Antal inlägg : 363
Join date : 12-01-21
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 16 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Snikne Ville tor 06 okt 2016, 23:22

Tacksam om nån kan lägga ut artikeln där Sweatt talar om deras line.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 16 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Urken tor 06 okt 2016, 23:25

Ping @Snikne Ville!

http://www.kuriren.nu/sport/sweatt-om-stjarnkedjans-problem-9001923.aspx

Sweatt om stjärnkedjans problem:

Skrivet av Daniel Standar
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 16 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Snikne Ville tor 06 okt 2016, 23:38

Tack Urken! Gillar Sweatt skarpt, både på o vid sidan av rinken.
Oozes of untapped scoring potential, så att säga.
Snikne Ville
Snikne Ville

Antal inlägg : 6356
Join date : 12-01-22

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 16 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Patrik82 fre 21 okt 2016, 13:39

Ngn som kan länka vad Mr Kennedy har att säga i NSD?Smile
Patrik82
Patrik82

Antal inlägg : 311
Join date : 15-03-07
Age : 41
Ort : Karlstad

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 16 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Tigerman fre 21 okt 2016, 14:07

Patrik82 skrev:Ngn som kan länka vad Mr Kennedy har att säga i NSD?Smile
Kennedy: ”Det har varit riktigt tungt”:

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 16 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Redbear mån 24 okt 2016, 17:42

Hela artikeln med Omark;

Under måndagen presenterade förbundskapten Rikard Grönborg sin trupp till Karjala Tournament (3–6 november).

En hel del väntade namn fanns med i laguppställningen (se hela truppen här). Däremot saknades poängsprutan Linus Omark av någon anledning. Under måndagseftermiddagen fick Kuriren tag i en förklaring från Övertorneåsonen.

Varför tackade du nej till Karjala Tournament?

– Vi (Omark och frun Linnea) har ju fått en dotter (Stella) som jag knappt har hunnit träffa sedan hon föddes i juli. Jag var med vid födseln och sedan har jag ju varit i Ryssland hela tiden. De har varit till Ufa en sväng, men vi har umgåtts alldeles för lite. Det finns inte så mycket tid över för familjen när man spelar mest hela tiden. Under Karjala åker jag hem till familjen i Stockholm i stället.

– När det har hänt så nyligt vill jag ta chansen att umgås med min familj i några dagar.

Har du tackat nej till landslagsspel i år. Eller gäller det bara den här turneringen?

– Bara den här. Sedan får vi se.

Hur tog Rikard Grönborg emot ditt besked? Förstod han?

– Det tror jag. Men jag vet inte. Jag tycker att det är skitkul att vara med i landslaget. Men den här gången vill jag hinna träffa min dotter och umgås med min familj.

Hur leker hockeylivet då? Du har gjort 24 poäng på 24 matcher hittills i KHL ...

– Det har gått helt okej. Det hade kunnat vara bli mer poäng från min sida, men det går upp och ner, säger han och fortsätter:

– I början av säsongen spelade jag bra, men poängen trillade inte in. Sedan fick jag en explosion av poäng och nu på slutet har det avtagit. Det vänder snart igen.

I slutet av sommaren förlängde Linus Omark sitt tvåårskontrakt med Salavat Yulaev Ufa över ytterligare en säsong. Det nya kontraktet sträcker sig fram till våren 2018 (förra kontraktet gick ut under våren 2017).

Tidigare har Omark varit tydlig med att det bara skulle bli två år i Ryssland.

Varför har du ändrat dig till tre år?

– De kom med ett så pass bra erbjudande att jag inte kunde säga nej. Däremot sa jag: "Ett år till, sedan är det finito". Det blir inget mer efter de här två åren.

Vad händer sen?

– Det blir i alla fall bara två år till i Ryssland. Jag kommer att kolla om Luleå vill ha mig. Jag är beredd att lyssna på allt. Luleå kommer jag att kolla med först.

Mycket talar alltså för en återkomst i Luleå?

– Det kan mycket väl bli så.

Senast Linus Omark representerade Luleå Hockey var säsongen 2013/2014. Då anslöt han i slutet av säsongen från NHL-laget Buffalo Sabres och hann med fem SHL-matcher och gjorde fyra poäng. I slutspelet noterades han för fem poäng på sex matcher.

Efter det har han lirat en säsong i finska KHL-laget Jokerit och en i ryska KHL-laget Salavat Yulaev Ufa.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 16 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Urken fre 28 okt 2016, 19:25

http://www.kuriren.nu/100-hockey/supertalangen-svarade-for-ny-shl-poang-spelar-med-riktigt-bra-killar-9020549.aspx

Supertalangen svarade för ny SHL-poäng: "Spelar med riktigt bra killar":

Skrivet av Johan Weichselbraun.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 16 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Puckad ons 02 nov 2016, 13:43

Puckad
Puckad

Antal inlägg : 11056
Join date : 14-07-10

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 16 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Urken ons 02 nov 2016, 13:54

Ping @Puckad!

http://www.kuriren.nu/100-hockey/lhfsfystranare-om-upplagget-nu-vagar-man-blasa-pa-9024328.aspx

LHF:

Skrivet av Simon Norberg.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 16 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Urken tis 31 jan 2017, 18:53

http://www.kuriren.nu/100-hockey/kronika-inga-fler-genanta-felvarvningar-9107713.aspx

Krönika: "Inga fler genanta felvärvningar":

Skrivet av Anton Olofsson.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 16 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av LulefanGBG ons 01 feb 2017, 06:51

Två låsta artiklar om gårdagens fiasko i NSD, någon som är villig att dela?
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 16 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Redbear ons 01 feb 2017, 12:56

Malmö/ishockey Trots första målet blev Luleå Hockey helt utan poäng i Malmö. Norrbottningarna vek ner sig totalt i den tredje perioden.
Den tredje perioden i Malmö Arena vill nog Luleå Hockey glömma så fort som möjligt. För trots det desperata poängbehovet föll man ihop som ett korthus i det defensiva spelet.
Malmö gick från 2–1 till 5–1 och vann till slut en solklar seger.
– Jag är besviken på vår prestation totalt sett. När trean kommer tar vi ännu mera risker för att jaga mål. Då kommer givetvis målchanser som Malmö tar vara på, säger Stefan ”Skuggan” Nilsson efter förlusten i Skåne.
LHF-tränaren är trots 3–0 i baken i den tredje perioden mest missnöjd med mittperioden.
– Då byter vi målchanser och tar alldeles för mycket risker. Vi tappar puckar på fel ställen och då vänder de på matchen.
Annars fick Luleå den start man så väl önskade sig på bortais. Senast man tog ledningen utanför Norrbotten var borta mot Leksand på annandagen. Samma match man också tog hand om alla tre poängen.
Då var det lagkaptenen Johan Harju som spräckte målnollan — och det gjorde han även den här gången.
Drygt fem minuter var spelade när Ilari Melart slängde in pucken mot mål. I den tunga trafiken framför kassen kunde Johan Harju styra pucken i nät.
– Första perioden är precis som vi vill spela på bortaplan. Tråkigt att vi inte kan lyckas hålla i det. Jag vet faktiskt inte vad som händer, suckar en besviken Johan Forsberg.
Nästan direkt efter den första pausen kvitterade Malmö. Konstantin Komarek, österrikaren som spenderade fyra säsonger som tonåring i Luleå, avslutade distinkt redan efter 16 sekunder.
Chanserna haglade åt båda håll i mittperioden. I Luleå hade Julius Junttila, Craig Schira, Jacob Lagacé och Daine Todd alla stekheta lägen utan att lyckas förvalta något.
Istället var det Malmö som kunde gå till pausvila i ledning med 2–1 efter att Robin Alvarez petat in pucken från nära håll.
– Halva matchen spelade vi ganska bra. Sedan slarvar vi alldeles för mycket. Det är enkla misstag som vi straffas hårt för.
Den tredje perioden blev mardrömslik för bortalaget. 3–1 kom efter att LHF-backarna tappat bort Fredrik Händemark framför kassen. 4–1 kontrades kvickt in och 5–1 efter en indianpass i egen zon från Ilari Melart.
Två matcher återstår för LHF innan landslagsuppehållet. Bägge spelas mot ”Bulan” Berglunds Brynäs, den första hemma på torsdag och den avslutande på lördag i Gävle.
– Vi satsar på sex poäng. Vi har sagt att vi ska sikta uppåt och vi får försöka ta med oss det som var bra idag, säger Johan Forsberg.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 16 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Redbear ons 01 feb 2017, 12:56

Ishockey Fem insläppta mål hör inte till vanligheterna för Joel Lassinantti.
LHF-keepern lämnades alldeles för ofta helt ensam med hemmaspelarna.
En räddningsprocent på blott 80,77 procent. Ändå kan inte Joel Lassinantti lastas för smällen i Malmö. Hemmamålen kom efter riktigt darrigt agerande från målvaktens lagkamrater. Joel Lassinatti vill dock inte hänga ut någon lagkamrat.
– Missar sker och det spelar ingen roll vem som gör det. Det är ingen i vårt lag som inte vill vinna. Normalt jobbar vi väldigt hårt för varandra. Jag tycker vi ska lita på vårt spel och utgå därifrån. Det kommer vi ifrån lite idag, säger han efter förlusten med 5–1.
– Vi gör en bra förstaperiod och det är det vi vill ta med oss. Jag tycker ändå att vi har chans att ta poäng i den här matchen, men tyvärr rinner det iväg i sista perioden.
Vill ni för mycket?
– Jag vet inte vad det beror på, men så kanske det kan vara. Hockey är en sport då det inte alltid går på räls. Idag var det en sådan match där allting egentligen studsade fel, säger Joel Lassinantti som hellre vill blicka fram emot nästa match, Brynäs hemma på torsdag.
– Just nu är alla matcher otroligt viktiga. Det vi ska göra bättre är att spela en mer konsekvent hockey.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 16 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Redbear ons 01 feb 2017, 12:58

Varsågod, vet inte om jag fick med rätt artiklar dock...Smile
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 16 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av LulefanGBG ons 01 feb 2017, 13:11

Tack Redbear! Jodå, det var de två jag inte kunde läsa sent igår kväll eller i morse i varje fall.
LulefanGBG
LulefanGBG

Antal inlägg : 12169
Join date : 12-05-12
Age : 40
Ort : Göteborg

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 16 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Antwon tor 02 feb 2017, 21:44

Någon som har möjlighet att lägga upp det som skrivits om ev nyförvärv och om Linus x 2 på NSD? Behöver något som får en på bättre tankegångar i dessa tider av kräftgång!!!!

Antwon

Antal inlägg : 28
Join date : 13-08-17

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 16 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Pajala tor 02 feb 2017, 21:46

Antwon skrev:Någon som har möjlighet att lägga upp det som skrivits om ev nyförvärv och om Linus x 2 på NSD? Behöver något som får en på bättre tankegångar i dessa tider av kräftgång!!!!


finns inga pengar till nyförvärv och linusarna kanske kan göra comeback i Luleå 18/19 ... men bara kanske
Pajala
Pajala

Antal inlägg : 18096
Join date : 12-09-21
Ort : Positiva Pajala

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 16 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Antwon tor 02 feb 2017, 22:33

Wow, vattnas i munnen *not*. Ytterligare dåliga nyheter m.a.o. Men tack för infon Pajala

Antwon

Antal inlägg : 28
Join date : 13-08-17

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 16 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Lulefan mån 06 feb 2017, 14:47


Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 16 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Redbear mån 06 feb 2017, 14:49

Ishockey Nu väntar vi in nästa bekräftelse.
Att Thomas "Bulan" Berglund tar över som huvudtränare för Luleå Hockey.
Den stora frågan är bara när det sker. Efter eller redan under denna säsong?
Luleå Hockeys besked att plocka bort Stefan "Skuggan" Nilsson sätter inte Brynäs i någon härlig sits. Nu kommer "Bulan" ifrågasättas i Gävleklubben. Det kan vi vara säkra på.
Att ha en tränare som är klar för en SHL-konkurrent är inte optimalt. Det finns exempel på när ledare har fått gå sedan "hemligheten" blivit offentlig. Ni kanske minns hur det gick för Skellefteåcoachen Anders Forsberg efter att det läckt ut att han var klar för Modo för några år sedan. Då fick han gå – trots att Saik dominerade SHL.
Chansen att "Bulan" coachar Luleå Hockey tillsammans med Petter Lasu Nilsson redan denna säsong är nog stor. Varför ska Brynäs behålla en tränare som redan är klar för en konkurrent? Det är precis som i vanliga arbetslivet. Är du klar för en konkurrerande firma så vill nog inte din arbetsgivare behålla dig längre än nödvändigt.
Beskedet att Stefan "Skuggan" Nilsson lämnar tränarposten är föga förvånande. Likaså att han tar över efter Lars "Osten" Bergström som sportchef. Det är väl så det funkar inom organisationer och arbetsliv.
Att han befordras till sportchef känns dock märkligt. "Skuggan" har sin tröja i taket av Coop Norrbotten arena av en anledning. Han har gjort fantastiska insatser i klubben som spelare. Som ledare är jag inte övertygad. Det är verkligen upp till bevis för honom. Han arbetar inte direkt i medvind.

Varsågod Smile
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 16 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av icemask mån 06 feb 2017, 15:19

Redbear skrev:Ishockey Nu väntar vi in nästa bekräftelse.
Att Thomas "Bulan" Berglund tar över som huvudtränare för Luleå Hockey.
Den stora frågan är bara när det sker. Efter eller redan under denna säsong?
Luleå Hockeys besked att plocka bort Stefan "Skuggan" Nilsson sätter inte Brynäs i någon härlig sits. Nu kommer "Bulan" ifrågasättas i Gävleklubben. Det kan vi vara säkra på.
Att ha en tränare som är klar för en SHL-konkurrent är inte optimalt. Det finns exempel på när ledare har fått gå sedan "hemligheten" blivit offentlig. Ni kanske minns hur det gick för Skellefteåcoachen Anders Forsberg efter att det läckt ut att han var klar för Modo för några år sedan. Då fick han gå – trots att Saik dominerade SHL.
Chansen att "Bulan" coachar Luleå Hockey tillsammans med Petter Lasu Nilsson redan denna säsong är nog stor. Varför ska Brynäs behålla en tränare som redan är klar för en konkurrent? Det är precis som i vanliga arbetslivet. Är du klar för en konkurrerande firma så vill nog inte din arbetsgivare behålla dig längre än nödvändigt.
Beskedet att Stefan "Skuggan" Nilsson lämnar tränarposten är föga förvånande. Likaså att han tar över efter Lars "Osten" Bergström som sportchef. Det är väl så det funkar inom organisationer och arbetsliv.
Att han befordras till sportchef känns dock märkligt. "Skuggan" har sin tröja i taket av Coop Norrbotten arena av en anledning. Han har gjort fantastiska insatser i klubben som spelare. Som ledare är jag inte övertygad. Det är verkligen upp till bevis för honom. Han arbetar inte direkt i medvind.

Varsågod Smile
Vilken tome som knåpat ihop den där smörjan, Clickbait !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4102
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 16 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Lulefan mån 06 feb 2017, 16:25

Misstänkte att det var clickbait. Sitsen för Bulan är ju oförändrad, han har ett kontrakt med Brynäs och tänkt avsluta säsongen där och har enligt utsago en väldigt bra dialog med Brynäs.

Lulefan

Antal inlägg : 2221
Join date : 12-05-19
Ort : Linköping

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 16 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Wolfhunter tor 16 feb 2017, 23:28

Stålis krönika nån med Plus?

Wolfhunter

Antal inlägg : 1138
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 16 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av icemask fre 17 feb 2017, 09:59


Kommentar Glöm ångesthockeyn. Glöm det stundtals usla passningsspelet. Luleå Hockey är ett vinnande lag igen. Tack vare att Johan Forsberg inte funderade – och att laget fick annat än "nu kommer vi att tappa ännu en ledning" att tänka på i samband med målkaoset.





För det sistnämnda blev faktiskt till slut Luleås räddning.

Annars kändes Johan Forsbergs projektil fram till 2–1 nästan från förlängda mållinjen som det som skulle bli trendbrottet.

Så såg det ut i inledningen av tredje perioden också.

Luleå visade då inga större tecken på hjärnspöken och de kontrollerade faktiskt matchen.

Sen var det som att någon tryckte på en knapp, förmodligen den där knappen som det stod "tänk om Örebro gör ett skitmål och vänder på det här" på.

Luleå blev ängsligt, Luleå såg spöken överallt ute på rinken, Luleå hamnade på hälarna och bjöd in gästerna i slottet.

Det var bara en tidsfråga innan kvitteringen skulle komma.

Trodde jag.

Istället skapade Luleå tryck, fick in Anton Hedman framför kassen och fick till ett backskott.

Sekunden senare jublade hemmalaget, sekunde efter det visades Hedman ut för målvaktsinterference och målet dömdes bort.

En minut efter det firade Örebro 2–2-målet.

Men jublet blev inte långvarigt. Istället blev det videogranskning, en slashingutvisning för Kalle Olsson och ett bortdömt mål.

Kvar sitter jag och fattar ingenting.

Offside i målgården eller ej, mål eller inte.

Det här börjar faktiskt bli en parodi och jag frågar mig själv om ens de ansvariga vet vad som gäller när de ska bedöma de här situationerna.

När det gäller de här två bortdömda målen så finns det ju en kontakt mellan Hedman och Julius Hudacek, men Luleåforwarden ser – ni får ha överseende med att jag bara har sett nån repris – mer ut att inte kunna undvika kontakt och det känns dessutom som kontakten sker utanför målgården.

Örebros bortdömda? Snälla, låt mig slippa att analysera det.

Nog om det. Den där kaosminuten blev faktiskt Luleås räddning. I samband med detta fick de annat att tänka på och fram till att det var en minut kvar såg det hur stabilt ut som helst.

Sen tvingades Joel Lassinantti jätterädda innan det blev några darriga sekunder på slutet.

Men det blev 15:e gången gillt – och Johan Forsbergs mål och tiden efter målkaoset får statuera exmpel på vart Luleå bör vara på väg.

De måste sluta fundera och tro på det de gör.

Nu tar allt någon tiondel för länge och sen blir det bara pannkaka, framförallt av passningsspelet.

Kanske lossnar det nu. Inte SM-guld-lossnar – men i alla fall så pass mycket att de börjar våga.

Då kan det mycket väl bli en kvartsfinalfest i Norrbotten.

Mer än så kan jag inte tänka mig.

icemask
icemask

Antal inlägg : 4102
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 16 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Wolfhunter fre 17 feb 2017, 10:14

Tack @icemask Smile
Det kändes som aningen mer stake i laget igår än de senaste matcherna innan.
Angående de bortdömda målen. Två solklara mål. Lotteri numera hur sånt bedöms. Hur "experterna" på Cmore så självklart kan anse att vårt mål ska dömas bort och sedan grina illa för det andra förstår jag faktiskt inte. Hedman tar inte bort Huda medvetet utan pajasen försöker komma ut framför och faller när han känner kontakt.
Tack igen!

Wolfhunter

Antal inlägg : 1138
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 16 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av icemask fre 17 feb 2017, 10:38

Wolfhunter skrev:Tack @icemask Smile
Det kändes som aningen mer stake i laget igår än de senaste matcherna innan.
Angående de bortdömda målen. Två solklara mål. Lotteri numera hur sånt bedöms. Hur "experterna" på Cmore så självklart kan anse att vårt mål ska dömas bort och sedan grina illa för det andra förstår jag faktiskt inte. Hedman tar inte bort Huda medvetet utan pajasen försöker komma ut framför och faller när han känner kontakt.
Tack igen!
Skulle vilja hävda att det är Hudashow när han aktivt och fullt medvetet söker Hedmans ben för att sedan lägga sig, om man åker framåt för att gå mot skytten så ramlar man inte bakåt när skridskon tar fast I Hedmans ben, dessutom flaxar med armarna som fågel fenix så domaren ska fullständigt gå på det Och naturligtvis köper domaren hela showen med hotellpaket och allt !
icemask
icemask

Antal inlägg : 4102
Join date : 12-05-12

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 16 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Mange ons 22 feb 2017, 17:31

Någon som har plus som kan dela med sig utav denna artikel på Sportbladet:
http://www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/a/6GgBL/laget-i-ditt-shl-lag-infor-kommande-sasong/promo
Mange
Mange

Antal inlägg : 6583
Join date : 12-02-14

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 16 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av JuniorX ons 22 feb 2017, 21:56

Spoiler:

JuniorX

Antal inlägg : 4046
Join date : 14-10-24

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 16 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Redbear ons 22 mar 2017, 09:39

Ishockey. Efter en märklig säsong ska den förre Luleåspelaren besluta om sin framtid. Niklas Olausson ser Luleå som ett av alternativen till hösten.

När säsongen 2013-14 var över valde Niklas Olausson att lämna SHL och Luleå där han spelat i fem år. Han hann med två säsonger i Schweiz med Biel-Bienne innan han under 2016-17 kom till Kärpät.

Där gjorde han 18 poäng (3+15) på 26 matcher när laget från Uleåborg blev åtta i serien men åkte ut åttondelsfinalen mot HIFK efter två raka förluster. Fast något spel i slutspelet blev det inte för Olausson.

– Det var en konstig säsong där jag började bra och hade väl elva poäng på elva matcher innan ryggen pajade. Då var jag borta i två och en halv månad, vilket var tufft. Efter 18 matcher hade jag väl 17 poäng och +8 men sedan ville man ha in en annan spelartyp så jag var högerforward i tredjefemman i fem matcher. Jag vet inte riktigt varför men det är som det är, säger Olausson.

Skadan präglade hans säsong men på slutet blev det ont om speltid för den spelskicklige centern.

– Ska man hitta någon form av anledning så värvade man in ersättare till en spelare och visste inte om jag skulle komma tillbaka. Samtidigt kände jag att jag kunde kommit tillbaka tidigare om man vågat. Så det blev konstigt där. När jag ändå som förstecenter levererat med bra poängsnitt är det inte bara tur i min värld, säger han.

Kärpät hade många spelare i sin trupp och i den konkurrensen var Olausson en av spelarna som hamnade utanför isen.

– Det är klart att de bestämmer och samtidigt hade vi 19 forwards eller något. Samtidigt var sex platser i andra- och fjärdefemman var ungefär låsta. Tredjefemman spelade knappt så det var egentligen förstafemman för mig men när de levererade kan man väl köpa det också. Att spela sju-åtta i minuter i tredjefemman är väl inte riktigt jag men det kändes konstigt när man är värvad och levererar på en nivå som tillhör toppen rent statistiskt i ligan.

Nu när säsongen är över står dörrarna öppna för Olaussons del som främst hoppas på att få mer förtroende i sin nästa klubb.

– Jag har relativt många erbjudanden, fast jag varit skadad. Det positiva är att jag inte spelat tillräckligt med matcher för att vara skadad. På det sättet har jag verkligen kunnat rehaba skadan så ryggen känns bättre än någonsin. Det gäller att där man spelar vet man vad man får. Vill du ha en snabb ytterforward ska man inte sajna mig. Jag har sagt till agenten att jag nog inte hoppa på som i år där allt låter kanon men då är det kanske inte den spelartypen tränarensett framför sig. Det är viktigare än att komma till KHL och tjäna pengar.

Du har ju dina kopplingar till Luleå som man undrar kring?

– Det är absolut ett alternativ. Det är lite att jag inte vet om man har klart med någon tränare men det är absolut intressant. Jag hörde någonstans att det inte skulle bli ”Bulan” men vi får väl se. Det beror lite på vad de vill ha för identitet också och för spelare. Man har väl en fyra-fem av sina bästa år framför sig. Då gäller det att spela och visa det. Vi får se helt enkelt.

Har du haft kontakt med Skuggan eller Ulf Engman?

– Ja, litegrann har vi haft och jag har pratat med båda. Det är bara på pratanivå än så länge. Jag har aldrig jobbat med dem och de har aldrig jobbat med mig. Jag lämnade Luleå för tre år sedan och det är väl inte någon kvar i ledningen. Från klubbdirektör ner till tränarna är det väl inte någon kvar. Luleå är ju Luleå liksom där jag spelat fem år och trivdes kanon. Så det beror helt på vad dem tycker och tänker. Det hade varit annorlunda om det varit Rönken, Bulan, Hento och Åkerström som vet vad man får. Det är som en ny klubb.

Det är bara Greppa som är kvar som materialare.

– Ja, och så Janne Sandström då (skratt).

Lutar det mer åt Sverige eller att stanna utomlands?

– Det är återigen att det beror helt på vad klubben säger. Skulle det luta åt något är det kanske åt Sverige. Det är bara en gissning men det lutar väl åt Sverige. Fast det är ingen panik. Blir det Sverige vill man ha klart det tidigare. De KHL-lag jag pratat med har spelat klart och vill ha svar så det blir väl relativt snart. Det är viktigare att det blir rätt än att det går fort.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 16 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Redbear ons 22 mar 2017, 17:59

Ny artikel om Olausson:

ISHOCKEY Han har öppnat för att återvända till klubben. Nu kan sportredaktionen avslöja att Niklas Olausson närmar sig en återkomst i Luleå Hockey.
Efter allsvensk succé med Västerås 2008/09 så skrev Niklas Olausson på för Luleå Hockey.

Under sina fem säsonger i Norrbotten växte sen 30-åringen ut till en landslagscenter och han hade en stor roll när klubben vann European Trophy och tog sig till SM-final mot Skellefteå AIK.

Men när Jonas Rönnqvist lämnade tränarrollen våren 2014 så valde Tingsryds AIF-produkten att testa lyckan utomlands.

Först via två år i schweiziska Biel och nu senast i finska storklubben Kärpät, där det på grund av ryggproblem bara blev 26 matcher.

I dessa noterades smålänningen, som de senaste åren har haft sin svenska bas i Luleå, för 18 poäng (3+15).

I en intervju med sportredaktionen tidigare i veckan berättade centern att han har diskuterat framtid med general manager-duon Stefan "Skuggan" Nilsson och Ulf Engman och att det är aktuellt med en återkomst i klubben.

– Det är bara på pratanivå än så länge. Jag har aldrig jobbat med dem och de har aldrig jobbat med mig. Jag lämnade Luleå för tre år sedan och det är väl inte någon kvar i ledningen. Från klubbdirektör ner till tränarna är det väl inte någon kvar. Luleå är ju Luleå liksom där jag spelat fem år och trivdes kanon. Så det beror helt på vad de tycker och tänker. Det hade varit annorlunda om det varit Rönken, Bulan, Hento och Åkerström som vet vad man får. Det är som en ny klubb, sa Olausson då.

LÄS MER: Stjärnan om samtalen med Luleå Hockey (PLUS)

Nu kan sportredaktionen berätta att Niklas Olausson närmar sig en återkomst i Luleå Hockey.

Enligt uppgifter till sportredaktionen är centern nu nära klubben.

Uppgifter som general managern Stefan "Skuggan" Nilsson inte vill kommentera desto mer.

– Generellt så kommenterar vi inte spelare, egentligen inte i nåt ärende, säger Stefan Nilsson.

Sen utvecklar "Skuggan":

– Däremot har vi sagt så här: Att vi har nån form av strategi eller tänk kring lagbygget och där är vi ju intresserade av spelare som på nåt sätt har en anknytning kring Luleå och Norrbotten och vi vill nånstans ha bra koll på de spelare som nån gång har varit här eller har en anknytning till Luleå, säger general managern och tillägger:

– Olausson har nån form av fäste här i och med att damen hans kommer härifrån. Så han är en av de spelare som vi följer, det kan jag väl säga. Eller har följt nu under den här korta tiden som vi har jobbat här. Men i övrigt vill jag egentligen inte kommentera några spelare.

Han sa själv i en intervju med oss i tisdags att han har pratat med dig och "Uffe" (Ulf Engman, assisterande general manager).
– Ja, det kan jag ju i och för sig bekräfta. Det vore dumt att säga att vi inte har det. Det är klart att vi har pratat med honom, det ser jag som inget konstigt med egentligen. Men något längre än så har det inte blivit.

Vi har uppgifter på att han är nära Luleå Hockey.
– Det beror på vad du menar med nära? Han är och tränar med några av killarna och så där, så på så sätt är han nära. Men det är ingenting som jag vill kommentera i övrigt.

Kommer Niklas Olausson att spela i Luleå Hockey från hösten 2017 och framåt?
– Ingen kommentar.
Redbear
Redbear

Antal inlägg : 6710
Join date : 12-01-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 16 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Wolfhunter tis 28 mar 2017, 05:56

Nån som vill lägga in artikeln om att Fagervall är oförstående till Skuggans uttalande?

Wolfhunter

Antal inlägg : 1138
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 16 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Micke80 tis 28 mar 2017, 06:19

Kan återberätta från minnet.

Fagervall var oförstående till Skuggans uttalande. Han sa att de inte haft någon dialog med Luleå och att man borde pratat med dem först och inte media.
Sen var han inte främmande för att samarbeta med ett lag från SHL, men betonade att Björklöven aldrig kommer bli något farmarlag till SHL utan det ska vara en win/win situation för båda klubbarna.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 16 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Wolfhunter tis 28 mar 2017, 06:26

Micke80 skrev:Kan återberätta från minnet.

Fagervall var oförstående till Skuggans uttalande. Han sa att de inte haft någon dialog med Luleå och att man borde pratat med dem först och inte media.
Sen var han inte främmande för att samarbeta med ett lag från SHL, men betonade att Björklöven aldrig kommer bli något farmarlag till SHL utan det ska vara en win/win situation för båda klubbarna.
Tack!
Låter som ett bra tänk. Trist att det blivit en sån här grej av det. Vi behöver definitivt ett Norrbottniskt lag i HA. Tills vi kan njuta av det, får man hoppas att ledningen odlar en bra relation med löven och andra.

Wolfhunter

Antal inlägg : 1138
Join date : 15-04-27

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 16 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av oggskar tis 28 mar 2017, 18:55


oggskar

Antal inlägg : 45
Join date : 17-03-28
Ort : Piteå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 16 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Urken tis 28 mar 2017, 19:07

Ping ping ping, @oggskar!

http://www.kuriren.nu/sport/darfor-skrev-stjarnan-pa-for-lulea-hockey-nm4505866.aspx

Därför skrev stjärnan på för Luleå Hockey:

Skrivet av Henrik Danielsson.
Urken
Urken

Antal inlägg : 21145
Join date : 12-01-21
Age : 32
Ort : Skutskär

http://luleahockey.se/

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 16 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av oggskar tis 28 mar 2017, 19:41

Urken skrev:Ping ping ping, @oggskar!

http://www.kuriren.nu/sport/darfor-skrev-stjarnan-pa-for-lulea-hockey-nm4505866.aspx

Därför skrev stjärnan på för Luleå Hockey:

Skrivet av Henrik Danielsson.
Tackar Smile

oggskar

Antal inlägg : 45
Join date : 17-03-28
Ort : Piteå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 16 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Hankburger ons 29 mar 2017, 17:33

Micke80 skrev:Kan återberätta från minnet.

Fagervall var oförstående till Skuggans uttalande. Han sa att de inte haft någon dialog med Luleå och att man borde pratat med dem först och inte media.
Sen var han inte främmande för att samarbeta med ett lag från SHL, men betonade att Björklöven aldrig kommer bli något farmarlag till SHL utan det ska vara en win/win situation för båda klubbarna.

Faktum är att det inte varit något annat än win/win när det gäller olika samarbeten med Luleå och andra allsvenska klubbar. Luleå lånar ut lovande spelare som man vill ska få speltid och Björklöven får lovande spelare. Vad jag vet så brukar sällan Luleå kalla tillbaka dessa spelare OM det inte är absolut nödvändigt.
Hankburger
Hankburger

Antal inlägg : 7433
Join date : 16-07-27
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 16 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av NallePhu ons 29 mar 2017, 20:19

Tror lite varför Fagervall lackar ur en smula är det finns inget skrivet avtal samt att Löven vill nog i största mån få behålla spelarna som lånas också!
NallePhu
NallePhu

Antal inlägg : 18053
Join date : 12-01-21
Ort : Norrbotten

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 16 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Micke80 fre 14 jul 2017, 21:45


Han har en individuell plan för träningen och stegringen men berättar att han är på is 1-2 ggr/vecka och kör för fullt och att planen är att han ska köra för fullt när laget går på is 7/8.

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 16 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av tibet fre 14 jul 2017, 22:16

Micke80 skrev:

Han har en individuell plan för träningen och stegringen men berättar att han är på is 1-2 ggr/vecka och kör för fullt och att planen är att han ska köra för fullt när laget går på is 7/8.

Låter som att vi har köpt ett JAS till kostnad för ett Cessna Very Happy Tack!
tibet
tibet

Antal inlägg : 1282
Join date : 12-01-29

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 16 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Micke80 lör 15 jul 2017, 06:42

tibet skrev:
Micke80 skrev:

Han har en individuell plan för träningen och stegringen men berättar att han är på is 1-2 ggr/vecka och kör för fullt och att planen är att han ska köra för fullt när laget går på is 7/8.

Låter som att vi har köpt ett JAS till kostnad för ett Cessna Very Happy  Tack!

Är min förhoppning också

Micke80

Antal inlägg : 3038
Join date : 14-03-06
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 16 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Tigerman lör 15 jul 2017, 13:15

Micke80 skrev:
tibet skrev:
Micke80 skrev:

Han har en individuell plan för träningen och stegringen men berättar att han är på is 1-2 ggr/vecka och kör för fullt och att planen är att han ska köra för fullt när laget går på is 7/8.

Låter som att vi har köpt ett JAS till kostnad för ett Cessna Very Happy  Tack!

Är min förhoppning också
Hoppas bara det inte är en tidig JAS med buggar i styrsystemet lol!

Tigerman

Antal inlägg : 3431
Join date : 12-01-23
Ort : Luleå

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 16 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Norrlandstoken sön 16 jul 2017, 12:09

Kan det vara så att Luleå kände sig tvugna att värva Chelin eftersom att ingen annan ville efter det som hände? Spekulerar då att Luleå känner att de på något sätt gjort sig skyldiga till Chelins skada då detta skedde under en match mot just Luleå och att man tar ansvar över hans situation som spelare, ger honom en chans till comeback. Känns som att samma sak skedde med Oscar Sund

Norrlandstoken

Antal inlägg : 2500
Join date : 16-09-25

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 16 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Donowitz sön 16 jul 2017, 13:08

Norrlandstoken skrev:Kan det vara så att Luleå kände sig tvugna att värva Chelin eftersom att ingen annan ville efter det som hände? Spekulerar då att Luleå känner att de på något sätt gjort sig skyldiga till Chelins skada då detta skedde under en match mot just Luleå och att man tar ansvar över hans situation som spelare, ger honom en chans till comeback. Känns som att samma sak skedde med Oscar Sund

Oboy, nu tror jag du är ute och slirar rejält Smile

Donowitz

Antal inlägg : 4023
Join date : 14-01-18
Ort : Stockholm

Till överst på sidan Gå ner

Låst material från diverse medier i sin helhet - Sida 16 Empty Sv: Låst material från diverse medier i sin helhet

Inlägg av Sponsored content


Sponsored content


Till överst på sidan Gå ner

Sida 16 av 21 Föregående  1 ... 9 ... 15, 16, 17 ... 21  Nästa

Till överst på sidan

- Liknande ämnen

 
Behörigheter i detta forum:
Du kan inte svara på inlägg i det här forumet